Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#51 Post autor: adasiek » 09 gru 2006, 11:43

Pomysł przedłużenia 7-ki jest całkiem ok. Tylko przez to wyszłaby nam chyba najdłuższa linia tramwajowa na Śląsku. I trudno byłoby utrzymać w porządku tak długą linię. Czas przejazdu z Bytomia do Zawodzia-64 minuty+czas z Zawodzia do Mysłowic-26 minut-w sumie wychodzi 90 minut w jedną stronę...Czyli na 7-kę musiałoby wyjeżdżać 13/14 pociągów w dni robocze (zakładając,że kursowałaby co 14 minut). A częśc z nich musiałyby stanowić solówki ze skróconej 14-stki. W sumie to nie wiem czy by się to opłacało.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#52 Post autor: luki » 09 gru 2006, 11:59

Za długa, to już prędzej jednak te 37 do Mysłowic pociągnąć.
I tak 7 ma już wystarczające kłopoty z ruchem, na Sikoraku brak postoju i w ogóle...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#53 Post autor: adasiek » 09 gru 2006, 13:37

No w sumie 37 też możnaby pociągnąć, chociaż w sumie nie wiem po co wogóle likwidować połączenie Mysłowice-Wełnowiec. Możnaby także puścić 14 zamiennie z 37 (obie linie co 28 minut), ale wtedy trzeba by jeszcze jakiejś pomocniczej linii na trasie Katowice-Wełnowiec (w zamian za pocięcie 14-stki).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#54 Post autor: luki » 09 gru 2006, 13:44

Musiało by powstać z Zawodzia lub Szopienic do Wełnowca np. 14bis.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#55 Post autor: adasiek » 09 gru 2006, 13:54

No właśnie i to wywołałoby troszkę zamieszania. Poza tym potrzeba by troche więcej wagonów na obsługę wydłuzonej 37 i nowego 14 bis.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#56 Post autor: luki » 09 gru 2006, 14:11

Myślę że by się wyrównało. Normalnie 14 z 9 poc. na 5 poc. Z tych zaoszczędzonych z 3 poszły by ba bisa, więc jeszcze z jeden-dwa i było by wydłużone 37.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#57 Post autor: adasiek » 09 gru 2006, 14:33

No to wyszedł nam całkiem ładny projekcik :).
Kiedyś zastanawiałem się, jak by było jakby 4-kę z Gliwic puścic do Zabrza Makoszów, a 3-kę z Mikulczyc na Zaborze. Ilość pociągów wyrównałaby się ( na 3-ce wyszłyby 4 składy zamiast 5, a na 4-ce 7 zamiast 6). Co myślicie o takim projekcie??

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#58 Post autor: Panewniczanin » 09 gru 2006, 16:10

dombia pisze:A co myślicie o tym żeby 7 puścić do Mysłowic a 14 skrócić do Zawodzia?
Zakładając, że możemy jeździć co 10/20 minut...

13 Katowice Pl. Wolności - Siemianowice Pl. Skargi co 10 minut
36 Chorzów Pl. 1 Maja :lol: - Zawodzie Pętla co 20 minut
37 Chorzów - Mysłowice co 20 minut
14 do likwidacji

co wy na to?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#59 Post autor: luki » 09 gru 2006, 16:15

Panewniczanin pisze:
dombia pisze:A co myślicie o tym żeby 7 puścić do Mysłowic a 14 skrócić do Zawodzia?
Zakładając, że możemy jeździć co 10/20 minut...

13 Katowice Pl. Wolności - Siemianowice Pl. Skargi co 10 minut
36 Chorzów Pl. 1 Maja :lol: - Zawodzie Pętla co 20 minut
37 Chorzów - Mysłowice co 20 minut
14 do likwidacji

co wy na to?
Zawsze to jakieś rozwiązanie, ale:
  • 13 wole w obecnej relacji ;)
  • 14 szkoda jej troszskę
  • a jak już jak pisałeś to: 13 co 7 minut, 36 the end, 37 co 14 minut
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#60 Post autor: adasiek » 10 gru 2006, 07:03

Inny wariant (dość oszczędny):

37-Chorzów-Mysłowice-co 20 codziennie (rob:9 składów 105Na/wol: 9 solówek)
14-Wełnowiec-Mysłowice-co 20 minut w robocze [w godz. 5-19] i soboty [6-14] (7 solówek).
13-Chorzow-Siemianowice co 20 minut, codziennie (4 solówki, 3 składy), w niedziele i święta tylko solówki
23-Stadion śl.-Szopienice co 30 minut ( 4 solówki)
36-likwidacja

W dni robocze i w soboty linie 14 i 37 tworzyłyby takt 8/12 [zakładając że pozwoliłyby na to mijanki w Mysłowicach].

Częstotliwośc celowo zrobiłem w wymiarach 10/20/30, a nie 7/14/28 bo moim zdaniem rozkład powinien być przyjazny przede wszystkim pasażerowi a takt 14-minutowy taki na pewno nie jest. Liczę na to, że kiedys wszystkie linia sprowadzą właśnie do taktu 10/20 minutowego.

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#61 Post autor: dombia » 10 gru 2006, 10:42

adasiek pisze:zakładając że pozwoliłyby na to mijanki w Mysłowicach.
DObry pomysł ;), a w Mysłowicach tramwaj na trasie Ulthymana - Szpital & Banhof - Szpital trwa ok. 4 minuty :)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#62 Post autor: hanys76 » 20 gru 2006, 22:03

Niewiem gdzie to wrzucic ,wiec dam do tego działu.Przeglądając dziś rozkłady jazdy na stronie tś ,zauważyłem ciekawą rzecz.Chodzi o rozkład linii 36,otóż przy każdym kursie jest numer pociągu,ale po godzinie 18 wszystkie kursy mają brak tego numeru.Jest tylko ikonka wagonu 102na i nic więcej.W związku z tym jestem ciekawy, czy to tylko błąd na stronie, czy to celowo tak jest napisane. To tylko przy linii 36 tak jest ,przy całej reszcie jest normalnie.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#63 Post autor: luki » 21 gru 2006, 12:03

hanys76 pisze:Niewiem gdzie to wrzucic ,wiec dam do tego działu.Przeglądając dziś rozkłady jazdy na stronie tś ,zauważyłem ciekawą rzecz.Chodzi o rozkład linii 36,otóż przy każdym kursie jest numer pociągu,ale po godzinie 18 wszystkie kursy mają brak tego numeru.Jest tylko ikonka wagonu 102na i nic więcej.W związku z tym jestem ciekawy, czy to tylko błąd na stronie, czy to celowo tak jest napisane. To tylko przy linii 36 tak jest ,przy całej reszcie jest normalnie.
To jest błąd, tak jak z 23 było, że kursy były tylko do Zajezdni Zawodzie i do Śląskiego nic nie jechało prócz pierwszych trzech porannych kursów :D
Po prostu brakuje tam numerów 3611-3614.
Raz było tak też z 19 kiedy to się gdzieś ta numeracja urywała.
Jeszcze dużo bym wymieniał bo z 16 kiedyś tak w wolne było że w ogóle nie było numerów na całą sobotę i niedziele.
Z 20 był raz przypadek że brakowało też ikonek.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#64 Post autor: Panewniczanin » 30 gru 2006, 20:02

Ostatnio tak grzebie w naszych nockach i nieciekawie to wygląda.
Uważam, że nocne kursy powinny być realizowane na takich trasach

1 Chebzie - Gliwice
5 Bytom - Makoszowy
6 Bytom - Brynów
7 Bytom - Batory - Siemianowice
9 Bytom - Chebzie - Chorzów
11 Chebzie - Chorzów - Załęże - Zawodzie
12 Siemianowice - Chorzów
21 Milowice - Huta Katowice
34 Katowice - Mysłowice - Zagórze
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#65 Post autor: adasiek » 31 gru 2006, 10:14

Panewniczanin pisze:Ostatnio tak grzebie w naszych nockach i nieciekawie to wygląda.
Uważam, że nocne kursy powinny być realizowane na takich trasach

1 Chebzie - Gliwice
5 Bytom - Makoszowy
6 Bytom - Brynów
7 Bytom - Batory - Siemianowice
9 Bytom - Chebzie - Chorzów
11 Chebzie - Chorzów - Załęże - Zawodzie
12 Siemianowice - Chorzów
21 Milowice - Huta Katowice
34 Katowice - Mysłowice - Zagórze
Nocki na linii 1 kursują przecież na trasie Chebzie-Gliwice ( i oczywiście jeden nikomu niepotrzebny kurs trasą Chebzie-Zaborze), co najwyżej można puścić 1-kę co 60/80 minut w nocy i skasować nocną 5 do Zaborza ( i oczywiście koniec z absurdalnym wariantem Chebzie-Zaborze.
5 z Bytomia do Makoszów to dobry pomysł, jeżeli umożliwimy sensowną przesiadkę z 5 (z Bytomia) na 1 (do Gliwic). Myślę, że to znacznie polepszyłoby ofertę przewozową tramów nocnych.
Co do innych linii-nie chcę się wypowiadać, gdyż nie znam dokładnie potoków pasażerskich w innych nocnych tramwajach. :)
Pozdrawiam.

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#66 Post autor: Panewniczanin » 31 gru 2006, 11:15

Wiem o tych nocnych kursach na jedynce, po prostu chciałem zrobić ogólny spis wszystkich nocek.

BTW - czy jest możliwość jazdy z Placu Hutników na Metalowców w obu kierunkach?
Bo myślę nad czymś takim:
7 Bytom - Zawodzie
13 Chorzów - Katowice - Siemianowice
11 Chebzie - Chorzów - Siemianowice
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#67 Post autor: hanys76 » 31 gru 2006, 11:43

Z Placu Hutników na Metalowców, to nie problem.Gorzej w odwrotnym kierunku.Tramwaj by musiał objechac rynek,i cofac aż do Placu Hutników.To raczej odpada.

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#68 Post autor: Panewniczanin » 31 gru 2006, 12:56

hanys76 pisze:Z Placu Hutników na Metalowców, to nie problem.Gorzej w odwrotnym kierunku.Tramwaj by musiał objechac rynek,i cofac aż do Placu Hutników.To raczej odpada.
Faktycznie, zweryfikowałem to w BAHN'ie. Nigdy nie mogłem zapamiętać układu torowisk na chorzowskim Rynku. ;) Odnośnie możliwości skrętu - można zamontować przejście między torami, takie jak w Świętochłowicach gdzie 9 i 17 skręcają na Chorzów czy jak na Pl. Wolności w Zabrzu.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#69 Post autor: hanys76 » 31 gru 2006, 14:30

Zamontowac takie przejście, na lewy tor by się dało.Ale to dalej nic nieda.Ponieważ niema możliwości skrętu ,na pętle na Placu Hutników.Tu by trzeba było ,zbudowac łuk w prawo.Albo puścic tramwaj prosto ,bez wjazdu na pętle.Tam jest to tak rozwiązane ,że nawet niema miejsca na ten łuk.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#70 Post autor: luki » 31 gru 2006, 14:48

Zrobiłem takie dwie mapki na podstawie internetowej mapy Chorzowa.
Na czarno mamy oryginalne linie, na czerwono (właściwie się zatracił i jest brązowy) zrobiłem to co trzeba by dobudować. Najbardziej realny i mało kosztowny byłby drugi plan.
1
Obrazek
2
Obrazek
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#71 Post autor: hanys76 » 31 gru 2006, 15:20

Ciekawy projekt, faktycznie nie trzeba duzo zmieniac.Ja bym jeszcze dorzucił skręt, od katowic w kierunku Placu Hutników.Może kiedys to dojdzie do skutku.

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#72 Post autor: Panewniczanin » 31 gru 2006, 15:29

Dwa tory na razie tam nie są potrzebne, przydałyby się w momencie budowy łącznika Chorzów Stary - Hajduki. :)
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#73 Post autor: dombia » 09 sty 2007, 17:27

Ja jestem za trasami:
14: Mysłowice Dworzec PKP - Szopienice - Zawodzie - Pl. Wolności - Chorzów Ratusz

37: Szopienice - Rynek - Wełnowiec Plac Alfreda

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#74 Post autor: luki » 09 sty 2007, 17:30

dombia pisze:Ja jestem za trasami:
14: Mysłowice Dworzec PKP - Szopienice - Zawodzie - Pl. Wolności - Chorzów Ratusz
Relacja jak za przebudowy Ronda.
dombia pisze: 37: Szopienice - Rynek - Wełnowiec Plac Alfreda
To nie lepiej już 20 tak puścić, z szacunkiem dla dawnych lat... chodź 20 chyba nigdy nie docierała na Alfreda.
36 i 37 się pozbyć i reaktywować kultową 40-tkę.
Ta 14 mogła by już do tego Chorzowa jechać, ale wtedy co z 13-tką ??
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#75 Post autor: dombia » 09 sty 2007, 17:33

luki pisze:ale wtedy co z 13-tką ??
Do Pl. Wolności, jak dawniej.

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#76 Post autor: Panewniczanin » 09 sty 2007, 19:13

dombia pisze:Ja jestem za trasami:
14: Mysłowice Dworzec PKP - Szopienice - Zawodzie - Pl. Wolności - Chorzów Ratusz

37: Szopienice - Rynek - Wełnowiec Plac Alfreda
Odpada, bo 14 jest całotygodniowa, a 37 kursuje tylko w R do 18. :P Jest to dość rozsądne, bo postoje wieczorami w Szopienicach są dość niebezpieczne.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#77 Post autor: dombia » 09 sty 2007, 19:15

37 kursowało do nocy i w dni wolne, a właśnie ze względu na Szopienice, były by postoje w Mysłowicach jako 14

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#78 Post autor: Panewniczanin » 09 sty 2007, 19:18

dombia pisze:37 kursowało do nocy i w dni wolne,
Motorniczy się ponoć na to skarżyli. Jest to jedna z niewielu zmian "na wniosek przewoźnika" (pamiętacie jeszcze jak to w Warszawie jedną linię tramwajową wydłużali ze względu na brak toalet? :P) która mi się podoba
a właśnie ze względu na Szopienice, były by postoje w Mysłowicach jako 14
Nie mogę sobie tego wyobrazić. Tramwaj dojeżdża do Szopienic jako 37, na pętli zmienia tablice na "14 Mysłowice Dworzec PKP" i jedzie dalej w kierunku Szabelni?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#79 Post autor: dombia » 09 sty 2007, 19:22

Nie! poplątałem

37 by kursowało Szopienice - Alfred od rana do 18,19, potem do zawodzia (i już oszczędność)

14 Chorzów - Mysłowice wszystkodniowa, wszystkomająca :P od rana do nocy

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#80 Post autor: Boguś » 09 sty 2007, 20:43

dombia pisze: 14 Chorzów - Mysłowice wszystkodniowa, wszystkomająca :P od rana do nocy
Jaka obsada? Składy?

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#81 Post autor: Karol » 10 sty 2007, 01:58

luki pisze:chodź 20 chyba nigdy nie docierała na Alfreda.
Owszem, docierała.

(cho_ć_!!!!)

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#82 Post autor: dombia » 10 sty 2007, 06:35

Karol pisze:
luki pisze:chodź 20 chyba nigdy nie docierała na Alfreda.
Owszem, docierała.

(cho_ć_!!!!)
http://tramwaje.mojeforum.net/viewtopic ... 9&start=15

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#83 Post autor: luki » 10 sty 2007, 12:17

Karol pisze:
luki pisze:chodź 20 chyba nigdy nie docierała na Alfreda.
Owszem, docierała.

(cho_ć_!!!!)
No tak, wtedy to się nazywało Pl. Zwycięstwa :lol:
Ja jednak głównie 20 kojarzę z relacjami Pl. Wolności - Zawodzie, Słoneczna - Szopienice i Słoneczna - Miarki.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#84 Post autor: R_G » 22 paź 2008, 23:32

Nie wiem czy ktoś zauważył ale kursy zjazdowe z Zagórza do zajezdni Będzin nie są w ogóle zaznaczone. Bynajmniej na odcinku Zagórze-Sielec nie ma tramwaju zjeżdżającego do Zajezdni Będzin liniowo :!:

I jak to dalej jest z tą '15' na przystanku Sosnowiec Dęblińska dalej jest rozkład dla zjazdowej piętnastki do Będzina przez Ostrogórską po 22. Z tego co wiem to taki kurs w ogóle nie jest realizowany.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#85 Post autor: Marcin » 23 paź 2008, 00:35

R_G pisze:Nie wiem czy ktoś zauważył ale kursy zjazdowe z Zagórza do zajezdni Będzin nie są w ogóle zaznaczone. Bynajmniej na odcinku Zagórze-Sielec nie ma tramwaju zjeżdżającego do Zajezdni Będzin liniowo :!:
Ale chodzi że w rozkładzie czy jak tramwaj zjeżdza i nie zmienia tablic lub pomija przystanki.Bo z tego co wiem to zjazdy są oznaczane chociaż teraz nie wiem jak jest ale jak będzin obsługiwał sześć poc.to 1502 i 1506 na pewno jechały z Zagórza do Będzina liniowo.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#86 Post autor: R_G » 23 paź 2008, 14:44

Kursy są wykonywane liniowo ale nie są zaznaczone w rozkładach
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#87 Post autor: DW » 23 paź 2008, 15:22

R_G pisze:Kursy są wykonywane liniowo ale nie są zaznaczone w rozkładach
Są tylko, że wg rozkładu TŚ jadą one wtedy w stronę Zagórza...
http://tram-silesia.pl/rozklady/frame.p ... =29&kier=1

Natomiast wyjazdy do Zagórza są zaznaczone w rozkładzie jako kursy w stronę Placu Wolności...

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#88 Post autor: R_G » 23 paź 2008, 17:14

Pal licho rozkłady tram silesia, jak ktoś ma trochę oleju to sobie wciśnie "Zagórze Pętla". Mi chodzi o to że na przystankach od Zagórza prawd. do Sielca nie są na tabliczkach rozkładowych zjazdy do Zajezdni Będzin. (Do Zawodzia są wypisane) :)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#89 Post autor: Marcin » 23 paź 2008, 17:29

R_G pisze:Mi chodzi o to że na przystankach od Zagórza prawd. do Sielca nie są na tabliczkach rozkładowych zjazdy do Zajezdni Będzin.
Nie wiem jak jest na rozkładach bo u mnie rozkładu na przystanku nie ma już dwa lata,tak samo jest na Małym Zagórzu.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#90 Post autor: ff » 20 lis 2008, 01:17

Co byście powiedzieli na takie zmiany:

Na ciągu 6/41:
- linię 6 zostawiamy tak jak jest, kursuje codziennie jak w dzień roboczy
- na trasie Plac Sikorskiego - Plac Miarki nowa linia (powiedzmy 31, choć wolałbym 41) - w dni robocze co 14 minut na samych składach - myślę, że ich 7 wystarczy (postój na placu Miarki).

Linia 19 tak jak kiedyś do Sikoraka, solówki co 7 minut.

Linia 17 co 20 minut (koordynacja do 9-tki). Linia 10 też co 20 minut.

Mamy tym sposobem 5 wolnych składów, coś tam może jeszcze można złączyć i dać oczywiście na siódemkę. Te jedna czy dwie solówki zostałyby w dzień z przeznaczeniem na wieczór i nockę by nie robić wzkm wyjazdowych.

Nie widzę żadnych drastycznych wzrostów pracy eksploatacyjnej, a jedynie komfort i wygodę pasażerów.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Propozycje zmian tras linii tramwajowych na terenie KZK GOP

#91 Post autor: KZKGaPowicz » 03 sty 2009, 15:00

Linia 0:
OKRĘŻNA: Katowice Plac Wolności - Załęże - Chorzów Batory - Świętochłowice Mijanka - Zgoda - Bykowina - Wirek - Nowy Bytom Os. Kaufhaus - Chebzie Pętla - Lipiny - Piaśniki - Chorzów - WPKiW - Katowice Plac Wolności
(Wariant I) Tylko w dni wolne co 40 minut.
Linia 0:
OKRĘŻNA: Katowice Plac Wolności - WPKiW - Chorzów - Piaśniki - Lipiny - Chebzie Pętla - Nowy Bytom Os. Kaufhaus - Wirek - Bykowina - Zgoda - Świętochłowice Mijanka - Chorzów Batory - Załęże - Katowice Plac Wolności
(Wariant II) Tylko w dni wolne co 40 minut.
W konsekwencji tramwaje linii 9 i 11 kursowałyby w dni wolne co 40 minut, a linia 0 stanowiłaby uzupełnienie w/w linii tak, że tramwaj dalej będzie kursował co 20 minut.
Linia 5:
Zaborze Pętla - Zabrze - Biskupice - Bytom Plac Sikorskiego - Bytom Politechnika Śląska
Linia 14:
Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie - Katowice - WPKiW - Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia
Linia 16:
Brynów Pętla - Katowice - Koszutka - Wełnowiec - Siemianowice Śląskie Plac Skargi
Linia 18:
Chebzie Pętla - Ruda - Bobrek - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki - Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia
Linia 19:
Stroszek Zajezdnia Pętla - Dąbrowa Miejska - Bytom Plac Sikorskiego
Linia 30:
Bytom Plac Sikorskiego - Szombierki - Bobrek - Biskupice - Zabrze - Makoszowy Pętla
Linia 31:
Stroszek Zajezdnia Pętla - Dąbrowa Miejska - Bytom Politechnika Śląska
Linia 41:
Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki - Chorzów - Katowice Plac Miarki

Bez likwidacji jakiejkolwiek innej linii tramwajowej!!!
Proszę o dyskusję i ocenę proponowanych przeze mnie rozwiązań uatrakcyjnienia tras linii tramwajowych.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2009, 20:43 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#92 Post autor: luki » 03 sty 2009, 15:25

KZKGaPowicz pisze:Linia 5:
Zaborze Pętla - Zabrze - Biskupice - Bytom Plac Sikorskiego - Bytom Politechnika Śląska
Kurs w obie strony odbywał by się identycznie przez Pl. Sikorskiego, brak łącznika Politechnika - Zamłynie.
KZKGaPowicz pisze:Linia 14:
Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie - Katowice - WPKiW - Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia
KZKGaPowicz pisze:Linia 16:
Brynów Pętla - Katowice - Koszutka - Wełnowiec - Siemianowice Śląskie Plac Skargi
A po co ta 14 na Stadion. Przecież lepsze było by konkretne 23.
A 13 pewnie proponujesz wyciąć za te 16 jadącą do Siemianowic. To tylko zmniejszyło by ilość tramwajów między centruma a Koszutką. Zamiast trzech linii kursujących co 14 minut była by jedna co 7-14 minut.
KZKGaPowicz pisze:Linia 0:
Katowice Plac Wolności - Chorzów - Łagiewniki - Rozbark - Bytom Plac Sikorskiego - Szombierki - Bobrek - Biskupice Pętla
KZKGaPowicz pisze:Linia 18:
Chebzie Pętla - Ruda - Bobrek - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki - Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia
Jedno z drugim już się wyklucza, natomiast w przypadku jednego z tych rozwiązań widzę że dążysz do połączenia Zamłynia z Chorzowem trasą 6, 19. Może i było by to ciekawe, ale praktycznie linia była by przydługa, tak samo jak z 19 w Katowicach. Układ linii 18 to ponadto mijanki.
Po za tym do Chorzowa i Katowic można jechać puki co 607 + T7 lub przesiąść się jak człowiek na Sikoraku.
KZKGaPowicz pisze:Linia 19:
Stroszek Zajezdnia Pętla - Dąbrowa Miejska - Bytom Plac Sikorskiego
KZKGaPowicz pisze:Linia 41:
Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki - Chorzów - Katowice Plac Miarki
KZKGaPowicz pisze:Linia 31:
Stroszek Zajezdnia Pętla - Dąbrowa Miejska - Bytom Politechnika Śląska
41 nic innego jak obecna 19, a 19 nic innego jak obecna 31. Także nie widzę tutaj większego sensu. Ten sam problem.
A ta proponowana relacja 31 to chyba nie jest tak potrzebna.
KZKGaPowicz pisze:Linia 30:
Bytom Plac Sikorskiego - Szombierki - Bobrek - Biskupice - Zabrze - Makoszowy Pętla
Tutaj ucierpiała by 3-tka. Obcięcie połowy kursów do Mikulczyc. Ewentualnie puszczenie tam 35 z Zaborza.

Mi się wydaje jednak że w 2000 roku układ linii tramwajowych i rozkładów był najlepszy.
ff kiedyś proponował dość ciekawe rozwiązanie z 19 i 41 które mi przypadło do gustu. Na 41 same składy ze Stroszka, relacja krótka Sikorski - Miarki. na 6 jak teraz karliki i co tam Zawodzie zdoła, 19 na Stroszek po staremu i było by jakiś skład dać na 7 zamiast się tłoczyć.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#93 Post autor: rafalurbino18 » 03 sty 2009, 16:31

Najlepiej będzie jak już żadncy zmian nie będzie. Bo ostatnio te zmiany były tylko na minus. Jeśli już coś zmieniać to "linie bytomskie". Chodzi mi tutaj o 6/19 oraz 31. Kiedyś było 41 i było dobrze, więc proponuję tak jak było kiedyś:
6 Brynów Pętla - Bytom Plac Sikorskiego
19 Stroszek Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego
31 Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego
41 Bytom Politechnika Śląska - Katowice Plac Miarki
+ ew. 39 Stroszek Zajezdnia - Bytom Politechnika Śląska (jeśli zapotrzebowanie na taką linię by było)
Oczywiście 6, 31 i 41 co 15minut, a 19tka co 10minut (jeśli byłoba ta 39), a jak nie to co 6minut. 19, 31 i 39 na solówkach rzecz jasna.
KZKGaPowicz pisze:Linia 0:
Katowice Plac Wolności - Chorzów - Łagiewniki - Rozbark - Bytom Plac Sikorskiego - Szombierki - Bobrek - Biskupice Pętla
Może okrężną z tego zrobić? Z Biskupic do Zabrza , dalej przez Chebzie, Łagiewniki, Świętochłowice, Batory i Załęże do Placu Wolności. :-)
luki pisze:
KZKGaPowicz pisze:Linia 30:
Bytom Plac Sikorskiego - Szombierki - Bobrek - Biskupice - Zabrze - Makoszowy Pętla

Tutaj ucierpiała by 3-tka. Obcięcie połowy kursów do Mikulczyc. Ewentualnie puszczenie tam 35 z Zaborza.
Taka 30tka mogłaby w niedzielę jeździć. Mijała by się z trójkami na mijance Zabrze Park Świerczewskiego. Jednak odcinek Mijanka - Pętla (Makoszowy) musiałaby pokonywać minutę szybciej niż planowa trójka i również bez postoju w Makoszowach jechać do Biskupic. Wtedy by się udało skoordynować z trójką. Miałbym tramwaj co 15minut :)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#94 Post autor: memphis » 03 sty 2009, 16:49

Nasze akademickie dyskusje i tak nie mają żadnego znaczenia, bo KZK i tak zrobi po swojemu. Ale gdyby jednak coś proponować to może być tylko jedno rozwiązanie: zmniejszać liczbę linii (i zwiększać częstotliwość) oraz likwidować przypadki w której linia jest nierównomiernie napełniona na całej trasie (przykład: 15-tka, która w Katowicach jest przepełniona, a na Zagórzu pusta). A konkretne trasy powinny być wyznaczone na podstawie wyników rzetelnych badań marketingowych.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#95 Post autor: ff » 03 sty 2009, 17:14

memphis pisze:Ale gdyby jednak coś proponować to może być tylko jedno rozwiązanie: zmniejszać liczbę linii (i zwiększać częstotliwość)
Niestety uważam to za złe rozwiązanie w naszych warunkach, spowodowane faktem, że mamy nienormalngo organizatora. Linia kursująca w miarę często (częściej niż co 10 minut) będzie się kwalifikowała przy najbliższej okazji do "zoptymalizowania".

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#96 Post autor: memphis » 03 sty 2009, 18:20

ff pisze:
memphis pisze:Ale gdyby jednak coś proponować to może być tylko jedno rozwiązanie: zmniejszać liczbę linii (i zwiększać częstotliwość)
Niestety uważam to za złe rozwiązanie w naszych warunkach, spowodowane faktem, że mamy nienormalngo organizatora. Linia kursująca w miarę często (częściej niż co 10 minut) będzie się kwalifikowała przy najbliższej okazji do "zoptymalizowania".
To nie jest żaden argument, bo równie dobrze można pociąć linię jeżdżą często jak i zlikwidować tę jeżdżącą rzadko. Wręcz przeciwnie - jak tramwaj będzie jeździł często i w równym takcie to różnego rodzaju zakłócenia na trasie, jak nawet to, że KZK obsadzi ją w części solówkami, ma mniej negatywny skutek dla pasażerów.

Jak przez chwilę 6-tka jeździła co 7 minut to był chyba najlepszy czas dla niej w ostatnich latach.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#97 Post autor: ff » 03 sty 2009, 18:24

memphis pisze:Jak przez chwilę 6-tka jeździła co 7 minut to był chyba najlepszy czas dla niej w ostatnich latach.
Daję głowę, że gdyby tak zostało, to po czasie (np. 1 stycznia) wprowadzili by takt co 10 minut. A ogłaszanoby to z bananem Alodii, że dzięki temu rozkład będzie powtarzalny i łatwiejszy do zapamiętania dla pasażerów.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#98 Post autor: memphis » 03 sty 2009, 18:29

ff pisze:
memphis pisze:Jak przez chwilę 6-tka jeździła co 7 minut to był chyba najlepszy czas dla niej w ostatnich latach.
Daję głowę, że gdyby tak zostało, to po czasie (np. 1 stycznia) wprowadzili by takt co 10 minut. A ogłaszanoby to z bananem Alodii, że dzięki temu rozkład będzie powtarzalny i łatwiejszy do zapamiętania dla pasażerów.
Znów tworzysz spiskowe teorie, nie ma na to żadnej gwarancji. Uwierz, że KZK jest konsekwentne tylko w jednej rzeczy - w swojej niekonsekwencji.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#99 Post autor: 37 » 03 sty 2009, 20:09

memphis pisze:(przykład: 15-tka, która w Katowicach jest przepełniona, a na Zagórzu pusta).
Masz jakiś konkretny pomysł. Ja widze sens w jej przedłużeniu na Zagórzu. Póki co nadzieję na poprawę daje nowa częstotliwość, ale tylko na niewielką.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#100 Post autor: memphis » 03 sty 2009, 21:31

37 pisze:
memphis pisze:(przykład: 15-tka, która w Katowicach jest przepełniona, a na Zagórzu pusta).
Masz jakiś konkretny pomysł. Ja widze sens w jej przedłużeniu na Zagórzu. Póki co nadzieję na poprawę daje nowa częstotliwość, ale tylko na niewielką.
Niestety przedłużenie pozostaje w sferze planów. Tak luźno rozważając można się zastanowić nad tym czy na Zagórze musi akurat jechać tramwaj z Szopienic, czy nie wystarczy jakaś relacja wewnątrzmiejska, choćby stare 35 z Milowic. A 15 wysłać do Będzińskiej, gdzie raczej może liczyć na więcej pasażerów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości