2010.08.01 - zmiany rozkładów i tras
2010.08.01 - zmiany rozkładów i tras
Mam pewną informacje że w Zabrzu od niedzieli 28.07.2010r. Tramwaje wracają na tzw. stare trasy swoje
Ostatnio zmieniony 31 lip 2010, 00:22 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Właściwie są to rozkłady, które miały zostac wprowadzone wcześniej:
T1 codziennie solówki:
- w dni robocze co 15 minut,
- w soboty co 15/30 minut,
- w niedziele co 30 minut,
T3 w dni robocze prawdopodobnie składy:
- w dni robocze co 15 minut,
- w soboty co 15/30 minut,
- w niedziele co 30 minut,
T4 chyba solówki:
- tylko w dni robocze szkolne co 15 minut, pomiędzy 9 a 11 rzadziej,
T5 chyba solówki:
- w dni robocze co 15 minut,
- w soboty i niedziele rano co 30 minut, później co 15
T18 codziennie solówki:
- codziennie co 30 minut,
- w dni wolne, w godzinach porannych co godzinę , potem co 30 minut
Nie ma nowego rozkładu dla T35. Czyżby likwidacja?
Nowe rozkłady pojawią się również na T11, T16 i T19. Na razie brak danych.
T1 codziennie solówki:
- w dni robocze co 15 minut,
- w soboty co 15/30 minut,
- w niedziele co 30 minut,
T3 w dni robocze prawdopodobnie składy:
- w dni robocze co 15 minut,
- w soboty co 15/30 minut,
- w niedziele co 30 minut,
T4 chyba solówki:
- tylko w dni robocze szkolne co 15 minut, pomiędzy 9 a 11 rzadziej,
T5 chyba solówki:
- w dni robocze co 15 minut,
- w soboty i niedziele rano co 30 minut, później co 15
T18 codziennie solówki:
- codziennie co 30 minut,
- w dni wolne, w godzinach porannych co godzinę , potem co 30 minut
Nie ma nowego rozkładu dla T35. Czyżby likwidacja?
Nowe rozkłady pojawią się również na T11, T16 i T19. Na razie brak danych.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam informacje że T5 będzie co druga składem jezdzićBoguś pisze:Właściwie są to rozkłady, które miały zostac wprowadzone wcześniej:
T1 codziennie solówki:
- w dni robocze co 15 minut,
- w soboty co 15/30 minut,
- w niedziele co 30 minut,
T3 w dni robocze prawdopodobnie składy:
- w dni roobcze co 15 minut,
- w soboty co 15/30 minut,
- w niedziele co 30 minut,
T4 chyba solówki:
- tylko w dni robocze szkolne co 15 minut, pomiędzy 9 a 11 rzadziej,
T5 chyba solówki:
- w dni robocze co 15 minut,
- w soboty i niedziele rano co 30 minut, później co 15
T18 codziennie solówki:
- codziennie co 30 minut,
- w dni wolne, w godzinach porannych co godzinę , potem co 30 minut
Nie ma nowego rozkładu dla T35. Czyżby likwidacja?
Nowe rozkłady pojawią się również na T11, T16 i T19. Na razie brak danych.
Ale żeby T18 jezdziło co godzine rano skandal i glupota co raz bardziej widzę że tramwaje zostaną tylko w największych mistach
Dopisane 14:00
Ale ta T4 ograniczenie go do dni roboczych to juz wielki błąd dla tego że np T1 będzie w niedziele co 30 min idotyzm a A4 co 20 min więc sie nie pokryją i przyjdzie zima a ludzie będą marzli na zajezdni czekając na A4
Ostatnio zmieniony 30 lip 2010, 14:57 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Ale chyba z początku była koncepcja by przed solówką na 5 jechało 35, ale widać, że 35 idzie do piachu, więc tam gdzie będzie jechała solówka na 5, będzie niesamowity ścisk, co widać już teraz. Dobrze by było gdyby na 5 były same składy, ale to chyba byłby jakiś cud. Jedyny pozytyw to soboty, choć częstotliwość co 15 mogłaby być już trochę wcześniej. Tak poza tym ciągłe ograniczanie
No ale będą składy i dlatego 35 idzie w odstawkę. Dla pasażerów same korzyści - zamiast tramwaju co ok. 6-8 minut będą mieć go co kwadrans.luksus pisze:Ale chyba z początku była koncepcja by przed solówką na 5 jechało 35, ale widać, że 35 idzie do piachu, więc tam gdzie będzie jechała solówka na 5, będzie niesamowity ścisk, co widać już teraz. Dobrze by było gdyby na 5 były same składy, ale to chyba byłby jakiś cud.
Zmiany od 1 VIII: Zmiany rozkładów jazdy
Od dnia 1 sierpnia 2010 r. w związku z zakończeniem prac torowych w rejonie ul. Rymera przywrócone zostaje kursowanie linii tramwajowych 1, 4 i 5 na stałych trasach. Jednocześnie na liniach 1, 3, 4, 5, 17 i 18 wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy zakładające utrzymanie zmienionych częstotliwości kursowania (15- i 30-minutowe). Zawieszone zostaje kursowanie linii 35.
Ponadto, z dniem 1 sierpnia 2010 r. zmieniona zostaje trasa linii 9, która kursować będzie w relacji Stroszek Zajezdnia – Bytom – Chebzie – Wirek – Świętochłowice – Chorzów Ratusz. Jednocześnie zawieszone zostaje kursowanie linii 10
Od dnia 1 sierpnia 2010 r. w związku z zakończeniem prac torowych w rejonie ul. Rymera przywrócone zostaje kursowanie linii tramwajowych 1, 4 i 5 na stałych trasach. Jednocześnie na liniach 1, 3, 4, 5, 17 i 18 wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy zakładające utrzymanie zmienionych częstotliwości kursowania (15- i 30-minutowe). Zawieszone zostaje kursowanie linii 35.
Ponadto, z dniem 1 sierpnia 2010 r. zmieniona zostaje trasa linii 9, która kursować będzie w relacji Stroszek Zajezdnia – Bytom – Chebzie – Wirek – Świętochłowice – Chorzów Ratusz. Jednocześnie zawieszone zostaje kursowanie linii 10
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wczoraj sprawdzałem rozkład "1" od 1.08.2010 i nie było tam oznaczonych kursów zmodernizowanych wagonów. Widocznie administrator strony o tym zapomniał.memphis pisze:Dlaczego tak uważasz?KZKGaPowicz pisze:Za to na linii nr 1 wg rozkładu nie będą kursować "żelazka".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Ja myślę, że nie powinieneś grzebać w rozkładach jazdy, które nie są publicznie dostępne i wyciągać na tej podstawie daleko idących wnioskówKZKGaPowicz pisze:Wczoraj sprawdzałem rozkład "1" od 1.08.2010 i nie było tam oznaczonych kursów zmodernizowanych wagonów. Widocznie administrator strony o tym zapomniał.
Załączam rozkład linii 9 w Excelu zrobiony na podstawie rozkładu ze stronki TŚ.
- Załączniki
-
- T09_20100801.xls
- (168.5 KiB) Pobrany 170 razy
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Były oznaczone na rozkładzie dyspozytorskim na stronie TŚ. Tutaj przykład jak to wygląda.mark40 pisze:Gdziekolwiek były do tej pory oznaczone?puschel pisze:ale kursów zaznaczonych, jako wykonywane zmodernizowanym wagonem nie ma.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Tak, to wiem. Tzn, hmm... nie wiem dlaczego pomyślałem o rozkładach na przystankach, że są oznaczone jakimiś kwadracikami lub jakoś inaczej, stąd moje zdziwienie .KZKGaPowicz pisze:Były oznaczone na rozkładzie dyspozytorskim na stronie TŚ. Tutaj przykład jak to wygląda.mark40 pisze:Gdziekolwiek były do tej pory oznaczone?puschel pisze:ale kursów zaznaczonych, jako wykonywane zmodernizowanym wagonem nie ma.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Potwierdzam, będzie 5 pociągów obsługiwanych przez solówki.puschel pisze:Od 1 września na czwórce będzie jeździć pięć pociągów i chyba solówki.DTSN pisze:Czy ktoś wie co będzie z T4 teraz są wakacje więc według rozkladu to od jutra tylko będzie jezdził T1 co 30 min w niedziele SUPER po woli mnie to wszystko zaczyna...
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Fajnie widzieć T9 w całości na starej trasie. Idea pociągnięcia którejś linii przelotowo do Stroszka jest fajna, ale nie sądzę, aby z T9 to był dobry pomysł. Jak się zacznie jesień, to z godziną odjazdu z Sikorskiego do Stroszka będzie loteria, a nie właściwe uzupełnienie T19, no ale pozostaje trzymać kciuki
Jeżeli chodzi o problemy związane z jesienią, to tak. Linie 9 i 18 nie należą do "pewniaków" w tę porę roku. Nie rozumiem, czemu po prostu nie wzmocni się porządnie obecnego 31. Linia krótka, mająca jeden kraniec przy zajezdni, to można sobie nawet podmieniać wozy do woli w zależności od pory dnia. Żadnych jednotorów, więc częstotliwość również może być dowolna... No ale KZK GOP woli kombinować z przedłużaniem linii, które do krótkich nie należą i kursują ze sporą ilością mijanek... No cóż. Widać starają się uczynić tramwaj bardziej zawodnym środkiem komunikacji, niż jest do tej pory.mark40 pisze:(...) czy występuje podobny problem co na 9?
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Z tego co wiem to podzielenie dawnej 9tki na dwie linie spowodowane było długością tej linii. Zamiast zostawić ją taka jaką była bez jakichkolwiek 4min postoju to zwiększa się jeszcze jej tras poprzez obsługę Stoszka. Dla mnie to jest paranoja i KZK sam sobie przeczy.Penny pisze:Jeżeli chodzi o problemy związane z jesienią, to tak. Linie 9 i 18 nie należą do "pewniaków" w tę porę roku. Nie rozumiem, czemu po prostu nie wzmocni się porządnie obecnego 31. Linia krótka, mająca jeden kraniec przy zajezdni, to można sobie nawet podmieniać wozy do woli w zależności od pory dnia. Żadnych jednotorów, więc częstotliwość również może być dowolna... No ale KZK GOP woli kombinować z przedłużaniem linii, które do krótkich nie należą i kursują ze sporą ilością mijanek... No cóż. Widać starają się uczynić tramwaj bardziej zawodnym środkiem komunikacji, niż jest do tej pory.mark40 pisze:(...) czy występuje podobny problem co na 9?
Odnośnie Twojego pomysłu z linią 31 to nie wzmocni się jej obecnie, bo przecież nie kursuje wcale Dalej uważam, że trasy sprzed remontu pl. Sikorskiego były dobre i takie powinny zostać. Zdążyłem się już przyzwyczaić do tych tras przed podziałem 9tki i rozwiązania te nie były takie złe. 31 co 15/30 minut w dni robocze wspomagała 19tkę. Tylko ten jeden kurs 19tki przed którym nie jechała 31 mógł być zapełniony, ale kursowanie tego dodatku było pewniejsze. Obecnie wystarczy, że jest zamieszanie w Chorzowie, więc ani 9, ani 19 nie dojadą na Stroszek i ludzie sobie mogą czekać. Gdyby była 31 - nie byłoby problemu.
Patrząc na to co się dzieje z 18tką (zmniejszenie częstotliwości) uważam, że powinno się ją wydłużyć do Stroszka. Będzie to wtedy dłuższa linia, ale wydłużona relacja może spowodować wzrost liczby pasażerów i oddalić widmo likwidacji. Oczywiście linia ta nie może jeździć co 30minut, bo ani w Rudzie Śląskiej nie będzie żadną ofertą dla pasażerów, ani nie wzmocni 19tki na trasie z centrum Bytomia do Stroszka.
Łatwo można zauważyć, że prawie każdy większy remont, który poprawia infrastrukturę tramwajową jest pretekstem KZK GOP do niekorzystnych zmian tras i rozkładów. Tak więc nie ma co się cieszyć z grubsza, że gdzieś zaplanowano remont, bo może to doprowadzić do pogorszenia oferty przewozowej co w przyszłości może spowodować likwidacje. W innych państwach jest to niemożliwe, ale widocznie u nas wszystko się da wykonać :/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ja również się zastanawiałem nad wydłużeniem "18" na Stroszek, a skróceniu "9" do Placu Sikorskiego. Zgadzam się z Wami, że wtedy linia 18 miałaby o wiele więcej pasażerów. Układ torowy w Rudzie Śląskiej pozwoliłby na wprowadzenie taktu 15-minutowego.
A co do "9", to od przystanku do wysiadania z tramwajów linii nr 11 i 17 do przystanku dla linii nr 9 w kierunku Chorzowa tramwaj ma przejeżdżać ten krótki odcinek w 5 minut. Ten postój na Chebziu to kolejna porażka organizatora komunikacji miejskiej. Wygląda to mniej więcej tak, że przyjeżdża "9" z Chorzowa i oczekuje tam ok. 5 minut. Później przyjeżdża "9" z Bytomia i oczekuje na odjazd, a ta z Chorzowa odjeżdża.
A co do "9", to od przystanku do wysiadania z tramwajów linii nr 11 i 17 do przystanku dla linii nr 9 w kierunku Chorzowa tramwaj ma przejeżdżać ten krótki odcinek w 5 minut. Ten postój na Chebziu to kolejna porażka organizatora komunikacji miejskiej. Wygląda to mniej więcej tak, że przyjeżdża "9" z Chorzowa i oczekuje tam ok. 5 minut. Później przyjeżdża "9" z Bytomia i oczekuje na odjazd, a ta z Chorzowa odjeżdża.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Postój wynika bezpośrednio z faktu, że jest częstotliwość ruchu niedostosowania do mijanek (ewentualnie odwrotnie). W normalnym mieście już dawno przynajmniej na Pawle zbudowana byłaby mijanka, która uprościłaby ruch w całej okolicy Chebzia.KZKGaPowicz pisze:Ten postój na Chebziu to kolejna porażka organizatora komunikacji miejskiej.
Nie z długością, a z problemem z mijankami przy takcie co 15 min.rafalurbino18 pisze:Z tego co wiem to podzielenie dawnej 9tki na dwie linie spowodowane było długością tej linii. Zamiast zostawić ją taka jaką była bez jakichkolwiek 4min postoju to zwiększa się jeszcze jej tras poprzez obsługę Stoszka. Dla mnie to jest paranoja i KZK sam sobie przeczy.
Gmina chciała mieć połaczenia bezpośrednie, to ma. Do tego dochodzi chora idea robienia wsyztskich linii w takcie co 15 minut i burdel gotowy. Ale poczekajcie, nie zdziwie się jak od 1 września znowu coś innego się wymysli.Odnośnie Twojego pomysłu z linią 31 to nie wzmocni się jej obecnie, bo przecież nie kursuje wcale Dalej uważam, że trasy sprzed remontu pl. Sikorskiego były dobre i takie powinny zostać. Zdążyłem się już przyzwyczaić do tych tras przed podziałem 9tki i rozwiązania te nie były takie złe. 31 co 15/30 minut w dni robocze wspomagała 19tkę. Tylko ten jeden kurs 19tki przed którym nie jechała 31 mógł być zapełniony, ale kursowanie tego dodatku było pewniejsze. Obecnie wystarczy, że jest zamieszanie w Chorzowie, więc ani 9, ani 19 nie dojadą na Stroszek i ludzie sobie mogą czekać. Gdyby była 31 - nie byłoby problemu.
Nie. Linia jednotorowa z mijankami spowoduje tylko burdel na Stroszku i problem z koordynacją.Patrząc na to co się dzieje z 18tką (zmniejszenie częstotliwości) uważam, że powinno się ją wydłużyć do Stroszka. Będzie to wtedy dłuższa linia, ale wydłużona relacja może spowodować wzrost liczby pasażerów i oddalić widmo likwidacji.
KZKGOP 1779
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Według mnie jedno wynika z drugiego. Im dłuższa linia, tym więcej mijanek, większe prawdopodobieństwo opóźnień, wypadnięć kursów itp.adam86 pisze:Nie z długością, a z problemem z mijankami przy takcie co 15 min.rafalurbino18 pisze:Z tego co wiem to podzielenie dawnej 9tki na dwie linie spowodowane było długością tej linii. Zamiast zostawić ją taka jaką była bez jakichkolwiek 4min postoju to zwiększa się jeszcze jej tras poprzez obsługę Stoszka. Dla mnie to jest paranoja i KZK sam sobie przeczy.
Oczywiście, że spowoduje, ale jeśli wybierać miedzy 9tką, a 18tką to ja wolę przedłużyć tą drugą. Uważam jednak, że wydłużenie którejś z tych linii to i tak gorsze rozwiązanie od puszczenia na Stroszek 31. Kiedyś nawet tego 31 w dni robocze nie było, więc lepsze 9 albo 18 niż nic.adam86 pisze:Nie. Linia jednotorowa z mijankami spowoduje tylko burdel na Stroszku i problem z koordynacją.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Tomczyk zawsze tak robi, że zostawia cały rozkład i tylko dokleja krzywy paseczek z informacją, że linia nie kursuje. Robi tak od wielu lat i jest niereformowalny pod tym względem.adas pisze:Na przystanku Urząd Miasta w Bytomiu wisi ROZKŁAD linii 31 (na dole jest informacja, że linia jest zawieszona).
Czyli informacja "Linia 820 od xx. xx. 2008 nie obsługuje kursów wieczornych/nocnych" na dworcu w Bytomiu to z tego samego powodu? (bo w sumie tam chyba też jest dodatkowy rozkład tego nocnego/wieczornego 820).memphis pisze:Tomczyk zawsze tak robi, że zostawia cały rozkład i tylko dokleja krzywy paseczek z informacją, że linia nie kursuje. Robi tak od wielu lat i jest niereformowalny pod tym względem.adas pisze:Na przystanku Urząd Miasta w Bytomiu wisi ROZKŁAD linii 31 (na dole jest informacja, że linia jest zawieszona).
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ja gdzieś ostatnio widziałem rozkład linii 30 - jeszcze z kursami zjazdowymi do zajezdni...Gliwice.DTSN pisze:Ja coś lepszego powiem, 100m od zajezdni Gliwice przystanek Maciejów Knurowska nawet nie ma informacji ze jest zawieszona linia wisi normalny rozkład linii 35 która jedzie do Zaborza a linii nie mam
Oczywiście. Zdarzały się przypadki, że Tomczyk stawiał zupełnie nową tablicę i umieszczał tam na nowo rozkład jazdy linii która nie kursuje, oczywiście z paseczkiem ze stosowną adnotacją, że jest zawieszona.adas pisze:Czyli informacja "Linia 820 od xx. xx. 2008 nie obsługuje kursów wieczornych/nocnych" na dworcu w Bytomiu to z tego samego powodu? (bo w sumie tam chyba też jest dodatkowy rozkład tego nocnego/wieczornego 820).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości