6/41 - nowy przystanek

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

6/41 - nowy przystanek

#1 Post autor: ff » 17 sty 2007, 15:23

Od 20 stycznia, a więc od soboty zostanie uruchomiony nowy przystanek na linii 6 i 41 na ulicy Katowickiej, przy skrzyżowaniu z ul. Głęboką, a więc przed wjazdem na jednotor patrząc w kierunku centrum Bytomia.

Ciekawe co z zapowiadaniem. Głosowo może coś powie za kilka lat, ale wyświetlacze jak będą chęci mogą jednak pokazywać tę zmianę dosyć szybko, bo to jednak potrafią sami dodać (tak było w przypadku Silesii, Sokolskiej i Gawronów).

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

Re: 6/41 - nowy przystanek

#2 Post autor: Panewniczanin » 17 sty 2007, 15:56

ff pisze:Od 20 stycznia, a więc od soboty zostanie uruchomiony nowy przystanek na linii 6 i 41 na ulicy Katowickiej, przy skrzyżowaniu z ul. Głęboką, a więc przed wjazdem na jednotor patrząc w kierunku centrum Bytomia.
Popieprzyło ich dokładnie... wg mojej mapy jest to 200 metrów (!!!) od przystanku na Siemianowickiej.

Ja proponuje w takim razie dodać jeszcze kilka nowych przystanków, np. Chorzów Kaszubska, Dąb Złota czy Katowice Kochanowskiego. :?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: luki » 17 sty 2007, 16:04

Dodawaniu nowych przystanków jestem przeciwny, bo wydłuża to znacznie podróż. Jednak z tego miejsca do przystanku Siemianowicka jest jednak kawałeczek, bo trzeba przejść przez światła itp. a ludzie z Katowickiej (tak już na odcinku jednotoru) mają do wyboru dojść do przystanku Siemianowicka, albo dyndać do Sikorskiego. Nic tam się nie stanie jeśli przed skrzyżowaniem na światłach na których i tak trzeba stać, to otworzy drzwi i wpuści pasażerów. W przeciwną stronę zaś musi jednak się zatrzymać (w przypadku zajętego odcinka i tak się trzeba zatrzymywać ;) )
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#4 Post autor: rzelfix » 17 sty 2007, 17:05

Zastanawiałem się przez dłuższy czas, w którym to mieście krzyżuje się Głęboka z Katowicką... no i wreszcie wpadłem... że chodzi o Bytom. 8)
Kilka lat temu mieszkałem tam właśnie, na tzw. pogodzie i wiem, że nikt nie odczuwał problemu w związku z usytuowaniem przystanku dopiero na Siemianowickiej. A tymbardziej spodziewam się, że z tego przystanku będzie w większości korzystać tamtejsza chołota i chuligaństwo.
Jestem zdecydowanie przeciwny temu przystankowi, ale niestety obawiam się, że nic tu nie poradzimy, bo nasz kochany (dez)organizator ma argumenty nie do przebicia.

Chcę jeszcze trochę wspomnieć o czymś innym. Kiedyś gdzieś została wysunięta propozycja odświeżenia kamienic na terenie Bytomia. Zdecydowanie objąłbym tym programem ul. Katowicką. Po czymś takim można by ulicę Katowicką przeremontować na piękny czerwony deptaczek, dobudować drugi tor i już mamy trochę "szybszy" tramwaj. Dalej zdecydowanie zlikwidowałbym parę przystanków na trasie (na pierwszy odstrzał w/w Bytom Głęboka, potem Łagiewniki cmentarz, Katowice Stęślickiego i trochę innych...).

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#5 Post autor: Panewniczanin » 17 sty 2007, 17:40

rzelfix pisze:Zastanawiałem się przez dłuższy czas, w którym to mieście krzyżuje się Głęboka z Katowicką... no i wreszcie wpadłem... że chodzi o Bytom. 8)
6 i 41 jadą przez dwie Katowickie - w Chorzowie i Bytomiu, przy czym tylko na bytomskiej jest jednotor - po tym łatwo mogłeś skojarzyć. :)
Chcę jeszcze trochę wspomnieć o czymś innym. Kiedyś gdzieś została wysunięta propozycja odświeżenia kamienic na terenie Bytomia. Zdecydowanie objąłbym tym programem ul. Katowicką.
Cały Bytom się do tego kwalifikuje. Niestety, bardzo niestety. :(
Po czymś takim można by ulicę Katowicką przeremontować na piękny czerwony deptaczek, dobudować drugi tor i już mamy trochę "szybszy" tramwaj.
1. Po co w tym miejscu deptak?
2. Czerwony? Masz na myśli czerwoną kostkę chodnikową? Brzydko taki chodnik wygląda, na deptaki najlepsza jest oryginalna kostka brukowa.
Dalej zdecydowanie zlikwidowałbym parę przystanków na trasie (na pierwszy odstrzał w/w Bytom Głęboka, potem Łagiewniki cmentarz, Katowice Stęślickiego i trochę innych...).
Licząc z Głębocką z 6/41 powinny odpaść 3-4 przystanki. IMO zdecydowanie powinny wylecieć zdecydowanie Stęślickiego i Głębocka. Nad pozostałymi musiałbym się zastanowić - może właśnie coś w Łagiewnikach...
Jednak z tego miejsca do przystanku Siemianowicka jest jednak kawałeczek, bo trzeba przejść przez światła itp. a ludzie z Katowickiej (tak już na odcinku jednotoru) mają do wyboru dojść do przystanku Siemianowicka, albo dyndać do Sikorskiego. Nic tam się nie stanie jeśli przed skrzyżowaniem na światłach na których i tak trzeba stać, to otworzy drzwi i wpuści pasażerów. W przeciwną stronę zaś musi jednak się zatrzymać.
200 metrów to nie jest jakoś daleko. Faktycznie problemem może być przejście przez skrzyżowanie, ale przejście podziemne powinno rozwiązać problem. Może dodatkowo przesunąć przystanek w kierunku centrum Bytomia :?:
Kiedyś - mam nadzieję - ten jednotor zniknie, a światła staną się bardziej [/quote]
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#6 Post autor: Boguś » 17 sty 2007, 21:47

No to mamy kolejny spowalniacz :bredzisz: na trasie "szybkiego tramwaju" :lol2:

Gall
Posty: 230
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:21
Lokalizacja: Bytom

#7 Post autor: Gall » 07 mar 2007, 21:35

rzelfix pisze: ...
Dalej zdecydowanie zlikwidowałbym parę przystanków na trasie (na pierwszy odstrzał w/w Bytom Głęboka, potem Łagiewniki cmentarz, Katowice Stęślickiego i trochę innych...).
Co ty chcesz człowieku od przystanku Łagiewniki cmentarz? To jest jedyny przystanek komunikacji miejskiej w miarę blisko dla całego osiedla/ulicy Adamka w Łagiewnikach. Na tramwaj 7 i autobusy jest dużo dalej. Poza tym korzystają z niego też odwiedzający podopiecznych "tytułowego" cmentarza ;) Z oczywistych względów nie należy też likwidować następnego pobliskiego przystanku, jak on się teraz nazywa, chyba "Media Markt" (jak często jeździłem na tej trasie, to była jeszcze "Kopalnia Barbara", czy jakoś tak). Ale już następne dwa przystanki mogłyby chyba być na początek "na żądanie".
45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: Peter » 08 mar 2007, 10:13

Ja myślę, że w Bytomiu nie ma jakiegoś problemu z dużą liczbą przystanków chociaż ostatnio dodali ten przy Głębokiej między Siemianowicką a Pl. Sikorskiego.
Raczej w tamtym rejonie nie przeszkadza mi ustawnienie przystanków.
Największą głupotą jest jednak ten przystanek przy ul. Stęślickiego w Katowicach. :bredzisz:
Przecież dodano jeszcze przystanek przy Sokolskiej (powinien zostać, bo ma lepszą lokalizację) i doszedł przystanek przy SCC. Praktycznie od Ronda mamy przystanki jeden po drugim aż do Dębu plus światła co chwilę. :evil:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: luki » 08 mar 2007, 16:34

Peter pisze:Największą głupotą jest jednak ten przystanek przy ul. Stęślickiego w Katowicach. :bredzisz:
Przecież dodano jeszcze przystanek przy Sokolskiej (powinien zostać, bo ma lepszą lokalizację) i doszedł przystanek przy SCC. Praktycznie od Ronda mamy przystanki jeden po drugim aż do Dębu plus światła co chwilę. :evil:
Mam gdzieś stare wycinki z gazet i artykuł za czasu przerzucania torowisk na Chorzowskiej, najpierw odcinek Dąb - Sokolska (stary przyst), a następnie do Katowice Bank (w czasie przebudowy Ronda).
Można tam było przeczytać że przystanek Sokolska jest tylko tymczasowy, a gdy torowisko będzie przerzucone na górę, oraz zakończone zostaną już ważniejsze prace przy całej inwestycji (głównie chodziło o most na Sokolskiej), to przystanek Sokolska zostanie tam właśnie przeniesiony.
Nie wiem czemu uparli się z tej tymczasowej Sokolskiej, zrobić Stęślickiego, i go zostawić po uruchomienia tego na Sokolskiej.
Właściwie tam się tylko traci czas, trzeba się zatrzymać, a potem te głupie światła ze skrzyżowanie Chorzowska / Stęślickiego.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#10 Post autor: Boguś » 08 mar 2007, 17:10

Mnie też się wydawało, że przystanek Stęślickiego czyli dawny Sokolska jest tymczasowy. W momencie oddania go do użytku zauważyłem, że na torowisku nie ułożyli kostki brukowej tylko przysypali je żwirem.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#11 Post autor: rzelfix » 08 mar 2007, 17:47

Gall pisze:
rzelfix pisze: ...
Dalej zdecydowanie zlikwidowałbym parę przystanków na trasie (na pierwszy odstrzał w/w Bytom Głęboka, potem Łagiewniki cmentarz, Katowice Stęślickiego i trochę innych...).
Co ty chcesz człowieku od przystanku Łagiewniki cmentarz? To jest jedyny przystanek komunikacji miejskiej w miarę blisko dla całego osiedla/ulicy Adamka w Łagiewnikach. Na tramwaj 7 i autobusy jest dużo dalej. Poza tym korzystają z niego też odwiedzający podopiecznych "tytułowego" cmentarza ;) Z oczywistych względów nie należy też likwidować następnego pobliskiego przystanku, jak on się teraz nazywa, chyba "Media Markt" (jak często jeździłem na tej trasie, to była jeszcze "Kopalnia Barbara", czy jakoś tak). Ale już następne dwa przystanki mogłyby chyba być na początek "na żądanie".
Frekwencja tego przystanku jest dosyć mała. Przyznaję, że z likwidacją trochę mnie poniosło, ale zamiast tego możnaby przystanek przekwalifikować jako N/Ż, zresztą nie wiem czy Łagiewniki zajezdnia i kilka innych także.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: luki » 08 mar 2007, 17:58

Boguś pisze:Mnie też się wydawało, że przystanek Stęślickiego czyli dawny Sokolska jest tymczasowy. W momencie oddania go do użytku zauważyłem, że na torowisku nie ułożyli kostki brukowej tylko przysypali je żwirem.
I własnie to także go odróżniało od reszty, Huta Baildon, SCC i Dąb Kościł wyłożyli kostką, wiec to mnie upewniało ze własnie go zrobili tymczasowo.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#13 Post autor: Peter » 09 mar 2007, 16:34

Jak niestety widać żwir o niczym nie świadczy, ale mamy za to kolejną głupotę komunikacyjną. :?
Po drugie tramwaje powinny jechać pod Sokolską i Stęślickiego bez kolizji ze światłami. Wiadomo, że więcej by to kosztowało ale ile mniej czasu przejazdu. W sumie cofnęliśmy się do tyłu z tym "szybkim tramwajem".
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#14 Post autor: Boguś » 09 mar 2007, 16:39

Peter pisze:Jak niestety widać żwir o niczym nie świadczy, ale mamy za to kolejną głupotę komunikacyjną. :?
Po drugie tramwaje powinny jechać pod Sokolską i Stęślickiego bez kolizji ze światłami. Wiadomo, że więcej by to kosztowało ale ile mniej czasu przejazdu. W sumie cofnęliśmy się do tyłu z tym "szybkim tramwajem".
Według 6 i 41 nigdy nie miały być szybkim tramwajem. Na trasie miało zostać wymienione torowisko, zmodernizowane przystanki, podstacje, nowe wagony. Pojęcie "szybki tramwaj" ktoś po prostu palnął i ludzie w to uwierzyli.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#15 Post autor: Peter » 09 mar 2007, 17:26

Tak, tylko że jakoś przy starym układzie torów i ze starymi banami dojeżdżałem do centrum Katowic średnio 5min. szybciej.
Układ torów kolidujący co chwilę ze światłami to jest jakiś całkiem chory pomysł z cyklu zróbmy to jak najtaniej. :evil:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#16 Post autor: Boguś » 09 mar 2007, 17:31

Peter pisze:Tak, tylko że jakoś przy starym układzie torów i ze starymi banami dojeżdżałem do centrum Katowic średnio 5min. szybciej.
Tak zgadza się. Ja jadąc na rowerze trasą 6 jestem szybciej niż tramwaj :shock:, wiem bo sprawdzałem :D
Peter pisze: Układ torów kolidujący co chwilę ze światłami to jest jakiś całkiem chory pomysł z cyklu zróbmy to jak najtaniej. :evil:
A to już swoją drogą.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#17 Post autor: luki » 10 mar 2007, 12:06

Peter pisze:Tak, tylko że jakoś przy starym układzie torów i ze starymi banami dojeżdżałem do centrum Katowic średnio 5min. szybciej.
Układ torów kolidujący co chwilę ze światłami to jest jakiś całkiem chory pomysł z cyklu zróbmy to jak najtaniej. :evil:
Bo kiedyś nie było takich głupich sygnalizacji jak przy Stęslickiego, na Sokolskiej, na Rondzie.
Boguś pisze:Według 6 i 41 nigdy nie miały być szybkim tramwajem. Na trasie miało zostać wymienione torowisko, zmodernizowane przystanki, podstacje, nowe wagony. Pojęcie "szybki tramwaj" ktoś po prostu palnął i ludzie w to uwierzyli.
Po prostu nie spełniono kilku warunków.
1. "Zielona fala" - miał być zrobiony porządny system ze tramwaj zawsze miał mięć zielone światło. Ale w praktyce wygląda to tak że jak podjedzie do świateł i wykryje go induktor, to tylko wtedy miga belka "-". A na zielone trzeba sobie parę minutek poczekać.
Druga przeszkoda to kretyńskie sygnalizacje na Rondzie, kiedyś było ok, jechał tramwaj, był kontakt "W" sygnalizacji wzbudzanej, czerwone światło dla aut, dla tramwaju beleczka... a teraz, trzeba czekać parę minut aż się wszystkie światła raczą przełączyć.
2. Remont całego odcinka, bo jak na razie mamy pogarszający się z każdym dniem, tragiczny stan infrastruktury.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#18 Post autor: luki » 12 mar 2007, 16:43

luki pisze:
Peter pisze:Największą głupotą jest jednak ten przystanek przy ul. Stęślickiego w Katowicach. :bredzisz:
Przecież dodano jeszcze przystanek przy Sokolskiej (powinien zostać, bo ma lepszą lokalizację) i doszedł przystanek przy SCC. Praktycznie od Ronda mamy przystanki jeden po drugim aż do Dębu plus światła co chwilę. :evil:
Mam gdzieś stare wycinki z gazet i artykuł za czasu przerzucania torowisk na Chorzowskiej, najpierw odcinek Dąb - Sokolska (stary przyst), a następnie do Katowice Bank (w czasie przebudowy Ronda).
Można tam było przeczytać że przystanek Sokolska jest tylko tymczasowy, a gdy torowisko będzie przerzucone na górę, oraz zakończone zostaną już ważniejsze prace przy całej inwestycji (głównie chodziło o most na Sokolskiej), to przystanek Sokolska zostanie tam właśnie przeniesiony.
Nie wiem czemu uparli się z tej tymczasowej Sokolskiej, zrobić Stęślickiego, i go zostawić po uruchomienia tego na Sokolskiej.
Właściwie tam się tylko traci czas, trzeba się zatrzymać, a potem te głupie światła ze skrzyżowanie Chorzowska / Stęślickiego.
Znalazłem jeden ze wspomnianych...
Obrazek
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości