Zmiany rozkładów od 2011-08-16

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Zmiany rozkładów od 2011-08-16

#1 Post autor: Penny » 10 sie 2011, 16:02

Z dniem 16 sierpnia ulegają zmianie rozkłady jazdy linii w Zagłębiu:

21 - nieco się poprawi kursowanie w niedzielę. Zamiast całodniowego półgodzinnego taktu, od popołudnia pojadą co 20 minut.
22 - chyba bez zmian
24 - pojawił się rozkład na dni robocze w ferie i wakacje
26 - w dni robocze pocięte o 50% :!: - częstotliwość 20-minutowa (ktoś zdurniał do reszty...)
27 - w sobotę trasa wydłużona do Dąbrowy Górniczej Urząd Pracy

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#2 Post autor: adam86 » 10 sie 2011, 16:08

Na 26 będą składy;)
KZKGOP 1779

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: R_G » 10 sie 2011, 16:15

A z jakie to powodu?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#4 Post autor: TŚ25 » 10 sie 2011, 16:27

Jeszcze linia 28 zostaje wydłużona do zajezdni w Będzinie oraz likwidacja porannego kursu w dni wolne ;)
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: R_G » 10 sie 2011, 16:32

T24 w niedziele do 10 co godzinę, wszystkie linie w niedziele od południa co 20 minut, T27 do południa w soboty do D.G. Urzędu Pracy.

Ciekawe skąd te składy wezmą. Chyba że już się szykują pod E1...
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 18:16 przez R_G, łącznie zmieniany 2 razy.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 10 sie 2011, 17:01

adam86 pisze:Na 26 będą składy;)
Nie mieszkam w tych rejonach i nie bardzo wiem, jakie są napełnienia na tej linii. Ale moim zdaniem zmniejszanie częstotliwości w zamian za powiększenie pojemności pociągu to nie jest dobry pomysł :-(

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: Linia26 » 10 sie 2011, 18:41

Penny pisze:
adam86 pisze:Na 26 będą składy;)
Nie mieszkam w tych rejonach i nie bardzo wiem, jakie są napełnienia na tej linii. Ale moim zdaniem zmniejszanie częstotliwości w zamian za powiększenie pojemności pociągu to nie jest dobry pomysł :-(
Ludzi jest bardzo dużo na tej linii, zwłaszcza w dni nauki szkolnej rano ok 7:00 to 105-tka pęka a popołudniami bez względu na dzień to niekiedy muszę czekać na kolejny tramwaj bo drzwi nie chcą się otworzyć... A oni jeszcze dają je co 20 minut ! To jakiś absurd !!!
Pozdrawiam, Kamil :)

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#8 Post autor: Szociu » 10 sie 2011, 19:12

Dokładnie, jechałem dzisiaj tam i z powrotem na Niwkę z centrum Sosnowca, w obie strony tramwaj pękał w szwach. Jak już tak bardzo chcą E1, albo składy to niech zrobią już co 15, a nie 20 minut.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: adam86 » 10 sie 2011, 19:17

Składów co 15 chyba podstacja nie przełknie. I oczywiście wydłużono przelot, aż o 6 minut. I to nie na jednotorach, co za paranoja.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: Penny » 10 sie 2011, 19:27

Szociu pisze:Jak już tak bardzo chcą E1 albo składy to niech zrobią już co 15, a nie 20 minut.
A da się na tych jednotorach zrobić częstotliwość 15-minutową :?: Skład co 15 minut byłby jakimś w miarę ugodowym rozwiązaniem.

Jeżeli dobrze policzyłem, to ma być 8 pociągów w dni robocze (?).
adam86 pisze:I oczywiście wydłużono przelot, aż o 6 minut. I to nie na jednotorach, co za paranoja.
Za chwilę będzie tak:
Pasażer: Panie motorniczy. Cóż ten wóz się tak wlecze?
Motorowy: Jak się Panu nie podoba, może Pan iść pieszo!
Pasażer: Nie, nie. Aż tak mi się nie spieszy :P

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: R_G » 10 sie 2011, 19:40

Mówi się że podstacja nie wytrzyma. Ale ludzie będą drzeć japę jak przyjdzie rok szkolny :mryellow:

Ale na razie nie opierałbym się na rozkładach prezentowanych na KZK i poczekał na rozkłady 'tramsilesia'.
Sześć powinno wystarczyć i 6 wyjeżdża, ale zjeżdża już 8...
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#12 Post autor: Szociu » 10 sie 2011, 20:11

Penny pisze:
Szociu pisze:Jak już tak bardzo chcą E1 albo składy to niech zrobią już co 15, a nie 20 minut.
A da się na tych jednotorach zrobić częstotliwość 15-minutową :?: Skład co 15 minut byłby jakimś w miarę ugodowym rozwiązaniem.
Zależy o jaki aspekt chodzi, jeśli o przepustowość to tak, bo obecnie jeżdżą co 10 minut, zaś jeśli chodzi o zasilanie to nie mam danych na ten temat.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#13 Post autor: DTSN » 10 sie 2011, 20:27

Penny pisze:
Szociu pisze:Jak już tak bardzo chcą E1 albo składy to niech zrobią już co 15, a nie 20 minut.
A da się na tych jednotorach zrobić częstotliwość 15-minutową :?: Skład co 15 minut byłby jakimś w miarę ugodowym rozwiązaniem.

Jeżeli dobrze policzyłem, to ma być 8 pociągów w dni robocze (?).
adam86 pisze:I oczywiście wydłużono przelot, aż o 6 minut. I to nie na jednotorach, co za paranoja.
Za chwilę będzie tak:
Pasażer: Panie motorniczy. Cóż ten wóz się tak wlecze?
Motorowy: Jak się Panu nie podoba, może Pan iść pieszo!
Pasażer: Nie, nie. Aż tak mi się nie spieszy :P
Hehe fajne nawet żart a tak serio to czytałem że Wiednie mają być dane na zajezdnie w Będzinie i do Gliwic Wie ktoś coś więcej o tym szczególnie o Gliwicach ?
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#14 Post autor: butthead » 10 sie 2011, 20:46

R_G pisze:Sześć powinno wystarczyć i 6 wyjeżdża, ale zjeżdża już 8...
Mniej więcej widać, że są dwie podmiany z 21 i jeden wyjeżdżający z zajezdni pod wieczór, robiący następnie kursy nocne.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: R_G » 10 sie 2011, 20:55

Nocnego nie liczę bo to widać i jest logiczne, a te z 21 to jak? O których godzinach ? Bo bezpośrednio z Milowic do Zajezdni zjeżdżają po 23:00 tak samo jak ostatni 26.
EDYCJA

Ok, wyczaiłem, dzięki :)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#16 Post autor: Kamil105Na » 10 sie 2011, 21:49

Wg mnie zmiany na lepsze. :) Szczególnie jeżeli chodzi o linię 28. Co do 26 to właściwie niewiele się zmieni (jeżeli będą składy). Jednak, niestety, zmiana taktu na 20-minutowy zmniejszy atrakcyjność linii... Większość pewnie uda się na autobus.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#17 Post autor: DW » 10 sie 2011, 22:33

R_G pisze:T24 w niedziele do 10 co godzinę, wszystkie linie w niedziele od południa co 20 minut,
I to jest idealne rozwiązanie (no może poza 24 co godzinę rano), bo 30' takt w niedzielne popołudnia to stanowczo za mało.
R_G pisze:T27 do południa w soboty do D.G. Urzędu Pracy.
A to normalnie jakiś cud :shock: Już od dawna brakowało mi dodatkowej linii na trasie S-c - D.G. w środowe i sobotnie poranki, kiedy do tramwajów nie dało się wejść już w Sosnowcu (i w D.G. pewnie też). Brakuje jeszcze wydłużenia tej linii w środy, ale i tak to już duży krok w przód :)
PS Spójrzcie na objaśnienie odnośnie "sobót specjalnych" ;)
TŚ25 pisze:Jeszcze linia 28 zostaje wydłużona do zajezdni w Będzinie
Kolejna niespodzianka dla pasażerów :) Mimo, że linia nie będzie już kursować w szczycie co 10', tylko cały czas co 20', to i tak jest to dużo lepsze rozwiązanie, bo 28 powinno wreszcie zacząć spełniać jakąś większą rolę w komunikacji, bo wcześniej woziło głównie powietrze (lub pojedyncze osoby).
R_G pisze:Ciekawe skąd te składy wezmą. Chyba że już się szykują pod E1...
E1 nie będą jeździć na 26 głównie z uwagi na podstację (zżerają dużo więcej prądu). Za to będą kursować na innej, najważniejszej, zagłębiowskiej linii ;) Jednak nastąpi to dopiero za jakieś parę miesięcy.
linia26 pisze:
Penny pisze:
adam86 pisze:Na 26 będą składy;)
Nie mieszkam w tych rejonach i nie bardzo wiem, jakie są napełnienia na tej linii. Ale moim zdaniem zmniejszanie częstotliwości w zamian za powiększenie pojemności pociągu to nie jest dobry pomysł :-(
Ludzi jest bardzo dużo na tej linii, zwłaszcza w dni nauki szkolnej rano ok 7:00 to 105-tka pęka a popołudniami bez względu na dzień to niekiedy muszę czekać na kolejny tramwaj bo drzwi nie chcą się otworzyć... A oni jeszcze dają je co 20 minut ! To jakiś absurd !!!
Dokładnie. Sam jak dojeżdżałem jeszcze niedawno na Pogoń zazwyczaj na 8:00, to chcąc wsiąść na Andersa do tramwaju nie wiedziałem co gorsze, bo zarówno w 26 i 27 miałem do dyspozycji jedynie miejsce na stopniach... W Centrum w 27 się już znacznie przerzedzało, ale trzeba było przetrwać tę parę przystanków w niemiłosiernych warunkach.
Zmniejszenie taktu może zacząć wpływać na powolną degradację linii...
Penny pisze:
Szociu pisze:Jak już tak bardzo chcą (...) składy to niech zrobią już co 15, a nie 20 minut.
A da się na tych jednotorach zrobić częstotliwość 15-minutową :?: Skład co 15 minut byłby jakimś w miarę ugodowym rozwiązaniem.
Co 15' się spokojnie da i to byłoby idealne rozwiązanie. Jesienią i zimą nie trzeba by zapylać po krzywych jednotorach, aby wyrobić się w czasie (narażając się na niebezpieczeństwo), 26 nie jeździły by wiecznie opóźnione przez jedną drobną awarię danego dnia oraz pojemnościowo też byłoby to idealne rozwiązanie.
Dałoby się to nawet dość dobrze skoordynować z innymi liniami w zagłębiu (kiedyś robiłem próbne rozkłady), ale konieczna byłaby inwestycja na trasie linii 27 - dodatkowa mijanka (wyszło mi, że najlepiej na przyst. Porąbka Dworzec PKP), gdyż ciężko byłoby jeździć co 15' na jednotorze Klimontów-Porąbka.

Ponadto na 24 jeden kurs do Sosnowca po godz. 7:00 zostanie wykonany przez D.G. Urząd Pracy, aby ułatwić dojazd do szkół na Pogoni/w Centrum. Będzie za to 40' dziura ok. 8:00 na trasie do S-ca.

A co do przelotów, to za każdym razem robią sobie jakieś jaja, zabierając minutę z jednego odcinka i dając ją na sąsiedni. Oczywiście znów wydłużono sporo przelotów - w części przypadków jest to uzasadnione, a w części nieco bezmyślne...

Swoją drogą niezły prezent na 20. urodziny :-P

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#18 Post autor: Peter » 10 sie 2011, 22:42

To ciekawe z tymi składami na 26. Składy zniknęły z 26 w połowie lat 90, z tym że wówczas częstotliwość kursów wynosiła 16 minut (6 pociągów). Dane z roku 1992.

Na 21 powinny wrócić składy zresztą...
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#19 Post autor: R_G » 10 sie 2011, 23:11

DW pisze:Co 15' się spokojnie da i to byłoby idealne rozwiązanie
Ano właśnie. Aż tak 'prądożerne' są wiedeńce :shock: ?
A dobrze patrzę że oprócz tych czterech składów które zjadą w okolicach 19:00 , kolejne zjadą kolejno z Kazimierza o 21:33 i 23:08 ? W zasadzie nie mam pewności tego ostatniego. Oczywiście idzie o linię 27.

Teraz pętlę przy Urzędzie Pracy w D.G. będą codziennie przecierać tylko 22 i 24 oprócz soboty oczywiście niespecjalnej :-)

Zobaczcie do której teraz będą kursowały tramwaje w Sylwestra i Wigilię.
Za to będą kursować na innej, najważniejszej, zagłębiowskiej linii ;) Jednak nastąpi to dopiero za jakieś parę miesięcy.
No to będą bulić :)

No i tak przy okazji trzeba powiedzieć że przesiadki są na Dańdówce między 26 i 27, przez cały tydzień rozkład się praktycznie nie zmienia.

W nocnej komunikacji rewolucji też nie ma.
W nocy na Dańdówce także są skomunikowania niemal przez całą noc. Najgorzej się znaleźć o 00:00. Na 27 do Kazimierza poczekamy ponad godzinę, na 26 do Mysłowic pół godziny.

Trzeba wspomnieć że skrócone zostały kursy poc. 2601 z Mysłowic do S-ca.
-poc. który odjeżdżał z Milowic o 00:08 dojedzie do Dworca PKP i wróci do Mysłowic
-poc. który odjeżdżał z Milowic o 04:08 do Zajezdni, do Zajezdni pojedzie już w kursie z Mysłowic kierując się na Będzin od przystanku Aleja Zwycięstwa.

Najgorzej będzie z jazdą z Mysłowic do Milowic. Ostatni bezpośredni 26 z Mysłowic odjeżdża 22:20. Później już tylko połączenia przesiadkowe przy Dworcu PKP i niezbyt przyjemne.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: Linia26 » 11 sie 2011, 09:07

Kamil105Na pisze:Wg mnie zmiany na lepsze. :) Szczególnie jeżeli chodzi o linię 28. Co do 26 to właściwie niewiele się zmieni (jeżeli będą składy). Jednak, niestety, zmiana taktu na 20-minutowy zmniejszy atrakcyjność linii... Większość pewnie uda się na autobus.
Biorąc pod uwagę np. przystanek Niwka Pawiak to do centrum bezpośredniego połączenia autobusowego nie ma, zostaje tramwaj. W roku szkolnym cały tłum młodzieży na 8:00 do szkoły rozkładał się na tramwaje o 7:13,23,33 i jako tako dało się dojechać m.in. na schodkach... ale teraz jak pozostanie do wyboru 7:00, 20 i 40 to wszyscy uznają że kurs o 7:00 to za wczas a 40 to za późno i wybiorą 7:20 więc jak pasażerowie z trzech kursów obecnie wsiądą do jednego (choćby składu) to i tak będzie masakra rano...
Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#21 Post autor: Kuba » 11 sie 2011, 10:30

27 do DG będzie jeździć tylko do południa.. A szkoda, mógłby jeździć przynajmniej do 13...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#22 Post autor: Szociu » 11 sie 2011, 22:10

Czyli wychodzi na to, że jutro ostatni raz 26 jeździ co 10 minut. No cóż, zobaczymy czy te zmiany nie wyjdą na gorsze.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: R_G » 11 sie 2011, 23:14

Są ludzie którzy alternatywy nie mają (Ci którzy mieszkają między Pawiakiem a Dańdówką) więc tam nic się raczej nie zmieni, ale obręb Niwki mając do wyboru autobus '35/935' co pół godziny i tramwaj co 20' mogą się przerzucić. W ciągu ulicy Andersa też alternatywy dużej nie ma bo 690 jest tylko ogryzkiem, między Realem a Milowicami też tramwaj jest podstawą więc nie sądzę dużego przerzutu pasażerów z tramwaju na autobus, ale może to być inspiracją aby przesiąść się w samochód. Cóż, zobaczymy jak to wyjdzie. Ja mam takie szczęście że już 26 jeździć nie muszę :P
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#24 Post autor: DW » 12 sie 2011, 11:30

Ponadto od 14.08.2011 zmienia się też rozkład linii 15 zakładający m.in. skrócenie przelotów na odcinku Zawodzie - Rynek :!: Teraz w obie strony pojedziemy 10 min. zamiast 13/12. Wydłużono za to przeloty w okolicy Szopienic w kursach do Sosnowca o 2 min.
Liczba pociągów dla danej zajezdni pozostaje niezmieniona. Ciekawe czy bez zmian pozostanie również obsada taborowa (może będą chcieli zdjąć składy, aby starczyło na 26?).

Niezłe jaja są natomiast z przelotami na innych zagłębiowskich liniach, gdzie dodano mniej, więcej po 1 min. na każde 10 min. jazdy. Np. 21 w obu kierunkach będzie jechało aż 6 min dłużej! :shock:
W niektórych miejscach przyda się dodatkowa minuta, ale dokładając aż tyle trochę przesadzili.
Teraz w niedziele rano już chyba wszystko będzie jeździło na co najmniej +5 min. (a w przypadku niektórych motorowych pewnie i na +10) i to wlekąc się niemiłosiernie...
Później postaram się opracować listę zmiany przelotów na konkretnych odcinkach.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: Penny » 12 sie 2011, 12:02

No niestety. Tramwajarze ratują się jak mogą. Wydłuża się przeloty po to, aby obieg wymagał większej ilości pociągów. Niestety, póki TŚ jest pod skrzydłami KZK GOP, to Spółka nie będzie miała żadnej motywacji do poprawy swoich usług. Jedyna ich motywacja to kasa za wozokilometry, a nie, czy pasażerowie będą jeździć ich tramwajami i zbytnio nic w tym kierunku nie robią.

Jest wiele więcej paradoksów. Np. mówi się o oszczędzaniu pieniędzy i środowiska dzięki modernizacji wagonów, by zużywały kilkanaście procent mniej prądu, a de facto koszt uruchomienia takiego wozu pod banderą KZK GOP jest droższe: stawka bowiem wynosi 1.1 względem zwykłej "starej" stopiątki. To gdzie tu oszczędność? Z punktu widzenia podatnika, jej nie ma w ogóle... Ja rozumiem, że KZK GOP "nagradza" w tym momencie za lepszy tabor, ale to krótkoterminowa nagroda, skoro koszty KZK GOP z tego tytułu rosną. No ale to już inna bajka. Sorry za off-topic ;)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: mark40 » 12 sie 2011, 12:16

DW pisze:Ponadto od 14.08.2011 zmienia się też rozkład linii 15 zakładający m.in. skrócenie przelotów na odcinku Zawodzie - Rynek :!: Teraz w obie strony pojedziemy 10 min. zamiast 13/12. Wydłużono za to przeloty w okolicy Szopienic w kursach do Sosnowca o 2 min.
Nareszcie. Już pół roku temu poszły pisma w tej sprawie. I widzę, ze przeloty skrócono zgodnie z sugestiami

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Tylko jeszcze niech zmienią 7, 14, 20 i 23. Niepotrzebnie dodają minuty na innych odcinkach. Taka 15 spokojnie mogłaby sobie postać dłużej 4 minuty na pętli. Ciekawe gdzie dodają minuty na 7 i 20. Już wystarczająco mają wydłuzone przeloty od Załęża do końca swych tras.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2011, 12:18 przez mark40, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#27 Post autor: TŚ25 » 12 sie 2011, 12:18

W rozkładzie linii 15 jest chyba błąd. Pisze że "Dni robocze Szkolne". Czyżby tylko błąd, czy 15 w wakacje nie będzie jeździć? Wydaję mi się, że to 1 i oby tylko 1.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#28 Post autor: adam86 » 12 sie 2011, 14:19

Penny pisze:No niestety. Tramwajarze ratują się jak mogą. Wydłuża się przeloty po to, aby obieg wymagał większej ilości pociągów. Niestety, póki TŚ jest pod skrzydłami KZK GOP, to Spółka nie będzie miała żadnej motywacji do poprawy swoich usług. Jedyna ich motywacja to kasa za wozokilometry, a nie, czy pasażerowie będą jeździć ich tramwajami i zbytnio nic w tym kierunku nie robią.
To nie chodzi o to czy są pod skrzydłami KZK, tylko o to, że w tej spółce nie ma odpowiedniej osoby odpowiedzialnej za politykę finansową, a także za ruch. Dlaczego spółka sama z siebie generuje większe koszty, tym bardziej, że motorowych nie ma tyle ile trzeba.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#29 Post autor: mark40 » 12 sie 2011, 19:51

TŚ pewnie to argumentuje złym stanem technicznym torowisk. I trzeba przyznać, że torowiska w Zagłębiu nie należą do dobrych a przeloty są dosyć napięte. Ostatnio jechałem linią 21 z DG do Sosnowca. W niektórych momentach myślałem, że ten tramwaj rzeczywiscie wypadnie z szyn. Pasażerowie latali na wszystkie strony. Ja sam musiałem się trzymać obiema rękami dwóch poręczy bo jedną bym się nie utrzymał he he...

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#30 Post autor: Kamil105Na » 12 sie 2011, 20:03

mark40 pisze:TŚ pewnie to argumentuje złym stanem technicznym torowisk. I trzeba przyznać, że torowiska w Zagłębiu nie należą do dobrych a przeloty są dosyć napięte. Ostatnio jechałem linią 21 z DG do Sosnowca. W niektórych momentach myślałem, że ten tramwaj rzeczywiscie wypadnie z szyn. Pasażerowie latali na wszystkie strony. Ja sam musiałem się trzymać obiema rękami dwóch poręczy bo jedną bym się nie utrzymał he he...
Pomiędzy Będzinem a Dąbrową Górniczą czasem rozpędzają się do ok. 60 km/h (może i więcej). Ale wykolejenia chyba tu nigdy nie było. Przynajmniej pociągi są punktualne :-P
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#31 Post autor: Boguś » 12 sie 2011, 21:35

Penny pisze:22 - chyba bez zmian
W niedziele i święta, od po południa będzie kursować co 20 minut. Szkoda, że w robocze nie będzie kursować częściej.
R_G pisze:A dobrze patrzę że oprócz tych czterech składów które zjadą w okolicach 19:00 , kolejne zjadą kolejno z Kazimierza o 21:33 i 23:08 ? W zasadzie nie mam pewności tego ostatniego. Oczywiście idzie o linię 27.
To mogą być solówki :(
DW pisze:Ponadto od 14.08.2011 zmienia się też rozkład linii 15 zakładający m.in. skrócenie przelotów na odcinku Zawodzie - Rynek Teraz w obie strony pojedziemy 10 min. zamiast 13/12.
Nadal za długo. Tramwaj z Zawodzia na Rynek przejedzie w 6/7 minut.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: DW » 12 sie 2011, 22:29

mark40 pisze:Tylko jeszcze niech zmienią 7, 14, 20 i 23. Niepotrzebnie dodają minuty na innych odcinkach. Taka 15 spokojnie mogłaby sobie postać dłużej 4 minuty na pętli. Ciekawe gdzie dodają minuty na 7 i 20. Już wystarczająco mają wydłuzone przeloty od Załęża do końca swych tras.
Sprawa nie jest taka prosta, bo zmieniając przeloty na trasie tych linii trzeba by też zmieniać rozkład na pozostałych katowickich liniach, aby zgrać je ze sobą (a zatem trzeba by pewnie ruszyć: 6, 11, 16, 19, jak również i 17).
Co do 15-stki, to minuty musieli dodać ze względu na jednotory. I tak zmienia się już miejsce mijanek z Morawy, na mijankę przy Stawikach, aby zrobić mijankę na Sobieskiego trzeba by skrócić przeloty łącznie o 6 min., a z tym może być już ciężko.
Boguś pisze:To mogą być solówki :(
DW pisze:Ponadto od 14.08.2011 zmienia się też rozkład linii 15 zakładający m.in. skrócenie przelotów na odcinku Zawodzie - Rynek Teraz w obie strony pojedziemy 10 min. zamiast 13/12.
Nadal za długo. Tramwaj z Zawodzia na Rynek przejedzie w 6/7 minut.
6/7 to chyba lekka przesada, bo niestety priorytet na światłach nie do końca działa tak jak powinien, ale spokojnie mogli dać 9 min (czy nawet i 8'), bo w tyle można zrobić ten odcinek z lekką rezerwą.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#33 Post autor: mark40 » 12 sie 2011, 22:54

DW pisze:Sprawa nie jest taka prosta, bo zmieniając przeloty na trasie tych linii trzeba by też zmieniać rozkład na pozostałych katowickich liniach, aby zgrać je ze sobą (a zatem trzeba by pewnie ruszyć: 6, 11, 16, 19, jak również i 17).
Wystarczy 20 i 23 wypuścić o 2 minuty później z Zawodzia, w drugą stronę przyjadą o te 3 wcześniej. Moze trochę gorzej będzie z 7 i 14, ale można pokombinować z przelotem w Szopienicach tak jak przy 15. O ile to musiało by byc konieczne, bo może też wystarczyć przesunąć przyjazd i wyjazd 7-ki w Szopienicach z petli o 2 minuty. Z 14 będzie więcej zabawy z powodu jedno torów. Tak wiec koordynacji na rynku nie trzeba ruszac. Może wystarczy pogrzebać w przelotach "na wschód od rynku". Tak mi się wydaje.
Boguś pisze:Nadal za długo. Tramwaj z Zawodzia na Rynek przejedzie w 6/7 minut.
Bez przesady. 7 przystanków tramwaj nie przejedzie w 6 minut. 10 minut to jest optymalny przelot, więcej się nie wyciągnie.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#34 Post autor: Szociu » 13 sie 2011, 08:57

Najbardziej mi się nie podoba dopiska przy linii 26:
"Linia nie kursuje w dniu 25 grudnia oraz w Niedzielę Wielkanocną."
Przecież w tych dniach tymi tramwajami jeździło dużo osób w odwiedziny do rodziny, nie skomentują tego...

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#35 Post autor: R_G » 13 sie 2011, 10:34

Ale rozkład na 25. grudnia i święta wielkanocne jest.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#36 Post autor: Przemek » 13 sie 2011, 10:36

Boguś pisze:
R_G pisze:A dobrze patrzę że oprócz tych czterech składów które zjadą w okolicach 19:00 , kolejne zjadą kolejno z Kazimierza o 21:33 i 23:08 ? W zasadzie nie mam pewności tego ostatniego. Oczywiście idzie o linię 27.
To mogą być solówki :(
W Gliwicach ostatnie 3 i 5 też zjeżdżają po 23 ;)

Te przeloty do Zawodzia to jakaś porażka. Jadę lub raczej toczę się 15km/h, ludzie patrzą jak na idiotę, a stopiątki źle znoszą taką jazdę. Optymalny przelot to 8 minut.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#37 Post autor: Linia26 » 14 sie 2011, 07:30

Wystosowano petycję do KZK GOP, w sprawie linii 26. Trwa zbieranie podpisów.

PODPISZ PETYCJĘ !
Pozdrawiam, Kamil :)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#38 Post autor: R_G » 14 sie 2011, 15:20

Jeśli chodzi o linię nr 15 to rozkład jest już na tramsilesia. Wynika że kursy nocne będzie obsługiwał poc. 1509. Warto dodać że planowo żaden kurs nie będzie realizowany przez łącznik Pogoń-Zagórze. Wyjazdy będą realizowane do Katowic bądź do sosnowieckiego dworca PKP, po czym dalej skierują się do Zagórza przez Rondo Gierka.
Natomiast zjazdy będą się odbywały z Zagórza przez Dworzec PKP, Rondo Gierka i dalej do Zajezdni Będzin. Jeden pociąg (1505) zjedzie bezpośrednio z Katowic do Zajezdni w Będzinie. Dwa katowickie helmuty po wyjeździe z Zajezdni Zawodzie skierują się do Placu Wolności, zjazdy odbędą się także bezpośrednio z Placu Wolności. Obsada taborowa pozostanie taka jak przed wakacjami (5 solówek i 2 składy-R1, 2 helmuty-R2).

Ostatni bezpośredni pociąg (oprócz kursu poc. 1509 z Zagórza o 03:30) z Zagórza do Placu Wolności o 22:30 kolejne do Zawodzia o 23:15 i 01:15 po czym należało się będzie przesiąść na T20.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2011, 15:43 przez R_G, łącznie zmieniany 4 razy.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#39 Post autor: TŚ25 » 14 sie 2011, 15:25

Czyli widać, że KZKGOP robi się z nas jaja. Zobaczymy z rozkładem 26 i innych
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#40 Post autor: Linia26 » 14 sie 2011, 16:03

Na tramsilesia jest również dostępny już rozkład linii 21, 22 i 24.
Pozdrawiam, Kamil :)

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#41 Post autor: Szociu » 14 sie 2011, 16:06

Na 15 dodali też jednego Duewaga na okres wakacji, bo dotąd kursował tylko na 1508, teraz też 1506 i tak zostanie też po wakacjach, na 1504 będzie skład.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: Linia26 » 15 sie 2011, 11:50

Na tramsilesia dodano rozkład dyspozytorski, ciekawie na linii 26 ;)

http://www.tram-silesia.pl/rozklady/roz ... -20-2.html
Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#43 Post autor: Kamil105Na » 15 sie 2011, 13:26

Na linii 27 w robocze ma na poc. 274 jeździć solówka żelazko :!:, a na 271 także solówka ! :roll: Może gdy na 21 będą już Lohnery, to wszystkie pociągi będą obsługiwane składami.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#44 Post autor: R_G » 15 sie 2011, 16:42

No i w tym momencie powinien szlag trafić KZK GOP.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#45 Post autor: Boguś » 15 sie 2011, 20:33

Kamil105Na pisze:Może gdy na 21 będą już Lohnery, to wszystkie pociągi będą obsługiwane składami.
Nie liczyłbym na to.
Kamil105Na pisze:Na linii 27 w robocze ma na poc. 274 jeździć solówka żelazko
Wykonuje także kursy nocne.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#46 Post autor: DW » 15 sie 2011, 22:14

Kamil105Na pisze:Na linii 27 w robocze ma na poc. 274 jeździć solówka żelazko :!:, a na 271 także solówka ! :roll:
To już jest skandal. Już solówka co 2 godziny w wakacje była nienormalna, a teraz na 27 będzie codziennie solówka co godzinę :!:
Nie rozumiem schematu myślenia u kogoś kto wymyśla solówki w ferie na 11 czy 20, a co dopiero w każdy dzień roboczy na 27, która w szczycie nawet w składach jeździ pełna.
Ponadto teraz 27 jechać będzie ok. 10 min. po poprzednim pociągu, a solówki na 26 jadące po takiej przerwie ul. Andersa w szczycie zawsze były zapełnione aż po same drzwi.

Ponadto na 26 też nie zawsze będą składy. W wakacje na poc. 2604 będzie solówka :!: Żeby tego było mało w obu kierunkach jechać będzie jako kolejny tramwaj po poc. 274 obsługiwanym solówką :shock:

Najgorsze jest to, że takie zmiany wprowadzane są na liniach, na których nie ma dobrej alternatywy w postaci autobusu, więc pewnie niebawem zacznie się masowy odpływ pasażerów do samochodów (jeśli będą mieli taką możliwość).
KZK GOP (oraz po części Tramwaje Śląskie również) po prostu wciąż prowadzi strategię działania na własną szkodę poprzez zmniejszanie rentowności linii i prowadzenie do ich upadku, a tym samym odpływu pasażerów do samochodów, co jest sprzeczne ze wszystkimi normami (przede wszystkim unijnymi).
Myślę, że trzeba wreszcie zacząć działać, ratując komunikację nie tylko na Zagłębiu, ale i w całym GOPie. Jest teraz ku temu dobra okazja, bo sprawą zaczynają się interesować lokalne media i portale:
http://www.sosnowiec.info.pl/informacje ... ,1,4,19821

Póki co trzeba by wymusić choć zmianę obsady na składy na poc. 2604, 271 i 274, ale niewątpliwie konieczne są kolejne działania zwiększające częstotliwość na 26 do dawnych 10 min. lub 15 min. i obsługi składami.


Jeszcze co do samego rozkładu, to wpisano w nim żelazka na poc.: 213, 216, 2201, 274. Najwidoczniej zmieniła się już definicja "taboru zmodernizowanego" i zaliczane są też choćby żelazka z II przetargu.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#47 Post autor: Penny » 15 sie 2011, 22:56

DW pisze:Najgorsze jest to, że takie zmiany wprowadzane są na liniach, na których nie ma dobrej alternatywy w postaci autobusu (...)
Z mojej strony może to i teoria spiskowa, ale w końcu PKM Sosnowiec ostatnio przegrał dość gruby przetarg, to może polityka będzie zmierzała do zwiększenia pracy przewozowej autobusów na terenie Sosnowca.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#48 Post autor: R_G » 15 sie 2011, 23:39

DW pisze:Ponadto na 26 też nie zawsze będą składy. W wakacje na poc. 2604 będzie solówka :!: Żeby tego było mało w obu kierunkach jechać będzie jako kolejny tramwaj po poc. 274 obsługiwanym solówką :shock:
Ludzie zostaną na przystanku i po problemie...

W artykule który przytoczyłeś niewątpliwe rzeczniczka twierdzi że takt 20 minutowy wymusiły Tramwaje Śląskie bo z punktualnością kiepsko.
Zdanie że TŚ samo siebie niszczy potwierdza także adam86 na forum WPK. Składów na 271, 274 i 2604 nie będzie bo tramwajarzom nie chce/nie umieją spiąć kilku wagonów w skład. Na tyle było im potrzebne rozwalenie 529+537, 635+636 i kilku innych wcześniej.
Niby mogą połączyć choćby 666+667 ale oczywiście na dwóch patykach, a to przekracza możliwości organizacyjne, użytkowe, intelektualne i bóg wie jeszcze jakie spółki Tramwaje Śląskie.

Ja to widzę w ten sposób, że owszem '26' aż tak bardzo nie ucierpi (ilość wagonów na godzinę zostanie taka sama w dni nauki szkolnej) za to dzięki składów na '26' ucierpią pasażerowie '27'. Nie czarujmy się, ale ta linia nawet na składach jeździ zawalona w szczycie, a teraz jeszcze dwie solówki co godzinę... Czyli wygaszanie popytu pełną parą.
DW pisze:Póki co trzeba by wymusić choć zmianę obsady na składy na poc. 2604, 271 i 274, ale niewątpliwie konieczne są kolejne działania zwiększające częstotliwość na 26 do dawnych 10 min. lub 15 min. i obsługi składami.
Solówka nawet w ferie i wakacje na 2604 jest nie fair, ale solówki na 271 i 274 nawet w dni 'szkolne' to jest naprawdę skandal. Pytanie w jaki sposób chcesz wymusić składy ? :-| Jak na razie pod petycją podlinkowaną przez linia26 podpisało się tylko 70 osób.
Penny pisze: Z mojej strony może to i teoria spiskowa, ale w końcu PKM Sosnowiec ostatnio przegrał dość gruby przetarg, to może polityka będzie zmierzała do zwiększenia pracy przewozowej autobusów na terenie Sosnowca.
Jeśli mowa o pakiecie będzińskim to podobno przetarg jeszcze jest nie rozstrzygnięty. Ale jeśli już to mogliby się zastanowić nad 18/618 które od Mysłowic aż do Zagórza jadą jeden za drugim.

Ciekawe też czy po uwaleniu pięciu pociągów na '26' żaden motorniczy nie stracił pracy.

Zaś jeśli chodzi o żelazka na 213 i 216 pewnie chodzi o wyświetlacze po podmianie z '21' na '26'. Dziwne że na 2611 nie ma wpisanego żelazka jak było do tej pory. i Ciekawe czy wszystkie żelazka będą traktowane tak samo, skoro na 213, 216, 1507, 274 i 2201 wpisali żelazka.

No i tak teraz zauważyłem, że między +/- 19:30 a +/- 20:30 jest godzinna luka miedzy Mysłowicami i Milowicami bo skład z godziny 20 zjeżdża do zajezdni... Co za (....) ten rozkład układał. Chyba że będzie to połączenie przesiadkowe z 2601 na 2611, ale to już dobra wola tramwajarzy chyba o tym rozstrzygnie.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#49 Post autor: KZKGaPowicz » 16 sie 2011, 09:08

DW pisze:Jeszcze co do samego rozkładu, to wpisano w nim żelazka na poc.: 213, 216, 2201, 274. Najwidoczniej zmieniła się już definicja "taboru zmodernizowanego" i zaliczane są też choćby żelazka z II przetargu.
Przecież te z drugiego są zaliczane, a z pierwszego do tej pory nie zaliczano. Zapewne wkradła Ci się literówka ;)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#50 Post autor: DW » 16 sie 2011, 18:39

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:Jeszcze co do samego rozkładu, to wpisano w nim żelazka na poc.: 213, 216, 2201, 274. Najwidoczniej zmieniła się już definicja "taboru zmodernizowanego" i zaliczane są też choćby żelazka z II przetargu.
Przecież te z drugiego są zaliczane, a z pierwszego do tej pory nie zaliczano. Zapewne wkradła Ci się literówka ;)
Póki co zaliczano nie wszystkie żelazka z II przetargu, tylko te, których remont zakończył się w 2009 r. lub później, stąd tylko kilkanaście z nich się łapało.
R_G pisze:Ja to widzę w ten sposób, że owszem '26' aż tak bardzo nie ucierpi (ilość wagonów na godzinę zostanie taka sama w dni nauki szkolnej) za to dzięki składów na '26' ucierpią pasażerowie '27'. Nie czarujmy się, ale ta linia nawet na składach jeździ zawalona w szczycie, a teraz jeszcze dwie solówki co godzinę... Czyli wygaszanie popytu pełną parą.
Ciekawe co na to powie nasz prezydent (Górski), który niby zawsze opowiadał się za tramwajami i nie pozwalał na żadne cięcia w S-cu.
R_G pisze:W artykule który przytoczyłeś niewątpliwe rzeczniczka twierdzi że takt 20 minutowy wymusiły Tramwaje Śląskie bo z punktualnością kiepsko.
Zdanie że TŚ samo siebie niszczy potwierdza także adam86 na forum WPK. Składów na 271, 274 i 2604 nie będzie bo tramwajarzom nie chce/nie umieją spiąć kilku wagonów w skład. Na tyle było im potrzebne rozwalenie 529+537, 635+636 i kilku innych wcześniej.
Niby mogą połączyć choćby 666+667 ale oczywiście na dwóch patykach, a to przekracza możliwości organizacyjne, użytkowe, intelektualne i bóg wie jeszcze jakie spółki Tramwaje Śląskie.
#636+635 powinno się dać nawet spiąć i jeździć normalnie na 1 patyku, ale, że są to wozy po RK, to pewnie tak nie zrobią. Za to nadal mogliby spiąć #521+518, #537+529, #666+667 czy #553+513, tyle, że musiałyby kursować na dwóch patykach (ewentualnie musieliby im podorabiać kable na dachu).
R_G pisze: Jak na razie pod petycją podlinkowaną przez linia26 podpisało się tylko 70 osób.
Bo pewnie mało kto o niej wie...
R_G pisze:Ciekawe też czy po uwaleniu pięciu pociągów na '26' żaden motorniczy nie stracił pracy.
Dochodzą dwa dodatkowe pociągi w soboty (27), a w niedziele ok. 11 poc., więc jakoś znacznie nie wpłynie to znacznie na liczbę potrzebnych motorowych. Jeszcze niedawno motorowych w Będzinie brakowało, więc może teraz sytuacja się poprawi (choć znając nasze realia różnie może być...).
R_G pisze:Co i tak teraz zauważyłem, że między +/- 19:30 a +/- 20:30 jest godzinna luka miedzy Mysłowicami i Milowicami bo skład z godziny 20 zjeżdża do zajezdni... Co za (....) ten rozkład układał. Chyba że będzie to połączenie przesiadkowe z 2601 na 2611, ale to już dobra wola tramwajarzy chyba o tym rozstrzygnie.
Niby na Małachowskiego można się przesiąść z 2601 do 2611, choć jak 2601 się spóźni, to pewnie 2611 nie będzie na niego czekał...


Jak już wspomniałem w DPD na linii 27 kursują dziś same solówki :!:
Albo taki jest rozkład wakacyjny (nieopublikowany w internecie), albo w Będzinie się pomylili i pomyśleli, że w wakacje 27 ma kursować wg rozkładu sobotniego specjalnego.
Dziś w międzyszczycie (ok. 11-stej) 27 jeździły dość znacznie zapełnione, a w składach na 26 również było dość sporo osób (co najmniej 30-40 w każdym z wagonów).
Ponadto na przystankach w Sosnowcu nie ma nowych rozkładów, stąd ludzie nie są nawet świadomi zmian (na żadnym z przystanków w S-cu nie widziałem nowych rozkładów, poza nowym rozkładem 15-stki). Również w Będzinie nowe rozkłady na pewno nie wiszą na wszystkich przystankach, a tam gdzie są motorowi sprawdzają kiedy mają odjazd ;) (np. w Będzinie na Czeladzkiej).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości