Zmiany rozkładów jazdy od 21.06.2008

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

Zmiany rozkładów jazdy od 21.06.2008

#1 Post autor: dombia » 16 cze 2008, 18:54

Panie szpiegu, kiedy realnie nowych rozkładów możemy się spodziewać na stronach kzkgop :-)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: DW » 16 cze 2008, 19:42

Na stronach KZK GOP i TŚ pojawiły się nowe rozkłady linii 16, 20, 23 oraz 0.
M.in. na 20 w soboty nie będzie składów, na 23 dwa razy rzadsza częstotliwość, a na 16 jeden Citadis mniej w dni wolne (poc. 162). Czyli, jak zwykle, same cięcia...

Co do 26 na razie cisza.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: R_G » 16 cze 2008, 19:47

DW pisze:M.in. na 20 w soboty nie będzie składów, na 23 dwa razy rzadsza częstotliwość
Ja jestem ciekaw jak oni chcą przewieźć te tłumy z Zawodzia z autobusów do Dworca... Już w chwili obecnej jest ciężko a tu jeszcze chcą solówy..... szkoda gadać :-x
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#4 Post autor: 37 » 16 cze 2008, 20:52

A ja się zastanawiam po co wogóle to 23 bedzie jeździło w wakacje.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#5 Post autor: ff » 16 cze 2008, 21:08

Pięknie się wycofali na stałe z 14-minutowej częstotliwości na 23. Najpierw włączyli 37 do 23, a teraz wrócili do poprzedniego stanu bez przywracania 37. Ręce opadają. Ale może TŚ samo o to wnioskuje, bo nie ma kim robić. O tym, że firma zjada się także od środka wiadomo nie od dziś.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#6 Post autor: memphis » 17 cze 2008, 22:46

Do kompletu radosnych cięć należy dołożyć jeszcze zawieszenie linii 33 (co oznacza tyle, że prawie na pewno się nie pojawi na trasie po wakacjach). Choć ta akurat dobra zmiana, spóźniona o jakieś 3,5 roku :P

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#7 Post autor: ff » 17 cze 2008, 23:18

Nie rozumiem. Przecież zawsze zawieszali na wakacje...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: Peter » 17 cze 2008, 23:42

memphis pisze:Do kompletu radosnych cięć należy dołożyć jeszcze zawieszenie linii 33
Korzystają z niej głównie ludzie dojeżdżający do pracy i wysiadający na Misjonarzy Oblatów / Słonecznej. Wcale rano tych ludzi nie jest tak mało, choć tłoku nie ma. Rozkład ułożony jest zresztą dość idiotycznie i za szybko 33 zjeżdża do zajezdni. Można by było zrobić linię kursującą czasowo lub wydłużyć. Wystarczy żeby Panowie z KZK ruszyli tyłki i trochę bardziej obserwowali to co się dzieje codziennie.

KZK GOP zresztą od dawna ma nas za idiotów, bo przecież wychodzą z założenia, że dzieci mają wakacje, to inni już nie jeżdżą. Tymczasem uczniowie nie są większym problemem w dowozach tramwajami, bo aż takimi dużymi grupami jednorazowo nie jeżdżą. Cały GOP też nie wyjeżdża nagle na wakacje.
Do SCC czy WPKiW wali tyle samo ludzi i będzie ich przypuszczam jeszcze więcej w wolne dni i wakacje.
To jest właśnie ta "mądra" polityka.
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: R_G » 18 cze 2008, 00:12

memphis pisze:Do kompletu radosnych cięć należy dołożyć jeszcze zawieszenie linii 33 (co oznacza tyle, że prawie na pewno się nie pojawi na trasie po wakacjach). Choć ta akurat dobra zmiana, spóźniona o jakieś 3,5 roku :P
Mnie osobiście akurat ta linia się podoba i jestem tego samego zdania co mój przedmówca. Za wcześnie zjeżdża :!: :!: :!: Ale jest fajniusia :mryellow:
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: Peter » 18 cze 2008, 00:17

33 traktują tylko jako "przecierak" relacji od Sokolskiej do Słonecznej. Ludzie nie mają tu żadnego znaczenia. Zresztą już im się znudziło to przecieranie.
W przyszłym roku myślę pożegnamy 18, bo "tak będzie lepiej". Wprowadzi się za to autobusy często kursujące, po to by przykładowo za pół roku pociąć znacznie ich kursy.

Zresztą nasza energetyka jest już mocno przestarzała i mówi się, że mogą następować przerwy w dostawach prądu, więc... będą fotostopy. :drunken:

Dobranoc
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#11 Post autor: memphis » 18 cze 2008, 08:51

Peter pisze:
memphis pisze:Do kompletu radosnych cięć należy dołożyć jeszcze zawieszenie linii 33
Korzystają z niej głównie ludzie dojeżdżający do pracy i wysiadający na Misjonarzy Oblatów / Słonecznej. Wcale rano tych ludzi nie jest tak mało, choć tłoku nie ma. Rozkład ułożony jest zresztą dość idiotycznie i za szybko 33 zjeżdża do zajezdni. Można by było zrobić linię kursującą czasowo lub wydłużyć. Wystarczy żeby Panowie z KZK ruszyli tyłki i trochę bardziej obserwowali to co się dzieje codziennie.
O nie, nie, nie. Zdecydowanie się z tym nie zgadzam. Przez dziesiątki lat można się było przesiadać na Rondzie (w każdym z kierunków w szczycie tramwaje kursują wystarczająco często, żeby nie było to uciążliwe) i było dobrze. Nagle powstała (nie wiadomo po co) ta linia (przy przebudowie Ronda) i później się przypadkiem uchowała. Nie wiem czy wiecie, ale był taki moment, że 33 miało być utrzymane kosztem pocięcia 11 o połowę! Po prostu klasyczna 11-tka miała być podzielona na dwie - i jako 33 jeździć z Chebzia do Słonecznej, a jako 11 do Placu Wolności (każde co 28 minut). I wtedy wreszcie udało się przekonać niektórych, że istnienie 33 uwarunkowane tylko i wyłącznie zabobonami ("jak nie będzie coś skręcać na Rondzie to zwrotnice nie będą działać" - na placu Miarki coś skręca, a wajcha i tak nigdy nie działa jakoś) nie może powodować ograniczania oferty gdzie indziej. I stąd 33 zostało okrojone maksymalnie ile się dało - czyli najkrótsza trasa i jednozmianowa służba.

Sama linia jest nikomu do niczego niepotrzebna. Jak wiem, że fajnie się jeździ czarterem do pracy czy z powrotem, ale bez przesady.
To jest właśnie ta "mądra" polityka.
No racja, ale 33 akurat przez swój krótki żywot raczej szkodziła tej ofercie i marnowała kilometry, niż w czymkolwiek pomagała.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#12 Post autor: hanys76 » 18 cze 2008, 11:05

W wagonie oprócz motorniczego , przeważnie jest pusto. Przynajmniej do południa jak widzę 33 to wozi powietrze. Nawet jak zlikwidują, to niebędzie straty. Wcześniej jak jezdziła do łagiewnik, to miała napełnienie bo do Chorzowa ludzie jezdzili.

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#13 Post autor: butthead » 18 cze 2008, 13:03

Peter pisze:W przyszłym roku myślę pożegnamy 18, bo "tak będzie lepiej". Wprowadzi się za to autobusy często kursujące,
Po co często? I po co w ogóle cokolwiek wprowadzać...?

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#14 Post autor: dombia » 18 cze 2008, 14:24

Wszystkie zmiany są opublikowane?
Rozkłady wakacyjne zostają takie jakie są i co z pocięciem T26 - będzie czy nie będzie ;)

Pozdrawiam

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#15 Post autor: memphis » 18 cze 2008, 19:27

dombia pisze:Wszystkie zmiany są opublikowane?
Rozkłady wakacyjne zostają takie jakie są i co z pocięciem T26 - będzie czy nie będzie ;)
Zmiany zagłębiowskie (bo przecież to nie tylko 26) nie wchodzą na razie i nie wiadomo kiedy wejdą w życie, trwają jakieś uzgodnienia.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#16 Post autor: hanys76 » 18 cze 2008, 19:33

Niewiem czy ktoś z was to zauważył ale po 18.00 z Chebzia do Katowic 11 jakoś dziwnie odjezdzają.
Odjazdy z Chebzia w dni robocze:
18:12 poc. 114
18:26 poc. 116
18:40 poc. 115
18:54 poc. 118
19:08 poc. 117
19:22 poc. 112
19:36 poc. 111
19:50 poc. 114
Co ciekawe do Chebzia jadą kolejno.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#17 Post autor: memphis » 18 cze 2008, 20:34

W rozkładzie jazdy jest tak jak na www, więc albo są kursy źle ponumerowane albo faktycznie zaplanowane tam jest takie zamieszanie.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#18 Post autor: hanys76 » 18 cze 2008, 20:56

memphis pisze:W rozkładzie jazdy jest tak jak na www, więc albo są kursy źle ponumerowane albo faktycznie zaplanowane tam jest takie zamieszanie.

Chyba to tak ma byc, bo sprawdziłem to. Po pociągu 111 o 20.20, następny przyjechał o 20.34 pociąg 114.
Chyba ma to związek z wieczornymi podmianami, o 19.23 wyjezdza 1115, zatem wtedy musi zjechac 115. Czyli chyba już wiadomo, po co te kursy pomieszali.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: luki » 18 cze 2008, 21:26

hanys76 pisze:Chyba to tak ma byc, bo sprawdziłem to. Po pociągu 111 o 20.20, następny przyjechał o 20.34 pociąg 114.
Chyba ma to związek z wieczornymi podmianami, o 19.23 wyjezdza 1115, zatem wtedy musi zjechac 115. Czyli chyba już wiadomo, po co te kursy pomieszali.
Po prostu na Chebziu po 18:00 jedne pociągi mają 14 minut dłuższy postój, a za nie od razu odjeżdżają te co przyjechały (takie wzajemne wyprzedzanie się ;) ).
Także potwierdzam że w rzeczywistości jest tak jak w rozkładówce i zapewne ma związek z podmianami - chyba chodziło o to by przesunąć plany poc. 116, 118, 112, 114 o jeden takt wcześniej.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#20 Post autor: Peter » 18 cze 2008, 22:03

memphis pisze:Przez dziesiątki lat można się było przesiadać na Rondzie (w każdym z kierunków w szczycie tramwaje kursują wystarczająco często, żeby nie było to uciążliwe) i było dobrze.
Po to żyjemy w XXI wieku, żeby wykorzystać dorobek tych kilkudziesięciu poprzednich lat i nie niszczyć go jak to dotychczas ma miejsce, tylko próbować udoskonalać i przede wszystkim rozwijać. Nie po to wybudowano ten łącznik żeby jeździły po nim tylko defekty i zjazdy.
A to że linia jest dla kogoś wygodna i z niej korzysta to jest chyba jeden z celów istnienia komunikacji publicznej. Trzeba tylko trochę głowy do wytyczenia porządnej przemyślanej trasy w nowej relacji a to należy do organizatora, który bierze za to pieniądze.
Dotychczasowa polityka KZK GOP polega na ciągłym ograniczaniu i cięciu. Bo nie ma pieniędzy ? Nigdy w to nie uwierzę. :twisted:
butthead pisze:Po co często? I po co w ogóle cokolwiek wprowadzać...?
Przepraszam, za bardzo doceniłem...
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#21 Post autor: memphis » 18 cze 2008, 22:24

Peter pisze:Po to żyjemy w XXI wieku, żeby wykorzystać dorobek tych kilkudziesięciu poprzednich lat i nie niszczyć go jak to dotychczas ma miejsce, tylko próbować udoskonalać i przede wszystkim rozwijać. Nie po to wybudowano ten łącznik żeby jeździły po nim tylko defekty i zjazdy.
Można wypisać setkę różnych pomysłów na zmiany tras/rozkładów jazdy linii tramwajowych z których każdy będzie kilka razy bardziej sensowny od utrzymywania takiej linii jak 33. Tramwaj ma jeździć często i gęsto, a nie zapewniać bezpośrednie czartery we wszystkich możliwych relacjach.
Nie po to wybudowano ten łącznik żeby jeździły po nim tylko defekty i zjazdy.
Ale też nie po to, żeby na siłę utrzymywać funkcjonowanie linii, która od początku swojego istnienia woziła powietrze.
A to że linia jest dla kogoś wygodna i z niej korzysta to jest chyba jeden z celów istnienia komunikacji publicznej.
Publiczna = dla większej liczby pasażerów niż kilka/kilkanaście na godzinę.
Trzeba tylko trochę głowy do wytyczenia porządnej przemyślanej trasy w nowej relacji a to należy do organizatora, który bierze za to pieniądze.
Nie da się wymyślić żadnej przemyślanej trasy dla takiej dziwnej linii, nie psując przy okazji wszystkich innych dookoła. O mało co by to nie nastąpiło, o czym pisałem wcześniej.
Dotychczasowa polityka KZK GOP polega na ciągłym ograniczaniu i cięciu. Bo nie ma pieniędzy ? Nigdy w to nie uwierzę. :twisted:
Ale to nie ma nic wspólnego z istnieniem, bądź nie, linii 33. Ona, jesli już z ówczesnych pomysłów wyszło, że się pojawiła w czasie przebudowy Ronda (choć nie musiała), powinna była zniknąć z rozkładów jazdy 1 listopada 2004 r., razem z otwarciem Ronda.

Raptem w ostatnich tygodniach był przecież prawie identyczny przypadek w Bytomiu. Jedyna różnica polegała na tym, że łącznik przy UM nie został wybudowany teraz, tylko bodajże 30 lat temu. I też najpierw 19 jeździło tymczasowo "bokiem", bo był remont, a później kosztem relacji podstawowej (czyli dojazdów z pętli Wrocławskiej, czy Stroszka do placu Sikorskiego) uruchomiono linię 31 obsługującą tę boczną relację. Tu na szczęście szybko to zniknęło.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#22 Post autor: Peter » 18 cze 2008, 22:47

Dla mnie jedno jest pewne. Należy jak najszybciej oddzielić politykę KZK GOP od TŚ.
*SDIP (U.N.O.)

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#23 Post autor: rzelfix » 24 cze 2008, 20:35

A teraz nie lada gratka dla fanów linii 38:
http://img50.imageshack.us/img50/1082/dsc00087aal8.jpg
Takie coś widnieje od niedawna na rozkładzie na placu Sikorskiego :D

Wynika z tego, że na 38 mamy aż 7 pociągów w dni robocze oraz 4 w wolne. Cóż za zbieżność z linią 36, prawda?
Mało tego, nijak ma się ten rozkład przystankowy do rozkładów internetowych:
http://www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame ... =25&kier=1
http://www.tram-silesia.pl/rozklady/fra ... =25&kier=1

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#24 Post autor: rafalurbino18 » 26 cze 2008, 19:38

Niech będzie tutaj.
Artykuł 'Linia "0" dla miejskich turystów' ukazał się w dzisiejszym Echo Miasta. <- Link

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#25 Post autor: memphis » 27 cze 2008, 12:19

Od 1 lipca na linii 4 (w okresie ferii i wakacji) zostaje zmieniony tabor z 2x105N na 1x105N dla poc. 402, 403, 405 i 406. W "zamian", linia 19 w okresie ferii i wakacji kursować będzie wg rozkładu jazdy na dni robocze szkolne (czyli mniej solówek).

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#26 Post autor: adasiek » 27 cze 2008, 13:28

memphis pisze:Od 1 lipca na linii 4 (w okresie ferii i wakacji) zostaje zmieniony tabor z 2x105N na 1x105N dla poc. 402, 403, 405 i 406.
No pogięło? Może już zostawią na zawsze te solówki, po co składy puszczać co nie? A potem 4-ka w piach i 1 co 20 minut solówkami :?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#27 Post autor: luki » 27 cze 2008, 13:34

Że też akurat 4 miała stracić kosztem 19-tek. Za to solówka na 19 do Stroszka po 14 minutach to też głupota.
adasiek pisze:Może już zostawią na zawsze te solówki, po co składy puszczać co nie? A potem 4-ka w piach
Póki co to 4 nie idzie w piach, a składy wrócą we wrześniu.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#28 Post autor: adasiek » 27 cze 2008, 14:38

luki pisze:Póki co to 4 nie idzie w piach, a składy wrócą we wrześniu.
skąd ta pewność ( co do składów)?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#29 Post autor: ff » 27 cze 2008, 15:25

Coś mi się wydaje, że w związku z tym będa jakieś taborowe przetasowania (jakieś składy do Stroszka).

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#30 Post autor: rafalurbino18 » 27 cze 2008, 15:56

Niech oni zostawią gliwickie składy. Co im to przeszkadza. Może od razu z 3ki ściągną składy, bo wolą je na 19tce. Dobrze przynajmniej, że na dwóch pociągach zostały składy ale i tak jestem strasznie wkurzony :-x . Jeśli jakieś gliwickie składy pojadą na Stroszek i nie wrócą po wakacjach to nic tylko TŚ są naprawdę pier....

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#31 Post autor: Peter » 27 cze 2008, 16:58

rafalurbino pisze:Jeśli jakieś gliwickie składy pojadą na Stroszek i nie wrócą po wakacjach to nic tylko TŚ są naprawdę pier....
Chyba Ci się z KZK GOP pomyliło. TŚ nie ustalają rozkładów. Wykonują politykę KZK.
Gdy tramwaje były odrębną firmą praktycznie wszędzie były składy i ogólnie wszystko było mądrzej zorganizowane.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#32 Post autor: memphis » 27 cze 2008, 19:31

Peter pisze:Gdy tramwaje były odrębną firmą praktycznie wszędzie były składy i ogólnie wszystko było mądrzej zorganizowane.
Szczególnie takie składy na 13-tce w niedziele itp. to były cholernie potrzebne ;)

I nie generalizowałbym z tą mądrą organizacją, bo też nie wszystko było takie wspaniałe.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#33 Post autor: Peter » 27 cze 2008, 21:02

Ja nie napisałem, że było "mądrze", tylko "mądrzej".
Linia 11 co 28 minut w soboty powiem wprost to jest totalny kretynizm w porównaniu z linią 13 w składach co 20 minut w niedzielę, o której wspomniałeś i to jeszcze za cenę super drogich i wciąż drożejących biletów za które muszę płacić KZK GOP.
Linie tramwajowe przykładowo w połowie lat 90 cieszyły się o wiele większym zainteresowaniem nie tylko z tego powodu, że mniej osób miało samochody, tylko z powodu lepszej oferty, więc nie ma nawet co porównywać. Dzisiaj to jest dno pod względem organizacyjnym i wstyd na cały kraj. Solówki to niech sobie puszczają na Marsie i przestaną traktować ludzi jak bydło.
Na szczęście już akcje TŚ nie należą do KZK. Dobry krok. Zresztą widać powoli pozytywne efekty. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#34 Post autor: luki » 27 cze 2008, 21:20

Niech oni zostawią gliwickie składy. Co im to przeszkadza. Może od razu z 3ki ściągną składy, bo wolą je na 19tce. Dobrze przynajmniej, że na dwóch pociągach zostały składy ale i tak jestem strasznie wkurzony :-x . Jeśli jakieś gliwickie składy pojadą na Stroszek i nie wrócą po wakacjach to nic tylko TŚ są naprawdę pier....
Zdjęcie składów z 4-ki ma związek tylko z tym że kzk gop zamiast opłacać tabor 2x105Na na 4, woli go dać na 19 gdzie uznali je za bardziej potrzebne. Jest to tylko kwesta bodajże wozokm. Nie ma to nic wspólnego z fizycznym umiejscowieniem grup taboru.
Składów z Gliwic nie ma potrzeby, bo przecież są wakacje i Stroszek i tak puszcza nadal o cztery składy mniej niż w ostatnim tygodniu z rozkładami szkolnymi.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#35 Post autor: Peter » 27 cze 2008, 21:24

luki pisze:(...) uznali je za bardziej potrzebne.
No właśnie "uznali" a co się będzie działo na 4, to nikogo już nie obchodzi. Tramwaje znowu dostaną po tyłku na rzecz autobusów... Scalanie tramwajów z KZK GOP było jednak dużym błędem.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#36 Post autor: memphis » 27 cze 2008, 21:51

Peter pisze:Scalanie tramwajów z KZK GOP było jednak dużym błędem.
Gdyby w 2000 roku tego nie zrobiono dzisiaj byłyby już tylko mglistym wspomnieniem.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#37 Post autor: Peter » 27 cze 2008, 21:54

Niekoniecznie. A może właśnie szybciej by je przekształcono. Tworzenie potem spółki Skarbu Państwa zmarnowało kolejne kilka lat.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#38 Post autor: memphis » 27 cze 2008, 23:26

Peter pisze:Niekoniecznie. A może właśnie szybciej by je przekształcono. Tworzenie potem spółki Skarbu Państwa zmarnowało kolejne kilka lat.
W 2000 roku w lutym sytuacja finansowa PKT była taka, że najdalej w połowie roku ogłoszonoby bankructwo przedsiębiorstwa, a wierzyciele poszliby do sądu po upadłość. KZK jest jakie jest, wszyscy o tym wiemy, ale jednak ~10 mln zł miesięcznie _pewnego_ wynagrodzenia jest lepsze niż 30% pokrycia kosztów biletami, a tyle mniej więcej było u schyłku samodzielności taryfowej PKT. Tych pozostałych 70% nie było, bo dotacje z budżetu się skończyły w 1998 roku.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#39 Post autor: Peter » 30 cze 2008, 17:38

Równie dobrze PKT mogło zbankrutować i wcale nie zniknąć z powierzchni ziemi. Pojechano po najprostszej linii oporu i tylko przedłużono agonię o kolejne 7 lat. Gdyby nie zmiany ustawowe moglibyśmy tak czekać dalej X lat i ponownie pojawił by się problem bankructwa, ale z tą różnicą że mniej już by było w ogóle do ratowania. Przejdźmy jednak do teraźniejszości.
Argumentów można wymieniać sporo, ale jaki jest koń każdy widzi i na tym forum również.
Po co właściwie podwójnie zarządzać przedsiębiorstwem, które obejmuje swoją działalnością całą sieć ? Na to idą moje własne pieniądze a robi mi się łaskę, że muszę pakować się do napchanej solówki. Dzisiaj rano jechały dwie pod rząd na 11 i 19...
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#40 Post autor: memphis » 30 cze 2008, 19:30

Peter pisze:Równie dobrze PKT mogło zbankrutować i wcale nie zniknąć z powierzchni ziemi. Pojechano po najprostszej linii oporu i tylko przedłużono agonię o kolejne 7 lat.
Nie twierdzę, że to co się działo od 1999 roku było dobre i skuteczne. Nieudolność naszych lokalnych władz jest i była przerażająca. Faktem jest, że gdyby od lutego 2000 roku KZK GOP nie zaczęło płacić PKT za jeżdżenie to przedsiębiorstwo by upadło.
Gdyby nie zmiany ustawowe moglibyśmy tak czekać dalej X lat i ponownie pojawił by się problem bankructwa, ale z tą różnicą że mniej już by było w ogóle do ratowania.
Wcześniej też można było coś z tym zrobić, tylko nie było woli.
Po co właściwie podwójnie zarządzać przedsiębiorstwem, które obejmuje swoją działalnością całą sieć ? Na to idą moje własne pieniądze a robi mi się łaskę, że muszę pakować się do napchanej solówki. Dzisiaj rano jechały dwie pod rząd na 11 i 19...
Ale o co Ci chodzi właściwie? Że gdyby TŚSA jeździło samo dla siebie to nie było solówek na liniach?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: Peter » 30 cze 2008, 19:41

memphis pisze:Ale o co Ci chodzi właściwie? Że gdyby TŚSA jeździło samo dla siebie to nie było solówek na liniach?
Myślę, że przede wszystkim szybciej by reagowano na to co się dzieje, bo mają chociażby własnych dyspozytorów. Tak są z góry ograniczani co mają wypuszczać na linie. Komunikacja zastępcza praktycznie nie istnieje w razie awarii, więc po co jakiś organizator ? Od czego on jest ?
Poza tym spróbuj się coś dowiedzieć od KZK GOP. Oni nawet nie wiedzą co się dzieje na liniach. Reakcja jest praktycznie zerowa na skargi.
Teraz pytanie. Na co idą pieniądze z biletów ?
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#42 Post autor: memphis » 30 cze 2008, 20:13

Peter pisze:Myślę, że przede wszystkim szybciej by reagowano na to co się dzieje, bo mają chociażby własnych dyspozytorów. Tak są z góry ograniczani co mają wypuszczać na linie.
Niby tak, ale jednak reagowanie na zakłócenia, czy potoki pasażerskie to tylko jeden z wielu elementów. Podstawowe pytanie brzmi co wówczas z biletami? Odrębne bilety A/T to gwóźdź do trumny tramwajów.
Komunikacja zastępcza praktycznie nie istnieje w razie awarii, więc po co jakiś organizator ? Od czego on jest ?
Akurat komunikacją zastępczą na awarie zawiadują tramwajarze samodzielnie. Zresztą to tez kwestia kosztów, bo póki co nikt nie ma ochoty płacić za "postojowe" dla zatramwaju. I wychodzi im to raczej średnio, co niezbyt dobrze wróży gdyby mieli jeszcze coś więcej robić podobnie.
Teraz pytanie. Na co idą pieniądze z biletów ?
Za płacenie za gapowiczów i meneli oraz na płacenie tramwajarzom za ich mizernej jakości usługi przewozowe ;) To tak trochę ironicznie może, ale realnie ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#43 Post autor: Peter » 30 cze 2008, 20:22

memphis pisze:Niby tak, ale jednak reagowanie na zakłócenia, czy potoki pasażerskie to tylko jeden z wielu elementów. Podstawowe pytanie brzmi co wówczas z biletami? Odrębne bilety A/T to gwóźdź do trumny tramwajów.
To "niby tak", to jest to właśnie bagatelizowanie całej sprawy.
memphis pisze:Akurat komunikacją zastępczą na awarie zawiadują tramwajarze samodzielnie. Zresztą to tez kwestia kosztów, bo póki co nikt nie ma ochoty płacić za "postojowe" dla zatramwaju. I wychodzi im to raczej średnio, co niezbyt dobrze wróży gdyby mieli jeszcze coś więcej robić podobnie.
To właśnie powinno należeć do organizatora w każdym przypadku.
memphis pisze:Za płacenie za gapowiczów i meneli oraz na płacenie tramwajarzom za ich mizernej jakości usługi przewozowe ;) To tak trochę ironicznie może, ale realnie ;)
Ktoś ustala mierny poziom komunikacji a pracownicy organizatora również z powietrza nie żyją. Za dużo instytucji mamy.
Rozumiem, że teraz będzie TŚ+GZM+KZK GOP.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#44 Post autor: memphis » 30 cze 2008, 21:31

Peter pisze:
memphis pisze:Niby tak, ale jednak reagowanie na zakłócenia, czy potoki pasażerskie to tylko jeden z wielu elementów. Podstawowe pytanie brzmi co wówczas z biletami? Odrębne bilety A/T to gwóźdź do trumny tramwajów.
To "niby tak", to jest to właśnie bagatelizowanie całej sprawy.
Daleki jestem od bagatelizowania tego. Za to Ty wyolbrzymiasz ten problem, zupełnie pomijając inne, ważniejsze, jak choćby kwestie biletów.
memphis pisze:Akurat komunikacją zastępczą na awarie zawiadują tramwajarze samodzielnie. Zresztą to tez kwestia kosztów, bo póki co nikt nie ma ochoty płacić za "postojowe" dla zatramwaju. I wychodzi im to raczej średnio, co niezbyt dobrze wróży gdyby mieli jeszcze coś więcej robić podobnie.
To właśnie powinno należeć do organizatora w każdym przypadku.
Przecież twierdzisz, że tramwajarze lepiej sobie z tym poradzą :)
Ktoś ustala mierny poziom komunikacji a pracownicy organizatora również z powietrza nie żyją. Za dużo instytucji mamy.
Jak już było wielokrotnie pisanie i mówione - koszty biura KZK w porównaniu z całym budżetem to kropelka.
Rozumiem, że teraz będzie TŚ+GZM+KZK GOP.
Ja za to nie rozumiem do czego zmierzasz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45 Post autor: Peter » 30 cze 2008, 22:11

memphis pisze:Przecież twierdzisz, że tramwajarze lepiej sobie z tym poradzą :)
W tych słowach dokładnie określiłeś stosunek do pewnych spraw i ludzi. Ja dziękuję za dyskusję.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#46 Post autor: memphis » 30 cze 2008, 22:32

Peter pisze:
memphis pisze:Przecież twierdzisz, że tramwajarze lepiej sobie z tym poradzą :)
W tych słowach dokładnie określiłeś stosunek do pewnych spraw i ludzi. Ja dziękuję za dyskusję.
Nie no, ja bardzo przepraszam, ale czy możesz mi w końcu wyjaśnić o co Ci chodzi? Bo od kilku postów odnoszę wrażenie, że kompletnie się nie rozumiemy o czym piszemy.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#47 Post autor: Peter » 30 cze 2008, 22:35

Być może. Zostawmy to. Każdy z nas ma inne poglądy i nie ma się co przekomarzać.

Zapraszam do dalszej dyskusji o rozkładach bo się nam trochę off topic zrobił za co przepraszam. ;)
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości