Prawdziwa rewolucja od dnia 29.05.2010 r.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Prawdziwa rewolucja od dnia 29.05.2010 r.
Szykuję się prawdziwa rewolucja w rozkładach jazdy szczególnie, jeśli chodzi o linie tramwajowe nr: 1, 3, 4, 5, 7, 9, 17, 18, 30, 31, 35 i 37.
a.) linia nr 1 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 7 pociągów co 15 minut, a w niedziele i święta przez 4 pociągi co 30 minut
b.) linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut i przez 3 pociągi wieczorowo-nocne (solówki) co 30 minut oraz w niedziele i święta co 30 minut
c.) linia nr 4 będzie kursowała tylko w dni robocze szkolne co 15 minut (obsługa tylko przez solówki)
d.) linie nr 5, 7, 9, 17, 30, 31 i 37 jeszcze nie wiem (na linii nr 9 prawdopodobnie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy)
e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
f.) linia nr 35 będzie kursowała tylko w dni robocze szkolne co 30 minut
a.) linia nr 1 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 7 pociągów co 15 minut, a w niedziele i święta przez 4 pociągi co 30 minut
b.) linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut i przez 3 pociągi wieczorowo-nocne (solówki) co 30 minut oraz w niedziele i święta co 30 minut
c.) linia nr 4 będzie kursowała tylko w dni robocze szkolne co 15 minut (obsługa tylko przez solówki)
d.) linie nr 5, 7, 9, 17, 30, 31 i 37 jeszcze nie wiem (na linii nr 9 prawdopodobnie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy)
e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
f.) linia nr 35 będzie kursowała tylko w dni robocze szkolne co 30 minut
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 06:07 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Re: Prawdziwa rewolucja od dnia 29.05.2010 r.
Pomału żegnamy takt 20-minutowy. Poniekąd spełnia się moje małe marzenie o linii 9, którą zawsze chciałem, aby kursowała w takcie 15-minutowym. Byłaby wtedy bardziej efektywna poprzez skrócenie czasu przejazdu (przelotu) i brakiem konieczności zwiększania liczby pociągów. Pozostaje jedynie pytanie, czy przy takim stanie technicznym torowiska i w takim ukształtowaniu terenu uda się jeździć bez większych zakłóceń z tą częstotliwością. Patrząc na fakt, że z Ratusza do Świętochłowice Mijanka lubi się już spóźniać 3-5 minut lub późno przyjeżdża na Wirek od strony Chebzia, to marnie to widzę, ale trzymam kciuki.
A co do linii 7, 17 i 37 to słyszałem (na razie zupełnie niepotwierdzona informacja), że:
- w terminie do 29 maja br. ma być oddany do użytku trójkąt torowy w Łagiewnikach, więc:
- linia 7 ma kursować na trasie Łagiewniki Targowisko - Szopienice Pętla w 15-minutowej częstotliwości, a w obsłudze przewiduje się 12 pociągów solo (prawdopodobnie 9 ze Stroszka i 3 z Zawodzia); (i tutaj jestem jak najbardziej "za", ponieważ "siódemka" ma ładne napełnienia do i z Szopienic),
- linia 17 również powróci do 15-minutowej częstotliwości na swojej obecnej trasie (planowane 8 solówek z Gliwic); (tutaj również jestem "za", bo skład łącznie co 15 minut w Świętochłowicach to nieporozumienie (szczególnie jak coś zdefektuje)).
- linia 37 zostanie zlikwidowana.
Domniemam, że przeniesienie linii 18 wiąże się ze zwiększeniem obsady na linię 17 właśnie o te 4 pociągi, które będą potrzebne na obsługę linii 18 co 30 minut.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Prawdziwa rewolucja od dnia 29.05.2010 r.
Co z tego, że będzie jeden kurs więcej na godzinę, jak w godzinach szczytu będą tworzyć się spore opóźnienia. Ja rozumiem, że w rozkładzie czas przelotu między Lutra, a parkiem Świerczewskiego wynosi 7minut i w związku z tym jest możliwe wprowadzenie takiej częstotliwości, ale w rzeczywistości odcinek ten przejeżdza się nawet 3minuty dłużej. Odcinki Lutra - Pl. Teatralny (6minut przelotu) i Park Świerczewskiego - Makoszowy (8minut) już ujdą, bo akurat obecnie rzeczywiste czasy przejazdu nie odpowiadają tym rozkładowym. Priorytet na wyjeździe z mijanki Zabrze Park Świerczewskiego w ul. 3 Maja dla tramwajów na pewno polepszyłby sytuację, bo traci się tutaj często ponad minutę. Następne światła też nie są najlepsze, ale tam już ciężko coś zrobić.KZKGaPowicz pisze:b.) linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut i przez 3 pociągi wieczorowo-nocne (solówki) co 30 minut oraz w niedziele i święta co 30 minut
KZKGaPowicz pisze:linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut i przez 3 pociągi wieczorowo-nocne (solówki) co 30 minut oraz w niedziele i święta co 30 minut
No a co z mijankami? W centrum Zabrza powinny być więc dwie: na Lutra i na PL. Teatralnym.
Nie wiem jak oni se to wyobrażają, ale moim zdaniem takt 20-to minutowy w zupełności by wystarczył.
Puschel
KZKGaPowicz pisze:a.) linia nr 1 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 7 pociągów co 15 minut, a w niedziele i święta przez 4 pociągi co 30 minut
Fanie ale martwi mnie, że między 1 a 4 będzie takt 10/5 minut. Przypomnę, że dotychczas skład jechał po 12 minutach a solówka po 8 minutach, więc szkoda, że zrezygnowano ze składów na 4. Ale zapewne ta luka jest 5-tki zrobiona więc na trasie Zabrze - Zaborze powinno się poprawić. Jeśli chodzi o samą linię 1, to zmiana mnie cieszy.KZKGaPowicz pisze:c.) linia nr 4 będzie kursowała tylko w dni robocze szkolne co 15 minut (obsługa tylko przez solówki)
I niestety nikt nie skorzystał z okazji by 1 oddzielić od 18. Zaś będą jechać sobie stadkiem :eye: No i częstotliwość już zabójcza.KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
KZKGaPowicz pisze:(na linii nr 9 prawdopodobnie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy)
Szczerze póki co nie wyobrażam sobie tego trochę, w prawdzie 9 kursowała kiedyś co 18 minut, więc czy 2 minuty w tę czy 3 w tamtą to może nie będzie tak źle.KZKGaPowicz pisze:b.) linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut
Co do 3-ki to niechaj się koledzy z Zabrza (i nie tylko ) wypowiedzą.
Jeśli jeszcze o piątce mowa, to takt 15 minutowy będzie trochę kiepskim rozwiązaniem, chyba, że planują na nią składy :DD: (przypomnę, że obecnie 12/8)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
puschel pisze:No a co z mijankami? W centrum Zabrza powinny być więc dwie: na Lutra i na PL. Teatralnym.
Również uważam, że jedynka powinna już dawno jeździć częściej. Natomiast zmiana na czwórce też jest pozytywna, bo składy często jeździły puste. A sam takt z Zaborza do Zabrza też wypada ładnieluki pisze:Fanie ale martwi mnie, że między 1 a 4 będzie takt 10/5 minut. Przypomnę, że dotychczas skład jechał po 12 minutach a solówka po 8 minutach, więc szkoda, że zrezygnowano ze składów na 4. Ale zapewne ta luka jest 5-tki zrobiona więc na trasie Zabrze - Zaborze powinno się poprawić. Jeśli chodzi o samą linię 1, to zmiana mnie cieszy.
Nie wiem dlaczego trójkę ruszano. Tak naprawdę jest to taka odrębna linia, która nie wymaga mieć takiego samego taktu jak inne zabrzańskie. Nie uważam, że składy co 20minut są puste, ale wystarczają spokojnie.luki pisze:KZKGaPowicz pisze:(na linii nr 9 prawdopodobnie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy)Szczerze póki co nie wyobrażam sobie tego trochę, w prawdzie 9 kursowała kiedyś co 18 minut, więc czy 2 minuty w tę czy 3 w tamtą to może nie będzie tak źle.KZKGaPowicz pisze:b.) linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut
Co do 3-ki to niechaj się koledzy z Zabrza (i nie tylko ) wypowiedzą.
Akurat składy na 5tce bardzo by się przydały. Jeśli byłyby solówki to zmiana ta spotkałaby się z wielkim sprzeciwem ze strony mieszkańców. Poza tym po tych zmianach zostaje tylko 6 składów na T3, więc co by miało być z pozostałymi dziewięcioma? Pasują idealnie na 5tkę Gorzej z rezerwą...luki pisze:Jeśli jeszcze o piątce mowa, to takt 15 minutowy będzie trochę kiepskim rozwiązaniem, chyba, że planują na nią składy :DD: (przypomnę, że obecnie 12/8)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Czyli jeśli na co drugiej piątce miałby być skład to 35tka jeździłaby razem z solówką na piątce? Nie wiem czy takie rozwiązanie ma sens. Jednak jeśliby były same składy, to więcej płacić musiałby Bytom, gdyż obecnie więcej kursów robi 35 niż 30.37 pisze:Jeśli 35 ma być co 30 minut, to skład pasowałby na co drugiej 5 jak to niegdyś bywało. Lepiej jednak byłoby 35 co 15 minut.
Razem?rafalurbino18 pisze:Czyli jeśli na co drugiej piątce miałby być skład to 35tka jeździłaby razem z solówką na piątce? Nie wiem czy takie rozwiązanie ma sens. Jednak jeśliby były same składy, to więcej płacić musiałby Bytom, gdyż obecnie więcej kursów robi 35 niż 30.
15/8/7/15/8/7
Bytom zaplaci mniej za 18 co 30 minut.
A tak wogóle to nie wierzę w składy na 5
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Całkowicie zapomniałem o innych liniach, tylko skoncentrowałem się na 5.37 pisze:Razem?rafalurbino18 pisze:Czyli jeśli na co drugiej piątce miałby być skład to 35tka jeździłaby razem z solówką na piątce? Nie wiem czy takie rozwiązanie ma sens. Jednak jeśliby były same składy, to więcej płacić musiałby Bytom, gdyż obecnie więcej kursów robi 35 niż 30.
15/8/7/15/8/7
Bytom zaplaci mniej za 18 co 30 minut.
A tak wogóle to nie wierzę w składy na 5
Dziwne kryterium wg którego ustala się częstotliwość. Coś jednak w tym jest, bo trójką jeżdżę o wiele częściej, a i tak więcej razy sprawdzano mnie w 1/4. Dlatego też pasażerowie 1/4 częściej kasują bilety, niż Ci z trójki. A z tym wyrabianiem, to jestem ciekaw co się będzie działo. Już widzę te opóźnienia kumulujące się z każdym kursem.adam86 pisze:Skandal i paranoja. Na 1 i 4 jeżdżą normalni pasażerowie i te linie się uwala zaś, za to na 3 gdzie nie wiedzą co to jest bilet zwiększa się częstotliwość. 9 i 3 oczywiście nie mogą jeździć co 15 minut bo się zwyczajnie nie wyrobią.
Co do samych napełnień, to ciekaw jestem czy aż do 19-20 trójki będą jeździć puste co 15minut, tak jak obecnie przy częstotliwości 20-minutowej.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 18:42 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 1 raz.
Pff. Po prostu T3 jedzie przez takie a nie inne dzielnice.rafalurbino18 pisze:Dziwne kryterium wg którego ustala się częstotliwość. Coś jednak w tym jest, bo trójką jeżdżę o wiele częściej, a i tak więcej razy sprawdzano mnie w 1/4. Dlatego też pasażerowie 1/4 częściej kasują bilety, niż Ci z trójki.
A zobaczycie dopiero cyrk na 9 jesienią.A z tym wyrabianiem, to jestem ciekaw co się będzie działo. Już widzę te opóźnienia kumulujące się z każdym kursem.
No a 1 w niedziele beda nawalone po dach. Już z resztą teraz są.Co do samych napełnień, to ciekaw jestem czy aż do 19-20 trójki będą jeździć puste co 15minut, tak jak obecnie przy częstotliwości 20-minutowej.
KZKGOP 1779
Z tym wyrabianiem się na 9 jesienią, to w sumie cóż za różnica - jesienią i tak będzie w plecy niezależnie od częstotliwości, a za to w inne pory pory roku będzie jeździło zamiast się wlecadam86 pisze:A zobaczycie dopiero cyrk na 9 jesienią.A z tym wyrabianiem, to jestem ciekaw co się będzie działo. Już widzę te opóźnienia kumulujące się z każdym kursem.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
To w takim razie w zajezdni Gliwice powinny zakończyć się problemy taborowe. W dni robocze będzie uruchamianych 10 składów (licząc 6 na trójkę i 4 na piątkę), zaś solówek 26 (7 na T1, 5 na T4, 4 na T5, 8 na T17 i 2 na T35), czyli tyle co obecnie. Składy #316+472 i #342+341, albo jeden z nich może zostać już rozpięty. Oczywiście trzeba założyć, że podmiany na pociągi wieczorne na T3 będą pochodzić z 4/35. Na pewno nie będą z piątki, bo tam zostaną 4 solówki na wieczór, zaś 4 składy zjadą do zajezdni.memphis pisze:I tak właśnie będzie.Peter pisze:Na przykład na przemian solówka i składluki pisze:Jeśli jeszcze o piątce mowa, to takt 15 minutowy będzie trochę kiepskim rozwiązaniem, chyba, że planują na nią składy :DD: (przypomnę, że obecnie 12/8)
Po ochłonięciu z tych wiadomości najbardziej nie pasują mi weekendy. Obecnie w soboty w Zabrzu tramwaj pojawiał się bardzo często na przystankach, a po tych zmianach np. na trasie 1/4 nie będzie już tak atrakcyjnie.
To jest akurat przegięcie. 1 w niedziele są dość dobrze zapełnione, żeby nie powiedzieć, że lepiej niż w dni robocze. Po prostu ktoś się uwziął na trasę 1/4 - uwala się najbardziej obłożone kursy, zostawiając te pustawe (poprzez mniejszą częstotliwość oczywiście).adam86 pisze:No a 1 w niedziele beda nawalone po dach. Już z resztą teraz są.rafalurbino18 pisze:Co do samych napełnień, to ciekaw jestem czy aż do 19-20 trójki będą jeździć puste co 15minut, tak jak obecnie przy częstotliwości 20-minutowej.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Dlatego też ten takt 20 minutowy mógł zostać w niedziele i święta. Wtedy jednak trzeba też coś zrobić z 18tką, bo ta raczej kursować będzie też co 30minut.37 pisze:30 minutowy takt w niedziele jest "dobry" w Katowicach, gdzie po jednej nitce kursuje kilka linii, ale jakoś nie wyobrażam sobie 1 i 5 co pół godziny.
To na piątce dużo ich zostanie. Chyba, że przewidują już przed 18 wysyłać do zajezdni składy. Poza tym tak jak w niedziele, tak i wieczorem piątka co 30minut to niedobre wyjście. Ciekawe co z solówkami z 35. Nie będą tam chyba jeździć do ok. północymemphis pisze:Podmiany na 3-ce będą z zajezdni, a solówki z 4-tki pójdą na 5-tkę.rafalurbino18 pisze:Oczywiście trzeba założyć, że podmiany na pociągi wieczorne na T3 będą pochodzić z 4/35. Na pewno nie będą z piątki, bo tam zostaną 4 solówki na wieczór, zaś 4 składy zjadą do zajezdni.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Zgadza się. Kilka tygodni temu, gdy pierwszy raz usłyszałem o możliwym podzieleniu 9tki to od razu przyszło mi na myśl powolne uwalenie tej trasy. Już teraz zresztą tramwaj jest w Rudzie Śląskiej na całej trasie dublowany przez autobus. To właśnie autobusy powinno się uwalić np. 215 i puścić dziewiątkę na samych składach co 20 minut, albo lepiej jeszcze częściej. Ludzie jeżdżą obecnie tramwajem, bo jest w miarę dość często, ale po podzieleniu go z pewnością wiele osób wolało będzie dłużej poczekać na bezpośredni autobus.puschel pisze:Jeżeli to prawda to ludzie z Nowego Bytomia lub Wirku jadący na Godulę zrezygnują z tramwajów, bo mają tam autobus bezpośrednio i na jednym bilecie i te tramy będą jeździć puste - co będzie powodem do likwidacji linii - itd.itd..
Coś czuję, że ograniczenie częstotliwości na T18, prędzej czy później skończy się jej likwidacją.luki pisze:I niestety nikt nie skorzystał z okazji by 1 oddzielić od 18. Zaś będą jechać sobie stadkiem No i częstotliwość już zabójcza.KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Jeśli w dni wolne 18tka będzie kursowała też co 30 minut, to oby nie razem z 1tką na odcinku z Rudy do Chebzia. Nie jeżdżę często tramwajami w tych rejonach, więc trudno mi oceniać co zrobić by zwiększyć liczbę pasażerów na 18tce. Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.Boguś pisze:Coś czuję, że ograniczenie częstotliwości na T18, prędzej czy później skończy się jej likwidacją.luki pisze:I niestety nikt nie skorzystał z okazji by 1 oddzielić od 18. Zaś będą jechać sobie stadkiem No i częstotliwość już zabójcza.KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
Przecież już o tym było. 9 musi być tak podzielona, żeby mogła jeździć co 15 minut, bo mijanka jest na tlenowni, a nie na petli.puschel pisze:Dzisiaj mnie słuchy doszły, że linia 9 ma być podzielona na linię 9 i 10. Dziesiątka ma kursować z Chebzia do Chorzowa, a dziewiątka z Chebzia do Bytomia. Wiadomo coś więcej na ten temat?
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W dni robocze i soboty 1 i 18 będą jeździć razem (odstęp 1-minutowy), a w niedziele i święta 1 i 18 będą poprzeplatane w takcie 16/14. Co do uatrakcyjnienia "18" to powinni wysłać przynajmniej jedno "żelazko", a samego wydłużenia linii nr 18, to możnaby ją wydłużyć na Halembę przy odrobinie chęci władz Rudy Śląskiej. Wydłużenie mogłoby przebiegać etapami. W planach jest wybudowanie trasy N-S w celu odciążenia ul. 1-go Maja, wystarczyłoby do projektu dodać trasę tramwajową wzdłuż planowej drogi. Ale u nas dominuje taki typ myślenia - "Po co budować nowe i remontować istniejące trasy tramwajowe, lepiej i łatwiej je zlikwidować."rafalurbino18 pisze:Jeśli w dni wolne 18tka będzie kursowała też co 30 minut, to oby nie razem z 1tką na odcinku z Rudy do Chebzia. Nie jeżdżę często tramwajami w tych rejonach, więc trudno mi oceniać co zrobić by zwiększyć liczbę pasażerów na 18tce. Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.Boguś pisze:Coś czuję, że ograniczenie częstotliwości na T18, prędzej czy później skończy się jej likwidacją.luki pisze:I niestety nikt nie skorzystał z okazji by 1 oddzielić od 18. Zaś będą jechać sobie stadkiem No i częstotliwość już zabójcza.KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2010, 19:56 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jeszcze parę refleksji co dzisiejszych rozkładów:
Dla mnie już od dawna dziwne było funkcjonowanie linii 30, 31 i 35, których częstotliwość jest co niemal dziwna.
30-stka w obecnym takcie 60-minutowym (który w między-szczycie jest zwiększany do 80, 100-minutowego...) nie ma po prostu sensu.
Zamiast ją utrzymywać lepiej było przerzucić jeden poc. z niej na '31', która w szczycie funkcjonuje w nieco dziwnym takcie 15-15-30. Tam w sam raz przydałby się 4. poc., który zapełniłby tą dziurę.
Podobnie jest na '35' kursującej głównie w takcie 20-20-40 (koło południa co 40 min.). Tam również można było zapełnić dziurę jednym pociągiem.
Bo jakoś nie wydaje mi się, aby akurat w tych konkretnych godzinach, kiedy '31' i '35' akurat "wypada" jeździło mniej osób, a wtedy co kursuje '30' więcej...
Jedynie wieczorami, wcześnie rano oraz w niedziele do południa częstotliwość 30-minutowa jest dobra, bo wtedy rzeczywiście podróżuje mniej osób, ale np. w soboty rano, czy w niedziele po południu tramwajami jeździ naprawdę sporo osób (przynajmniej z tego co obserwuję).
Od czasu wprowadzenia taktu 30-minutowego w niedziele w Zagłębiu ciężko spotkać pustawy tramwaj. Po południu wagony na liniach 26 i 27 od Ludwika do Dańdówki (albo i dalej) jeżdżą pełne. Pozostałe odcinki obserwuję rzadziej, ale z tego co kojarzę, to jest mniej, więcej podobnie.
Potem nie ma się co dziwić, że w weekendy wiele osób woli podróżować samochodem niż komunikacją miejską...
Wracając do tematu i nadchodzących zmian:
Jak już wcześniej pisałem tramwaj kursujący co 30 min. po prostu nie ma sensu. W szczególności w dni robocze.
Dobrze wiemy co 4 lata temu stało się z dwoma liniami kursującymi codziennie w takim takcie (kiedy to okazało się, że są one 'nierentowne'). Jak widać KZK robiąc co jakiś czas cięcia na tej linii chce przygotować pasażerów do przesiadki na autobus, który zapewne pojedzie również co 30 min., ale będzie obsługiwany nowoczesnymi, niskopodłogowymi autobusami, a nie "złomami" w postaci tramwajów, w których szarpie, śmierdzi, jest głośno, są niebezpieczne itp.
Jak "dobrze" pójdzie, to linia zniknie pewnie jeszcze przed EURO 2012
Zrobiłem też małe zestawienie korzyści i strat jakie czekają pasażerów po czekających ich zmianach (nie analizowałem konkretnych odcinków, tylko dane linie wraz z liniami je uzupełniającymi).
Przeliczyłem liczbę wozów kursujących w ciągu 1 godziny.
DNI ROBOCZE:
Linie 1 i 4:
obecnie: 3 solówki (T1) i 3 składy (T4) na godzinę, czyli łącznie 9 wagonów na godzinę
po zmianach: 4 solówki (T1) i 4 solówki (T4) na godzinę, czyli łącznie 8 wagonów na godzinę.
Linia 3:
obecnie: 3 składy na godzinę
po zmianach: 4 składy na godzinę.
Linie 5 i 35:
obecnie: 6 solówek na godzinę (T5) i średnio 2 solówki na godzinę (T35), czyli łącznie 8 wagonów na godzinę
po zmianach: 2 solówki i 2 składy (T5) i 2 solówki na godzinę (T35), czyli łącznie 8 solówek na godzinę
Linie 7 i 37: (zakładając zawracanie "siódemki" w Łagiewnikach i zawieszenie linii 37)
obecnie: 4 solówki (T7) i 2 składy (T37) na godzinę, czyli łącznie 8 wagonów na godzinę
po zmianach: 4 wagony na godzinę.
Linia 9: (zakładając zachowanie obecnej trasy ze zwiększeniem częstotliwości do 15 min.)
obecnie: 3 solówki i 3 składy na 2 godziny, czyli łącznie 9 solówek na 2 godziny, zatem średnio 4,5 wagonu na godzinę
po zmianach: 4 wagony na godzinę.
Linia 18:
obecnie: 3 wagony na godzinę
po zmianach: 2 wagony na godzinę.
Linia 31: (zakładając zachowanie obecnej trasy ze zwiększeniem częstotliwości w szczycie do 15 min.)
obecnie: 3 wagony na godzinę
po zmianach: 4 wagony na godzinę.
Podsumowując pozytywne zmiany czekają jedynie pasażerów tramwajów linii 3 i być może 31.
Natomiast zmiany na gorsze nastąpią przede wszystkim na linii 18.
Strata tymczasowej linii 37 też nie będzie zbyt dobra. Na części trasy zastąpi ją 17-stka. Jednak zamiast składów do Chebzia będą jeździły najprawdopodobniej solówki. Na pozostałej części trasy, do Zawodzia, zapewne nic jej nie zastąpi.
Dni wolne przeanalizuję później.
Wiadomość zacząłem pisać już 2 dni temu, stąd nie wziąłem pod uwagę ostatnich postów.
DOPISANE (20:00):
Ponoć sporo osób przesiada się w tym miejscu na '1' i jedzie w str. Zaborza.
Dla mnie już od dawna dziwne było funkcjonowanie linii 30, 31 i 35, których częstotliwość jest co niemal dziwna.
30-stka w obecnym takcie 60-minutowym (który w między-szczycie jest zwiększany do 80, 100-minutowego...) nie ma po prostu sensu.
Zamiast ją utrzymywać lepiej było przerzucić jeden poc. z niej na '31', która w szczycie funkcjonuje w nieco dziwnym takcie 15-15-30. Tam w sam raz przydałby się 4. poc., który zapełniłby tą dziurę.
Podobnie jest na '35' kursującej głównie w takcie 20-20-40 (koło południa co 40 min.). Tam również można było zapełnić dziurę jednym pociągiem.
Bo jakoś nie wydaje mi się, aby akurat w tych konkretnych godzinach, kiedy '31' i '35' akurat "wypada" jeździło mniej osób, a wtedy co kursuje '30' więcej...
Absolutnie się z tym zgadzam. W weekendy linie funkcjonować z częstotliwością 30-minutową, ale tylko w tych miejscach, gdzie spotykają się również z innymi liniami. W przeciwnym wypadku, gdy po danym odcinku jeździ jedna linia, taka częstotliwość jest niedopuszczalna, bo wtedy linia przestaje być atrakcyjna.37 pisze:30 minutowy takt w niedziele jest "dobry" w Katowicach, gdzie po jednej nitce kursuje kilka linii, ale jakoś nie wyobrażam sobie 1 i 5 co pół godziny.
Jedynie wieczorami, wcześnie rano oraz w niedziele do południa częstotliwość 30-minutowa jest dobra, bo wtedy rzeczywiście podróżuje mniej osób, ale np. w soboty rano, czy w niedziele po południu tramwajami jeździ naprawdę sporo osób (przynajmniej z tego co obserwuję).
Od czasu wprowadzenia taktu 30-minutowego w niedziele w Zagłębiu ciężko spotkać pustawy tramwaj. Po południu wagony na liniach 26 i 27 od Ludwika do Dańdówki (albo i dalej) jeżdżą pełne. Pozostałe odcinki obserwuję rzadziej, ale z tego co kojarzę, to jest mniej, więcej podobnie.
Potem nie ma się co dziwić, że w weekendy wiele osób woli podróżować samochodem niż komunikacją miejską...
Wracając do tematu i nadchodzących zmian:
No to już powoli możemy żegnać się z 18-stką...KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
Jak już wcześniej pisałem tramwaj kursujący co 30 min. po prostu nie ma sensu. W szczególności w dni robocze.
Dobrze wiemy co 4 lata temu stało się z dwoma liniami kursującymi codziennie w takim takcie (kiedy to okazało się, że są one 'nierentowne'). Jak widać KZK robiąc co jakiś czas cięcia na tej linii chce przygotować pasażerów do przesiadki na autobus, który zapewne pojedzie również co 30 min., ale będzie obsługiwany nowoczesnymi, niskopodłogowymi autobusami, a nie "złomami" w postaci tramwajów, w których szarpie, śmierdzi, jest głośno, są niebezpieczne itp.
Jak "dobrze" pójdzie, to linia zniknie pewnie jeszcze przed EURO 2012
Z tego co widzę w rozkładzie, to na T35 mają być 3 solówkirafalurbino18 pisze:To w takim razie w zajezdni Gliwice powinny zakończyć się problemy taborowe. W dni robocze będzie uruchamianych 10 składów (licząc 6 na trójkę i 4 na piątkę), zaś solówek 26 (7 na T1, 5 na T4, 4 na T5, 8 na T17 i 2 na T35), czyli tyle co obecnie.
Zrobiłem też małe zestawienie korzyści i strat jakie czekają pasażerów po czekających ich zmianach (nie analizowałem konkretnych odcinków, tylko dane linie wraz z liniami je uzupełniającymi).
Przeliczyłem liczbę wozów kursujących w ciągu 1 godziny.
DNI ROBOCZE:
Linie 1 i 4:
obecnie: 3 solówki (T1) i 3 składy (T4) na godzinę, czyli łącznie 9 wagonów na godzinę
po zmianach: 4 solówki (T1) i 4 solówki (T4) na godzinę, czyli łącznie 8 wagonów na godzinę.
Linia 3:
obecnie: 3 składy na godzinę
po zmianach: 4 składy na godzinę.
Linie 5 i 35:
obecnie: 6 solówek na godzinę (T5) i średnio 2 solówki na godzinę (T35), czyli łącznie 8 wagonów na godzinę
po zmianach: 2 solówki i 2 składy (T5) i 2 solówki na godzinę (T35), czyli łącznie 8 solówek na godzinę
Linie 7 i 37: (zakładając zawracanie "siódemki" w Łagiewnikach i zawieszenie linii 37)
obecnie: 4 solówki (T7) i 2 składy (T37) na godzinę, czyli łącznie 8 wagonów na godzinę
po zmianach: 4 wagony na godzinę.
Linia 9: (zakładając zachowanie obecnej trasy ze zwiększeniem częstotliwości do 15 min.)
obecnie: 3 solówki i 3 składy na 2 godziny, czyli łącznie 9 solówek na 2 godziny, zatem średnio 4,5 wagonu na godzinę
po zmianach: 4 wagony na godzinę.
Linia 18:
obecnie: 3 wagony na godzinę
po zmianach: 2 wagony na godzinę.
Linia 31: (zakładając zachowanie obecnej trasy ze zwiększeniem częstotliwości w szczycie do 15 min.)
obecnie: 3 wagony na godzinę
po zmianach: 4 wagony na godzinę.
Podsumowując pozytywne zmiany czekają jedynie pasażerów tramwajów linii 3 i być może 31.
Natomiast zmiany na gorsze nastąpią przede wszystkim na linii 18.
Strata tymczasowej linii 37 też nie będzie zbyt dobra. Na części trasy zastąpi ją 17-stka. Jednak zamiast składów do Chebzia będą jeździły najprawdopodobniej solówki. Na pozostałej części trasy, do Zawodzia, zapewne nic jej nie zastąpi.
Dni wolne przeanalizuję później.
Wiadomość zacząłem pisać już 2 dni temu, stąd nie wziąłem pod uwagę ostatnich postów.
DOPISANE (20:00):
Ostatnio pojawił się pomysł skierowania 18-stki zamiast na Chebzie, to do Zaborza, co byłoby możliwe po przebudowie skrzyżowania, gdzie 18-stka "ucieka" od 'jedynki'.KZKGaPowicz pisze:Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.
Ponoć sporo osób przesiada się w tym miejscu na '1' i jedzie w str. Zaborza.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
A kto taki pomysł przedstawił? Moim zdaniem byłoby to dość dobre rozwiązanie, bo od Rudy Południowej na Chebzie jeździ dość mało ludzi, a poza tym nie byłoby to chyba aż takie drogie; ale wiemy też jaka jest obecnie sytuacja na Placu Wolności w Zabrzu - jak na przykład "5", która jedzie z Bytomia, a musi zjechać do zajezdni, zmuszona jest jechać przez Zaborze.DW pisze:DOPISANE (20:00):Ostatnio pojawił się pomysł skierowania 18-stki zamiast na Chebzie, to do Zaborza, co byłoby możliwe po przebudowie skrzyżowania, gdzie 18-stka "ucieka" od 'jedynki'.KZKGaPowicz pisze:Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.
Ponoć sporo osób przesiada się w tym miejscu na '1' i jedzie w str. Zaborza.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Planowana jest przebudowa skrzyżowania ul. Zabrzańskiej z Wolności, stąd KMTM opracował i przesłał do UM (jeśli się nie mylę) projekty (a raczej schematy) układu torowego na tym skrzyżowaniu.KZKGaPowicz pisze:A kto taki pomysł przedstawił? Moim zdaniem byłoby to dość dobre rozwiązanie, bo od Rudy Południowej na Chebzie jeździ dość mało ludzi, a poza tym nie byłoby to chyba aż takie drogie; ale wiemy też jaka jest obecnie sytuacja na Placu Wolności w Zabrzu - jak na przykład "5", która jedzie z Bytomia, a musi zjechać do zajezdni, zmuszona jest jechać przez Zaborze.DW pisze:Ostatnio pojawił się pomysł skierowania 18-stki zamiast na Chebzie, to do Zaborza, co byłoby możliwe po przebudowie skrzyżowania, gdzie 18-stka "ucieka" od 'jedynki'.KZKGaPowicz pisze:Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.
Ponoć sporo osób przesiada się w tym miejscu na '1' i jedzie w str. Zaborza.
Są różne koncepcje - dobudowanie łącznika do Zaborza, czy nawet budowa ronda tramwajowego.
Choć jak '18-stka' w najbliższym czasie będzie kursować co 30 min., to pewnie zanim przebudują skrzyżowanie zdążą już ją zlikwidować, ale trzeba być dobrej myśli
Nie pamiętam już czy cokolwiek w tej sprawie poszło.DW pisze:Planowana jest przebudowa skrzyżowania ul. Zabrzańskiej z Wolności, stąd KMTM opracował i przesłał do UM (jeśli się nie mylę) projekty (a raczej schematy) układu torowego na tym skrzyżowaniu.
Rondo raczej odpada, z ostatniej wersji słyszałem o jednotorowym połączeniu.DW pisze:Są różne koncepcje - dobudowanie łącznika do Zaborza, czy nawet budowa ronda tramwajowego.
Ale lepsze to niż nic.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To, że dużo pasażerów wysiada z "18" na Rudzie Płd. i idzie na "1" w kierunku Gliwic też zauważyłem, tylko oni najczęściej wysiadają pomiędzy Zaborzem a Zabrzem. Gdy "18" będą zawracać na Zaborzu, to tamci już nie dojadą nią tam, gdzie chcą i w konsekwencji wybiorą "1". Myślę, że po ewentualnym wybudowaniu łącznika na Rudzie Płd. należy zmienić trasę "1", która zamiast do Gliwic jechałaby do Biskupic, a "18" do Gliwic. Wtedy możnaby zlikwidować linię nr 35. Po w/w zmianach mieszkańcy Biskupic mieliby tramwaj średnio co 7,5 minuty w takcie 7/8.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Ta częstotliwość nie jest dobra, przynajmniej w przypadku 20-ki na odcinku Chorzów Rynek - Ch. Batory. Od czasu pocięcia tej linii w niedzielę i codziennie wieczorami:DW pisze: Jedynie wieczorami, wcześnie rano oraz w niedziele do południa częstotliwość 30-minutowa jest dobra, bo wtedy rzeczywiście podróżuje mniej osób, ale np. w soboty rano, czy w niedziele po południu tramwajami jeździ naprawdę sporo osób (przynajmniej z tego co obserwuję).
- uciekła resztka normalnych pasażerów i prawie samo bydło tym jeździ
- prawie nigdy nie mam wieczorem czym podjechać do domu, bo czekanie > 20 minut na następny kurs nie ma dla mnie sensu
- pasażerowie jadący w okolice Batorego PKP już dawno się przesiedli na stado busów w tamtą okolicę.
Co oznacza jak wyżej napisałem że dzięki "wspaniałej" 30 minutowej częstotliwości praktycznie zrezygnowałem z 20-ki, bo wybieram nogi/samochód/autobus.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pozwoliłem sobie przygotować rozkład jazdy z przystanku "Zabrze Plac Wolności" po ewentualnym wybudowaniu łącznika w stronę Zaborza na Rudzie Płd.
- Załączniki
-
- Zabrze Plac Wolności.doc
- (24 KiB) Pobrany 190 razy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Oczywiście nie chodziło mi o wydłużenie 18tki poprzez budowę nowego torowiska. Jeśli już mamy gdzieś budować trasę tramwajową to skupmy się na Miechowicach/Zagórzu.KZKGaPowicz pisze:W dni robocze i soboty 1 i 18 będą jeździć razem (odstęp 1-minutowy), a w niedziele i święta 1 i 18 będą poprzeplatane w takcie 16/14. Co do uatrakcyjnienia "18" to powinni wysłać przynajmniej jedno "żelazko", a samego wydłużenia linii nr 18, to możnaby ją wydłużyć na Halembę przy odrobinie chęci władz Rudy Śląskiej. Wydłużenie mogłoby przebiegać etapami. W planach jest wybudowanie trasy N-S w celu odciążenia ul. 1-go Maja, wystarczyłoby do projektu dodać trasę tramwajową wzdłuż planowej drogi. Ale u nas dominuje taki typ myślenia - "Po co budować nowe i remontować istniejące trasy tramwajowe, lepiej i łatwiej je zlikwidować."
I to jest jakiś pomysł. Obecnie z Zaborza do Rudy Północnej i dalej Bytomia nie ma żadnego połączenia autobusowego. Oczywiście jazda 5tką z tej dzielnicy Zabrza do samego pl. Sikorskiego trwa trochę, a 18tka mogłaby być szybszą alternatywą. Z centrum Zabrza natomiast do Bytomia ludzie jeździliby dalej 5tką, zaś do Rudy 18tką. Szybciej jedzie jednak pociąg, ale bez wspólnego biletu nie sądzę by było to złe rozwiązanie. Nie zmieniałbym jednak częstotliwości wtedy wprowadzając takt 10/10 na odcinku wspólnym linii 1/18.DW pisze:Ostatnio pojawił się pomysł skierowania 18-stki zamiast na Chebzie, to do Zaborza, co byłoby możliwe po przebudowie skrzyżowania, gdzie 18-stka "ucieka" od 'jedynki'.
Ponoć sporo osób przesiada się w tym miejscu na '1' i jedzie w str. Zaborza.
Mam kilka zastrzeżeń:KZKGaPowicz pisze:Pozwoliłem sobie przygotować rozkład jazdy z przystanku "Zabrze Plac Wolności" po ewentualnym wybudowaniu łącznika w stronę Zaborza na Rudzie Płd.
1) Jeśli trójka ma dalej jeździć co 20minut to lepiej nie zmieniać jej rozkładu.
2) Na trasie z Zaborza do Zabrza piątki kursować będą w każdym kursie w stadzie z 4/18. Nie ma to sensu wtedy.
3) Nocne kursy mogłyby być tak ułożone, by możliwe były przesiadki pomiędzy 1/5, a 3.
Wiem, że ciężko jest koordynować linie, bo zawsze na jakimś odcinku coś jechać będzie razem. Dlatego uważam, że jakaś linia nie musi kursować sztywno co 15minut, tylko np. 13/17.
Szkoda tylko, że pasażerowie tej pierwszej linii, w tym ja nie narzekają na obecną ofertę przewozową. Trójka to taka osobna linia, więc może sobie dalej kursować co 20minut i nie sądzę by komuś to przeszkadzało. KZK widocznie uparł się, że wszędzie ma być taki sam takt nawet jeśli wg rozkładu tramwaje miałyby się mijać pośrodku jednotoruPodsumowując pozytywne zmiany czekają jedynie pasażerów tramwajów linii 3 i być może 31.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ad. 1. Jeśli "5" ma kursować z "1" w takcie 7/8, a sama "1" z "18" mają nie jeździć w stadach, tylko w takcie 7/8/15/7, to niestety 4/18 muszą jeździć razem z "5", bo inaczej jest to trudno skoordynować, ale będę jeszcze nad tym pracować.rafalurbino18 pisze:Mam kilka zastrzeżeń:
1) Jeśli trójka ma dalej jeździć co 20minut to lepiej nie zmieniać jej rozkładu.
2) Na trasie z Zaborza do Zabrza piątki kursować będą w każdym kursie w stadzie z 4/18. Nie ma to sensu wtedy.
3) Nocne kursy mogłyby być tak ułożone, by możliwe były przesiadki pomiędzy 1/5, a 3.
Wiem, że ciężko jest koordynować linie, bo zawsze na jakimś odcinku coś jechać będzie razem. Dlatego uważam, że jakaś linia nie musi kursować sztywno co 15minut, tylko np. 13/17.
Ad. 3. To postaram się jeszcze poprawić, ale lepiej skordynować "1" z "3" niż "5" z "3", bo ta pierwsza jedzie aż z Chebzia, a druga z Zaborza. Jeśli ktoś chciałby przesiąść się z "5" na "3", to może wybrać "1", bo ona jechałaby wtedy do Zabrza tą samą trasą, co "5" (czyli jak obecnie).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jednak jakiś czas temu słyszałem już o wprowadzeniu 15-minutowej częstotliwości na Zagłębiu Na razie jakoś się o tym nie słyszy, ale pewnie za jakiś czas będą ją chcieli wprowadzić również tutaj.37 pisze:Wątpie, żeby zmiany te miały dotyczyć wschodniej części sieci.rafalurbino18 pisze:KZK widocznie uparł się, że wszędzie ma być taki sam takt nawet jeśli wg rozkładu tramwaje miałyby się mijać pośrodku jednotoru
W sumie byłoby to technicznie możliwe. Jedynym problemem byłby jednotor na trasie linii '27' na odcinku Klimontów Kolonia Pstrowski - Porąbka, którego przejechanie, według rozkładu, zajmuję 8 min., lecz pewnie dałoby radę nawet w 7.
Kiedyś analizowałem takie rozwiązanie i największym problemem byłaby koordynacja linii '26' i '27', które musiałyby jeździć mniej, więcej w takcie 12-3 min.
Problemem mógłby też być... prezydent Będzina
Co do niedzieli, to napisałem, że jedynie do południa, bo rano nawet mało ludzi jest na ulicach, a dopiero później się zapełnia i od 13:00-14:00 częstotliwość kursowania większości linii powinna być zwiększona.102n@ pisze:Ta częstotliwość nie jest dobra, przynajmniej w przypadku 20-ki na odcinku Chorzów Rynek - Ch. Batory. Od czasu pocięcia tej linii w niedzielę i codziennie wieczorami:DW pisze:Jedynie wieczorami, wcześnie rano oraz w niedziele do południa częstotliwość 30-minutowa jest dobra, bo wtedy rzeczywiście podróżuje mniej osób, ale np. w soboty rano, czy w niedziele po południu tramwajami jeździ naprawdę sporo osób (przynajmniej z tego co obserwuję).
- uciekła resztka normalnych pasażerów i prawie samo bydło tym jeździ
- prawie nigdy nie mam wieczorem czym podjechać do domu, bo czekanie > 20 minut na następny kurs nie ma dla mnie sensu
- pasażerowie jadący w okolice Batorego PKP już dawno się przesiedli na stado busów w tamtą okolicę.
Co oznacza jak wyżej napisałem że dzięki "wspaniałej" 30 minutowej częstotliwości praktycznie zrezygnowałem z 20-ki, bo wybieram nogi/samochód/autobus.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tutaj mam zmodyfikowany ten poprzedni rozkład jazdy.
- Załączniki
-
- Zabrze Plac Wolności.doc
- (25.5 KiB) Pobrany 189 razy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
KZKGaPowicz pisze:Tutaj mam zmodyfikowany ten poprzedni rozkład jazdy.
Myślę, że nie ma potrzeby obsługi Biskupic tak częstą nocną komunikacją. Spokojnie może tam jeździć wyłącznie T5, a nocne pociągi z T1 przerzucić na T18 do granic Gliwic. Jeśli ktoś jednak ma obiekcje, aby tramwaj przejeżdżał nocą przez Rudę 1 (a byłoby to jednak wskazane) to nocki można wstawić na T4. I wtedy nocne tramwaje obsługiwałyby wszystkie części Zabrza.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ja się jednak obawiam, że z jakiś czas również i tam wprowadzi się taki takt. Nie chcę krakać, ale 24 może spotkać to samo co 1837 pisze:Wątpie, żeby zmiany te miały dotyczyć wschodniej części sieci.rafalurbino18 pisze:KZK widocznie uparł się, że wszędzie ma być taki sam takt nawet jeśli wg rozkładu tramwaje miałyby się mijać pośrodku jednotoru
KZK GOP pewnie nie widziałby w tym problemuW sumie byłoby to technicznie możliwe. Jedynym problemem byłby jednotor na trasie linii '27' na odcinku Klimontów Kolonia Pstrowski - Porąbka, którego przejechanie, według rozkładu, zajmuję 8 min., lecz pewnie dałoby radę nawet w 7.
Dlatego dobrze by było, gdyby takie rozwiązanie wprowadzono na 1/5. Z trójką można sobie darować, bo do 30-minutowej częstotliwości pasażerowie się już przyzwyczaili, a i tak gigantycznych tłumów w niej nie ma.Co do niedzieli, to napisałem, że jedynie do południa, bo rano nawet mało ludzi jest na ulicach, a dopiero później się zapełnia i od 13:00-14:00 częstotliwość kursowania większości linii powinna być zwiększona.
Chwileczkę. Jeśli 1 ma jeździć z Gliwic do Biskupic, to czemu w nocy miałaby jeździć z Chebzia do Biskupic?Ad. 3. To postaram się jeszcze poprawić, ale lepiej skordynować "1" z "3" niż "5" z "3", bo ta pierwsza jedzie aż z Chebzia, a druga z Zaborza. Jeśli ktoś chciałby przesiąść się z "5" na "3", to może wybrać "1", bo ona jechałaby wtedy do Zabrza tą samą trasą, co "5" (czyli jak obecnie).
Najlepsze, ale raczej niemożliwe w naszych realiach rozwiązanie w nocy patrząc na rozkłady obecne to równoczesny przyjazd tramwajów na pl. Wolności z Chebzia, Makoszów, Mikulczyc, Biskupic/Gliwic, chwilowy postój i większość możliwych przesiadek jest zagwarantowana. Dlatego nie zdecydowałem się na wypisanie osobno Gliwic i Biskupic, bo 1 i 5 musiałyby jechać w stronę Zaborza w stadzie.
Tam taki takt jest juz w weekendy, a w dni robocze oznaczałoby to zwiększenie częstotliwości praktycznie na każdej linii (za wyjątkiem 26). Tam już rozkłady sa pocięte, wieć wątpie. No chyba, że składy z 27 przeszlyby na 26.rafalurbino18 pisze:Ja się jednak obawiam, że z jakiś czas również i tam wprowadzi się taki takt. Nie chcę krakać, ale 24 może spotkać to samo co 18
24 co 30 minut? To wócas 21 po 15 minutach jechałoby w szczycie przeładowane, a wątpie, żeby wprowadzić tam rozwiązanie jak na linii 5.
Można wszystkie zagłębiowskie linie zrobić co 30 minut i po sprawie37 pisze:Tam taki takt jest juz w weekendy, a w dni robocze oznaczałoby to zwiększenie częstotliwości praktycznie na każdej linii (za wyjątkiem 26). Tam już rozkłady sa pocięte, wieć wątpie. No chyba, że składy z 27 przeszlyby na 26.
24 co 30 minut? To wócas 21 po 15 minutach jechałoby w szczycie przeładowane, a wątpie, żeby wprowadzić tam rozwiązanie jak na linii 5.
Zgodnie z pewnym raportem takie linie kwalifikują sie do wycinkimemphis pisze:Można wszystkie zagłębiowskie linie zrobić co 30 minut i po sprawie37 pisze:Tam taki takt jest juz w weekendy, a w dni robocze oznaczałoby to zwiększenie częstotliwości praktycznie na każdej linii (za wyjątkiem 26). Tam już rozkłady sa pocięte, wieć wątpie. No chyba, że składy z 27 przeszlyby na 26.
24 co 30 minut? To wócas 21 po 15 minutach jechałoby w szczycie przeładowane, a wątpie, żeby wprowadzić tam rozwiązanie jak na linii 5.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
To pokazuje więc jak przyszłościowo KZK myśli. 18 i 24 już dawno były wspominane do wycięcia. KZK małymi kroczkami, ale dojdzie do swojego celu. Szkoda tylko, że zawsze ten cel mija się z tym czego chcą mieszkańcy i co w ogóle jest dobre :/37 pisze:Zgodnie z pewnym raportem takie linie kwalifikują sie do wycinkimemphis pisze:Można wszystkie zagłębiowskie linie zrobić co 30 minut i po sprawie37 pisze:Tam taki takt jest juz w weekendy, a w dni robocze oznaczałoby to zwiększenie częstotliwości praktycznie na każdej linii (za wyjątkiem 26). Tam już rozkłady sa pocięte, wieć wątpie. No chyba, że składy z 27 przeszlyby na 26.
24 co 30 minut? To wócas 21 po 15 minutach jechałoby w szczycie przeładowane, a wątpie, żeby wprowadzić tam rozwiązanie jak na linii 5.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ale jak "1" miałyby jechać z Gliwic do Biskupic, jeśli na Placu Wolności w Zabrzu nie ma trójkąta torowego? Chyba, że miałaby jechać przez Zaborze lub Makoszowy, co byłoby bez sensu.rafalurbino18 pisze:Chwileczkę. Jeśli 1 ma jeździć z Gliwic do Biskupic, to czemu w nocy miałaby jeździć z Chebzia do Biskupic?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
No właśnie tej pętli przy dworcu brakuje i przekonaliśmy się o tym już nie jeden raz.puschel pisze:Normalnie dookoła dworca.. :mryellow:KZKGaPowicz pisze:Ale jak "1" miałyby jechać z Gliwic do Biskupic, jeśli na Placu Wolności w Zabrzu nie ma trójkąta torowego? Chyba, że miałaby jechać przez Zaborze lub Makoszowy, co byłoby bez sensu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości