Zmiany rozkładów od 2012.12.17

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

Zmiany rozkładów od 2012.12.17

#1 Post autor: hanys76 » 11 gru 2012, 18:52

Od 17 grudnia 2012 ma zostać wznowiony prawdopodobnie ruch tramwajowy na ulicy 3 Maja w Katowicach. LINK
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#2 Post autor: Penny » 11 gru 2012, 19:44

hanys76 pisze:17 grudnia ma zostac wznowiony prawdopodobnie, ruch tramwajowy na ulicy 3 Maja w Katowicach.
Jest to możliwe, gdyż dzisiaj właśnie przyłączono nowy odcinek torowiska w ul. 3 Maja ze skrzyżowaniem na Rynku.

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#3 Post autor: hanys76 » 11 gru 2012, 20:01

Czyli bedziemy miec zmiany w rozkładach i trasach. Linie 7 oraz 20 zapewne wrócą na stare trasy do Zawodzia, 15 na Plac Wolności . Ciekawe co z 14 czy narazie będzie kursowac do Brynowa, czy zostanie skrócona do Placu Wolnosci. Druga sprawa że zapewne częśc taboru z Batorego ,wróci na Zawodzie do obsługi 7 i 20. Chyba że linia 7 zostanie przekazana na Stroszek. Pozostaje kwestia czy 20 zostanie na solówkach czy wrócą składy. Poza tym w końcu Będzin, będzie miec dojazd do zuru.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#4 Post autor: Boguś » 11 gru 2012, 20:23

hanys76 pisze:Ciekawe co z 14 czy narazie będzie kursowac do Brynowa, czy zostanie skrócona do Placu Wolnosci.
Obawiam się, że ta trasa może być stała. Zapewne po wznowieniu ruchu na Alei Korfantego 6 wróci do Brynowa i będzie jeździć razem z 14 i z pociętą 16.

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#5 Post autor: hanys76 » 11 gru 2012, 20:38

Boguś pisze:
hanys76 pisze:Ciekawe co z 14 czy narazie będzie kursowac do Brynowa, czy zostanie skrócona do Placu Wolnosci.
Obawiam się, że ta trasa może być stała. Zapewne po wznowieniu ruchu na Alei Korfantego 6 wróci do Brynowa i będzie jeździć razem z 14 i z pociętą 16.
Możliwe źe po wznowieniu ruchu na Alei Korfantego wróci także linia 13. Bo jeśli 14 zostanie na stałe do Brynowa, to coś musi kursowac na Alfred i do Siemianowic. Sama 13 to trochę za mało na odcinku Słoneczna- Plac Alfreda. Tym bardziej że linie autobusowe z kierunku Siemanowic, mają po otwarciu dworca autobusowego, zostac poskracane do Słonecznej. Poczekajmy do momentu otwarcia Alei Korfantego.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#6 Post autor: Boguś » 11 gru 2012, 20:41

hanys76 pisze:Możliwe źe po wznowieniu ruchu na Alei Korfantego wróci także linia 13. Bo jeśli 14 zostanie na stałe do Brynowa, to coś musi kursowac na Alfred i do Siemianowic. Sama 13 to trochę za mało na odcinku Słoneczna- Plac Alfreda. Tym bardziej że linie autobusowe z kierunku Siemanowic, mają po otwarciu dworca autobusowego, zostac poskracane do Słonecznej.
Na Alfred może pojechać pocięta 16.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: Penny » 11 gru 2012, 21:00

Jak na razie to linia 20 pojedzie na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla: więc na 100% będą to solówki. Takie trochę nieprofesjonalne gdybanie z mojej strony, ale nic innego mi na myśl nie przychodzi na widok takiej relacji, skoro 14 i 15 jeszcze przez Szopki pojadą ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#8 Post autor: Boguś » 11 gru 2012, 21:06

Penny pisze:Jak na razie to linia 20 pojedzie na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla: więc na 100% będą to solówki.
Bez jaj. Składy na 20 odciążały przeładowaną 14 i 15 na Warszawskiej i 1 Maja.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: Penny » 11 gru 2012, 21:12

Boguś pisze:
Penny pisze:Jak na razie to linia 20 pojedzie na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla: więc na 100% będą to solówki.
Bez jaj. Składy na 20 odciążały przeładowaną 14 i 15 na Warszawskiej i 1 Maja.
Na razie odciąży je linia 16. Sądzę, że to nadal tylko tymczasowe rozwiązania. Moim zdaniem linia 20 jedzie do Szopienic zamiast linii 7, bo może zabraknąć taboru z pulpitem z tyłu (wcześniej na trasie Szopienice - Łagiewniki było 12 pociągów). Więc przypuszczam, że 7 puszczą do Zawodzia.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#10 Post autor: Boguś » 11 gru 2012, 21:25

Penny pisze:
Boguś pisze:
Penny pisze:Jak na razie to linia 20 pojedzie na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla: więc na 100% będą to solówki.
Bez jaj. Składy na 20 odciążały przeładowaną 14 i 15 na Warszawskiej i 1 Maja.
Na razie odciąży je linia 16. Sądzę, że to nadal tylko tymczasowe rozwiązania.
Ale tym sposobem od Rynku w kierunku Słonecznej pojedzie tylko jedna linia. To trochę za mało.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: DW » 11 gru 2012, 22:14

Penny pisze:Jak na razie to linia 20 pojedzie na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla: więc na 100% będą to solówki. Takie trochę nieprofesjonalne gdybanie z mojej strony, ale nic innego mi na myśl nie przychodzi na widok takiej relacji, skoro 14 i 15 jeszcze przez Szopki pojadą ;)
Będą to składy... Nie powiem kim trzeba być, żeby tą 20-stkę na składach tam wydłużyć...
Penny pisze:
Boguś pisze:Bez jaj. Składy na 20 odciążały przeładowaną 14 i 15 na Warszawskiej i 1 Maja.
Na razie odciąży je linia 16. Sądzę, że to nadal tylko tymczasowe rozwiązania.
Do czasu otwarcia szlaku Rondo-Rynek, co powinno nastąpić jeszcze w tym roku.
Boguś pisze:Ale tym sposobem od Rynku w kierunku Słonecznej pojedzie tylko jedna linia. To trochę za mało.
Do czasu otwarcia tego odcinka nic tam przecież nie pojedzie :-P A potem na Słoneczną z Rynku nadal będą jeździć 3 linie.

hombreee
Posty: 59
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: hombreee » 11 gru 2012, 23:11

Może:
6 > Brynów
7 > Zawodzie
11 > pl. Wolnosci
13 Batory > Siemianowice
14 Mysłowice > pl.Wolnosci (synchronizacja 14 kierunek pl. Wolnosci z 13 kierunek Siemianowice przy Dworcu)
15 Sosnowiec > Brynów
16 Słoneczna > Brynów
19 > Pl.Miarki
20 > Szopienice
33? Metalowców > Alfreda
???

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: Penny » 11 gru 2012, 23:19

W sumie skoro tak krótko miałoby to trwać, to wszystko jedno, dokąd i czym ta linia będzie obsłużona ;)

Jeżeli chodzi o remont odcinka Rynek - Rondo, to zostało do położenia góra 60 mb toru (jeden z łuków oraz odcinek prostej pomiędzy Rawą a łukiem. Trzeba jednak jeszcze posadowić słupy dla sieci górnej. Prace mają się zakończyć 12 stycznia przy sprzyjających warunkach atmosferycznych.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#14 Post autor: rifi » 11 gru 2012, 23:21

Ja podejrzewam że linia 14 pozostanie na trasie albo do Brynowa lub pl. Miarki. A drugą linią która będzie jeżdzić do Alfreda wydaje mi się że zostanie linia 19. Gdyż linie 6 i 19 jadą z Bytomia.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: Damian_1947 » 12 gru 2012, 00:59

rifi pisze:Ja podejrzewam że linia 14 pozostanie na trasie albo do Brynowa lub pl. Miarki. A drugą linią która będzie jeżdzić do Alfreda wydaje mi się że zostanie linia 19. Gdyż linie 6 i 19 jadą z Bytomia.
W planach jest, aby 14-ka na stałe kursowała do Brynowa, bo od Zawodzia tam nic by nie jeździło, a łuk trzeba wykorzystać, poniekąd po otwarciu odc. Rondo-Rynek 16-ka wróci na trasę Słoneczna-Brynów. Moim zdaniem 15 mogą machnąć do Pl. Wolności, 11 do Placu Wolności, 19 do Miarki, 6 na Brynów, no i zostaje 20 do Zawodzia i 7 do Siemianowic / Wełnowca no i wznowienie kursowania 13 może być :)
Pozdrawiam ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: DW » 12 gru 2012, 07:13

Penny pisze:W sumie skoro tak krótko miałoby to trwać, to wszystko jedno, dokąd i czym ta linia będzie obsłużona ;)
Rozkłady dla 15 i 20, które teraz wchodzą mają się już nie zmienić ;)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: mark40 » 12 gru 2012, 17:21

DW pisze:
Penny pisze:W sumie skoro tak krótko miałoby to trwać, to wszystko jedno, dokąd i czym ta linia będzie obsłużona ;)
Rozkłady dla 15 i 20, które teraz wchodzą mają się już nie zmienić ;)
20 w soboty ma jeździć co pół godziny? I to tak ma zostać na stałe?

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#18 Post autor: 37 » 12 gru 2012, 20:10

Może 13 wróci pod Ratusz w Chorzowie niebawem, bo przy 20 do Szopienic nie ma co liczyć na 15-minutowy takt w soboty

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#19 Post autor: hanys76 » 12 gru 2012, 23:13

Patrząc na rozkład sobotnio niedzielny z Batorego do Katowic to totalna porażka.
Tramwaj pojedzie po pełnej godzinie 02,14,22,42,44. A teraz jest co 10 minut, więc różnica spora jak widac pomiędzy kursami.W przeciwnym kierunku taka sama sytuacja będzie.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: DW » 12 gru 2012, 23:39

mark40 pisze:20 w soboty ma jeździć co pół godziny? I to tak ma zostać na stałe?
Pewnie będzie obsługiwana składami, ale to i tak marne pocieszenie...
37 pisze:Może 13 wróci pod Ratusz w Chorzowie niebawem, bo przy 20 do Szopienic nie ma co liczyć na 15-minutowy takt w soboty
Nie ma co liczyć, bo jak widać w rozkładzie jest 30' takt.
hanys76 pisze:Patrząc na rozkład sobotnio niedzielny z Batorego do Katowic to totalna porażka.
Tramwaj pojedzie po pełnej godzinie 02,14,22,42,44. A teraz jest co 10 minut, więc różnica spora jak widac pomiędzy kursami.W przeciwnym kierunku taka sama sytuacja będzie.
To jest tylko tymczasowe rozwiązanie do czasu otwarcia trasy Rondo-Rynek. Zyskają za to pasażerowie jadący na Zawodzie, bo będą aż 4 linie (w tym 16-stka co 7-8 min.). Szkoda, że nie zostanie tak na stałe.

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#21 Post autor: puschel » 13 gru 2012, 22:33

Od poniedziałku tj.17,12,2012 zmienia się przebieg linii 20. Będzie jeździć na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice pętla, obsadzona dwunastoma pociągami. Odcinek na 3-go Maja będzie jednotorowy.
Puschel

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#22 Post autor: rifi » 13 gru 2012, 23:15

N a 3-go maja będą dwa tory.
Torowisko już jest połączone stare z nowymi.

I nie ma żadnego jednotoru.

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#23 Post autor: hanys76 » 13 gru 2012, 23:15

puschel pisze:Od poniedziałku tj.17,12,2012 zmienia się przebieg linii 20. Będzie jeździć na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice pętla, obsadzona dwunastoma pociągami. Odcinek na 3-go Maja będzie jednotorowy.
A skąd takie informacje? Jednotor ma być dopiero wiosną w czasie drugiego etapu remontu ulicy. A od poniedziałku tramwaje będą kursowac obydwoma torami w obu kierunkach.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#24 Post autor: puschel » 14 gru 2012, 00:42

Usłyszałem to na zajezdni w Batorym od regulatorów ruchu, ale być może sami nie byli doinformowani.
Puschel

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#25 Post autor: Przemek » 14 gru 2012, 10:46

Ta 20 chyba na składach? :shock: Rano wyjeżdża 10 pociągów, popołudniu 1 dodatkowy, wieczorem 2 nocki.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: Penny » 14 gru 2012, 14:20

Przemek pisze:Ta 20 chyba na składach?
Być może starczy taboru, chociaż obstawiam, że co drugi pociąg to będzie solówka.
Przemek pisze:(...) wieczorem 2 nocki.
Motorowi pewnie się "ucieszą", że jest raptem 16 minut postoju na 120 minut obiegu i cała ta przerwa jest odbywana w... Szopienicach.

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#27 Post autor: pycio1400 » 14 gru 2012, 22:45

Penny pisze:
Przemek pisze:(...) wieczorem 2 nocki.
Motorowi pewnie się "ucieszą", że jest raptem 16 minut postoju na 120 minut obiegu i cała ta przerwa jest odbywana w... Szopienicach.
Bardzo się ucieszą :))
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pycio1400, łącznie zmieniany 1 raz.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#28 Post autor: mark40 » 15 gru 2012, 11:20

Penny pisze:Motorowi pewnie się "ucieszą", że jest raptem 16 minut postoju na 120 minut obiegu i cała ta przerwa jest odbywana w... Szopienicach.
16 minut w ciągu 2 godziny to mało? Większość pracowników w Polsce ma tylko 15 minut przerwy w ciągu 8 godzin, takiemu motorowemu uzbierają sie nawet 64 minuty na jednej dniówce.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#29 Post autor: Penny » 15 gru 2012, 12:53

mark40 pisze:16 minut w ciągu 2 godziny to mało? Większość pracowników w Polsce ma tylko 15 minut przerwy w ciągu 8 godzin, takiemu motorowemu uzbierają się nawet 64 minuty na jednej dniówce.
Zdarza się, że prawie dwie godziny nawet uzbierają ;) Co do wspomnianych przeze mnie 16 minut miałem na myśli "mało" w sensie relatywnym, bo wiele nocek ma wiele dłuższe postoje. A co do Twojego przykładu, to tak naprawdę trzeba byłoby znać układ zbiorowy pracy, który w Tramwajach Śląskich na pewno jest. Układy nie mogą zawierać mniej korzystnych postanowień niż przepisy mające zastosowania na mocy Kodeksu Pracy. No i na pewno działają też inne, typowe dla transportu regulacje czasu pracy.

A co do Szopienic, to o ile pamiętam, to dwa lata temu motorowi prosili o to, żeby postoje wieczorem i w nocy w Szopienicach się nie odbywały z uwagi na zagrożenie ze strony miejscowych :P

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#30 Post autor: rifi » 15 gru 2012, 14:15

Motorowi prosili nieco dawniej, niż dwa lata temu :-P. To było za czasów linii 37 w relacji Szopienice Pętla - Chorzów Rynek, która kursował siedem dni w tygodniu od rana do późnych godzin nocnych, czyli z siedem lat temu, jak funkcjonowała zajezdnia w Chorzowie Batorym. Bo po przeniesieniu linii 37 na Zawodzie, to ta linia zaczęła kursować od poniedziałku do piątku do godzin popołudniowych, a w zamian 36 zaczęło kursować siedem dni w tygodniu. :eye:

No ale za jakiś czas znów linia 7 zaczęła kursować do godzin nocnych do Szopienic. :cry:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#31 Post autor: Boguś » 15 gru 2012, 17:03

Dziwne, że 7 nie ruszyli. Chyba, że w KZK wpadli na pomysł wycofania 7 z Szopienic i Zawodzia i skierowania jej w stronę Koszutki.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: Slim » 15 gru 2012, 17:41

Nocne kursy 15 na trasie Zagórze- Zawodzie.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#33 Post autor: Penny » 15 gru 2012, 20:00

Boguś pisze:Dziwne, że 7 nie ruszyli. Chyba, że w KZK wpadli na pomysł wycofania 7 z Szopienic i Zawodzia i skierowania jej w stronę Koszutki.
Nie ruszyli, bo z częstotliwością 10 minut zabrakłoby taboru i motorniczych, a solówka co 20 minut byłaby przesadą, no i tak by nie pasowała do częstotliwości linii 20.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#34 Post autor: mark40 » 15 gru 2012, 20:07

Penny pisze:
Boguś pisze:Dziwne, że 7 nie ruszyli. Chyba, że w KZK wpadli na pomysł wycofania 7 z Szopienic i Zawodzia i skierowania jej w stronę Koszutki.
Nie ruszyli, bo z częstotliwością 10 minut zabrakłoby taboru i motorniczych, a solówka co 20 minut byłaby przesadą, no i tak by nie pasowała do częstotliwości linii 20.
7 logicznie rzecz biorąc musiałby wrócić do taktu 15 min i z powrotem do Szopienic zamiast linii 20, wtedy liczba potrzebnych tramwajów i motorowych byłaby podobna. 7 jest po staremu, bo uzależniona jest od rozkładu 17, a ta od 11 (łańcuszek). Po otwarciu al. Korfantego wszystko powinno wrócić do taktu 15-minutowego. Ale możliwe, że puszczenie 20-ki do Szopienic może oznaczać chęć skierowania 7 do Wełnowca.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości