Ruda Śląska vs KZK GOP
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ruda Śląska vs KZK GOP
Czytałem dzisiaj na forum WPK, że UM Ruda Śląska zwrócił się do KZK GOP o przywrócenie stałej trasy linii nr 9, gdyż otrzymał maile mieszkańców dotyczące tej kwestii. Urząd wystosował pismo do KZK GOP wraz z mailami mieszkańców.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Re: Ruda Śląska vs KZK GOP
I tak powstają plotkiKZKGaPowicz pisze:Czytałem dzisiaj na forum WPK, że UM Ruda Śląska zwrócił się do KZK GOP o przywrócenie stałej trasy linii nr 9, gdyż otrzymał maile mieszkańców dotyczące tej kwestii. Urząd wystosował pismo do KZK GOP wraz z mailami mieszkańców.
UM zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie sytuacji i podanie przyczyn takiej decyzji. M.in. ja interweniowałem w tej sprawie (pisałem także o 18, ale ostatecznie zmiany nie weszły w życie). Znając KZK GOP odpiszą, że zmiany są poparte badaniami napełnień i kierunków przewozów pasażerskich. Ale tym razem nie chce im odpuścić. Będzie trzeba to się podpisy zbierze?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Ruda Śląska vs KZK GOP
Źle to sformułowałem, gdyż przed 14:00 miałem jeszcze dostęp do tego dokumentu, a wieczorem po kliknięciu w link nie pojawił się ten obraz (wyświetliła się tylko strona). Przepraszam za wprowadzenie w błąd.37 pisze:I tak powstają plotkiKZKGaPowicz pisze:Czytałem dzisiaj na forum WPK, że UM Ruda Śląska zwrócił się do KZK GOP o przywrócenie stałej trasy linii nr 9, gdyż otrzymał maile mieszkańców dotyczące tej kwestii. Urząd wystosował pismo do KZK GOP wraz z mailami mieszkańców.
UM zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie sytuacji i podanie przyczyn takiej decyzji. M.in. ja interweniowałem w tej sprawie (pisałem także o 18, ale ostatecznie zmiany nie weszły w życie). Znając KZK GOP odpiszą, że zmiany są poparte badaniami napełnień i kierunków przewozów pasażerskich. Ale tym razem nie chce im odpuścić. Będzie trzeba to się podpisy zbierze?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Pismo o wyjaśnienie sprawy.
Ruda Śląska, 10.06.2010 r.
Zbigniew Domżalski
Przedstawiciel Rady Miejskiej
z Rudy Śląskiej w KZK GOP
Szanowny Pan
Roman Urbańczyk
Przewodniczący Zarządu
KZK GOP
Niniejszym zwracam się z prośbą o przywrócenie kursowania linii tramwajowej nr 9 na terenie miasta Rudy Śląskiej, tak jak to miało miejsce przed jej podziałem na linie nr 9 i 10.
W ostatnim okresie, szczególnie na początku czerwca, bardzo wielu mieszkańców interweniowało oraz skarżyło się na obecne rozwiązanie, które powoduje, że Ruda Śląska została komunikacyjnie podzielona na dwie części.
Mieszkańcy Rudy Śląskiej skarżą się na obecny podział tej linii na nr 9 (Bytom – Chebzie) i na nr 10 (Chebzie – Chorzów). Jest to podział nielogiczny, gdyż powoduje stratę czasu przy przesiadce (10-15 min.), przedłuża to czas podróży oraz zwiększa koszty, w związku z obowiązkiem zakupu drugiego biletu przez pasażerów.
Rozwiązanie te jest złe, ponieważ dzieli Rudę Śląską, utrudnia dojazd z dzielnic północnych (ok. 22 tys. osób) do centrum administracyjnego, jakim jest Nowy Bytom, a także do dzielnicy Wirku – centrum handlowego, gdzie jest wiele sklepów i odbywa się duży targ.
Rozwiązanie to jest nieekonomiczne, gdyż powoduje, że rudzianie wolą jechać minibusami, co podraża koszty utrzymania linii tramwajowych przez KZK GOP i w dłuższym czasie może doprowadzić do dużego deficytu tych linii.
Uważam wraz z mieszkańcami, że nic nie stoi na przeszkodzie,
aby tramwaj nr 9 kursował od Stroszka przez Rudę Śląską do Chorzowa,
jest to rozwiązanie najlepsze, tak dla mieszkańców Rudy Sląskiej, jak dla KZK GOP, ponieważ spowoduje zatrzymanie utraty pasażerów, którzy do tej pory korzystali z tej linii. Natomiast po jej podziale, i koniecznością długiego oczekiwania podczas przesiadki oraz dodatkowego kosztu związanego z zakupem nowego biletu, zmuszeni zostali do rezygnacji z usług KZK GOP. Zdecydowana większość Rudzian korzysta teraz z bardzo dobrze rozwiniętej prywatnej sieci
minibusów, która od razu zwiększyła częstotliwość kursowania pomiędzy dzielnicami Godulą a Bykowiną, przejmując pasażerów KZK GOP.
Proszę o podanie kto i kiedy wymyślił, kto podjął decyzję, i kto zaakceptował tak niekorzystne dla Rudy Śląskiej rozwiązanie kursowania tramwajów nr 9 i 10 dla byłej linii nr 9 ?
Proszę o informację z kim to było konsultowane ?
Proszę o podanie, kiedy jest możliwe przywrócenie kursowanie tramwajów linii nr 9 na odcinku od Bytomia -Stroszka do Chorzowa przez Rudę Śląską ?
Zbigniew Domżalski
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Coś mi się wydaje, że KZK GOP się tym nie przejmuje. W końcu tramwajami będzie jeździło tak mało osób, że się je zlikwiduje, a w zamian kursy włączy do linii autobusowych. Z czasem też uwali się autobusy, bo ludzie w większości jeździć będą minibusami i po problemie...misza pisze:Rozwiązanie to jest nieekonomiczne, gdyż powoduje, że rudzianie wolą jechać minibusami, co podraża koszty utrzymania linii tramwajowych przez KZK GOP i w dłuższym czasie może doprowadzić do dużego deficytu tych linii.
(...)
Zdecydowana większość Rudzian korzysta teraz z bardzo dobrze rozwiniętej prywatnej sieci
minibusów, która od razu zwiększyła częstotliwość kursowania pomiędzy dzielnicami Godulą a Bykowiną, przejmując pasażerów KZK GOP.
Nie sądzę, by to rozwiązanie było najlepsze. Taka trasa byłaby trochę za długa i w związku z tym pojawiłoby się wiele problemów. Najkorzystniejsze rozwiązanie to powrót do sytuacji sprzed zmian i zaprzestanie wprowadzania taktu 15-minutowego na większości linii, bo sensu w tym nie widać.misza pisze:Uważam wraz z mieszkańcami, że nic nie stoi na przeszkodzie,
aby tramwaj nr 9 kursował od Stroszka przez Rudę Śląską do Chorzowa,
jest to rozwiązanie najlepsze, tak dla mieszkańców Rudy Sląskiej, jak dla KZK GOP, ponieważ spowoduje zatrzymanie utraty pasażerów, którzy do tej pory korzystali z tej linii.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice [ http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... rozej.html ]Z jednej linii tramwajowej zrobili dwie. I jest drożej
Pasażerowie dojeżdżający tramwajem z Bytomia do Chorzowa w połowie trasy muszą się przesiąść do innego. Komunalny Związek Komunikacyjnym GOP, który o tym zdecydował, twierdzi, że dzięki temu obędzie się bez spóźnień. Problem w tym, że jest drożej.
Chodzi o dziewiątkę, która dotąd jeździła z pl. Sikorskiego w Bytomiu i przez Rudę Śląską i Świętochłowice dojeżdżała do Rynku w Chorzowie. Teraz tę samą trasę, w Bytomiu nieco wydłużoną, bo zaczyna się w Stroszku, pokonują dwie linie. Bytomianie, którzy chcą dziewiątką dostać się do Chorzowa, muszą na pętli w Rudzie Śląskiej-Chebziu przesiąść się do dziesiątki. Najgorzej mają mieszkańcy Rudy Śląskiej - nie dosyć, że muszą się przesiąść, to muszą kupić bilet za 4 zł, bo taki uprawnia do przejazdu z przesiadką, a do tej pory za przejazd płacili 2,60 zł.
Wprawdzie tylko nieliczni pasażerowie pokonywali całą trasę dziewiątki, ale w Rudzie Śląskiej linia od dawna cieszyła się powodzeniem, bo łączyła północne dzielnice z południowymi, po drodze mijając nowobytomskie centrum. Dlatego zmiana w kursowaniu tramwaju, wprowadzona z początkiem czerwca, dotknęła najbardziej właśnie pasażerów z Rudy Śląskiej.
Podczas przesiadki na pętli nie kryją niezadowolenia. - Po co to wszystko? Komu zależało, żeby przegonić nas między przystankami? W moim wieku to prawdziwa mordęga! - narzeka pani Józefa, emerytka, wdrapując się do dziesiątki, a Janina Bosacka z Rudy Śląskiej-Goduli denerwuje się z powodu różnicy w cenie przejazdu. - Czy komuś chodziło o to, żeby wyciągnąć od nas więcej pieniędzy? - pyta.
Co na to KZK GOP? Argumentują, że zmiana była konieczna. - Na prawie całej długości linia jest jednotorowa z mijankami. Motorniczym trudno było zdążyć na czas, a kiedy w jednym miejscu coś szwankowało, opóźnienia były na całej trasie. Teraz nie ma problemów z punktualnością, a awaria na jednym odcinku nie paraliżuje całego połączenia - wyjaśnia Anna Koteras z KZK GOP.
Takie tłumaczenia nie przekonują jednak pasażerów ani urzędników z rudzkiego magistratu. - To połączenie, które wpisało się w układ komunikacyjny miasta. Nie może być tak, że nagle ludzie muszą płacić więcej, bo linię obsługują dwa oddzielne numery. Prezydent Rudy Śląskiej wysłał już w tej sprawie pismo, w którym domaga się od KZK GOP jak najszybszego przywrócenia poprzedniego rozwiązania - mówi Bożena Krzyżak, naczelnik wydziału komunikacji rudzkiego magistratu.
KZK GOP zapewnia, że pracownicy związku przez cały czas śledzą, jak funkcjonuje nowe rozwiązanie. - Mamy sygnały, że część pasażerów jest niezadowolona. Ta zmiana nie jest ostateczna i nie wykluczamy powrotu do poprzedniego rozwiązania - podkreśla Koteras.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Prawdopodobnie od 1.08.2010 r. zostanie zmieniona trasa linii nr 9, która będzie kursować na trasie Stroszek Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla - Nowy Bytom - Zgoda - Chorzów Ratusz w takcie 15-minutowym z ok. 4-minutowym postojem na pętli w Chebziu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Według pani Anny Koteras:
Jeśli rzeczywiście "9" będzie jeździć ze Stroszka do Chorzowa w takcie 15-minutowym, to wtedy tę linię w dni robocze będzie obsługiwało aż 14 pociągów
Link"Linia tramwajowa nr 9 jest linią bardzo długą, ona jedzie od Bytomia poprzez Rudę Śląską i Siemianowice do Chorzowa..."
Jeśli rzeczywiście "9" będzie jeździć ze Stroszka do Chorzowa w takcie 15-minutowym, to wtedy tę linię w dni robocze będzie obsługiwało aż 14 pociągów
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
W dzisiejszym Dzienniku Zachodnim (dadatek Ruda Slaska) jest artykul o likwidacji linii 10 i powrocie starej trasy linii 9. Ale dopiero od 15 sierpniaKZKGaPowicz pisze:Prawdopodobnie od 1.08.2010 r. zostanie zmieniona trasa linii nr 9, która będzie kursować na trasie Stroszek Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla - Nowy Bytom - Zgoda - Chorzów Ratusz w takcie 15-minutowym z ok. 4-minutowym postojem na pętli w Chebziu.
Od 1 sierpnia to nastąpi.Szu pisze:W dzisiejszym Dzienniku Zachodnim (dadatek Ruda Slaska) jest artykul o likwidacji linii 10 i powrocie starej trasy linii 9. Ale dopiero od 15 sierpniaKZKGaPowicz pisze:Prawdopodobnie od 1.08.2010 r. zostanie zmieniona trasa linii nr 9, która będzie kursować na trasie Stroszek Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla - Nowy Bytom - Zgoda - Chorzów Ratusz w takcie 15-minutowym z ok. 4-minutowym postojem na pętli w Chebziu.
Tu wygrali ale za to zafundowano im w zamian 18tkę co 30 minut. Napisałem już do kilku miejsc, w tym o władz miasta, ale tym razem pewnie się nie uda. Chyba, że ponownie ludzie zaczną się burzyć. W przypadku 9tki jestem zaskoczony rekacją KZK na rekację pasażerów.R_G pisze:Czyli wychodzi na to że tym razem pasażerowie wygrali
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Mnie też ta częstotliwość nie satysfakcjonuje. Przynajmniej mogłyby ją obsługiwać jakieś nowsze wagony. Wracając jednak do "9", to obecnie mieszkańcy okolic, przez które przejeżdża "10" mają tramwaj w dni robocze i soboty co 15 minut, a w niedziele co 30; po zmianach w dni robocze ta częstotliwość pozostanie, ale za to w soboty będą mieli tramwaj kursuący co 30 minut.37 pisze:Tu wygrali ale za to zafundowano im w zamian 18tkę co 30 minut.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Informacja dla wszystkich: Posty dotyczące bezpośrednio zmian od 1 sierpnia 2010 przeniosłem do właściwego tematu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości