Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#351 Post autor: patryk644 » 26 kwie 2017, 10:26

Bardzo ciekawy plan. Tylko zastanawia mnie czy w Zabrzu na trasie Mikulczyce - Makoszowy tramwaj da radę jechać co 15 min. Poza tym bardzo ciekawy rozkład i sądzę że można byłoby kontynuować pracę nad nim. Teraz tylko przydałoby się jeszcze oznaczenie taborowe.

Daro85
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2015, 13:35
Lokalizacja: Bytom

#352 Post autor: Daro85 » 26 kwie 2017, 12:11

marczo pisze:Przygotowałem pod pracę magisterską wstępny układ linii wraz z częstotliwościami. Zakładam jego zmiany po dokładnej analizie napełnień, jednak chciałbym poznać waszą opinię na temat proponowanych zmian.
Ten plan jest skrajnie zły- w Bytomiu mamy totalny chaos i generalnie gorszą ofertę. Bardzo głupio wygląda zwłaszcza układ 6,19,33 skompilowany z 11 na Metalowców. W realu jest to nie do zrobienia.

Poza tym co za bajzel jest na Brynowie- 16 z 14 co 15 min i do tego 6 co 20 min?
Na Stroszku z tramwaju co 7 min robi się tramwaj co 20 min, skrajnie co 10/20/30 ;)...

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#353 Post autor: patryk644 » 26 kwie 2017, 12:29

Ja jestem ogólnie za wprowadzeniem linii co 10 min w godzinach szczytu, co 20 min w dni robocze i co 30 min w dni wolne. Tylko u nas oczywiście jest problem z mijankami, ale uważam że gdzieniegdzie dobudować mijankę to nie problem.

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#354 Post autor: Trampesar6 » 26 kwie 2017, 13:09

Łooo panie, z Brynowa aż do Będzina?
Co do linii nr 6, 14 i 16 to lepiej zostawić je w spokoju, bo zmniejszenie częstotliwości tylko na jednej linii zepsuje równomierne kursowanie wszystkich trzech. Wg tego planu zjadą się 2 tramwaje w jednym momencie, z czego jeden będzie wozić powietrze.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

marczo
Posty: 18
Rejestracja: 26 lis 2016, 18:56
Lokalizacja: Bytom

#355 Post autor: marczo » 26 kwie 2017, 15:04

patryk644 pisze:Bardzo ciekawy plan. Tylko zastanawia mnie czy w Zabrzu na trasie Mikulczyce - Makoszowy tramwaj da radę jechać co 15 min. Poza tym bardzo ciekawy rozkład i sądzę że można byłoby kontynuować pracę nad nim. Teraz tylko przydałoby się jeszcze oznaczenie taborowe.
Tak, jest możliwość wprowadzenia tam taktu 15 minutowego
Daro85 pisze:Poza tym co za bajzel jest na Brynowie- 16 z 14 co 15 min i do tego 6 co 20 min?
Trampesar6 pisze:Co do linii nr 6, 14 i 16 to lepiej zostawić je w spokoju, bo zmniejszenie częstotliwości tylko na jednej linii zepsuje równomierne kursowanie wszystkich trzech. Wg tego planu zjadą się 2 tramwaje w jednym momencie, z czego jeden będzie wozić powietrze.
Dziękuję za uwagę. Jeszcze raz przemyślę układ linii 6,14,16,19,33
Trampesar6 pisze:Łooo panie, z Brynowa aż do Będzina?
Tak, byłaby to alternatywa dla autobusu na trasie Katowice-Będzin. Myślę, że takie połączenie mogłoby być popularne ze względu na częste korki w których stoją autobusy między rondem a novotelem. Z katowickiego rynku do ronda w Będzinie przejazd trwałby 48 minut więc myślę, że wielkiej tragedii by nie było.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#356 Post autor: mi4chal744 » 26 kwie 2017, 22:13

marczo pisze:Przygotowałem pod pracę magisterską wstępny układ linii wraz z częstotliwościami. Zakładam jego zmiany po dokładnej analizie napełnień, jednak chciałbym poznać waszą opinię na temat proponowanych zmian. Dla użytkownika aso który ostatnio dopytywał - tak, temat oraz plan pracy jest zatwierdzony i już działam.

1 Gliwice Zajezdnia - Makoszowy Pętla co 30 minut
3 Mikulczyce Pętla - Makoszowy Pętla co 30 minut
Hmm moim zdaniem
to by było trochę bez sensu ja bym dał 3-kę co 15 minut na podstawowej trasie :)
marczo pisze:Dodatkowo po dokładnym zbadaniu potoków pasażerskich zastanawiałem się nad tymi dwiema liniami:
18 Chebzie Pętla - Lipiny - Łagiewniki - Szombierki - Biskupice Pętla co 30 minut
29 Chebzie Pętla - Ruda Południowa - Zaborze - Zabrze - Biskupice Pętla co 30 minut
To by było dobre rozwiązanie. Pasażerowie by mieli bezpośredni dojazd z Biskupic do Chebzia przez Zabrze lub na Lipiny i Łagiewniki.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#357 Post autor: Warturtles » 26 kwie 2017, 23:17

marczo pisze:7 Bytom Plac Sikorskiego - Zawodzie Pętla co 15 minut
14 Brynów Pętla - Mysłowice Dworzec PKP co 15 minut
15 Chorzów Rynek - Zagórze Pętla co 30 minut
25 Brynów Pętla - Osiedle Zamkowe Pętla co 30 minut
Z linią 25 fajna koncepcja, coś jak obecna oferta na 1 i 11. Również 15 do Chorzowa kosztem 20 jest dobrym pomysłem. Potoki pasażerskie na Szopienicach nie są aż takie spore, by jeździły tam 3 linie. Łącząc ze sobą 15 i 25, otrzymujemy na Zawodziu tylko 3 linie co 15 minut. Jak na potoki pasażerskie na tym odcinku to jest to stanowczo za mało. 1 solówka z Zawodzia na Załęże i z Załęża na Zawodzie to też mało, dosyć spora liczba pasażerów kursuje w tej właśnie relacji. Linia 7 musiałaby wówczas być obsadzona w całości większym taborem.
marczo pisze:11 Chebzie Pętla - Katowice Plac Miarki co 15 minut
19 Stroszek Zajezdnia - Katowice Plac Wolności co 20 minut
Wydaje mi się, że warto by powrócić do poprzedniego układu, w którym 19 dojeżdżało na Plac Miarki, a 11 na Plac Wolności. Linia 19 ma stosunkowo długą trasę, względem linii 11. Dobry byłby jednak postój i ewentualnie możliwość nadrobienia spóźnienia. Jeżeli powstałby nowy łącznik na Grundmanna, 11 lub 19 można by posłać na Zawodzie, dając możliwość postoju tam, a także dołożenie dodatkowej linii na Zawodziu byłoby nawet korzystne.
marczo pisze:36 Milowice Pętla - Zagórze Pętla co 30 minut
Przenumerowałbym tą linię na 35. Już kiedyś jeździła na tej trasie.
marczo pisze:6 Bytom Plac Sikorskiego - Brynów Pętla co 20 minut
11 Chebzie Pętla - Katowice Plac Miarki co 15 minut
19 Stroszek Zajezdnia - Katowice Plac Wolności co 20 minut
33 Bytom Szkoła Medyczna - Koszutka Słoneczna Pętla co 20 minut
Te takty by się ze sobą gryzły na odcinku Chorzów - Katowice. Gdyby wszystkie linie jeździły co 20 minut - mielibyśmy idealnie co 5 minut. Próba dopasowania 3 linii o takcie 20 minutowym do jednej o 15 minutowym może być ciężkie do zazębienia, mogą być krótkie badź długie przerwy miedzy niektórymi kursami.
marczo pisze:6 Bytom Plac Sikorskiego - Brynów Pętla co 20 minut
14 Brynów Pętla - Mysłowice Dworzec PKP co 15 minut
16 Brynów Pętla - Siemianowice Plac Skargi co 15 minut
25 Brynów Pętla - Osiedle Zamkowe Pętla co 30 minut
To samo co powyżej - gryzące się częstotliwości kursowania na Brynowie
marczo pisze:16 Brynów Pętla - Siemianowice Plac Skargi co 15 minut
Posyłając 16 na ta trasę chyba byśmy pozbawili tą linię obsługi wagonami niskopodłogowymi ;)
marczo pisze:13 Chorzów Rynek - Wełnowiec Plac Alfreda co 15 minut
15 Chorzów Rynek - Zagórze Pętla co 30 minut
13 i 15 by odjeżdżały z tego samego tory, co nie? Należałoby uważać na godziny odjazdów obu linii ;). Wycięcie 20 w zamian za dłuższą 15 (+25 na przemian) jest okej. Jak już pisałem powyżej, o ile Szopienice by sobie z tą zmianą jakoś poradziły, to może jednak warto by było zostawić część linii 20. Ciężko by było teraz tworzyć jakieś 40 co 30 minut z Zawodzia do Chorzowa Rynku tak, by się wpasowała w godziny odjazdów w Chorzowie dla 13 i 15, jednakże warto coś takiego przemyśleć.
marczo pisze:6 Bytom Plac Sikorskiego - Brynów Pętla co 20 minut
33 Bytom Szkoła Medyczna - Koszutka Słoneczna Pętla co 20 minut
Tutaj mogę nie mieć racji, ale może lepsze byłoby zamienić końcowe relacje w Bytomiu ze sobą. 6 do Medycznej jak jest, i 33 na Sikorski.
marczo pisze:19 Stroszek Zajezdnia - Katowice Plac Wolności co 20 minut
30 Stroszek Zajezdnia - Biskupice Pętla co 30 minut
Na Stroszek tylko 2 linie, w dodatku w różnym takcie. 5 kursów na godzinę. Ciężko je też będzie do siebie dopasować, by nie było dużych dziur oraz kursów kilka minut po sobie.

W Twoim układzie sieci, może być nie lada problem z dopasowaniem do siebie częstotliwości odjazdów na liniach i różnych odcinkach. Koordynując przykładowo linie na odcinku Brynów - Rynek, trzeba będzie pamiętać, że skoordynowana linia 6 wśród dwóch linii co 15 minut i jednej co 30, będzie wymagała wpasowania (lub dopasowania pod nią) linii na odcinku Dąb - Chorzów, gdzie mamy 3 linie co 20 minut i jedną co 15.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#358 Post autor: trajtek » 27 kwie 2017, 16:34

mi4chal254 pisze:To by było dobre rozwiązanie. Pasażerowie by mieli bezpośredni dojazd z Biskupic do Chebzia przez Zabrze lub na Lipiny i Łagiewniki.
Na Lipiny/Łagiewniki nie taki bezpośredni, bo pętla w Biskupicach jest nieco daleko od przystanków generujących pasażerów, więc i tak potrzebny byłby dojazd czymś na Pętle.

marczo
Posty: 18
Rejestracja: 26 lis 2016, 18:56
Lokalizacja: Bytom

#359 Post autor: marczo » 27 kwie 2017, 21:13

mi4chal254 pisze:marczo napisał/a:
Przygotowałem pod pracę magisterską wstępny układ linii wraz z częstotliwościami. Zakładam jego zmiany po dokładnej analizie napełnień, jednak chciałbym poznać waszą opinię na temat proponowanych zmian. Dla użytkownika aso który ostatnio dopytywał - tak, temat oraz plan pracy jest zatwierdzony i już działam.

1 Gliwice Zajezdnia - Makoszowy Pętla co 30 minut
3 Mikulczyce Pętla - Makoszowy Pętla co 30 minut
Hmm moim zdaniem
to by było trochę bez sensu ja bym dał 3-kę co 15 minut na podstawowej trasie
Założenie jest takie by zminimalizować liczbę przesiadek przy zachowaniu obecnych częstotliwości na danych odcinakach. Przykładowo załóżmy odcinek Maciejów - Makoszowy. Pasażer będzie miał wybór - skorzystać z linii 4 i przesiąść się na Placu Wolności na 3 (mój rozkład zakłada taką możliwość) lub skorzystać bezpośrednio z linii 1.
Warturtles pisze:Linia 7 musiałaby wówczas być obsadzona w całości większym taborem.
Planuję większy tabor na 7, gdyż z doświadczenia wiem, że w Świętochłowicach ta linia również jeździ przepełniona. Tylko tabor rozpiszę na samym końcu
Warturtles pisze:Wydaje mi się, że warto by powrócić do poprzedniego układu, w którym 19 dojeżdżało na Plac Miarki, a 11 na Plac Wolności. Linia 19 ma stosunkowo długą trasę, względem linii 11. Dobry byłby jednak postój i ewentualnie możliwość nadrobienia spóźnienia. Jeżeli powstałby nowy łącznik na Grundmanna, 11 lub 19 można by posłać na Zawodzie, dając możliwość postoju tam, a także dołożenie dodatkowej linii na Zawodziu byłoby nawet korzystne.
Dziękuje za uwagę, również to przemyślę. W przypadku budowy łącznika zaproponowałem nową linię 23, zatem nie przedłużałbym 11 ani 19.
Warturtles pisze: marczo napisał/a:
6 Bytom Plac Sikorskiego - Brynów Pętla co 20 minut
11 Chebzie Pętla - Katowice Plac Miarki co 15 minut
19 Stroszek Zajezdnia - Katowice Plac Wolności co 20 minut
33 Bytom Szkoła Medyczna - Koszutka Słoneczna Pętla co 20 minut
Te takty by się ze sobą gryzły na odcinku Chorzów - Katowice. Gdyby wszystkie linie jeździły co 20 minut - mielibyśmy idealnie co 5 minut. Próba dopasowania 3 linii o takcie 20 minutowym do jednej o 15 minutowym może być ciężkie do zazębienia, mogą być krótkie badź długie przerwy miedzy niektórymi kursami.
Warturtles pisze: marczo napisał/a:
6 Bytom Plac Sikorskiego - Brynów Pętla co 20 minut
14 Brynów Pętla - Mysłowice Dworzec PKP co 15 minut
16 Brynów Pętla - Siemianowice Plac Skargi co 15 minut
25 Brynów Pętla - Osiedle Zamkowe Pętla co 30 minut
To samo co powyżej - gryzące się częstotliwości kursowania na Brynowie
Kwestia linii 6,11,19,33 jest otwarta ze względu na różny takt jaki zaproponowałem, błąd nowicjusza.
Warturtles pisze:13 i 15 by odjeżdżały z tego samego tory, co nie? Należałoby uważać na godziny odjazdów obu linii . Wycięcie 20 w zamian za dłuższą 15 (+25 na przemian) jest okej. Jak już pisałem powyżej, o ile Szopienice by sobie z tą zmianą jakoś poradziły, to może jednak warto by było zostawić część linii 20. Ciężko by było teraz tworzyć jakieś 40 co 30 minut z Zawodzia do Chorzowa Rynku tak, by się wpasowała w godziny odjazdów w Chorzowie dla 13 i 15, jednakże warto coś takiego przemyśleć.
Tak, odjazd byłby z toru gdzie obecnie zatrzymuje się 20. Co do drugiej części - musiałbym się przyjrzeć dokładniej jak duże zainteresowanie jest odcinkiem Chorzów - Katowice Damrota i dalej. Jeśli niewielkie to 13 rozładuje potok na trasie Chorzów - Katowice Rynek, a 15 powinna wystarczyć dla tych którzy podróżują z centrum Chorzowa do Zawodzia i Szopienic. Jeśli z natężeń wyjdzie, że jest to popularna trasa, będę myślał nad zmianą w tym obszarze
trajtek pisze: mi4chal254 napisał/a:
To by było dobre rozwiązanie. Pasażerowie by mieli bezpośredni dojazd z Biskupic do Chebzia przez Zabrze lub na Lipiny i Łagiewniki.
Na Lipiny/Łagiewniki nie taki bezpośredni, bo pętla w Biskupicach jest nieco daleko od przystanków generujących pasażerów, więc i tak potrzebny byłby dojazd czymś na Pętle.
18 byłaby dedykowana dla pasażerów pomiędzy dzielnicami Lipiny - Łagiewniki - Szombierki - Bobrek, 29 zaś miałby stanowić wzmocnienie 5 na trasie Biskupice - Zabrze, Poręba Bielszowicka - Zabrze, Poręba - Chebzie.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#360 Post autor: 37 » 28 kwie 2017, 14:20

Ja bym sobie zadał pytanie:
W czym moja propozycja jest lepsza od aktualnej oferty?
Poza tym jakie jest założenie zaproponowanej oferty? Czy chodzi o sprawniejsze zorganizowanie komunikacji przy obecnym poziomie finansowania?

tom
Posty: 132
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:12
Lokalizacja: Katowice

#361 Post autor: tom » 28 kwie 2017, 15:41

najpierw trzeba przyciągnąć ludzi aby jeździli tramwajami czy ogólnie komunikacją miejską, niestety czasami widzi się puste czy prawie puste autobusy czy tramwaje.
Inna prawa to tramwaj za tramwajem np jedzie w Chorzowie 17 dobrze napełnione a za nią jedzie Helmut czy Beta (linia 10 ) z 4 albo 0 pasażerami...
Albo kursy zjazdowe do Zawodzia jedzie Helmut na lini 10 a zaraz za nią pusta 16..
podobnie autobusy tez jeżdżą stadami, do tego taryfa jaką mamy - jedna z droższych w Polsce.
W takiej Warszawie jakoś w godzinach szczytowych potrafią zagęścić takt tramwajów nawet do 8 minut, czemu tego nie stosuje się u nas? albo linie uzupełniające szczytowe? ale nie takie jak 36 kursująca tylko w dni nauki szkolnej co 30 albo co 60 minut... bo są tam takie przerwy od 10 do 13 co 60 minut.. I ostatni kurs z Brynowa o 16..

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#362 Post autor: patryk644 » 29 kwie 2017, 08:55

marczo pisze:Przygotowałem pod pracę magisterską wstępny układ linii wraz z częstotliwościami. Zakładam jego zmiany po dokładnej analizie napełnień, jednak chciałbym poznać waszą opinię na temat proponowanych zmian. Dla użytkownika aso który ostatnio dopytywał - tak, temat oraz plan pracy jest zatwierdzony i już działam.

1 Gliwice Zajezdnia - Makoszowy Pętla co 30 minut
3 Mikulczyce Pętla - Makoszowy Pętla co 30 minut
4 Gliwice Zajezdnia - Zaborze Pętla co 15 minut
5 Bytom Plac Sikorskiego - Zaborze Pętla co 15 minut
6 Bytom Plac Sikorskiego - Brynów Pętla co 20 minut
7 Bytom Plac Sikorskiego - Zawodzie Pętla co 15 minut
9 Bytom Plac Sikorskiego - Chorzów Rynek co 20 minut
10 Mikulczyce Pętla - Chebzie Pętla co 30 minut
11 Chebzie Pętla - Katowice Plac Miarki co 15 minut
13 Chorzów Rynek - Wełnowiec Plac Alfreda co 15 minut
14 Brynów Pętla - Mysłowice Dworzec PKP co 15 minut
15 Chorzów Rynek - Zagórze Pętla co 30 minut
16 Brynów Pętla - Siemianowice Plac Skargi co 15 minut
17 Chebzie Pętla - Chorzów Rynek co 15 minut
19 Stroszek Zajezdnia - Katowice Plac Wolności co 20 minut
21 Milowice Pętla - Tworzeń Huta Katowice co 20 minut
22 Czeladź Kombatantów - Tworzeń Huta Katowice co 20 minut
24 Gołonóg Podstacja - Konstantynów Okrzei co 20 minut
25 Brynów Pętla - Osiedle Zamkowe Pętla co 30 minut
26 Mysłowice Dworzec PKP - Milowice Pętla co 24 minuty
27 Mysłowice Dworzec PKP - Pogoń Akademiki co 24 minuty
28 Osiedle Zamkowe Pętla - Kazimierz Górniczy Pętla co 20 minut
30 Stroszek Zajezdnia - Biskupice Pętla co 30 minut
33 Bytom Szkoła Medyczna - Koszutka Słoneczna Pętla co 20 minut
36 Milowice Pętla - Zagórze Pętla co 30 minut
38 Bytom Sąd - Bytom Powstańców Śląskich co 20 minut

Gdyby doszło do realizacji budowy łącznika ulicą Grundmana pomiędzy ulicą Chorzowską a Gliwicką dodałbym następującą linię:
23 Chorzów Stadion Śląski - Szopienice Pętla co 15 minut

Dodatkowo po dokładnym zbadaniu potoków pasażerskich zastanawiałem się nad tymi dwiema liniami:
18 Chebzie Pętla - Lipiny - Łagiewniki - Szombierki - Biskupice Pętla co 30 minut
29 Chebzie Pętla - Ruda Południowa - Zaborze - Zabrze - Biskupice Pętla co 30 minut

18 miałaby poprawić połączenie pomiędzy Szombierkami a Łagiewnikami. Jedyny problem jest taki, że przez lipiny musiałaby jechać bezpośrednio przed lub za 17. W przypadku 29 problemem są władze Rudy Śląskiej, które nie wiadomo czy zgodzą się na takt 15 minutowy (10 co 30 minut na przemian z ew 29 co 30 minut) pomiędzy Rudą Południową a Chebziem
Ja bym tutaj zrobił tak, że 6 i 19 jeździłaby co 15 min a 33 co 30 min (bez zmian trasy) a linię 7 przedłużyłbym do przystanku Bytom Szkoła Medyczna (Łagiewniki zyskały by bezpośredni tramwaj do Urzędu Miasta). 11 dałbym z powrotem na Plac Wolności a 19 na Plac Miarki. Potem jeszcze zastanawia mnie częstotliwość linii 26 i 27. Kursują one co 24 minuty. Rozumiem że miały by one jeździć na przemian co dawało by takt co 12 min tak jak jeździ obecnie linia 26. I mam pytanie: czy nie idzie tej częstotliwości zmienić? Na przykład obie linie co 20 min? Tylko nie wiem czy tu czasem nie chodzi o mijanki na Niwce. A i moim zdaniem utworzyłbym proponowane linie 18 i 29.

A masz już może jakieś gotowe rozkłady?
Zrobiłeś już może ile na każdej linii będzie poc.?
Czy zrobiłeś już przydział do zajezdni?
I tabor jakim będzie obsługiwana linia?

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#363 Post autor: hanys76 » 29 kwie 2017, 10:39

patryk644 pisze:zastanawia mnie częstotliwość linii 26 i 27. Kursują one co 24 minuty. Rozumiem że miały by one jeździć na przemian co dawało by takt co 12 min tak jak jeździ obecnie linia 26. I mam pytanie: czy nie idzie tej częstotliwości zmienić? Na przykład obie linie co 20 min? Tylko nie wiem czy tu czasem nie chodzi o mijanki na Niwce.
Tu raczej nie da się zmienić częstotliwości własnie przez mijanki. W obecnym takcie tramwaje mijają się na Pastewnej, na Niwce i na Dańdówce. Taka zmiana spowodowała by bałagan bo postój na mijankach wydłużył by się i wszystko by jezdziło poza rozkładem. Więc tutaj ta częstotliwośc jest dopasowana do mijanek inaczej się nie da tam prowadzić ruchu.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#364 Post autor: patryk644 » 29 kwie 2017, 14:27

Tak przedstawiałyby się przykładowe godziny odjazdów z najważniejszych przystanków:

Zabrze Plac Wolności (odstępy między tramwajami nie większe niż 5 minut)
14:00 - linia 4
14:05 - linia 5
14:10 - linia 1
14:12 - linia 10
14:15 - linia 4
14:20 - linia 5
14:25 - linia 3
14:28 - linia 29
14:30 - linia 4
14:35 - linia 5
14:40 - linia 1
14:42 - linia 10
14:45 - linia 4
14:50 - linia 5
14:55 - linia 3
14:58 - linia 29

Chebzie Pętla (odstępy między tramwajami nie większe niż 5 minut)
14:00 - linia 11
14:02 - linia 10
14:05 - linia 17
14:08 - linia 9
14:10 - linia 29
14:15 - linia 11
14:20 - linia 17
14:25 - linia 18
14:28 - linia 9
14:30 - linia 11
14:32 - linia 10
14:35 - linia 17
14:40 - linia 29
14:45 - linia 11
14:48 - linia 9
14:50 - linia 17
14:55 - linia 29

Bytom Plac Sikorskiego (odstępy między tramwajami nie większe niż 4 minuty)
14:00 - linia 5
14:02 - linia 6
14:05 - linia 7
14:08 - linia 19
14:12 - linia 9
14:15 - linia 5
14:18 - linia 33
14:20 - linia 7
14:22 - linia 6
14:25 - linia 30
14:28 - linia 19
14:30 - linia 5
14:32 - linia 9
14:35 - linia 7
14:38 - linia 33
14:42 - linia 6
14:45 - linia 5
14:48 - linia 19
14:50 - linia 7
14:52 - linia 9
14:55 - linia 30
14:58 - linia 33

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#365 Post autor: trajtek » 29 kwie 2017, 16:04

tom pisze:W takiej Warszawie jakoś w godzinach szczytowych potrafią zagęścić takt tramwajów nawet do 8 minut, czemu tego nie stosuje się u nas? albo linie uzupełniające szczytowe? ale nie takie jak 36 kursująca tylko w dni nauki szkolnej co 30 albo co 60 minut... bo są tam takie przerwy od 10 do 13 co 60 minut.. I ostatni kurs z Brynowa o 16..
Tak, Warszawa również poświęca o wiele większe środki na komunikacje miejską, dzięki czemu mogą sobie pozwolić na gęsty takt, u nas jest o to ciężej, mamy za dużo miast i ciężko nam dojść do porozumienia, niektóre na tramwaje stawiają (Katowice, Sosnowiec) a niektórym są one mocno nie na rękę (Gliwice, Ruda Śląska). Bez spójności ciężko wypracować jakieś dobre rozwiązania i trzeba kombinować, jak obecnie z przedłużeniem T4 do Rudy Klary, bo Rudę boli myśl, że by mieli płacić za T1 co 15 minut.
tom pisze:Inna prawa to tramwaj za tramwajem np jedzie w Chorzowie 17 dobrze napełnione a za nią jedzie Helmut czy Beta (linia 10 ) z 4 albo 0 pasażerami...
Albo kursy zjazdowe do Zawodzia jedzie Helmut na lini 10 a zaraz za nią pusta 16..
Wina odcinków jednotorowych, które powinny być przebudowane na podwójne torowiska (ale szanse na to w niektórych miejscach zaprzepaszczono, jak np. w Zabrzu na odcinku Makoszowy - Brysza) oraz kiepskiego rozplanowania rozkładów jazdy. Na niektórych odcinkach musi po prostu być tak, a nie inaczej w obecnym stanie, a jeszcze perspektyw na poprawę sytuacji, gdzie można by kombinować z przebiegami nie ma, bo dwukierunkowe wagony są przerabiane na jednokierunkowe.
tom pisze:podobnie autobusy tez jeżdżą stadami, do tego taryfa jaką mamy - jedna z droższych w Polsce.
Zasadniczo cała siatka połączeń nadaje się do rozwalenia i ułożenia od nowa - zaczynając od kolei (która moim zdaniem miałaby szansę na powodzenie patrząc na to, że nie mamy na Śląsku mocno zwartej zabudowy - często wystarczy przejechać kilka kilometrów od danego miejsca, by były jakieś nieużytki. Potem ogarnąć tramwaje, a na samym końcu zająć się autobusami - z przemyślanymi przebiegami, by niepotrzebnie nie krążyły, nie dublowały się miały mocny takt, tak, by nawet przesiadki nie stanowiły większych problemów i konieczności czekania kilkunastu minut na kolejny środek transportu. Ale tego w GOPie raczej nieprędko się doczekamy.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#366 Post autor: hanys76 » 29 kwie 2017, 16:27

patryk644 pisze:Tak przedstawiałyby się przykładowe godziny odjazdów z najważniejszych przystanków:


Chebzie Pętla (odstępy między tramwajami nie większe niż 5 minut)
14:00 - linia 11
14:02 - linia 10
14:05 - linia 17
14:08 - linia 9
14:10 - linia 29
14:15 - linia 11
14:20 - linia 17
14:25 - linia 18
14:28 - linia 9
14:30 - linia 11
14:32 - linia 10
14:35 - linia 17
14:40 - linia 29
14:45 - linia 11
14:48 - linia 9
14:50 - linia 17
14:55 - linia 29
Odjazd 17 z Chebzia 5 minut po 11 to nie realne. Pamiętaj że na Lipinach jest mijanka i tam zazwyczaj czekają 1 z 17 albo 11 z 17 razem. A jak zrobisz odjazdy z Chebzia co 5 minut to na Pawle raczej się nie miną. Dlatego ten odcinek pokonują dwie linie razem bo inaczej tego nie da się zrobić przez jednotor.

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#367 Post autor: pycio1400 » 30 kwie 2017, 15:22

Hanys, po remoncie będzie tylko krótki odcinek jednotorowy między pętla a Pawłem... Do Lipin będą dwa tory...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#368 Post autor: hanys76 » 30 kwie 2017, 22:41

pycio1400 pisze:Hanys, po remoncie będzie tylko krótki odcinek jednotorowy między pętla a Pawłem... Do Lipin będą dwa tory...
Jak doczekamy tego remontu to wtedy zgadzam się ale póki co taki takt nie jest możliwy do realizacji. Jak zrobią ten remont to na pewno rozkłady pozmieniają tylko pytanie kiedy to będzie.

michal.tauzen
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2017, 19:28
Lokalizacja: Katowice

#369 Post autor: michal.tauzen » 08 maja 2017, 20:09

Witam wszystkich serdecznie.

W moim pierwszym poście chciałbym opisać zmiany linii tramwajowych przebiegających przez Katowice po wybudowaniu tras do Kostuchny, Zagórza i na ul. Grundmanna.

Linia Trasa Częstotliwość(R/S/N)

0 ZAWIESZONA
1 Powrót do trasy Gliwice - Chebzie
2 Chorzów Stadion Śląski - Rondo - Rynek - Brynów Pętla (-/60/60)
6 Bytom Szkoła Medyczna - Rondo - Rynek - Brynów Pętla (15/-/-)
7 Bytom Plac Sikorskiego - Zawodzie Pętla (15/30/30)
11 Chebzie Pętla - Grundmanna - Rynek - Słoneczna Pętla (15/15/15)
13 Siemianowice Plac Skargi - Rynek - Załęże - Chorzów Rynek (15/30/30)
14 Mysłowice Dworzec PKP - Rynek - Załęże - Chorzów Rynek (15/30/30)
15 Sosnowiec Zagórze - Rynek - Grundmanna - Chorzów Stadion Śląski (15/15/15)
16 Kostuchna - Brynów - Rynek - Rondo - Wełnowiec Plac Alfreda (15/30/30)
19 Bytom Stroszek - Rondo - Rynek - Katowice Plac Miarki (15/10-20/30)
20 ZAWIESZONA
23 ZAWIESZONA
33 Chorzów Metalowców - Spodek - Katowice Słoneczna Pętla (30/30/30)
35 Zawodzie Pętla - Plac Wolności (15/8-22/30)
36 Kostuchna - Brynów - Rynek - Zawodzie - Szopienice Pętla (15/30/30)
43 ZAWIESZONA
46 Bytom Szkoła Medyczna - Rondo - Rynek - Brynów - Kostuchna (-/30/30)
Ostatnio zmieniony 11 maja 2017, 18:26 przez michal.tauzen, łącznie zmieniany 1 raz.

marczo
Posty: 18
Rejestracja: 26 lis 2016, 18:56
Lokalizacja: Bytom

#370 Post autor: marczo » 10 maja 2017, 16:49

11 trochę dziwna trasa wg mnie, bo jedzie dookoła. Osobiście w przypadku gdybym miał jechać w kierunku Koszutki, wysiadłbym z 11 i poczekał parę minut na 33, którym będę prędzej. Oczywiście takie coś przejdzie tylko co 30 minut.

35 dodatkowo na trasie Plac Wolności - Zawodzie wg mnie jest zbędne. 4 linie tam wystarczą, jednak trzeba zmienić tak by kursowały w miarę równo po sobie

Dziwi mnie układ 6/46. Zakłada on że w dni robocze na trasie kostuchna - silesia/park śląski/chorzów/bytom trzeba się przesiąść, a w dni wolne (gdy potoki są mniejsze) nagle jest zapotrzebowanie na taką linię

michal.tauzen
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2017, 19:28
Lokalizacja: Katowice

#371 Post autor: michal.tauzen » 11 maja 2017, 00:38

Linia 11 ma zapełnić dziurę po linii 43 która na Koszutce jest potrzebna, w tym przypadku można również utrzymać linie 43 na trasie Plac Wolności - Słoneczna Pętla (15/15/30), a linie 11 skierować do Zawodzia (15/15/15), jednak mimo wszystko uważam pierwsze rozwiązanie za lepsze.

Dzięki linii 35 (nie wprowadzając linii 11 na Zawodzie) wyjdzie właśnie w miarę równy takt kursowania na odcinku który tego potrzebuje.

Co do 6/46 nie chodziło mi o relacje a o równy takt kursowania (chociaż w weekendy może się okazać że ta linia będzie się cieszyła dużą popularnością w dojazdach do Parku Śląskiego) z Kostuchny (7-8/10/10), a z Brynowa (3-4-7/10/10). Uważam że linia 6/46 nie jest potrzebna w dni robocze do Kostuchny, więc uważam to rozwiązanie za optymalne.

Uważam również że kursy zjazdowe do zajezdni (np. Katowice Plac Miarki/Brynów/Kostuchna - Zawodzie jako linia 36, Katowice Plac Wolności - Zawodzie jako linia 7 lub 35, Bytom Plac Sikorskiego - Stroszek jako linia 49) i kursy skrócone do danej Pętli (np. kursy linii 6 do Katowice Placu Miarki, jako linia 19), powinny być oznaczone innym numerem. Niestety społeczeństwo widzi "tylko" numer linii, zaobserwowałem to również za naszą zachodnią granicą (Stuttgart, Frankfurt, Mannheim itd.).

[ Dodano: 2017-05-11, 00:43 ]
W najbliższym czasie postaram się ułożyć rozkłady na ciągach ZOO/Załęże/Brynów/Zawodzie/Słoneczna Pętla - CENTRUM.

[ Dodano: 2017-05-11, 19:00 ]
Pozwoliłem sobie przygotować rozkłady jazdy z poszczególnych przystanków w kierunku Centrum Katowic.

Katowice Jordana:
2 S: 11:05, N: 11:03
6 R: 11:11,26,41,56
16 R: 11:00,15,30,45, S: 11:00,30, N: 11:00,30
36 R: 11:07,22,37,52, S: 11:10,40, N: 11:10,40
46 S: 11:20,50, N: 11:20,50

Wesołe Miasteczko:
2 S: 11:15, N: 11:17
6 R: 11:00,15,30,45
11 R: 11:11,26,41,56, S: 11:08,23,38,53, N: 11:12,27,42,57
15 R: 11:04,19,34,49, S: 11:01,16,31,46, N: 11:05,20,35,50
19 R: 11:07,22,37,52, S: 11:10,20,40,50, N: 11:15,45
33 R: 11:03,33, S: 11:05,35, N: 11:07,37
46 S: 11:00,30, N: 11:00,30

Katowice Janasa:
7 R: 11:00,15,30,45, S: 11:00,30, N: 11:02,32
13 R: 11:05,20,35,50, S: 11:10,40, N: 11:12,42
14 R: 11:10,25,40,55, S: 11:20,50, N: 11:22.52

Katowice Damrota:
7 R: 11:08,23,38,53, S: 11:00,30, N: 11:02,32
14 R: 11:04,19,34,49, S: 11:10,40, N: 11:12,42
15 R: 11:00,15,30,45, S: 11:03,18,33,48, N: 11:05,20,35,50
35 R: 11:13,28,43,58, S: 11:14,22,44,52, N: 11:17,47
36 R: 11:10,25,40,55, S: 11:25,55, N: 11:27,57

Katowice Misjonarzy Oblatów:
11 R: 11:11,26,41,56, S: 11:06,21,36,51, N: 11:08,23,38,53
13 R: 11:00,15,30,45, S: 11:00,30, N: 11:02,32
16 R: 11:07,22,37,52, S: 11:15,45, N: 11:17,47
33 R: 11:03,33, S: 18,48, N: 11:20,50

marczo
Posty: 18
Rejestracja: 26 lis 2016, 18:56
Lokalizacja: Bytom

#372 Post autor: marczo » 11 maja 2017, 22:11

michal.tauzen pisze:Dzięki linii 35 (nie wprowadzając linii 11 na Zawodzie) wyjdzie właśnie w miarę równy takt kursowania na odcinku który tego potrzebuje.
Ułożenie 4 linii w równych odstępach również rozwiąże problem zupełnie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W mojej opinii propozycja tej linii 35 to wprowadzenie zbędnych wozokilometrów za które trzeba zapłacić.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#373 Post autor: patryk644 » 11 mar 2018, 13:39

Przygotowałem projekt przedstawiający zmiany komunikacji tramwajowej na Górnym Śląsku po 2020 roku, czyli po zakończeniu projektu unijnego. Rozkład jazdy postanowiłem stworzyć korzystając z częstotliwości 15/30 minut. Z tego względu uwzgledniłem fakt, że na niektórych linia trzeba by było dobudować kilka mijanek (np. linia 9 czy 27). Rozkład ten uwzględnia też nowe odcinki i nowy tabor. Chciałbym się dowiedzieć czy taki rozkład jest dobry i spełnia wymagania i czy ma ktoś jakieś inne propozycje czy rozwiązania taborowe itp. Rozkład jazdy proponowany przeze mnie wygląda następująco:

Linia 1 Gliwice Zajezdnia - Maciejów - Zabrze - Zaborze - Ruda - Chebzie Pętla co 15/30 min
Dni robocze:
11,12,13,14,15,16,17 - E1 - R-4 Gliwice
Dni wolne:
11,13,15,17 - E1 - R-4 Gliwice
Linia 3 Mikulczyce Pętla - Zabrze - Makoszowy Pętla co 15/15 min
Dni robocze:
31,33,35 - PtM - R-4 Gliwice
32,36 - HF 11 AC x2 - R-4 Gliwice
34 - 105Na x2 - R-4 Gliwice
Dni wolne:
31,33,35 - PtM - R-4 Gliwice
32,34,36 - HF 11 AC - R-4 Gliwice
Linia 4 Gliwice Zajezdnia - Maciejów - Zabrze - Zaborze Pętla co 15/30 min
Dni robocze:
401,402,403,404 - 116Nd - R-4 Gliwice
Dni wolne:
401,403 - 116Nd - R-4 Gliwice
Linia 5 Bytom Szkoła Medyczna - Szombierki - Bobrek - Biskupice - Zabrze - Zaborze Pętla co 15/15 min
Codziennie:
501,505,509 - MF 16 AC BD - R-3 Stroszek
502,503,504,506,507,508,510 - 2018Na* - R-4 Gliwice
Linia 6 Bytom Szkoła Medyczna - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów - Park Śląski - Dąb - Katowice - Brynów Pętla co 15/30 min
Dni robocze:
601,602,603,604,605,606,607,608,609,610,611 - 2012N - R-2 Zawodzie
Dni wolne:
601,603,605,607,609,611 - 2012N - R-2 Zawodzie
Linia 7 Bytom Dworzec - Łagiewniki - Piaśniki - Świętochłowice - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Szopienice Pętla co 15/15 min
Codziennie:
701,703,705,707,709,711,713 - 2018Na* - R-3 Stroszek
702,704,706,708,710,712,714 - 116Nd - R-2 Zawodzie
Linia 9 Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Bytom - Szombierki - Godula - Chebzie - Nowy Bytom - Wirek - Bykowina - Zgoda - Świętochłowice - Chorzów Rynek co 15/30 min
Dni robocze:
901,909 - MF 16 AC BD - R-3 Stroszek
905,913 - MF 18 AC BD* - R-3 Stroszek
903,907,911 - PtM - R-2 Zawodzie
902,904,906,908,910,912,914 - 105Na - R-3 Stroszek
Dni wolne:
901,909 - MF 16 AC BD - R-3 Stroszek
905,913 - MF 18 AC BD* - R-3 Stroszek
903,907,911 - PtM - R-2 Zawodzie
Linia 11 Chebzie Pętla - Lipiny - Piaśniki - Chorzów - Park Śląski - Dąb - Katowice Plac Wolności co 15/15 min
Dni robocze:
112,116 - PtM - R-4 Gliwice
111,113,115,117 - HF 11 AC x2 - R-4 Gliwice
114,118 - 105Na x2 - R-4 Gliwice
Dni wolne:
112,114,116,118 - PtM - R-4 Gliwice
111,113,115,117 - HF 11 AC - R-4 Gliwice
Linia 13 Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Katowice - Załęże - Chorzów Batory - Chorzów Rynek co 15/30 min
Dni robocze:
131,133,135,137 - 116Nd - R-2 Zawodzie
132,134,136,138 - 105Na x2 - R-2 Zawodzie
Dni wolne:
131,133,135,137 - 116Nd - R-2 Zawodzie
Linia 14 Chorzów Stadion Śląski - Park Śląski - Dąb - Katowice - Zawodzie - Szopienice - Mysłowice Dworzec PKP co 15/30 min
Dni robocze:
1403,1407 - PtM - R-2 Zawodzie
1401,1405,1409 - HF 11 AC - R-2 Zawodzie
1402,1404,1406,1408,1410 - 105Na - R-2 Zawodzie
Dni wolne:
1403,1407 - PtM - R-2 Zawodzie
1401,1405,1409 - HF 11 AC - R-2 Zawodzie
Linia 15 Chorzów Rynek - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Szopienice - Sosnowiec - Środula - Zagórze Rondo Jana Pawła II co 15/30 min
Dni robocze:
1501,1503,1505,1507,1509,1511,1513 - 2012N - R-1 Będzin
1502,1504,1506,1508,1510,1512,1514 - 2018Na* - R-2 Zawodzie
Dni wolne:
1501,1503,1505,1507,1509,1511,1513 - 2012N - R-1 Będzin
Linia 16 Siemianowice Plac Skargi - Kostuchna Pętla co 15/30 min
Dni robocze:
161,165 - 2018Na* - R-2 Zawodzie
162,163,164,166,167,168 - 2012N - R-2 Zawodzie
Dni wolne:
161,163,165,167 - 2018Na* - R-2 Zawodzie
Linia 17 Chebzie Pętla - Chorzów Rynek co 15/30 min
Dni robocze:
171,173,175,177 - HF 11 AC - R-4 Gliwice
172,174,176,178 - 105Na - R-4 Gliwice
Dni wolne:
171,173,175,177 - HF 11 AC - R-4 Gliwice
Linia 19 Stroszek Zajezdnia - Katowice Plac Miarki co 15/30 min
Dni robocze:
1901,1903,1905,1907,1909,1911 - HF 11 AC x2 - R-3 Stroszek
1902,1904,1906,1908,1910,1912 - 105Na x2 - R-3 Stroszek
Dni wolne:
1901,1903,1905,1907,1909,1911 - HF 11 AC x2 - R-3 Stroszek
Linia 21 Tworzeń Huta Katowice - Milowice Pętla co 15/30 min
Dni robocze:
2101,2103,2105,2107,2109,2111 - MF 16 AC BD - R-1 Będzin
2104,2108,2112 - HF 11 AC x2 - R-1 Będzin
2102,2106,2110 - 105Na x2 - R-1 Będzin
Dni wolne:
2101,2103,2105,2107,2109,2111 - MF 16 AC BD - R-1 Będzin
Linia 22 Czeladź Kombatantów - Tworzeń Huta Katowice co 15/30 min
Dni robocze:
2201,2203,2205,2207 - HF 11 AC - R-1 Będzin
2202,2204,2206,2208 - 105Na - R-1 Będzin
Dni wolne:
2201,2203,2205,2207 - HF 11 AC - R-1 Będzin
Linia 24 Milowice Pętla - Konstantynów Okrzei co 15/15 min
Codziennie:
241,243,245 - MF 18 AC BD* - R-1 Będzin
242,244 - HF 11 AC - R-1 Będzin
Linia 26 Osiedle Zamkowe Pętla - Mysłowice Dworzec PKP co 15/30 min
Dni robocze:
2601,2602,2603,2604,2605,2606,2607,2608,2609,2610 - E1 - R-1 Będzin
Dni wolne:
2601,2603,2605,2607,2609 - E1 - R-1 Będzin
Linia 27 Pogoń Akademiki - Kazimierz Górniczy Pętla co 15/30 min
Dni robocze:
271 - HF 11 AC x2 - R-1 Będzin
272,273,274,275,276,277,278 - 105Na x2 - R-1 Będzin
Dni wolne:
271 - HF 11 AC x2 - R-1 Będzin
273,275,277 - 105Na x2 - R-1 Będzin
Linia 28 Osiedle Zamkowe Pętla - Gołonóg Podstacja co ---/30 min
Dni wolne:
281,282,283 - HF 11 AC - R-1 Będzin
Linia 30 Biskupice Pętla - Chorzów Rynek co 15/--- min
Dni robocze:
301,305,309 - HF 11 AC - R-3 Stroszek
302,303,304,306,307,308 - 105Na - R-3 Stroszek
Linia 36 Kostuchna Pętla - Zawodzie Pętla co 15/30 min
Dni robocze:
3601,3602,3603,3604,3605,3606 - 2018Nb* - R-2 Zawodzie
Dni wolne:
3601,3603,3605 - 2018Nb* - R-2 Zawodzie
Linia 38 Bytom Dworzec - Bytom Powstańców Śląskich co 15/15 min
Codziennie:
381,383 - MF 18 AC BD* - R-3 Stroszek
382 - N - R-3 Stroszek

* tabor zakupiony w projekcie unijnym (nie są jeszcze znane oznaczenia dlatego musiałem je wymyśleć)
- MF 18 AC BD - krótkie tramwaje jednoczłonowe, częściowo niskopodłogowe - 2 dwukierunkowe (linia 38) i 8 jednokierunkowych (linia 9 i 24)
- 2018Na - 27 tramwajów przegubowych (krótsze)
- 2018Nb - 8 tramwajów przegubowych (dłuższe)

Jaby ktoś miał jekieś uwagi to z chęcią rozkład zmienię i bardziej ulepsze.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2018, 06:10 przez patryk644, łącznie zmieniany 3 razy.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#374 Post autor: hanys76 » 11 mar 2018, 16:05

Zastanawia mnie jak masz zamiar upchac 5 linii na rynku Chorzowskim, jedynie przyjazd odjazd bo z postojem to nie realne. A jakoś tego nie widzę żeby taka długa linia jak 15 nie miała tam przerwy.Następna nie realna rzecz że za dwa lata będzie już gotowa linia na Kostuchnę. Chyba że stanie sie cud ale tam zapewne pojedzie jedna linia nie liczyłbym na więcej. Niska podłoga do Siemianowic odpada bo remont tej trasy nie jest w planach, więc jedynie stopiątki mogą tam kursować. Nurtuje mnie jeszcze jedno po co rozbijac 9 na dwie linie i fundowac ludziom przesiadkę na Chebziu. Raczej powinno się dążyc żeby dało się bezposrednio dojechac z punktu A do punktu B. Nie ma w spisie linii 20 czyli rozumię że zostaje zlikwidowana?

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#375 Post autor: patryk644 » 11 mar 2018, 16:29

hanys76 pisze:Zastanawia mnie jak masz zamiar upchac 5 linii na rynku Chorzowskim, jedynie przyjazd odjazd bo z postojem to nie realne. A jakoś tego nie widzę żeby taka długa linia jak 15 nie miała tam przerwy.Następna nie realna rzecz że za dwa lata będzie już gotowa linia na Kostuchnę. Chyba że stanie sie cud ale tam zapewne pojedzie jedna linia nie liczyłbym na więcej. Niska podłoga do Siemianowic odpada bo remont tej trasy nie jest w planach, więc jedynie stopiątki mogą tam kursować. Nurtuje mnie jeszcze jedno po co rozbijac 9 na dwie linie i fundowac ludziom przesiadkę na Chebziu. Raczej powinno się dążyc żeby dało się bezposrednio dojechac z punktu A do punktu B. Nie ma w spisie linii 20 czyli rozumię że zostaje zlikwidowana?
Co do rynku w Chorzowie to po analizie z jednego toru odjeżdżałaby 13 i 15 (miałyby postój ok. 12-15 minut) a z drugiego toru linia 10, 17 i 30 (miałyby postój ok. 5 minut), więc to da się zrobić. Linia na Kostuchne to rzeczywiście jest mało realne i do czasu otwarcia trasy, linia 16 i 36 zawracałyby na Brynowie. Myśle, że tramwaj na Kostuchne co 7,5 minuty (16 co 15 minut i 36 co 15 minut) to dobre rozwiązanie, tym bardziej że korki na południu Katowic są coraz większe, ale tu czas przyniesie wiadomość jakie będzie zainteresowanie tą trasą i wtedy będę skłonny skrócić jedną linię do Brynowa. Skoro jest problem z 16 do Siemianowic to mogę wrócić do rozwiązania 13 na Siemianowice a 16 na Wełnowiec. Wtedy do Siemianowic będzie jeździł 116Nd a swego czasu już go tam widziano i chyba większych problemów nie było. Ewentualnie mogę wymienić tabor między liniami 13 i 16. Co do linii 9 to postanowiłem ją rozbić na dwie części ze względu na długość linii i mijanki. W moich planach jest zrobienie z Chebzie większego centrum przesiadkowego, które bedzie umożliwiało łatwą i szybką przesiadkę w dwóch relacjach: 1+11 i 9+10. Proponuje też zlikwidować linie 20 (połączyłem linie 15 i 20, a na barakującym odcinku, gdzie obok siebie kursowały obie te linie tj. Katowice - Szopienice, utworzyłem linie 36 i wydłużyłem linie 7 do Szopienic).

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#376 Post autor: elot360 » 11 mar 2018, 18:44

patryk644 pisze:Co do rynku w Chorzowie to po analizie z jednego toru odjeżdżałaby 13 i 15 (miałyby postój ok. 12-15 minut) a z drugiego toru linia 10, 17 i 30 (miałyby postój ok. 5 minut), więc to da się zrobić.
Tak jak 10, 17 i 30 jeszcze sobie wyobrażam (Poniekąd) tak 13 i 15, składy i przeguby... Czy to się pomieści przy platformach?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#377 Post autor: hanys76 » 11 mar 2018, 19:17

patryk644 pisze: Myśle, że tramwaj na Kostuchne co 7,5 minuty (16 co 15 minut i 36 co 15 minut) to dobre rozwiązanie, tym bardziej że korki na południu Katowic są coraz większe
Powiem ci tak bo pewnie nie bardzo się orientujesz kto mieszka na Kostuchnie większośc to ludzie zamożni z własnymi samochodami. Oni się nie przesiąda na tramwaj bo nie po to mają samochody żeby tracic czas na podróż tramwajem. Korki jak były to będą dalej tramwaj nic w tej kwestii nie zmieni ,tam będzie wożone powietrze. Do Ochojca do szpitala może jako taki ruch pasażerski będzie bo dalej tramwaj pojedzie przez las omijając Osiedle Odrodzenia i tu jest problem. Jakby go puscic przez osiedle to ludzie tam mieszkający napewno by z autobusu na tramwaj się chętnie przesiedli. A tak nikt nie będzie biegac do lasu żeby pojechac tramwajem. Sama pętla na Bażantowie to już wogole nieporozumienie i kasa wydana w błoto.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#378 Post autor: patryk644 » 11 mar 2018, 19:29

elot360 pisze:
patryk644 pisze:Co do rynku w Chorzowie to po analizie z jednego toru odjeżdżałaby 13 i 15 (miałyby postój ok. 12-15 minut) a z drugiego toru linia 10, 17 i 30 (miałyby postój ok. 5 minut), więc to da się zrobić.
Tak jak 10, 17 i 30 jeszcze sobie wyobrażam (Poniekąd) tak 13 i 15, składy i przeguby... Czy to się pomieści przy platformach?
Teraz bez problemu mieszcza się tam dwie "20", skład stopiątek i karlik, więc raczej problemu nie będzie.
hanys76 pisze:
patryk644 pisze: Myśle, że tramwaj na Kostuchne co 7,5 minuty (16 co 15 minut i 36 co 15 minut) to dobre rozwiązanie, tym bardziej że korki na południu Katowic są coraz większe
Powiem ci tak bo pewnie nie bardzo się orientujesz kto mieszka na Kostuchnie większośc to ludzie zamożni z własnymi samochodami. Oni się nie przesiąda na tramwaj bo nie po to mają samochody żeby tracic czas na podróż tramwajem. Korki jak były to będą dalej tramwaj nic w tej kwestii nie zmieni ,tam będzie wożone powietrze. Do Ochojca do szpitala może jako taki ruch pasażerski będzie bo dalej tramwaj pojedzie przez las omijając Osiedle Odrodzenia i tu jest problem. Jakby go puscic przez osiedle to ludzie tam mieszkający napewno by z autobusu na tramwaj się chętnie przesiedli. A tak nikt nie będzie biegac do lasu żeby pojechac tramwajem. Sama pętla na Bażantowie to już wogole nieporozumienie i kasa wydana w błoto.
Dzięki za sugestię i postaram się jeszcze przeanalizować dokładnie ten odcinek, nie wykluczam że w najbliższym czasie udam się w rejon planowanej linii i zobaczę co da się zrobić.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#379 Post autor: skoti » 11 mar 2018, 20:34

Na linii 27 8 poc. w dni robocze? Na tak krótkim odcinku?

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#380 Post autor: patryk644 » 11 mar 2018, 21:45

skoti pisze:Na linii 27 8 poc. w dni robocze? Na tak krótkim odcinku?
To ze względu na planowaną przeze mnie zmianę częstotliwości z 20 na 15 minut. Jestem jednak świadomy, że bez dobudowania mijanki może być problem, ale postaram się zrobić rozkład tak, żeby w jak największym stopniu korzystać z tego co jest już teraz.

ziut19
Posty: 259
Rejestracja: 08 sty 2018, 12:48
Lokalizacja: Ruda Śląska/Bytom

#381 Post autor: ziut19 » 12 mar 2018, 11:34

patryk644 pisze:Przygotowałem projekt przedstawiający zmiany komunikacji tramwajowej na Górnym Śląsku po 2020 roku, czyli po zakończeniu projektu unijnego. Rozkład jazdy postanowiłem stworzyć korzystając z częstotliwości 15/30 minut.
Linia 9 Stroszek Zajezdnia - Chebzie Pętla co 15/30 min
Dni robocze:
91,95 - MF 16 AC BD - R-3 Stroszek
93,97 - MF 18 AC BD* - R-3 Stroszek
92,94,96,98 - 105Na - R-3 Stroszek
Dni wolne:
91,95 - MF 16 AC BD - R-3 Stroszek
93,97 - MF 18 AC BD* - R-3 Stroszek
Linia 10 Chebzie Pętla - Chorzów Rynek co 15/30 min
Dni robocze:
1001,1005 - PtM - R-2 Zawodzie
1003,1007 - HF 11 AC - R-2 Zawodzie
1002,1004,1006 - 105Na - R-2 Zawodzie
Dni wolne:
1001,1005 - PtM - R-2 Zawodzie
1003,1007 - HF 11 AC - R-2 Zawodzie

Jaby ktoś miał jekieś uwagi to z chęcią rozkład zmienię i bardziej ulepsze.
Brawo dla geniusza, który pociął T9 na Chebziu, czyli przerwał najważniejszy odcinek Godula-Wirek-Bykowina. Taki wariant był już próbowany i jak powstał, tak szybko i po cichu został przywrócony do normalności.
I z czystej ciekawości te T30, to którędy chcesz puścić? Zabrze-Chebzie-Piaśniki, może Bobrek-Zamłynie-Łagiewniki-Piaśniki czy też Bobrek-Bytom Pl.Sikorskiego-Arki Bożka?

666
Posty: 468
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#382 Post autor: 666 » 12 mar 2018, 13:58

patryk644 pisze:Linia 38 Bytom Dworzec - Bytom Powstańców Śląskich co 15/15 min
Codziennie:
381,383 - MF 18 AC BD* - R-3 Stroszek
382 - N - R-3 Stroszek
Rozumiem, że aby tylko zachować takt 15 minutowy, w przypadku jakiejkolwiek potrzeby wycofania któregoś z wagonów (przegląd, rejestracja, nie wspominając o awarii lub uszkodzeniu) będzie jeździć "zatramwaj"? Pomyśl o tym

Dodatkowo, eksperyment na Linii 3 z taktem 15 minutowym powodował ostatnio bardzo duże opóźnienia. Z tego co pamiętam prawie 2h po całym dniu.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#383 Post autor: trajtek » 13 mar 2018, 22:45

666 pisze:Dodatkowo, eksperyment na Linii 3 z taktem 15 minutowym powodował ostatnio bardzo duże opóźnienia. Z tego co pamiętam prawie 2h po całym dniu.
W Mikulczycach będą dwa tory po remoncie, od Placu Teatralnego do ul. Dygasinskiego powinny się zmieścić w 6 minut w jedną stronę, na 3-go Maja i w Makoszowach również wymienione są tory, więc pokonywanie tych odcinkow jest zwawsze niż ostatnio, może tym razem lepsze rezultaty by były

666
Posty: 468
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#384 Post autor: 666 » 13 mar 2018, 23:24

trajtek pisze:W Mikulczycach będą dwa tory po remoncie, od Placu Teatralnego do ul. Dygasinskiego
Ale wąskim gardłem zawsze była ulica 3-go maja a nie Mikulczyce.Co prawda nowe torowisko, ale dołożony jest dodatkowy przystanek (Szpital) co na pewno nie ułatwi realizacji takiego rozkładu na trasie Lutra-Park Pileckiego. To tam powinny być dwa tory, a nie w Mikulczycach, ale na to już trochę za późno.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#385 Post autor: trajtek » 14 mar 2018, 09:58

Obecnie Park Pileckiego - Lutra jak widzę tramwaj pokonuje w 7 minut, więc powinno się zmiescic - moznaby dodać priorytet na światłach, trochę pogonić tramwaje szybciej (bo mam wrażenie, że można by szybciej - Ale to nie tylko u nas, 7/20/43 od Batorego do Kątowic też mam wrazenie, że się jak na tak dobre tory nieco wlecze I bliżej jej do chyboczącej się T3 niż do jakiegoś szybkiego środka transportu.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#386 Post autor: patryk644 » 14 mar 2018, 20:01

Postanowiłem powrócić do linii 9 w relacji Stroszek Zajezdnia - Chorzów Rynek likwidując tym samym linię nr 10. Zanim jednak zacznę rozpisywać rozkłady już dla każdego przystanku chciałbym zadać jeszcze kilka pytań:
1. Ze względu na spory ruch na chorzowakim rynku (linie 9,13,15,17,30) zastanawiam się czy nie przedłużyć jednej z tych linii do Stadionu Śląskiego? Sam mam zamiar przedłużyć tam linię 30, ale jeśli ktoś ma jakąś inną propozycję to jestem otwarty na sugestie.
2. Na ile uciążliwe jest puszczenie Pesy do Siemianowic? Czy nowy tabor w postaci tramwaju przegubowego byłby wstanie tam pojechać?
3. Czy aktualnie są na Śląsku jakieś zajezdnie, w których nie może stacjonować jakiś konkretny model wagonu?
4. Czy widzi ktoś w tym rozkładzie brak jakiegoś ważnego połączenia dla ruchu tramwajowego o którym zapomniałem?

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi co do rozkładu to proszę pisać i informować mnie o swoich własnych propozycjach.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#387 Post autor: elot360 » 14 mar 2018, 22:27

Ja mam inne pytanie. Dałoby radę uzupełnić trasy linii o jakieś ważniejsze przystanki pośrednie? W przypadku większości linii zapewne oczywista jest trasa przejazdu ale np po wybudowaniu łącznika w ciągu Grundmanna pewnie jakieś linie tam byś puścił, a może też nie. Może pomyślisz nad czymś takim?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#388 Post autor: patryk644 » 14 mar 2018, 22:38

elot360 pisze:Ja mam inne pytanie. Dałoby radę uzupełnić trasy linii o jakieś ważniejsze przystanki pośrednie? W przypadku większości linii zapewne oczywista jest trasa przejazdu ale np po wybudowaniu łącznika w ciągu Grundmanna pewnie jakieś linie tam byś puścił, a może też nie. Może pomyślisz nad czymś takim?
Myślę, że to dobry pomysł i jutro wieczorem się tym zajmę. Mogę teraz powiedzieć, że na Grundmanna zamierzam skierować linie 14.

[ Dodano: 2018-03-16, 06:01 ]
Uzupełniłem trasy linii o dzielnice.

patryk01
Posty: 568
Rejestracja: 09 kwie 2019, 17:31

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#389 Post autor: patryk01 » 25 kwie 2019, 18:59

Moja propozycja zmiany linii tramwajowych jest taka 🙂 ;)

Linia 4 Gliwice Zajezdnia - zaborze petla co 20 min
401 402 403 405 116Nd R4 Gliwice
404 PTM R4 gliwice
406 2X 111N R4 gliwice
407 PT8 R4 Gliwice

Linia 5 zaborze petla - bytom plac sikorskiego co 10min
501 505 MF 16 AC BD R3 stroszek
502 2X 105HF R4 gliwice
503 509 PTM R4 gliwice
504 512 105HF R4 Gliwice
506 105N R4 Gliwice
507 116Nd R4 Gliwice
508 2X 105HF R3 stroszek
510 105HF R3 stroszek
511 PT8 R4 Gliwice

Linia 11 katowice plac wolności - chebzie petla co 30min
1101 2X 105HF R3 STROSZEK
1102 1104 E1 R4 Gliwice
1103 PTM R2 zawodzie
1105 2X 105HF R2 zawodzie
Ostatnio zmieniony 01 lip 2019, 21:43 przez patryk01, łącznie zmieniany 1 raz.

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#390 Post autor: #530+540 » 25 kwie 2019, 20:02

Proponuję takie zmiany:
T1
Katowice Brynów- Zabrze Zaborze
T3
Gliwice Zajezdna- Stroszek Zajezdna
T4
Likwidacja
T5
Zabrze Makoszowy- Gliwice Zajezdna
T6
Katowice Brynów- Zabrze Zaborze
T7
Mysłowice Dworzec PKP- Łagiewniki Targowisko
T8
Przywrócenie linii. Na trasie przed likwidacją
T9
Chorzów Stadion Śląski Petla Zach.- Bytom Plac Sikorskiego
T11
Zawodzie Zajezdna- Chorzów Rynek
T13
Bez zmian.
T14
Katowice Szopienice- Bytom Politechnika Śląska
T15
Katowice Plac Miarki- Sosnowiec Milowice
T16
Welnowiec Plac Alfreda- Zawodzie Zajezdna
T17
Gliwice Zajezdna- Katowice Brynów
T19
Katowice Plac Wolności- Bytom Politechnika Śląska
T20
Zawodzie Zajezdna- Chorzów Stadion Śląski Petla Zach.
T21
Tworzeń Huta Katowice- Zagórze Petla
T22
Likwidacja
T23
Likwidacja
T24
Konstantynów Okrzei- Czeladź Kombatantów
T25
Przywrócenie linii. Na trasie przed likwidacją.
T26
Mysłowice Dworzec PKP- Zagórze Petla
T27
Bez zmian.
T28
Likwidacja
T30
Bez zmian.
T33
Likwidacja
T36
Katowice Szopienice- Katowice Brynów
T38
Bez zmian.
T43
Katowice Plac Wolności- Chorzów Rynek
T46
Likwidacja
T49 linia potega :)
Stroszek Zajezdna- Sosnowiec Karzimierz
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

Nex838
Posty: 1350
Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#391 Post autor: Nex838 » 25 kwie 2019, 21:28

Kolego, zauważ że żadna Twoja linia nie dojeżdża do zajezdni w Będzinie :D Ja jedynie proponuję (poza odbudowaniem 8, 12, 18, 25 i Gliwic :D ) przywrócenie starej trasy linii 24 (Konstantynów Okrzei-Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy), to samo dla linii 27 (Kazimierz Górniczy-Będzin Zajezdnia) (oraz zaciukanie tego kto wymyślił solówki na linii 27...). Ewentualnie 28 wydłużyć do Huty Katowice ale za to z drugiej strony skrócić do Urzędu Pracy a linię 22 skrócić na Gołonóg Podstacja. A na Wszystkich Świętych zamiast autobusu C6 (o ile dobrze pamiętam) zrobić linię tramwajową S1 relacji Mysłowice Dworzec PKP-Będzin Rondo :)
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#392 Post autor: #530+540 » 25 maja 2019, 19:40

Proponuję aby na odcinku Porąbka Dworzec PKP- Porąbka Pekińska (27) zrobić przystanki na żądanie.
Poniżej stan napełnień z dzisiejszego dnia
( tyle pasażerów jeżdźi też tamtędy w dni robocze)
Załączniki
Między przystankami "Porąbka Łukasiewicza " a "Porąbka Pekińska " (#575)
Między przystankami "Porąbka Łukasiewicza " a "Porąbka Pekińska " (#575)
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#393 Post autor: rifi » 25 maja 2019, 21:20

#530+540 pisze:
25 maja 2019, 19:40
Proponuję aby na odcinku Porąbka Dworzec PKP- Porąbka Pekińska (27) zrobić przystanki na żądanie.
Poniżej stan napełnień z dzisiejszego dnia
( tyle pasażerów jeżdźi też tamtędy w dni robocze)
Skoro z dzisiejszego dnia to czyli z soboty a skoro dziś jest sobota to to nie jest dziś roboczy 🙂 wiec skoro coś piszesz to zastanów się co dziś jest za dzień i czy to czasem nie jest weekend 🙂

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#394 Post autor: #530+540 » 25 maja 2019, 21:32

rifi pisze:
25 maja 2019, 21:20
#530+540 pisze:
25 maja 2019, 19:40
Proponuję aby na odcinku Porąbka Dworzec PKP- Porąbka Pekińska (27) zrobić przystanki na żądanie.
Poniżej stan napełnień z dzisiejszego dnia
( tyle pasażerów jeżdźi też tamtędy w dni robocze)
Skoro z dzisiejszego dnia to czyli z soboty a skoro dziś jest sobota to to nie jest dziś roboczy 🙂 wiec skoro coś piszesz to zastanów się co dziś jest za dzień i czy to czasem nie jest weekend 🙂
Ale chodziło mi bardziej o to że tyle pasażerów podróżóje tamtędy również w dni robocze.
Zdjęcie jest z dzisiaj .Nawet spojrzyj sobia na DPD. #575 jest dziś na 27
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

Nex838
Posty: 1350
Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#395 Post autor: Nex838 » 25 maja 2019, 22:30

Potwierdzam, mało osób tamtędy jeździ. Jednak kompletnym głupstwem są solówki w soboty. W godzinach szczytu (w centrum także poza nimi) czasem tłok nie do wytrzymania
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#396 Post autor: #530+540 » 26 maja 2019, 09:41

Nex838 pisze:
25 maja 2019, 22:30
Potwierdzam, mało osób tamtędy jeździ. Jednak kompletnym głupstwem są solówki w soboty. W godzinach szczytu (w centrum także poza nimi) czasem tłok nie do wytrzymania
Kiedyś miałem przypadek, że jadąc 27 przerz ten ,,klimatyczny,, odcinek w składzie (#521+518) siedziałem tylko ja ( w doczepie nikogo nie było)
Motornicza zauwarzyła tylko mnie i postanowiła ominąć
przystanki na tym odcinku. Przerz to wysiadłem na pętli, a miałem wysiąść na Pekińskiej.

Co do tłoku w centrum w weekendy, to zgadzam się.
Jak jeszcze byłem motorniczym, i w ktoryś sobotni poranek! było tak tłoczno, że pasażerowie stali tuż przy samej kabinie.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2813
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#397 Post autor: IgorMike » 26 maja 2019, 10:03

#530+540 pisze:
26 maja 2019, 09:41
Przerz to wysiadłem na pętli, a miałem wysiąść na Pekińskiej.
Na takie przypadki jest guzik z alarmu.

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#398 Post autor: #530+540 » 26 maja 2019, 10:30

IgorMike pisze:
26 maja 2019, 10:03
#530+540 pisze:
26 maja 2019, 09:41
Przerz to wysiadłem na pętli, a miałem wysiąść na Pekińskiej.
Na takie przypadki jest guzik z alarmu.
Ale przecież to są przystanki normalne. Motornicza powinna się zatrzymać na każdym z nich. A jak pomyślała że w składzie jest tyylko jeden pasażer, to postanowiła zatrzymać się dopiero na pętli.

Dlatego proponuje zroboć tam przystanki na żądanie.
Jak wsiadasz to wystarczy machnać reką a jak wysiadasz to ten guzik wcisnąć.
Naprzykład ,,normalni,, motorniczowie zatrzymują się na tych przystankach gdy nikt nie wsiada i wysiada Przerz to robią sobie opóżnienia, musimy też zwrócić uwagę na to że tam są mijanki a jak opóźniony wagon mija się z jadącym planowo, to wtedy ten drugi łapie też opóźnienie.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

Nex838
Posty: 1350
Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#399 Post autor: Nex838 » 26 maja 2019, 11:32

To ja mam parę pytań. Po pierwsze, o ile np. w Bytomiu przystanki na żądanie to norma, tak w Zagłębiu mamy jeden (w Czeladzi) którego chyba nikt nie używa, więc czy towar nauczy się korzystać z odpowiednich przycisków? Dwa, przyciski alarmu są ustawione bardzo wysoko (na maszynie drzwiowej) więc takie dziecko czy osoba karłowata będzie miała z tym problem (nie wszystkie stopiątki posiadają przycisk nż połączony z tym do otwierania drzwi). Trzy, czy te przyciski alarmu w ogóle działają? Pytam bo widziałem tylko raz jak ktoś go użył i to było w jeszcze świeżym żelazku.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

Re: Propozycje zmian w trasach/rozkładach jazdy tramwajów

#400 Post autor: trajtek » 26 maja 2019, 11:40

Nie ma obowiązku naciskania jakiegoś alarmu na przystankach, które nie są na żądanie - z takimi sprawami do Zarządu Transportu Metropolitalnego, który napomni niestosującego się do zasad motorniczego.

Nie wiem jak w tramwajach z Będzina, ale w tramwajach z Gliwic te przyciski działają - często ktoś "żąda" na przystanku Zabrze Hagera, więc są one sprawdzane. Organizator powinien śmielej korzystać z formy "na żądanie", bo na wielu przystankach (zarówno tramwajowych jak i autobusowych) nie ma potrzeby zatrzymywania się każdorazowo, zaś na niektórych "na żądanie" nie ma to sensu (np. na autobusowym Bielszowice Przychodnia praktycznie zawsze ktoś wsiada i wysiada, więc utrzymywanie go jako na żądanie jest głupie).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości