Propozycje nowych linii po przebudowie rynku
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Jak myślicie, jak będą wyglądały trasy linii po przebudowie Katowickiego rynku?
Przypuśćmy, że remont już się skończył. 15 pewnie zostanie w starym układzie Sosnowiec Zagórze - Katowice Plac Wolności. Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu. A ponieważ od rynku na Wełnowiec jest spory kawałek, to może 14 puszczą do Brynowa? A może będzie linia w relacji Brynów Pętla - Zawodzie Pętla, obsługiwana Citadisami? Ta ostatnia opcja chyba najbardziej wydaje mi się prawdopodobna. Wasze propozycje? :mryellow:
Przypuśćmy, że remont już się skończył. 15 pewnie zostanie w starym układzie Sosnowiec Zagórze - Katowice Plac Wolności. Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu. A ponieważ od rynku na Wełnowiec jest spory kawałek, to może 14 puszczą do Brynowa? A może będzie linia w relacji Brynów Pętla - Zawodzie Pętla, obsługiwana Citadisami? Ta ostatnia opcja chyba najbardziej wydaje mi się prawdopodobna. Wasze propozycje? :mryellow:
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.R_G pisze:Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
Moje propozycje
6: Brynów Pętla - Bytom Politechnika
7: (Bytom Plac Sikorskiego) - Łagiewniki Targowisko - Mysłowice Dworzec PKP
11: bez zmian
13: Chorzów Ratusz - Wełnowiec Plac Alfreda
15: Sosnowiec Zagórze - Katowice Plac Wolności
16: Siemianowice Plac Skargi - Brynów Pętla
19: Katowice Plac Miarki - Stroszek Zajezdnia
20: Chorzów Ratusz - Zawodzie Pętla
Przecież organizator wziął to pod uwagę i na pewno rozwiąże ten problem w sensowny sposób.grillmaster pisze:I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.R_G pisze:Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
Pozdrawiam R1 :santa:
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
No na pewno, znając KZK GOP <rotfl>.R_G pisze:Przecież organizator wziął to pod uwagę i na pewno rozwiąże ten problem w sensowny sposób.grillmaster pisze:I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.R_G pisze:Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Ale ciekawie będzie, jak już zacznie się III etap przebudowy rynku. Do tego czasu może już będą jeździć tramwaje swobodniej z Brynowa do Zawodzia. Czytałem, że na wrzesień lub później planują remont torowiska od Placu Wolności do Rynku. Wtedy też z Zawodzia (jeśli już prace zostaną zakończone) będzie można dostać się tylko do Brynowa. Ciekawe co czas przyniesie i jak to się wszystko potoczy ...
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Rozwiąże w taki sposób, że takiej relacji nie będzie.R_G pisze:Przecież organizator wziął to pod uwagę i na pewno rozwiąże ten problem w sensowny sposób.grillmaster pisze:I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.R_G pisze:Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
Pod koniec lutego na regionalnej 3-ce było na temat przebudowy rynku i układzie komunikacyjnym po przebudowie. I jakiś mądry Pan z TŚ powiedział iż pojawia się możliwość, pod warunkiem zakontraktowania przez KZK GOP, trasy z Sosnowca do Brynowa.Warturtles pisze:Jak myślicie, jak będą wyglądały trasy linii po przebudowie Katowickiego rynku?
Przypuśćmy, że remont już się skończył. 15 pewnie zostanie w starym układzie Sosnowiec Zagórze - Katowice Plac Wolności. Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu. A ponieważ od rynku na Wełnowiec jest spory kawałek, to może 14 puszczą do Brynowa? A może będzie linia w relacji Brynów Pętla - Zawodzie Pętla, obsługiwana Citadisami? Ta ostatnia opcja chyba najbardziej wydaje mi się prawdopodobna. Wasze propozycje? :mryellow:
To już było dyskutowane na tym forum. I ciągle brakuje trasy na Koszutkę. 13 i 16 to trochę za mało. Obawiam się, znając geniusz KZK, że wpadną na pomysł wydłużenia 33 do Alfredu.grillmaster pisze:16: Siemianowice Plac Skargi - Brynów Pętla
Jak już tak będą jeździć krajoznawczo (genialny odcinek turystyczny; ktoś mógłby opowiadać w ten sposób o historii miasta, architektury oraz wielkich ojcach założycielach, rozkwicie lat 20-tych minionego wieku, działaniach ówczesnych i współczesnych włodarzy rujnujących miasto), to co za problem oznaczyć kursy do Alfreda jako 14 a do Mysłowic 34.R_G pisze:Przecież organizator wziął to pod uwagę i na pewno rozwiąże ten problem w sensowny sposób.grillmaster pisze:I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.R_G pisze:Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
adam86, A może będzie tak jak przed laty, kiedy to przez jakiś czas 7 jeździła na Plac Alfreda? A jeśli chodzi o 14, to jeśli będzie miała jeździć do Placu Wolności, to się zdubluje z 15 od samych Szopienic. Chyba jednak jedną z tych linii pociągną nowym łuczkiem w stronę Placu Miarki czy Brynowa.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Tak bo motorniczy nie ma co robić, ino latać i przetablicowywać cały wóz. To jest takim samym poronionym pomysłem jakby puścić 14 w jedną stronę przez pl. Wolności, a w drugą przez pl. Miarki.Łukasz pisze:Jak już tak będą jeździć krajoznawczo (genialny odcinek turystyczny; ktoś mógłby opowiadać w ten sposób o historii miasta, architektury oraz wielkich ojcach założycielach, rozkwicie lat 20-tych minionego wieku, działaniach ówczesnych i współczesnych włodarzy rujnujących miasto), to co za problem oznaczyć kursy do Alfreda jako 14 a do Mysłowic 34.
A w czym jest problem? Przecież nie będzie tego robił na trasie tylko na pętli. 2 min. i po sprawie. Chyba że komuś korona z głowy spadnie.grillmaster pisze:Tak bo motorniczy nie ma co robić, ino latać i przetablicowywać cały wóz. To jest takim samym poronionym pomysłem jakby puścić 14 w jedną stronę przez pl. Wolności, a w drugą przez pl. Miarki.
Problem jest taki, że taka relacja nie ma kompletnie żadnego sensu.Łukasz pisze:A w czym jest problem? Przecież nie będzie tego robił na trasie tylko na pętli. 2 min. i po sprawie. Chyba że komuś korona z głowy spadnie.grillmaster pisze:Tak bo motorniczy nie ma co robić, ino latać i przetablicowywać cały wóz. To jest takim samym poronionym pomysłem jakby puścić 14 w jedną stronę przez pl. Wolności, a w drugą przez pl. Miarki.
Co do tras po przebudowie Rynku to wszelkie dywagacje są stratą czasu, bo nikt z decydujących o tym jak ma wyglądać układ linii nie wie jeszcze jak to będzie - choć pewnie jakieś pomysły są to nie można przewidzieć jakie będą decyzje najwyższych czynników (co "musi" być, a czego nie można, ile kilometrów ma przybyć albo ubyć, itd.). Poza tym należy pamiętać, że mają się wreszcie rozpocząć prace związane z remontami torów w ramach projektu unijnego, co przez dłuższy czas będzie miało wpływ na układ linii.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Było by fajnie, jak by puścili niskopodłogowce na trasie Brynów Pętla - Zawodzie Pętla . Swoją drogą bardzo rzadko zdarzało się, żeby poza kursami wjazdowymi i zjazdowymi do Zajezdni Zawodzie, kursowały tramwaje obsadzone taborem 116Nd. Swego czasu jeździła 20 na trasie Plac Wolności - Zawodzie Pętla, ale z tego co pamiętam przez krótki czas. W marcu tego roku 6 jeździło na trasie Zawodzie Pętla - Bytom Politechnika Śląska, co było ciekawe . Ale jeszcze przed przebudową w weekendy można było zobaczyć karliki na linii 23 na trasie Chorzów Stadion Śląski - Zawodzie Pętla. Na przemian jeździł karlik i helmut, tramwaj w sumie był co 45 minut.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Trochę dłużej jeździła na tej trasie. Najpierw jako linia uzupełniająca po skróceniu linii mysłowickich do Zawodzia. Następnie, po zamknięciu Gliwickiej zastąpiła linię 36 na odcinku Plac Wolności - Zawodzie.Warturtles pisze:Swego czasu jeździła 20 na trasie Plac Wolności - Zawodzie Pętla, ale z tego co pamiętam przez krótki czas.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Już od marca tak trwają roboty, minie wrzesień, październik, a ja dalej jestem pozbawiony bezpośredniego dojazdu do szkoły tramwajem. Jeszcze do tego jak dojdzie odcinek Plac Wolności - Rynek, to już zupełnie będzie ciekawie. Ale miejmy nadzieję, że to nam wszystkim wyjdzie na dobre . Ale szkoda mi będzie linii 23. Czy to z Szopienic, czy to z Zawodzia, zawsze woziła na Stadion. Była to moja ulubiona linia. A może to właśnie ją na Brynów poślą ? Kto wie
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Pomysł z przetablicowaniem nie jest zły, ale zgodzę się, że taka linia naprawdę nie ma sensu, ale za to jak ładnie groteskowo podkreślałaby "słuszność" likwidacji skrętumemphis pisze:Problem jest taki, że taka relacja nie ma kompletnie żadnego sensu.Łukasz pisze:A w czym jest problem? Przecież nie będzie tego robił na trasie tylko na pętli. 2 min. i po sprawie. Chyba że komuś korona z głowy spadnie.grillmaster pisze:Tak bo motorniczy nie ma co robić, ino latać i przetablicowywać cały wóz. To jest takim samym poronionym pomysłem jakby puścić 14 w jedną stronę przez pl. Wolności, a w drugą przez pl. Miarki.
Linię 14 puściłbym w relacji Mysłowice Dworzec PKP - Chorzów Ratusz (bo tylko do Batorego, to ma średni sens), a linię 13 skróciłbym do jej starej relacji, tj. Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności. Obawiam się jedynie, że kosztem wydłużenia linii 14 zdjęte byłyby składy z linii 20, skoro miałaby być w całości dublowana linią 14.
Pozostaje też problem zmniejszenia oferty na odcinku do Wełnowca. Można byłoby zwiększyć częstotliwość linii 13, bo pchanie Citadisów i składów z linii 16 z częstotliwością 7,5 minuty mija się z celem. Moim zdaniem na pewno częstotliwość byłaby zmieniona na 15 minut, co z kolei zaszkodziłoby tej naprawdę dobrej linii.
Pewnie i tak nas wszystkich zaskoczy, ale można się spodziewać
a) wydłużenia linii 33 do Alfreda
b) zmniejszenia taktu na 16tce
c) puszczenia 14tki do Brynowa
14tka do Chorzowa nie jest moim zdaniem sensowna, jeśli już mamy rozbicia na linie w takcie 15 minut, to niech chociaż ich trasy nie dublują się.
a) wydłużenia linii 33 do Alfreda
b) zmniejszenia taktu na 16tce
c) puszczenia 14tki do Brynowa
14tka do Chorzowa nie jest moim zdaniem sensowna, jeśli już mamy rozbicia na linie w takcie 15 minut, to niech chociaż ich trasy nie dublują się.
20 i 15 będą liniami, na których będzie kursował tabor niskopodłogowy, albo nowe wagony, albo citadisy, w związku z czym nie wchodzi w gre wysyłanie 14 do Chorzowa.Penny pisze:
Linię 14 puściłbym w relacji Mysłowice Dworzec PKP - Chorzów Ratusz (bo tylko do Batorego, to ma średni sens), a linię 13 skróciłbym do jej starej relacji, tj. Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności. Obawiam się jedynie, że kosztem wydłużenia linii 14 zdjęte byłyby składy z linii 20, skoro miałaby być w całości dublowana linią 14.
KZKGOP 1779
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Ogólnie likwidacja łącznika Zawodzie - Rondo powoduje ograniczenie oferty przewozowej. Wcześniej jadąc z Zawodzia/Szopienic/Sosnowca/Mysłowic, można było fajnie kombinować z przebiegiem tras: Na Koszutkę, Alfred, Siemianowice, Stadion Śląski, Metalowców, Bytom czy inne dalsze i boczne odcinki. Tymczasem te wszystkie połączenia znikną, a dojdą tylko 2 nowe: Plac Miarki i Brynów Pętla. Dodatkowo rynek teraz straci możliwość awaryjnego trójkątowania tramwajów. No a gdzie teraz będzie stał zabytkowy wagon typu N? Tak bardzo przywykłem do tego układu torowiska i ciężko będzie mi się odzwyczaić.
Jak myślicie, czy jak już będzie możliwy przejazd przez rynek, to Zajezdnia Zawodzie przejmie obsługę linii 33?
Jak myślicie, czy jak już będzie możliwy przejazd przez rynek, to Zajezdnia Zawodzie przejmie obsługę linii 33?
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
A więc mamy teraz 16 kursującą na trasie Zawodzie Pętla - Brynów Pętla. Gdy odcinek z Św. Jana przez Korfantego będzie gotowy, 16 wróci na swoją macierzystą trasę, to na trasie Zawodzie - Brynów zmienią tylko numer, np. na 23 czy coś w ten deseń. Podobnie było z linią 36, która nagle stała się 20, będąc pierwotnie 40
Biedny Plac Miarki, nic tam teraz nie staje, no może jeden czy dwa kursy dziennie ...
Biedny Plac Miarki, nic tam teraz nie staje, no może jeden czy dwa kursy dziennie ...
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Nie spodziewaj się jakieś rewolucji. Po prostu linia 14 z Warszawskiej zamiast skręcić w prawo, skręci w lewoWarturtles pisze:A więc mamy teraz 16 kursującą na trasie Zawodzie Pętla - Brynów Pętla. Gdy odcinek z Św. Jana przez Korfantego będzie gotowy, 16 wróci na swoją macierzystą trasę, to na trasie Zawodzie - Brynów zmienią tylko numer, np. na 23 czy coś w ten deseń. Podobnie było z linią 36, która nagle stała się 20, będąc pierwotnie 40
Biedny Plac Miarki, nic tam teraz nie staje, no może jeden czy dwa kursy dziennie ...
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Po przebudowie rynku, trochę ciężko będzie z rozdysponowaniem karlików na poszczególne linie. Wydaje mi się, że będą potrzebne na pewno na ciągu Brynów - Koszutka, oraz Bytom - Brynów (czyli tak jak było do tej pory). Ale teraz nam doszła jeszcze opcja Zawodzie - Brynów. Wszystko od Brynowa jeździ niskopodłogowe . 17 naszych szaraków starczy na obsługę linii na tych trasach? Tyle zdaje się jest . No chyba, że jakieś jeszcze inne niskopodłogowce do nas trafią.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Jej. Jeszcze nie tak dawno narzekałem, że na Placu Miarki nic nie staje, a teraz teraz stał się najbardziej przejezdnym punktem. Linie 13, 15 i 19 kończą tam bieg, dodatkowo mamy obok przejeżdżające linie 6, 14, 16, 20, 36 i 0 w dni świąteczne.
Jakoś nie pasuje mi 16 w relacji Brynów - Wełnowiec i swego czasu 46 w relacji Brynów - Słoneczna. Swoją drogą takt co 30 minut w dni wolne na Wełnowiec (po drodze mamy Słoneczną) z Brynowa to jednak za rzadko. Można by zwiększyć częstotliwość do 15 minut.
Mamy odbudowę siódemki, przetarg na modernizację i dobudowę drugiego
toru na granicy Katowice - Sosnowiec. Co powiecie na taki układ linii w Katowicach?
7 - Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
13 - Katowice Plac Wolności - Siemianowice Śląskie Plac Skargi (powrót do dawnej trasy)
16 - Katowice Brynów Pętla - Koszutka Słoneczna Pętla (powrót do dawnej trasy)
20 - Chorzów Ratusz - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
33 - Chorzów Metalowców - Wełnowiec Plac Alfreda (wiem że ta linia jest przez wielu nie lubiana)
36 - Katowice Brynów Pętla - Sosnowiec Wspólna (bardzo mi się podoba ta linia w te relacji, Helmuty na trasie)
Nie jestem tylko pewien czy na Załężu szkód by nie zrobiły 2 linie co 15 minut. Jednak jeżeli obie by były obsadzone składami to by chyba było dobrze. Na tym odcinku solówki na 7 i 13 zawsze były bardzo napchane w godzinach porannych i w szczycie.
Czekam na waszą ocenę
Jakoś nie pasuje mi 16 w relacji Brynów - Wełnowiec i swego czasu 46 w relacji Brynów - Słoneczna. Swoją drogą takt co 30 minut w dni wolne na Wełnowiec (po drodze mamy Słoneczną) z Brynowa to jednak za rzadko. Można by zwiększyć częstotliwość do 15 minut.
Mamy odbudowę siódemki, przetarg na modernizację i dobudowę drugiego
toru na granicy Katowice - Sosnowiec. Co powiecie na taki układ linii w Katowicach?
7 - Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
13 - Katowice Plac Wolności - Siemianowice Śląskie Plac Skargi (powrót do dawnej trasy)
16 - Katowice Brynów Pętla - Koszutka Słoneczna Pętla (powrót do dawnej trasy)
20 - Chorzów Ratusz - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
33 - Chorzów Metalowców - Wełnowiec Plac Alfreda (wiem że ta linia jest przez wielu nie lubiana)
36 - Katowice Brynów Pętla - Sosnowiec Wspólna (bardzo mi się podoba ta linia w te relacji, Helmuty na trasie)
Nie jestem tylko pewien czy na Załężu szkód by nie zrobiły 2 linie co 15 minut. Jednak jeżeli obie by były obsadzone składami to by chyba było dobrze. Na tym odcinku solówki na 7 i 13 zawsze były bardzo napchane w godzinach porannych i w szczycie.
Czekam na waszą ocenę
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Po likwidacji skrętu przy teatrze coś musi jechać w stronę Koszutki, więc raczej 7 nie wróci do ZawodziaWarturtles pisze:7 - Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
To mi się podobaWarturtles pisze:13 - Katowice Plac Wolności - Siemianowice Śląskie Plac Skargi (powrót do dawnej trasy)
16 musi zostać na obecnej trasie. Linia łącząca Brynów z Wełnowcem to nawet dobry pomysł.Warturtles pisze:16 - Katowice Brynów Pętla - Koszutka Słoneczna Pętla (powrót do dawnej trasy)
Jestem za, tylko niech jeździ częściej.Warturtles pisze:20 - Chorzów Ratusz - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
To należy wyciąć.Warturtles pisze:33 - Chorzów Metalowców - Wełnowiec Plac Alfreda (wiem że ta linia jest przez wielu nie lubiana)
Ja bym tu spróbował relację Zawodzie - Brynów co 15 minut. A 14 skierował do Placu Wolności.Warturtles pisze:36 - Katowice Brynów Pętla - Sosnowiec Wspólna (bardzo mi się podoba ta linia w te relacji, Helmuty na trasie)
Linie kursujące co pół godziny są kompletnie pozbawione sensu.Mbas94 pisze:Jakby 16 wróciła na Słoneczną, można by na Pl. Alfreda puścić 33 i 46 co pół godziny. Byłoby to ciekawe rozwiązanie ale raczej nierealne.
Tylko że na 14 są jednotory... Niby na 11 i 15 też, ale kolejna linia bez postoju w Katowicach to chyba już trochę za dużo. Więc może lepiej jednak do Pl. Miarki. (to tylko moja propozycja)Boguś pisze:Ja bym tu spróbował relację Zawodzie - Brynów co 15 minut. A 14 skierował do Placu Wolności.
A mnie ciekawi gdzie ta 7 niby będzie stać na Sikorskim...Boguś pisze:Po likwidacji skrętu przy teatrze coś musi jechać w stronę Koszutki, więc raczej 7 nie wróci do Zawodzia
I wcale bym się nie zdziwił jakby KZK wpadło na kretyński pomysł wydłużenia jej na Stroszek, przy jednoczesnym wycięciu np. 18.
Nie sądzę, że to był dobrze, mając na względzie motorowych... Ale dawniej linia 7 na Sikorskim postoju praktycznie nie miała i wyrabiała się mimo mijanek, których na swojej trasie już mieć nie będzie.116Nd#808 pisze:A mnie ciekawi gdzie ta 7 niby będzie stać na Sikorskim...
Linię 46 bym zlikwidował, a połączenie ze Słoneczną i Wełnowcem zrealizowałbym "siódemką" kursującą do Alfreda (jeżeli miałaby nie wrócić do Zawodzia). Składy lub Karlik na Wełnowiec to raczej wożenie powietrza.Boguś pisze:Linie kursujące co pół godziny są kompletnie pozbawione sensu.Mbas94 pisze:Jakby 16 wróciła na Słoneczną, można by na Pl. Alfreda puścić 33 i 46 co pół godziny. Byłoby to ciekawe rozwiązanie ale raczej nierealne.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Masz na myśli całkowitą likwidację czy skrócenie do tradycyjnej trasy? Swoją drogą jak kiedyś wspominałem, że prawdopodobnie ma wrócić na trasę na Stroszek.116Nd#808 pisze:A mnie ciekawi gdzie ta 7 niby będzie stać na Sikorskim...Boguś pisze:Po likwidacji skrętu przy teatrze coś musi jechać w stronę Koszutki, więc raczej 7 nie wróci do Zawodzia
I wcale bym się nie zdziwił jakby KZK wpadło na kretyński pomysł wydłużenia jej na Stroszek, przy jednoczesnym wycięciu np. 18.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Zależy od władz Rudy i dobrej woli KZKKZKGaPowicz pisze:Masz na myśli całkowitą likwidację czy skrócenie do tradycyjnej trasy? Swoją drogą jak kiedyś wspominałem, że prawdopodobnie ma wrócić na trasę na Stroszek.116Nd#808 pisze:A mnie ciekawi gdzie ta 7 niby będzie stać na Sikorskim...Boguś pisze:Po likwidacji skrętu przy teatrze coś musi jechać w stronę Koszutki, więc raczej 7 nie wróci do Zawodzia
I wcale bym się nie zdziwił jakby KZK wpadło na kretyński pomysł wydłużenia jej na Stroszek, przy jednoczesnym wycięciu np. 18.
Oczywiście lepiej byłoby, gdyby był to powrót do trasy Chebzie - Sikorak. Ale może być i tak, że i 7 i 18 na Stroszek pojadą. Zwłaszcza że coś co 15 minut oprócz 19 powinno tam jeździć (nawet solówką). A jedna biedna linia co 30 minut nikogo nie interesuje (mam tu na myśli 18).
A zresztą nawet to co zrobią bezpośrednio po otwarciu trasy Łagiewniki - Zamłynie i wyremontowaniu Jagiellońskiej nie musi długo zostać. Taka 9 też tylko trochę jeździła podzielona, a potem też krótko na Stroszek co 15 minut.
Mi się marzy stara 19 na składach co 10 minut na trasie Stroszek - Plac Sikorskiego.116Nd#808 pisze:Oczywiście lepiej byłoby, gdyby był to powrót do trasy Chebzie - Sikorak. Ale może być i tak, że i 7 i 18 na Stroszek pojadą. Zwłaszcza że coś co 15 minut oprócz 19 powinno tam jeździć (nawet solówką). A jedna biedna linia co 30 minut nikogo nie interesuje (mam tu na myśli 18).
- lajtowoxd123
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 19:07
- Lokalizacja: Sosnowiec
13 - Siemianowice Plac Skargi - Chorzów B. ZajezdniaWarturtles pisze:7 - Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
13 - Katowice Plac Wolności - Siemianowice Śląskie Plac Skargi
16 - Katowice Brynów Pętla - Koszutka Słoneczna Pętla
20 - Chorzów Ratusz - Katowice Zawodzie Pętla
33 - Chorzów Metalowców - Wełnowiec Plac Alfreda
36 - Katowice Brynów Pętla - Sosnowiec Wspólna
16 - Brynów - Słoneczna
20 - Zawodzie - Ratusz
33 papa
36 wyciąć i przywrócić T15 co 15 minut
21 - Milowice Pętla - Huta Katowice
Pozdrawiam was !
Pozdrawiam was !
6 - Brynow - Politechnika (co 10) - Pesa/Citeklajtowoxd123 pisze:13 - Siemianowice Plac Skargi - Chorzów B. ZajezdniaWarturtles pisze:7 - Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
13 - Katowice Plac Wolności - Siemianowice Śląskie Plac Skargi
16 - Katowice Brynów Pętla - Koszutka Słoneczna Pętla
20 - Chorzów Ratusz - Katowice Zawodzie Pętla
33 - Chorzów Metalowców - Wełnowiec Plac Alfreda
36 - Katowice Brynów Pętla - Sosnowiec Wspólna
16 - Brynów - Słoneczna
20 - Zawodzie - Ratusz
33 papa
36 wyciąć i przywrócić T15 co 15 minut
7 - Zawodzie - Sikorski (co 15) - Pesa/Citek
11 - Chebzie - Alfred (co 15/20-nie pamietam na jaka czestotliwosc pozwalaja jednotory na Swietochlowicach) - 2x105Na
13 - Siemianowice - Chorzow Ratusz (co 15) - 1x105Na
14 - Myslowice - Plac Wolnosci (co 20) - 1x105Na
15 - Zagorze - Pl. Miarki (co 15) - Pesa/Citek
16 - Brynow - Sloneczna (co 10) - Citek
19 - Stroszek - Pl. Miarki (co 10) - 2x105Na
20 - Chorzow Ratusz - Zawodzie (co 15) - Pesa/Citek/2x105Na
33 - Sloneczna - Metalowcow (co 20) - Helmut
34 - Myslowice - Zawodzie (szczytowka co 30) - 1x105Na
35 - Sosnowiec Wspolna/Pogon Bedzinska - Zawodzie (szczytowka co 30) - 1x105Na
36 - Zawodzie - Brynow (co 20) - Helmut
34 i 35 na Zawodziu skomunikowane z 20 i 7.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Obiło Ci się o uszy słowo synchronizacja?pycio1400 pisze:14 - Myslowice - Plac Wolnosci (co 20)
15 - Zagorze - Pl. Miarki (co 15) - Pesa/Citek
Do Zawodzia poskracano linie autobusowe to można i spróbować z tramwajami...pycio1400 pisze:35 - Sosnowiec Wspolna/Pogon Bedzinska - Zawodzie (szczytowka co 30) - 1x105Na
Rafał, da się to zrobić, tylko będzie nierówny takt na Szopienicach... Np. 14 - x:0,20,40 15 - x:10,25,40,55
A po drugie ten temat służy właśnie do dawania własnych, czasem szalonych pomysłow... I tak dobrze wiemy, że KZK ma głęboko gdzieś nasze pomysły... I tak zrobią po swojemu...
A po co gonić szczytówki do Centrum, skoro można je zsynchronizować na Zawodziu z liniami, które tam zaczynają?rafalurbino18 pisze:Do Zawodzia poskracano linie autobusowe to można i spróbować z tramwajami...
A po drugie ten temat służy właśnie do dawania własnych, czasem szalonych pomysłow... I tak dobrze wiemy, że KZK ma głęboko gdzieś nasze pomysły... I tak zrobią po swojemu...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przecież tam będzie remont, a na odcinku "Piaśniki Skrzyżowanie" - "Piaśniki Osiedle Skałka" również.grillmaster pisze:Ciekawe jak sobie wyobrażasz przejazd Pesy/Citka od Osiedla na Wzgórzu do Łagiewnik?pycio1400 pisze:7 - Zawodzie - Sikorski (co 15) - Pesa/Citek
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości