Propozycje nowych linii po przebudowie rynku

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#1 Post autor: Warturtles » 27 lip 2012, 16:22

Jak myślicie, jak będą wyglądały trasy linii po przebudowie Katowickiego rynku?
Przypuśćmy, że remont już się skończył. 15 pewnie zostanie w starym układzie Sosnowiec Zagórze - Katowice Plac Wolności. Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu. A ponieważ od rynku na Wełnowiec jest spory kawałek, to może 14 puszczą do Brynowa? A może będzie linia w relacji Brynów Pętla - Zawodzie Pętla, obsługiwana Citadisami? Ta ostatnia opcja chyba najbardziej wydaje mi się prawdopodobna. Wasze propozycje? :mryellow:
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#2 Post autor: TŚ25 » 27 lip 2012, 16:33

40 Katowice Zawodzie Pętla - Brynów Pętla
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: R_G » 27 lip 2012, 17:35

Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#4 Post autor: grillmaster » 27 lip 2012, 23:15

R_G pisze:
Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...
I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.

Moje propozycje
6: Brynów Pętla - Bytom Politechnika
7: (Bytom Plac Sikorskiego) - Łagiewniki Targowisko - Mysłowice Dworzec PKP
11: bez zmian
13: Chorzów Ratusz - Wełnowiec Plac Alfreda
15: Sosnowiec Zagórze - Katowice Plac Wolności
16: Siemianowice Plac Skargi - Brynów Pętla
19: Katowice Plac Miarki - Stroszek Zajezdnia
20: Chorzów Ratusz - Zawodzie Pętla

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: R_G » 27 lip 2012, 23:25

grillmaster pisze:
R_G pisze:
Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...
I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.
Przecież organizator wziął to pod uwagę i na pewno rozwiąże ten problem w sensowny sposób.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#6 Post autor: grillmaster » 27 lip 2012, 23:29

R_G pisze:
grillmaster pisze:
R_G pisze:
Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...
I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.
Przecież organizator wziął to pod uwagę i na pewno rozwiąże ten problem w sensowny sposób.
No na pewno, znając KZK GOP <rotfl>.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: R_G » 27 lip 2012, 23:35

Znając KZK GOP powinieneś ufać, że zrobili/zrobią wszystko co w ich mocy, aby ułatwić, umilić pasażerom podróż z Mysłowic do Alfreda. Szkoda, że pasażerowie nie są elastyczni i ciągle narzekają, że tu za drogo, długo, etc...
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#8 Post autor: Warturtles » 27 lip 2012, 23:57

Ale ciekawie będzie, jak już zacznie się III etap przebudowy rynku. Do tego czasu może już będą jeździć tramwaje swobodniej z Brynowa do Zawodzia. Czytałem, że na wrzesień lub później planują remont torowiska od Placu Wolności do Rynku. Wtedy też z Zawodzia (jeśli już prace zostaną zakończone) będzie można dostać się tylko do Brynowa. Ciekawe co czas przyniesie i jak to się wszystko potoczy ...
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#9 Post autor: Boguś » 28 lip 2012, 18:02

R_G pisze:
grillmaster pisze:
R_G pisze:
Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...
I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.
Przecież organizator wziął to pod uwagę i na pewno rozwiąże ten problem w sensowny sposób.
Rozwiąże w taki sposób, że takiej relacji nie będzie.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#10 Post autor: Łukasz » 29 lip 2012, 12:49

Warturtles pisze:Jak myślicie, jak będą wyglądały trasy linii po przebudowie Katowickiego rynku?
Przypuśćmy, że remont już się skończył. 15 pewnie zostanie w starym układzie Sosnowiec Zagórze - Katowice Plac Wolności. Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu. A ponieważ od rynku na Wełnowiec jest spory kawałek, to może 14 puszczą do Brynowa? A może będzie linia w relacji Brynów Pętla - Zawodzie Pętla, obsługiwana Citadisami? Ta ostatnia opcja chyba najbardziej wydaje mi się prawdopodobna. Wasze propozycje? :mryellow:
Pod koniec lutego na regionalnej 3-ce było na temat przebudowy rynku i układzie komunikacyjnym po przebudowie. I jakiś mądry Pan z TŚ powiedział iż pojawia się możliwość, pod warunkiem zakontraktowania przez KZK GOP, trasy z Sosnowca do Brynowa.
grillmaster pisze:16: Siemianowice Plac Skargi - Brynów Pętla
To już było dyskutowane na tym forum. I ciągle brakuje trasy na Koszutkę. 13 i 16 to trochę za mało. Obawiam się, znając geniusz KZK, że wpadną na pomysł wydłużenia 33 do Alfredu.
R_G pisze:
grillmaster pisze:
R_G pisze:
Jak by 14 miało robić kółka na Placu Wolności, było by to bez sensu.
Pasażerowie korzystający z tej linii wreszcie będą mieli możliwość dojazdu na Dworzec PKP...
I problem czy wsiadają do tramwaju w kierunku Mysłowic czy Alfreda.
Przecież organizator wziął to pod uwagę i na pewno rozwiąże ten problem w sensowny sposób.
Jak już tak będą jeździć krajoznawczo (genialny odcinek turystyczny; ktoś mógłby opowiadać w ten sposób o historii miasta, architektury oraz wielkich ojcach założycielach, rozkwicie lat 20-tych minionego wieku, działaniach ówczesnych i współczesnych włodarzy rujnujących miasto), to co za problem oznaczyć kursy do Alfreda jako 14 a do Mysłowic 34.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: adam86 » 29 lip 2012, 14:16

14 po prostu pojedzie do pl. Wolności, z nie na Alfred.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#12 Post autor: Warturtles » 29 lip 2012, 17:02

adam86, A może będzie tak jak przed laty, kiedy to przez jakiś czas 7 jeździła na Plac Alfreda? A jeśli chodzi o 14, to jeśli będzie miała jeździć do Placu Wolności, to się zdubluje z 15 od samych Szopienic. Chyba jednak jedną z tych linii pociągną nowym łuczkiem w stronę Placu Miarki czy Brynowa.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#13 Post autor: grillmaster » 29 lip 2012, 17:43

Łukasz pisze:Jak już tak będą jeździć krajoznawczo (genialny odcinek turystyczny; ktoś mógłby opowiadać w ten sposób o historii miasta, architektury oraz wielkich ojcach założycielach, rozkwicie lat 20-tych minionego wieku, działaniach ówczesnych i współczesnych włodarzy rujnujących miasto), to co za problem oznaczyć kursy do Alfreda jako 14 a do Mysłowic 34.
Tak bo motorniczy nie ma co robić, ino latać i przetablicowywać cały wóz. To jest takim samym poronionym pomysłem jakby puścić 14 w jedną stronę przez pl. Wolności, a w drugą przez pl. Miarki.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#14 Post autor: Łukasz » 29 lip 2012, 18:22

grillmaster pisze:Tak bo motorniczy nie ma co robić, ino latać i przetablicowywać cały wóz. To jest takim samym poronionym pomysłem jakby puścić 14 w jedną stronę przez pl. Wolności, a w drugą przez pl. Miarki.
A w czym jest problem? Przecież nie będzie tego robił na trasie tylko na pętli. 2 min. i po sprawie. Chyba że komuś korona z głowy spadnie.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#15 Post autor: memphis » 29 lip 2012, 21:00

Łukasz pisze:
grillmaster pisze:Tak bo motorniczy nie ma co robić, ino latać i przetablicowywać cały wóz. To jest takim samym poronionym pomysłem jakby puścić 14 w jedną stronę przez pl. Wolności, a w drugą przez pl. Miarki.
A w czym jest problem? Przecież nie będzie tego robił na trasie tylko na pętli. 2 min. i po sprawie. Chyba że komuś korona z głowy spadnie.
Problem jest taki, że taka relacja nie ma kompletnie żadnego sensu.

Co do tras po przebudowie Rynku to wszelkie dywagacje są stratą czasu, bo nikt z decydujących o tym jak ma wyglądać układ linii nie wie jeszcze jak to będzie - choć pewnie jakieś pomysły są to nie można przewidzieć jakie będą decyzje najwyższych czynników (co "musi" być, a czego nie można, ile kilometrów ma przybyć albo ubyć, itd.). Poza tym należy pamiętać, że mają się wreszcie rozpocząć prace związane z remontami torów w ramach projektu unijnego, co przez dłuższy czas będzie miało wpływ na układ linii.

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#16 Post autor: Warturtles » 30 lip 2012, 01:21

Było by fajnie, jak by puścili niskopodłogowce na trasie Brynów Pętla - Zawodzie Pętla :). Swoją drogą bardzo rzadko zdarzało się, żeby poza kursami wjazdowymi i zjazdowymi do Zajezdni Zawodzie, kursowały tramwaje obsadzone taborem 116Nd. Swego czasu jeździła 20 na trasie Plac Wolności - Zawodzie Pętla, ale z tego co pamiętam przez krótki czas. W marcu tego roku 6 jeździło na trasie Zawodzie Pętla - Bytom Politechnika Śląska, co było ciekawe :D. Ale jeszcze przed przebudową w weekendy można było zobaczyć karliki na linii 23 na trasie Chorzów Stadion Śląski - Zawodzie Pętla. Na przemian jeździł karlik i helmut, tramwaj w sumie był co 45 minut.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#17 Post autor: Boguś » 30 lip 2012, 22:05

Warturtles pisze:Swego czasu jeździła 20 na trasie Plac Wolności - Zawodzie Pętla, ale z tego co pamiętam przez krótki czas.
Trochę dłużej jeździła na tej trasie. Najpierw jako linia uzupełniająca po skróceniu linii mysłowickich do Zawodzia. Następnie, po zamknięciu Gliwickiej zastąpiła linię 36 na odcinku Plac Wolności - Zawodzie.

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#18 Post autor: Warturtles » 30 lip 2012, 22:39

Już od marca tak trwają roboty, minie wrzesień, październik, a ja dalej jestem pozbawiony bezpośredniego dojazdu do szkoły tramwajem. Jeszcze do tego jak dojdzie odcinek Plac Wolności - Rynek, to już zupełnie będzie ciekawie. Ale miejmy nadzieję, że to nam wszystkim wyjdzie na dobre :). Ale szkoda mi będzie linii 23. Czy to z Szopienic, czy to z Zawodzia, zawsze woziła na Stadion. Była to moja ulubiona linia. A może to właśnie ją na Brynów poślą ? Kto wie
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: Penny » 02 sie 2012, 01:37

memphis pisze:
Łukasz pisze:
grillmaster pisze:Tak bo motorniczy nie ma co robić, ino latać i przetablicowywać cały wóz. To jest takim samym poronionym pomysłem jakby puścić 14 w jedną stronę przez pl. Wolności, a w drugą przez pl. Miarki.
A w czym jest problem? Przecież nie będzie tego robił na trasie tylko na pętli. 2 min. i po sprawie. Chyba że komuś korona z głowy spadnie.
Problem jest taki, że taka relacja nie ma kompletnie żadnego sensu.
Pomysł z przetablicowaniem nie jest zły, ale zgodzę się, że taka linia naprawdę nie ma sensu, ale za to jak ładnie groteskowo podkreślałaby "słuszność" likwidacji skrętu :)

Linię 14 puściłbym w relacji Mysłowice Dworzec PKP - Chorzów Ratusz (bo tylko do Batorego, to ma średni sens), a linię 13 skróciłbym do jej starej relacji, tj. Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności. Obawiam się jedynie, że kosztem wydłużenia linii 14 zdjęte byłyby składy z linii 20, skoro miałaby być w całości dublowana linią 14.

Pozostaje też problem zmniejszenia oferty na odcinku do Wełnowca. Można byłoby zwiększyć częstotliwość linii 13, bo pchanie Citadisów i składów z linii 16 z częstotliwością 7,5 minuty mija się z celem. Moim zdaniem na pewno częstotliwość byłaby zmieniona na 15 minut, co z kolei zaszkodziłoby tej naprawdę dobrej linii.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#20 Post autor: 37 » 02 sie 2012, 08:42

Pewnie i tak nas wszystkich zaskoczy, ale można się spodziewać
a) wydłużenia linii 33 do Alfreda
b) zmniejszenia taktu na 16tce
c) puszczenia 14tki do Brynowa

14tka do Chorzowa nie jest moim zdaniem sensowna, jeśli już mamy rozbicia na linie w takcie 15 minut, to niech chociaż ich trasy nie dublują się.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#21 Post autor: adam86 » 02 sie 2012, 11:25

Penny pisze:
Linię 14 puściłbym w relacji Mysłowice Dworzec PKP - Chorzów Ratusz (bo tylko do Batorego, to ma średni sens), a linię 13 skróciłbym do jej starej relacji, tj. Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności. Obawiam się jedynie, że kosztem wydłużenia linii 14 zdjęte byłyby składy z linii 20, skoro miałaby być w całości dublowana linią 14.
20 i 15 będą liniami, na których będzie kursował tabor niskopodłogowy, albo nowe wagony, albo citadisy, w związku z czym nie wchodzi w gre wysyłanie 14 do Chorzowa.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#22 Post autor: Warturtles » 04 sie 2012, 12:10

Na 20 troche ciężko sobie wyobrazić niskopodłogowce. Ale wiem, że w planach mają wyremontować te rollercoasterowe odcinki na Załężu i w okolicach Batorego. Będziemy mieć Chorzowski szybki tramwaj :D
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: Penny » 04 sie 2012, 12:31

Warturtles pisze:Będziemy mieć Chorzowski szybki tramwaj :D
Mam nadzieję, że będzie chociaż szybszy, niż obecnie :). Byleby nie było tak, jak okazało się z trasą Katowice - Bytom :( Kupa kasy poszła w błoto.

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#24 Post autor: Warturtles » 04 sie 2012, 20:13

Ogólnie likwidacja łącznika Zawodzie - Rondo powoduje ograniczenie oferty przewozowej. Wcześniej jadąc z Zawodzia/Szopienic/Sosnowca/Mysłowic, można było fajnie kombinować z przebiegiem tras: Na Koszutkę, Alfred, Siemianowice, Stadion Śląski, Metalowców, Bytom czy inne dalsze i boczne odcinki. Tymczasem te wszystkie połączenia znikną, a dojdą tylko 2 nowe: Plac Miarki i Brynów Pętla. Dodatkowo rynek teraz straci możliwość awaryjnego trójkątowania tramwajów. No a gdzie teraz będzie stał zabytkowy wagon typu N? Tak bardzo przywykłem do tego układu torowiska i ciężko będzie mi się odzwyczaić.

Jak myślicie, czy jak już będzie możliwy przejazd przez rynek, to Zajezdnia Zawodzie przejmie obsługę linii 33?
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#25 Post autor: TŚ25 » 04 sie 2012, 20:52

Jeśli zostanie 33, to wróci na Zawodzie, bo przecież z początku była przez Zawodzie :P
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#26 Post autor: Warturtles » 04 sie 2012, 22:44

A no tak, pamiętam :) Przecież pierwszy kurs przed przebudową rynku wyjechał z zajezdni Zawodzie, biały helmut :)
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#27 Post autor: Warturtles » 28 wrz 2012, 19:22

A więc mamy teraz 16 kursującą na trasie Zawodzie Pętla - Brynów Pętla. Gdy odcinek z Św. Jana przez Korfantego będzie gotowy, 16 wróci na swoją macierzystą trasę, to na trasie Zawodzie - Brynów zmienią tylko numer, np. na 23 czy coś w ten deseń. Podobnie było z linią 36, która nagle stała się 20, będąc pierwotnie 40 :)

Biedny Plac Miarki, nic tam teraz nie staje, no może jeden czy dwa kursy dziennie ...
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#28 Post autor: Boguś » 30 wrz 2012, 16:59

Warturtles pisze:A więc mamy teraz 16 kursującą na trasie Zawodzie Pętla - Brynów Pętla. Gdy odcinek z Św. Jana przez Korfantego będzie gotowy, 16 wróci na swoją macierzystą trasę, to na trasie Zawodzie - Brynów zmienią tylko numer, np. na 23 czy coś w ten deseń. Podobnie było z linią 36, która nagle stała się 20, będąc pierwotnie 40 :)

Biedny Plac Miarki, nic tam teraz nie staje, no może jeden czy dwa kursy dziennie ...
Nie spodziewaj się jakieś rewolucji. Po prostu linia 14 z Warszawskiej zamiast skręcić w prawo, skręci w lewo :)

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#29 Post autor: Warturtles » 08 paź 2012, 19:44

Po przebudowie rynku, trochę ciężko będzie z rozdysponowaniem karlików na poszczególne linie. Wydaje mi się, że będą potrzebne na pewno na ciągu Brynów - Koszutka, oraz Bytom - Brynów (czyli tak jak było do tej pory). Ale teraz nam doszła jeszcze opcja Zawodzie - Brynów. Wszystko od Brynowa jeździ niskopodłogowe :). 17 naszych szaraków starczy na obsługę linii na tych trasach? Tyle zdaje się jest :). No chyba, że jakieś jeszcze inne niskopodłogowce do nas trafią.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#30 Post autor: Kuba » 12 paź 2012, 16:54

Tak, 30 sztuk ;>
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#31 Post autor: Warturtles » 20 sie 2013, 16:59

Jej. Jeszcze nie tak dawno narzekałem, że na Placu Miarki nic nie staje, a teraz teraz stał się najbardziej przejezdnym punktem. Linie 13, 15 i 19 kończą tam bieg, dodatkowo mamy obok przejeżdżające linie 6, 14, 16, 20, 36 i 0 w dni świąteczne.

Jakoś nie pasuje mi 16 w relacji Brynów - Wełnowiec i swego czasu 46 w relacji Brynów - Słoneczna. Swoją drogą takt co 30 minut w dni wolne na Wełnowiec (po drodze mamy Słoneczną) z Brynowa to jednak za rzadko. Można by zwiększyć częstotliwość do 15 minut.

Mamy odbudowę siódemki, przetarg na modernizację i dobudowę drugiego
toru na granicy Katowice - Sosnowiec. Co powiecie na taki układ linii w Katowicach?

7 - Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
13 - Katowice Plac Wolności - Siemianowice Śląskie Plac Skargi (powrót do dawnej trasy)
16 - Katowice Brynów Pętla - Koszutka Słoneczna Pętla (powrót do dawnej trasy)
20 - Chorzów Ratusz - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
33 - Chorzów Metalowców - Wełnowiec Plac Alfreda (wiem że ta linia jest przez wielu nie lubiana)
36 - Katowice Brynów Pętla - Sosnowiec Wspólna (bardzo mi się podoba ta linia w te relacji, Helmuty na trasie)

Nie jestem tylko pewien czy na Załężu szkód by nie zrobiły 2 linie co 15 minut. Jednak jeżeli obie by były obsadzone składami to by chyba było dobrze. Na tym odcinku solówki na 7 i 13 zawsze były bardzo napchane w godzinach porannych i w szczycie.

Czekam na waszą ocenę
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#32 Post autor: Mbas94 » 20 sie 2013, 19:54

Wydaje mi się, że ciężko będzie zmienić cokolwiek z 13 i 16. Ta pierwsza raczej zostanie do Batorego.
Jakby 16 wróciła na Słoneczną, można by na Pl. Alfreda puścić 33 i 46 co pół godziny. Byłoby to ciekawe rozwiązanie ale raczej nierealne.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#33 Post autor: Boguś » 24 sie 2013, 21:45

Warturtles pisze:7 - Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
Po likwidacji skrętu przy teatrze coś musi jechać w stronę Koszutki, więc raczej 7 nie wróci do Zawodzia
Warturtles pisze:13 - Katowice Plac Wolności - Siemianowice Śląskie Plac Skargi (powrót do dawnej trasy)
To mi się podoba
Warturtles pisze:16 - Katowice Brynów Pętla - Koszutka Słoneczna Pętla (powrót do dawnej trasy)
16 musi zostać na obecnej trasie. Linia łącząca Brynów z Wełnowcem to nawet dobry pomysł.
Warturtles pisze:20 - Chorzów Ratusz - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
Jestem za, tylko niech jeździ częściej.
Warturtles pisze:33 - Chorzów Metalowców - Wełnowiec Plac Alfreda (wiem że ta linia jest przez wielu nie lubiana)
To należy wyciąć.
Warturtles pisze:36 - Katowice Brynów Pętla - Sosnowiec Wspólna (bardzo mi się podoba ta linia w te relacji, Helmuty na trasie)
Ja bym tu spróbował relację Zawodzie - Brynów co 15 minut. A 14 skierował do Placu Wolności.
Mbas94 pisze:Jakby 16 wróciła na Słoneczną, można by na Pl. Alfreda puścić 33 i 46 co pół godziny. Byłoby to ciekawe rozwiązanie ale raczej nierealne.
Linie kursujące co pół godziny są kompletnie pozbawione sensu.

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#34 Post autor: 116Nd#808 » 24 sie 2013, 21:51

Boguś pisze:Ja bym tu spróbował relację Zawodzie - Brynów co 15 minut. A 14 skierował do Placu Wolności.
Tylko że na 14 są jednotory... Niby na 11 i 15 też, ale kolejna linia bez postoju w Katowicach to chyba już trochę za dużo. Więc może lepiej jednak do Pl. Miarki. (to tylko moja propozycja)
Boguś pisze:Po likwidacji skrętu przy teatrze coś musi jechać w stronę Koszutki, więc raczej 7 nie wróci do Zawodzia
A mnie ciekawi gdzie ta 7 niby będzie stać na Sikorskim...
I wcale bym się nie zdziwił jakby KZK wpadło na kretyński pomysł wydłużenia jej na Stroszek, przy jednoczesnym wycięciu np. 18.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#35 Post autor: Boguś » 24 sie 2013, 22:25

116Nd#808 pisze:A mnie ciekawi gdzie ta 7 niby będzie stać na Sikorskim...
Nie musi stać. Może mieć 2-3 minutowy postój wyrównawczy.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#36 Post autor: Penny » 24 sie 2013, 23:22

116Nd#808 pisze:A mnie ciekawi gdzie ta 7 niby będzie stać na Sikorskim...
Nie sądzę, że to był dobrze, mając na względzie motorowych... Ale dawniej linia 7 na Sikorskim postoju praktycznie nie miała i wyrabiała się mimo mijanek, których na swojej trasie już mieć nie będzie.
Boguś pisze:
Mbas94 pisze:Jakby 16 wróciła na Słoneczną, można by na Pl. Alfreda puścić 33 i 46 co pół godziny. Byłoby to ciekawe rozwiązanie ale raczej nierealne.
Linie kursujące co pół godziny są kompletnie pozbawione sensu.
Linię 46 bym zlikwidował, a połączenie ze Słoneczną i Wełnowcem zrealizowałbym "siódemką" kursującą do Alfreda (jeżeli miałaby nie wrócić do Zawodzia). Składy lub Karlik na Wełnowiec to raczej wożenie powietrza.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#37 Post autor: 116Nd#808 » 24 sie 2013, 23:30

Ale pasażerowie swego czasu wszczynali larmo o to, że T5 i T9 stają tak, że trza się wspinać. No i zrobili na 1 tor, tylko że do 7 dalej w takim wypadku musieliby się wspinać ;) I to pewnie do solówencji, bo na nic więcej raczej liczyć nie można. :roll:

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#38 Post autor: KZKGaPowicz » 25 sie 2013, 11:27

116Nd#808 pisze:
Boguś pisze:Po likwidacji skrętu przy teatrze coś musi jechać w stronę Koszutki, więc raczej 7 nie wróci do Zawodzia
A mnie ciekawi gdzie ta 7 niby będzie stać na Sikorskim...
I wcale bym się nie zdziwił jakby KZK wpadło na kretyński pomysł wydłużenia jej na Stroszek, przy jednoczesnym wycięciu np. 18.
Masz na myśli całkowitą likwidację czy skrócenie do tradycyjnej trasy? Swoją drogą jak kiedyś wspominałem, że prawdopodobnie ma wrócić na trasę na Stroszek.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#39 Post autor: 116Nd#808 » 25 sie 2013, 13:05

KZKGaPowicz pisze:
116Nd#808 pisze:
Boguś pisze:Po likwidacji skrętu przy teatrze coś musi jechać w stronę Koszutki, więc raczej 7 nie wróci do Zawodzia
A mnie ciekawi gdzie ta 7 niby będzie stać na Sikorskim...
I wcale bym się nie zdziwił jakby KZK wpadło na kretyński pomysł wydłużenia jej na Stroszek, przy jednoczesnym wycięciu np. 18.
Masz na myśli całkowitą likwidację czy skrócenie do tradycyjnej trasy? Swoją drogą jak kiedyś wspominałem, że prawdopodobnie ma wrócić na trasę na Stroszek.
Zależy od władz Rudy i dobrej woli KZK :P ;)

Oczywiście lepiej byłoby, gdyby był to powrót do trasy Chebzie - Sikorak. Ale może być i tak, że i 7 i 18 na Stroszek pojadą. Zwłaszcza że coś co 15 minut oprócz 19 powinno tam jeździć (nawet solówką). A jedna biedna linia co 30 minut nikogo nie interesuje (mam tu na myśli 18).

A zresztą nawet to co zrobią bezpośrednio po otwarciu trasy Łagiewniki - Zamłynie i wyremontowaniu Jagiellońskiej nie musi długo zostać. Taka 9 też tylko trochę jeździła podzielona, a potem też krótko na Stroszek co 15 minut.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#40 Post autor: Boguś » 25 sie 2013, 13:39

116Nd#808 pisze:Oczywiście lepiej byłoby, gdyby był to powrót do trasy Chebzie - Sikorak. Ale może być i tak, że i 7 i 18 na Stroszek pojadą. Zwłaszcza że coś co 15 minut oprócz 19 powinno tam jeździć (nawet solówką). A jedna biedna linia co 30 minut nikogo nie interesuje (mam tu na myśli 18).
Mi się marzy stara 19 na składach co 10 minut na trasie Stroszek - Plac Sikorskiego.

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#41 Post autor: 116Nd#808 » 25 sie 2013, 13:40

Boguś pisze:Mi się marzy stara 19 na składach co 10 minut na trasie Stroszek - Plac Sikorskiego.
I powrót 41? Może jednak nie mieszajmy już ludziom w Bytomiu, Chorzowie i Katowicach co tam jeździ. Starczy, że nonstop są cyrki w Chorzowie Batorym z 13 i wydłużeniem 20 do Szopienic.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#42 Post autor: adam86 » 25 sie 2013, 20:33

Wystarczy zrobić normalną 6 co kilka minut,. Z resztą dyskusja jest bezcelowa. U nas nie ma żadnej wizji układu docelowego i pewnie nie będzie. A do majstrowania co 3 miechy przy układzie linii już chyba wszyscy przywykli.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
lajtowoxd123
Posty: 6
Rejestracja: 11 wrz 2013, 19:07
Lokalizacja: Sosnowiec

#43 Post autor: lajtowoxd123 » 12 wrz 2013, 07:01

Warturtles pisze:7 - Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
13 - Katowice Plac Wolności - Siemianowice Śląskie Plac Skargi
16 - Katowice Brynów Pętla - Koszutka Słoneczna Pętla
20 - Chorzów Ratusz - Katowice Zawodzie Pętla
33 - Chorzów Metalowców - Wełnowiec Plac Alfreda
36 - Katowice Brynów Pętla - Sosnowiec Wspólna
13 - Siemianowice Plac Skargi - Chorzów B. Zajezdnia
16 - Brynów - Słoneczna :)
20 - Zawodzie - Ratusz
33 papa ;)
36 wyciąć i przywrócić T15 co 15 minut
21 - Milowice Pętla - Huta Katowice :)

Pozdrawiam was ! :)

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#44 Post autor: pycio1400 » 12 wrz 2013, 22:19

lajtowoxd123 pisze:
Warturtles pisze:7 - Bytom Plac Sikorskiego - Katowice Zawodzie Pętla (powrót do dawnej trasy)
13 - Katowice Plac Wolności - Siemianowice Śląskie Plac Skargi
16 - Katowice Brynów Pętla - Koszutka Słoneczna Pętla
20 - Chorzów Ratusz - Katowice Zawodzie Pętla
33 - Chorzów Metalowców - Wełnowiec Plac Alfreda
36 - Katowice Brynów Pętla - Sosnowiec Wspólna
13 - Siemianowice Plac Skargi - Chorzów B. Zajezdnia
16 - Brynów - Słoneczna :)
20 - Zawodzie - Ratusz
33 papa ;)
36 wyciąć i przywrócić T15 co 15 minut
6 - Brynow - Politechnika (co 10) - Pesa/Citek
7 - Zawodzie - Sikorski (co 15) - Pesa/Citek
11 - Chebzie - Alfred (co 15/20-nie pamietam na jaka czestotliwosc pozwalaja jednotory na Swietochlowicach) - 2x105Na
13 - Siemianowice - Chorzow Ratusz (co 15) - 1x105Na
14 - Myslowice - Plac Wolnosci (co 20) - 1x105Na
15 - Zagorze - Pl. Miarki (co 15) - Pesa/Citek
16 - Brynow - Sloneczna (co 10) - Citek
19 - Stroszek - Pl. Miarki (co 10) - 2x105Na
20 - Chorzow Ratusz - Zawodzie (co 15) - Pesa/Citek/2x105Na
33 - Sloneczna - Metalowcow (co 20) - Helmut
34 - Myslowice - Zawodzie (szczytowka co 30) - 1x105Na
35 - Sosnowiec Wspolna/Pogon Bedzinska - Zawodzie (szczytowka co 30) - 1x105Na
36 - Zawodzie - Brynow (co 20) - Helmut

34 i 35 na Zawodziu skomunikowane z 20 i 7.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#45 Post autor: rafalurbino18 » 13 wrz 2013, 14:11

pycio1400 pisze:14 - Myslowice - Plac Wolnosci (co 20)
15 - Zagorze - Pl. Miarki (co 15) - Pesa/Citek
Obiło Ci się o uszy słowo synchronizacja?
pycio1400 pisze:35 - Sosnowiec Wspolna/Pogon Bedzinska - Zawodzie (szczytowka co 30) - 1x105Na
Do Zawodzia poskracano linie autobusowe to można i spróbować z tramwajami... :shock:

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#46 Post autor: pycio1400 » 13 wrz 2013, 15:41

Rafał, da się to zrobić, tylko będzie nierówny takt na Szopienicach... Np. 14 - x:0,20,40 15 - x:10,25,40,55
rafalurbino18 pisze:Do Zawodzia poskracano linie autobusowe to można i spróbować z tramwajami... :shock:
A po co gonić szczytówki do Centrum, skoro można je zsynchronizować na Zawodziu z liniami, które tam zaczynają?

A po drugie ten temat służy właśnie do dawania własnych, czasem szalonych pomysłow... I tak dobrze wiemy, że KZK ma głęboko gdzieś nasze pomysły... I tak zrobią po swojemu...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#47 Post autor: memphis » 14 wrz 2013, 10:30

pycio1400 pisze:I tak dobrze wiemy, że KZK ma głęboko gdzieś nasze pomysły... I tak zrobią po swojemu...
Z całym szacunkiem, ale jak widzą takie pomysły jak powyższe to się wcale nie dziwię, że robią po swojemu...

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#48 Post autor: grillmaster » 14 wrz 2013, 11:24

pycio1400 pisze:7 - Zawodzie - Sikorski (co 15) - Pesa/Citek
Ciekawe jak sobie wyobrażasz przejazd Pesy/Citka od Osiedla na Wzgórzu do Łagiewnik?

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#49 Post autor: kolejorz. » 14 wrz 2013, 12:02

pycio1400 pisze:11 - Chebzie - Alfred (co 15/20-nie pamietam na jaka czestotliwosc pozwalaja jednotory na Swietochlowicach) - 2x105Na
11 jeździ co 15 minut, myślę że Chebzie - K-ce Plac Wolności tak jak zawsze było dla tej linii to najlepsze.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#50 Post autor: KZKGaPowicz » 14 wrz 2013, 12:25

grillmaster pisze:
pycio1400 pisze:7 - Zawodzie - Sikorski (co 15) - Pesa/Citek
Ciekawe jak sobie wyobrażasz przejazd Pesy/Citka od Osiedla na Wzgórzu do Łagiewnik?
Przecież tam będzie remont, a na odcinku "Piaśniki Skrzyżowanie" - "Piaśniki Osiedle Skałka" również.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości