Likwidacja trasy 25

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#101 Post autor: rafalurbino18 » 07 lip 2008, 20:57

Ja książkę tą mam już od grudnia 2007roku. Naprawdę bardzo ciekawa, polecam ją i zalecam przeczytanie osobom, które jeszcze tego nie zrobiły. Opisuje ona m.in. budowę linii z Wojkowic do Będzina, jej eksploatację (np. o rozkładach jazdy, taryfach biletowych, taborze) oraz ta najsmutniejsza część - likwidacja linii. Są też wieści o linii autobusowej nr 25, Będzińskim Tramwaju Historycznym, dużo zdjęć oraz wiele innych interesujących rzeczy. Naprawdę gorąco polecam.

Awatar użytkownika
Ardo
Posty: 128
Rejestracja: 17 lip 2007, 11:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#102 Post autor: Ardo » 16 lip 2008, 18:53

Dzisiaj byłem na odcinku od żychcic do wojkowic, niestety ekipa demontująca tory bardzo sprzeciwiała się zdjęciom, więc wolałem ich nie robić. Jak wrócę z Katowic to zamieszczę te które mam (pętla żychcice, trasa od parku do pętli robione z autobusu ;) )
ArdoGallery <- Zapraszam !

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#103 Post autor: hanys76 » 03 sie 2008, 21:48

Torowisko na 25 jest obecnie rozbierane przy mijance na ulicy Osiedlowej w Grodzcu. . Szyny leżą obok razem z podkładami. Do ulicy Wróblewskiego został im jeszcze, spory kawałek do rozbiórki i wejdą już na Wolności.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#104 Post autor: Kuba » 03 sie 2008, 23:04

i fotki:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=376

18.08.2008
Wczoraj jechałem przez Ul. Nowotki w Grodźcu. Nie ma już torowiska w stronę Będzina.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#105 Post autor: Marcin » 24 maja 2009, 14:57

Dziś postanowiłem z kol. TŚ_ZKT1 i Kamilem wybrać się śladem zlikwidowanych linii tramwajowych.Na pierwszy ogień poszła linia 25 którą obejrzeliśmy po Wojkowickiej stronie zawodząc się niestety brakiem jakichkolwiek śladów że kiedyś istniała tu linia tramwajowa.Kawałki a w zasadzie resztki torowiska zostały już tylko na wjazdach na posesję, zdemontowano nawet słupy trakcyjne wzdłuż ul.Sobieskiego.Pętla cała zaorana pozostał tylko tłuczeń i kilka betonowych podkładów rzuconych w krzaki...

Wrzucam tylko kilka zdjęć poglądowo, kto chce więcej pisać tutaj lub na PW.
Załączniki
Obraz 002.jpg
Obraz 003.jpg
Obraz 004.jpg
Obraz 010.jpg
Obraz 013.jpg
Obraz 017.jpg
Obraz 026.jpg
Obraz 032.jpg
Obraz 034.jpg

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#106 Post autor: ff » 24 maja 2009, 18:18

Przygnębiający widok... :/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#107 Post autor: Marcin » 24 maja 2009, 18:26

ff pisze:Przygnębiający widok... :/
No niestety, a 25 znów na innej trasie, od kiedy zawraca ona zaś na Żychcicach ZTCP zawracała a Bobrownikach.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#108 Post autor: Kuba » 24 maja 2009, 18:34

No i jeździ na Kościuszki a nie na Paryż tudzież Ksawere.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#109 Post autor: Marcin » 24 maja 2009, 19:16

Kuba pisze:No i jeździ na Kościuszki a nie na Paryż tudzież Ksawere.
Tak ja wiem ale w ilu miejscach chodziło mi ze zawracał w Wojkowicach tudzież Bobrownikach.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#110 Post autor: Peter » 07 lis 2010, 19:55

Linię tramwajową można zamienić na ścieżkę rowerową i to dosłownie :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#111 Post autor: Kuba » 07 lis 2010, 20:23

Jest to bardzo dobry pomysł według mnie. Byle by ta ścieżka była poprowadzona dokładnie trasą 25. Wtedy będzie rarytas. Tramwaju się już nie przywróci :(
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#112 Post autor: Boguś » 08 lis 2010, 18:16

Peter pisze:Linię tramwajową można zamienić na ścieżkę rowerową i to dosłownie Link
Przynajmniej zrobili normalną nawierzchnię, a nie z beznadziejnej kostki brukowej, po której nie da się jeździć.

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#113 Post autor: Kamil105Na » 23 lis 2010, 20:54

Kuba pisze:Jest to bardzo dobry pomysł według mnie. Byle by ta ścieżka była poprowadzona dokładnie trasą 25. Wtedy będzie rarytas. Tramwaju się już nie przywróci :(
Nie wiadomo co będzie za 20 lat... samorząd Będzina na pewno się zmieni... oby na lepsze.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#114 Post autor: TŚ25 » 23 lis 2010, 21:22

Kamil105Na pisze:
Kuba pisze:Jest to bardzo dobry pomysł według mnie. Byle by ta ścieżka była poprowadzona dokładnie trasą 25. Wtedy będzie rarytas. Tramwaju się już nie przywróci :(
Nie wiadomo co będzie za 20 lat... samorząd Będzina na pewno się zmieni... oby na lepsze.

W to wątpię, żeby linia 25 mogła za kilka lat znowu jeździć. Chyba że w skróconej relacji ;)
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Likwidacja trasy 25

#115 Post autor: #530+540 » 31 mar 2020, 08:23

Dzisiaj mija 14 lat, odkąd ostatni pociąg zjechał z tej cudownej linii... Był to 252 #759.
Mi osobiście bardzo szkoda 25, głównie lubiałem ją za malowniczą trasę. Tu pole, tam las a potem uliczka osiedlowa... coś pięknego😕 Bardzo dokładnie pamiętam jej trase: Najpierw Kołątaja w Będzinie, nic specjalnego. Potem skręt w kierunku zajezdni i kilkuset metrowy odcinek przez taki dojazd do jakiś domów. Potem tramwaj miał długa prostą na ulicy Wolności (tu zaczynał się Grodziec). Teraz jest tam ścieżka rowerowa, szkoda że niema żadnych pozostałości po torowisku. Potem ulica Osiedlowa i pierwszy zapuszczony odcinek 25, tramwaj wjeżdżał w pole i przecinał ulice Nowotki. Właśnie w tym miejscu mieści się słynny szary dom, przy którym tramwaje miały dużo zdjęć. Potem szlak prowadził przez ogródki działkowe, aż w końcu dojechał do ulicy Barlickiego. Tam sobie jechał przez dłuższy czas, aż za mostem kolei wąskotorowej skręcał w prawo w las. Niestety nie jechał w nim długo, bo skręcał w prawo i lądował na osiedlowej uliczce Portieratu. Z niej zjeżdżał w sam środek blokowiska, skąd wracał na ulicę Jana lll Sobieskiego (Wojkowice). Tam jechał przy ulicy obok domków, nagle za mostem zaczynała się krańcówka. Dzisiaj w jej miejscu stoi market Netto :/ Jedyne co się zachowało po tej linii to kilka słupów na Grodzieckiej (przy zajezdni) i trochę torów w w/w lesie (teraz jest kompletnie opuszczony).
No niestety, wszystko co dobre kiedyś się kończy...
Nie zapominajmy również o równo malowniczej linii 8!
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

Re: Likwidacja trasy 25

#116 Post autor: patryk644 » 31 mar 2020, 09:15

Jaki był oficjalny powód likwidacji linii nr 25?

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Likwidacja trasy 25

#117 Post autor: #530+540 » 31 mar 2020, 09:18

patryk644 pisze:
31 mar 2020, 09:15
Jaki był oficjalny powód likwidacji linii nr 25?
Ówczesny prezydent Będzina stwierdził że autobus jest rozsądniejszym i tańszym rozwiazaniem. Mielibyśmy tramwaj co 30 minut, a mamy autobus co 1,5 godziny.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, 09:18 przez #530+540, łącznie zmieniany 1 raz.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

Re: Likwidacja trasy 25

#118 Post autor: patryk644 » 31 mar 2020, 09:20

#530+540 pisze:
31 mar 2020, 09:17
patryk644 pisze:
31 mar 2020, 09:15
Jaki był oficjalny powód likwidacji linii nr 25?
Prezydent Będzina stwierdził że autobus jest rozsądniejszym i tańszym rozwiazaniem. Mielibyśmy tramwaj co 30 minut, a mamy autobus co 1,5 godziny.
Czyli dokładnie ta sama sytuacja co z linią 12 w Chorzowie i tramwajami w Gliwicach. Mogę się z własnych doświadczeń wypowiedzieć na temat 12stki, bo mam porównanie tramwaju z autobusem na tej trasie. Tramwaje nie dość że częściej to jeszcze szybciej a i tak zlikwidowali, pewnie te same wrażenie mogli odnieść pasażerowie linii nr 25.

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 2813
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Likwidacja trasy 25

#119 Post autor: IgorMike » 31 mar 2020, 09:21

#530+540 pisze:
31 mar 2020, 08:23
Tam sobie jechał przez dłuższy czas, aż za mostem kolei wąskotorowej skręcał w prawo w las.
A nie w lewo?

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re:

#120 Post autor: #530+540 » 31 mar 2020, 10:23

IgorMike pisze:
31 mar 2020, 09:21
#530+540 pisze:
31 mar 2020, 08:23
Tam sobie jechał przez dłuższy czas, aż za mostem kolei wąskotorowej skręcał w prawo w las.
A nie w lewo?
Tak, w lewo. Niestety forum nie edytuje długich postów.
patryk644 pisze:
31 mar 2020, 09:20
#530+540 pisze:
31 mar 2020, 09:17
patryk644 pisze:
31 mar 2020, 09:15
Jaki był oficjalny powód likwidacji linii nr 25?
Prezydent Będzina stwierdził że autobus jest rozsądniejszym i tańszym rozwiazaniem. Mielibyśmy tramwaj co 30 minut, a mamy autobus co 1,5 godziny.
Czyli dokładnie ta sama sytuacja co z linią 12 w Chorzowie i tramwajami w Gliwicach. Mogę się z własnych doświadczeń wypowiedzieć na temat 12stki, bo mam porównanie tramwaju z autobusem na tej trasie. Tramwaje nie dość że częściej to jeszcze szybciej a i tak zlikwidowali, pewnie te same wrażenie mogli odnieść pasażerowie linii nr 25.
Jak jeździłem tą linią, to pamiętam że w wagonie siedziało co najmniej 10 osób, niektórzy jechali całą trasę. Poza tym tramwaj miał bardzo piękna trasę, a autobus jedzie tylko po ulicy. Klimatu tej linii już się nie przywróci...
Gorąco zachęcam do przejrzenia tych zdjęć: http://phototrans.pl/17,69,13.html
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, 10:23 przez #530+540, łącznie zmieniany 1 raz.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Likwidacja trasy 25

#121 Post autor: #530+540 » 02 kwie 2020, 10:28

A o to co do dzisiaj możemy podziwiać po linii 25:
-Moderus #728, czyli przed remontem wagon #448, który bardzo często wyjeżdżał na 25.
-Szyny na wjazdach do posesji (szczególnie na Przechodniej w Grodźcu, jednakże można znaleźć takie miejsca na innych częściach trasy).
-Betonowe płyty na Portieratu w Wojkowicach (przystanek Portieratu N/Ż)
-Szczątki słupów trakcyjnych (szczególnie występują przy ogródkach działkowych (Nowotki, Będzin).
-Duża część torów przy zjeździe do zajezdni Będzin.
-Podkłady w krzakach za Netto (dawne miejsce pętli).
-Dziwnie wyglądające miejsca, które mogą wzbudzić podejrzenia (opuszczone mostki, drugie przejazdy pod wiaduktami, puste przejazdy między ulicami i wiele innych)
-I oczywiście przód wagonu #553, wiata i słupek z przyatanku Grodziec kino. To wszystko mieści się w OSP Będzin Grodziec.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

Re: Likwidacja trasy 25

#122 Post autor: patryk644 » 02 kwie 2020, 10:44

#530+540 pisze:
02 kwie 2020, 10:28
-Moderus #728, czyli przed remontem wagon #448, który bardzo często wyjeżdżał na 25.
Co do tego #728 to się zastanawiam czy ma cokolwiek z #448, bo w to wątpię.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

Re:

#123 Post autor: elot360 » 02 kwie 2020, 10:46

#530+540 pisze:
31 mar 2020, 09:18
Ówczesny prezydent Będzina stwierdził że autobus jest rozsądniejszym i tańszym rozwiazaniem. Mielibyśmy tramwaj co 30 minut, a mamy autobus co 1,5 godziny.
patryk644 pisze:
31 mar 2020, 09:20
Czyli dokładnie ta sama sytuacja co z linią 12 w Chorzowie i tramwajami w Gliwicach. [...]
Ja nie chcę nic mówić, ale jest duża różnica między autobusem co 1,5 godziny a autobusem co 10 minut, czyli A4 które jeździ w Gliwicach.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Likwidacja trasy 25

#124 Post autor: #530+540 » 02 kwie 2020, 12:17

patryk644 pisze:
02 kwie 2020, 10:44
#530+540 pisze:
02 kwie 2020, 10:28
-Moderus #728, czyli przed remontem wagon #448, który bardzo często wyjeżdżał na 25.
Co do tego #728 to się zastanawiam czy ma cokolwiek z #448, bo w to wątpię.
Wspólnego z #448 ma dużo. Modernizację wykonano na tym samym pudle, które od swoich początków jeździło z numerem #448. Wagon ten był robiony w ZUR, a u nas nie podmieniano pudeł jak w Łodzi i Poznaniu.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

Re: Likwidacja trasy 25

#125 Post autor: patryk644 » 02 kwie 2020, 12:32

#530+540 pisze:
02 kwie 2020, 12:17
patryk644 pisze:
02 kwie 2020, 10:44
#530+540 pisze:
02 kwie 2020, 10:28
-Moderus #728, czyli przed remontem wagon #448, który bardzo często wyjeżdżał na 25.
Co do tego #728 to się zastanawiam czy ma cokolwiek z #448, bo w to wątpię.
Wspólnego z #448 ma dużo. Modernizację wykonano na tym samym pudle, które od swoich początków jeździło z numerem #448. Wagon ten był robiony w ZUR, a u nas nie podmieniano pudeł jak w Łodzi i Poznaniu.
A myślałem, że wszystkie pudła były nowe. Całe życie w błędzie :D

#530+540
Posty: 1558
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Likwidacja trasy 25

#126 Post autor: #530+540 » 02 kwie 2020, 12:43

patryk644 pisze:
02 kwie 2020, 12:32
#530+540 pisze:
02 kwie 2020, 12:17
patryk644 pisze:
02 kwie 2020, 10:44
#530+540 pisze:
02 kwie 2020, 10:28
-Moderus #728, czyli przed remontem wagon #448, który bardzo często wyjeżdżał na 25.
Co do tego #728 to się zastanawiam czy ma cokolwiek z #448, bo w to wątpię.
Wspólnego z #448 ma dużo. Modernizację wykonano na tym samym pudle, które od swoich początków jeździło z numerem #448. Wagon ten był robiony w ZUR, a u nas nie podmieniano pudeł jak w Łodzi i Poznaniu.
A myślałem, że wszystkie pudła były nowe. Całe życie w błędzie :D
Jeszcze zdarzało się kilka podmian numerów w ZUR, m.in:
105Na #768 na NFS #681
105N #539 na NFS #768
105Na #728 na NFS #647
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości