15.12.2009 - zakończenie remontów w Katowicach

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

15.12.2009 - zakończenie remontów w Katowicach

#1 Post autor: dombia » 10 gru 2009, 18:44

Rozkłady są powolutku wgrywane na serwer KZK GOPu.

Zmiany (później dopiszemy resztę):
T6 - minutowe różnice w stosunku do poprzedniego rozkładu, zmiana zajezdni na zajezdnie Zawodize
T7 wyrusza na trasę Szopienice Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia... Takt: 15 min w dni robocze i 30 min. w dni wolne. Jakim cudem pracownicy Tramwajów Śląskich zgodzili się na kursowanie tam tej linii do godziny 23? Chyba zapomnieli już, co się działo w kursach nocnych na liniach 23 i 37...
T11 - - || -
T14...
Przed lipcem 2009 odjazdy z przystanku Mysłowice Szpital wygladały następująco:
Kierunek Mysłowice:
Dni Robocze:
X: 10 25 40 55
Dni Wolne:
X 10 40
Kierunek Katowice:
Dni Robocze:
X: 10 25 40 55
Dni Wolne:
X 25 45
Obecnie zmieniono stałe godziny i powstaje badziewie następujące:
Kierunek Mysłowice:
Dni Robocze:
X: 02 17 32 47
Dni Wolne:
X 15 45
Kierunek Katowice:
Dni Robocze:
X: 02 17 32 47
Dni Wolne:
X 23 53
I już prawie zapomniałem o błedzie z rozkładu listopadowego gdzie mijanki wyznaczono w miejscu w którym fizycznie mijanki być nie może, ale proszę! W dni wolne tramwaj z Katowic dojeżdża do Dworca w Mysłowicach 19 i 49 po, natomiast tramwaj w kierunku Katowic powinien odjechać... minutę wcześniej. Czepiam się ;-)

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#2 Post autor: 37 » 10 gru 2009, 21:39

Ciekawe czy na siódemkę wejdzie Zawodzie?
Póki co "Linia w trakcie aktualizacji, spróbuj ponownie za kilka minut."

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: DW » 10 gru 2009, 21:49

Za to z "widoku szczegółowego" można już wyczytać, że na 6-tce nie wszystkie poc. będą obsługiwane przez Citadisy, tylko zapewne 9 z nich, gdyż 74% kursów ma być wykonywanych przez niskopodłogowce.
Natomiast na 16-stce tych kursów ma być 25%, więc jeśli będzie ona kursować, tak jak wcześniej co ok. 7 min. to będą na niej pewnie jakieś 2-3 Citki.

http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... zczegolowo
dombia pisze:7 wyrusza na trasę Szopienice Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia...
A co z odcinkiem Batory - Piaśniki? Nowa linia, czy może
37 pisze:Ciekawe czy na siódemkę wejdzie Zawodzie?
Zawodzie raczej by się nie pozbierało mając jeszcze jedną linie na głowie, więc pewnie po Szopienicach będą ganiać bytomskie wozy...
-------------------------------------------------------------------
Z tego co zauważyłem rozkład 14-stki w necie już jest :P
:arrow: http://m-ce.net/komunikacja/start-T14_20091215-1.html

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#4 Post autor: dombia » 10 gru 2009, 22:10

DW pisze:
37 pisze:Ciekawe czy na siódemkę wejdzie Zawodzie?
Zawodzie raczej by się nie pozbierało mając jeszcze jedną linie na głowie, więc pewnie po Szopienicach będą ganiać bytomskie wozy...
Zdaje się że w dni robocze 6 wozów uruchomi Bytom, 2 Zawodzie.
Bytomskie wozy wyjadą trasą Stroszek - Bytom - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Ratusz - Batory. Pojawią się jakieś nocne 7ki z Batorego na Chebzie... Trudno coś przeczytać z tego rozkładu...
DW pisze: Z tego co zauważyłem rozkład 14-stki w necie już jest :P
:arrow: http://m-ce.net/komunikacja/start-T14_20091215-1.html
KZK-GO! jeszcze ich nie udostępnił oficjalnie, a tu już się pojawił... Cuda ludzie, cuda :P

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#5 Post autor: dombia » 10 gru 2009, 22:18

17stka będzie jeździła codziennie w takcie 15 minutowym. 8 wozów zostaje uruchomionych przez... Gliwice :-|

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#6 Post autor: 37 » 10 gru 2009, 22:45

Najbardziej interesuje mnie los 13tki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#7 Post autor: Penny » 10 gru 2009, 22:47

DW pisze:
dombia pisze:7 wyrusza na trasę Szopienice Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia...
A co z odcinkiem Batory - Piaśniki? Nowa linia, czy może
Ironicznie akcja "Rok Pieszego" made by KZK GOP przeszła najśmielsze oczekiwania... :( :(
37 pisze:Najbardziej interesuje mnie los 13tki
Zostaje na swojej obecnej trasie.

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#8 Post autor: dombia » 10 gru 2009, 22:50

Penny pisze:
37 pisze:Najbardziej interesuje mnie los 13tki
Zostaje na swojej obecnej trasie.
I takcie.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#9 Post autor: 37 » 10 gru 2009, 22:53

Mnie się te rozkłądy nadal nie otwierają, jak je widzicie?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#10 Post autor: ff » 10 gru 2009, 22:55

KZK-GO! pisze:Zakończenie przebudowy torowiska tramwajowego w ul. Warszawskiej i 1 Maja w Katowicach (przywrócenie kursowania komunikacji tramwajowej na w/w ciągu komunikacyjnym) oraz tymczasowe skrócenie relacji linii tramwajowej nr 7 do przystanku "Chorzów Batory Zajezdnia" od dnia 15.12.2009 r. (wtorek).

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP w Katowicach informuje, że w związku z zakończeniem prac przebudowy torowiska tramwajowego w ul. Warszawskiej i 1 Maja w Katowicach informuje, że od dnia 15.12.2009 r. (wtorek) wprowadzone zostaną zmiany dla linii tramwajowych nr: 0, 6, 7, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 20 poprzez wprowadzenie następujących relacji dla linii:

Linia nr 7 relacja: "Chorzów Batory Zajezdnia" – "Katowice Szopienice Pętla"
Linia nr 14 relacja: "Mysłowice Dworzec PKP" – "Katowice Wełnowiec Plac Alfreda"
Linia nr 15 relacja: Sosnowiec Zagórze Pętla" – "Katowice Plac Wolności"
Linia nr 20 relacja: Chorzów Ratusz" – "Katowice Zawodzie Pętla"

Dla linii tramwajowych nr 0, 6, 11, 13, 16, 17, 19 wprowadzone zostaną korekty godzin odjazdów i typu taboru wraz z przywróceniem kursowania taboru niskopodłogowego do obsługi wybranych kursów linii tramwajowych nr 0, 6, 16. Z w/w terminem zawieszone zostanie kursowanie autobusowej komunikacji zastępczej tj. linii nr T-20 oraz wprowadzone zostaną korekty tras przejazdu dla linii autobusowych nr 12 i 30 .

Z uwagi na tymczasowe skrócenie relacji linii tramwajowej nr 7 do przystanku "Chorzów Batory Zajezdnia" (przedłużenie prac modernizacyjnych skrzyżowania ul. Świętochłowicka, Ostatnia i św. Piotra w Bytomiu Łagiewnikach) na odcinku "Chorzów Batory Zajezdnia" – Świętochłowice Mijanka" uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona numerem T-7 (przesiadki do tramwajów linii nr T7 na przystanku "Chorzów Batory Zajezdnia", natomiast do tramwajów linii nr 17 na przystanku "Świętochłowice Mijanka"). Nadmieniamy, ze wprowadzone rozwiązanie posiada charakter tymczasowy do czasu przywrócenia możliwości nawrotów linii tramwajowej nr 7 w Bytomiu Łagiewnikach.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2009, 23:02 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#11 Post autor: 37 » 10 gru 2009, 23:02

Pojaiwają się rozkłady świąteczne

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: luki » 11 gru 2009, 00:00

dombia pisze:. Jakim cudem pracownicy Tramwajów Śląskich zgodzili się na kursowanie tam tej linii do godziny 23? Chyba zapomnieli już, co się działo w kursach nocnych na liniach 23 i 37...
Bo wtedy zupełnie inna zajezdnia tam jeździła, a dla Stroszka to jednak póki co trochę odległa, nieznana kraina ;)
Penny pisze:Ironicznie akcja "Rok Pieszego" made by KZK GOP przeszła najśmielsze oczekiwania... :( :(
Jak tak czytałem temat, to ta Twoja wypowiedź zabrzmiała bardzo poważnie, że prawie uwierzyłem w to ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#13 Post autor: rafalurbino18 » 11 gru 2009, 06:02

dombia pisze:17stka będzie jeździła codziennie w takcie 15 minutowym. 8 wozów zostaje uruchomionych przez... Gliwice :-|
No to można się spodziewać rozpięcia składu #316+472 i #342+341. Ciekawi mnie tylko czy będzie jakaś rezerwa na Chebziu, bo jak ostatnio zepsuł się skład to była luka 30-minutowa w kursowaniu. Jednak w przypadku składów, było ich zbyt mało by dawać tam rezerwę, ale solówkę Gliwice mogą jedną posłać.
Jednak może ktoś wpaść na pomysł ściągania wagonów z 1 i 18 i dawania ich na 17. Takie rozwiązanie nie było tak bardzo złe, ale przecież 1 wagon można posyłać na te Chebzie.
dombia pisze:T7 wyrusza na trasę Szopienice Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia... Takt: 15 min w dni robocze i 30 min. w dni wolne. Jakim cudem pracownicy Tramwajów Śląskich zgodzili się na kursowanie tam tej linii do godziny 23? Chyba zapomnieli już, co się działo w kursach nocnych na liniach 23 i 37...
Zapewne to tylko tymczasowe rozwiązanie w celu zastąpienia wozokilometrów, które byłby wykonywane z Batorego do Łagiewnik.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#14 Post autor: Kuba » 11 gru 2009, 15:35

A jak wygląda czas przejazdu pomiędzy Zawodziem a Centrum? Zostało coś zmienione, czy nadal tak samo?
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#15 Post autor: luki » 11 gru 2009, 19:29

Kuba pisze:A jak wygląda czas przejazdu pomiędzy Zawodziem a Centrum? Zostało coś zmienione, czy nadal tak samo?
Co by z czasem przejazdu nie było to i tak KZK GOP wymyśli sobie jakieś "kosmiczne przeloty" ;)
A bany i tak na światłach będą stały.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#16 Post autor: puschel » 11 gru 2009, 20:22

Od wtorku na linii 17 będzie jeździć osiem pociągów i to składy!!!!!
Puschel

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#17 Post autor: ff » 11 gru 2009, 20:35

puschel pisze:Od wtorku na linii 17 będzie jeździć osiem pociągów i to składy!!!!!
Jest już temat co będzie od wtorku. Pewnie będą wypożyczenia i do kolejnej zajezdni trafi skład 629+630 :P Nie wiesz czy będą spinać kolejne 111-tki?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#18 Post autor: ff » 11 gru 2009, 20:45

Na linii 6 tak jak przed zamknięciem Warszawskiej będzie w dni robocze 12 karlików, a na linii 16 jeden. Natomiast w dni wolne wszystkie 3 pociągi będą na citadisach (dotąd była jedna solówka). Jednego citadisa mniej na linii 16 będzie tylko w wigilię.

Na linii 7 będzie jeździć częściowo Zawodzie - z tego co widzę będą obsadzać 4 pociągi. Stroszek obsadzi 5 pociągów.

Zajezdnia Będzin na linii 15 w dni robocze będzie uruchamiać nadal 2 pociągi (w dni wolne jeden).

Na linii 17 będa dwa kursy rano (na włączenie do Chorzowa) i jeden zjazdowy wieczorem wykonywane będą trasą linii 11.

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#19 Post autor: Karol » 11 gru 2009, 21:18

ff pisze:Na linii 6 tak jak przed zamknięciem Warszawskiej będzie w dni robocze 12 karlików, a na linii 16 jeden. Natomiast w dni wolne wszystkie 3 pociągi będą na citadisach (dotąd była jedna solówka). Jednego citadisa mniej na linii 16 będzie tylko w wigilię.
Ciekawostka - wygląda na to, że popołudniami w dni robocze na linii 16 zaczną kursować dwa dodatkowe citadisy (zamiast zjeżdżających składów), które zakończą pracę na linii 6.

Druga ciekawostka - codziennie o 22:12 i 23:15 z Szopienic będą odjeżdżać bezpośrednie pociągi linii 7 do Chebzia.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#20 Post autor: KZKGaPowicz » 11 gru 2009, 21:27

Przypuszczam, że powstaną jeszcze jakieś dwa lub trzy składy z solówek (podejrzewam #408+418, #461+460 i 654+653) oraz 2 składy 111N: #360+406 i #373+613.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#21 Post autor: ff » 11 gru 2009, 21:35

Karol pisze:Ciekawostka - wygląda na to, że popołudniami w dni robocze na linii 16 zaczną kursować dwa dodatkowe citadisy (zamiast zjeżdżających składów), które zakończą pracę na linii 6.
Będą to pociągi 612 i 602, które dotychczas zjeżdzały do zajezdni jako pierwsze.

Natomiast na linii 11 nie widzę żadnych zmian w podmianach. Poc. 1114 nadal będzie podmieniał skład na poc. 118 już przed 18:00 (pozostałe po 20:00), a w dni wolne skład na poc. 114 nie zostanie podmieniony do samego końca (111-113 podmienione będą).

Natomiast na 20 jest zmiana w podmianach - wszystko zdaje się zostanie ładnie podmienione (nie będzie wieczorem mieszaniny składów i solówek), bo widzę wyjazdy czterech podmian w mniej więcej równych 30-minutowych odstępach.

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#22 Post autor: puschel » 12 gru 2009, 09:51

ff pisze:Jest już temat co będzie od wtorku. Pewnie będą wypożyczenia i do kolejnej zajezdni trafi skład 629+630 :P Nie wiesz czy będą spinać kolejne 111-tki?
Raczej nie, prawdopodobnie wypożyczymy skład z Zawodzia i skład z Bytomia
Puschel

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: mark40 » 12 gru 2009, 13:27

Póki co ładnie dało się rozplanować rozkład

Dni robocze

Rynek kier. Zawodzie
15: 03 18 33 48
20: 06 21 36 51
7: 10 25 40 55
14: 14 29 44 59

Zawodzie kier rynek

7: 03 18 33 48
14: 07 22 37 52
15: 11 26 41 56
20: 14 29 44 59

3-4 minutowy takt

Dni wolne
Zawodzie pętla kier rynek

15: 01 31
14: 13 43
7: 25 55
20: 05 20 35 50 -> (XX kursuje tylko w soboty)

Rynek kier Zawodzie
7: 02 32
14: 12 42
15: 23 53
20: 05 20 35 50

Wychodzi ~4-7 minutowy takt (w niedzielę trochę gorszy).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#24 Post autor: luki » 12 gru 2009, 13:29

13 i 14 na Koszutce i Wełnowcu również ładnie się prezentują, w dni wolne tramwaj jest teraz co 15 minut, a nie jak dawniej jeden za drugim i prawie półgodzinna przerwa.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#25 Post autor: memphis » 12 gru 2009, 14:03

luki pisze:13 i 14 na Koszutce i Wełnowcu również ładnie się prezentują, w dni wolne tramwaj jest teraz co 15 minut, a nie jak dawniej jeden za drugim i prawie półgodzinna przerwa.
Za to jak widać 14 i 15 są dość średnio ułożone.

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#26 Post autor: Karol » 12 gru 2009, 14:15

memphis pisze:
luki pisze:13 i 14 na Koszutce i Wełnowcu również ładnie się prezentują, w dni wolne tramwaj jest teraz co 15 minut, a nie jak dawniej jeden za drugim i prawie półgodzinna przerwa.
Za to jak widać 14 i 15 są dość średnio ułożone.
Średnio. Ale teraz na wspólnym odcinku tych linii mamy jeszcze 7.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#27 Post autor: mark40 » 12 gru 2009, 14:28

Chorzów Batory Zajezdnia -Katowice Dworzec też ładnie


Kier dworzec
20: 01 16 31 46
7: 05 20 35 50
13: 09 24 39 54

Dni wolne

20: 00 15 30 45
7: 12 42
13: 22 52

Takt wygląda wiec tak: 00 12 15 22 30 42 45 52

Kier Chorzów Batory

Dni robocze

7: 03 18 33 48
13: 07 22 37 52
20: 12 27 42 57

Dni wolne

7: 10 40
13: 28 58
20: 03 18 33 48

Takt: 03 10 18 28 33 40 48 58

:) Wygląda to naprawdę nieźle.

Brynów rondo też ładnie przy czym brak koordynacji 16 z 19 w dni wolne. Z Brynowa 19 odjeżdza 3 min przed 16 a w stronę Brynowa 16 odjezdza 3 minuty przed 19.

-----------------------------------------
Ciąg Brynów-Rondo

Brynów kier Rondo
Dni robocze

6: 01 16 31 46
16: 09 24 39 54

Dni wolne
6: 14 44
16: 02 32

Rondo kier Brynów

Dni robocze
6: 05 20 35 50
16: 13 28 43 58
Możliwość przesiadki z 19 (10 25 40 55) na 16

Dni wolne
6: 07 37
16: 20 50

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#28 Post autor: memphis » 12 gru 2009, 15:12

Karol pisze:Średnio. Ale teraz na wspólnym odcinku tych linii mamy jeszcze 7.
No najlepiej jest spieprzyć koordynację i potem generować koszty kolejną linią, żeby zapychała dziury :P

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#29 Post autor: adam86 » 12 gru 2009, 20:17

mark40 pisze:Chorzów Batory Zajezdnia -Katowice Dworzec też ładnie
Nie, tam nic nie ma ładnego. Bo po pierwsze ten ciąg jest totalnie idiotyczny, a po drugie jak są 3 linie co 15 to tramwaj powinien jechac co 5 minut. I oczywiscie jeszcze 20 w niedziele musi jechac co 30 minut bo przecież za dobrze było.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#30 Post autor: mark40 » 12 gru 2009, 22:33

adam86 pisze:Bo po pierwsze ten ciąg jest totalnie idiotyczny,
Dlaczego?
a po drugie jak są 3 linie co 15 to tramwaj powinien jechac co 5 minut.
Jeśli sa to linie obsadzane jednakowym taborem to tak, ale te trzy linie nie są. Mamy zatem w stronę Katowic odjazdy solówek po 4 minutach przerw, a składu po 7 minutach co akurat nie jest głupie. W drugą stronę jest takt 4-5-6 minut czyli prawie dobrze.
I oczywiscie jeszcze 20 w niedziele musi jechac co 30 minut bo przecież za dobrze było.
To fakt. 13 do rynku by sie teraz przydała.

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#31 Post autor: 102n@ » 12 gru 2009, 22:44

Mi osobiście wystarczała 20-ka w dni wolne co 15 minut;) Mam pytanie odnośnie linii 7, czy pociągi na Szopienicach będą miały postój 14 minutowy (o zgrozo dla motorniczych;o) czy też może 7-ki będą szybko nawracać i odjeżdżać byle dalej?;p Nie ma jeszcze rozkładów TŚ z numeracją pociągów, a w/g kzkgo wychodzi że jednak mają tam postój.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#32 Post autor: hanys76 » 12 gru 2009, 23:47

102n@ pisze:Mi osobiście wystarczała 20-ka w dni wolne co 15 minut;) Mam pytanie odnośnie linii 7, czy pociągi na Szopienicach będą miały postój 14 minutowy (o zgrozo dla motorniczych;o) czy też może 7-ki będą szybko nawracać i odjeżdżać byle dalej?;p Nie ma jeszcze rozkładów TŚ z numeracją pociągów, a w/g kzkgo wychodzi że jednak mają tam postój.
Wygląda na to że jednak będą odbywac ,15 minutowy postój wieczorem na Szopienicach. Może nie będzie tak zle i przez ten czas co 7, będą tam zawracac nikomu się nic nie stanie.

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#33 Post autor: dombia » 12 gru 2009, 23:48

102n@ pisze:Mi osobiście wystarczała 20-ka w dni wolne co 15 minut;) Mam pytanie odnośnie linii 7, czy pociągi na Szopienicach będą miały postój 14 minutowy (o zgrozo dla motorniczych;o) czy też może 7-ki będą szybko nawracać i odjeżdżać byle dalej?;p Nie ma jeszcze rozkładów TŚ z numeracją pociągów, a w/g kzkgo wychodzi że jednak mają tam postój.
Od godz. 18stej 7ki powinny czmychać z oczu Ulthymańcom i gnać do Mysłowic. Dzięki temu w Mysłowicach tramwaj byłby co 15minut, a najważniejsze - motorniczy i tramwaje byliby w całości.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#34 Post autor: memphis » 13 gru 2009, 00:25

mark40 pisze:Mamy zatem w stronę Katowic odjazdy solówek po 4 minutach przerw, a składu po 7 minutach co akurat nie jest głupie. W drugą stronę jest takt 4-5-6 minut czyli prawie dobrze.
Który to układ jest oczywiście fajny w teorii i podręcznikach, ale rzadko kiedy sprawdza się w praktyce. Najlepszym przykładem były 1 i 4 w Gliwicach. Chyba nikt nie ma złudzeń, że różnica 3-minutowa w odjazdach w przypadku TŚ jest nic nie warta, bo rozstrzał w punktualności kursowania jest dużo większy. Absurdalne jest różnicowanie wielkości taboru w kolejnych kursach przy takiej częstotliwości, w sytuacji gdy popyt jest w miarę regularny.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#35 Post autor: rafalurbino18 » 13 gru 2009, 09:35

memphis pisze:
mark40 pisze:Mamy zatem w stronę Katowic odjazdy solówek po 4 minutach przerw, a składu po 7 minutach co akurat nie jest głupie. W drugą stronę jest takt 4-5-6 minut czyli prawie dobrze.
Który to układ jest oczywiście fajny w teorii i podręcznikach, ale rzadko kiedy sprawdza się w praktyce. Najlepszym przykładem były 1 i 4 w Gliwicach. Chyba nikt nie ma złudzeń, że różnica 3-minutowa w odjazdach w przypadku TŚ jest nic nie warta, bo rozstrzał w punktualności kursowania jest dużo większy. Absurdalne jest różnicowanie wielkości taboru w kolejnych kursach przy takiej częstotliwości, w sytuacji gdy popyt jest w miarę regularny.
Teraz jest jeszcze gorzej. Przykład:
przystanek Zabrze Plac Wolności, kierunek Gliwice:
1 - planowo .18, .38, .58
4 - planowo .06, .26, .46
W rzeczywistości często jest tak, że jedynka od strony Chebzia przyjeżdża opóźniona ponad 5minut. Przed nią nic z pętli w Zaborzu nie pojechało, więc dodatkowo zbiera dużo pasażerów. Tak więc jak dojeżdża do placu to jest już mocno przeładowana. Następnie do jedynki pakują się pasażerowie, którzy chcą jechać w stronę Gliwic. Jest ich sporo, bo wcześniejszy tramwaj w tym kierunku był jakieś 15 min wcześniej. Po chwili, bo 3 minuty za nią (albo wcześniej, bo czwórki są czasem przed czasem :) )jedzie skład na czwórce. Oczywiście jest pusty, bo za pełną jedynką jedzie od Zaborza jeszcze piątka. Na placu Wolności zatem większość osób wysiada, zaś o wiele mniej wsiada, bo przecież wcześniej była jedynka....

W drugą stronę jest lepiej jeśli na plac Wolności przyjedzie piątka po czwórce. Często akurat tak się zdarza, więc czwórka zabiera dość dużo ludzi. Raz nawet widziałem na pętli w Zaborzu wjeżdżający skład z wszystkimi miejscami zajętymi co mnie bardzo zdziwiło. Jednak wtedy były zawirowania i nic przez ponad 10 minut nie jechało.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#36 Post autor: mark40 » 13 gru 2009, 12:09

memphis pisze:Który to układ jest oczywiście fajny w teorii i podręcznikach, ale rzadko kiedy sprawdza się w praktyce. Najlepszym przykładem były 1 i 4 w Gliwicach. Chyba nikt nie ma złudzeń, że różnica 3-minutowa w odjazdach w przypadku TŚ jest nic nie warta, bo rozstrzał w punktualności kursowania jest dużo większy.
Problem punktualności występuje prawie wszędzie. Planujący rozkłady nie ma na to wpływu. Nie jest w stanie przewidzieć skali tego problemu. Tak to wygląda na w/w ciągu. Tymczasem w Zabrzu nie da się ukryć, ze rozkład zrobiony jest źle, w stronę zajezdni rozkład powinien być odwrócony, czyli 4 powinna 4 minuty później (po 12 minutowej dziurze), ale nie wiem czy nie kolidowałaby wtedy z 5.
memphis pisze:Absurdalne jest różnicowanie wielkości taboru w kolejnych kursach przy takiej częstotliwości, w sytuacji gdy popyt jest w miarę regularny.
Tyle, że to zróżnicowanie jest w tej chwili konieczne. Składów na 7 nie ujrzymy jeszcze długo. "Problem" z 13. Linia ta z jednej strony sprawia, że mamy zróżnicowanie taboru, z drugiej strony jest potrzebna (i dalej do rynku tez).

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#37 Post autor: memphis » 13 gru 2009, 13:48

mark40 pisze:Problem punktualności występuje prawie wszędzie. Planujący rozkłady nie ma na to wpływu. Nie jest w stanie przewidzieć skali tego problemu.
Ależ oczywiście, że ma, bo może skonstruować taką siatkę czasów, żeby była ona choć trochę spójna z rzeczywistością, a nie z kosmosu. Natomiast brakuje w tym przypadku myślenia systemowego, a nie doraźnego. Skoro tramwaje jeżdżą niepunktualnie to należy wyeliminować powód tego stanu rzeczy. A przynajmniej spowodować, żeby przelot był przewidywalny (nawet jeśli jest stosunkowo wydłużony).
Tyle, że to zróżnicowanie jest w tej chwili konieczne. Składów na 7 nie ujrzymy jeszcze długo. "Problem" z 13. Linia ta z jednej strony sprawia, że mamy zróżnicowanie taboru, z drugiej strony jest potrzebna (i dalej do rynku tez).
Jw. Rozważając temat systemowo nie ma takich problemów, że trzeba doraźnie łatać ofertę jakąś dodatkową i nie pasującą linią. Świętochłowice są w stanie bez problemu wygenerować popyt na składy na 7-ce, tylko trzeba pasażerom umożliwić korzystanie z komunikacji, nie robić im wodę z mózgu wywracając co kilka miesięcy rozkład do góry nogami. Od chwili zamknięcia torów w Łagiewnikach konsekwentnie się ich zniechęca do tego, żeby w ogóle rozważali jeżdżenie tramwajem gdziekolwiek.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#38 Post autor: adam86 » 13 gru 2009, 15:58

mark40 pisze:Problem punktualności występuje prawie wszędzie. Planujący rozkłady nie ma na to wpływu. Nie jest w stanie przewidzieć skali tego problemu.
Owszem jest w stanie.
Tak to wygląda na w/w ciągu. Tymczasem w Zabrzu nie da się ukryć, ze rozkład zrobiony jest źle, w stronę zajezdni rozkład powinien być odwrócony, czyli 4 powinna 4 minuty później (po 12 minutowej dziurze), ale nie wiem czy nie kolidowałaby wtedy z 5.
Tam po prostu tramwaj powinien byc częściej.
Tyle, że to zróżnicowanie jest w tej chwili konieczne. Składów na 7 nie ujrzymy jeszcze długo. "Problem" z 13. Linia ta z jednej strony sprawia, że mamy zróżnicowanie taboru, z drugiej strony jest potrzebna (i dalej do rynku tez).
13 do niczego nie jest potrzebna. Po prostu należy zrobić jak było od zawsze, czyli 20 i 7 co 10 minut na składach.
A tak apropos 7, czemu niby mamy nie ujrzeć tam składów?
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#39 Post autor: memphis » 13 gru 2009, 16:20

adam86 pisze:A tak apropos 7, czemu niby mamy nie ujrzeć tam składów?
Z trzech powodów:
- mało kto jeszcze jeździ tą linią,
- dawno wypadły z budżetu,
- tramwajarze będą protestować przeciwko zawracaniu ich na trójkącie.

;-)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#40 Post autor: rafalurbino18 » 13 gru 2009, 17:02

adam86 pisze:
Tak to wygląda na w/w ciągu. Tymczasem w Zabrzu nie da się ukryć, ze rozkład zrobiony jest źle, w stronę zajezdni rozkład powinien być odwrócony, czyli 4 powinna 4 minuty później (po 12 minutowej dziurze), ale nie wiem czy nie kolidowałaby wtedy z 5.
Tam po prostu tramwaj powinien byc częściej.
Nie sądzę. Nawet jeśli tramwaje kursowałyby w jakimś normalnym takcie to skład z solówką co 20minut wystarczą. Oczywiście zarówno solówka jak i skład musiałyby być pełne, a nie tak jak jest dziś (jedynka - przepełniona, czwórka - pusta).
Z uwagi na brak pętli w centrum Zabrza to ewentualny dodatkowy tramwaj z zajezdni musiałby jechać do Zaborza, a tam obecny takt jest wystarczający. W międzyszczycie i wieczorami jest czasami powietrze w wagonach, więc kolejne zbędne wozokilometry nie wchodzą w grę. Chociaż z tego co widzę to ludzie coraz częściej wybierają tramwaj, bo stać pół godziny w korku w autobusie już im się odechciało. Miło również widzieć przesiadki na przystanku Zaborze Lompy z 6/840 do tramwajów w stronę centrum :)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#41 Post autor: adam86 » 13 gru 2009, 19:36

memphis pisze: Z trzech powodów:
- mało kto jeszcze jeździ tą linią,
- dawno wypadły z budżetu,
- tramwajarze będą protestować przeciwko zawracaniu ich na trójkącie.

;-)
Ale jakos 11 jak zawracała na też na trójkacie to nie było problemów. A co do budżetu, to wiesz, w KZK się opcje zmieniają co 2 dni więc wszystko mozliwe:)
KZKGOP 1779

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#42 Post autor: adam86 » 13 gru 2009, 19:41

rafalurbino18 pisze:Nie sądzę. Nawet jeśli tramwaje kursowałyby w jakimś normalnym takcie to skład z solówką co 20minut wystarczą.
Bzdura. Tam nie powinno być żadnych solówek. Tak samo jak i na 5, na której też powinny byc składy co 15 minut.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#43 Post autor: mark40 » 13 gru 2009, 22:30

memphis pisze:Ależ oczywiście, że ma, bo może skonstruować taką siatkę czasów, żeby była ona choć trochę spójna z rzeczywistością, a nie z kosmosu. Natomiast brakuje w tym przypadku myślenia systemowego, a nie doraźnego. Skoro tramwaje jeżdżą niepunktualnie to należy wyeliminować powód tego stanu rzeczy. A przynajmniej spowodować, żeby przelot był przewidywalny (nawet jeśli jest stosunkowo wydłużony).
Nie powiedziałbym by czasy przelotów były wzięte z kosmosu (tzn niektóre tak). Nasze tramwaje jeżdżą jak żółwie bo tego czasu mają nawet za dużo (problemem są tez wolni motorniczy), wiec gdybyśmy jeszcze wydłużyli czas przelotów... :roll:
Jw. Rozważając temat systemowo nie ma takich problemów, że trzeba doraźnie łatać ofertę jakąś dodatkową i nie pasującą linią. Świętochłowice są w stanie bez problemu wygenerować popyt na składy na 7-ce, tylko trzeba pasażerom umożliwić korzystanie z komunikacji, nie robić im wodę z mózgu wywracając co kilka miesięcy rozkład do góry nogami. Od chwili zamknięcia torów w Łagiewnikach konsekwentnie się ich zniechęca do tego, żeby w ogóle rozważali jeżdżenie tramwajem gdziekolwiek.
Zgoda. Ale skład na 7 nie rozwiązuje problemu w Załężu, czyli na ciągu który wziąłem pod lupę, a tym bardziej na ciągu z Batorego do rynku.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, 22:40 przez mark40, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#44 Post autor: mark40 » 13 gru 2009, 22:35

adam86 pisze:13 do niczego nie jest potrzebna. Po prostu należy zrobić jak było od zawsze, czyli 20 i 7 co 10 minut na składach.
Fajnie by było co 10 minut. Ale he he, skoro już wszystko dookoła kursuje co 15 minut to te linie też tak kursować by musiały. A że to trochę za mało, 13 jest tam jak znalazł.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#45 Post autor: rafalurbino18 » 14 gru 2009, 06:54

adam86 pisze:
rafalurbino18 pisze:Nie sądzę. Nawet jeśli tramwaje kursowałyby w jakimś normalnym takcie to skład z solówką co 20minut wystarczą.
Bzdura. Tam nie powinno być żadnych solówek. Tak samo jak i na 5, na której też powinny byc składy co 15 minut.
Akurat piątka to inna sprawa, bo tam napełnienie z centrum Zabrza do Biskupic i dalej z Bobrka/Szombierek do Bytomia jest wielkie. Co do 1 i 4 to coraz mniej osób wybiera przesiadkę z A4 i takie są później tego efekty. W składzie napełnienie pojawia się czasami dopiero za placem Słowiańskim (w kursie z zajezdni). Jednak 1 i 4, a 5 to inna sprawa. Jeśliby powywalać z Wolności 6, 280 i 617 to wtedy i mieszkańcy pobliscy wybieraliby częściej tramwaj. Na Biskupice najlepiej jednak jechać tramwajem. Poza tym mimo iż znów tam jeździ 280 to ludzie już jakiś czas temu z niego zrezygnowali po tych zmianach trasy. Co do Zaborza to tam znów czas przejazdu ma o wiele większe znaczenie i tramwaj na tym ciągu wygrywa.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#46 Post autor: memphis » 14 gru 2009, 09:23

mark40 pisze:wiec gdybyśmy jeszcze wydłużyli czas przelotów... :roll:
Nie chodzi o wydłużanie tylko o dostosowanie. A przede wszystkim chodzi o działania systemowe, czyli sterowanie ruchem.
Zgoda. Ale skład na 7 nie rozwiązuje problemu w Załężu, czyli na ciągu który wziąłem pod lupę, a tym bardziej na ciągu z Batorego do rynku.
40-tka (celowo nie napisałem 20 ani 36 :P) co 7,5 minuty rozwiązuje :)

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#47 Post autor: mark40 » 14 gru 2009, 20:20

memphis pisze:Nie chodzi o wydłużanie tylko o dostosowanie. A przede wszystkim chodzi o działania systemowe, czyli sterowanie ruchem.
To wiadome. Tylko co osoba z KZK GOP planująca rozkłady ma obecnie do systemów sterowania ruchem?
memphis pisze:40-tka (celowo nie napisałem 20 ani 36 :P) co 7,5 minuty rozwiązuje :)
:mryellow: Choc nie jestem przekonany o potrzebie składów z Batorego do rynku co 7,5 min nie ukrywam, że to rozwiązanie by mi się podobało. Niemniej problem z różnym taktem w Załężu postanie jak wciśniesz tam w którąś lukę 7 co 15 minut (chyba, ze będzie to też solówka co 7,5 ;) )

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#48 Post autor: Penny » 14 gru 2009, 20:38

mark40 pisze:
memphis pisze:40-tka (celowo nie napisałem 20 ani 36 :P) co 7,5 minuty rozwiązuje :)
:mryellow: Choc nie jestem przekonany o potrzebie składów z Batorego do rynku co 7,5 min nie ukrywam, że to rozwiązanie by mi się podobało. Niemniej problem z różnym taktem w Załężu postanie jak wciśniesz tam w którąś lukę 7 co 15 minut (chyba, ze będzie to też solówka co 7,5 ;) )
Ja bym dał T40 co 10 minut na składach i T7 co 10 minut na solówkach i pozostawić T17 co 15 minut. I już bardziej z serii science-fiction: tak wyremontować trasę T9, aby mogła jeździć szybciej, to by tez można było takt co 15 minut zrobić :P

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#49 Post autor: memphis » 14 gru 2009, 20:41

mark40 pisze:Tylko co osoba z KZK GOP planująca rozkłady ma obecnie do systemów sterowania ruchem?
Nic nie ma, ale KZK może mieć, tylko nie chce.
Choc nie jestem przekonany o potrzebie składów z Batorego do rynku co 7,5 min
W sprawnym systemie bez problemu znalazłyby chętnych.
Ja bym dał T40 co 10 minut na składach i T7 co 10 minut na solówkach i pozostawić T17 co 15 minut.
I jak to 7 z 17 miałoby być skoordynowane? ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#50 Post autor: Penny » 14 gru 2009, 23:31

memphis pisze:
Ja bym dał T40 co 10 minut na składach i T7 co 10 minut na solówkach i pozostawić T17 co 15 minut.
I jak to 7 z 17 miałoby być skoordynowane? ;)
To sie zakręciłem w tych koncepcjach :) W sumie ze względu na mijanki na T11 i T17 nie pozostaje nic innego jak T7 co 15 minut ;/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości