Prawdziwa rewolucja od dnia 29.05.2010 r.

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Prawdziwa rewolucja od dnia 29.05.2010 r.

#1 Post autor: KZKGaPowicz » 12 maja 2010, 23:56

Szykuję się prawdziwa rewolucja w rozkładach jazdy szczególnie, jeśli chodzi o linie tramwajowe nr: 1, 3, 4, 5, 7, 9, 17, 18, 30, 31, 35 i 37.

a.) linia nr 1 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 7 pociągów co 15 minut, a w niedziele i święta przez 4 pociągi co 30 minut :!:
b.) linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut i przez 3 pociągi wieczorowo-nocne (solówki) co 30 minut oraz w niedziele i święta co 30 minut :!:
c.) linia nr 4 będzie kursowała tylko w dni robocze szkolne co 15 minut (obsługa tylko przez solówki) :!:
d.) linie nr 5, 7, 9, 17, 30, 31 i 37 jeszcze nie wiem (na linii nr 9 prawdopodobnie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy) :!:
e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek :!:
f.) linia nr 35 będzie kursowała tylko w dni robocze szkolne co 30 minut :!:
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 06:07 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Re: Prawdziwa rewolucja od dnia 29.05.2010 r.

#2 Post autor: Penny » 13 maja 2010, 00:55

KZKGaPowicz pisze:Szykuję się prawdziwa rewolucja w rozkładach jazdy szczególnie, jeśli chodzi o linie tramwajowe nr: 1, 3, 4, 5, 7, 9, 17, 18, 30, 31, 35 i 37. (...)

d.) linie nr 5, 7, 9, 17, 30, 31 i 37 jeszcze nie wiem (na linii nr 9 prawdopodobnie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy) :!:
Pomału żegnamy takt 20-minutowy. Poniekąd spełnia się moje małe marzenie o linii 9, którą zawsze chciałem, aby kursowała w takcie 15-minutowym. Byłaby wtedy bardziej efektywna poprzez skrócenie czasu przejazdu (przelotu) i brakiem konieczności zwiększania liczby pociągów. Pozostaje jedynie pytanie, czy przy takim stanie technicznym torowiska i w takim ukształtowaniu terenu uda się jeździć bez większych zakłóceń z tą częstotliwością. Patrząc na fakt, że z Ratusza do Świętochłowice Mijanka lubi się już spóźniać 3-5 minut lub późno przyjeżdża na Wirek od strony Chebzia, to marnie to widzę, ale trzymam kciuki.

A co do linii 7, 17 i 37 to słyszałem (na razie zupełnie niepotwierdzona informacja), że:
- w terminie do 29 maja br. ma być oddany do użytku trójkąt torowy w Łagiewnikach, więc:
- linia 7 ma kursować na trasie Łagiewniki Targowisko - Szopienice Pętla w 15-minutowej częstotliwości, a w obsłudze przewiduje się 12 pociągów solo (prawdopodobnie 9 ze Stroszka i 3 z Zawodzia); (i tutaj jestem jak najbardziej "za", ponieważ "siódemka" ma ładne napełnienia do i z Szopienic),
- linia 17 również powróci do 15-minutowej częstotliwości na swojej obecnej trasie (planowane 8 solówek z Gliwic); (tutaj również jestem "za", bo skład łącznie co 15 minut w Świętochłowicach to nieporozumienie (szczególnie jak coś zdefektuje)).
- linia 37 zostanie zlikwidowana.

Domniemam, że przeniesienie linii 18 wiąże się ze zwiększeniem obsady na linię 17 właśnie o te 4 pociągi, które będą potrzebne na obsługę linii 18 co 30 minut.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

Re: Prawdziwa rewolucja od dnia 29.05.2010 r.

#3 Post autor: rafalurbino18 » 13 maja 2010, 06:53

KZKGaPowicz pisze:b.) linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut i przez 3 pociągi wieczorowo-nocne (solówki) co 30 minut oraz w niedziele i święta co 30 minut :!:
Co z tego, że będzie jeden kurs więcej na godzinę, jak w godzinach szczytu będą tworzyć się spore opóźnienia. Ja rozumiem, że w rozkładzie czas przelotu między Lutra, a parkiem Świerczewskiego wynosi 7minut i w związku z tym jest możliwe wprowadzenie takiej częstotliwości, ale w rzeczywistości odcinek ten przejeżdza się nawet 3minuty dłużej. Odcinki Lutra - Pl. Teatralny (6minut przelotu) i Park Świerczewskiego - Makoszowy (8minut) już ujdą, bo akurat obecnie rzeczywiste czasy przejazdu nie odpowiadają tym rozkładowym. Priorytet na wyjeździe z mijanki Zabrze Park Świerczewskiego w ul. 3 Maja dla tramwajów na pewno polepszyłby sytuację, bo traci się tutaj często ponad minutę. Następne światła też nie są najlepsze, ale tam już ciężko coś zrobić.

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#4 Post autor: puschel » 13 maja 2010, 09:53

KZKGaPowicz pisze:linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut i przez 3 pociągi wieczorowo-nocne (solówki) co 30 minut oraz w niedziele i święta co 30 minut :!:

No a co z mijankami? W centrum Zabrza powinny być więc dwie: na Lutra i na PL. Teatralnym.
Nie wiem jak oni se to wyobrażają, ale moim zdaniem takt 20-to minutowy w zupełności by wystarczył.
Puschel

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 13 maja 2010, 11:15

KZKGaPowicz pisze:a.) linia nr 1 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 7 pociągów co 15 minut, a w niedziele i święta przez 4 pociągi co 30 minut :!:
KZKGaPowicz pisze:c.) linia nr 4 będzie kursowała tylko w dni robocze szkolne co 15 minut (obsługa tylko przez solówki) :!:
Fanie ale martwi mnie, że między 1 a 4 będzie takt 10/5 minut. Przypomnę, że dotychczas skład jechał po 12 minutach a solówka po 8 minutach, więc szkoda, że zrezygnowano ze składów na 4. Ale zapewne ta luka jest 5-tki zrobiona więc na trasie Zabrze - Zaborze powinno się poprawić. Jeśli chodzi o samą linię 1, to zmiana mnie cieszy.
KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek :!:
I niestety nikt nie skorzystał z okazji by 1 oddzielić od 18. Zaś będą jechać sobie stadkiem :eye: No i częstotliwość już zabójcza.
KZKGaPowicz pisze:(na linii nr 9 prawdopodobnie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy)
KZKGaPowicz pisze:b.) linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut
Szczerze póki co nie wyobrażam sobie tego trochę, w prawdzie 9 kursowała kiedyś co 18 minut, więc czy 2 minuty w tę czy 3 w tamtą to może nie będzie tak źle.
Co do 3-ki to niechaj się koledzy z Zabrza (i nie tylko ;) ) wypowiedzą.

Jeśli jeszcze o piątce mowa, to takt 15 minutowy będzie trochę kiepskim rozwiązaniem, chyba, że planują na nią składy :DD: (przypomnę, że obecnie 12/8)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#6 Post autor: rafalurbino18 » 13 maja 2010, 14:19

puschel pisze:No a co z mijankami? W centrum Zabrza powinny być więc dwie: na Lutra i na PL. Teatralnym.
luki pisze:Fanie ale martwi mnie, że między 1 a 4 będzie takt 10/5 minut. Przypomnę, że dotychczas skład jechał po 12 minutach a solówka po 8 minutach, więc szkoda, że zrezygnowano ze składów na 4. Ale zapewne ta luka jest 5-tki zrobiona więc na trasie Zabrze - Zaborze powinno się poprawić. Jeśli chodzi o samą linię 1, to zmiana mnie cieszy.
Również uważam, że jedynka powinna już dawno jeździć częściej. Natomiast zmiana na czwórce też jest pozytywna, bo składy często jeździły puste. A sam takt z Zaborza do Zabrza też wypada ładnie :)
luki pisze:
KZKGaPowicz pisze:(na linii nr 9 prawdopodobnie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy)
KZKGaPowicz pisze:b.) linia nr 3 będzie obsługiwana w dni robocze i soboty przez 6 pociągów dziennych (w dni robocze składy, a w soboty solówki) co 15 minut
Szczerze póki co nie wyobrażam sobie tego trochę, w prawdzie 9 kursowała kiedyś co 18 minut, więc czy 2 minuty w tę czy 3 w tamtą to może nie będzie tak źle.
Co do 3-ki to niechaj się koledzy z Zabrza (i nie tylko ;) ) wypowiedzą.
Nie wiem dlaczego trójkę ruszano. Tak naprawdę jest to taka odrębna linia, która nie wymaga mieć takiego samego taktu jak inne zabrzańskie. Nie uważam, że składy co 20minut są puste, ale wystarczają spokojnie.
luki pisze:Jeśli jeszcze o piątce mowa, to takt 15 minutowy będzie trochę kiepskim rozwiązaniem, chyba, że planują na nią składy :DD: (przypomnę, że obecnie 12/8)
Akurat składy na 5tce bardzo by się przydały. Jeśli byłyby solówki to zmiana ta spotkałaby się z wielkim sprzeciwem ze strony mieszkańców. Poza tym po tych zmianach zostaje tylko 6 składów na T3, więc co by miało być z pozostałymi dziewięcioma? Pasują idealnie na 5tkę :P Gorzej z rezerwą...

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#7 Post autor: 37 » 13 maja 2010, 16:36

Jeśli 35 ma być co 30 minut, to skład pasowałby na co drugiej 5 jak to niegdyś bywało. Lepiej jednak byłoby 35 co 15 minut.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#8 Post autor: rafalurbino18 » 13 maja 2010, 17:12

37 pisze:Jeśli 35 ma być co 30 minut, to skład pasowałby na co drugiej 5 jak to niegdyś bywało. Lepiej jednak byłoby 35 co 15 minut.
Czyli jeśli na co drugiej piątce miałby być skład to 35tka jeździłaby razem z solówką na piątce? Nie wiem czy takie rozwiązanie ma sens. Jednak jeśliby były same składy, to więcej płacić musiałby Bytom, gdyż obecnie więcej kursów robi 35 niż 30.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#9 Post autor: 37 » 13 maja 2010, 17:15

rafalurbino18 pisze:Czyli jeśli na co drugiej piątce miałby być skład to 35tka jeździłaby razem z solówką na piątce? Nie wiem czy takie rozwiązanie ma sens. Jednak jeśliby były same składy, to więcej płacić musiałby Bytom, gdyż obecnie więcej kursów robi 35 niż 30.
Razem?
15/8/7/15/8/7
Bytom zaplaci mniej za 18 co 30 minut.

A tak wogóle to nie wierzę w składy na 5 ;-)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: mark40 » 13 maja 2010, 17:22

Nie napisano nic o nowej linii 10. :|

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#11 Post autor: 37 » 13 maja 2010, 17:26

mark40 pisze:Nie napisano nic o nowej linii 10. :|
Bo tego tworu być nie powinno.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: adam86 » 13 maja 2010, 18:32

Skandal i paranoja. Na 1 i 4 jeżdżą normalni pasażerowie i te linie się uwala zaś, za to na 3 gdzie nie wiedzą co to jest bilet zwiększa się częstotliwość. 9 i 3 oczywiście nie mogą jeździć co 15 minut bo się zwyczajnie nie wyrobią.
KZKGOP 1779

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#13 Post autor: rafalurbino18 » 13 maja 2010, 18:34

37 pisze:
rafalurbino18 pisze:Czyli jeśli na co drugiej piątce miałby być skład to 35tka jeździłaby razem z solówką na piątce? Nie wiem czy takie rozwiązanie ma sens. Jednak jeśliby były same składy, to więcej płacić musiałby Bytom, gdyż obecnie więcej kursów robi 35 niż 30.
Razem?
15/8/7/15/8/7
Bytom zaplaci mniej za 18 co 30 minut.

A tak wogóle to nie wierzę w składy na 5 ;-)
Całkowicie zapomniałem o innych liniach, tylko skoncentrowałem się na 5.
adam86 pisze:Skandal i paranoja. Na 1 i 4 jeżdżą normalni pasażerowie i te linie się uwala zaś, za to na 3 gdzie nie wiedzą co to jest bilet zwiększa się częstotliwość. 9 i 3 oczywiście nie mogą jeździć co 15 minut bo się zwyczajnie nie wyrobią.
Dziwne kryterium wg którego ustala się częstotliwość. Coś jednak w tym jest, bo trójką jeżdżę o wiele częściej, a i tak więcej razy sprawdzano mnie w 1/4. Dlatego też pasażerowie 1/4 częściej kasują bilety, niż Ci z trójki. A z tym wyrabianiem, to jestem ciekaw co się będzie działo. Już widzę te opóźnienia kumulujące się z każdym kursem.
Co do samych napełnień, to ciekaw jestem czy aż do 19-20 trójki będą jeździć puste co 15minut, tak jak obecnie przy częstotliwości 20-minutowej.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 18:42 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: Peter » 13 maja 2010, 18:40

luki pisze:Jeśli jeszcze o piątce mowa, to takt 15 minutowy będzie trochę kiepskim rozwiązaniem, chyba, że planują na nią składy :DD: (przypomnę, że obecnie 12/8)
Na przykład na przemian solówka i skład ;-) Gdzie te czasy kiedy ja sobie jeździłem składami na 5 czasami z uczelni...
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#15 Post autor: memphis » 13 maja 2010, 21:18

Peter pisze:
luki pisze:Jeśli jeszcze o piątce mowa, to takt 15 minutowy będzie trochę kiepskim rozwiązaniem, chyba, że planują na nią składy :DD: (przypomnę, że obecnie 12/8)
Na przykład na przemian solówka i skład ;-)
I tak właśnie będzie.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: adam86 » 13 maja 2010, 21:24

rafalurbino18 pisze:Dziwne kryterium wg którego ustala się częstotliwość. Coś jednak w tym jest, bo trójką jeżdżę o wiele częściej, a i tak więcej razy sprawdzano mnie w 1/4. Dlatego też pasażerowie 1/4 częściej kasują bilety, niż Ci z trójki.
Pff. Po prostu T3 jedzie przez takie a nie inne dzielnice.
A z tym wyrabianiem, to jestem ciekaw co się będzie działo. Już widzę te opóźnienia kumulujące się z każdym kursem.
A zobaczycie dopiero cyrk na 9 jesienią.
Co do samych napełnień, to ciekaw jestem czy aż do 19-20 trójki będą jeździć puste co 15minut, tak jak obecnie przy częstotliwości 20-minutowej.
No a 1 w niedziele beda nawalone po dach. Już z resztą teraz są.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: Penny » 14 maja 2010, 00:20

adam86 pisze:
A z tym wyrabianiem, to jestem ciekaw co się będzie działo. Już widzę te opóźnienia kumulujące się z każdym kursem.
A zobaczycie dopiero cyrk na 9 jesienią.
Z tym wyrabianiem się na 9 jesienią, to w sumie cóż za różnica - jesienią i tak będzie w plecy niezależnie od częstotliwości, a za to w inne pory pory roku będzie jeździło zamiast się wlec :D

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#18 Post autor: rafalurbino18 » 14 maja 2010, 07:07

memphis pisze:
Peter pisze:
luki pisze:Jeśli jeszcze o piątce mowa, to takt 15 minutowy będzie trochę kiepskim rozwiązaniem, chyba, że planują na nią składy :DD: (przypomnę, że obecnie 12/8)
Na przykład na przemian solówka i skład ;-)
I tak właśnie będzie.
To w takim razie w zajezdni Gliwice powinny zakończyć się problemy taborowe. W dni robocze będzie uruchamianych 10 składów (licząc 6 na trójkę i 4 na piątkę), zaś solówek 26 (7 na T1, 5 na T4, 4 na T5, 8 na T17 i 2 na T35), czyli tyle co obecnie. Składy #316+472 i #342+341, albo jeden z nich może zostać już rozpięty. Oczywiście trzeba założyć, że podmiany na pociągi wieczorne na T3 będą pochodzić z 4/35. Na pewno nie będą z piątki, bo tam zostaną 4 solówki na wieczór, zaś 4 składy zjadą do zajezdni.
Po ochłonięciu z tych wiadomości najbardziej nie pasują mi weekendy. Obecnie w soboty w Zabrzu tramwaj pojawiał się bardzo często na przystankach, a po tych zmianach np. na trasie 1/4 nie będzie już tak atrakcyjnie.
adam86 pisze:
rafalurbino18 pisze:Co do samych napełnień, to ciekaw jestem czy aż do 19-20 trójki będą jeździć puste co 15minut, tak jak obecnie przy częstotliwości 20-minutowej.
No a 1 w niedziele beda nawalone po dach. Już z resztą teraz są.
To jest akurat przegięcie. 1 w niedziele są dość dobrze zapełnione, żeby nie powiedzieć, że lepiej niż w dni robocze. Po prostu ktoś się uwziął na trasę 1/4 - uwala się najbardziej obłożone kursy, zostawiając te pustawe (poprzez mniejszą częstotliwość oczywiście).

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#19 Post autor: memphis » 14 maja 2010, 08:45

rafalurbino18 pisze:Oczywiście trzeba założyć, że podmiany na pociągi wieczorne na T3 będą pochodzić z 4/35. Na pewno nie będą z piątki, bo tam zostaną 4 solówki na wieczór, zaś 4 składy zjadą do zajezdni.
Podmiany na 3-ce będą z zajezdni, a solówki z 4-tki pójdą na 5-tkę.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#20 Post autor: 37 » 14 maja 2010, 09:36

30 minutowy takt w niedziele jest "dobry" w Katowicach, gdzie po jednej nitce kursuje kilka linii, ale jakoś nie wyobrażam sobie 1 i 5 co pół godziny.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#21 Post autor: rafalurbino18 » 14 maja 2010, 13:19

37 pisze:30 minutowy takt w niedziele jest "dobry" w Katowicach, gdzie po jednej nitce kursuje kilka linii, ale jakoś nie wyobrażam sobie 1 i 5 co pół godziny.
Dlatego też ten takt 20 minutowy mógł zostać w niedziele i święta. Wtedy jednak trzeba też coś zrobić z 18tką, bo ta raczej kursować będzie też co 30minut.
memphis pisze:
rafalurbino18 pisze:Oczywiście trzeba założyć, że podmiany na pociągi wieczorne na T3 będą pochodzić z 4/35. Na pewno nie będą z piątki, bo tam zostaną 4 solówki na wieczór, zaś 4 składy zjadą do zajezdni.
Podmiany na 3-ce będą z zajezdni, a solówki z 4-tki pójdą na 5-tkę.
To na piątce dużo ich zostanie. Chyba, że przewidują już przed 18 wysyłać do zajezdni składy. Poza tym tak jak w niedziele, tak i wieczorem piątka co 30minut to niedobre wyjście. Ciekawe co z solówkami z 35. Nie będą tam chyba jeździć do ok. północy :-P

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#22 Post autor: puschel » 14 maja 2010, 19:41

Dzisiaj mnie słuchy doszły, że linia 9 ma być podzielona na linię 9 i 10. Dziesiątka ma kursować z Chebzia do Chorzowa, a dziewiątka z Chebzia do Bytomia. Wiadomo coś więcej na ten temat?
Puschel

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#23 Post autor: dombia » 14 maja 2010, 20:51

To się Nowy Bytom ucieszy z przesiadek :)

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#24 Post autor: puschel » 14 maja 2010, 22:20

Jeżeli to prawda to ludzie z Nowego Bytomia lub Wirku jadący na Godulę zrezygnują z tramwajów, bo mają tam autobus bezpośrednio i na jednym bilecie i te tramy będą jeździć puste - co będzie powodem do likwidacji linii - itd.itd..
Puschel

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#25 Post autor: rafalurbino18 » 15 maja 2010, 10:51

puschel pisze:Jeżeli to prawda to ludzie z Nowego Bytomia lub Wirku jadący na Godulę zrezygnują z tramwajów, bo mają tam autobus bezpośrednio i na jednym bilecie i te tramy będą jeździć puste - co będzie powodem do likwidacji linii - itd.itd..
Zgadza się. Kilka tygodni temu, gdy pierwszy raz usłyszałem o możliwym podzieleniu 9tki to od razu przyszło mi na myśl powolne uwalenie tej trasy. Już teraz zresztą tramwaj jest w Rudzie Śląskiej na całej trasie dublowany przez autobus. To właśnie autobusy powinno się uwalić np. 215 i puścić dziewiątkę na samych składach co 20 minut, albo lepiej jeszcze częściej. Ludzie jeżdżą obecnie tramwajem, bo jest w miarę dość często, ale po podzieleniu go z pewnością wiele osób wolało będzie dłużej poczekać na bezpośredni autobus.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#26 Post autor: Boguś » 15 maja 2010, 16:33

luki pisze:
KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
I niestety nikt nie skorzystał z okazji by 1 oddzielić od 18. Zaś będą jechać sobie stadkiem No i częstotliwość już zabójcza.
Coś czuję, że ograniczenie częstotliwości na T18, prędzej czy później skończy się jej likwidacją.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#27 Post autor: rafalurbino18 » 15 maja 2010, 19:00

Boguś pisze:
luki pisze:
KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
I niestety nikt nie skorzystał z okazji by 1 oddzielić od 18. Zaś będą jechać sobie stadkiem No i częstotliwość już zabójcza.
Coś czuję, że ograniczenie częstotliwości na T18, prędzej czy później skończy się jej likwidacją.
Jeśli w dni wolne 18tka będzie kursowała też co 30 minut, to oby nie razem z 1tką na odcinku z Rudy do Chebzia. Nie jeżdżę często tramwajami w tych rejonach, więc trudno mi oceniać co zrobić by zwiększyć liczbę pasażerów na 18tce. Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#28 Post autor: adam86 » 15 maja 2010, 19:38

puschel pisze:Dzisiaj mnie słuchy doszły, że linia 9 ma być podzielona na linię 9 i 10. Dziesiątka ma kursować z Chebzia do Chorzowa, a dziewiątka z Chebzia do Bytomia. Wiadomo coś więcej na ten temat?
Przecież już o tym było. 9 musi być tak podzielona, żeby mogła jeździć co 15 minut, bo mijanka jest na tlenowni, a nie na petli.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#29 Post autor: KZKGaPowicz » 15 maja 2010, 19:50

rafalurbino18 pisze:
Boguś pisze:
luki pisze:
KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek
I niestety nikt nie skorzystał z okazji by 1 oddzielić od 18. Zaś będą jechać sobie stadkiem No i częstotliwość już zabójcza.
Coś czuję, że ograniczenie częstotliwości na T18, prędzej czy później skończy się jej likwidacją.
Jeśli w dni wolne 18tka będzie kursowała też co 30 minut, to oby nie razem z 1tką na odcinku z Rudy do Chebzia. Nie jeżdżę często tramwajami w tych rejonach, więc trudno mi oceniać co zrobić by zwiększyć liczbę pasażerów na 18tce. Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.
W dni robocze i soboty 1 i 18 będą jeździć razem (odstęp 1-minutowy), a w niedziele i święta 1 i 18 będą poprzeplatane w takcie 16/14. Co do uatrakcyjnienia "18" to powinni wysłać przynajmniej jedno "żelazko", a samego wydłużenia linii nr 18, to możnaby ją wydłużyć na Halembę przy odrobinie chęci władz Rudy Śląskiej. Wydłużenie mogłoby przebiegać etapami. W planach jest wybudowanie trasy N-S w celu odciążenia ul. 1-go Maja, wystarczyłoby do projektu dodać trasę tramwajową wzdłuż planowej drogi. Ale u nas dominuje taki typ myślenia - "Po co budować nowe i remontować istniejące trasy tramwajowe, lepiej i łatwiej je zlikwidować."
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2010, 19:56 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#30 Post autor: DW » 15 maja 2010, 19:51

Jeszcze parę refleksji co dzisiejszych rozkładów:
Dla mnie już od dawna dziwne było funkcjonowanie linii 30, 31 i 35, których częstotliwość jest co niemal dziwna.
30-stka w obecnym takcie 60-minutowym (który w między-szczycie jest zwiększany do 80, 100-minutowego...) nie ma po prostu sensu.
Zamiast ją utrzymywać lepiej było przerzucić jeden poc. z niej na '31', która w szczycie funkcjonuje w nieco dziwnym takcie 15-15-30. Tam w sam raz przydałby się 4. poc., który zapełniłby tą dziurę.
Podobnie jest na '35' kursującej głównie w takcie 20-20-40 (koło południa co 40 min.). Tam również można było zapełnić dziurę jednym pociągiem.
Bo jakoś nie wydaje mi się, aby akurat w tych konkretnych godzinach, kiedy '31' i '35' akurat "wypada" jeździło mniej osób, a wtedy co kursuje '30' więcej...
37 pisze:30 minutowy takt w niedziele jest "dobry" w Katowicach, gdzie po jednej nitce kursuje kilka linii, ale jakoś nie wyobrażam sobie 1 i 5 co pół godziny.
Absolutnie się z tym zgadzam. W weekendy linie funkcjonować z częstotliwością 30-minutową, ale tylko w tych miejscach, gdzie spotykają się również z innymi liniami. W przeciwnym wypadku, gdy po danym odcinku jeździ jedna linia, taka częstotliwość jest niedopuszczalna, bo wtedy linia przestaje być atrakcyjna.
Jedynie wieczorami, wcześnie rano oraz w niedziele do południa częstotliwość 30-minutowa jest dobra, bo wtedy rzeczywiście podróżuje mniej osób, ale np. w soboty rano, czy w niedziele po południu tramwajami jeździ naprawdę sporo osób (przynajmniej z tego co obserwuję).
Od czasu wprowadzenia taktu 30-minutowego w niedziele w Zagłębiu ciężko spotkać pustawy tramwaj. Po południu wagony na liniach 26 i 27 od Ludwika do Dańdówki (albo i dalej) jeżdżą pełne. Pozostałe odcinki obserwuję rzadziej, ale z tego co kojarzę, to jest mniej, więcej podobnie.
Potem nie ma się co dziwić, że w weekendy wiele osób woli podróżować samochodem niż komunikacją miejską...


Wracając do tematu i nadchodzących zmian:
KZKGaPowicz pisze:e.) linia nr 18 będzie kursowała codziennie co 30 minut i przejęcie linii przez zajezdnię Stroszek :!:
No to już powoli możemy żegnać się z 18-stką...
Jak już wcześniej pisałem tramwaj kursujący co 30 min. po prostu nie ma sensu. W szczególności w dni robocze.
Dobrze wiemy co 4 lata temu stało się z dwoma liniami kursującymi codziennie w takim takcie (kiedy to okazało się, że są one 'nierentowne'). Jak widać KZK robiąc co jakiś czas cięcia na tej linii chce przygotować pasażerów do przesiadki na autobus, który zapewne pojedzie również co 30 min., ale będzie obsługiwany nowoczesnymi, niskopodłogowymi autobusami, a nie "złomami" w postaci tramwajów, w których szarpie, śmierdzi, jest głośno, są niebezpieczne itp.
Jak "dobrze" pójdzie, to linia zniknie pewnie jeszcze przed EURO 2012 :|
rafalurbino18 pisze:To w takim razie w zajezdni Gliwice powinny zakończyć się problemy taborowe. W dni robocze będzie uruchamianych 10 składów (licząc 6 na trójkę i 4 na piątkę), zaś solówek 26 (7 na T1, 5 na T4, 4 na T5, 8 na T17 i 2 na T35), czyli tyle co obecnie.
Z tego co widzę w rozkładzie, to na T35 mają być 3 solówki ;)


Zrobiłem też małe zestawienie korzyści i strat jakie czekają pasażerów po czekających ich zmianach (nie analizowałem konkretnych odcinków, tylko dane linie wraz z liniami je uzupełniającymi).
Przeliczyłem liczbę wozów kursujących w ciągu 1 godziny.
DNI ROBOCZE:
Linie 1 i 4:
obecnie: 3 solówki (T1) i 3 składy (T4) na godzinę, czyli łącznie 9 wagonów na godzinę
po zmianach: 4 solówki (T1) i 4 solówki (T4) na godzinę, czyli łącznie 8 wagonów na godzinę.

Linia 3:
obecnie: 3 składy na godzinę
po zmianach: 4 składy na godzinę.

Linie 5 i 35:
obecnie: 6 solówek na godzinę (T5) i średnio 2 solówki na godzinę (T35), czyli łącznie 8 wagonów na godzinę
po zmianach: 2 solówki i 2 składy (T5) i 2 solówki na godzinę (T35), czyli łącznie 8 solówek na godzinę

Linie 7 i 37: (zakładając zawracanie "siódemki" w Łagiewnikach i zawieszenie linii 37)
obecnie: 4 solówki (T7) i 2 składy (T37) na godzinę, czyli łącznie 8 wagonów na godzinę
po zmianach: 4 wagony na godzinę.

Linia 9: (zakładając zachowanie obecnej trasy ze zwiększeniem częstotliwości do 15 min.)
obecnie: 3 solówki i 3 składy na 2 godziny, czyli łącznie 9 solówek na 2 godziny, zatem średnio 4,5 wagonu na godzinę
po zmianach: 4 wagony na godzinę.

Linia 18:
obecnie: 3 wagony na godzinę
po zmianach: 2 wagony na godzinę.

Linia 31: (zakładając zachowanie obecnej trasy ze zwiększeniem częstotliwości w szczycie do 15 min.)
obecnie: 3 wagony na godzinę
po zmianach: 4 wagony na godzinę.

Podsumowując pozytywne zmiany czekają jedynie pasażerów tramwajów linii 3 i być może 31.
Natomiast zmiany na gorsze nastąpią przede wszystkim na linii 18.
Strata tymczasowej linii 37 też nie będzie zbyt dobra. Na części trasy zastąpi ją 17-stka. Jednak zamiast składów do Chebzia będą jeździły najprawdopodobniej solówki. Na pozostałej części trasy, do Zawodzia, zapewne nic jej nie zastąpi.

Dni wolne przeanalizuję później.

Wiadomość zacząłem pisać już 2 dni temu, stąd nie wziąłem pod uwagę ostatnich postów.

DOPISANE (20:00):
KZKGaPowicz pisze:Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.
Ostatnio pojawił się pomysł skierowania 18-stki zamiast na Chebzie, to do Zaborza, co byłoby możliwe po przebudowie skrzyżowania, gdzie 18-stka "ucieka" od 'jedynki'.
Ponoć sporo osób przesiada się w tym miejscu na '1' i jedzie w str. Zaborza.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#31 Post autor: KZKGaPowicz » 15 maja 2010, 20:10

DW pisze:DOPISANE (20:00):
KZKGaPowicz pisze:Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.
Ostatnio pojawił się pomysł skierowania 18-stki zamiast na Chebzie, to do Zaborza, co byłoby możliwe po przebudowie skrzyżowania, gdzie 18-stka "ucieka" od 'jedynki'.
Ponoć sporo osób przesiada się w tym miejscu na '1' i jedzie w str. Zaborza.
A kto taki pomysł przedstawił? Moim zdaniem byłoby to dość dobre rozwiązanie, bo od Rudy Południowej na Chebzie jeździ dość mało ludzi, a poza tym nie byłoby to chyba aż takie drogie; ale wiemy też jaka jest obecnie sytuacja na Placu Wolności w Zabrzu - jak na przykład "5", która jedzie z Bytomia, a musi zjechać do zajezdni, zmuszona jest jechać przez Zaborze.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: DW » 15 maja 2010, 20:23

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:
KZKGaPowicz pisze:Słyszałem już o pomysłach wydłużenia tej linii co może ją uatrakcyjnić. Z dublowaniem przez autobusy nie jest tak źle - o wiele gorzej tak jak już wspomniałem jest na 9tce.
Ostatnio pojawił się pomysł skierowania 18-stki zamiast na Chebzie, to do Zaborza, co byłoby możliwe po przebudowie skrzyżowania, gdzie 18-stka "ucieka" od 'jedynki'.
Ponoć sporo osób przesiada się w tym miejscu na '1' i jedzie w str. Zaborza.
A kto taki pomysł przedstawił? Moim zdaniem byłoby to dość dobre rozwiązanie, bo od Rudy Południowej na Chebzie jeździ dość mało ludzi, a poza tym nie byłoby to chyba aż takie drogie; ale wiemy też jaka jest obecnie sytuacja na Placu Wolności w Zabrzu - jak na przykład "5", która jedzie z Bytomia, a musi zjechać do zajezdni, zmuszona jest jechać przez Zaborze.
Planowana jest przebudowa skrzyżowania ul. Zabrzańskiej z Wolności, stąd KMTM opracował i przesłał do UM (jeśli się nie mylę) projekty (a raczej schematy) układu torowego na tym skrzyżowaniu.
Są różne koncepcje - dobudowanie łącznika do Zaborza, czy nawet budowa ronda tramwajowego.
Choć jak '18-stka' w najbliższym czasie będzie kursować co 30 min., to pewnie zanim przebudują skrzyżowanie zdążą już ją zlikwidować, ale trzeba być dobrej myśli ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#33 Post autor: luki » 15 maja 2010, 20:29

DW pisze:Planowana jest przebudowa skrzyżowania ul. Zabrzańskiej z Wolności, stąd KMTM opracował i przesłał do UM (jeśli się nie mylę) projekty (a raczej schematy) układu torowego na tym skrzyżowaniu.
Nie pamiętam już czy cokolwiek w tej sprawie poszło.
DW pisze:Są różne koncepcje - dobudowanie łącznika do Zaborza, czy nawet budowa ronda tramwajowego.
Rondo raczej odpada, z ostatniej wersji słyszałem o jednotorowym połączeniu.
Ale lepsze to niż nic.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#34 Post autor: KZKGaPowicz » 15 maja 2010, 22:25

To, że dużo pasażerów wysiada z "18" na Rudzie Płd. i idzie na "1" w kierunku Gliwic też zauważyłem, tylko oni najczęściej wysiadają pomiędzy Zaborzem a Zabrzem. Gdy "18" będą zawracać na Zaborzu, to tamci już nie dojadą nią tam, gdzie chcą i w konsekwencji wybiorą "1". Myślę, że po ewentualnym wybudowaniu łącznika na Rudzie Płd. należy zmienić trasę "1", która zamiast do Gliwic jechałaby do Biskupic, a "18" do Gliwic. Wtedy możnaby zlikwidować linię nr 35. Po w/w zmianach mieszkańcy Biskupic mieliby tramwaj średnio co 7,5 minuty w takcie 7/8.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#35 Post autor: 102n@ » 16 maja 2010, 09:32

DW pisze: Jedynie wieczorami, wcześnie rano oraz w niedziele do południa częstotliwość 30-minutowa jest dobra, bo wtedy rzeczywiście podróżuje mniej osób, ale np. w soboty rano, czy w niedziele po południu tramwajami jeździ naprawdę sporo osób (przynajmniej z tego co obserwuję).
Ta częstotliwość nie jest dobra, przynajmniej w przypadku 20-ki na odcinku Chorzów Rynek - Ch. Batory. Od czasu pocięcia tej linii w niedzielę i codziennie wieczorami:
- uciekła resztka normalnych pasażerów i prawie samo bydło tym jeździ
- prawie nigdy nie mam wieczorem czym podjechać do domu, bo czekanie > 20 minut na następny kurs nie ma dla mnie sensu
- pasażerowie jadący w okolice Batorego PKP już dawno się przesiedli na stado busów w tamtą okolicę.
Co oznacza jak wyżej napisałem że dzięki "wspaniałej" 30 minutowej częstotliwości praktycznie zrezygnowałem z 20-ki, bo wybieram nogi/samochód/autobus.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#36 Post autor: KZKGaPowicz » 16 maja 2010, 11:27

Pozwoliłem sobie przygotować rozkład jazdy z przystanku "Zabrze Plac Wolności" po ewentualnym wybudowaniu łącznika w stronę Zaborza na Rudzie Płd.
Załączniki
Zabrze Plac Wolności.doc
(24 KiB) Pobrany 190 razy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#37 Post autor: rafalurbino18 » 16 maja 2010, 12:44

KZKGaPowicz pisze:W dni robocze i soboty 1 i 18 będą jeździć razem (odstęp 1-minutowy), a w niedziele i święta 1 i 18 będą poprzeplatane w takcie 16/14. Co do uatrakcyjnienia "18" to powinni wysłać przynajmniej jedno "żelazko", a samego wydłużenia linii nr 18, to możnaby ją wydłużyć na Halembę przy odrobinie chęci władz Rudy Śląskiej. Wydłużenie mogłoby przebiegać etapami. W planach jest wybudowanie trasy N-S w celu odciążenia ul. 1-go Maja, wystarczyłoby do projektu dodać trasę tramwajową wzdłuż planowej drogi. Ale u nas dominuje taki typ myślenia - "Po co budować nowe i remontować istniejące trasy tramwajowe, lepiej i łatwiej je zlikwidować."
Oczywiście nie chodziło mi o wydłużenie 18tki poprzez budowę nowego torowiska. Jeśli już mamy gdzieś budować trasę tramwajową to skupmy się na Miechowicach/Zagórzu.
DW pisze:Ostatnio pojawił się pomysł skierowania 18-stki zamiast na Chebzie, to do Zaborza, co byłoby możliwe po przebudowie skrzyżowania, gdzie 18-stka "ucieka" od 'jedynki'.
Ponoć sporo osób przesiada się w tym miejscu na '1' i jedzie w str. Zaborza.
I to jest jakiś pomysł. Obecnie z Zaborza do Rudy Północnej i dalej Bytomia nie ma żadnego połączenia autobusowego. Oczywiście jazda 5tką z tej dzielnicy Zabrza do samego pl. Sikorskiego trwa trochę, a 18tka mogłaby być szybszą alternatywą. Z centrum Zabrza natomiast do Bytomia ludzie jeździliby dalej 5tką, zaś do Rudy 18tką. Szybciej jedzie jednak pociąg, ale bez wspólnego biletu nie sądzę by było to złe rozwiązanie. Nie zmieniałbym jednak częstotliwości wtedy wprowadzając takt 10/10 na odcinku wspólnym linii 1/18.
KZKGaPowicz pisze:Pozwoliłem sobie przygotować rozkład jazdy z przystanku "Zabrze Plac Wolności" po ewentualnym wybudowaniu łącznika w stronę Zaborza na Rudzie Płd.
Mam kilka zastrzeżeń:
1) Jeśli trójka ma dalej jeździć co 20minut to lepiej nie zmieniać jej rozkładu.
2) Na trasie z Zaborza do Zabrza piątki kursować będą w każdym kursie w stadzie z 4/18. Nie ma to sensu wtedy.
3) Nocne kursy mogłyby być tak ułożone, by możliwe były przesiadki pomiędzy 1/5, a 3.
Wiem, że ciężko jest koordynować linie, bo zawsze na jakimś odcinku coś jechać będzie razem. Dlatego uważam, że jakaś linia nie musi kursować sztywno co 15minut, tylko np. 13/17.
Podsumowując pozytywne zmiany czekają jedynie pasażerów tramwajów linii 3 i być może 31.
Szkoda tylko, że pasażerowie tej pierwszej linii, w tym ja nie narzekają na obecną ofertę przewozową. Trójka to taka osobna linia, więc może sobie dalej kursować co 20minut i nie sądzę by komuś to przeszkadzało. KZK widocznie uparł się, że wszędzie ma być taki sam takt nawet jeśli wg rozkładu tramwaje miałyby się mijać pośrodku jednotoru :-x

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#38 Post autor: KZKGaPowicz » 16 maja 2010, 13:09

rafalurbino18 pisze:Mam kilka zastrzeżeń:
1) Jeśli trójka ma dalej jeździć co 20minut to lepiej nie zmieniać jej rozkładu.
2) Na trasie z Zaborza do Zabrza piątki kursować będą w każdym kursie w stadzie z 4/18. Nie ma to sensu wtedy.
3) Nocne kursy mogłyby być tak ułożone, by możliwe były przesiadki pomiędzy 1/5, a 3.
Wiem, że ciężko jest koordynować linie, bo zawsze na jakimś odcinku coś jechać będzie razem. Dlatego uważam, że jakaś linia nie musi kursować sztywno co 15minut, tylko np. 13/17.
Ad. 1. Jeśli "5" ma kursować z "1" w takcie 7/8, a sama "1" z "18" mają nie jeździć w stadach, tylko w takcie 7/8/15/7, to niestety 4/18 muszą jeździć razem z "5", bo inaczej jest to trudno skoordynować, ale będę jeszcze nad tym pracować.
Ad. 3. To postaram się jeszcze poprawić, ale lepiej skordynować "1" z "3" niż "5" z "3", bo ta pierwsza jedzie aż z Chebzia, a druga z Zaborza. Jeśli ktoś chciałby przesiąść się z "5" na "3", to może wybrać "1", bo ona jechałaby wtedy do Zabrza tą samą trasą, co "5" (czyli jak obecnie).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#39 Post autor: 37 » 16 maja 2010, 14:51

rafalurbino18 pisze:KZK widocznie uparł się, że wszędzie ma być taki sam takt nawet jeśli wg rozkładu tramwaje miałyby się mijać pośrodku jednotoru :-x
Wątpie, żeby zmiany te miały dotyczyć wschodniej części sieci.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#40 Post autor: DW » 16 maja 2010, 15:23

37 pisze:
rafalurbino18 pisze:KZK widocznie uparł się, że wszędzie ma być taki sam takt nawet jeśli wg rozkładu tramwaje miałyby się mijać pośrodku jednotoru :-x
Wątpie, żeby zmiany te miały dotyczyć wschodniej części sieci.
Jednak jakiś czas temu słyszałem już o wprowadzeniu 15-minutowej częstotliwości na Zagłębiu :P Na razie jakoś się o tym nie słyszy, ale pewnie za jakiś czas będą ją chcieli wprowadzić również tutaj.
W sumie byłoby to technicznie możliwe. Jedynym problemem byłby jednotor na trasie linii '27' na odcinku Klimontów Kolonia Pstrowski - Porąbka, którego przejechanie, według rozkładu, zajmuję 8 min., lecz pewnie dałoby radę nawet w 7.
Kiedyś analizowałem takie rozwiązanie i największym problemem byłaby koordynacja linii '26' i '27', które musiałyby jeździć mniej, więcej w takcie 12-3 min.
Problemem mógłby też być... prezydent Będzina ;)
102n@ pisze:
DW pisze:Jedynie wieczorami, wcześnie rano oraz w niedziele do południa częstotliwość 30-minutowa jest dobra, bo wtedy rzeczywiście podróżuje mniej osób, ale np. w soboty rano, czy w niedziele po południu tramwajami jeździ naprawdę sporo osób (przynajmniej z tego co obserwuję).
Ta częstotliwość nie jest dobra, przynajmniej w przypadku 20-ki na odcinku Chorzów Rynek - Ch. Batory. Od czasu pocięcia tej linii w niedzielę i codziennie wieczorami:
- uciekła resztka normalnych pasażerów i prawie samo bydło tym jeździ
- prawie nigdy nie mam wieczorem czym podjechać do domu, bo czekanie > 20 minut na następny kurs nie ma dla mnie sensu
- pasażerowie jadący w okolice Batorego PKP już dawno się przesiedli na stado busów w tamtą okolicę.
Co oznacza jak wyżej napisałem że dzięki "wspaniałej" 30 minutowej częstotliwości praktycznie zrezygnowałem z 20-ki, bo wybieram nogi/samochód/autobus.
Co do niedzieli, to napisałem, że jedynie do południa, bo rano nawet mało ludzi jest na ulicach, a dopiero później się zapełnia i od 13:00-14:00 częstotliwość kursowania większości linii powinna być zwiększona.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#41 Post autor: KZKGaPowicz » 16 maja 2010, 16:13

Tutaj mam zmodyfikowany ten poprzedni rozkład jazdy.
Załączniki
Zabrze Plac Wolności.doc
(25.5 KiB) Pobrany 189 razy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Carleek
Posty: 280
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#42 Post autor: Carleek » 16 maja 2010, 21:23

KZKGaPowicz pisze:Tutaj mam zmodyfikowany ten poprzedni rozkład jazdy.

Myślę, że nie ma potrzeby obsługi Biskupic tak częstą nocną komunikacją. Spokojnie może tam jeździć wyłącznie T5, a nocne pociągi z T1 przerzucić na T18 do granic Gliwic. Jeśli ktoś jednak ma obiekcje, aby tramwaj przejeżdżał nocą przez Rudę 1 (a byłoby to jednak wskazane) to nocki można wstawić na T4. I wtedy nocne tramwaje obsługiwałyby wszystkie części Zabrza.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#43 Post autor: rafalurbino18 » 17 maja 2010, 06:41

37 pisze:
rafalurbino18 pisze:KZK widocznie uparł się, że wszędzie ma być taki sam takt nawet jeśli wg rozkładu tramwaje miałyby się mijać pośrodku jednotoru :-x
Wątpie, żeby zmiany te miały dotyczyć wschodniej części sieci.
Ja się jednak obawiam, że z jakiś czas również i tam wprowadzi się taki takt. Nie chcę krakać, ale 24 może spotkać to samo co 18 :(
W sumie byłoby to technicznie możliwe. Jedynym problemem byłby jednotor na trasie linii '27' na odcinku Klimontów Kolonia Pstrowski - Porąbka, którego przejechanie, według rozkładu, zajmuję 8 min., lecz pewnie dałoby radę nawet w 7.
KZK GOP pewnie nie widziałby w tym problemu :-P
Co do niedzieli, to napisałem, że jedynie do południa, bo rano nawet mało ludzi jest na ulicach, a dopiero później się zapełnia i od 13:00-14:00 częstotliwość kursowania większości linii powinna być zwiększona.
Dlatego dobrze by było, gdyby takie rozwiązanie wprowadzono na 1/5. Z trójką można sobie darować, bo do 30-minutowej częstotliwości pasażerowie się już przyzwyczaili, a i tak gigantycznych tłumów w niej nie ma.
Ad. 3. To postaram się jeszcze poprawić, ale lepiej skordynować "1" z "3" niż "5" z "3", bo ta pierwsza jedzie aż z Chebzia, a druga z Zaborza. Jeśli ktoś chciałby przesiąść się z "5" na "3", to może wybrać "1", bo ona jechałaby wtedy do Zabrza tą samą trasą, co "5" (czyli jak obecnie).
Chwileczkę. Jeśli 1 ma jeździć z Gliwic do Biskupic, to czemu w nocy miałaby jeździć z Chebzia do Biskupic?
Najlepsze, ale raczej niemożliwe w naszych realiach rozwiązanie w nocy patrząc na rozkłady obecne to równoczesny przyjazd tramwajów na pl. Wolności z Chebzia, Makoszów, Mikulczyc, Biskupic/Gliwic, chwilowy postój i większość możliwych przesiadek jest zagwarantowana. Dlatego nie zdecydowałem się na wypisanie osobno Gliwic i Biskupic, bo 1 i 5 musiałyby jechać w stronę Zaborza w stadzie.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#44 Post autor: 37 » 17 maja 2010, 09:17

rafalurbino18 pisze:Ja się jednak obawiam, że z jakiś czas również i tam wprowadzi się taki takt. Nie chcę krakać, ale 24 może spotkać to samo co 18 :(
Tam taki takt jest juz w weekendy, a w dni robocze oznaczałoby to zwiększenie częstotliwości praktycznie na każdej linii (za wyjątkiem 26). Tam już rozkłady sa pocięte, wieć wątpie. No chyba, że składy z 27 przeszlyby na 26.
24 co 30 minut? To wócas 21 po 15 minutach jechałoby w szczycie przeładowane, a wątpie, żeby wprowadzić tam rozwiązanie jak na linii 5.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#45 Post autor: memphis » 17 maja 2010, 09:49

37 pisze:Tam taki takt jest juz w weekendy, a w dni robocze oznaczałoby to zwiększenie częstotliwości praktycznie na każdej linii (za wyjątkiem 26). Tam już rozkłady sa pocięte, wieć wątpie. No chyba, że składy z 27 przeszlyby na 26.
24 co 30 minut? To wócas 21 po 15 minutach jechałoby w szczycie przeładowane, a wątpie, żeby wprowadzić tam rozwiązanie jak na linii 5.
Można wszystkie zagłębiowskie linie zrobić co 30 minut i po sprawie :P

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#46 Post autor: 37 » 17 maja 2010, 12:34

memphis pisze:
37 pisze:Tam taki takt jest juz w weekendy, a w dni robocze oznaczałoby to zwiększenie częstotliwości praktycznie na każdej linii (za wyjątkiem 26). Tam już rozkłady sa pocięte, wieć wątpie. No chyba, że składy z 27 przeszlyby na 26.
24 co 30 minut? To wócas 21 po 15 minutach jechałoby w szczycie przeładowane, a wątpie, żeby wprowadzić tam rozwiązanie jak na linii 5.
Można wszystkie zagłębiowskie linie zrobić co 30 minut i po sprawie :P
Zgodnie z pewnym raportem takie linie kwalifikują sie do wycinki :-D

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#47 Post autor: rafalurbino18 » 17 maja 2010, 14:58

37 pisze:
memphis pisze:
37 pisze:Tam taki takt jest juz w weekendy, a w dni robocze oznaczałoby to zwiększenie częstotliwości praktycznie na każdej linii (za wyjątkiem 26). Tam już rozkłady sa pocięte, wieć wątpie. No chyba, że składy z 27 przeszlyby na 26.
24 co 30 minut? To wócas 21 po 15 minutach jechałoby w szczycie przeładowane, a wątpie, żeby wprowadzić tam rozwiązanie jak na linii 5.
Można wszystkie zagłębiowskie linie zrobić co 30 minut i po sprawie :P
Zgodnie z pewnym raportem takie linie kwalifikują sie do wycinki :-D
To pokazuje więc jak przyszłościowo KZK myśli. 18 i 24 już dawno były wspominane do wycięcia. KZK małymi kroczkami, ale dojdzie do swojego celu. Szkoda tylko, że zawsze ten cel mija się z tym czego chcą mieszkańcy i co w ogóle jest dobre :/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#48 Post autor: KZKGaPowicz » 17 maja 2010, 20:07

rafalurbino18 pisze:Chwileczkę. Jeśli 1 ma jeździć z Gliwic do Biskupic, to czemu w nocy miałaby jeździć z Chebzia do Biskupic?
Ale jak "1" miałyby jechać z Gliwic do Biskupic, jeśli na Placu Wolności w Zabrzu nie ma trójkąta torowego? Chyba, że miałaby jechać przez Zaborze lub Makoszowy, co byłoby bez sensu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#49 Post autor: puschel » 17 maja 2010, 20:13

KZKGaPowicz pisze:Ale jak "1" miałyby jechać z Gliwic do Biskupic, jeśli na Placu Wolności w Zabrzu nie ma trójkąta torowego? Chyba, że miałaby jechać przez Zaborze lub Makoszowy, co byłoby bez sensu.
Normalnie dookoła dworca.. :mryellow:
Puschel

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#50 Post autor: KZKGaPowicz » 17 maja 2010, 20:24

puschel pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ale jak "1" miałyby jechać z Gliwic do Biskupic, jeśli na Placu Wolności w Zabrzu nie ma trójkąta torowego? Chyba, że miałaby jechać przez Zaborze lub Makoszowy, co byłoby bez sensu.
Normalnie dookoła dworca.. :mryellow:
No właśnie tej pętli przy dworcu brakuje i przekonaliśmy się o tym już nie jeden raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości