Zmiany rozkładów od 2012.12.17
Zmiany rozkładów od 2012.12.17
Od 17 grudnia 2012 ma zostać wznowiony prawdopodobnie ruch tramwajowy na ulicy 3 Maja w Katowicach. LINK
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.
Czyli bedziemy miec zmiany w rozkładach i trasach. Linie 7 oraz 20 zapewne wrócą na stare trasy do Zawodzia, 15 na Plac Wolności . Ciekawe co z 14 czy narazie będzie kursowac do Brynowa, czy zostanie skrócona do Placu Wolnosci. Druga sprawa że zapewne częśc taboru z Batorego ,wróci na Zawodzie do obsługi 7 i 20. Chyba że linia 7 zostanie przekazana na Stroszek. Pozostaje kwestia czy 20 zostanie na solówkach czy wrócą składy. Poza tym w końcu Będzin, będzie miec dojazd do zuru.
Możliwe źe po wznowieniu ruchu na Alei Korfantego wróci także linia 13. Bo jeśli 14 zostanie na stałe do Brynowa, to coś musi kursowac na Alfred i do Siemianowic. Sama 13 to trochę za mało na odcinku Słoneczna- Plac Alfreda. Tym bardziej że linie autobusowe z kierunku Siemanowic, mają po otwarciu dworca autobusowego, zostac poskracane do Słonecznej. Poczekajmy do momentu otwarcia Alei Korfantego.Boguś pisze:Obawiam się, że ta trasa może być stała. Zapewne po wznowieniu ruchu na Alei Korfantego 6 wróci do Brynowa i będzie jeździć razem z 14 i z pociętą 16.hanys76 pisze:Ciekawe co z 14 czy narazie będzie kursowac do Brynowa, czy zostanie skrócona do Placu Wolnosci.
Na Alfred może pojechać pocięta 16.hanys76 pisze:Możliwe źe po wznowieniu ruchu na Alei Korfantego wróci także linia 13. Bo jeśli 14 zostanie na stałe do Brynowa, to coś musi kursowac na Alfred i do Siemianowic. Sama 13 to trochę za mało na odcinku Słoneczna- Plac Alfreda. Tym bardziej że linie autobusowe z kierunku Siemanowic, mają po otwarciu dworca autobusowego, zostac poskracane do Słonecznej.
Na razie odciąży je linia 16. Sądzę, że to nadal tylko tymczasowe rozwiązania. Moim zdaniem linia 20 jedzie do Szopienic zamiast linii 7, bo może zabraknąć taboru z pulpitem z tyłu (wcześniej na trasie Szopienice - Łagiewniki było 12 pociągów). Więc przypuszczam, że 7 puszczą do Zawodzia.Boguś pisze:Bez jaj. Składy na 20 odciążały przeładowaną 14 i 15 na Warszawskiej i 1 Maja.Penny pisze:Jak na razie to linia 20 pojedzie na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla: więc na 100% będą to solówki.
Ale tym sposobem od Rynku w kierunku Słonecznej pojedzie tylko jedna linia. To trochę za mało.Penny pisze:Na razie odciąży je linia 16. Sądzę, że to nadal tylko tymczasowe rozwiązania.Boguś pisze:Bez jaj. Składy na 20 odciążały przeładowaną 14 i 15 na Warszawskiej i 1 Maja.Penny pisze:Jak na razie to linia 20 pojedzie na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla: więc na 100% będą to solówki.
Będą to składy... Nie powiem kim trzeba być, żeby tą 20-stkę na składach tam wydłużyć...Penny pisze:Jak na razie to linia 20 pojedzie na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla: więc na 100% będą to solówki. Takie trochę nieprofesjonalne gdybanie z mojej strony, ale nic innego mi na myśl nie przychodzi na widok takiej relacji, skoro 14 i 15 jeszcze przez Szopki pojadą
Do czasu otwarcia szlaku Rondo-Rynek, co powinno nastąpić jeszcze w tym roku.Penny pisze:Na razie odciąży je linia 16. Sądzę, że to nadal tylko tymczasowe rozwiązania.Boguś pisze:Bez jaj. Składy na 20 odciążały przeładowaną 14 i 15 na Warszawskiej i 1 Maja.
Do czasu otwarcia tego odcinka nic tam przecież nie pojedzie A potem na Słoneczną z Rynku nadal będą jeździć 3 linie.Boguś pisze:Ale tym sposobem od Rynku w kierunku Słonecznej pojedzie tylko jedna linia. To trochę za mało.
W sumie skoro tak krótko miałoby to trwać, to wszystko jedno, dokąd i czym ta linia będzie obsłużona
Jeżeli chodzi o remont odcinka Rynek - Rondo, to zostało do położenia góra 60 mb toru (jeden z łuków oraz odcinek prostej pomiędzy Rawą a łukiem. Trzeba jednak jeszcze posadowić słupy dla sieci górnej. Prace mają się zakończyć 12 stycznia przy sprzyjających warunkach atmosferycznych.
Jeżeli chodzi o remont odcinka Rynek - Rondo, to zostało do położenia góra 60 mb toru (jeden z łuków oraz odcinek prostej pomiędzy Rawą a łukiem. Trzeba jednak jeszcze posadowić słupy dla sieci górnej. Prace mają się zakończyć 12 stycznia przy sprzyjających warunkach atmosferycznych.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
W planach jest, aby 14-ka na stałe kursowała do Brynowa, bo od Zawodzia tam nic by nie jeździło, a łuk trzeba wykorzystać, poniekąd po otwarciu odc. Rondo-Rynek 16-ka wróci na trasę Słoneczna-Brynów. Moim zdaniem 15 mogą machnąć do Pl. Wolności, 11 do Placu Wolności, 19 do Miarki, 6 na Brynów, no i zostaje 20 do Zawodzia i 7 do Siemianowic / Wełnowca no i wznowienie kursowania 13 może byćrifi pisze:Ja podejrzewam że linia 14 pozostanie na trasie albo do Brynowa lub pl. Miarki. A drugą linią która będzie jeżdzić do Alfreda wydaje mi się że zostanie linia 19. Gdyż linie 6 i 19 jadą z Bytomia.
Pozdrawiam
Pewnie będzie obsługiwana składami, ale to i tak marne pocieszenie...mark40 pisze:20 w soboty ma jeździć co pół godziny? I to tak ma zostać na stałe?
Nie ma co liczyć, bo jak widać w rozkładzie jest 30' takt.37 pisze:Może 13 wróci pod Ratusz w Chorzowie niebawem, bo przy 20 do Szopienic nie ma co liczyć na 15-minutowy takt w soboty
To jest tylko tymczasowe rozwiązanie do czasu otwarcia trasy Rondo-Rynek. Zyskają za to pasażerowie jadący na Zawodzie, bo będą aż 4 linie (w tym 16-stka co 7-8 min.). Szkoda, że nie zostanie tak na stałe.hanys76 pisze:Patrząc na rozkład sobotnio niedzielny z Batorego do Katowic to totalna porażka.
Tramwaj pojedzie po pełnej godzinie 02,14,22,42,44. A teraz jest co 10 minut, więc różnica spora jak widac pomiędzy kursami.W przeciwnym kierunku taka sama sytuacja będzie.
A skąd takie informacje? Jednotor ma być dopiero wiosną w czasie drugiego etapu remontu ulicy. A od poniedziałku tramwaje będą kursowac obydwoma torami w obu kierunkach.puschel pisze:Od poniedziałku tj.17,12,2012 zmienia się przebieg linii 20. Będzie jeździć na odcinku Chorzów Ratusz - Szopienice pętla, obsadzona dwunastoma pociągami. Odcinek na 3-go Maja będzie jednotorowy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo się ucieszą )Penny pisze:Motorowi pewnie się "ucieszą", że jest raptem 16 minut postoju na 120 minut obiegu i cała ta przerwa jest odbywana w... Szopienicach.Przemek pisze:(...) wieczorem 2 nocki.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pycio1400, łącznie zmieniany 1 raz.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
16 minut w ciągu 2 godziny to mało? Większość pracowników w Polsce ma tylko 15 minut przerwy w ciągu 8 godzin, takiemu motorowemu uzbierają sie nawet 64 minuty na jednej dniówce.Penny pisze:Motorowi pewnie się "ucieszą", że jest raptem 16 minut postoju na 120 minut obiegu i cała ta przerwa jest odbywana w... Szopienicach.
Zdarza się, że prawie dwie godziny nawet uzbierają Co do wspomnianych przeze mnie 16 minut miałem na myśli "mało" w sensie relatywnym, bo wiele nocek ma wiele dłuższe postoje. A co do Twojego przykładu, to tak naprawdę trzeba byłoby znać układ zbiorowy pracy, który w Tramwajach Śląskich na pewno jest. Układy nie mogą zawierać mniej korzystnych postanowień niż przepisy mające zastosowania na mocy Kodeksu Pracy. No i na pewno działają też inne, typowe dla transportu regulacje czasu pracy.mark40 pisze:16 minut w ciągu 2 godziny to mało? Większość pracowników w Polsce ma tylko 15 minut przerwy w ciągu 8 godzin, takiemu motorowemu uzbierają się nawet 64 minuty na jednej dniówce.
A co do Szopienic, to o ile pamiętam, to dwa lata temu motorowi prosili o to, żeby postoje wieczorem i w nocy w Szopienicach się nie odbywały z uwagi na zagrożenie ze strony miejscowych
Motorowi prosili nieco dawniej, niż dwa lata temu . To było za czasów linii 37 w relacji Szopienice Pętla - Chorzów Rynek, która kursował siedem dni w tygodniu od rana do późnych godzin nocnych, czyli z siedem lat temu, jak funkcjonowała zajezdnia w Chorzowie Batorym. Bo po przeniesieniu linii 37 na Zawodzie, to ta linia zaczęła kursować od poniedziałku do piątku do godzin popołudniowych, a w zamian 36 zaczęło kursować siedem dni w tygodniu. :eye:
No ale za jakiś czas znów linia 7 zaczęła kursować do godzin nocnych do Szopienic.
No ale za jakiś czas znów linia 7 zaczęła kursować do godzin nocnych do Szopienic.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ruszyli, bo z częstotliwością 10 minut zabrakłoby taboru i motorniczych, a solówka co 20 minut byłaby przesadą, no i tak by nie pasowała do częstotliwości linii 20.Boguś pisze:Dziwne, że 7 nie ruszyli. Chyba, że w KZK wpadli na pomysł wycofania 7 z Szopienic i Zawodzia i skierowania jej w stronę Koszutki.
7 logicznie rzecz biorąc musiałby wrócić do taktu 15 min i z powrotem do Szopienic zamiast linii 20, wtedy liczba potrzebnych tramwajów i motorowych byłaby podobna. 7 jest po staremu, bo uzależniona jest od rozkładu 17, a ta od 11 (łańcuszek). Po otwarciu al. Korfantego wszystko powinno wrócić do taktu 15-minutowego. Ale możliwe, że puszczenie 20-ki do Szopienic może oznaczać chęć skierowania 7 do Wełnowca.Penny pisze:Nie ruszyli, bo z częstotliwością 10 minut zabrakłoby taboru i motorniczych, a solówka co 20 minut byłaby przesadą, no i tak by nie pasowała do częstotliwości linii 20.Boguś pisze:Dziwne, że 7 nie ruszyli. Chyba, że w KZK wpadli na pomysł wycofania 7 z Szopienic i Zawodzia i skierowania jej w stronę Koszutki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości