37 welcome tu...

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

37 welcome tu...

#1 Post autor: dombia » 05 sty 2010, 11:19

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z przedłużeniem terminu dopuszczenia do ruchu tramwajowego skrzyżowania ul. Świętochłowickiej, Ostatniej i św. Piotra w Bytomiu Łagiewnikach od poniedziałku 11 stycznia 2010 r. nastąpią zmiany rozkładu jazdy linii tramwajowej nr 17. Jednocześnie, w celu umożliwienia bezpośredniego połączenia z Katowicami, uruchomiona zostanie linia tramwajowa nr T37. Autobusowa komunikacja zastępcza linii nr -7 zostaje zawieszona.

Od poniedziałku 11.01.2010 r. wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej w ww. rejonie, tj.:

* uruchomienie linii tramwajowej nr T37: kursującej w relacji „Ruda Śląska Chebzie Pętla” – „Katowice Zawodzie Pętla”,
* zawieszenie autobusowej komunikacji zastępczej linii nr T-7
* linia tramwajowa nr 17 kursować będzie z częstotliwością co 30 minut.
Nie ogarniam tego, czyli T37 to niedawne T7 a T7 to dawne T37? :D Kocham ich.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 05 sty 2010, 11:53

Na to wygląda. Będzie tak jak przed ostatnimi zmianami, tylko to "7" będzie jako "37" i kursować będzie na Zawodzie co 30 minut. Ciekawe czy w tej sytuacji 7 zostanie też pocięta...
A zamiast wprowadzić jakieś sensowne rozwiązanie od razu to robią co chwile jakieś kosmiczne zmiany. Teraz zaś powraca 37 i to aż przez Świętochłowice do Chebzia, a 7 kończy na Chorzowie Batorym. Nie da się chyba zrobić większego zamieszania, jakby nie mogło być jak po staremu, a a trasie Chorzów Batory - Szopienice uruchomić 37.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#3 Post autor: puschel » 05 sty 2010, 12:35

I znowu zabiorą motorowym przerwę na Chebziu, a na Rynku w Chorzowie zrobią przerwę 30 minut. (linia 17)
Puschel

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#4 Post autor: rafalurbino18 » 05 sty 2010, 13:38

luki pisze:Na to wygląda. Będzie tak jak przed ostatnimi zmianami, tylko to "7" będzie jako "37" i kursować będzie na Zawodzie co 30 minut. Ciekawe czy w tej sytuacji 7 zostanie też pocięta...
A zamiast wprowadzić jakieś sensowne rozwiązanie od razu to robią co chwile jakieś kosmiczne zmiany. Teraz zaś powraca 37 i to aż przez Świętochłowice do Chebzia, a 7 kończy na Chorzowie Batorym. Nie da się chyba zrobić większego zamieszania, jakby nie mogło być jak po staremu, a a trasie Chorzów Batory - Szopienice uruchomić 37.
To jest właśnie przesada. Podobnie było z 20tką i 36/37 oraz z 19/31/41. Osoba, która to wymyśliła chyba nie ma pojęcia w czym rzecz, a na pewno ma krótką pamięć. Bo kto o zdrowych rozumach tworzy jakieś 37 na Chebzie. Widać mieszkańcom Lipin i Chropaczowa postanowiono jeszcze bardziej namieszać w głowach, bo kiedyś była 17tka co 28minut na solówkach, a teraz to tam się takie cuda dzieją, że hej !
Gdybym miał sam coś z tym zrobić to oczywiście 7-kę wydłużyłbym do Chebzia na składach, zaś w Katowicach skrócił do Zawodzia. Żadnego tworzenia 7bis kursującego na trasie do Chorzowa Batorego bym nie tworzył, bo po co. Oczywiście 37 może jeździć, ale z Szopienic posłałbym to do samego Chorzowa, a jeśli nie to do zajezdni jednak wtedy trzeba coś zrobić z 13tką, bo po co ma jeździć pusta zaraz za 7/20/37.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 05 sty 2010, 14:11

rafalurbino18 pisze:Gdybym miał sam coś z tym zrobić to oczywiście 7-kę wydłużyłbym do Chebzia na składach, zaś w Katowicach skrócił do Zawodzia. Żadnego tworzenia 7bis kursującego na trasie do Chorzowa Batorego bym nie tworzył, bo po co.
W przypadku 7 co 30 minut, to jakaś biska jednak mogła by być właśnie w postaci tego 37.
Ale po co, lepiej robić zamęt ludziom w głowach i posyłać linie gdzie popadnie.
Takie coś jak 19 w Katowicach, 37 na Chebziu, i inne dziwne twory, 10 lat temu były nie do pomyślenia.
rafalurbino18 pisze:Oczywiście 37 może jeździć, ale z Szopienic posłałbym to do samego Chorzowa, a jeśli nie to do zajezdni jednak wtedy trzeba coś zrobić z 13tką, bo po co ma jeździć pusta zaraz za 7/20/37.
Linię 13 do Chorzowa Rynku co 15 minut, tak samo można by z 37 zrobić, z tym, że na przemian z 20-tką.
Tak jak było to w układzie 13/36/37 - i wydaje mi się, że to było jedyne słuszne wyjście.

Mogło by to przez Załęże jechać tak: 20,7,13,37,13,20,7,13,37,13 itd.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: R_G » 05 sty 2010, 18:43

Widocznie pracownikom KZK GOP zależy aby nie przywiązywać się do linii, bo zawsze jest nadzieja że mimo iż zostanie zamknięta to kiedyś będzie uruchomiona tyle że w zupełnie innej relacji :)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#7 Post autor: 37 » 05 sty 2010, 19:10

Rozkład jazdy jest oszałamiający. Wieczorem co godzinę :-P

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#8 Post autor: rafalurbino18 » 05 sty 2010, 19:23

37 pisze:Rozkład jazdy jest oszałamiający. Wieczorem co godzinę :-P
Chodzi Ci o 37? Bo jeśli tak to jak sobie tego nie wyobrażam. Skoro 37 będzie kursował tam, gdzie 17 to myślałem, że będą to składy, ale żeby jeździły co godzinę potem. Chyba, że ktoś wymyśli jakieś przejścia pociągów z tej 7-ki na 37 wieczorne. Oczywiście zakładam, że obie linie przejmie Stroszek, bo Zawodzie dodatkowych składów na 37 i solówek na wszystkie pociągi 7 też raczej nie będzie wysyłać.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#9 Post autor: 37 » 05 sty 2010, 20:09

Tak o 37 mi chodzi. Dodatkowo w dni wolne jeździ razem ze 7 w stadzie.

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#10 Post autor: dombia » 05 sty 2010, 20:12

37 pisze:Tak o 37 mi chodzi. Dodatkowo w dni wolne jeździ razem ze 7 w stadzie.
Jakim cudem takie coś dopuścili... Pewnie jeszcze podmienią na coś "ludzkiego".

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: luki » 05 sty 2010, 20:13

Wygląda to tak:

17 - 4 pociągi z Gliwic co 30 minut w ciągu dnia, oraz wieczorem
37 - co 30 minut w ciągu dnia, co godzinę wieczorem

Z tego wynika, że 17 ulży o 4 pociagi, więc wypożyczone składy wrócą na Stroszek i będą jeździć na 37.

W Lipinach wychodzi, że w ciągu dnia tramwaj będzie co 15 minut, wieczorem co 15/30 minut
37 pisze:Tak o 37 mi chodzi. Dodatkowo w dni wolne jeździ razem ze 7 w stadzie.
Chyba, że będą jeszcze korekty na 7...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#12 Post autor: Kuba » 05 sty 2010, 20:22

Puszczanie 37 ze Stroszka jest chorym pomysłem TŚ. Równie dobrze mogli by przenieść kilka wagonów na Będzin i stamtąd puszczać bo nawet bliżej jest.

http://maps.google.pl/maps/ms?hl=pl&ie= ... 54324&z=13
Pobieżnie zrobiłem schemat odległości Stroszka od Zawodzia i Będzina od Zawodzia. Wyszło, że ze Stroszka jest ok. 24 km a z Będzina 14,5 km.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: R_G » 05 sty 2010, 20:47

I w dodatku te kursy wyjazdowe z Będzina na 37 oznaczyć jako 15 przez Zagórze do Placu Wolności i dalej jako 37, a z Zawodzia wypuścić te poranne 15 od razu do Zagórza z możliwą przesiadką pasażerów jadących z Placu Wolności np. linią 7. :santa: Mniej więcej podobnie ze zjazdami :P
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#14 Post autor: dombia » 05 sty 2010, 20:53

A jeszcze łatwiej byłoby ulokować tramwaje w Zawodziu. Prosty przejrzysty rozkład i układ linii - to niestety obecnie fikcja.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: DW » 05 sty 2010, 21:00

Kuba pisze:Puszczanie 37 ze Stroszka jest chorym pomysłem TŚ. Równie dobrze mogli by przenieść kilka wagonów na Będzin i stamtąd puszczać bo nawet bliżej jest.

http://maps.google.pl/maps/ms?hl=pl&ie= ... 54324&z=13
Pobieżnie zrobiłem schemat odległości Stroszka od Zawodzia i Będzina od Zawodzia. Wyszło, że ze Stroszka jest ok. 24 km a z Będzina 14,5 km.
Jak już coś to rozsądniej byłoby przenieść parę 15-stek z Zawodzia do Będzina, a z 37 parę ze Stroszka na Zawodzie.
Jednak chodzi o to, że po ostatnich cięciach (zmniejszenie liczby poc. i pojemności na 7-mce oraz przeniesienie '17' ze Stroszka do Gliwic) na Stroszku pełno motorowych siedzi w pogotowiu, a np. w Zawodziu ponoć czasem kursy wypadają przez to, że ich brakuje.
dombia pisze:A jeszcze łatwiej byłoby ulokować tramwaje w Zawodziu. Prosty przejrzysty rozkład i układ linii - to niestety obecnie fikcja.
W obecnej sytuacji najlepiej by było jakby i 37 i cała 7-mka należały do Zawodzia, ale wtedy już by się chyba nawet wozy na zajezdni nie pomieściły, bo od zamknięcia Batorego i tak mają tam trochę tłoczno ;) (nie wiem jak teraz, ale kiedyś wieczorami czekały w stadach na wjazd do wozowni, bo nie było dla nich miejsca :P ).

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#16 Post autor: hanys76 » 05 sty 2010, 21:18

Zawodzie ma obecnie sprawnych 31 składów, w roboczy dzień wyjeżdzają 22 . Spokojnie by obsadzili te 37, jeszcze by 3 składy na rezerwie zostały. A tak ze Stroszka składy będą przez pół Ślaska, jechac żeby się włączyc na trasę. Nie za ciekawie się to rysuje.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#17 Post autor: Kuba » 05 sty 2010, 21:35

Nie wydaje mi się, żeby wszyscy motormani mieszkali jedynie w Bytomiu. Np. tych z Chorzowa można by przenieść na Zawodzie i już git majonez. Wiele jest rozwiązań no ale pooo cooo? Lepiej jeździć, jak napisał hanys, przez pół Śląska żeby na trasę się włączyć. Chore chore chore, na łysienie.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: adam86 » 05 sty 2010, 21:43

Kuba pisze:Nie wydaje mi się, żeby wszyscy motormani mieszkali jedynie w Bytomiu. Np. tych z Chorzowa można by przenieść na Zawodzie i już git majonez. Wiele jest rozwiązań no ale pooo cooo? Lepiej jeździć, jak napisał hanys, przez pół Śląska żeby na trasę się włączyć. Chore chore chore, na łysienie.
Ale zruzumcie, że tramwajarzy to nic nie obchodzi. To im ma byc wygodnie, a nie pasażerom.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#19 Post autor: memphis » 05 sty 2010, 23:12

DW pisze:Jak już coś to rozsądniej byłoby przenieść parę 15-stek z Zawodzia do Będzina, a z 37 parę ze Stroszka na Zawodzie.
Tak będzie - parę 15-tek bierze Będzin (1501-1505, 1508-1509 w R i 1503, 1505, 1509 w SN), a poc. 374 OIDP będzie z Zawodzia.

EDIT

Okazuje się jednak, że jest zmiana i całe 37 będzie ze Stroszka (a ten 374 będzie w Chorzowie Batorym zawracał żeby więcej wariantów trasy było).

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#20 Post autor: Kuba » 08 sty 2010, 19:31

Linia 37 znikła z KZK-Go! :!:
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#21 Post autor: rafalurbino18 » 08 sty 2010, 21:41

Kuba pisze:Linia 37 znikła z KZK-Go! :!:
Za to na stronie TŚ pojawił się komunikat z pewną egzotyczną datą ( :P ), ale jeszcze nie ma rozkładów:

Zmiana rozkładów jazdy od 11 stycznia 2010 r.


Od dnia 11 stycznia 2011 r. wprowadzone zostają następujące zmiany rozkładów jazdy na liniach tramwajowych:
- uruchomiona zostaje linia 37 w relacji Chebzie Pętla - Łagiewniki - Świętochłowice - Katowice - Zawodzie Pętla i jednocześnie zawieszone zostaje funkcjonowanie komunikacji zastępczej na linii T-7,
- zmniejszona zostaje częstotliwość kursowania linii 17,
- na linii 15 wprowadzone zostają korekty godzin odjazdów i trasy w kursach dojazdowych.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#22 Post autor: luki » 09 sty 2010, 01:58

No to nic dziwnego, że z KZK-Go zniknęło 37 skoro ma być dopiero za rok :-P
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: DW » 09 sty 2010, 14:06

memphis pisze:
DW pisze:Jak już coś to rozsądniej byłoby przenieść parę 15-stek z Zawodzia do Będzina, a z 37 parę ze Stroszka na Zawodzie.
Tak będzie - parę 15-tek bierze Będzin (1501-1505, 1508-1509 w R i 1503, 1505, 1509 w SN)...
Z rozkładów KZK-Go! wynika, że w dni robocze Będzin ma dostać 6 poc., a Zawodzie pozostałe 3. W wolne tak jak napisałeś.

A jak ma wyglądać obsada? Nadal 2 składy z Zawodzia, czy może będzie ich więcej/mniej/wcale? (bo wszystkiego się można spodziewać ;) ).
Może jakieś składy do obsługi dostanie wreszcie Będzin, gdzie uruchamianych jest ich coraz mniej...

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#24 Post autor: Boguś » 10 sty 2010, 21:16

DW pisze:A jak ma wyglądać obsada? Nadal 2 składy z Zawodzia, czy może będzie ich więcej/mniej/wcale? (bo wszystkiego się można spodziewać ).
Może jakieś składy do obsługi dostanie wreszcie Będzin, gdzie uruchamianych jest ich coraz mniej...
Dopóki 7 będzie kursować do Szopienic, raczej więcej składów na 15 nie będzie. Podejrzewam, że #424, #501 i #566 wrócą do Będzina.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: R_G » 11 sty 2010, 13:50

No i linia 37 kursuje, boczne tablice wykonane najprawdopodobniej przez Stroszek.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#26 Post autor: hanys76 » 11 sty 2010, 17:46

Tablice w 37 pozostawiają, wiele do życzenia. Jakieś takie wyblakłe , faktycznie chyba sami je robili. Boczne wyglądają jakby przerobione z 7, ale mogę się mylic.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#27 Post autor: DW » 11 sty 2010, 19:30

Rozkładów TŚ nadal nie ma, jednak na podstawie dzisiejszych obserwacji najprawdop. "rozgryzłem" już rozkład 15-stki.
Obsada taborowa przedstawia się następując (w dni robocze):
Będzin - poc. 1502*, 1503, 1504, 1505, 1508*, 1509
Zawodzie - poc. 1501, 1506, 1507*
* - do sprawdzenia
Składy są, jak wcześniej, na poc. 1502 i 1506.

Poc. 1501 nadal wyjeżdża z zaj. [Zawodzie] dopiero po 7-mej (pozostałe 4-ta, 5-ta).

Odjazdy poc. 1502 przedstawiają się następująco:
Zagórze: 4:39, 6:35, 8:50, 11:05, 13:20, 15:35, 17:35, 19:27Z
Plac Wolności: 5:28, 7:28, 9:43, 11:58, 14:13, 16:28, 18:28

Do zaj. Będzin poc. zjeżdżają w kolejności: 1508, 1509, 1502, 1504, 1503, 1505.

Po 20-stej na trasie pozostają poc. 1501, 1503, 1505 i 1507, które zjeżdżają koło północy (katowickie kursują jeszcze po północy).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#28 Post autor: Boguś » 11 sty 2010, 21:20

hanys76 pisze:Tablice w 37 pozostawiają, wiele do życzenia. Jakieś takie wyblakłe , faktycznie chyba sami je robili. Boczne wyglądają jakby przerobione z 7, ale mogę się mylic.
Na 7 również są stare tablice.

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#29 Post autor: observator » 12 sty 2010, 01:06

W linii '37' podoba mi się taktowanie gdyż mimo wszystko jestem zwolennikiem taktów typu 12, 15, 20 i 30 minut oraz ich wielokrotności. Natomiast nie podoba mi się że ostatni 'pełnowartościowy' kurs z Chebzia zaczyna się już o godz. 20.27. Skoro ostatnie zjazdowe '6' i '11' mogą na trasie siedzieć do godz. 01.30 a nawet do godziny 4tej to czemu nie wypuścić z Chebzia na Zawodzie '37' ok. godz. 01.20-01.40.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#30 Post autor: rafalurbino18 » 12 sty 2010, 06:41

observator pisze:Skoro ostatnie zjazdowe '6' i '11' mogą na trasie siedzieć do godz. 01.30 a nawet do godziny 4tej to czemu nie wypuścić z Chebzia na Zawodzie '37' ok. godz. 01.20-01.40.
Ktoś w KZK zadecydował, że lepiej jest namieszać w głowach pasażerów i w nocy puścić 7 z Chorzowa Batorego do Chebzia. Z powrotem można dojechać do Zawodzia, ale z przesiadką do 20.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#31 Post autor: hanys76 » 10 lut 2010, 20:11

Od 15 lutego kolejne zmiany na linii 37. Teraz linia będzie, kursowac tylko w dni robocze :!:
Ostatni kurs z Zawodzia po 16.00, a z chebzia przed 18.00.
Od 15.00 wszystkie kursy z Chebzia, skrócone do zajezdni Batory :!: .

Linia 7 w dni robocze po 16.00 będzie kursowac do Chebzia, a w dni wolne wszystkie kursy będą do Chebzia.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#32 Post autor: KZKGaPowicz » 10 lut 2010, 20:47

hanys76 pisze:Od 15 lutego kolejne zmiany na linii 37. Teraz linia będzie, kursowac tylko w dni robocze :!:
Ostatni kurs z Zawodzia po 16.00, a z chebzia przed 18.00.
Od 15.00 wszystkie kursy z Chebzia, skrócone do zajezdni Batory :!: .

Linia 7 w dni robocze po 16.00 będzie kursowac do Chebzia, a w dni wolne wszystkie kursy będą do Chebzia.
Widać, że tej osobie, która układa rozkłady jazdy się nudzi.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#33 Post autor: hanys76 » 10 lut 2010, 20:53

Niema to jak mieszac pasażerom w głowach. Ludzie sie przyzwyczaili że 37 dojadą do Katowic, a tu popołudniu spotka ich niespodzianka.
Zostaną wysadzeni na Batorym i będzie awantura że trzeba się przesiadac. Zwykły pasażer nie połapie się tym burdelu, jaki mu funduje kzk . To już mogli samą 7 zrobic , a 37 zawiesic byłoby prościej. Do południa w kursach z Szopienic oraz z Batorego na 7 są dziury, w rozkładzie i 7 kursuje zamiast co 15 minut to co 30 minut.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#34 Post autor: luki » 10 lut 2010, 22:10

hanys76 pisze:Od 15 lutego kolejne zmiany na linii 37. Teraz linia będzie, kursowac tylko w dni robocze
Ostatni kurs z Zawodzia po 16.00, a z chebzia przed 18.00.
Od 15.00 wszystkie kursy z Chebzia, skrócone do zajezdni Batory .

Linia 7 w dni robocze po 16.00 będzie kursowac do Chebzia, a w dni wolne wszystkie kursy będą do Chebzia.
Myślałem, że już bardziej namieszać się nie da - myliłem się :-x
Niebawem pewnie połowa linii będzie do którejś godziny skrócona, a druga wydłużona - hardcore to już jest. Pasażerowie podróżujący o różnych porach dosłownie ogłupieją. KZK GOP lubi ludzi w balona chyba robić, a ci i tak będą drzeć się na motorniczych i przeklinać tramwaje.
hanys76 pisze:To już mogli samą 7 zrobic , a 37 zawiesic byłoby prościej.
Sama 7 co 30 minut myślisz, że by w Katowicach starczyła ? Musi być coś na załatanie dziur, a 7 stadem by do Chebzia nie jechała z 17-tką.
Po prostu układ jak teraz tylko odwrotnie, 7 do Chebzia, 37 do Szopienic.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#35 Post autor: hanys76 » 10 lut 2010, 22:33

Jak ulał pasują tu dziś słynne słowa Wojciecha Młynarskiego "
Bo jedna myśl im chodzi po głowie,
którą tak streszczę:
Co by tu jeszcze spieprzyć panowie,
co by tu jeszcze ?"

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#36 Post autor: Penny » 10 lut 2010, 22:54

luki pisze:KZK GOP lubi ludzi w balona chyba robić, a ci i tak będą drzeć się na motorniczych i przeklinać tramwaje.
I o to tej fenomenalnej organizacji marnowania publicznej kasy chodzi, aby te tramwaje przeklinać... niestety :|

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#37 Post autor: rafalurbino18 » 11 lut 2010, 06:59

Penny pisze:
luki pisze:KZK GOP lubi ludzi w balona chyba robić, a ci i tak będą drzeć się na motorniczych i przeklinać tramwaje.
I o to tej fenomenalnej organizacji marnowania publicznej kasy chodzi, aby te tramwaje przeklinać... niestety :|
Takie mieszanie w głowach pasażerów to tylko i wyłącznie działanie powodujące odpływ pasażerów. KZK widać próbuje zrujnować tramwaje i od jakiegoś czasu im to wychodzi. Jestem pewny, że znalazłyby się osoby, które z powodu tych częstych zmieniają tramwaje na autobusy lub własne samochody.
Poza tym co to za różnica co będzie jeździło na te Chebzie? Może to być 7, 37 albo jeszcze coś innego, tylko żeby to jeździło cały czas i na trasie do Zawodzia. Od początku można było wprowadzić jakiś stały numer i się go trzymać. Widocznie w dzień kiedyś jeździła 7, później 37 to teraz KZK sobie zdecydowało, że będzie jeździć to i to, ale oczywiście "w określonych godzinach".

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#38 Post autor: Penny » 11 lut 2010, 10:34

rafalurbino18 pisze:Poza tym co to za różnica co będzie jeździło na te Chebzie? Może to być 7, 37 albo jeszcze coś innego, tylko żeby to jeździło cały czas i na trasie do Zawodzia. Od początku można było wprowadzić jakiś stały numer i się go trzymać.
Dokładnie tak. Po otwarciu trasy na Zawodzie wystarczyło było zmienić relację linii 7 z Wełnowiec - Batory / Chebzie na Zawodzie - Chebzie. Do Chebzia w obsłudze RK3 Bytom: w dzień składy co 30 minut, wieczorem solówki również co 30 minut.

Skróciłbym 13 od Siemianowic do Placu Wolności i zaoszczędzone kilometry wykorzystał i utworzył trasę Szopienice - Chorzów Ratusz i oznaczył jako 37. Moim zdaniem zawsze to lepsze, niż prowadzenie dwóch linii do nikąd na sam brzeg miasta, tj. do Batory Zajezdnia.

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#39 Post autor: 102n@ » 11 lut 2010, 12:39

Takie mieszanie w głowach pasażerów to tylko i wyłącznie działanie powodujące odpływ pasażerów. KZK widać próbuje zrujnować tramwaje i od jakiegoś czasu im to wychodzi. Jestem pewny, że znalazłyby się osoby, które z powodu tych częstych zmieniają tramwaje na autobusy lub własne samochody.
Osoby jeżdżące niegdyś 7-ką na odcinku Katowice/Załęże -> Świętochłowice już dawno porezygnowały z tego wynalazku kończącego na Batorym. Gdy jeździło nie tak dawno t-7 a między Batorym a Świętochłowicami nic nie jeździło dało się słyszeć pod Batorym mnóstwo słów na k.... od wkurzonych pasażerów. Dużo ludzi przesiadło się na autobusy: 7 i 870, pierwszym można dojechać w okolicę Mijanki, a drugim w okolicę Polnej.

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#40 Post autor: 102n@ » 11 lut 2010, 12:48

Skróciłbym 13 od Siemianowic do Placu Wolności i zaoszczędzone kilometry wykorzystał i utworzył trasę Szopienice - Chorzów Ratusz i oznaczył jako 37. Moim zdaniem zawsze to lepsze, niż prowadzenie dwóch linii do nikąd na sam brzeg miasta, tj. do Batory Zajezdnia.
Jestem jak najbardziej za;) Te kursy do Batorego są całkowicie bez sensu. Kursuje stadko wożące powietrze z Załęża do zaj. Batory, a połączenie Batory>Rynek powoli umiera;/ Nie można by na trasie Batory>Załęże> K-ce wprowadzić takiej koordynacji jaka jest na 6/11/19? Wtedy przy użyciu 3 linii mamy piękną częstotliwość co 5 minut. Robimy 7-kę co 15 minut, 13-kę co 15 do Siemianowic i 20-kę do Zawodzia. Jechałyby kolejno: 20 (sklad),13 (solo),7(solo), oczywiście na odcinku Batory > Rynek byłby takt 10/5 ale byłoby to akceptowalne.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#41 Post autor: rafalurbino18 » 11 lut 2010, 15:22

102n@ pisze:
Skróciłbym 13 od Siemianowic do Placu Wolności i zaoszczędzone kilometry wykorzystał i utworzył trasę Szopienice - Chorzów Ratusz i oznaczył jako 37. Moim zdaniem zawsze to lepsze, niż prowadzenie dwóch linii do nikąd na sam brzeg miasta, tj. do Batory Zajezdnia.
Jestem jak najbardziej za;) Te kursy do Batorego są całkowicie bez sensu. Kursuje stadko wożące powietrze z Załęża do zaj. Batory, a połączenie Batory>Rynek powoli umiera;/ Nie można by na trasie Batory>Załęże> K-ce wprowadzić takiej koordynacji jaka jest na 6/11/19? Wtedy przy użyciu 3 linii mamy piękną częstotliwość co 5 minut. Robimy 7-kę co 15 minut, 13-kę co 15 do Siemianowic i 20-kę do Zawodzia. Jechałyby kolejno: 20 (sklad),13 (solo),7(solo), oczywiście na odcinku Batory > Rynek byłby takt 10/5 ale byłoby to akceptowalne.
Takt 10/5 w tym wypadku nie byłby straszny, gdyby 20-tka jeździła o czasie. Mogłaby się powtarzać sytuacja sprzed likwidacji tramwajów w Gliwicach, kiedy to po składzie na 4 jeździła odrazu pusta jedynka. Jednak solówka na 13-tce 5 minut po składzie na 20 to na pewno coś lepszego niż gdyby było na odwrót. Jeśli ktoś nie widzi różnicy to proszę przyjechać do Zabrza i zobaczyć co się na trasie 1/4 z centrum Zabrza do Gliwic. Jedynka jest często opóźniona i zaraz za nią jedzie puściutki skład na 4 (z uwagi na małą różnicę rozkładową). W przeciwną stronę jest już poprawnie, bo pasażerowie rozkładają się w miarę po równo na każdy z wagonów.
Wracając do Chorzowa, to nie sądzę, by jeden z likwidatorów 12tki (pan prezydent) chciał teraz dopłacać do dodatkowych kursów 13-tki.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#42 Post autor: adam86 » 11 lut 2010, 16:44

rafalurbino18 pisze:Takt 10/5 w tym wypadku nie byłby straszny, gdyby 20-tka jeździła o czasie. Mogłaby się powtarzać sytuacja sprzed likwidacji tramwajów w Gliwicach, kiedy to po składzie na 4 jeździła odrazu pusta jedynka.
Że co? Jakie zaś od razu, jak one jeździły w takcie 12/8.
KZKGOP 1779

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#43 Post autor: rafalurbino18 » 11 lut 2010, 20:55

adam86 pisze:
rafalurbino18 pisze:Takt 10/5 w tym wypadku nie byłby straszny, gdyby 20-tka jeździła o czasie. Mogłaby się powtarzać sytuacja sprzed likwidacji tramwajów w Gliwicach, kiedy to po składzie na 4 jeździła od razu pusta jedynka.
Że co? Jakie zaś od razu, jak one jeździły w takcie 12/8.
Co z tego, że jeździły w takim takcie, jak bardzo często w szczycie (i poza nim również) czwórki jeździły poopóźniane. Oczywiście mogłem sprecyzować, że nie chodzi mi o stałą sytuację, ale o określone godziny. Godziny rozkładowe to nie godziny rzeczywiste, więc 8 minut różnicy wg rozkładu nie musi też odnosić się do rzeczywistości.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#44 Post autor: 37 » 11 lut 2010, 22:02

adam86 pisze: Że co? Jakie zaś od razu, jak one jeździły w takcie 12/8.
rafalurbino18 pisze: Co z tego, że jeździły w takim takcie, jak bardzo często w szczycie (i poza nim również) czwórki jeździły poopóźniane. Oczywiście mogłem sprecyzować, że nie chodzi mi o stałą sytuację, ale o określone godziny. Godziny rozkładowe to nie godziny rzeczywiste, więc 8 minut różnicy wg rozkładu nie musi też odnosić się do rzeczywistości.
Ale skoro 4 jeździ opoźniona to ona jedzie przepelniona a nie solówka na 1 jadacą niedługo po opónionej 4.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 37, łącznie zmieniany 1 raz.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#45 Post autor: 37 » 12 lut 2010, 00:03

37 uruchomiono, żeby było bezpośrednie połączenie Świetochłowic z Katowicami. No i prosze - między 15 a 18 nie ma wogole bezpośredniego połączenia.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#46 Post autor: rafalurbino18 » 12 lut 2010, 06:14

37 pisze:Ale skoro 4 jeździ opoźniona to ona jedzie przepelniona a nie solówka na 1 jadacą niedługo po opónionej 4.
Właśnie takie rozwiązanie było lepsze. Było, bo od 1 września w kierunku Gliwic jest to zrobione fatalnie. Skład na czwórce jedzie 8 minut po jedynce, która i tak często jest opóźniona. Pasażerowie nie chcą więc poczekać jeszcze tych kilku minut i pakują się do tej jedynki. Poza tym w soboty, gdy z Zaborza do centrum Zabrza jeżdżą 4 linie w takcie 4/4/4/8 to właśnie jedynka, która ma na pokładzie już pasażerów z Chebzia/Rudy/Poremby jedzie 8 minut po innym tramwaju... W przeciwną stronę jest już trochę lepiej w jedynkach - zarówno w dni robocze, jak i soboty. Jednak wieczorem i w niedziele, gdy jeździ tylko 1 i 5, to takt do Zaborza jest fatalny - 4/16. Dobrze tylko, że piątka niekiedy jest przed czasem i różnica ta zamiast 4 wynosi więcej minut.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#47 Post autor: 37 » 12 lut 2010, 10:15

A jak to jest z odcinkiem wspólnym linii 1 i 18. Czy tam nie da się puścić tramwaju co 10 minut? Czy one muszą jechać w stadzie?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#48 Post autor: KZKGaPowicz » 12 lut 2010, 15:05

37 pisze:A jak to jest z odcinkiem wspólnym linii 1 i 18. Czy tam nie da się puścić tramwaju co 10 minut? Czy one muszą jechać w stadzie?
Rozmieszczenie mijanek na wspólnym odcinku pozwalałoby na taki takt.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#49 Post autor: DW » 21 lut 2010, 22:37

Pojawił się nowy rozkład 7-mki na stronie TŚ.
Niemal wszystkie poc. przejął Stroszek (701 - 707), a Zawodzie dostało jedynie 708, który kursuje tylko w dni robocze.

Wcześniej w dni robocze Stroszek miał tylko 5 poc., a Zawodzie 4.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#50 Post autor: KZKGaPowicz » 23 lut 2010, 12:28

Na przystankowych rozkładach jazdy ("Piaśniki Skrzyżowanie" w kierunku Chebzia i "Chebzie Pawła" w obu kierunkach) jest błąd, gdyż rozkład jazdy przewiduje codzienne kursowanie linii nr 37. Podejrzewam, że na pozostałych przystankach jest tak samo.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości