Zmiany rozkładów od 2012.09.20

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

Zmiany rozkładów od 2012.09.20

#1 Post autor: hanys76 » 12 wrz 2012, 20:23

Na stronie kzk pojawił się nowy rozkład dla linii 6 obowiązujący od 20 września do Słonecznej. Stroszek będzie obsługiwac 6 pociągów, natomiast zajezdnia Batory tylko dwa.
Co ciekawe citadisy mają wyjazdy przez Hajducką do ratusza, ciekawe jak po tym krzywym torowisku wyjadą. Czyli praktycznie znika niska podłoga z trasy do Bytomia, pogratulowac pomysłu. Do tego zmniejszona zostaje częstotliwośc, w dni robocze do 20 minut.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2012, 23:22 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#2 Post autor: Dawid71552 » 12 wrz 2012, 20:27

Dodatkowo zmienia się rozkład na linii 17. Od 20 września linia będzie kursować co 20 minut codziennie, także w Sylwestra i Wigilię.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#3 Post autor: hanys76 » 12 wrz 2012, 20:42

Dawid71552 pisze:Dodatkowo zmienia się rozkład na linii 17. Od 20 września linia będzie kursować co 20 minut codziennie, także w Sylwestra i Wigilię.
Na siedemnastce przelot w stronę Chebzia będzie skrócony o 8 minut, w stronę Chorzowa o 5.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: Penny » 12 wrz 2012, 21:23

hanys76 pisze:Co ciekawe citadisy mają wyjazdy przez Hajducką do Ratusza, ciekawe jak po tym krzywym torowisku wyjadą.
Patrząc z perspektywy niszczenia wagonów, to na szczęście tylko dwa Citadisy i myślę, że najbardziej newralgiczne punkty na Armii Krajowej zostaną podremontowane. Jestem ciekaw tylko, jak sobie poradzą na łokciu z Chrobrego na Powstańców...
hanys76 pisze:Czyli praktycznie znika niska podłoga z trasy do Bytomia, pogratulować pomysłu. Do tego zmniejszona zostaje częstotliwość, w dni robocze do 20 minut.
Na szczęście jest to tylko doraźne rozwiązanie na czas kolejnego etapu przebudowy Rynku w Katowicach - bo domyślam się, że z tego powodu ta zmiana trasy i wyjazdy przez Hajducką.
hanys76 pisze:
Dawid71552 pisze:Dodatkowo zmienia się rozkład na linii 17. Od 20 września linia będzie kursować co 20 minut codziennie, także w Sylwestra i Wigilię.
Na siedemnastce przelot w stronę Chebzia będzie skrócony o 8 minut, w stronę Chorzowa o 5.
W sumie dobrze, bo te żółwie tempo nie zachwyca, więc miło patrzy się na przyspieszanie tras :) Ale niestety dla motorowych jest to gorsza informacja - tylko 5 pociągów zamiast 8 będzie obsługiwało tą trasę. A tak swoją drogą, to jak ta "siedemnastka" będzie kursować z linią 11 kursującą co 15 minut? Też pojedzie co 20 :?:

Do KZK GOP mam alergię, więc mam nadzieję, że częstotliwość 20 minut nie stanie się nowym standardem na Naszej sieci... :(
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#5 Post autor: hanys76 » 12 wrz 2012, 21:29

Wygląda na to że skoro na 17 będzie takt 20 minutowy, to obawiam się że to samo spotka 11. Tylko jak będzie wyglądac sprawa z mijankami, też trzeba zmienic przeloty i zmniejszyc liczbę pociągów.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 12 wrz 2012, 21:34

hanys76 pisze:(...) obawiam się że to samo spotka 11. Tylko jak będzie wyglądać sprawa z mijankami, też trzeba zmienić przeloty i zmniejszyć liczbę pociągów.
Hmm, chyba nie tak źle będzie z tymi mijankami. Z Chebzia do Lipiny Kościół będzie OK, a zamiast na Szarlocińcu, będą się mijać przy Wodociągach.

Tak nawiasem mówiąc, to pewnie na KZK GOP nie pojawiły się wszystkie rozkłady. Może wszystkie linie jeżdżące przez Dąb dostaną 20 minutową częstotliwość :?: Wtedy będzie równy takt 5-minutowy, a linia 33 będzie stanowić uzupełnienie linii 11, tak jak to latami do tyłu zakładano.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: Patryk105 » 12 wrz 2012, 21:46

Nie wiem czy tez nie zmienią rozkładu jazdy 19-stce. Jeśli ma to tak zostać to np. na przystanku Metalowców w kierunku Katowic 6 i 19 odjeżdżają o tej samej godzinie. Przykład 6:31, 7:31. Dziwne jest to, że 19 na Sokolskiej jest jedna minutę szybciej niż 6-stka. Jeszcze tak na marginesie gdzie jest/będzie przystanek Katowice Spodek?
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: Penny » 12 wrz 2012, 21:47

Patryk105 pisze:Jeszcze tak na marginesie. Gdzie jest/będzie przystanek Katowice Spodek?
Przy skrzyżowaniu ul. Korfantego z ulicami Morcinka i Olimpijską. Tam, gdzie robiono przez weekend z dwa miesiące temu przejazd samochodowy przez torowisko pomiędzy przystankami Katowice Rondo i Koszutka Misjonarzy Oblatów. Pewnie na poczet przyszłego skrzyżowania, które miejmy nadzieję, będzie miało priorytet dla tramwaju.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: Patryk105 » 12 wrz 2012, 21:54

Jest przynajmniej jeden plus. W dni wolne z Bytomia np. z Politechniki będzie można się łatwiej dostać tramwajem do centrum czy też bezpośrednio do Katowic. I jeszcze w dni robocze w godzinach 18-19 nie ma kursów zjazdowych (teraz są obecnie do pl. Sikorskiego), można jechać aż do Katowic :)
Pozdrawiam ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 12 wrz 2012, 22:06

Skoro na 6 i 17 ma być częstotliwość 20-minutowa, to wskazuje to na to, że na 7, 11, 19 i 20 również. Ciekawe czy 33 w ogóle zostanie czy będzie jakiś nowy twór ;)
Póki co obie linie mają taki sam rozkład na każdy dzień, czyli cięcia w dni robocze oznaczają polepszenie oferty w weekendy. Ciekawe czy to też wyszło im z pomiarów napełnień :-P

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: Penny » 12 wrz 2012, 22:22

DW pisze:Skoro na 6 i 17 ma być częstotliwość 20-minutowa, to wskazuje to na to, że na 7, 11, 19 i 20 również.
Mam nadzieję, że w takiej przynajmniej linia 20 będzie miała 10-minutową częstotliwość, choćby co druga miała być solówką... W końcu 7 i 20 będą od strony Chorzowa kursować tylko do Placu Wolności, więc w zupełności wystarczy 8 pociągów.
DW pisze:Ciekawe czy 33 w ogóle zostanie czy będzie jakiś nowy twór ;)
Jak wspominałem wyżej: powinna moim zdaniem zostać, aby był równy 5-minutowy takt ;)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#12 Post autor: hanys76 » 12 wrz 2012, 22:24

Najlepsza będzie trasa zatramwaju, inna niż była wymagana w przetargu. Pierwotnie trasa miła przebiegac z Sobieskiego na Słoneczną pętle. Tymczasem zatramwaj pojedzie Sokolską potem skręci w Morcinka i pojedzie do ronda . Wcale nie będzie obsługiwał Misjonarzy Oblatów ,ani samej pętli. Trochę bez sensu, bo na Sokolskiej zapewne na przystanku autobusowym będzie się zatrzymywac i do tramwaju jest kawałek. Do tego trzeba pokonac, dwie sygnalizacje świetlne. Pogratulowac kzk dobrego humoru.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: adam86 » 12 wrz 2012, 23:00

Penny pisze:W sumie dobrze, bo te żółwie tempo nie zachwyca, więc miło patrzy się na przyspieszanie tras
Tylko, że te 8 minut wycięto nie na całej trasie, tylko od Łagiewnik do Chebzia! tramwaj przy tym stanie torowiska w Chropaczowie, a już szczególnie zimą i jesienią nie jest w stanie z targowiska do mijanki dojechać w 7 minut. To się skończy tylko większym burdelem.
KZKGOP 1779

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#14 Post autor: hanys76 » 12 wrz 2012, 23:21

Na linii 17 zostaje tylko 5 pociągów z 8 jakie kursowały do tej pory. Poza tym nie będzie już osobnego rozkładu na dni wolne. Za to w soboty i niedzielę jest o jeden pociąg więcej niż do tej pory, bo zamiast co 30 minut będzie co 20.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#15 Post autor: KZKGaPowicz » 13 wrz 2012, 11:58

Podejrzewam, że na "17" będą składy w dni robocze.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hombreee
Posty: 59
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: hombreee » 13 wrz 2012, 12:21

Na 17ce rownie dobrze, moglyby wiedence wyjechac, skoro na 1ce ostatnio pojawiaja sie sklady

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#17 Post autor: Iwo » 13 wrz 2012, 15:57

hanys76 pisze:Na stronie kzk pojawił się nowy rozkład, dla linii 6 obowiązujący od 20 września do Słonecznej. Stroszek będzie obsługiwac 6 pociągów, natomiast zajezdnia Batory tylko dwa.
Co ciekawe citadisy mają wyjazdy przez Hajducką do ratusza, ciekawe jak po tym krzywym torowisku wyjadą. Czyli praktycznie znika niska podłoga z trasy do Bytomia, pogratulowac pomysłu. Do tego zmniejszona zostaje częstotliwośc, w dni robocze do 20 minut.
Oficjalny komunikat KZK GOP
http://www.kzkgop.com.pl/informacje/p-1 ... icach.html
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#18 Post autor: KZKGaPowicz » 13 wrz 2012, 17:50

hombreee pisze:Na 17ce rownie dobrze, moglyby wiedence wyjechac, skoro na 1ce ostatnio pojawiaja sie sklady
Tory w Chropaczowie są w opłakanym stanie, więc E1 mógłby nie dać rady, nie wspominając już o dojeździe do Chorzowa Batorego Zajezdni w razie jakiejś awarii na trasie do chorzowskiego Ratusza.
Ponadto skład na "1" to ponadstandardowa obsada, gdyż stawka za 105Na = stawka za E1.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#19 Post autor: hanys76 » 13 wrz 2012, 21:09

Zajezdnia Gliwice będzie obsługiwac trzy pociągi linii 11 :!: , ale wymyslili nie ma co.
Ma kursować aż 10 pociągów.

Linia 7 cała z Batorego. Razem z 20 będą kursowac co 10 minut każda, czyli wychodzi tramwaj co 5 minut.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2012, 21:24 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#20 Post autor: Patryk105 » 13 wrz 2012, 21:53

Z 11-stką to po prostu tylko im pogratulować pomysłu. Już dalej niż z Gliwic to się nie dało, i oczywiście ten takt 20 minutowy. Już widzę tych wszystkich ludzi na przystankach we czwartek.
Pozdrawiam ;)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#21 Post autor: hanys76 » 13 wrz 2012, 22:06

Zmienią się planowe mijanki na 11, nie będzie już tej na Chebziu ani na Szarlocińcu. Pozostaje mijanka planowa na Lipinach oraz nowa na wodociągach. Może to zmniejszy opóznienia w co wątpie. Tymbardziej że dochodzi jeszcze kolejny jednotor od Słonecznej do Siemianowic.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#22 Post autor: Penny » 13 wrz 2012, 22:07

Pojawiły się kolejne rozkłady jazdy, tj. dla linii: 7, 11 i 20.

Linie 7 i 20 będą kursować z 10-minutową częstotliwością, które w całości będą obsługiwane przez zajezdnię Batory (tak przynajmniej wynika z rozkładu na KZK GOP).

Linia 11 z 20-minutową częstotliwością na trasie Chebzie Pętla - Wełnowiec Plac Alfreda. Co ciekawe, 3 pociągi będą gliwickie! Motorowi zajezdni Gliwice dojadą aż do Alfreda! Pozostałe 5 pociągów dziennych oraz obydwa wieczorno-nocne uruchomi zajezdnia Batory.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: Patryk105 » 13 wrz 2012, 22:12

Penny pisze:Linia 11 z 20-minutową częstotliwością na trasie Chebzie Pętla - Wełnowiec Plac Alfreda. Co ciekawe, 3 pociągi będą gliwickie! Motorowi zajezdni Gliwice dojadą aż do Alfreda! Pozostałe 5 pociągów dziennych oraz obydwa wieczorno-nocne uruchomi zajezdnia Batory.
Z rozkładów KZK GOP wynika, że 11 pojedzie aż do Siemianowic.
Pozdrawiam ;)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#24 Post autor: hanys76 » 13 wrz 2012, 22:25

Ale jest jeszcze jedna rzecz ciekawa, zlikwidowano jazdę pociągu następnego na odcinku Lipiny-Chebzie przez przyśpieszenie 17. Teraz każda linia jedzie samotnie i to spowoduje bajzel. Bo przykładowo 17 z Lipin do Chebzia będzie gonic żeby nie opóznic odjazdu 11 i na odwrót. A wszyscy wiemy jakie są opóznienia na obu liniach więc będzie efekt domina. Najlepszy jest kurs wyjazdowy z Gliwic o 7.28, skład pojedzie pusty przez pół Śląska prawie 2 godziny bez żadnej przerwy. A niech złapie opóznienie i w Siemianowicach nie będzie miec przerwy. Wtedy jest jazda bez przerwy przez 3 godziny, współczuje motoroniczemu.
Do tego jest konflikt z linią 9 pomiędzy Chebziem a Pawłem. Linia 9 ma z Chebzia odjazdy np 9.05, 9.25 i 9.45. Tymczasem 17 jest na Pawle w kierunku Chebzia 9.06, 9.26 oraz 9.46.
Czyli spotkają się w połowie drogi. :)

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#25 Post autor: Warturtles » 13 wrz 2012, 23:35

Linie 7 i 20 co 10 minut. Zapowiada się fajnie :D

Taa ... ale tyle przesiadek, żeby dojechać do szkoły ... Chyba powoli zaczne myślećo linii 673 w dojeździe na Tysiąclecie z Zawodzia.

Nie ma jeszcze rozkładu dla linii 19. Ale zapowiada się większa częstotliwość na Załężu niż na Dębie. Swoją drogą, w rozkładzie linii 6 jest mało kursów wykonywanych taborem niskopodłogowym, tylko 2 karliki wyjadą na trasę. Czy to znaczy, że wszystkie karliki wyjadą na trasę Zawodzie - Brynów? Było by fajnie :D Bo po Zawodziu karliki za często nie jeździły.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#26 Post autor: rifi » 14 wrz 2012, 00:22

Na pewno na linie 16 wyjadą citadisy oraz Pt8, więc po tak długiej przerwie na trasie Brynów Rynek zobaczym Pt8.

A przy okazji obstawiam w 100% że na 11 na tych trzech pociągach zobaczymy E1. A wy jak sądzicie???

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#27 Post autor: Warturtles » 14 wrz 2012, 00:28

A wiesz, że to nie głupie? Jeżeli tak, to było by bardzo fajnie :D
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#28 Post autor: rifi » 14 wrz 2012, 00:46

No pomyśl 11 w trzech kursach z Gliwic - nie wydaje Ci się dziwne???

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#29 Post autor: Warturtles » 14 wrz 2012, 00:53

Dodatkowo dało się usłyszeć, że na 1 ostatnio widziano składy... jednak układa się to w logiczną całość. Więc witajcie sznycle :D
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#30 Post autor: hanys76 » 14 wrz 2012, 08:41

Warturtles pisze:Dodatkowo dało się usłyszeć, że na 1 ostatnio widziano składy... jednak układa się to w logiczną całość. Więc witajcie sznycle :D
Z tymi sznyclami na 11 to byłbym ostrożny. Prędzej tam wyślą składy, poczekajmy na szczegóły. A skład na 1 był przez dwa dni nieplanowy.
Skoro Gliwicom zabrano 3 pociągi z linii 17, to coś w zamian musieli dostac. Więc wymyślono że da się im do obsługi częśc 11. W końcu na 17 też do Chebzia wyjeżdzają to tak samo mogą na 11.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#31 Post autor: grillmaster » 14 wrz 2012, 08:54

Raczej nie będzie sznycli, bo nigdy sznycle z Batorego nie jeżdżą do Gliwic linią 11, tylko na około przez Bytom.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#32 Post autor: Penny » 14 wrz 2012, 09:41

Warturtles pisze:Nie ma jeszcze rozkładu dla linii 19. Ale zapowiada się większa częstotliwość na Załężu niż na Dębie.
Owszem, ale ważna jest jeszcze pojemność taboru. Wątpię, aby przy takim uruchomieniu na linii 20 były składy. A jak będą, to góra co drugi pociąg.

A skoro już oddajemy się wyobraźni :) To jeżeli na linii 19 będzie 20-minutowa częstotliwość, to na 18 również mogliby taką zrobić. Bo tramwaj co pół godziny to obsurd...

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#33 Post autor: pycio1400 » 14 wrz 2012, 09:51

A czy mijanki na Rudzie zezwolą na taki takt 18? I co z 9? Też trzeba by było zmienić jej rozkład... Tak aby nie kolidowało się na Rudzie z 11/17, bo teraz będzie wesoło tam ;]
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#34 Post autor: Penny » 14 wrz 2012, 12:36

pycio1400 pisze:A czy mijanki na Rudzie zezwolą na taki takt 18?
Do przynajmniej 2010 roku jeździła tak cały czas.
pycio1400 pisze:I co z 9? Też trzeba by było zmienić jej rozkład... Tak aby nie kolidowało się na Rudzie z 11/17, bo teraz będzie wesoło tam ;]
To jest kwestia minuty-dwóch opóźnienia, co i tak się cały czas zdarza. Nie raz 11 i 17 stoją na Pawle w oczekiwaniu na 9 w kier. Bytomia.

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#35 Post autor: pycio1400 » 14 wrz 2012, 13:11

Ogólnie rzecz biorąc ja tramwajami w Rudzie/Zabrzu bardzo rzadko jeżdżę stąd też moje pytania.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#36 Post autor: Warturtles » 14 wrz 2012, 15:26

Jeżeli 11 będzie obsadzona w składach (a na pewno będzie) to po raz pierwszy od daawna zobaczymy coś więcej niż zwykłą solówkę na pętli w Siemianowicach Śląskich :)
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#37 Post autor: Przemek » 14 wrz 2012, 15:31

hanys76 pisze:Tymbardziej że dochodzi jeszcze kolejny jednotor od Słonecznej do Siemianowic.
Akurat tam przelot jest mocno rozwleczony, więc spokojnie. Ja jestem ciekaw, jak gliwickie padliny dadzą sobie radę na wymagającej trasie linii 11 :)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#38 Post autor: mark40 » 14 wrz 2012, 17:32

Z pozytywnych zmian to dodanie kursów nocnych na T20, która pojedzie teraz prawie przez całą noc w takcie 30 minutowym.

Odjazdy z chorzowskiego rynku:
23:16, 23:46, 0:16, 0:46, 1:16, 1:46, 2:31, 3:16, 3:46 itd
Jest to oferta porównywalna do krakowskiej, gdzie tramwaje też będą kursować w nocy co 30 minut. :)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#39 Post autor: rafalurbino18 » 14 wrz 2012, 18:32

Penny pisze:A skoro już oddajemy się wyobraźni :) To jeżeli na linii 19 będzie 20-minutowa częstotliwość, to na 18 również mogliby taką zrobić. Bo tramwaj co pół godziny to obsurd...
Wtedy trzeba byłoby zmienić częstotliwość na jedynce, czyli także na 4 i 5. Jak widać jedna zmiana pociąga kolejne. Totalną głupotą jest serwowanie takich zmian co rok/2 lata przez KZK. Potem znów będzie tak jak z 3 i 9, gdzie skargi pasażerów wpłynęły na powrót starych rozkładów.

W obecnym układzie nie dało się skoordynować 9 z 17 i 20, ale to i tak było małe piwo w porównaniu do tego co się teraz ma stać. Szkoda tylko, że jak zawsze tracą pasażerowie na tych trasach gdzie jest ich najwięcej (6/11/19).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#40 Post autor: Boguś » 14 wrz 2012, 20:30

rifi pisze:Na pewno na linie 16 wyjadą citadisy oraz Pt8, więc po tak długiej przerwie na trasie Brynów Rynek zobaczym Pt8.
Nie zobaczymy. Pt-8 mają iść na Batory.
hanys76 pisze:Linia 7 cała z Batorego
Czyżby mieli ściągnąć żelazka ze Stroszka?
Penny pisze:
hanys76 pisze:Co ciekawe citadisy mają wyjazdy przez Hajducką do Ratusza, ciekawe jak po tym krzywym torowisku wyjadą.
Patrząc z perspektywy niszczenia wagonów, to na szczęście tylko dwa Citadisy i myślę, że najbardziej newralgiczne punkty na Armii Krajowej zostaną podremontowane. Jestem ciekaw tylko, jak sobie poradzą na łokciu z Chrobrego na Powstańców...
Mają wymieniać łuk. Mam jednak taką nadzieję, że citadisy nie będą wyjeżdżać z Batorego.
Penny pisze:
DW pisze:Ciekawe czy 33 w ogóle zostanie czy będzie jakiś nowy twór
Jak wspominałem wyżej: powinna moim zdaniem zostać, aby był równy 5-minutowy takt
33 zostaje zawieszone.

Nadal nie rozumiem dlaczego wprowadzono takt 20 minutowy na 6/11/19.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#41 Post autor: Patryk105 » 14 wrz 2012, 21:01

Boguś pisze:Nadal nie rozumiem dlaczego wprowadzono takt 20 minutowy na 6/11/19.
Tego nikt chyba nie rozumie :) Jestem ciekaw jak to będzie gdy coś się stanie :?: np. jakaś awaria, to dopiero będzie się działo :)
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#42 Post autor: Przemek » 14 wrz 2012, 21:49

Boguś pisze:
hanys76 pisze:Linia 7 cała z Batorego
Czyżby mieli ściągnąć żelazka ze Stroszka?
Słyszałem, że Stroszek ma się częściowo przenieść do Batorego. Tylko gdzie oni pomieszczą te wszystkie wagony.
Boguś pisze:
Penny pisze:
hanys76 pisze:Co ciekawe citadisy mają wyjazdy przez Hajducką do Ratusza, ciekawe jak po tym krzywym torowisku wyjadą.
Patrząc z perspektywy niszczenia wagonów, to na szczęście tylko dwa Citadisy i myślę, że najbardziej newralgiczne punkty na Armii Krajowej zostaną podremontowane. Jestem ciekaw tylko, jak sobie poradzą na łokciu z Chrobrego na Powstańców...
Mają wymieniać łuk. Mam jednak taką nadzieję, że citadisy nie będą wyjeżdżać z Batorego.
Na Armii Krajowej robią torowisko w najgorszych miejscach, łącznie z wymianą płyt. Był też pomysł (na szczęście przepadł), że citadisy pójdą do Bytomia razem z motorowymi z Katowic, ale nie zdecydowano się na to, ze względu na stan torowiska na Stroszek.
Boguś pisze:Nadal nie rozumiem dlaczego wprowadzono takt 20 minutowy na 6/11/19.
Może z powodu planowanego remontu od Chopina do AKS? Będzie wtedy pewnie jakiś jednotor i ograniczona jego przepustowość.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#43 Post autor: mark40 » 14 wrz 2012, 21:57

Boguś pisze:Nie zobaczymy. Pt-8 mają iść na Batory.
Na jakiej linii miałyby jeździć?

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#44 Post autor: pycio1400 » 14 wrz 2012, 22:06

Pierwotnie był plan aby jeździły na jakiejś linii z zajezdni na Batorym do dworca PKP w Katowicach... Ale najwidoczniej zrezygnowano z tego pomysłu...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#45 Post autor: adam86 » 14 wrz 2012, 22:17

Przemek pisze:Słyszałem, że Stroszek ma się częściowo przenieść do Batorego. Tylko gdzie oni pomieszczą te wszystkie wagony.
Niby po co? Stroszek tam sie ma przenieść jak będzie remont w centrum Bytomia. Ale tak w ogóle to z Batorego będzie podobna ilość pociagów wyjeżdżać co teraz.
Może z powodu planowanego remontu od Chopina do AKS? Będzie wtedy pewnie jakiś jednotor i ograniczona jego przepustowość.
Ale ten remont to będzie za kilka miesięcy. Przecież nie ma nawet przetargu.
KZKGOP 1779

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#46 Post autor: rifi » 15 wrz 2012, 00:27

mark40 pisze:
Boguś pisze:Nie zobaczymy. Pt-8 mają iść na Batory.
Na jakiej linii miałyby jeździć?
A ciekawe jak Pt8 się znajdą po drugiej stronie rynku? No chyba że oprócz zalety dwukierunkowości również potrafią latać :-P . No cóż już nie długo zobaczymy jak tam się znajdą. A swoją drogą to ciekawe czemu przez te cztery dni nie będzie jeździła 16 na skróconej trasie do Pl. Miarki skoro citadisy mają stać na pętli w Brynowie tylko urachamiają T16.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#47 Post autor: KZKGaPowicz » 15 wrz 2012, 11:57

adam86 pisze:
Może z powodu planowanego remontu od Chopina do AKS? Będzie wtedy pewnie jakiś jednotor i ograniczona jego przepustowość.
Ale ten remont to będzie za kilka miesięcy. Przecież nie ma nawet przetargu.
Wtedy ma prawdopodobnie powstać linia 10, która z linią 11 będzie kursowała co 30 minut (będą ze sobą poprzeplatane), aby zostawić częstotliwość 15 minut na trasie Chebzie Pętla - Chorzów Metalowców.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#48 Post autor: hanys76 » 15 wrz 2012, 13:21

Nie wiem czy zauważyliście, ale wczoraj wieczorem z nowego rozkładu 11 zniknęły wyjazdy z zajezdni Gliwice. Dzisiaj pojawiły się ponownie. Podobno wczoraj nawet na zajezdni w Gliwicach, motorowi dostali informację że szkolenia na linię 11 odwołane. A było już sporo osób na przyszły tydzień zapisane. Ciekawa sprawa, może zrezygnowali w TŚ z tego durnego pomysłu i nadal Batory będzie jeździć na wszystkich pociągach. Chyba że kombinują i Stroszek będzie obsługiwać te pociągi. Co do Gliwic ich składy są przecież bardzo awaryjne i mielibyśmy zatem dodatkowe atrakcje. A co najlepsze tyle składów w Gliwicach nie mają. Wszystko rozstrzygnie się w przyszłym tygodniu.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2012, 17:42 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#49 Post autor: Penny » 15 wrz 2012, 19:47

Boguś pisze:
rifi pisze:(...) więc po tak długiej przerwie na trasie Brynów Rynek zobaczym Pt8.
Nie zobaczymy. Pt-8 mają iść na Batory.
rifi pisze:A ciekawe jak Pt8 się znajdą po drugiej stronie rynku?
Pewnie przez okres od 20 od 23 września, kiedy będą prace przyłączenia torowiska przy ul. Dworcowej, to będzie możliwość przejazdu.
hanys76 pisze:Ciekawa sprawa, może zrezygnowali w TŚ z tego durnego pomysłu i nadal Batory będzie jeździć na wszystkich pociągach.
Oglądanie gliwickich składów i motorowych w Siemianowicach byłoby bardzo egzotyczne. Już widzę, jak wygląda ściąganie defekta np. z Wełnowca...

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#50 Post autor: rifi » 15 wrz 2012, 23:49

Penny pisze:
Boguś pisze:
rifi pisze:(...) więc po tak długiej przerwie na trasie Brynów Rynek zobaczym Pt8.
Nie zobaczymy. Pt-8 mają iść na Batory.
rifi pisze:A ciekawe jak Pt8 się znajdą po drugiej stronie rynku?
Pewnie przez okres od 20 od 23 września, kiedy będą prace przyłączenia torowiska przy ul. Dworcowej, to będzie możliwość przejazdu.
No podejrzewam że jak już będzie przyłączenie torowiska przy Dworcowej to już nie będzie możliwości połączenia z Pocztową.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości