Duże zmiany od 14.09.2009

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Duże zmiany od 14.09.2009

#1 Post autor: luki » 07 wrz 2009, 20:11

hanys76 pisze:Widzę że od 14 września wchodzą nowe rozkład dla linii 0, 6, 11, 13, 16, 19.
Zmiany póki co obejmuję linie: 6, 11, 13, 16, 17, 19, 30, 39
  • Linia 6, będą same citadisy ! Dwanaście wagonów w dni robocze.
  • Linia 11, raczej kosmetyka rozjazdu, usunięcie wariantów na różne typy dni (pozostaje standard R,S,N)
  • Linia 13 wydłużona do Chorzowa Batorego :!: :!: :!: :cheers:
  • Linia 16, będzie jeden citadis (dotychczas dwa)
  • Linia 17, 4 pociągi z Zajezdni Gliwice :!: :!:
  • Linia 30, wraca obsługa na Stroszek
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2009, 21:01 przez luki, łącznie zmieniany 2 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: DW » 07 wrz 2009, 20:59

hanys76 pisze:Widzę że od 14 września wchodzą nowe rozkład dla linii 0, 6, 11, 13, 16, 19.
Akurat w rozkładzie "zerówki" nie ma żadnej wzmianki o tym, aby linia ta miała mieć niebawem zmieniany rozkład ;)
Chociaż pewnie zrobią jakąś super zmianę i teraz będziemy jeździć do 23-ciej, ale wtedy już na pewno na zerówce się nie pojawię...
luki pisze:
  • Linia 6, będą same citadisy ! Dwanaście wagonów w dni robocze.
  • Linia 16, będzie jeden citadis (dotychczas dwa)
Oj, pewnie znów będzie sporo zakarlików ;) (bo z tego co widzę w DPD to już teraz się pojawią)...
luki pisze:
  • Linia 13 wydłużona do Chorzowa Batorego :!: :!: :!: :cheers:
Pewnie kosztem 7-mki lub 20-stki :P

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#3 Post autor: Boguś » 07 wrz 2009, 21:22

DW pisze:
luki pisze:Linia 13 wydłużona do Chorzowa Batorego
Pewnie kosztem 7-mki lub 20-stki
A to oznacza rozpięcie #505+504, #746+745, #748+747 itp. :cry:

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#4 Post autor: hanys76 » 07 wrz 2009, 21:28

Linia 13 będzie zarówno do Batorego, jak i w drugą stronę jechac tuż przed 20 . Wychodzi różnica do 3 minut. Możliwe że jakieś składy wrócą teraz na 16, skoro jeden citadis zostaje zabrany i z 6 znikają składy. Zatem trzeba poszukac ,nowego miejsca dla składu żelazek.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 07 wrz 2009, 21:35

hanys76 pisze:Zatem trzeba poszukac ,nowego miejsca dla składu żelazek.
W sumie zdziwiły by mnie tylko na 14-tce. Tam chyba jeszcze (Mysłowice), żadne żelazko nie było.
Na 11 (już kilkukrotnie) i 20 chrzest był.
Boguś pisze:A to oznacza rozpięcie #505+504, #746+745, #748+747 itp. :cry:
Niby czemu ? Nie wiadomo jeszcze co z 39, bo jak je zawieszą to dwie solówki przejdą na te 13-tkę bez większego problemu. Rozmyślając nad sensem zmian 17 i 30, wydaje mi się prawie pewne, że solówkowe dziury na 19 powinny być załatane.
Jedyny obaw dla takich składów to zmniejszenie ich uruchomienia (zniknięcie z 6-tki) oraz dodatkowa solówka na 16. Chyba, że na 16 będą jakieś składy ? Np. za tego jednego citadisa ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#6 Post autor: hanys76 » 07 wrz 2009, 21:51

Kursy wyjazdowe i zjazdowe z linii 6 oraz 16, będą się odbywac przez Plac Wolności . To jakaś nowośc.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#7 Post autor: ff » 07 wrz 2009, 22:00

Coś mi się wydaje, że linia 7 będzie jeździć do Chebzia na stałe (aż do odbudowania linii do Bytomia) a nie jak zapowiadano, że przez kilka tygodni. I dla TŚ też by to było wygodne - brak regulatora, brak zabezpieczania zawracania i brak samych manerwów zawracania, przy którycg wiadomo jest większe ryzyko wykolejenia.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: Penny » 07 wrz 2009, 22:54

DW pisze:
luki pisze:
  • Linia 13 wydłużona do Chorzowa Batorego :!: :!: :!: :cheers:
Pewnie kosztem 7-mki lub 20-stki :P
Obstawiam, że kosztem linii 7. Pewnie obetną BIS-ki tj. 707, 708, 709 i 710 i w ich miejsce pojedzie linia 13.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: luki » 07 wrz 2009, 22:55

Penny pisze:Tylko w takiej sytuacji na odcinku Słoneczka Pętla - Alfred - Siemianowice Plac Skargi zostałaby tylko solówka co 15 minut ;/
Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, chyba, że na tej 13-tce "po dziurze" dali by skład.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#10 Post autor: dombia » 07 wrz 2009, 23:09

luki pisze: W sumie zdziwiły by mnie tylko na 14-tce. Tam chyba jeszcze (Mysłowice), żadne żelazko nie było.
A było raz ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: luki » 07 wrz 2009, 23:56

dombia pisze:A było raz ;)
A no chyba tak, ale zdaje się będzińskie ? :-P
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#12 Post autor: 105Na » 08 wrz 2009, 07:16

Penny pisze:]Obstawiam, że kosztem linii 7. Pewnie obetną BIS-ki tj. 707, 708, 709 i 710 i w ich miejsce pojedzie linia 13.
w takim wypadku Stroszek straciłby chyba za dużo pociągów.... l. 17 - 4, l.30 +2, l.7 - 4, 6 pociągów mniej....

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#13 Post autor: dombia » 08 wrz 2009, 15:50

luki pisze:
dombia pisze:A było raz ;)
A no chyba tak, ale zdaje się będzińskie ? :-P
A nie tylko, na 14stce jeździł zdaje się #782 ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: luki » 08 wrz 2009, 16:34

dombia pisze:A nie tylko, na 14stce jeździł zdaje się #782 ;)
Takiej sytuacji sobie nie przypominam. Chyba, że znajdziesz kiedy to było.
Pamiętam tylko, że na 14 zawitał #338.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#15 Post autor: dombia » 08 wrz 2009, 18:43

luki pisze:
dombia pisze:A nie tylko, na 14stce jeździł zdaje się #782 ;)
Takiej sytuacji sobie nie przypominam. Chyba, że znajdziesz kiedy to było.
Pamiętam tylko, że na 14 zawitał #338.
Daty nie podam ale wiem że raz nim jechałem po mysłowickich arteriach :-P

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#16 Post autor: luki » 08 wrz 2009, 19:51

hanys76 pisze:Kursy wyjazdowe i zjazdowe z linii 6 oraz 16, będą się odbywac przez Plac Wolności . To jakaś nowośc.
Jedyne wytłumaczenie to by były jakieś np. prace przy torze pod teatrem (jak wiadomo teraz tam liniowo nic nie jeździ), ale widać, że jedna nocka jakoś jedzie bez problemu z Zawodzia do Ronda. Może są jakieś cele techniczne, skoro przez parę lat "szlifowano" tor przy Rondzie to teraz jest akcja rdzewienia łączników :twisted:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#17 Post autor: Karol » 09 wrz 2009, 00:39

A ja myślę, że to jest przygotowaniem pod wyjazdy z Chorzowa...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: DW » 09 wrz 2009, 15:36

:arrow: http://www.kzkgop.pl/informacje/biezace/186/index.php

Normalnie szok. Żadnych większych cięć, tylko same zmiany na korzyść pasażerów :shock:

13-stka rzeczywiście pojedzie do Chorzowa, ale i 7-mka, i 20-stka również mają tam nadal jeździć.
Likwidacja linii 39 to też korzyść, bo zamiast "drugich wozów" jedynie na trasie Plac Miarki - Metalowców będą one na całej trasie 19-stki.
Natomiast obsadzenie 6-stki wozami niskopodłogowymi to też korzyść (prze wszystkim dla starszych, niepełnosprawnych itp.). Jedyne co, to w Citkach jest trochę ciaśniej niż w składach i na 16-stce zostanie tylko 1 Citadis (więc kurs niskopodłogowy będzie co ponad godzinę), ale KZK GOP nie byłby sobą, gdyby pasażerom jakiejś linii nie zrobić krzywdy ;)
Inna sprawa, to ta, że, przynajmniej na razie (tj. od 14.09), na 100% prawie codziennie będą się pojawiały "zakarliki"...
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2009, 16:00 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#19 Post autor: ff » 09 wrz 2009, 15:41

DW pisze:Inna sprawa, to ta, że, przynajmniej na razie, na 100% prawie codziennie będą się pojawiały "zakarliki"...
Na razie przecież nie ma zakarlików. Jeżeli do ruchu wróci 807 (który przecież jeździ na L), to wychodzi, że sprawne jest wszystko oprócz 811, czyli 16 sztuk! Trzy w rezerwie.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#20 Post autor: mark40 » 09 wrz 2009, 17:41

Może po przywróceniu ruchu do centrum Chorzowa, 13 wydłuży się do rynku :-) Dobrze, ze 13 wydłużono póki co do Batorego. Dzięki temu raczej nikomu w KZK nie przyjedzie do głowy pozostawienie linii 7 w obecnym przebiegu i po zakonczeniu remontu na Warszawskiej wróci do Zawodzia.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#21 Post autor: adam86 » 09 wrz 2009, 18:40

mark40 pisze:Może po przywróceniu ruchu do centrum Chorzowa, 13 wydłuży się do rynku :-) Dobrze, ze 13 wydłużono póki co do Batorego. Dzięki temu raczej nikomu w KZK nie przyjedzie do głowy pozostawienie linii 7 w obecnym przebiegu i po zakonczeniu remontu na Warszawskiej wróci do Zawodzia.
Jeszcze bedzie całkowite zamkniecie Warszawskiej i nie wiadomo na co znowu KZK wpadnie. Bardzo mnie za to dziwi, że Bytom zapłaci za te składy.
KZKGOP 1779

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#22 Post autor: rafalurbino18 » 09 wrz 2009, 18:51

adam86 pisze:
mark40 pisze:Może po przywróceniu ruchu do centrum Chorzowa, 13 wydłuży się do rynku :-) Dobrze, ze 13 wydłużono póki co do Batorego. Dzięki temu raczej nikomu w KZK nie przyjedzie do głowy pozostawienie linii 7 w obecnym przebiegu i po zakonczeniu remontu na Warszawskiej wróci do Zawodzia.
Jeszcze bedzie całkowite zamkniecie Warszawskiej i nie wiadomo na co znowu KZK wpadnie. Bardzo mnie za to dziwi, że Bytom zapłaci za te składy.
No na kogoś wypaść musi. Jednak 19-tka to powinien być priorytet, więc najpierw tutaj powinny iść składy, dopiero na linie typu 17. Co do samego przejęcia 17-tki przez Gliwice, to oczywiście błędem są oznaczenia wyjazdów/zjazdów. Ja rozumiem, że może się nie chce wozić dodatkowych tablic, ale jednak widok tej linii w Zabrzu może trochę przerazić pasażerów. Oczywiście ktoś za chwilę napiszę, że zjazdy i wyjazdy są w takich godzinach, że nie ma to znaczenia. Jednak znajdzie się osoba, która zobaczy na rozkładach nową linię i zacznie sobie coś tworzyć i mówić o tym dalej. Pamiętam pierwszą sobotę w wrześniu - jadąc trójką z placu Wolności do Zaborza ktoś tam mówił, że trójka już nie będzie jeździć na Makoszowy itd. Oczywiście ludzi nie interesuje, że to tylko jeden kurs (w przypadku 17ki - 4).
Jeszcze wracając do obsady taborowej - Gliwice mając 14 składów będą musiały obsadzić 13 pociągów :!: Oczywiście najpierw trzeba je wszystkie pospinać (oczywiście Stroszek musi oddać pożyczkę), więc nie będzie przyjemnie. Ciekawe jak wymyślą z podmianami - nie sądzę, żeby na Chebziu była rezerwa, bo musi coś zostać na 3 i 4. Trzeba czekać na powrót solówek na 17:-P Jednak ta zmiana zajezdni to jest już lepsze niż ciągłe pożyczanie wagonów między zajezdniami.
Podsumowując - nie będzie przyjemnie :/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#23 Post autor: ff » 09 wrz 2009, 18:55

rafalurbino18 pisze:Jeszcze wracając do obsady taborowej - Gliwice mając 14 składów będą musiały obsadzić 13 pociągów :!: Oczywiście najpierw trzeba je wszystkie pospinać (oczywiście Stroszek musi oddać pożyczkę), więc nie będzie przyjemnie.
Są jeszcze 2x111N :)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#24 Post autor: rafalurbino18 » 09 wrz 2009, 19:02

ff pisze:
rafalurbino18 pisze:Jeszcze wracając do obsady taborowej - Gliwice mając 14 składów będą musiały obsadzić 13 pociągów :!: Oczywiście najpierw trzeba je wszystkie pospinać (oczywiście Stroszek musi oddać pożyczkę), więc nie będzie przyjemnie.
Są jeszcze 2x111N :)
Krakus niby oberwał, zaś #360 coś nie jeździ, więc być może tylko jeden skład. Poza tym ich awaryjność spowodowałaby to, że jeździłyby na 3 i 4, co byłoby czymś pięknym. Dawno na T3 nie było 2x111N, więc czemu nie :-P

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#25 Post autor: KZKGaPowicz » 09 wrz 2009, 19:56

Można zrobić kilka składów z solówek tylko z umiarem, aby wystarczyło ich do obsługi pozostałych linii, na których mają planowo kursować. Oto kilka możliwości: #259+256, #266+267, #408+608, #425+477, #677+614, #732+733, #765+786. Jeśli jakiś wagon nie będzie miał grzybka na dachu, to najwyżej składy te będą kursowały na dwóch pantografach.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#26 Post autor: rafalurbino18 » 11 wrz 2009, 16:00

KZKGaPowicz pisze:Można zrobić kilka składów z solówek tylko z umiarem, aby wystarczyło ich do obsługi pozostałych linii, na których mają planowo kursować. Oto kilka możliwości: #259+256, #266+267, #408+608, #425+477, #677+614, #732+733, #765+786. Jeśli jakiś wagon nie będzie miał grzybka na dachu, to najwyżej składy te będą kursowały na dwóch pantografach.
Nie trafiłeś. Oczywiście z tworzeniem nowych składów tak, ale trafiło na #316+472. Pięknie się prezentuje :-P
Nareszcie się coś ciekawego dzieje z taborem w Gliwicach, bo ostatnio to nudno było :mruga:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#27 Post autor: ff » 12 wrz 2009, 12:50

Na przystankach wzdłuż ul. Chorzowskiej rozkłady już są. Dla linii 7 i 19 rozkłady pozostały stare - widocznie przy wyjazdach i zjazdach linii 7 nic się nie zmienia, a dla linii 19 to tylko zmiana taborowa. Dla linii 6 jest pod spodem dopisek na czerwono, że wszystkie kursy wykonywane są tramwajem niskopodłogowym (z wyjątkiem dwóch kursów nocek, gdzie podali ich godziny). Rozkłady nadal są na zielonym tle, z wyjątkiem linii 11, która jest na tle żółtym. Kartkami koloru żółtego zaklejono też rozkłady linii 39.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#28 Post autor: memphis » 12 wrz 2009, 13:31

Rozkład 7-ki się nie zmienia w ogóle.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#29 Post autor: ff » 12 wrz 2009, 15:40

Na TŚ są już nowe rozkłady.

Na linii 19 w dni robocze nie będzie podmian składów na solówki wczesnym wieczorem. Tak jak w soboty i niedziele teoretycznie podmieniane będa tylko dwa ostatnie kursy.

Pierwsze dwa kursy również będą wykonywać teraz solówki 1921 i 1922.

***

Na linii 16 będą dwa składy - na poc. 162 i 166. Czyli mamy miejsce dla składów żelazek :D Karlik będzie teraz na poc. 167.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#30 Post autor: KZKGaPowicz » 12 wrz 2009, 19:27

Na pętli w Chebziu jest już nowy rozkład dla linii nr 11 i 17* w kierunku Chorzowa i Katowic, a na przystanku "Piaśniki Szpital" w kierunku Katowic jest jeszcze stary rozkład obowiązujący od 6.07.2009.

* - Na pętli w Chebziu i na przystanku "Piaśniki Skrzyżowanie" w kierunku Chebzia jest nowy rozkład dla linii nr 17, lecz jest on przyklejony bezbarwną taśmą klejącą do poprzedniego rozkładu, czyli innymi słowy nowy rozkład dla linii nr 17 nie jest zalaminowany. Przypuszczam, że na pozostałych przystankach linii nr 17 jest tak samo. Niezalaminowane rozkłady jazdy umieszcza się na przystankach przy zmianach tymczasowych. Nowy rozkład jazdy dla linii nr 11 na Chebziu jest oczywiście zalaminowany, dlatego więc moja uwaga na ten temat.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#31 Post autor: Boguś » 12 wrz 2009, 20:48

ff pisze:Na linii 16 będą dwa składy - na poc. 162 i 166. Czyli mamy miejsce dla składów żelazek Karlik będzie teraz na poc. 167.
Pierwsze zjazdy do zajezdni rozpoczną się dopiero o 19, a jak wcześniej o 16. Poc.161 będzie wykonywał kursy nocne.

Na 17 nadal będą składy w dni robocze i nadal nie będą podmieniane na solówki.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#32 Post autor: memphis » 12 wrz 2009, 22:12

Przez tuneliki w Chebziu pierwszy raz w historii kursować będą planowo składy 2x105N.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#33 Post autor: rafalurbino18 » 17 wrz 2009, 06:58

Powrót linii tramwajowej nr 38 na stałą trasę

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z zakończeniem prac przebudowy ul. Piekarskiej w Bytomiu od czwartku 17.09.2009 r. przywraca się kursowanie linii tramwajowej nr 38 na stałej trasie tj. "Bytom Powstańców Śląskich" - "Bytom Kościół św. Trójcy" z rozkładami jazdy obowiązującymi przed remontem.

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#34 Post autor: ff » 27 wrz 2009, 02:13

No to sobie na tej stałej trasie długo pojeździła ;)
tram-silesia.pl pisze:Prace remontowe w Bytomiu

W związku z pracami remontowymi przy ul. Piekarskiej w Bytomiu od dnia 25 września 2009 r. do odwołania linia 38 kursować będzie na skróconej trasie Bytom Kościół św. Trójcy - Bytom Grottgera. Przystanek Bytom Powstańców Śląskich nie będzie obsługiwany.

Na linii 38 wprowadzony zostaje tymczasowy rozkład jazdy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości