6/41 - nowy przystanek
6/41 - nowy przystanek
Od 20 stycznia, a więc od soboty zostanie uruchomiony nowy przystanek na linii 6 i 41 na ulicy Katowickiej, przy skrzyżowaniu z ul. Głęboką, a więc przed wjazdem na jednotor patrząc w kierunku centrum Bytomia.
Ciekawe co z zapowiadaniem. Głosowo może coś powie za kilka lat, ale wyświetlacze jak będą chęci mogą jednak pokazywać tę zmianę dosyć szybko, bo to jednak potrafią sami dodać (tak było w przypadku Silesii, Sokolskiej i Gawronów).
Ciekawe co z zapowiadaniem. Głosowo może coś powie za kilka lat, ale wyświetlacze jak będą chęci mogą jednak pokazywać tę zmianę dosyć szybko, bo to jednak potrafią sami dodać (tak było w przypadku Silesii, Sokolskiej i Gawronów).
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Re: 6/41 - nowy przystanek
Popieprzyło ich dokładnie... wg mojej mapy jest to 200 metrów (!!!) od przystanku na Siemianowickiej.ff pisze:Od 20 stycznia, a więc od soboty zostanie uruchomiony nowy przystanek na linii 6 i 41 na ulicy Katowickiej, przy skrzyżowaniu z ul. Głęboką, a więc przed wjazdem na jednotor patrząc w kierunku centrum Bytomia.
Ja proponuje w takim razie dodać jeszcze kilka nowych przystanków, np. Chorzów Kaszubska, Dąb Złota czy Katowice Kochanowskiego.
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Dodawaniu nowych przystanków jestem przeciwny, bo wydłuża to znacznie podróż. Jednak z tego miejsca do przystanku Siemianowicka jest jednak kawałeczek, bo trzeba przejść przez światła itp. a ludzie z Katowickiej (tak już na odcinku jednotoru) mają do wyboru dojść do przystanku Siemianowicka, albo dyndać do Sikorskiego. Nic tam się nie stanie jeśli przed skrzyżowaniem na światłach na których i tak trzeba stać, to otworzy drzwi i wpuści pasażerów. W przeciwną stronę zaś musi jednak się zatrzymać (w przypadku zajętego odcinka i tak się trzeba zatrzymywać )
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Zastanawiałem się przez dłuższy czas, w którym to mieście krzyżuje się Głęboka z Katowicką... no i wreszcie wpadłem... że chodzi o Bytom. 8)
Kilka lat temu mieszkałem tam właśnie, na tzw. pogodzie i wiem, że nikt nie odczuwał problemu w związku z usytuowaniem przystanku dopiero na Siemianowickiej. A tymbardziej spodziewam się, że z tego przystanku będzie w większości korzystać tamtejsza chołota i chuligaństwo.
Jestem zdecydowanie przeciwny temu przystankowi, ale niestety obawiam się, że nic tu nie poradzimy, bo nasz kochany (dez)organizator ma argumenty nie do przebicia.
Chcę jeszcze trochę wspomnieć o czymś innym. Kiedyś gdzieś została wysunięta propozycja odświeżenia kamienic na terenie Bytomia. Zdecydowanie objąłbym tym programem ul. Katowicką. Po czymś takim można by ulicę Katowicką przeremontować na piękny czerwony deptaczek, dobudować drugi tor i już mamy trochę "szybszy" tramwaj. Dalej zdecydowanie zlikwidowałbym parę przystanków na trasie (na pierwszy odstrzał w/w Bytom Głęboka, potem Łagiewniki cmentarz, Katowice Stęślickiego i trochę innych...).
Kilka lat temu mieszkałem tam właśnie, na tzw. pogodzie i wiem, że nikt nie odczuwał problemu w związku z usytuowaniem przystanku dopiero na Siemianowickiej. A tymbardziej spodziewam się, że z tego przystanku będzie w większości korzystać tamtejsza chołota i chuligaństwo.
Jestem zdecydowanie przeciwny temu przystankowi, ale niestety obawiam się, że nic tu nie poradzimy, bo nasz kochany (dez)organizator ma argumenty nie do przebicia.
Chcę jeszcze trochę wspomnieć o czymś innym. Kiedyś gdzieś została wysunięta propozycja odświeżenia kamienic na terenie Bytomia. Zdecydowanie objąłbym tym programem ul. Katowicką. Po czymś takim można by ulicę Katowicką przeremontować na piękny czerwony deptaczek, dobudować drugi tor i już mamy trochę "szybszy" tramwaj. Dalej zdecydowanie zlikwidowałbym parę przystanków na trasie (na pierwszy odstrzał w/w Bytom Głęboka, potem Łagiewniki cmentarz, Katowice Stęślickiego i trochę innych...).
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
6 i 41 jadą przez dwie Katowickie - w Chorzowie i Bytomiu, przy czym tylko na bytomskiej jest jednotor - po tym łatwo mogłeś skojarzyć.rzelfix pisze:Zastanawiałem się przez dłuższy czas, w którym to mieście krzyżuje się Głęboka z Katowicką... no i wreszcie wpadłem... że chodzi o Bytom. 8)
Cały Bytom się do tego kwalifikuje. Niestety, bardzo niestety.Chcę jeszcze trochę wspomnieć o czymś innym. Kiedyś gdzieś została wysunięta propozycja odświeżenia kamienic na terenie Bytomia. Zdecydowanie objąłbym tym programem ul. Katowicką.
1. Po co w tym miejscu deptak?Po czymś takim można by ulicę Katowicką przeremontować na piękny czerwony deptaczek, dobudować drugi tor i już mamy trochę "szybszy" tramwaj.
2. Czerwony? Masz na myśli czerwoną kostkę chodnikową? Brzydko taki chodnik wygląda, na deptaki najlepsza jest oryginalna kostka brukowa.
Licząc z Głębocką z 6/41 powinny odpaść 3-4 przystanki. IMO zdecydowanie powinny wylecieć zdecydowanie Stęślickiego i Głębocka. Nad pozostałymi musiałbym się zastanowić - może właśnie coś w Łagiewnikach...Dalej zdecydowanie zlikwidowałbym parę przystanków na trasie (na pierwszy odstrzał w/w Bytom Głęboka, potem Łagiewniki cmentarz, Katowice Stęślickiego i trochę innych...).
200 metrów to nie jest jakoś daleko. Faktycznie problemem może być przejście przez skrzyżowanie, ale przejście podziemne powinno rozwiązać problem. Może dodatkowo przesunąć przystanek w kierunku centrum BytomiaJednak z tego miejsca do przystanku Siemianowicka jest jednak kawałeczek, bo trzeba przejść przez światła itp. a ludzie z Katowickiej (tak już na odcinku jednotoru) mają do wyboru dojść do przystanku Siemianowicka, albo dyndać do Sikorskiego. Nic tam się nie stanie jeśli przed skrzyżowaniem na światłach na których i tak trzeba stać, to otworzy drzwi i wpuści pasażerów. W przeciwną stronę zaś musi jednak się zatrzymać.
Kiedyś - mam nadzieję - ten jednotor zniknie, a światła staną się bardziej [/quote]
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Co ty chcesz człowieku od przystanku Łagiewniki cmentarz? To jest jedyny przystanek komunikacji miejskiej w miarę blisko dla całego osiedla/ulicy Adamka w Łagiewnikach. Na tramwaj 7 i autobusy jest dużo dalej. Poza tym korzystają z niego też odwiedzający podopiecznych "tytułowego" cmentarza Z oczywistych względów nie należy też likwidować następnego pobliskiego przystanku, jak on się teraz nazywa, chyba "Media Markt" (jak często jeździłem na tej trasie, to była jeszcze "Kopalnia Barbara", czy jakoś tak). Ale już następne dwa przystanki mogłyby chyba być na początek "na żądanie".rzelfix pisze: ...
Dalej zdecydowanie zlikwidowałbym parę przystanków na trasie (na pierwszy odstrzał w/w Bytom Głęboka, potem Łagiewniki cmentarz, Katowice Stęślickiego i trochę innych...).
45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2
Ja myślę, że w Bytomiu nie ma jakiegoś problemu z dużą liczbą przystanków chociaż ostatnio dodali ten przy Głębokiej między Siemianowicką a Pl. Sikorskiego.
Raczej w tamtym rejonie nie przeszkadza mi ustawnienie przystanków.
Największą głupotą jest jednak ten przystanek przy ul. Stęślickiego w Katowicach. :bredzisz:
Przecież dodano jeszcze przystanek przy Sokolskiej (powinien zostać, bo ma lepszą lokalizację) i doszedł przystanek przy SCC. Praktycznie od Ronda mamy przystanki jeden po drugim aż do Dębu plus światła co chwilę.
Raczej w tamtym rejonie nie przeszkadza mi ustawnienie przystanków.
Największą głupotą jest jednak ten przystanek przy ul. Stęślickiego w Katowicach. :bredzisz:
Przecież dodano jeszcze przystanek przy Sokolskiej (powinien zostać, bo ma lepszą lokalizację) i doszedł przystanek przy SCC. Praktycznie od Ronda mamy przystanki jeden po drugim aż do Dębu plus światła co chwilę.
*SDIP (U.N.O.)
Mam gdzieś stare wycinki z gazet i artykuł za czasu przerzucania torowisk na Chorzowskiej, najpierw odcinek Dąb - Sokolska (stary przyst), a następnie do Katowice Bank (w czasie przebudowy Ronda).Peter pisze:Największą głupotą jest jednak ten przystanek przy ul. Stęślickiego w Katowicach. :bredzisz:
Przecież dodano jeszcze przystanek przy Sokolskiej (powinien zostać, bo ma lepszą lokalizację) i doszedł przystanek przy SCC. Praktycznie od Ronda mamy przystanki jeden po drugim aż do Dębu plus światła co chwilę.
Można tam było przeczytać że przystanek Sokolska jest tylko tymczasowy, a gdy torowisko będzie przerzucone na górę, oraz zakończone zostaną już ważniejsze prace przy całej inwestycji (głównie chodziło o most na Sokolskiej), to przystanek Sokolska zostanie tam właśnie przeniesiony.
Nie wiem czemu uparli się z tej tymczasowej Sokolskiej, zrobić Stęślickiego, i go zostawić po uruchomienia tego na Sokolskiej.
Właściwie tam się tylko traci czas, trzeba się zatrzymać, a potem te głupie światła ze skrzyżowanie Chorzowska / Stęślickiego.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Frekwencja tego przystanku jest dosyć mała. Przyznaję, że z likwidacją trochę mnie poniosło, ale zamiast tego możnaby przystanek przekwalifikować jako N/Ż, zresztą nie wiem czy Łagiewniki zajezdnia i kilka innych także.Gall pisze:Co ty chcesz człowieku od przystanku Łagiewniki cmentarz? To jest jedyny przystanek komunikacji miejskiej w miarę blisko dla całego osiedla/ulicy Adamka w Łagiewnikach. Na tramwaj 7 i autobusy jest dużo dalej. Poza tym korzystają z niego też odwiedzający podopiecznych "tytułowego" cmentarza Z oczywistych względów nie należy też likwidować następnego pobliskiego przystanku, jak on się teraz nazywa, chyba "Media Markt" (jak często jeździłem na tej trasie, to była jeszcze "Kopalnia Barbara", czy jakoś tak). Ale już następne dwa przystanki mogłyby chyba być na początek "na żądanie".rzelfix pisze: ...
Dalej zdecydowanie zlikwidowałbym parę przystanków na trasie (na pierwszy odstrzał w/w Bytom Głęboka, potem Łagiewniki cmentarz, Katowice Stęślickiego i trochę innych...).
I własnie to także go odróżniało od reszty, Huta Baildon, SCC i Dąb Kościł wyłożyli kostką, wiec to mnie upewniało ze własnie go zrobili tymczasowo.Boguś pisze:Mnie też się wydawało, że przystanek Stęślickiego czyli dawny Sokolska jest tymczasowy. W momencie oddania go do użytku zauważyłem, że na torowisku nie ułożyli kostki brukowej tylko przysypali je żwirem.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jak niestety widać żwir o niczym nie świadczy, ale mamy za to kolejną głupotę komunikacyjną.
Po drugie tramwaje powinny jechać pod Sokolską i Stęślickiego bez kolizji ze światłami. Wiadomo, że więcej by to kosztowało ale ile mniej czasu przejazdu. W sumie cofnęliśmy się do tyłu z tym "szybkim tramwajem".
Po drugie tramwaje powinny jechać pod Sokolską i Stęślickiego bez kolizji ze światłami. Wiadomo, że więcej by to kosztowało ale ile mniej czasu przejazdu. W sumie cofnęliśmy się do tyłu z tym "szybkim tramwajem".
*SDIP (U.N.O.)
Według 6 i 41 nigdy nie miały być szybkim tramwajem. Na trasie miało zostać wymienione torowisko, zmodernizowane przystanki, podstacje, nowe wagony. Pojęcie "szybki tramwaj" ktoś po prostu palnął i ludzie w to uwierzyli.Peter pisze:Jak niestety widać żwir o niczym nie świadczy, ale mamy za to kolejną głupotę komunikacyjną.
Po drugie tramwaje powinny jechać pod Sokolską i Stęślickiego bez kolizji ze światłami. Wiadomo, że więcej by to kosztowało ale ile mniej czasu przejazdu. W sumie cofnęliśmy się do tyłu z tym "szybkim tramwajem".
Tak zgadza się. Ja jadąc na rowerze trasą 6 jestem szybciej niż tramwaj , wiem bo sprawdzałemPeter pisze:Tak, tylko że jakoś przy starym układzie torów i ze starymi banami dojeżdżałem do centrum Katowic średnio 5min. szybciej.
A to już swoją drogą.Peter pisze: Układ torów kolidujący co chwilę ze światłami to jest jakiś całkiem chory pomysł z cyklu zróbmy to jak najtaniej.
Bo kiedyś nie było takich głupich sygnalizacji jak przy Stęslickiego, na Sokolskiej, na Rondzie.Peter pisze:Tak, tylko że jakoś przy starym układzie torów i ze starymi banami dojeżdżałem do centrum Katowic średnio 5min. szybciej.
Układ torów kolidujący co chwilę ze światłami to jest jakiś całkiem chory pomysł z cyklu zróbmy to jak najtaniej.
Po prostu nie spełniono kilku warunków.Boguś pisze:Według 6 i 41 nigdy nie miały być szybkim tramwajem. Na trasie miało zostać wymienione torowisko, zmodernizowane przystanki, podstacje, nowe wagony. Pojęcie "szybki tramwaj" ktoś po prostu palnął i ludzie w to uwierzyli.
1. "Zielona fala" - miał być zrobiony porządny system ze tramwaj zawsze miał mięć zielone światło. Ale w praktyce wygląda to tak że jak podjedzie do świateł i wykryje go induktor, to tylko wtedy miga belka "-". A na zielone trzeba sobie parę minutek poczekać.
Druga przeszkoda to kretyńskie sygnalizacje na Rondzie, kiedyś było ok, jechał tramwaj, był kontakt "W" sygnalizacji wzbudzanej, czerwone światło dla aut, dla tramwaju beleczka... a teraz, trzeba czekać parę minut aż się wszystkie światła raczą przełączyć.
2. Remont całego odcinka, bo jak na razie mamy pogarszający się z każdym dniem, tragiczny stan infrastruktury.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Znalazłem jeden ze wspomnianych...luki pisze:Mam gdzieś stare wycinki z gazet i artykuł za czasu przerzucania torowisk na Chorzowskiej, najpierw odcinek Dąb - Sokolska (stary przyst), a następnie do Katowice Bank (w czasie przebudowy Ronda).Peter pisze:Największą głupotą jest jednak ten przystanek przy ul. Stęślickiego w Katowicach. :bredzisz:
Przecież dodano jeszcze przystanek przy Sokolskiej (powinien zostać, bo ma lepszą lokalizację) i doszedł przystanek przy SCC. Praktycznie od Ronda mamy przystanki jeden po drugim aż do Dębu plus światła co chwilę.
Można tam było przeczytać że przystanek Sokolska jest tylko tymczasowy, a gdy torowisko będzie przerzucone na górę, oraz zakończone zostaną już ważniejsze prace przy całej inwestycji (głównie chodziło o most na Sokolskiej), to przystanek Sokolska zostanie tam właśnie przeniesiony.
Nie wiem czemu uparli się z tej tymczasowej Sokolskiej, zrobić Stęślickiego, i go zostawić po uruchomienia tego na Sokolskiej.
Właściwie tam się tylko traci czas, trzeba się zatrzymać, a potem te głupie światła ze skrzyżowanie Chorzowska / Stęślickiego.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości