Ruda Śląska vs KZK GOP

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Ruda Śląska vs KZK GOP

#1 Post autor: KZKGaPowicz » 07 cze 2010, 21:10

Czytałem dzisiaj na forum WPK, że UM Ruda Śląska zwrócił się do KZK GOP o przywrócenie stałej trasy linii nr 9, gdyż otrzymał maile mieszkańców dotyczące tej kwestii. Urząd wystosował pismo do KZK GOP wraz z mailami mieszkańców.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

Re: Ruda Śląska vs KZK GOP

#2 Post autor: 37 » 07 cze 2010, 22:32

KZKGaPowicz pisze:Czytałem dzisiaj na forum WPK, że UM Ruda Śląska zwrócił się do KZK GOP o przywrócenie stałej trasy linii nr 9, gdyż otrzymał maile mieszkańców dotyczące tej kwestii. Urząd wystosował pismo do KZK GOP wraz z mailami mieszkańców.
I tak powstają plotki :)
UM zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie sytuacji i podanie przyczyn takiej decyzji. M.in. ja interweniowałem w tej sprawie (pisałem także o 18, ale ostatecznie zmiany nie weszły w życie). Znając KZK GOP odpiszą, że zmiany są poparte badaniami napełnień i kierunków przewozów pasażerskich. Ale tym razem nie chce im odpuścić. Będzie trzeba to się podpisy zbierze?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ruda Śląska vs KZK GOP

#3 Post autor: KZKGaPowicz » 08 cze 2010, 19:12

37 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Czytałem dzisiaj na forum WPK, że UM Ruda Śląska zwrócił się do KZK GOP o przywrócenie stałej trasy linii nr 9, gdyż otrzymał maile mieszkańców dotyczące tej kwestii. Urząd wystosował pismo do KZK GOP wraz z mailami mieszkańców.
I tak powstają plotki :)
UM zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie sytuacji i podanie przyczyn takiej decyzji. M.in. ja interweniowałem w tej sprawie (pisałem także o 18, ale ostatecznie zmiany nie weszły w życie). Znając KZK GOP odpiszą, że zmiany są poparte badaniami napełnień i kierunków przewozów pasażerskich. Ale tym razem nie chce im odpuścić. Będzie trzeba to się podpisy zbierze?
Źle to sformułowałem, gdyż przed 14:00 miałem jeszcze dostęp do tego dokumentu, a wieczorem po kliknięciu w link nie pojawił się ten obraz (wyświetliła się tylko strona). Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#4 Post autor: misza » 16 cze 2010, 12:43

Pismo o wyjaśnienie sprawy.
Ruda Śląska, 10.06.2010 r.
Zbigniew Domżalski
Przedstawiciel Rady Miejskiej
z Rudy Śląskiej w KZK GOP

Szanowny Pan
Roman Urbańczyk

Przewodniczący Zarządu
KZK GOP


Niniejszym zwracam się z prośbą o przywrócenie kursowania linii tramwajowej nr 9 na terenie miasta Rudy Śląskiej, tak jak to miało miejsce przed jej podziałem na linie nr 9 i 10.
W ostatnim okresie, szczególnie na początku czerwca, bardzo wielu mieszkańców interweniowało oraz skarżyło się na obecne rozwiązanie, które powoduje, że Ruda Śląska została komunikacyjnie podzielona na dwie części.
Mieszkańcy Rudy Śląskiej skarżą się na obecny podział tej linii na nr 9 (Bytom – Chebzie) i na nr 10 (Chebzie – Chorzów). Jest to podział nielogiczny, gdyż powoduje stratę czasu przy przesiadce (10-15 min.), przedłuża to czas podróży oraz zwiększa koszty, w związku z obowiązkiem zakupu drugiego biletu przez pasażerów.
Rozwiązanie te jest złe, ponieważ dzieli Rudę Śląską, utrudnia dojazd z dzielnic północnych (ok. 22 tys. osób) do centrum administracyjnego, jakim jest Nowy Bytom, a także do dzielnicy Wirku – centrum handlowego, gdzie jest wiele sklepów i odbywa się duży targ.
Rozwiązanie to jest nieekonomiczne, gdyż powoduje, że rudzianie wolą jechać minibusami, co podraża koszty utrzymania linii tramwajowych przez KZK GOP i w dłuższym czasie może doprowadzić do dużego deficytu tych linii.
Uważam wraz z mieszkańcami, że nic nie stoi na przeszkodzie,
aby tramwaj nr 9 kursował od Stroszka przez Rudę Śląską do Chorzowa,
jest to rozwiązanie najlepsze, tak dla mieszkańców Rudy Sląskiej, jak dla KZK GOP, ponieważ spowoduje zatrzymanie utraty pasażerów, którzy do tej pory korzystali z tej linii. Natomiast po jej podziale, i koniecznością długiego oczekiwania podczas przesiadki oraz dodatkowego kosztu związanego z zakupem nowego biletu, zmuszeni zostali do rezygnacji z usług KZK GOP. Zdecydowana większość Rudzian korzysta teraz z bardzo dobrze rozwiniętej prywatnej sieci
minibusów, która od razu zwiększyła częstotliwość kursowania pomiędzy dzielnicami Godulą a Bykowiną, przejmując pasażerów KZK GOP.

Proszę o podanie kto i kiedy wymyślił, kto podjął decyzję, i kto zaakceptował tak niekorzystne dla Rudy Śląskiej rozwiązanie kursowania tramwajów nr 9 i 10 dla byłej linii nr 9 ?
Proszę o informację z kim to było konsultowane ?
Proszę o podanie, kiedy jest możliwe przywrócenie kursowanie tramwajów linii nr 9 na odcinku od Bytomia -Stroszka do Chorzowa przez Rudę Śląską ?



Zbigniew Domżalski

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#5 Post autor: rafalurbino18 » 16 cze 2010, 15:23

misza pisze:Rozwiązanie to jest nieekonomiczne, gdyż powoduje, że rudzianie wolą jechać minibusami, co podraża koszty utrzymania linii tramwajowych przez KZK GOP i w dłuższym czasie może doprowadzić do dużego deficytu tych linii.
(...)
Zdecydowana większość Rudzian korzysta teraz z bardzo dobrze rozwiniętej prywatnej sieci
minibusów, która od razu zwiększyła częstotliwość kursowania pomiędzy dzielnicami Godulą a Bykowiną, przejmując pasażerów KZK GOP.
Coś mi się wydaje, że KZK GOP się tym nie przejmuje. W końcu tramwajami będzie jeździło tak mało osób, że się je zlikwiduje, a w zamian kursy włączy do linii autobusowych. Z czasem też uwali się autobusy, bo ludzie w większości jeździć będą minibusami i po problemie...
misza pisze:Uważam wraz z mieszkańcami, że nic nie stoi na przeszkodzie,
aby tramwaj nr 9 kursował od Stroszka przez Rudę Śląską do Chorzowa,
jest to rozwiązanie najlepsze, tak dla mieszkańców Rudy Sląskiej, jak dla KZK GOP, ponieważ spowoduje zatrzymanie utraty pasażerów, którzy do tej pory korzystali z tej linii.
Nie sądzę, by to rozwiązanie było najlepsze. Taka trasa byłaby trochę za długa i w związku z tym pojawiłoby się wiele problemów. Najkorzystniejsze rozwiązanie to powrót do sytuacji sprzed zmian i zaprzestanie wprowadzania taktu 15-minutowego na większości linii, bo sensu w tym nie widać.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 16 cze 2010, 15:50

Niestety na 10 jeździ zauważalnie mniej ludzi, niż przed podziałem - smutny widok :cry:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#7 Post autor: rafalurbino18 » 25 cze 2010, 21:43

Z jednej linii tramwajowej zrobili dwie. I jest drożej

Pasażerowie dojeżdżający tramwajem z Bytomia do Chorzowa w połowie trasy muszą się przesiąść do innego. Komunalny Związek Komunikacyjnym GOP, który o tym zdecydował, twierdzi, że dzięki temu obędzie się bez spóźnień. Problem w tym, że jest drożej.

Chodzi o dziewiątkę, która dotąd jeździła z pl. Sikorskiego w Bytomiu i przez Rudę Śląską i Świętochłowice dojeżdżała do Rynku w Chorzowie. Teraz tę samą trasę, w Bytomiu nieco wydłużoną, bo zaczyna się w Stroszku, pokonują dwie linie. Bytomianie, którzy chcą dziewiątką dostać się do Chorzowa, muszą na pętli w Rudzie Śląskiej-Chebziu przesiąść się do dziesiątki. Najgorzej mają mieszkańcy Rudy Śląskiej - nie dosyć, że muszą się przesiąść, to muszą kupić bilet za 4 zł, bo taki uprawnia do przejazdu z przesiadką, a do tej pory za przejazd płacili 2,60 zł.

Wprawdzie tylko nieliczni pasażerowie pokonywali całą trasę dziewiątki, ale w Rudzie Śląskiej linia od dawna cieszyła się powodzeniem, bo łączyła północne dzielnice z południowymi, po drodze mijając nowobytomskie centrum. Dlatego zmiana w kursowaniu tramwaju, wprowadzona z początkiem czerwca, dotknęła najbardziej właśnie pasażerów z Rudy Śląskiej.

Podczas przesiadki na pętli nie kryją niezadowolenia. - Po co to wszystko? Komu zależało, żeby przegonić nas między przystankami? W moim wieku to prawdziwa mordęga! - narzeka pani Józefa, emerytka, wdrapując się do dziesiątki, a Janina Bosacka z Rudy Śląskiej-Goduli denerwuje się z powodu różnicy w cenie przejazdu. - Czy komuś chodziło o to, żeby wyciągnąć od nas więcej pieniędzy? - pyta.

Co na to KZK GOP? Argumentują, że zmiana była konieczna. - Na prawie całej długości linia jest jednotorowa z mijankami. Motorniczym trudno było zdążyć na czas, a kiedy w jednym miejscu coś szwankowało, opóźnienia były na całej trasie. Teraz nie ma problemów z punktualnością, a awaria na jednym odcinku nie paraliżuje całego połączenia - wyjaśnia Anna Koteras z KZK GOP.

Takie tłumaczenia nie przekonują jednak pasażerów ani urzędników z rudzkiego magistratu. - To połączenie, które wpisało się w układ komunikacyjny miasta. Nie może być tak, że nagle ludzie muszą płacić więcej, bo linię obsługują dwa oddzielne numery. Prezydent Rudy Śląskiej wysłał już w tej sprawie pismo, w którym domaga się od KZK GOP jak najszybszego przywrócenia poprzedniego rozwiązania - mówi Bożena Krzyżak, naczelnik wydziału komunikacji rudzkiego magistratu.

KZK GOP zapewnia, że pracownicy związku przez cały czas śledzą, jak funkcjonuje nowe rozwiązanie. - Mamy sygnały, że część pasażerów jest niezadowolona. Ta zmiana nie jest ostateczna i nie wykluczamy powrotu do poprzedniego rozwiązania - podkreśla Koteras.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice [ http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... rozej.html ]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: Peter » 26 cze 2010, 12:46

*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: luki » 26 cze 2010, 13:50

- Trzeba pamiętać, że my mamy oprócz tych biletów jednorazowych bardzo szeroką paletę atrakcyjnych biletów czasowych.
Buahahahahaha - bez komentarza
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#10 Post autor: KZKGaPowicz » 20 lip 2010, 11:01

Prawdopodobnie od 1.08.2010 r. zostanie zmieniona trasa linii nr 9, która będzie kursować na trasie Stroszek Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla - Nowy Bytom - Zgoda - Chorzów Ratusz w takcie 15-minutowym z ok. 4-minutowym postojem na pętli w Chebziu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#11 Post autor: KZKGaPowicz » 21 lip 2010, 10:07

Według pani Anny Koteras:
"Linia tramwajowa nr 9 jest linią bardzo długą, ona jedzie od Bytomia poprzez Rudę Śląską i Siemianowice do Chorzowa..."
Link

Jeśli rzeczywiście "9" będzie jeździć ze Stroszka do Chorzowa w takcie 15-minutowym, to wtedy tę linię w dni robocze będzie obsługiwało aż 14 pociągów :!:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: Peter » 21 lip 2010, 10:14

Jak 9 jeszcze jedzie przez Siemianowice Śląskie to musi być rzeczywiście długa ;-)
Lepiej gdyby w KZK GOP się zajęli przykładowo pozyskiwaniem środków na przebudowę tej linii na dwutorową a nie pociskali takie farmazony.
*SDIP (U.N.O.)

Szu
Posty: 14
Rejestracja: 16 sty 2010, 09:54
Lokalizacja: Godula

#13 Post autor: Szu » 30 lip 2010, 15:41

KZKGaPowicz pisze:Prawdopodobnie od 1.08.2010 r. zostanie zmieniona trasa linii nr 9, która będzie kursować na trasie Stroszek Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla - Nowy Bytom - Zgoda - Chorzów Ratusz w takcie 15-minutowym z ok. 4-minutowym postojem na pętli w Chebziu.
W dzisiejszym Dzienniku Zachodnim (dadatek Ruda Slaska) jest artykul o likwidacji linii 10 i powrocie starej trasy linii 9. Ale dopiero od 15 sierpnia

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#14 Post autor: memphis » 30 lip 2010, 16:46

Szu pisze:
KZKGaPowicz pisze:Prawdopodobnie od 1.08.2010 r. zostanie zmieniona trasa linii nr 9, która będzie kursować na trasie Stroszek Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla - Nowy Bytom - Zgoda - Chorzów Ratusz w takcie 15-minutowym z ok. 4-minutowym postojem na pętli w Chebziu.
W dzisiejszym Dzienniku Zachodnim (dadatek Ruda Slaska) jest artykul o likwidacji linii 10 i powrocie starej trasy linii 9. Ale dopiero od 15 sierpnia
Od 1 sierpnia to nastąpi.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: R_G » 30 lip 2010, 17:25

Czyli wychodzi na to że tym razem pasażerowie wygrali :)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#16 Post autor: 37 » 30 lip 2010, 21:04

R_G pisze:Czyli wychodzi na to że tym razem pasażerowie wygrali :)
Tu wygrali ale za to zafundowano im w zamian 18tkę co 30 minut. Napisałem już do kilku miejsc, w tym o władz miasta, ale tym razem pewnie się nie uda. Chyba, że ponownie ludzie zaczną się burzyć. W przypadku 9tki jestem zaskoczony rekacją KZK na rekację pasażerów.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#17 Post autor: KZKGaPowicz » 30 lip 2010, 21:08

37 pisze:Tu wygrali ale za to zafundowano im w zamian 18tkę co 30 minut.
Mnie też ta częstotliwość nie satysfakcjonuje. Przynajmniej mogłyby ją obsługiwać jakieś nowsze wagony. Wracając jednak do "9", to obecnie mieszkańcy okolic, przez które przejeżdża "10" mają tramwaj w dni robocze i soboty co 15 minut, a w niedziele co 30; po zmianach w dni robocze ta częstotliwość pozostanie, ale za to w soboty będą mieli tramwaj kursuący co 30 minut.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: R_G » 30 lip 2010, 22:08

KZKGaPowicz pisze:Przynajmniej mogłyby ją obsługiwać jakieś nowsze wagony.
No chyba ostatnimi czasy pojawiają się wozy po modernizacjach.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: Penny » 31 lip 2010, 23:59

Informacja dla wszystkich: Posty dotyczące bezpośrednio zmian od 1 sierpnia 2010 przeniosłem do właściwego tematu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości