Rozkłady tramwaje.wpk.katowice.pl [sprawy techniczne]

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#201 Post autor: Szociu » 21 mar 2012, 21:50

Karliki raczej by się zmieściły, nie wiadomo jak by to było z nowymi tramwajami, które są już dość wysokie w większości. Tak, czy tak, muszą przebudować tam torowisko, bo to obecne co prawda jest nowe, ale robione trochę "na szybko".
Co do tego układu, to pewnie masz rację, że po prostu połączą to w jedną linię i wtedy rzeczywiście wyszłoby ok. 20 pociągów do obsługi. Nie wiem, jak z częstotliwością, ale coś gdzieś było, że 15 minut nie może być w przypadku pieniędzy z Unii (chodzi zapewne o wymagany poziom wozokm na remontowanych odcinkach).

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#202 Post autor: memphis » 21 mar 2012, 22:04

Szociu pisze:Dalej - tramwaj, który po remoncie pokona odcinek do centrum Katowic w 20 minut, dogoni autobus, posiadając przy tym dużo większą liczbę przystanków.
To jakaś bzdura. W 20 minut to do centrum (w sensie do Rynku, czy na 3 Maja) dojedziesz co najwyżej z Szopienic. To są bajki z takim skróceniem czasu przejazdu, to samo opowiadano o 6/41 (że niby poniżej 30 minut z Katowic do Bytomia), jest to zupełnie nierealne.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#203 Post autor: mark40 » 21 mar 2012, 22:04

Szociu pisze:Co do tego układu, to pewnie masz rację, że po prostu połączą to w jedną linię i wtedy rzeczywiście wyszłoby ok. 20 pociągów do obsługi. Nie wiem, jak z częstotliwością, ale coś gdzieś było, że 15 minut nie może być w przypadku pieniędzy z Unii (chodzi zapewne o wymagany poziom wozokm na remontowanych odcinkach).
Nie chodzi o konkretne 15 minut ale o to, że na każdym wyremontowanym ciagu nie można zmniejszyć liczby wykonywanych kursów. W tym przypadku wystarczy na odcinku Zawodzie-Plac Wolności (czyli na trasie pokrywajacej się 15 z 20) uruchomić dodatkowa linię co 15 minut, a liczba wzkm nie zmieni się. Ale tak po prawdzie to nie uważam by połączenie 15+20 w jedną linię było dobre. Obecny układ jest chyba lepszy.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#204 Post autor: Szociu » 21 mar 2012, 22:18

memphis pisze:
Szociu pisze:Dalej - tramwaj, który po remoncie pokona odcinek do centrum Katowic w 20 minut, dogoni autobus, posiadając przy tym dużo większą liczbę przystanków.
To jakaś bzdura. W 20 minut to do centrum (w sensie do Rynku, czy na 3 Maja) dojedziesz co najwyżej z Szopienic. To są bajki z takim skróceniem czasu przejazdu, to samo opowiadano o 6/41 (że niby poniżej 30 minut z Katowic do Bytomia), jest to zupełnie nierealne.
Obecnie tramwaj na tym odcinku jedzie 30 minut, wlekac się przy tym niemiłosiernie w granicach 30 km/h. Po remoncie tramwaje powinny znacząco przyspieszyć, na samym odcinku między Szopienicami, a Sobieskiego w Sosnowcu tramwaj będzie mógł osiągać prędkość maksymalna w terenie niezabudowanym, plus likwidacja mijanek daje nam to już prawie 5 minut mniej. Do tego prędkość ok. 50 km/h w zabudowanym - kolejne 5 minut powinno ubyc. Jak dla mnie 20 minut jest realne, szczególnie, że nawet dziś odcinek Pkp Sosnowiec - Katowice Rynek wraz z postojem na światłach w Sosnowcu da się przejechać w niecałe 20 minut (dokładnie chyba 18 wyszło :d). Kwestia tylko odpowiedniego ułożenia rozkładu wymuszającego na obsłudze utrzymywanie odpowiednich prędkości, bez zbędnych rezerw czasowych.

Co do połączenia tych linii, jestem za łączeniem relacji, gdyż powinno to zwiększyć ilość podróżnych na dłuższych trasach, wielu ludziom nie chce się przesiadać, więc wybierają samochód.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#205 Post autor: memphis » 21 mar 2012, 23:29

Szociu pisze:Obecnie tramwaj na tym odcinku jedzie 30 minut,
Ja widzę 36 minut w rozkładzie na odcinku Katowice Dw. PKP - Sosnowiec Dw. PKP.
wlekac się przy tym niemiłosiernie w granicach 30 km/h. Po remoncie tramwaje powinny znacząco przyspieszyć, na samym odcinku między Szopienicami, a Sobieskiego w Sosnowcu tramwaj będzie mógł osiągać prędkość maksymalna w terenie niezabudowanym, plus likwidacja mijanek daje nam to już prawie 5 minut mniej. Do tego prędkość ok. 50 km/h w zabudowanym - kolejne 5 minut powinno ubyc.
Nie ma możliwości osiągnięcia Vk=50 kmh.
Jak dla mnie 20 minut jest realne, szczególnie, że nawet dziś odcinek Pkp Sosnowiec - Katowice Rynek wraz z postojem na światłach w Sosnowcu da się przejechać w niecałe 20 minut (dokładnie chyba 18 wyszło :d).
Tia, chyba w nocy i bez postojów na przystankach.
Kwestia tylko odpowiedniego ułożenia rozkładu wymuszającego na obsłudze utrzymywanie odpowiednich prędkości, bez zbędnych rezerw czasowych.
Pomijając wrodzoną niechęć KZK GOP do skracania czasów przejazdów to nikt nie ułoży rozkładu zakładającego aż takie prędkości.
Co do połączenia tych linii, jestem za łączeniem relacji, gdyż powinno to zwiększyć ilość podróżnych na dłuższych trasach, wielu ludziom nie chce się przesiadać, więc wybierają samochód.
Twierdzisz, że po połączeniu 15 i 20 ktoś z Sosnowca do Chorzowa pojedzie trzy razy dłużej tramwajem niż samochodem po DTŚ? Musiałby być nieźle zdesperowany albo nie mieć prawa jazdy.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#206 Post autor: Szociu » 22 mar 2012, 08:45

No nic, ja bym powiedział - pożyjemy, zobaczymy. A tak spekulować na razie możemy w nieskończoność. Co do tych 30 minut, musiałem sprawdzić od Sobieskiego, tak czy inaczej jak będzie priorytet na tych dwóch skrzyżowaniach to te kilkaset metrów między PKP, a Sobieskiego to 2-3 minuty. Dwa - sprawdzałem do Rynku.
A co do tych przesiadek, mam dwójkę znajomych, którzy pracują na Załężu, przedtem jeździli tramwajem, ale jak nieraz spóźniali się na przesiadkę to wykombinowali samochód, z tym, że oczywiście narzekają teraz na cenę tego przejazdu (paliwo). Podejrzewam, że takich przykładów może być dużo więcej.
Myślę, że do tematu możemy wrócić za kilka miesięcy, kiedy będą wprowadzane rozkłady na czas zamknięć.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#207 Post autor: Przemek » 22 mar 2012, 11:18

Wczoraj miałem poc. 1403 i jadąc od Zajezdni do Chemicznej cały czas z prędkością 20km/h przyjechałem na Chemiczną 30 sekund za wcześnie.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#208 Post autor: adam86 » 22 mar 2012, 16:44

mark40 pisze:
Solówki, tzn masz na myśli E1?
Nie.
KZKGOP 1779

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#209 Post autor: adam86 » 22 mar 2012, 16:47

memphis pisze: Pomijając wrodzoną niechęć KZK GOP do skracania czasów przejazdów to nikt nie ułoży rozkładu zakładającego aż takie prędkości.
Nie tylko KZK, opór samych tramwajarzy tez jest znaczny.
KZKGOP 1779

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#210 Post autor: Szociu » 22 mar 2012, 18:52

memphis pisze: Tia, chyba w nocy i bez postojów na przystankach.
W dzień, ale bez przystanków (przejazd z okazji 50-lecia Zajezdni Zawodzie) z postojem na światłach w Sosnowcu.
Prędkości w wielu miejscach były coś w ten deseń: http://www.youtube.com/watch?v=R6E7NgCgWNw , ale jazda była przepisowa. Kolejna rzecz, że standardowo w wielu miejscach trzeba i tak było się wlec 15-20 km/h, między innymi na rzeczonym odcinku Sobieskiego - Szopienice, czy też na ul. Obrońców Westerplatte w Szopienicach. Dzisiejszy pomiar Sobieskiego - Teatr Śląski liniowym Duewagiem - 27 minut z oczekiwaniem na mijankę przed przystankiem Szopienice Dwór.
Niestety, teraz z nawet wyremontowanymi odcinkami jest tak, że jeździ się po nich wolno, przez co zupełnie odwrotnie do tego co większość uważa, torowisko dużo szybciej zużywa się i niszczy niż przy szybkiej jeździe. @adam86, masz zupełną rację.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#211 Post autor: mark40 » 22 mar 2012, 20:47

memphis pisze:Ja widzę 36 minut w rozkładzie na odcinku Katowice Dw. PKP - Sosnowiec Dw. PKP.
Ja widze 35 minut, ale w relacji odwrotnej. Wyadje mi się, że pomiędzy pętlą w Zawodziu, a Sosnowiec dw PKP można skrócić przelot o max 5-6 minut. Z dworca do Zagórza o 3 minuty. W Katowicach na Warszawskiej i 1 Maja wiekszej oszczędności czasu juz się nie osiągnie.
adam86 pisze:Nie.
Wiec o jakich solówkach piszesz? O tych dwóch które stanowią 20% obsady taborowej na 26?

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#212 Post autor: Szociu » 22 mar 2012, 21:04

mark40 pisze:W Katowicach na Warszawskiej i 1 Maja wiekszej oszczędności czasu juz się nie osiągnie.
Może jak połączy się 15 z 20 to zmniejszą się te rezerwy czasowe. Obecnie tramwaje jadą ok. 30 km/h i tak są planowo, więc przy tych dwóch czynnikach, czyli usunięcie kolidujących kursów (przez połączenie) i podniesienie prędkości uwzględnianej przy tworzeniu rozkładu można jakąś minutkę - dwie także na tym odcinku oszczędzić. Poza tym nie zapominajmy, że liczy się też szybkość wymiany pasażerów, solówki, które stanowią obecnie większość na tej linii mają 3 pary pełnych drzwi, niskacze ok. 5. Jak to mówią, grosz do grosza, a będzie kokosza. Zobaczymy jak to ostatecznie będzie wyglądać z rozkładami za jakiś rok, półtora, ale poniżej 30-tu minut powinno się udać zejść, szczególnie, że na dwóch skrzyżowaniach w Sosnowcu tramwaj ma mieć priorytet (na odc. Dworzec - Sobieskiego), czyli odpadają nam kolejne dwie minuty.
Co do Zagórza, tam się trochę jednak zyska, bo tramwaj ma się gdzie rozpędzać, na większości trasy odległości między przystankami to ok. 1 km.

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#213 Post autor: 105Na » 23 mar 2012, 09:01

Szociu pisze:(...)
Apropos, będzie w ramach projektu pogłębiany wiadukt na Piłsudskiego, aby wszystkie tramwaje się tam bez żadnych ceregieli mieściły - to pewna wiadomość. ;) (...)
To akurat bzdura jest, bo torowisko pod wiaduktem kolejowym nie wchodzi w zakres Projektu...

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#214 Post autor: Szociu » 23 mar 2012, 09:58

To lepiej popatrz sobie na mapkę z remontami, konkretnie remont torowiska na ul. Pisudskiego, to jest konieczny remont dla niskiej podlogi.
EDIT: Dokładnie zadanie nr 27.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#215 Post autor: Slim » 24 mar 2012, 09:58

mark40 pisze:Ja widze 35 minut, ale w relacji odwrotnej. Wyadje mi się, że pomiędzy pętlą w Zawodziu, a Sosnowiec dw PKP można skrócić przelot o max 5-6 minut. Z dworca do Zagórza o 3 minuty. W Katowicach na Warszawskiej i 1 Maja wiekszej oszczędności czasu juz się nie osiągnie.
Z Zagórza tramwaje w chwili obecnej wyjeżdżają z opóźnieniem 3 minut bo nawet telepiąc się niemiłosiernie od Parku Sieleckiego jadą już planowo więc spokojnie można skrócić przejazd o 6 do 8 minut.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#216 Post autor: adam86 » 24 mar 2012, 13:44

mark40 pisze: Wiec o jakich solówkach piszesz? O tych dwóch które stanowią 20% obsady taborowej na 26?
Solówka to jest określenie dość jednoznaczne. Prostą konsekwencją zwiększenia uruchomienia na 15, a nawet zamiany solówki na długiego niskacza będzie zmniejszenie uruchomienia gdzie indziej. Więc albo poleci coś z 26, albo składy z 27, w zasadzie innych możliwości cięć w Sosnowcu nie ma.
KZKGOP 1779

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#217 Post autor: adam86 » 24 mar 2012, 13:48

Szociu pisze: Może jak połączy się 15 z 20 to zmniejszą się te rezerwy czasowe.
NIc się nie połączy, to byłaby kompletna głupota.
Obecnie tramwaje jadą ok. 30 km/h i tak są planowo, więc przy tych dwóch czynnikach, czyli usunięcie kolidujących kursów (przez połączenie) i podniesienie prędkości uwzględnianej przy tworzeniu rozkładu można jakąś minutkę - dwie także na tym odcinku oszczędzić.
Jakich kolidujących kursów? Co to ma do rzeczy, że niby chcesz połączyć 15 z 20?
Poza tym nie zapominajmy, że liczy się też szybkość wymiany pasażerów, solówki, które stanowią obecnie większość na tej linii mają 3 pary pełnych drzwi, niskacze ok. 5.
NIe no, ja juz różne brednie czytałem, ale żeby wypisywac, że 105na ma mało drzwi w stosunku do innych wagonów...

To w ogóle są jakieś akademickie dywagacje, bo u nas po remontach to raczej czasy się wydłuża niż skraca, patrz Gliwicka.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#218 Post autor: mark40 » 24 mar 2012, 15:49

adam86 pisze:Solówka to jest określenie dość jednoznaczne. Prostą konsekwencją zwiększenia uruchomienia na 15, a nawet zamiany solówki na długiego niskacza będzie zmniejszenie uruchomienia gdzie indziej. Więc albo poleci coś z 26, albo składy z 27, w zasadzie innych możliwości cięć w Sosnowcu nie ma.
Możliwości do cięć są też gdzie indziej. Wróżenie z fusów i tyle.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#219 Post autor: Szociu » 24 mar 2012, 17:25

adam86 pisze: Jakich kolidujących kursów? Co to ma do rzeczy, że niby chcesz połączyć 15 z 20?
A to, że rozkład jest ułożony tak, że 15-tka jedzie tuż za 20-tką od Pętli Zawodzie, dokładnie to 2 minuty później, ale zwykle jest tak, że jeden za drugim jadą i 15-tka co chwilę przyhamowuje, żeby 20-tka opuściła kolejny przystanek. Także zapewne są odpowiednie rezerwy dla tego odcinka, ale to pewnie góra minuta, dwie.
adam86 pisze: NIe no, ja juz różne brednie czytałem, ale żeby wypisywac, że 105na ma mało drzwi w stosunku do innych wagonów...
No to porównaj sobie na przykład to: http://s2.flog.pl/media/foto/4365760_105na.jpg z tym: http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... 0908_d.jpg i sam sobie odpowiedz.

Po raz kolejny używam tego określenia - pożyjemy, zobaczymy. Wg. mnie takie spekulacje są ciutkę bezsensowne na obecnym etapie, gdzie jeszcze nie ma "wbitej żadnej łopaty". Podobnie jeśli chodzi o cięcia, ale nie wydaje mi się, żeby mieli to robić, bo spotkałoby się to z ogromnym protestem, jak to miało miejsce w ostatnim przypadku z 26 i wcześniej 27. Po prostu na tych liniach na chwilę obecną nie ma alternatywy dla tramwaju, a potoki podróżnych są bardzo duże.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#220 Post autor: adam86 » 24 mar 2012, 18:06

mark40 pisze:
adam86 pisze:Solówka to jest określenie dość jednoznaczne. Prostą konsekwencją zwiększenia uruchomienia na 15, a nawet zamiany solówki na długiego niskacza będzie zmniejszenie uruchomienia gdzie indziej. Więc albo poleci coś z 26, albo składy z 27, w zasadzie innych możliwości cięć w Sosnowcu nie ma.
Możliwości do cięć są też gdzie indziej. Wróżenie z fusów i tyle.
Niezbyt, 21 już się bardziej pociąć nie da, 24 w Sosnowcu raczej też nie.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2012, 18:12 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#221 Post autor: adam86 » 24 mar 2012, 18:09

Szociu pisze: A to, że rozkład jest ułożony tak, że 15-tka jedzie tuż za 20-tką od Pętli Zawodzie, dokładnie to 2 minuty później, ale zwykle jest tak, że jeden za drugim jadą i 15-tka co chwilę przyhamowuje, żeby 20-tka opuściła kolejny przystanek. Także zapewne są odpowiednie rezerwy dla tego odcinka, ale to pewnie góra minuta, dwie.
No i co, chcesz przepraszam wycinać jakieś kursy z Zawodzia do centrum Katowic?
No to porównaj sobie na przykład to: http://s2.flog.pl/media/foto/4365760_105na.jpg z tym: http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... 0908_d.jpg i sam sobie odpowiedz.
No i to idealnie pokazuje na jakim jesteś poziomie. Porównaj sobie długość wagonów, a potem cokolwiek pisz.
Podobnie jeśli chodzi o cięcia, ale nie wydaje mi się, żeby mieli to robić, bo spotkałoby się to z ogromnym protestem, jak to miało miejsce w ostatnim przypadku z 26 i wcześniej 27.
Taa, jasne, a jak wycinano 10 lat temu połowę tramwajów w Zagłebiu, albo niedawno połowę 22 to też były protesty i co z tego?
KZKGOP 1779

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#222 Post autor: Szociu » 24 mar 2012, 19:34

adam86 pisze:
Szociu pisze: A to, że rozkład jest ułożony tak, że 15-tka jedzie tuż za 20-tką od Pętli Zawodzie, dokładnie to 2 minuty później, ale zwykle jest tak, że jeden za drugim jadą i 15-tka co chwilę przyhamowuje, żeby 20-tka opuściła kolejny przystanek. Także zapewne są odpowiednie rezerwy dla tego odcinka, ale to pewnie góra minuta, dwie.
No i co, chcesz przepraszam wycinać jakieś kursy z Zawodzia do centrum Katowic?
Nie, tylko pokazać ile zależy od rozkładu i dobrej synchronizacji. Po raz kolejny - nie chcę spekulować. Poza tym mogę zadać to samo pytanie w kontekście Sosnowca.
adam86 pisze:
Szociu pisze:
No to porównaj sobie na przykład to: http://s2.flog.pl/media/foto/4365760_105na.jpg z tym: http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_opis/ ... 0908_d.jpg i sam sobie odpowiedz.
No i to idealnie pokazuje na jakim jesteś poziomie. Porównaj sobie długość wagonów, a potem cokolwiek pisz.
Raczej pokazuje jakim jesteś ignorantem. Ja cały czas mówię tutaj o zmianach rozkładu w kontekście zmiany taboru ze 105 na nowy. Czytaj dokładnie, zanim zaczniesz zwady.
adam86 pisze:
Szociu pisze:
Podobnie jeśli chodzi o cięcia, ale nie wydaje mi się, żeby mieli to robić, bo spotkałoby się to z ogromnym protestem, jak to miało miejsce w ostatnim przypadku z 26 i wcześniej 27.
Taa, jasne, a jak wycinano 10 lat temu połowę tramwajów w Zagłebiu, albo niedawno połowę 22 to też były protesty i co z tego?
Ostatnie protesty akurat podzialaly, 26 jeździ co 12 minut, zaś 27 nadal w ogóle jeździ. Kiedyś nie było jeszcze takiej siły przebicia. Patrzysz tylko przez pryzmat tych najgorszych rzeczy i do tego już przedawnionych.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2012, 19:42 przez Szociu, łącznie zmieniany 1 raz.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#223 Post autor: adam86 » 24 mar 2012, 19:42

Szociu pisze: Nie, tylko pokazać ile zależy od rozkładu i dobrej synchronizacji.
Co niby zależy zaś od rozkładu? Jak koordynacja, a nie żadna synchronizacja, jest co 3 minuty, to nieuchronnie czasem coś jedzie stadem.
Raczej pokazuje jakim jesteś ignorantem. Ja cały czas mówię tutaj o zmianach rozkładu w kontekście zmiany taboru ze 105 na nowy. Czytaj dokładnie, zanim zaczniesz zwady.
Ale ten wagon pojemnością odpowiada składowi, który ma znacznie więcej drzwi, a nie solówce. Ponadto, nie tylko liczba drzwi ma znaczenie przy wymianie.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#224 Post autor: mark40 » 24 mar 2012, 20:03

adam86 pisze:
mark40 pisze:
adam86 pisze:Solówka to jest określenie dość jednoznaczne. Prostą konsekwencją zwiększenia uruchomienia na 15, a nawet zamiany solówki na długiego niskacza będzie zmniejszenie uruchomienia gdzie indziej. Więc albo poleci coś z 26, albo składy z 27, w zasadzie innych możliwości cięć w Sosnowcu nie ma.
Możliwości do cięć są też gdzie indziej. Wróżenie z fusów i tyle.
Niezbyt, 21 już się bardziej pociąć nie da, 24 w Sosnowcu raczej też nie.
Nie piszę o Sosnowcu. Cięcia mogą zrobić w innym mieście.

Ale przecież teraz wprowadzili na linii 26 pojemniejszy tabor, to samo na linii 1. Fakt, że na 26 jeździ jeden pociąg mniej w ciągu godziny, ale w ogólnym rozrachunku miasto dopłaca chyba więcej. Czy w Zabrzu i Sosnowcu były jakieś cięcia? Oprócz dwóch solówek na 27 nie zauważyłem nic więcej, ale może przegapiłem.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#225 Post autor: adam86 » 24 mar 2012, 22:26

mark40 pisze:Nie piszę o Sosnowcu. Cięcia mogą zrobić w innym mieście.
Nie, nie w innym. Każde miasto płaci za wozokm na swoim terenie. Jeśli Sosnowiec nie ma pieniędzy, gdyż nie wpłacił do KZK składki ostatanio, to przecież oszczędzać musi na swoim terenie.
Ale przecież teraz wprowadzili na linii 26 pojemniejszy tabor, to samo na linii 1. Fakt, że na 26 jeździ jeden pociąg mniej w ciągu godziny, ale w ogólnym rozrachunku miasto dopłaca chyba więcej. Czy w Zabrzu i Sosnowcu były jakieś cięcia? Oprócz dwóch solówek na 27 nie zauważyłem nic więcej, ale może przegapiłem.
Stawka za wiedeńca to 1,3 stawki za solówkę. Zaś stawka za nowy wagon, to 1,6. Suma wozokm w Sosnowcu nie wzrosła, bo przeciez częstotliwość spadła.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#226 Post autor: mark40 » 24 mar 2012, 22:58

adam86 pisze:Nie, nie w innym. Każde miasto płaci za wozokm na swoim terenie. Jeśli Sosnowiec nie ma pieniędzy, gdyż nie wpłacił do KZK składki ostatanio, to przecież oszczędzać musi na swoim terenie.
Nie musi na tramwajach, może na autobusach. Na tramwajach moze mieć ciężko w końcu kwałek trasy 26 też będzie robiony, wiec teoretycznie unia zabroni cięć. Zresztą jaki będzie budżet za 2-3 lata to kto wie. Straszenie solówkami w Sosnowcu to wróżenie z fusów i tyle.
Stawka za wiedeńca to 1,3 stawki za solówkę. Zaś stawka za nowy wagon, to 1,6. Suma wozokm w Sosnowcu nie wzrosła, bo przeciez częstotliwość spadła.
/quote]Ale stawki za większy tabor wzrosły. Zgadza się że zmniejszenie liczby pociagów z 6 do 5/h trochę zmniejszyło zwiększone koszty. Bo tak na oko licząc to przy wcześniejszym rozkładzie w dni robocze (sześciu pociągów na h) wychodzi 6 x 1 = 6,0 . Przy obecnej obsadzie (pięciu pociągów na h) 1,3+1,3+1,3+1+1,75 = 6,65

W weekendy liczba wzkm nie zmieniła się, ale stawki tak. Biorąc pod uwagę soboty to we wcześniejszym rozkładzie kursowało 6 solówek (w ciągu 2 h) 6 x 1 = 6,0. Przy obecnym rozkładzie 5x1,3 +1 = 7,5 Zatem koszt wzkm na linii 26 zwiększył się. To nie będą małe różnice jeśli skumulują się w ciagu całego roku.

W Zabrzu nie zaoszczędzono póki co na rozkładach przy wprowadzeniu do obsługi droższego taboru.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#227 Post autor: Szociu » 25 mar 2012, 10:03

mark40 pisze:
adam86 pisze:Nie, nie w innym. Każde miasto płaci za wozokm na swoim terenie. Jeśli Sosnowiec nie ma pieniędzy, gdyż nie wpłacił do KZK składki ostatanio, to przecież oszczędzać musi na swoim terenie.
Nie musi na tramwajach, może na autobusach. Na tramwajach moze mieć ciężko w końcu kwałek trasy 26 też będzie robiony, wiec teoretycznie unia zabroni cięć. Zresztą jaki będzie budżet za 2-3 lata to kto wie. Straszenie solówkami w Sosnowcu to wróżenie z fusów i tyle.
Podobnie z liniami 21, 27 i 24, które również kursują po odcinku, który będzie remontowany, dokładnie Sosnowiec Estakada - Sielec Park, plus 27 i 24 po wspólnym odcinku z 26 w ul. Małachowskiego.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#228 Post autor: memphis » 25 mar 2012, 12:50

Szociu pisze:szczególnie, że na dwóch skrzyżowaniach w Sosnowcu tramwaj ma mieć priorytet (na odc. Dworzec - Sobieskiego), czyli odpadają nam kolejne dwie minuty.
A to niby skąd wiadomo? Przecież organizacja ruchu na tych skrzyżowaniach nie jest elementem projektu unijnego. I dlaczego nagle miałoby się tam dać wprowadzić priorytet jeśli dotychczas tego nie zrobiono przy okazji zmian w tych systemach srd po remoncie torowiska pod wiaduktem? Poza tym priorytet priorytetowi nie równy i jeśli będą stosowane takie rozwiązania jak na Warszawskiej (detekcja plus tylko korekta programu w przypadku wykrycia tramwaju) to przy tych sosnowieckich skrzyżowaniach za wiele się nie urwie z przelotu - jest za dużo relacji do uwzględnienia.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#229 Post autor: adam86 » 25 mar 2012, 13:36

mark40 pisze:Nie musi na tramwajach, może na autobusach. Na tramwajach moze mieć ciężko w końcu kwałek trasy 26 też będzie robiony, wiec teoretycznie unia zabroni cięć. Zresztą jaki będzie budżet za 2-3 lata to kto wie. Straszenie solówkami w Sosnowcu to wróżenie z fusów i tyle.
Budżet nie będzie znacząco większy, a wpłata do KZK, ze względu na rosnące stawki i SKUP będzie rosła.
Przy obecnej obsadzie (pięciu pociągów na h) 1,3+1,3+1,3+1+1,75 = 6,65
Zapomniałeś o 27, z którego zdjęto 2 składy.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#230 Post autor: TŚ25 » 25 kwie 2012, 18:11

Na linii 33 od Metalowców do Koszutki w dni wolne, przy każdym kursie wyświetla pociąg 331.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#231 Post autor: Patryk105 » 25 kwie 2012, 19:38

TŚ25 pisze:Na linii 33 od Metalowców do Koszutki w dni wolne, przy każdym kursie wyświetla pociąg 331.
Pewnie wkradł im się jakiś błąd, w drugim kierunku jest wszystko ok. także można się domyślić który pociąg o której godzinie :)
Pozdrawiam ;)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#232 Post autor: memphis » 01 maja 2012, 18:56

Należy odnotować, że w dniu dzisiejszym zakończyła się kariera internetowych rozkładów jazdy na stronie Tramwajów Śląskich S.A. Obecnie są już tylko linki do rozkładów zamieszczonych przez KZK GOP.

Rozkłady jazdy tramwajów udostępnione zostały na stronie Przedsiębiorstwa Komunikacji Tramwajowej w dniu 15 grudnia 1999 r. i były to pierwsze internetowe rozkłady jazdy w GOP i w ogóle jedne z pierwszych w Polsce (wyglądały wówczas tak: http://rozklady.wpk.katowice.pl/archiwa ... /rozklady/ ).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez memphis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#233 Post autor: TŚ25 » 01 maja 2012, 19:23

Ten link coś nie działa .
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#234 Post autor: DTSN » 01 maja 2012, 19:51

memphis pisze:Należy odnotować, że w dniu dzisiejszym zakończyła się kariera internetowych rozkładów jazdy na stronie Tramwajów Śląskich S.A. Obecnie są już tylko linki do rozkładów zamieszczonych przez KZK GOP.
Szkoda wielka bardziej mi się podobał rozkład tś niż kzk gop !
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DTSN, łącznie zmieniany 2 razy.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#235 Post autor: Peter » 01 maja 2012, 20:54

Przez to, że nie ma rozkładu dyspozytorskiego to już jest duże utrudnienie, ale z czasem jak się pospisuje co kiedy jeździ, można będzie chyba jakieś własne rozkłady zrobić. Kiedyś nie było w końcu internetu. :eye:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#236 Post autor: Patryk105 » 01 maja 2012, 21:43

Wg mnie likwidacja tego rozkładu jazdy to jakaś głupota. Jeśli tyle czasu rozkład był, a teraz nagle coś ich "zaćmiło" i go zlikwidowali to najwidoczniej nie wiedzą co mają ze sobą zrobić. Zawsze jak jest coś fajnego, przydatnego to muszą to zlikwidować!
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#237 Post autor: martin » 01 maja 2012, 21:49

Patryk105 pisze:Wg mnie likwidacja tego rozkładu jazdy to jakaś głupota. Jeśli tyle czasu rozkład był, a teraz nagle coś ich "zaćmiło" i go zlikwidowali to najwidoczniej nie wiedzą co mają ze sobą zrobić. Zawsze jak jest coś fajnego, przydatnego to muszą to zlikwidować!
A moze zawiesili ten rozklad na czas trwania tego calego balaganu i ciaglych zmian w rozkladzie? Glupota by byla rezygnacja na zawsze z rozkladu jazdy tramwajow na wlasnej stronie:)
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#238 Post autor: memphis » 01 maja 2012, 21:59

martin2601 pisze:A moze zawiesili ten rozklad na czas trwania tego calego balaganu i ciaglych zmian w rozkladzie?
Przecież napisałem, że został zlikwidowany, po co te teorie?
Glupota by byla rezygnacja na zawsze z rozkladu jazdy tramwajow na wlasnej stronie:)
Dlaczego głupotą? Od informowania pasażerów o rozkładzie jest KZK GOP. Odrębne rozkłady tramwajów były właściwie zaszłością historyczną z czasów, gdy PKT samo o nich decydowało. I tak się długo utrzymały...
Ten link coś nie działa .
Poprawiony, nawias się wcinał w url.

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#239 Post autor: martin » 01 maja 2012, 22:06

memphis pisze:
martin2601 pisze:A moze zawiesili ten rozklad na czas trwania tego calego balaganu i ciaglych zmian w rozkladzie?
Przecież napisałem, że został zlikwidowany, po co te teorie?
No tak w zasadzie ta teoria niepotrzebna, pomyslalem tylko, ze na czas przebudowy i ciaglych zmian rozkladow czy tras linii zarowno KZK GOP jak i TS musialy aktualizowac rozklady jazdy i podawac stosowne komunikaty dotyczace zmian. Skoro napisales, ze rozklad zostal zlikwidowany to zapewne tak musi byc.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez martin, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#240 Post autor: Penny » 02 maja 2012, 20:57

martin2601 pisze:Skoro napisales, ze rozklad zostal zlikwidowany to zapewne tak musi byc.
Ta osoba ma informacje z pierwszej pewnej ręki - możesz mu wierzyć, że RJ na TŚ już nie uraczymy :(

Awatar użytkownika
martin
Posty: 69
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:39
Lokalizacja: Lüdenscheid

#241 Post autor: martin » 02 maja 2012, 23:19

Penny pisze:
martin2601 pisze:Skoro napisales, ze rozklad zostal zlikwidowany to zapewne tak musi byc.
Ta osoba ma informacje z pierwszej pewnej ręki - możesz mu wierzyć, że RJ na TŚ już nie uraczymy :(
To nie mialo zabrzmiec ironicznie, oczywiscie wierze mu, ja takich pewnych informacji niestety nie posiadam, dlatego jestem glownie stalym czytelnikiem :)
Pozdrawiam :-)

NIE POZWOLMY LIKWIDOWAC LINII TRAMWAJOWYCH!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GM6XVvV4CuI

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#242 Post autor: Iwo » 03 maja 2012, 01:20

martin2601 pisze:No tak w zasadzie ta teoria niepotrzebna, pomyslalem tylko, ze na czas przebudowy i ciaglych zmian rozkladow czy tras linii zarowno KZK GOP jak i TS musialy aktualizowac rozklady jazdy i podawac stosowne komunikaty dotyczace zmian. Skoro napisales, ze rozklad zostal zlikwidowany to zapewne tak musi byc.
Aktualizacja rozkładów na stronie TŚ zajmowała mojej małżonce lub mi od jednego do kilku dni - wbrew pozorom było przy tym sporo pracy. Niestety, wszystko co dobre musi się kiedyś skończyć, a o powodach takiej decyzji nie będę się wypowiadał. Pytania proszę kierować do Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#243 Post autor: TŚ25 » 03 maja 2012, 12:14

Ten rozkład TŚ z roku 99. jest jakiś dziwny. Nawet nie było można odczytać kursów wyjazdowych i zjazdowych.
A linia 7 dlaczego była wtedy skrócona ?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#244 Post autor: Penny » 03 maja 2012, 12:50

TŚ25 pisze:A linia 7 dlaczego była wtedy skrócona?
O ile dobrze pamiętam, w tym okresie przyłączano nowy odcinek torów w Świętochłowicach w związku z budową DTŚ.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#245 Post autor: memphis » 03 maja 2012, 14:09

TŚ25 pisze:Ten rozkład TŚ z roku 99. jest jakiś dziwny. Nawet nie było można odczytać kursów wyjazdowych i zjazdowych.
Nawet? To akurat jest mało istotna informacja dla pasażerów.
A linia 7 dlaczego była wtedy skrócona ?
A dlatego:
PKT pisze:W dniach od 15 czerwca do 5 lipca 2000r. trwać będzie przebudowa torowiska w Świętochłowicach przy ul.Bytomskiej w związku z budową Drogowej Trasy Średnicowej.

W związku z tym nastąpią zmiany w kursowaniu linii tramwajowych 7, 17, 40 i 41.

Linia 7 kursować będzie tylko na odcinku Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki Targowisko - Piaśniki Skrzyżowanie z częstotliwością 28 minut i obsługiwana będzie dwukierunkowymi składami 111N.

Linia 17 kursować będzie na trasie: Chebzie Pętla - Łagiewniki Targowisko - Bytom Plac Sikorskiego z częstotliwością 28 minut.

Linia 40 kursować będzie na stałej trasie, ale ze zwiększoną do 7 minut częstotliwością.

Na linii 41 nastąpiły niewielkie korekty rozkładu jazdy w godzinach porannych i wieczornych.

Pociągi nocne nie będą obsługiwać odcinka Świętochłowice Mijanka - Piaśniki - Bytom Plac Sikorskiego. PN-221 kursy do Bytomia wykonywać będzie trasą linii 40 i 6/41. PN-223 kursów do Bytomia nie będzie wykonywać, a PN-224 wszystkie kursy do Chebzia wykona trasą linii 40 i 11.

Na trasie: Łagiewniki Targowisko - Piaśniki Skrzyżowanie - Świętochłowice Bytomska - Chorzów Batory Dworzec PKP kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza z częstotliwością 14 minut.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#246 Post autor: TŚ25 » 03 maja 2012, 19:20

A masz ktoś może stare rozkłady, które były na stronie KZKGOPu, ale tam gdzie wtedy wyświetlało, jakie linie są nowe, jakie zlikwidowane ?

Również poszukuję rozkładu linii autobusowej 135, wtedy, kiedy jeździła do Brzezin Śląskich i do kiedy ona tam jeździła ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez TŚ25, łącznie zmieniany 1 raz.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#247 Post autor: DW » 04 maja 2012, 11:23

memphis pisze:Należy odnotować, że w dniu dzisiejszym zakończyła się kariera internetowych rozkładów jazdy na stronie Tramwajów Śląskich S.A. Obecnie są już tylko linki do rozkładów zamieszczonych przez KZK GOP.
Widzę, że zniknęły nie tylko linki, ale i same rozkłady z serwera TŚ :( Nie dałoby rady wrzucić ich gdzie indziej (czy do ukrytego folderu na stronie TŚ czy na jakiś inny serwer)? Obecne pełne rozkłady przecież i tak są już przygotowane, więc czemu ta praca ma pójść na marne?
No i jeszcze choć przez parę miesięcy część z nich na pewno byłaby przydatna.

Natomiast co do tworzenia internetowych rozkładów jazdy w wersji "dyspozytorskiej" (z numerami pociągów) to zapewne znalazłoby się przynajmniej paru miłośników, którzy chętnie by się tym zajęli, żeby móc później z nich korzystać :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#248 Post autor: KZKGaPowicz » 04 maja 2012, 12:03

DW pisze:
memphis pisze:Należy odnotować, że w dniu dzisiejszym zakończyła się kariera internetowych rozkładów jazdy na stronie Tramwajów Śląskich S.A. Obecnie są już tylko linki do rozkładów zamieszczonych przez KZK GOP.
Widzę, że zniknęły nie tylko linki, ale i same rozkłady z serwera TŚ :( Nie dałoby rady wrzucić ich gdzie indziej (czy do ukrytego folderu na stronie TŚ czy na jakiś inny serwer)? Obecne pełne rozkłady przecież i tak są już przygotowane, więc czemu ta praca ma pójść na marne?
No i jeszcze choć przez parę miesięcy część z nich na pewno byłaby przydatna.

Natomiast co do tworzenia internetowych rozkładów jazdy w wersji "dyspozytorskiej" (z numerami pociągów) to zapewne znalazłoby się przynajmniej paru miłośników, którzy chętnie by się tym zajęli, żeby móc później z nich korzystać :)
W pełni Cię popieram. Ja również zastanawiałem się czy nie możnaby przenieść tych rozkładów gdzieś indziej. Myślę, że ja też w miarę wolnego czasu mógłbym się przyłączyć do ich aktualizacji. Z wykształcenia jestem technikiem-informatykiem ze specjalnością baz danych.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#249 Post autor: Penny » 04 maja 2012, 12:31

Ja mam swój silnik do RJ, a rozklad piszę się w Excelu. Odezwę się w tel prawie później :)

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#250 Post autor: hanys76 » 04 maja 2012, 13:03

Ja rozpracowałem i rozpisałem sobie 6,11,33 i częściowo 19 ,jak coś mogę się podzielic rozpiskami kiedy który pociąg ma wyjazd i zjazd :) Wziąłem sobie taki pośredni przystanek Metalowców i z tego przystanku mam odjazdy ,resztę łatwo dopasowac. Nie jest to takie trudne a pomocne było także do tego dpd na forum i własne obserwacje.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości