Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#201 Post autor: memphis » 29 sty 2011, 19:43

rafalurbino18 pisze:Nie sądzę, że będzie im bardziej czasowo pasował tramwaj jeśli dalej kursować tam będą bezpośrednio autobusy z centrum Sosnowca.
Bez wywalenia tych autobusów inwestycja nie ma kompletnie żadnego sensu, więc nawet jeśli urzędnicy nie będą skłonni ich wyciąć od razu to trzeba ich będzie do tego zmusić.
A korków jakiś gigantycznych nie ma, więc tramwaj dojedzie tam wolniej. Pozostają jeszcze starsze osoby, które niestety na pewno nie wybiorą starej stopiątki, tylko niskopodłogowy autobus.
Akurat na Zagórze jeżdżą całe stada ikarusów na liniach 8xx, niskopodłogowce najczęściej obsługują dość pokręcone linie, które czasem przejazdu do centrum są zupełnie niekonkurencyjne.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#202 Post autor: rafalurbino18 » 29 sty 2011, 20:10

memphis pisze:Bez wywalenia tych autobusów inwestycja nie ma kompletnie żadnego sensu, więc nawet jeśli urzędnicy nie będą skłonni ich wyciąć od razu to trzeba ich będzie do tego zmusić.
To byłoby trochę głupie, skoro urzędnicy decydują się zbudować trasę tramwajową (co w dzisiejszych czasach dla niektórych śląskich urzędników jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto), czyli za priorytetowy środek transportu przyjmują tramwaj, a później pozwalają mu przegrać z autobusem. Choć w Polsce mnie już nic nie zdziwi.
memphis pisze:Akurat na Zagórze jeżdżą całe stada ikarusów na liniach 8xx, niskopodłogowce najczęściej obsługują dość pokręcone linie, które czasem przejazdu do centrum są zupełnie niekonkurencyjne.
Może jestem zbytnim optymistą, ale jeśli trasa powstałaby za kilka lat to tych ikarusów byłoby już mniej i niskopodłogowe autobusy zawitałyby też na osiemsetkach.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#203 Post autor: memphis » 29 sty 2011, 20:29

rafalurbino18 pisze:Akurat myślałem o przystanku Środula Osiedle, gdzie od bloków najbliżej jest do przystanku autobusowego bez konieczności przejścia kładką.
Do przystanku w drugim kierunku (czy raczej z przystanku na osiedle) i tak musisz iść kładką. Podróże najczęściej są w dwóch kierunkach :P

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#204 Post autor: DW » 29 sty 2011, 21:12

memphis pisze:Bo mi numer 20 pasuje do innej relacji, której pomysł był wcześniejszy niż idiotyczny numer dla relacji która powinna być oznaczona jako 40 :P
To, że Tobie tak pasuje nie oznacza, że pasować będzie też setkom pasażerów...
Już komuś niedawno "pasowało" poprowadzić 37 po trasie 7-mki, a 7 po trasie 37 ;)
memphis pisze:
No i co z 7-mką? Na solówkach?
Do Zawodzia. Co do taboru to oczywiście powinny być składy, skoro i tak sobie folgujemy w marzeniach ;)
W sumie już teraz mogłyby ganiać na Helmutach ;)
memphis pisze:
No właśnie. Wystarczy jakaś chwilowa awaria w Sosnowcu, czy Szopienicach i już nie będzie czym dojechać do Rynku w Chorzowie. Podobna sytuacja była przecież niedawno z 9-tka, która niby jeździła na Stroszek, ale rzadko wg planu.
Ech, no takim tokiem rozumowania to należy robić linie tramwajowe wahadłowe na każdy jeden przystanek. Przecież jak w Katowicach jest burdel to w Bytomiu 6 czy 19 też nie jedzie. Co więcej, jak na Brynowie jest burdel to na Koszutce 16-tka nie jedzie. Po prostu trzeba sensownie regulować ruch, a nie zmieniać relacji linii tylko dlatego, że ktoś sobie z tym nie potrafi poradzić.
No niby tak, ale po takim wydłużeniu 15-stki powstaje jeszcze inny problem - z jej obsługą. Jeśli nadal będzie tam jeździć Będzin, to po awarii wozu w Chorzowie może wypaść parę kursów zanim go ściągną, zaś jeśli miałoby tam jeździć Zawodzie, to, zakładając zwiększenie oferty na pozostałych liniach, zajezdnia mogłaby zacząć nie wyrabiać przy tak dużej liczbie pociągów...
No i z Sosnowca niemal nikt nie jeździ dalej niż do Centrum Katowic (jedynie MKMowie na zebrania i do obsługi linii :-P ). Od Szopienic już rzeczywiście, po wywaleniu 7-mki, mogłaby być przydatna. Sprawa nie jest łatwa ;)
memphis pisze:Jeśli chodzi o okolice przystanku Środula Osiedle to autobusy mają tam identyczną (fatalną) dostępność, ale jednak więcej ludzi z nich korzysta.
Zapewne dlatego, że takim 811 do Dworca jedzie się 6', a 15-stką - 10'.
rafalurbino18 pisze:Już od samego istnienia tej nowej linii tramwajowej trzeba byłoby pokazać pasażerom, że warto jeździć tramwajem. Jakby puściłoby się tam stare stopiątki, to ludzie przejechaliby się kilka razy ale wróciliby do autobusów. Jeśli chodzi o Zagórze to wg mnie powinno tam powstać jakieś centrum przesiadkowe, gdzie kończyłyby np. autobusy linii 34, 220, 221, 622. (...)
Wg projektów przy obecnej pętli miałoby powstać coś jakby centrum przesiadkowe - dwupoziomowe z autobusem u góry i tramwajem w tunelu :-P
Niewątpliwe kłopotem jest to, że linia tramwajowa przebiega pośrodku szerokiej drogi (podobnie zresztą jak w innych miejscach Zagłębia) i dojście tam przez kładkę/przejście podziemne jest dłuższe niż do przystanku autobusowego, ale można byłoby przecież w niektórych miejscach zrobić przejścia dla pieszych na jezdni - ruch na niektórych ulicach nie jest tak duży, aby zmniejszyłoby to bezpieczeństwo pieszych.
Na Starym Sosnowcu (trasa do Milowic) nie ma ani jednego przejścia dla pieszych na jezdni, a jednak z przystanków korzysta sporo osób. Na Środuli/Zagórzu problem jest to, że tramwaj jest jakby oddalony od osiedli (przynajmniej ja mam takie wrażenie). Na Środuli jest do pokonania dość wysoka kładka, a przystanki są na skraju osiedla. Zaś na Zagórzu linia biegnie w tunelu. Niby jest to pośrodku osiedla, wśród wielu bloków, jednak przystanki są na odludziu, więc może też z tego powodu część osób z nich nie korzysta.
Swoją drogą wie ktoś czemu końcowy odcinek 15-stki biegnie w tunelu? Przy 3 Maja jest on po to, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd pod drogą, ale dalej linia mogłaby już powrócić do normalnego poziomu. Jest spowodowane obniżeniem hałasu dla okolicznych mieszkańców, czy może już przy budowie były plany wydłużenia linii?
Aby taka linia tramwajowa była atrakcyjna oczywiście musi jeździć często,więc częstotliwość 15-minutowa może nie wystarczyć. Wszystko zależałoby jednak od cięć w komunikacji autobusowej, ale wg mnie jest co wycinać.
Z tego co kojarzę to wg planów 15-stka na nowej trasie miałaby kursować co 10 min.
Co do autobusów to rzeczywiście jest co wycinać. Byleby tylko nie wycieto za dużo ;)
memphis pisze:
rafalurbino18 pisze:Nie sądzę, że będzie im bardziej czasowo pasował tramwaj jeśli dalej kursować tam będą bezpośrednio autobusy z centrum Sosnowca.
Bez wywalenia tych autobusów inwestycja nie ma kompletnie żadnego sensu, więc nawet jeśli urzędnicy nie będą skłonni ich wyciąć od razu to trzeba ich będzie do tego zmusić.
Bez sensu jest już to, że na większości odcinków linie tramwajowe pokrywają się z autobusowymi. Co prawda autobusy się przydają, gdy zawiodą tramwaje (awarie itp.), ale wystarczy jedna linia co pół godziny, a nie kilka jeżdżący po niemal tej samej trasie na ciągach tramwajowych...
Niestety, w Sosnowcu linii autobusowych jest naprawdę wiele i niektóre z nich nie są zbyt przydatne. Przykład, z którym się spotkałem, to linia 160, która z Dębowej Góry do Centrum niemal w każdym kursie jedzie 1 minutę po autobusie 690 jadącym tamtędy tą samą trasą. W dodatku po tym ciągu kursują również tramwaje...
memphis pisze:Akurat na Zagórze jeżdżą całe stada ikarusów na liniach 8xx, niskopodłogowce najczęściej obsługują dość pokręcone linie, które czasem przejazdu do centrum są zupełnie niekonkurencyjne.
815 w całości na Solarisach, 811 w połowie. Do tego jeszcze 808 i szczytowa 825 zazwyczaj na Ikarusach, ale czasem zdarzy się jakaś promocja (np. hydryda na 825).
Całkiem szybko można też dojechać 723 (z Zagórze Osiedla 17 min.), która jednak w większości na Ikarusach, ale w całości na Solarisach są 55 i 299 (ponad 20 min.). Jest też parę niskopodłogowych linii do Urzędu Miasta.
Zatem obecnie z Zagórza do Centrum Solarisem można dojechać praktycznie co parę minut.
memphis pisze:
rafalurbino18 pisze:Akurat myślałem o przystanku Środula Osiedle, gdzie od bloków najbliżej jest do przystanku autobusowego bez konieczności przejścia kładką.
Do przystanku w drugim kierunku (czy raczej z przystanku na osiedle) i tak musisz iść kładką. Podróże najczęściej są w dwóch kierunkach :P
No właśnie, w Sosnowcu przestępczość nie wzrosła jeszcze aż do takiego stopnia, żeby większość osób nie wracała z pracy do domu :-P
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 10:03 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#205 Post autor: Boguś » 29 sty 2011, 21:52

DW pisze:
memphis pisze:
No i co z 7-mką? Na solówkach?
Do Zawodzia. Co do taboru to oczywiście powinny być składy, skoro i tak sobie folgujemy w marzeniach
W sumie już teraz mogłyby ganiać na Helmutach
Helmut nie przejedzie przez Armii Krajowej w Chorzowie. A jazda Helmutem na odcinku Piaśniki - Łagiwniki jest trochę ryzykowna.
DW pisze:Trzeba przyznać, że odcinek do Zawodzia rzeczywiście jest jednym z najbardziej obleganych, a kursują tam głównie solówki. Najwięcej osób jeździ do/z Rynku, stąd najgorzej jest na odcinku Rynek<>Damrota. Najgorzej jest w szczycie, ale również poza szczytem nierzadko zdarza się, że wagony jeżdżą pełne.
Taki odcinek powinien być obsługiwany głównie przez składy, wtedy częstotliwość co 3/4' powinna być wystarczająca.
No właśnie. Na tym odcinku właściwie na składach kursuje tylko jedna linia. Minimum na tym odcinku to 15 na składach i 23 jako uzupełnienie do Szopienic.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#206 Post autor: Kamil105Na » 29 sty 2011, 22:10

DW pisze: Swoją drogą wie ktoś czemu końcowy odcinek 15-stki biegnie w tunelu? Przy 3 Maja jest on po to, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd pod drogą, ale dalej linia mogłaby już powrócić do normalnego poziomu. Jest spowodowane obniżeniem hałasu dla okolicznych mieszkańców, czy może już przy budowie były plany wydłużenia linii?
Ja sądzę, że nie chciano robić kolejnego podjazdu.
Najlepiej by było, jakby 15 dojeżdżała do Dąbrowy ul. Braci Mieroszewskich - odciążyłaby się 21, a czas przejazdu do Sosnowca z DG byłby taki sam (lub krótszy) jak jakimś "przyspieszonym" autobusem. Oczywiście należałoby zlikwidować część niepotrzebnych linii 8XX.
A już rarytasem byłby tramwaj z DG do Mysłowic w linii prostej :-P zastąpiłby 18 :eye:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#207 Post autor: memphis » 29 sty 2011, 23:37

DW pisze:To, że Tobie tak pasuje nie oznacza, że pasować będzie też setkom pasażerów...
Już komuś niedawno "pasowało" poprowadzić 37 po trasie 7-mki, a 7 po trasie 37 ;)
No właśnie chodzi o to, żeby linie numerować w zgodzie z logiką i historią, a nie na odwrót ;)
No niby tak, ale po takim wydłużeniu 15-stki powstaje jeszcze inny problem - z jej obsługą. Jeśli nadal będzie tam jeździć Będzin, to po awarii wozu w Chorzowie może wypaść parę kursów zanim go ściągną, zaś jeśli miałoby tam jeździć Zawodzie, to, zakładając zwiększenie oferty na pozostałych liniach, zajezdnia mogłaby zacząć nie wyrabiać przy tak dużej liczbie pociągów...
To też jest problem wynikający z nieudolności przewoźnika, a nie z faktu wydłużenia takiej czy innej linii.
Wg projektów przy obecnej pętli miałoby powstać coś jakby centrum przesiadkowe - dwupoziomowe z autobusem u góry i tramwajem w tunelu :-P
Chodzenie w te i nazod po schodach to jest to co pasażerowie wprost uwielbiają :P
Swoją drogą wie ktoś czemu końcowy odcinek 15-stki biegnie w tunelu? Przy 3 Maja jest on po to, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd pod drogą, ale dalej linia mogłaby już powrócić do normalnego poziomu. Jest spowodowane obniżeniem hałasu dla okolicznych mieszkańców, czy może już przy budowie były plany wydłużenia linii?
Być może chodziło o hałas, ale generalnie to w latach 80-tych tak się projektowało "szybki tramwaj". 15-tka formalnie nie była czymś takim, ale aspirowała.
Z tego co kojarzę to wg planów 15-stka na nowej trasie miałaby kursować co 10 min.
Wg jakich planów?
Niestety, w Sosnowcu linii autobusowych jest naprawdę wiele i niektóre z nich nie są zbyt przydatne. Przykład, z którym się spotkałem, to linia 160, która z Dębowej Góry do Centrum niemal w każdym kursie jedzie 1 minutę po autobusie 690 jadącym tamtędy tą samą trasą. W dodatku po tym ciągu kursują również tramwaje...
160 to akurat zupełnie inne relacje obsługuje, więc jej szkodliwość dla tramwaju jest minimalna. Gorzej z 690.
815 w całości na Solarisach, 811 w połowie.
To ja chyba nie na bieżąco jestem ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez memphis, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#208 Post autor: rafalurbino18 » 30 sty 2011, 11:47

DW pisze:Na Starym Sosnowcu (trasa do Milowic) nie ma ani jednego przejścia dla pieszych na jezdni, a jednak z przystanków korzysta sporo osób.
Akurat tam tramwaj pojawia się na przystanku częściej niż na trasie do Zagórza i ma tych przystanków więcej niż autobus, więc jest bardziej dostępny. Poza tym bloki mieszkalne są tam po obu stronach ulicy, więc jeśli chodzi o relację do centrum Sosnowca to część mieszkańców musi skorzystać z przejścia podziemnego.
DW pisze:Bez sensu jest już to, że na większości odcinków linie tramwajowe pokrywają się z autobusowymi. Co prawda autobusy się przydają, gdy zawiodą tramwaje (awarie itp.), ale wystarczy jedna linia co pół godziny, a nie kilka jeżdżący po niemal tej samej trasie na ciągach tramwajowych...
Niestety, w Sosnowcu linii autobusowych jest naprawdę wiele i niektóre z nich nie są zbyt przydatne. Przykład, z którym się spotkałem, to linia 160, która z Dębowej Góry do Centrum niemal w każdym kursie jedzie 1 minutę po autobusie 690 jadącym tamtędy tą samą trasą. W dodatku po tym ciągu kursują również tramwaje...
Bez sensu jest to, że u nas nic się z tym nie robi. Zamiast budować nową trasę tramwajową warto byłoby zacząć od prostszych rzeczy i wywalić te stada autobusów dublujących tramwaj, co na Śląsku i Zagłębiu ma miejsce notorycznie. I takich przykładów co opisany przez Ciebie (linia 160 i 690) jest bardzo dużo - szkoda tylko, że nic się z nimi nie robi ;(
DW pisze:No właśnie, w Sosnowcu przestępczość nie wzrosła jeszcze aż do takiego stopnia, żeby większość osób nie wracała z pracy do domu
Oczywiście w to nie wątpię, ale chodziło mi o to, że wracający do domu pasażerowie nie myślą w centrum o tym, że będą z przystanku przy osiedlu musieli iść po kładce w stronę domu. Wtedy (po wyjściu z autobusu/tramwaju na osiedlu) już im się tak nie spieszy, więc problem kładki nie jest już tak duży. Nic im nie ucieknie :P

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#209 Post autor: R_G » 30 sty 2011, 13:07

linia 160 i 690
Jeśli idzie o 160 to głupotą jest tylko to że jedzie zaraz za 690 na tym odcinku.
Jeśli zaś o 690 to ludziska z okolic "Drogi do Klimontowa" mają czym jechac do Centrum, a poza tym między Dańdówką a Centrum musi byc autobus oprócz tramwaju bo wystarczy samochód w skrajni i tramwaj już stoi...
A już rarytasem byłby tramwaj z DG do Mysłowic w linii prostej :-P zastąpiłby 18 :eye:
Jadąc przez Będzin czy budując nowe torowisko? Zresztą i jedna opcja i druga jest paranormalna.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#210 Post autor: Kamil105Na » 30 sty 2011, 14:00

R_G pisze:
A już rarytasem byłby tramwaj z DG do Mysłowic w linii prostej :-P zastąpiłby 18 :eye:
Jadąc przez Będzin czy budując nowe torowisko? Zresztą i jedna opcja i druga jest paranormalna.
Właśnie, że jak najbardziej normalna. Budując nowe torowisko na ul.Braci Mieroszewskich (11 Listopada). Na zagórzu Łączyłoby się z linią 15, a na Dańdówce z 27. To jest dwupasmówka, więc nie było by problemu.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#211 Post autor: Iwo » 30 sty 2011, 14:23

Kamil105Na pisze:
R_G pisze:
A już rarytasem byłby tramwaj z DG do Mysłowic w linii prostej :-P zastąpiłby 18 :eye:
Jadąc przez Będzin czy budując nowe torowisko? Zresztą i jedna opcja i druga jest paranormalna.
Właśnie, że jak najbardziej normalna. Budując nowe torowisko na ul.Braci Mieroszewskich (11 Listopada). Na zagórzu Łączyłoby się z linią 15, a na Dańdówce z 27. To jest dwupasmówka, więc nie było by problemu.
Oczywiście. Wskaż proszę źródło finansowania tej inwestycji, a także poprzedzającej jej modernizacji taboru i pozostałych torowisk w Zagłebiu. Najpierw trzeba wyremontować to co jest ( jak tak dalej pójdzie z degradacją torowiska na Kazimierz to z linią 27 pożegnamy się szybciej niż nam się wydaje ), a dopiero później zabierać się za nowe inwestycje... Bez remontów tego co mamy nie przyciągniemy pasażerów do komunikacji szynowej...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#212 Post autor: DW » 30 sty 2011, 15:20

Boguś pisze:
DW pisze:(o 7-mce) W sumie już teraz mogłyby ganiać na Helmutach
Helmut nie przejedzie przez Armii Krajowej w Chorzowie. A jazda Helmutem na odcinku Piaśniki - Łagiwniki jest trochę ryzykowna.
Zapomniałem o Armii Krajowej :-P Ale pewnie szybciej wyremontują chorzowską ulicę, niż przywrócą 7 na dawną trasę...
memphis pisze:
Z tego co kojarzę to wg planów 15-stka na nowej trasie miałaby kursować co 10 min.
Wg jakich planów?
Jakieś 2 lata temu, jak zrobiło się głośno o wydłużeniu linii, to kojarzę z jakiś planów/projektów, że linia miałaby kursować co najmniej z częstotliwością 10', ale teraz nie mogę tego nigdzie znaleźć.
rafalurbino18 pisze:
DW pisze:Na Starym Sosnowcu (trasa do Milowic) nie ma ani jednego przejścia dla pieszych na jezdni, a jednak z przystanków korzysta sporo osób.
Akurat tam tramwaj pojawia się na przystanku częściej niż na trasie do Zagórza i ma tych przystanków więcej niż autobus, więc jest bardziej dostępny. Poza tym bloki mieszkalne są tam po obu stronach ulicy, więc jeśli chodzi o relację do centrum Sosnowca to część mieszkańców musi skorzystać z przejścia podziemnego.
Właśnie o tym wcześniej pisałem :-P
rafalurbino18 pisze:(...) chodziło mi o to, że wracający do domu pasażerowie nie myślą w centrum o tym, że będą z przystanku przy osiedlu musieli iść po kładce w stronę domu. Wtedy (po wyjściu z autobusu/tramwaju na osiedlu) już im się tak nie spieszy, więc problem kładki nie jest już tak duży. Nic im nie ucieknie :P
Za to są zmęczeni po ciężkim dniu w pracy/szkole :-P
R_G pisze:Jeśli idzie o 160 to głupotą jest tylko to że jedzie zaraz za 690 na tym odcinku.
Jeśli zaś o 690 to ludziska z okolic "Drogi do Klimontowa" mają czym jechac do Centrum, a poza tym między Dańdówką a Centrum musi byc autobus oprócz tramwaju bo wystarczy samochód w skrajni i tramwaj już stoi...
Co do tych linii, to mnie właśnie chodziło o to, że 160 jedzie zaraz za 690, więc nie ma z niej żadnego pożytku na odcinku od Andersa. Wcześniej krąży jeszcze po Niwce, Dańdówce i Dębowej Górze, więc tam niewątpliwie jest przydatna. A co do 690 to, tak jak pisałem, jakaś alternatywa dla tramwaju oczywiście się przydaje, więc nie myślcie, że chciałbym wywalić wszystkie linie autobusowe, które jadą co ciągach tramwajowych ;)
Kamil105Na pisze:Najlepiej by było, jakby 15 dojeżdżała do Dąbrowy ul. Braci Mieroszewskich - odciążyłaby się 21, a czas przejazdu do Sosnowca z DG byłby taki sam (lub krótszy) jak jakimś "przyspieszonym" autobusem. Oczywiście należałoby zlikwidować część niepotrzebnych linii 8XX.
Zakładając, że tramwaj miałby przystanki częściej niż autobus i nie miałby priorytetu na światłach, to raczej szybciej dojechałoby się "osiemsetką" nie obsługującą wszystkich przystanków i jadącą dość szybko.
Iwo pisze:
Kamil105Na pisze:Budując nowe torowisko na ul.Braci Mieroszewskich (11 Listopada). Na zagórzu Łączyłoby się z linią 15, a na Dańdówce z 27. To jest dwupasmówka, więc nie było by problemu.
Oczywiście. Wskaż proszę źródło finansowania tej inwestycji, a także poprzedzającej jej modernizacji taboru i pozostałych torowisk w Zagłebiu. Najpierw trzeba wyremontować to co jest ( jak tak dalej pójdzie z degradacją torowiska na Kazimierz to z linią 27 pożegnamy się szybciej niż nam się wydaje ), a dopiero później zabierać się za nowe inwestycje... Bez remontów tego co mamy nie przyciągniemy pasażerów do komunikacji szynowej...
Dokładnie. Najpierw remonty, a dopiero później nowe linie, które zastąpiłyby/uzupełniły autobusy.
Linia z Zagórza do D.G. też jest w jakiś planach zagospodarowania przestrzennego, ale powstać miałaby dopiero po 2025 (czy nawet 2030) roku.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#213 Post autor: Kamil105Na » 30 sty 2011, 17:59

Iwo pisze:Oczywiście. Wskaż proszę źródło finansowania tej inwestycji, a także poprzedzającej jej modernizacji taboru i pozostałych torowisk w Zagłebiu. Najpierw trzeba wyremontować to co jest ( jak tak dalej pójdzie z degradacją torowiska na Kazimierz to z linią 27 pożegnamy się szybciej niż nam się wydaje ), a dopiero później zabierać się za nowe inwestycje... Bez remontów tego co mamy nie przyciągniemy pasażerów do komunikacji szynowej...
To zależy tylko od władz. Ale oczywiście lepiej jest zrobić jakąś nową drogę, bo tramwaj jest niepotrzebny... :cry:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#214 Post autor: Slim » 31 sty 2011, 13:07

DW pisze:Właśnie obawiam się, że to planowane wydłużenie 15-stki w głąb Zagórza może nie wiele dać. Nowy odcinek ma jakby obiegać część osiedla zamiast biec do pętli docelowej najkrótszą drogą.
Według projektu linia miała by przyciągnąć mieszkańców ulic Białostockiej i Lenartowicza przy czym głównie tych pierwszych którzy na dojście do przystanku autobusowego tracą ok 10 min.
DW pisze:Natomiast do Centrum (z okolicy planowanej pętli) niewątpliwie szybciej będzie się można dostać autobusem (11-14 min.) zamiast ok. 20
Po remoncie torowiska przy 3-go maja od przystanku Zagórze Małe do Osiedle Zamkowa tramwaj spokojnie mógłby osiągać prędkość 80km/h obecnie jest to 20km/h, ponadto można by wyciąć np.723 i puścić nową linię tramwajową na Pogoń, a być może nawet do Będzina i to właśnie w takiej relacji można upatrywać większego potencjału dla tramwaju na na Zagórzu.
DW pisze:Ponadto przez większą część trasy planowanej nowej 15-stki przebiega już dość sporo linii autobusowych, które są podstawą dla mieszkańców Zagórza.
Właśnie to że jest ich za dużo powinno skłonić do ograniczenia tych linii na rzecz tramwaju.
DW pisze:Powyższą inwestycję najlepiej byłoby odłożyć na co najmniej parę lat i zająć się najpierw remontem istniejących już torowisk, bo inaczej mogłoby dojść do tego, że po Sosnowcu jeździłaby tylko i wyłącznie 15-stka ;)
Skoro jest szansa to należy z niej skorzystać ;)
DW pisze:Co do obecnej trasy 15-stki to, jak dla mnie, jest ona wyizolowana od osiedli. Może takie wrażenie robi to, że biegnie pośrodku szerokiej drogi, a pod koniec w tunelu, ale z tego co widać po napełnieniach większości osób również jest ona "nie po drodze
Tutaj właśnie problem tkwi w dużej ilości autobusów, gdyby po tej trasie jeździły tylko 808 i 811 to tramwaje szybko by się zapełniły. Do wycięcia na odcinku Centrum - Zagórze powinno iść 106, dalej całkowita likwidacja 815,825, a 808 i 811 co 20 minut.

Oczywiście to jest tylko moja wizja, każdy może myśleć inaczej ;)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#215 Post autor: memphis » 31 sty 2011, 17:13

Slim pisze:Po remoncie torowiska przy 3-go maja od przystanku Zagórze Małe do Osiedle Zamkowa tramwaj spokojnie mógłby osiągać prędkość 80km/h
W terenie zabudowanym tramwaj może jechać maksymalnie 50 km/h. Poza tym nie jest ważna prędkość chwilowa, a komunikacyjna, a ta zależy również od sygnalizacji świetlnej, przystanków, itp.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#216 Post autor: Slim » 31 sty 2011, 23:12

memphis pisze:W terenie zabudowanym tramwaj może jechać maksymalnie 50 km/h. Poza tym nie jest ważna prędkość chwilowa, a komunikacyjna, a ta zależy również od sygnalizacji świetlnej, przystanków, itp.
Na tym odcinku drogi prędkość jest podniesiona do 70 bądź 80 km/h (dla samochodów oczywiście).

kbamm
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010, 21:49
Lokalizacja: Katowice

#217 Post autor: kbamm » 01 lut 2011, 22:03

Przepraszam za niedyskrecję, kiedy rusza ta inwestycja ? Bo na razie dyskusja ta - momentami baaardzo szczegółowa - przypomina mi piosenkę "Na Wyspach Bergamutach" :)
Ostatnio zmieniony 02 lut 2011, 00:26 przez kbamm, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#218 Post autor: Penny » 02 lut 2011, 15:01

kbamm pisze:Przepraszam za niedyskrecję, kiedy rusza ta inwestycja ? Bo na razie dyskusja ta - momentami baaardzo szczegółowa - przypomina mi piosenkę "Na Wyspach Bergamutach" :)
To jest element programu Plan modernizacji Tramwajów Śląskich na lata 2008-2013.

kbamm
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010, 21:49
Lokalizacja: Katowice

#219 Post autor: kbamm » 02 lut 2011, 15:36

Plan modernizacji tramwajów obejmuje lata 2008 - 2013. Obecnie mamy rok 2011, a tu...planujemy, będziemy, chcemy. Ja już to kiedyś (czyt. dawno temu) słyszałem.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#220 Post autor: Penny » 02 lut 2011, 16:02

kbamm pisze:Plan modernizacji tramwajów obejmuje lata 2008 - 2013. Obecnie mamy rok 2011, a tu...planujemy, będziemy, chcemy. Ja już to kiedyś (czyt. dawno temu) słyszałem.
Rozumiem negatywne emocje z tym związane - ale domniemam, że wiesz, czemu to tak wszystko wygląda. Nutką optymizmu jest, że liczba 2011 jest jednocześnie większa, niż 2008 i mniejsza od 2013, więc projekt nadal aktualny ;)

kbamm
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010, 21:49
Lokalizacja: Katowice

#221 Post autor: kbamm » 02 lut 2011, 17:45

Żal człowieka ogarnia, kiedy jedzie do Krakowa, Wrocławia, bądź do Ostrawy i widzi, jak tam wygląda komunikacja tramwajowa. U nas, jak na razie słyszymy tylko o kolejnych planach, wizjach i nie wiadomo co jeszcze. No i ten BEŁKOT Frankiewicza na łamach Gazety Wyborczej o ewentualnej reaktywacji tramwajów w Gliwicach.
Dołączam kilka zdjęć z 31 grudnia 2008 roku, czyli ostatniego dnia linii 12. Tak patrząc na liczbę pasażerów, to tylko pogratulować trafności podjętej decyzji.
http://i232.photobucket.com/albums/ee18 ... 090382.jpg
http://i232.photobucket.com/albums/ee18 ... 090386.jpg
http://i232.photobucket.com/albums/ee18 ... 090390.jpg
http://i232.photobucket.com/albums/ee18 ... 090393.jpg

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#222 Post autor: TŚ25 » 11 kwie 2011, 20:31

Nasunął mi się taki pomysł, ale byłby trochę trudny do realizacji. W Bytomiu zamiast pętli na placu Sikorskiego zrobiłbym coś w sensie "podziemny dworzec/pętla". Jednak ma to swoje plusy, jak i minusy. Zacznę od tych minusów:
&#8226;ludziom starszym utrudniło by to przemieszczanie się między dworcem autobusowym, a placem Sikorskim. Jedyne rozwiązanie, wtedy "szybkie przejście" to wybudowanie tunel między tymi miejscami;
&#8226;wybudowanie podziemnego dworca utrudniło by też przemieszczanie się samochodów, bo by było trzeba wybudować tunele w jezdniach, co też spowodowałoby większość kolizji i wypadków;
&#8226;można tu i wymieniać i wymieniać...
Tera plusy:
&#8226;Wszystkie tramwaje te które kończą na placu Sikorskiego(5,9,18,31) mogą tam kilkanaście minut stać, a nie tak jak teraz, że np. linia 18 przyjeżdża o 15:07, a odjazd ma już o 15:08/09.

Taki trochę głupi pomysł, ale może...

Proszę tutaj o wszystkich, aby każdy znowu nie pisał "A to głupie", "Nie do realizacji", tylko aby każdy mógł skomentować to w inny sposób, bo przecież w tytule "Propozycje zmian...".
Każdy ma prawo wolności słowa ;)
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#223 Post autor: adam86 » 11 kwie 2011, 22:05

TŚ25 pisze: Proszę tutaj o wszystkich, aby każdy znowu nie pisał "A to głupie", "Nie do realizacji", tylko aby każdy mógł skomentować to w inny sposób, bo przecież w tytule "Propozycje zmian...".
Każdy ma prawo wolności słowa ;)
To może zacznij wymyslac coś co nie jest głupie? A jesli jest to zbyt trudne, to załóz sobie bloga, gdzie będziesz realizował wolność słowa.
KZKGOP 1779

kbamm
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010, 21:49
Lokalizacja: Katowice

#224 Post autor: kbamm » 13 kwie 2011, 11:42

Kolego TŚ25, internet między innymi ma to do siebie, że można napisać wszystko. Nie wspominam już o tym, że człowiek jest tu zupełnie anonimowy. Jest jednak taka stara dobra zasada: TRZY RAZY ZASTANÓW SIĘ, ZANIM COŚ RAZ NAPISZESZ.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#225 Post autor: Penny » 13 kwie 2011, 12:53

Po pierwsze piszesz o swoim pomyśle:
TŚ25 pisze:Taki trochę głupi pomysł, ale może...
Po drugie:
TŚ25 pisze:Proszę tutaj o wszystkich, aby każdy znowu nie pisał "A to głupie",
I gdzie tu logika :?:
TŚ25 pisze:Każdy ma prawo wolności słowa ;)
Otóż to.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#226 Post autor: TŚ25 » 04 maja 2011, 16:20

memphis pisze:
Boguś pisze:
TS pisze:Linia 15: Przedłużyłem bym ją do Rynku w Chorzowie
Już lepiej nic nie proponuj.
To akurat nie jest taki zły pomysł :) Oczywiście w powiązaniu z innymi zmianami na tym ciągu.
Do kiedy 15 jeździła do Chorzowa, bo sobie nie umiem przypomnieć ?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#227 Post autor: Penny » 04 maja 2011, 23:20

TŚ25 pisze:Do kiedy 15 jeździła do Chorzowa, bo sobie nie umiem przypomnieć ?
Na pewno do 1986 r., (a wraz z nią linia 14 z Mysłowic). Natomiast wg stanu na dzień 01.07.1992 r. kursowała już na swojej obecnej trasie - obsługiwana codziennie sześcioma składami z częstotliwością 20 minut.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#228 Post autor: Szociu » 05 maja 2011, 19:28

memphis pisze:
Slim pisze:Po remoncie torowiska przy 3-go maja od przystanku Zagórze Małe do Osiedle Zamkowa tramwaj spokojnie mógłby osiągać prędkość 80km/h
W terenie zabudowanym tramwaj może jechać maksymalnie 50 km/h. Poza tym nie jest ważna prędkość chwilowa, a komunikacyjna, a ta zależy również od sygnalizacji świetlnej, przystanków, itp.
Akurat na tym odcinku od Estakady do Pętli Zagórze nie ma sygnalizacji świetlnej, nie ma przejść przez tory (są kładki lub tunele), a przystanków na tym dość sporym kilometrowo odcinku jest tylko 5, także prędkość komunikacyjna mogła by wynosić spokojnie 70 - 80 km/h.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#229 Post autor: R_G » 05 maja 2011, 20:29

Szociu pisze:także prędkość komunikacyjna mogła by wynosić spokojnie 70 - 80 km/h.
To jaka by musiała być prędkość maksymalna?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#230 Post autor: adam86 » 06 maja 2011, 15:11

Szociu pisze: Akurat na tym odcinku od Estakady do Pętli Zagórze nie ma sygnalizacji świetlnej, nie ma przejść przez tory (są kładki lub tunele), a przystanków na tym dość sporym kilometrowo odcinku jest tylko 5, także prędkość komunikacyjna mogła by wynosić spokojnie 70 - 80 km/h.
Chyba niezbyt wiesz co to jest prędkość komunikacyjna...
KZKGOP 1779

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#231 Post autor: Szociu » 06 maja 2011, 16:35

R_G pisze:
Szociu pisze:także prędkość komunikacyjna mogła by wynosić spokojnie 70 - 80 km/h.
To jaka by musiała być prędkość maksymalna?
Przepraszam, chodziło mi tu oczywiście o prędkość liniową.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#232 Post autor: Przemek » 06 maja 2011, 17:22

Szociu pisze:
R_G pisze:
Szociu pisze:także prędkość komunikacyjna mogła by wynosić spokojnie 70 - 80 km/h.
To jaka by musiała być prędkość maksymalna?
Przepraszam, chodziło mi tu oczywiście o prędkość liniową.
Z takową tramwaje też nie mogą jeździć;)

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#233 Post autor: Karol » 07 maja 2011, 00:40

Penny pisze:
TŚ25 pisze:Do kiedy 15 jeździła do Chorzowa, bo sobie nie umiem przypomnieć ?
Na pewno do 1986 r., (a wraz z nią linia 14 z Mysłowic). Natomiast wg stanu na dzień 01.07.1992 r. kursowała już na swojej obecnej trasie - obsługiwana codziennie sześcioma składami z częstotliwością 20 minut.
Niekoniecznie. Wydaje mi się, że od 1980 r., czyli od uruchomienia linii 37 na trasie Chorzów Pl. 1 Maja - Bogucice Pętla, 15 kursowała tylko do Placu Wolności.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#234 Post autor: Szociu » 07 maja 2011, 13:52

Przemek pisze:
Szociu pisze:
R_G pisze:
Szociu pisze:także prędkość komunikacyjna mogła by wynosić spokojnie 70 - 80 km/h.
To jaka by musiała być prędkość maksymalna?
Przepraszam, chodziło mi tu oczywiście o prędkość liniową.
Z takową tramwaje też nie mogą jeździć;)
Mogą przepisowo do 70 km/h poza obszarem zabudowanym, pomimo tego, że jest to obszar zabudowany to na drodze otaczającej torowisko prędkość dozwolona dla samochodów to właśnie 70 km/h.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#235 Post autor: adam86 » 07 maja 2011, 16:17

Szociu pisze: pomimo tego, że jest to obszar zabudowany to na drodze otaczającej torowisko prędkość dozwolona dla samochodów to właśnie 70 km/h.
Dla pojazdów DMC 3,5t. Tylko i wyłacznie.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#236 Post autor: Adams » 09 lis 2011, 10:41

Szociu pisze:Wiem, że nie zajmie, dlatego powinni wysłać pozostałe wagony na inne linie w Sosnowcu, choćby 21, 24, czy 15.
Moje zdanie jest takie, że E1 powinny zostać podzielone między linie 21 i 26, bo myślę że są to najbardziej oblegane linie w Zagłębiu. Linię 15 w większości obiegów obsługuje zajezdnia Zawodzie i jeżdżą już na tej linii co najmniej dwa "Helmuty".

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#237 Post autor: rifi » 09 lis 2011, 11:15

Linie 15 Zawodzie obsługuje tylko w 2 pociągach na 9 czyli pozostałe 7 obsługuje Będzin. Więc w większości ją obsluguje zajezdnia Będzin, a Zawodzie przejeło dwa pociągi tylko dla tego aby mogły kursować helmuty. Bo do zajezdni Będzin helmuty mają zakaz wjazdu

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#238 Post autor: Adams » 09 lis 2011, 11:39

Oj, to zwracam honor. :) Nie jestem na bieżąco w Zagłębiu, więc nie wiedziałem że to się zmieniło. Jeszcze nie tak dawno było zupełnie na odwrót, czyli dwa wozy Będzin, a reszta Zawodzie :)

Co do samych E1, to byłbym przeciwnikiem, aby one wyjeżdżały poza teren Zagłębia. Jedynym wyjątkiem są Mysłowice na linii 26, ale to zaledwie jeden przystanek :P

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#239 Post autor: rifi » 09 lis 2011, 13:38

Wiesz ja bym jednak wolał aby przynajmniej dwa E1 wyjechały na linie 15 do Katowic tak w zamian za helmuty które jeżdzą do Sosnowca to taka moja sugestia :) . A swoją drogą to solówki na 15 są zamałe a składy za duże, to więc dwa E1 puścić w zamian za dwa składy które zabrali przy ostatnich zmianach to by było w sam raz. I widzę to tak solowka, helmut, sołówka, E1 itd. :-P

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#240 Post autor: Adams » 09 lis 2011, 14:17

rifi pisze: A swoją drogą to solówki na 15 są zamałe a składy za duże, to więc dwa E1 puścić w zamian za dwa składy które zabrali przy ostatnich zmianach to by było w sam raz.
A nie sądzisz że solówki na 21 to także za mało? Przecież ta linia przebiega przez centrum trzech największych miast Zagłębia. Dodatkowo linia 21 jest jedynym bezpośrednim połączeniem ścisłego centrum Sosnowca ze ścisłym centrum Będzina, więc ja przystaję przy swoim, że to właśnie tej linii najbardziej by się należały E1. :-P

Natomiast 15 mało kto jeździ do centrum Katowic, gdyż jest alternatywa w postaci dużej ilości przyśpieszonych linii autobusowych. Ta linia bardziej służy do połączenia Sosnowca z Szopienicami i Zawodziem, a tam myslę że aż tak dużo ludzi nie jeździ.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#241 Post autor: rifi » 09 lis 2011, 15:05

No a czytałeś ostatnie posty o linii 15??
Jężdżą ostatnimi czasy takie napełnione że się nie wszyjscy mieszczą :chytry: . I to nie z Sosnowca do Katowic tylko wlaśnie na odwrót. Nawet byly tu gdzieś zdjęcia zamieszczone. Swoją droga E1 ma być docelowo 8 w Będzinie więc dwa E1 na 15, dwa są na 26 więc na linie 21 może iść nawet 4 więc nie jest to żaden problem :-P

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#242 Post autor: Adams » 09 lis 2011, 15:19

rifi, jeśli 15 ma taką frekwencję, to powinno na tej lini po prostu jeździć więcej składów 2x105N + dwa "Helmuty"

Natomiast co do trasowania będzińskich E1, to ja bym je widział w ilościach 3 sztuk na linii 26 i 5 sztuk na linii 21. Linię 21 można porównać do katowickiej 6. Obie te linie przebiegają przez centa trzech dużych miast. Jakoś Katowice nie zdejmują z 6 "Karlików", a niemal wszystkie kursy tej lini które nie są obsługiwane "Karlikami" jeżdżą na składach. Na linii 21 jeżdżą same solówki, dlatego wzmocnienie tej linii pięcioma E1 byłoby bardzo wskazane.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#243 Post autor: rafalurbino18 » 09 lis 2011, 15:26

Tylko nie zapominajcie, że te ostatnie obłożenia na 15tce miały związek z wypadnięciem poprzednich kursów lub opóźnieniami. Jeśli nie wytnie się autobusów dublujących tramwaj to 15tka może jeździć dalej na solówkach.

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#244 Post autor: Adams » 09 lis 2011, 15:34

rafalurbino18 pisze: Jeśli nie wytnie się autobusów dublujących tramwaj to 15tka może jeździć dalej na solówkach.
Jakie linie autobusowe masz na myśli?

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#245 Post autor: rifi » 09 lis 2011, 15:35

No ale 15 nie jeżdzi tylko na trasie Katowice - Sosnowiec jak autobus tylko Katowice centrum - Zawodzie - Szopienice - Sosnowiec centrum - Sosnowiec Zagórze. 15 od wprowadzenia samych solówek jężdzi napchana po brzegi w godzinach szczytu od Katowice dworca do samego centrum Sosnowca bo tramwaj jedzie przez dzielnice Katowic a autobus bespośrednio z Katowic na Sosnowca

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#246 Post autor: Szociu » 09 lis 2011, 16:19

Zgadzam się w 100%, wracając codziennie ze szkoły ok. godz. 15-16 przechodzę koło przystanku na ul.Sobieskiego w Sosnowcu, praktycznie brak jest w tych godzinach na 15 nawet miejsc stojących. Dużo osób przecież jeździ do pracy do Szopienic, Zawodzia, skąd choćby przesiadają się na inne linie (przykładem jest mój ojciec), dużo Katowiczan pracuje też w Sosnowcu. Od zawsze na tej linii jeździły składy i było w porządku. Teraz ludzie codziennie wyzywają na brak miejsca w tramwaju i obawiam się, że jeżeli nic się w najbliższym czasie nie zmieni (jeszcze przed modernizacją linii) to skłoni to część osób do zakupu samochodu (bo przypominam nie ma alternatywy dla tramwaju na trasie Sosnowiec Dw. PKP - Szopienice - Zawodzie - Pl. Wolności) i na nic się zda cały ten remont, rozbudowa i późniejsze zwiększenie pojemności 15-tki.

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#247 Post autor: Adams » 09 lis 2011, 16:23

Skoro tak faktycznie jest, to tak jak pisałem wcześniej więcej kursów 15 powinno jeździć na składach.
Jeśli pięć E1 by przeszło na linię 21, to z tych 105 co by zostały można utworzyć składy i puścić na 15.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#248 Post autor: luki » 09 lis 2011, 16:42

Adams pisze:Jeśli pięć E1 by przeszło na linię 21, to z tych 105 co by zostały można utworzyć składy i puścić na 15.
Byłoby zbyt pięknie. Wydaje mi się, że TŚ ostrzy już brzytwy i szykuje palniki na te wozy co to ustąpią miejsca dla E1. Smutna rzeczywistość.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#249 Post autor: Adams » 09 lis 2011, 17:02

Myślę że te najstarsze 105 potną, ale wszystkiego też nie będą cięli. Myślę że gdyby zajezdnie Zawodzie i Będzin podzieliły się po połowie wystawianiem taboru na 15, to nawet wszystkie kursy udało by się zestawić na składach.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#250 Post autor: Szociu » 09 lis 2011, 18:49

Adams pisze:Skoro tak faktycznie jest, to tak jak pisałem wcześniej więcej kursów 15 powinno jeździć na składach.
Jeśli pięć E1 by przeszło na linię 21, to z tych 105 co by zostały można utworzyć składy i puścić na 15.
Z późnopopołudniowo-wieczornych obserwacji wynika to samo, wszystkie kursy mocno zapełnione, jedynie w Duewagach wystarczająco miejsca (ale na odcinku do dworca w Sosnowcu i tak wszystkie siedzące i sporo stojących zapełnionych).
EDIT: Wrzucam właśnie 20 minutowy film z wieczornej jazdy E1 #920 (niestety moja kamera nie trawi zbyt dobrze słabego oświetlenia) na odcinku Sosnowiec Wysoka - Sosnowiec Milowice Pętla - Sosnowiec Dęblińska.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości