Numeracja pociągów...

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#101 Post autor: elot360 » 15 lut 2015, 22:45

pitrekgaga pisze:
Boguś pisze:
elot360 pisze:
Boguś pisze:
DW pisze:Jak będziemy zapisywać obsady linii 35, 44 i 45? Kursuje tam mniej niż 10 pociągów, więc powinniśmy je zapisywać bez zera (tak jak w przypadku linii 33 czy 36), ale z tego co widzę większość zapisuje je z zerem.
Mi to "0" przy 35 jakoś nie pasuje ;)
Przez całe wakacje nie wykazywałeś że ci nie pasuje...
Mylisz się. Poszukaj aż znajdziesz. Pociągi linii 35 - czy jeździły w Bytomiu, Sosnowcu czy Zabrzu nie miały "0".
Ale za to ostatnie katowickie 35 miało zero ;)

Proponuje nie mieszać i zostawić już pisanie z "0" ;)
Niby z czym się mylę? Nie pisałem przecież że 35 nigdy nie jeździło bez zera, po prostu przez wakacje jak jeździło 35 na Pesach, to nie wykazywałeś jakiejś dezaprobaty? (Że ci nie pasuje), a twoja wypowiedź sugeruje że napisałem np.
elot360 (w równoległym świecie) pisze:Co ci nie pasuje. 35 jeździła z zerem i ci jakoś wszystko pasowało...
Tak pisałem? Nie...

Tak jak piszę pitrekgaga, niech będzie jak jest...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#102 Post autor: DW » 16 lut 2015, 09:22

pitrekgaga pisze:Ja widziałem za szybą 44 numerki z zerem - więc proponuję tak pisać :)
To czy za szybą jest numer z zerem czy bez nie ma żadnego znaczenia, bo motorowi raczej nie zwracają uwagi na to jaki numer wkładają, a widać to też w Moderusach, gdzie w poznańskich numer jest zawsze bez zera a w chorzowskich zawsze z zerem ;)
Po prostu w tym wypadku "zero" to tylko więcej pisania, ale skoro tak wolicie. Ważne, żeby wszyscy zapisywali jednakowo.
pitrekgaga pisze:poza tym zapis 441 czy 451 wygląda jakoś dziwnie i kojarzy mi się bardziej z linią 4 niż 44 czy 45.
Na 4-ce nie ma nawet numerów większych od dziesięć, a co dopiero czterdzieści ;)

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#103 Post autor: pitrekgaga » 16 lut 2015, 10:42

DW pisze:
pitrekgaga pisze:Ja widziałem za szybą 44 numerki z zerem - więc proponuję tak pisać :)
To czy za szybą jest numer z zerem czy bez nie ma żadnego znaczenia
Wiem że, to nie ma znaczenia - ale jak widze kartonik z zerem to automatycznie pisze to 0
DW pisze:
pitrekgaga pisze:poza tym zapis 441 czy 451 wygląda jakoś dziwnie i kojarzy mi się bardziej z linią 4 niż 44 czy 45.
Na 4-ce nie ma nawet numerów większych od dziesięć, a co dopiero czterdzieści ;)
Ale trzy cyferki od razu mi się kojarzą z 4 ;-)
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

Carleek
Posty: 280
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#104 Post autor: Carleek » 16 lut 2015, 12:20

pitrekgaga pisze:
DW pisze:
pitrekgaga pisze:poza tym zapis 441 czy 451 wygląda jakoś dziwnie i kojarzy mi się bardziej z linią 4 niż 44 czy 45.
Na 4-ce nie ma nawet numerów większych od dziesięć, a co dopiero czterdzieści ;)
Ale trzy cyferki od razu mi się kojarzą z 4 ;-)
Obojętnie co komu się kojarzy... Powinniśmy się trzymać zasad, które obowiązują na innych liniach od dawien dawna. Jeżeli jest mniej niż 10 pociągów piszemy bez zera.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#105 Post autor: Penny » 16 lut 2015, 12:53

Carleek pisze:Jeżeli jest mniej niż 10 pociągów piszemy bez zera.
Bezsens. Jak zatem rozpoznać pociąg czwarty linii 31 od np. pociągu wieczornego 14 linii 3? Każda linia tak naprawdę powinna mieć dwie pozycje przeznaczone na numer pociągu (a więc zero prowadzące w razie potrzeby).

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#106 Post autor: trajtek » 16 lut 2015, 17:43

A w sumie dlaczego są takie rozbieżności, że jedną linię piszę się z zerem, drugą bez zera? Dlaczego od początku nie są zapisywanie linie z zerem i tak dla linii 30 byłoby 3001, 3002 a dla linii 3 301, 302? Nie byłoby problemu, a też u mnie osobiście gdy widzę pociagi 301, 302 to pierwsze skojarzenie mam z linią 3 niż z 30, bo linię 4 i 5 pisze się z zerem ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#107 Post autor: Penny » 16 lut 2015, 18:13

trajtek pisze:A w sumie dlaczego są takie rozbieżności (...)
Część oznaczeń, które tutaj stosujemy to tradycyjna numeracja. KZK GOP robi tak, jak przedstawiłeś. W rozkładach z KZK GOP nie ma np. pociągu 111 (jedenastka pierwsza), tylko 1101, itd.

Carleek
Posty: 280
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#108 Post autor: Carleek » 16 lut 2015, 18:27

Penny pisze:
Carleek pisze:Jeżeli jest mniej niż 10 pociągów piszemy bez zera.
Bezsens. Jak zatem rozpoznać pociąg czwarty linii 31 od np. pociągu wieczornego 14 linii 3? Każda linia tak naprawdę powinna mieć dwie pozycje przeznaczone na numer pociągu (a więc zero prowadzące w razie potrzeby).
No to jak bezsens to to zmieńmy. Zastosujmy 0 we wszystkich pociągach.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#109 Post autor: trajtek » 16 lut 2015, 18:34

Jestem za, na początku może będzie się trzeba przyzwyczaić, ale chociaż nie będzie w przyszłości problemów, gdy każdą linię będziemy zapisywać z zerem :)

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#110 Post autor: pitrekgaga » 16 lut 2015, 18:53

a nie może zostać tak jak jest? po co robić kolejny zamęt? skoro większość przy 35, 44 i 45 pisze "0" to niech tak zostanie "demokratyczną większością" xD
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#111 Post autor: trajtek » 16 lut 2015, 19:01

pitrekgaga pisze:a nie może zostać tak jak jest? po co robić kolejny zamęt? skoro większość przy 35, 44 i 45 pisze "0" to niech tak zostanie "demokratyczną większością" xD
By na przyszłość uniknąć takich problemów, jak teraz przy tych liniach ;)

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#112 Post autor: pitrekgaga » 16 lut 2015, 19:36

Ja problemu nie widzę ;)
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#113 Post autor: elot360 » 16 lut 2015, 23:02

A ja już się przyzwycziłem, i już z głowy wiem zero lub brak zera... Nie chce mieć mętliku we łbie....
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#114 Post autor: R_G » 17 lut 2015, 07:56

Pisząc z zerem będzie łatwiej znaleźć wagon. Bo w naszej wyszukiwarce szukając wagonu #508 wynikiem jest ósmy poc. linii 5.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#115 Post autor: DW » 17 lut 2015, 09:31

R_G pisze:Pisząc z zerem będzie łatwiej znaleźć wagon. Bo w naszej wyszukiwarce szukając wagonu #508 wynikiem jest ósmy poc. linii 5.
Przecież 5-tkę właśnie piszemy z zerem.

Tego co już jest raczej nie ma co zmieniać, bo tylko zamieszanie będzie. Jeśli większość uważa, że lepiej dodawać zero to będziemy tak robić w przypadku nowych linii, takich jak np. 35, 44 czy 45.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#116 Post autor: trajtek » 17 lut 2015, 14:17

R_G pisze:Pisząc z zerem będzie łatwiej znaleźć wagon. Bo w naszej wyszukiwarce szukając wagonu #508 wynikiem jest ósmy poc. linii 5.
Ja wpisuję "#508" (z cudzysłowem i kratką) i bez problemu znajduję posty gdzie wystąpił wagon #508, a nie poc. 508 :)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#117 Post autor: elot360 » 17 lut 2015, 18:58

Tak z czystej ciekawości... Pierwszy post w temacie nie powinien zostać zaktualizowany?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#118 Post autor: Boguś » 17 lut 2015, 22:45

poc.11 - 17
poc.31 - 35
poc.401 - 405
poc.601 - 612
poc.701 - 711
poc.91 - 98
poc.111 - 115
poc.131 - 137
poc.1401 - 1403
poc.1501 - 1504
poc.161 - 165
poc.171 - 173
poc.1901 - 1912
poc. 2001 - 2008 - jak bym tu zostawił "0"
poc.211 - 218
poc.2201 - 2206
poc.231
poc.241 - 243
poc.2601 - 2607
poc.271 - 276
poc.281 - 285
poc.291
poc.301 - 304
poc.331
poc.351 - 354 - tak powinno być
poc.361 - 365
poc.381
poc.391 - 392

W przypadku pociągów linii 44, 45 i 47 nie wiem jak powinniśmy pisać. Jak była linia 41 to pisaliśmy 4101 - 4109, więc proponuję pisać:
4401 - 4404
4501 - 4504
4701 - 4705

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#119 Post autor: elot360 » 17 lut 2015, 22:49

47 akurat moim zdaniem można pisać bez zera, ale niech się wypowie reszta ;)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#120 Post autor: memphis » 18 lut 2015, 15:35

Boguś pisze:poc. 2001 - 2008 - jak bym tu zostawił "0"
Bez zera powinno być, skoro jest mniej niż 10 pociągów planowych. Zasada była taka, że zera nie ma, a jego pojawienie się jest wyjątkiem od reguły.
W przypadku pociągów linii 44, 45 i 47 nie wiem jak powinniśmy pisać. Jak była linia 41 to pisaliśmy 4101 - 4109, więc proponuję pisać:
4401 - 4404
4501 - 4504
4701 - 4705
40 i 41 było wyjątkiem od reguły, bo numeracja bez zera dublowałaby numery pociągów na linii 4. Tymczasem linie o wyższych numerach nie dublują, bo nie ma i raczej nie będzie np. 40 pociągów na linii 4. Więc wszystko powyżej 42 powinno być trzycyfrowe.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#121 Post autor: skoti » 18 lut 2015, 15:51

Dajmy wszystkim liniom 0 i będzie spokój. Bo macie problemy jak dzieci ;). I nie chodzi o ilość pociągów, ale to normalnie będzie wyglądało. Niech wszystkie mają 4 cyferki.

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#122 Post autor: auri23 » 18 lut 2015, 17:19

Ja nie rozumiem jednego. Dlaczego już dawno nie wprowadzono ujednoliconego w kursówkach oznaczenia XX/X. To rozwiązałoby wszelkie wątpliwości a i dorównało oznaczeniom przewoźników.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#123 Post autor: memphis » 20 lut 2015, 18:09

skoti pisze:Dajmy wszystkim liniom 0 i będzie spokój. Bo macie problemy jak dzieci ;). I nie chodzi o ilość pociągów, ale to normalnie będzie wyglądało. Niech wszystkie mają 4 cyferki.
Cały urok numeracji pociągów polega właśnie na tym, że jest różny zapis dla różnych linii - uwarunkowany historycznie.
Ja nie rozumiem jednego. Dlaczego już dawno nie wprowadzono ujednoliconego w kursówkach oznaczenia XX/X. To rozwiązałoby wszelkie wątpliwości a i dorównało oznaczeniom przewoźników.
Takie oznaczenia się stosuje się od bardzo dawna. Tradycyjna numeracja ciągle jeszcze pozostaje w użyciu, choć niestety coraz bardziej szczątkowo.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#124 Post autor: trajtek » 17 kwie 2015, 19:24

Mam inne pytanie, dotyczące nieplanowanych obsad - czy jak w rozkładzie planowo jest Moderus (jak np. na poc. 33), a pojawia się co prawda też Moderus, ale HF 05 (czyli #788, a ten drugi, który TŚ mają to chyba #535?) to wtedy oznaczać jako nieplanowana, czy zostawiać jako planowana, bo z różnym oznaczeniem się już spotkałem..

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#125 Post autor: pycio1400 » 17 kwie 2015, 19:54

Generalnie to KZK w rozkładach nie oznacza już osobno 105Na i 105HF, teraz wszystko opisują jako 105HF.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#126 Post autor: DW » 17 kwie 2015, 22:04

pycio1400 pisze:Generalnie to KZK w rozkładach nie oznacza już osobno 105Na i 105HF, teraz wszystko opisują jako 105HF.
W kursówkach wrzuconych przez Przemka widać co innego ;) Nadal jest rozróżnienie na 105N i 105HF.
Inną kwestią jest to, że od paru nie ma już różnicy w stawce za wozokilometr pomiędzy wagonami 105N, 105N2K i 105N HF. Wszystkie rozliczane są tak samo, więc KZK nie nalicza kar ani premii za inny tabor z rodziny 105N niż przydzielony do danego pociągu. Z tego powodu zastanawiam się czy oznaczanie nieplanowych obsad w takiej sytuacji (ta sama pojemność, lecz tabor niezmodernizowany) ma sens.
trajtek pisze:Mam inne pytanie, dotyczące nieplanowanych obsad - czy jak w rozkładzie planowo jest Moderus (jak np. na poc. 33), a pojawia się co prawda też Moderus, ale HF 05 (czyli #788, a ten drugi, który TŚ mają to chyba #535?) to wtedy oznaczać jako nieplanowana, czy zostawiać jako planowana, bo z różnym oznaczeniem się już spotkałem..
Pierwsze dwa Moderusy (#535 i #788) nie zostały zmodernizowane (pozostawiono klasyczny układ rozruchu), stąd, zgodnie z obowiązującymi dotychczas ustaleniami, oznaczamy je jako obsada nieplanowa, gdy pojawią się zamiast wozów typu 105N2K lub 105N HF.

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#127 Post autor: pycio1400 » 17 kwie 2015, 23:57

A to przepraszam, z tego co do tej pory zauważyłem, było tak jak pisałem ;)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#128 Post autor: trajtek » 18 kwie 2015, 11:43

Dziękuję za szybką odpowiedź, teraz już nie mam wątpliwości ;)

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#129 Post autor: mi4chal744 » 21 sie 2015, 23:23

Kiedy ta tabela będzie zaktualizowana? :)
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#130 Post autor: Trampesar6 » 22 sie 2016, 21:20

Czy ma sens aktualizacja danych w pierwszym poście?
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Awatar użytkownika
Filip_777
Posty: 348
Rejestracja: 11 lis 2006, 11:50
Lokalizacja: Bytom

#131 Post autor: Filip_777 » 22 sie 2016, 21:38

Trampesar6 pisze:Czy ma sens aktualizacja danych w pierwszym poście?
Tak.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#132 Post autor: elot360 » 22 sie 2016, 21:47

Sens pewnie ma. Tylko jak do wielu innych list brak chętnych do pracy. Albo chociaż do uzupełniania jeśli znajdzie się informator.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#133 Post autor: patryk644 » 22 sie 2016, 22:37

Aktualizacja nic nie da. Najlepiej jest zrobić to od nowa bo zaległości jednak trochę jest ;) .

Awatar użytkownika
Filip_777
Posty: 348
Rejestracja: 11 lis 2006, 11:50
Lokalizacja: Bytom

#134 Post autor: Filip_777 » 22 sie 2016, 22:38

patryk644 pisze:Aktualizacja nic nie da. Najlepiej jest zrobić to od nowa bo zaległości jednak trochę jest ;) .
Łatwo to jest powiedzieć, zrobić od nowa...

Damien
Posty: 3300
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#135 Post autor: Damien » 08 wrz 2016, 11:07

Jak w końcu piszemy 36 w DPD? Bo do tej pory było z zerem, a od września wszyscy piszą bez, choć w rozkładzie nadal zero jest.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#136 Post autor: Łukasz » 08 wrz 2016, 14:06

36 piszę bez zera bo z innym poc nie koliduje więc nie ma sensu pisać zera

Damien
Posty: 3300
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#137 Post autor: Damien » 08 wrz 2016, 14:36

Łukasz pisze:36 piszę bez zera bo z innym poc nie koliduje więc nie ma sensu pisać zera
No tak, ale np. gdyby pisać np. "14" bez zera, to też nie koliduje, bo nie ma pociągów na linii 1 o numerach od 40, np. 142 to wiadomo, że nie chodzi o poc. 42 na linii 1.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#138 Post autor: Łukasz » 08 wrz 2016, 20:28

Damien pisze:
Łukasz pisze:36 piszę bez zera bo z innym poc nie koliduje więc nie ma sensu pisać zera
No tak, ale np. gdyby pisać np. "14" bez zera, to też nie koliduje, bo nie ma pociągów na linii 1 o numerach od 40, np. 142 to wiadomo, że nie chodzi o poc. 42 na linii 1.
Tylko 14-tka i 15-tka to zaszłość historyczna gdzie w mrokach historii było ponad 10 pociągów (połączenie Chorzów - Mysłowice/Sosnowiec). I tak to zostało. 20-tka jak nie miała 10 pociągu też bez zera była. Analogia dla 9-tki Po wydłużeniu do Stroszka pisana z zerem bo było więcej niż 10 pociągów. 30-tka też powinna być bez zera.

Damien
Posty: 3300
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#139 Post autor: Damien » 08 wrz 2016, 20:39

Łukasz pisze:
Damien pisze:
Łukasz pisze:36 piszę bez zera bo z innym poc nie koliduje więc nie ma sensu pisać zera
No tak, ale np. gdyby pisać np. "14" bez zera, to też nie koliduje, bo nie ma pociągów na linii 1 o numerach od 40, np. 142 to wiadomo, że nie chodzi o poc. 42 na linii 1.
Tylko 14-tka i 15-tka to zaszłość historyczna gdzie w mrokach historii było ponad 10 pociągów (połączenie Chorzów - Mysłowice/Sosnowiec). I tak to zostało. 20-tka jak nie miała 10 pociągu też bez zera była. Analogia dla 9-tki Po wydłużeniu do Stroszka pisana z zerem bo było więcej niż 10 pociągów. 30-tka też powinna być bez zera.
Nie no, to akurat rozumiem (choć 20 jeszcze w 2015 r. nie miała poc. 2010 a i tak była z zerem), ale po prostu zapytałem, bo w przypadku innych linii moderatorzy szybko poprawiają, jak ktoś gdzieś dopisze zero/nie wpisze zera, a tutaj widzę, że panuje wolna amerykanka.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#140 Post autor: patryk644 » 08 wrz 2016, 21:05

Damien pisze:
Łukasz pisze:
Damien pisze:
Łukasz pisze:36 piszę bez zera bo z innym poc nie koliduje więc nie ma sensu pisać zera
No tak, ale np. gdyby pisać np. "14" bez zera, to też nie koliduje, bo nie ma pociągów na linii 1 o numerach od 40, np. 142 to wiadomo, że nie chodzi o poc. 42 na linii 1.
Tylko 14-tka i 15-tka to zaszłość historyczna gdzie w mrokach historii było ponad 10 pociągów (połączenie Chorzów - Mysłowice/Sosnowiec). I tak to zostało. 20-tka jak nie miała 10 pociągu też bez zera była. Analogia dla 9-tki Po wydłużeniu do Stroszka pisana z zerem bo było więcej niż 10 pociągów. 30-tka też powinna być bez zera.
Nie no, to akurat rozumiem (choć 20 jeszcze w 2015 r. nie miała poc. 2010 a i tak była z zerem), ale po prostu zapytałem, bo w przypadku innych linii moderatorzy szybko poprawiają, jak ktoś gdzieś dopisze zero/nie wpisze zera, a tutaj widzę, że panuje wolna amerykanka.
20 jeszcze na początku tego roku jaździła na 9 poc.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#141 Post autor: trajtek » 09 wrz 2016, 12:06

Najprościej by było przyjąć, że wszystkie linie piszemy z zerem i by nie było żadnego problemu, niż bawić się w jakieś tradycje, przez które są wątpliwości, gdy jakaś linia zostanie wskrzeszona czy też zostanie użyty jakiś numerek..

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#142 Post autor: Penny » 09 wrz 2016, 12:32

W pełni się zgadzam z przedmówcą. Linia + dwie pozycje na numer kolejny załatwiłoby sprawę tak wątpliwości jak i spójności danych (użyteczne przy wyszukiwaniu).

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#143 Post autor: Trampesar6 » 09 wrz 2016, 12:44

Zgadzam się z trajtkiem ;)
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#144 Post autor: patryk644 » 09 wrz 2016, 14:13

Ja również popieram ten pomysł.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#145 Post autor: hanys76 » 09 wrz 2016, 15:12

trajtek pisze:Najprościej by było przyjąć, że wszystkie linie piszemy z zerem i by nie było żadnego problemu, niż bawić się w jakieś tradycje, przez które są wątpliwości, gdy jakaś linia zostanie wskrzeszona czy też zostanie użyty jakiś numerek..
To absurd żeby wszystkie linie pisac z zerem ,nie popieram tego jak to będzie wyglądac np 1104. Niech jest jak było od początku że linie które nie mają więcej jak dziesięc pociągów są pisane bez zera a wszystko co ma dziesięc i więcej z zerem. Twój pomysł wprowadzi tylko zamęt, takie jest moje zdanie. Ja wpisuje jak do tej pory wpisywałem i tak będe wpisywac amen.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#146 Post autor: patryk644 » 09 wrz 2016, 15:17

Skoro zdania są podzielone to moim zdaniem należy albo przeprowadzić jakieś głosowanie albo po prostu jasno napisać jakie linie piszemy z zerem a jakie bez. Choć oczywiście ja wolałbym żeby zera się jednak pojawiły na każdej linii i myślę że problemu by wtedy nie było.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#147 Post autor: trajtek » 09 wrz 2016, 15:31

hanys76 pisze:
trajtek pisze:Najprościej by było przyjąć, że wszystkie linie piszemy z zerem i by nie było żadnego problemu, niż bawić się w jakieś tradycje, przez które są wątpliwości, gdy jakaś linia zostanie wskrzeszona czy też zostanie użyty jakiś numerek..
To absurd żeby wszystkie linie pisac z zerem ,nie popieram tego jak to będzie wyglądac np 1104. Niech jest jak było od początku że linie które nie mają więcej jak dziesięc pociągów są pisane bez zera a wszystko co ma dziesięc i więcej z zerem. Twój pomysł wprowadzi tylko zamęt, takie jest moje zdanie. Ja wpisuje jak do tej pory wpisywałem i tak będe wpisywac amen.
Przyzwyczajenie jest wrogiem postępu, po prostu wizualnie się przyzwyczaiłeś do takiego a nie innego zapisu i tyle, 1104 w niczym nie są gorsze, od 114.

Absurdem to co najwyżej jest rozwiązanie które proponujesz. W myśl twojej zasady będziemy skakać z numeracją, nie tak dawno jeszcze gdy 20 dojeżdżała do Batorego nie było 10 pociągów i musiało by być w myśl twojej propozycji 201, 202, 203 itd. Teraz gdy jest 10 pociągów, trzeba by było zmienić styl pisania i pisać 2001, 2002 itp. Nie wiem, samo sobie odpowiedz na pytanie, kiedy będzie większy bałagan - gdy wszystkie linie będą miały dwucyfrowe numery pociągów, czy gdy będziemy liczbą cyfr manipulować w zależności od ilości pociągów, gdzie rozkłady są ruchome i gdy zaczną się kolejne remonty na torach, z pewnością pewne cięcia czy wydłużenia linii, a więc i zmiana liczby pociągów, co przełoży się na konieczność zmiany numeracji i wszystkim zacznie się mieszać.

Masz może jakieś sensowne argumenty przeciwko numeracji pociągów z zerem, bo jedyny argument jaki przedstawiłeś to dość subiektywne spostrzeżenie, że "dziwnie" wygląda. Tak samo mogę napisać, że na przykład poc. 401 będzie dziwnie wyglądał jako "41". Numeracja z zerem jest o tyle lepsza, że niezależnie od zmian rozkładów i ilości pociągów ciągle wygląda ona tak samo, przez co nie będzie żadnych wątpliwości i rozterek jak to napisać.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#148 Post autor: patryk644 » 09 wrz 2016, 15:42

Problem jest tylko taki że regulamin nie obejmuje linii 30 ;) .

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#149 Post autor: Trampesar6 » 09 wrz 2016, 16:41

Prościej może być tak :arrow: 4/1, 6/9, 13/4, 16/2, 20/8, 33/1 ;)
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Awatar użytkownika
Filip_777
Posty: 348
Rejestracja: 11 lis 2006, 11:50
Lokalizacja: Bytom

#150 Post autor: Filip_777 » 09 wrz 2016, 17:01

Linie bez 10 pociągów są pisane bez zera..a 49 to co?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości