Premiera Bety w Tramwajach Śląskich

Dyskusje o wagonach Moderus Beta MF 16 AC BD.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#51 Post autor: Peter » 07 lis 2015, 19:12

Szczerze mówiąc dziwi mnie od początku to, że te wagony puszcza się na linię 5. Mimo wielu remontów w Zabrzu nadal spora część torowisk na tej trasie pozostawia wiele do życzenia a wiadomo jak to wpływa na wagony z przegubami. Bytomska w Zabrzu do Biskupic i od Biskupic do Bytomia oraz praktycznie cała Zabrzańska łącznie z ul. Konstytucji w Bytomiu to jest przecież katastrofa. Kto nie wierzy w te słowa niech spróbuje przejechać się z Bytomia do Zabrza linią 5 i jedyne co jest w porządku to torowisko wbudowane w jezdnię w Biskupicach tuż po remoncie i parę odcinków w centrum Zabrza.
Póki co lepiej jest moim zdaniem puszczać tego rodzaju tabor na 7, gdzie jednak spora część torowisk jest już po remoncie i potoki pasażerskie też są większe niż tylko na solówki co 15 min. w dni robocze.
*SDIP (U.N.O.)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#52 Post autor: Slim » 08 lis 2015, 02:38

Równie dobrze R1 może wypuścić bety na T14 a Zawodzie może wysłać coś na T24 bądź T27. Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: Peter » 08 lis 2015, 06:52

Slim pisze:Równie dobrze R1 może wypuścić bety na T14 a Zawodzie może wysłać coś na T24 bądź T27. Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?
Niestety to nie są krótkie stopiątki, tylko wagony z przegubami a jak widać po wczorajszym dniu wszędzie jednak nie wjadą.
*SDIP (U.N.O.)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#54 Post autor: trajtek » 08 lis 2015, 06:56

A co się wczoraj stało, że mówisz, że nie wszędzie wjada?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: Peter » 08 lis 2015, 06:58

Infrastruktura w Szombierkach.
*SDIP (U.N.O.)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#56 Post autor: trajtek » 08 lis 2015, 07:01

No ale co konkretniej masz na myśli, bo chyba mnie coś ominęło - problem z haczacymi drzwiami nie ma nic wspólnego z przegubem ani tramwajem, to się poprawi i będzie okej, Tramwaje Śląskie się nie popisały i puściły wagon na linie bez sensownego przejazdu technicznego, mogli się domyśleć, że drzwi odskokowe potrzebują jeszcze dodatkowej przestrzeni, by się otworzyć.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#57 Post autor: Peter » 08 lis 2015, 07:09

trajtek pisze:No ale co konkretniej masz na myśli, bo chyba mnie coś ominęło - problem z haczacymi drzwiami nie ma nic wspólnego z przegubem ani tramwajem, to się poprawi i będzie okej, Tramwaje Śląskie się nie popisały i puściły wagon na linie bez sensownego przejazdu technicznego, mogli się domyśleć, że drzwi odskokowe potrzebują jeszcze dodatkowej przestrzeni, by się otworzyć.
Mówię cały czas o ogólnie katastrofalnym stanie torowisk na 5, który nie wpływa dobrze na konstrukcje z przegubami.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6179
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#58 Post autor: mi4chal744 » 08 lis 2015, 14:35

Slim pisze:Równie dobrze R1 może wypuścić bety na T14 a Zawodzie może wysłać coś na T24 bądź T27. Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?
Jechałem wczoraj Betą na całej trasie linii 5 i dobrze się spisują. Fakt, problem miał tylko z haczeniem drzwiami na przystanku Szombierki Kopalnia. Ale jak widać już to zrobili i dziś wyjechały ponownie na linię 5.
Peter pisze:
trajtek pisze:No ale co konkretniej masz na myśli, bo chyba mnie coś ominęło - problem z haczacymi drzwiami nie ma nic wspólnego z przegubem ani tramwajem, to się poprawi i będzie okej, Tramwaje Śląskie się nie popisały i puściły wagon na linie bez sensownego przejazdu technicznego, mogli się domyśleć, że drzwi odskokowe potrzebują jeszcze dodatkowej przestrzeni, by się otworzyć.
Mówię cały czas o ogólnie katastrofalnym stanie torowisk na 5, który nie wpływa dobrze na konstrukcje z przegubami.
W sprawie tych krzywych torowisk to nie ma linii, której ma bardzo dobre torowisko ew. linia 7 która po części ma dobre torowisko. Ale nie było napisane, że beta akurat ma jeździć tylko na jednej linii.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2015, 14:41 przez mi4chal744, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#59 Post autor: trajtek » 08 lis 2015, 14:37

Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6179
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#60 Post autor: mi4chal744 » 08 lis 2015, 14:38

trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były ;)
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#61 Post autor: Boguś » 08 lis 2015, 18:29

mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5.
Slim pisze:Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?
Tych podobieństw jest naprawdę niewiele. W Betach chyba jest jakaś różnica w budowie wózków.

Zrozumcie. W ciągu kilku lat same wyjazdy ze Stroszka zrujnują przeguby w tych wagonach. To samo miało miejsce w Citadisach, gdzie po 3-4 latach eksploatacji słychać już było przeguby.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2015, 20:15 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6179
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#62 Post autor: mi4chal744 » 08 lis 2015, 19:47

Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5
To ja jestem ciekawy jak długo będą sie trzymać bety, które będą w Będzinie. A tak poza tym wszystko się kiedyś zużywa.
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

pycio1400
Posty: 516
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#63 Post autor: pycio1400 » 08 lis 2015, 19:54

Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5.
Slim pisze:Przecież to są wagony na bazie 105N więc pojadą wszędzie gdzie są tylko tory, to nie są swingi z pesy co potrzebują równych torowisk. Widział ktoś jak bety spisują się na T5?
Tych podobieństw jest naprawdę niewiele. W Betach chyba jest jakaś różnica w budowie wózków.

Zrozumcie. W ciągu kilku lat same wyjazdy ze Stroszka zrujnują przeguby w tych wagonach. To samo miało miejsce w Citadisach, gdzie po 3-4 latach eksploatacji słychać już było przeguby.
Bierz pod uwagę to, że w ciągu kilku lat ma być remontowany odcinek od zajezdni Stroszek do centrum Bytomia...
Ostatnio zmieniony 08 lis 2015, 20:16 przez pycio1400, łącznie zmieniany 1 raz.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#64 Post autor: Boguś » 08 lis 2015, 20:13

mi4chal254 pisze:
Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5
To ja jestem ciekawy jak długo będą sie trzymać bety, które będą w Będzinie. A tak poza tym wszystko się kiedyś zużywa.
Pewnie że się zużywa, ale nie może po 3-4 latach. Z będzińskimi Betami jest niezbyt ciekawie, bo właściwie nie ma gdzie ich puścić. Początkowo się mówiło o linii 21, ale stan torowiska jest tragiczny. Między innymi z tego powodu zostały wycofane składy Moderusów. Mogą jeździć tylko solo.
pycio1400 pisze:Bierz pod uwagę to, że w ciągu kilku lat ma być remontowany odcinek od zajezdni Stroszek do centrum Bytomia...
Oby tak było, bo to jest jeden z kluczowych odcinków i powinien być remontowany w pierwszej kolejności.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6179
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#65 Post autor: mi4chal744 » 08 lis 2015, 20:41

Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
Boguś pisze:
mi4chal254 pisze:
trajtek pisze:Gdy Pesy wyjeżdżały na T6, to torowisko też było idealne? Pytam serio, bo nie wiem.
Idealne nie były
Na pewno torowisko na 6 pomiędzy Chorzowem a Bytomiem jest w znacznie lepszym stanie niż na praktycznie całej trasie linii 5
To ja jestem ciekawy jak długo będą sie trzymać bety, które będą w Będzinie. A tak poza tym wszystko się kiedyś zużywa.
Pewnie że się zużywa, ale nie może po 3-4 latach. Z będzińskimi Betami jest niezbyt ciekawie, bo właściwie nie ma gdzie ich puścić. Początkowo się mówiło o linii 21, ale stan torowiska jest tragiczny. Między innymi z tego powodu zostały wycofane składy Moderusów. Mogą jeździć tylko solo.
pycio1400 pisze:Bierz pod uwagę to, że w ciągu kilku lat ma być remontowany odcinek od zajezdni Stroszek do centrum Bytomia...
Oby tak było, bo to jest jeden z kluczowych odcinków i powinien być remontowany w pierwszej kolejności.
Może też sie zabiorą za odcinkami na Szombierkach
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#66 Post autor: DTSN » 09 lis 2015, 10:09

Jak nie ma gdzie ich puścić ?! Zapomnieliście o linii T1, jedynie odcinek od Skargi do pętli jest gorszy, po za tym jest planowany remont od Słowackiego do Karola Miarki i od Browaru do granicy z Rudą Śląską !
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Carleek
Posty: 279
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#67 Post autor: Carleek » 09 lis 2015, 10:47

DTSN pisze:Jak nie ma gdzie ich puścić ?! Zapomnieliście o linii T1, jedynie odcinek od Skargi do pętli jest gorszy, po za tym jest planowany remont od Słowackiego do Karola Miarki i od Browaru do granicy z Rudą Śląską !
..ta.. żeby powietrze wozić.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#68 Post autor: DTSN » 09 lis 2015, 11:01

Na odcinku Gliwice Zajezdnia - Zaborze Bielszowicka jest sporo pasażerów, wiem bo codziennie jeżdżę!
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

pycio1400
Posty: 516
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#69 Post autor: pycio1400 » 09 lis 2015, 11:27

DTSN pisze:Na odcinku Gliwice Zajezdnia - Zaborze Bielszowicka jest sporo pasażerów, wiem bo codziennie jeżdżę!
Na T4 jeżdżą citki, tak więc na odcinku Gliwice Zajezdnia - Lompy Pętla kursuje niska podłoga...
Niska podłoga przydałaby się zarówno na T7, jak i T9, ponieważ po pierwsze występują tam duże potoki pasażerskie, a ponadto tymi liniami jeździ dużo osób starszych... Tylko, że na chwilę obecną nie ma oo co puszczać nowych tramwajów na T9, bo to byłoby zabójstwo dla nich...
Co do T5, to uważam, że to jest dobry pomysł, e puszczanie je na tą trasę...Po pierwsze, długa trasa, po drugie duże potoki pasażerskie...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#70 Post autor: DTSN » 09 lis 2015, 11:56

Dwa wagony niskopodłogowe, to nie ma szału, w porównaniu z Katowicami czy Bytomiem
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

pycio1400
Posty: 516
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#71 Post autor: pycio1400 » 09 lis 2015, 13:28

DTSN pisze:Dwa wagony niskopodłogowe, to nie ma szału, w porównaniu z Katowicami czy Bytomiem
Lepsze to, niż nic...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#72 Post autor: Boguś » 09 lis 2015, 17:45

DTSN pisze:Jak nie ma gdzie ich puścić ?! Zapomnieliście o linii T1, jedynie odcinek od Skargi do pętli jest gorszy, po za tym jest planowany remont od Słowackiego do Karola Miarki i od Browaru do granicy z Rudą Śląską !
A czy Ruda Śląska się dołoży do niskiej podłogi na T1? Po skasowaniu linii 18 jakoś w to wątpię.
pycio1400 pisze:Co do T5, to uważam, że to jest dobry pomysł, e puszczanie je na tą trasę...Po pierwsze, długa trasa, po drugie duże potoki pasażerskie...
Też się z tobą zgodzę, ale niech infrastrukturę doprowadzą do porządku.

Zupełnie inna sytuacja jest na siódemce. Praktycznie cała trasa jest wyremontowana albo w dobrym stanie. W złym stanie został tylko odcinek od DTŚ do skrzyżowania na Piaśnikach.

pycio1400
Posty: 516
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#73 Post autor: pycio1400 » 09 lis 2015, 18:01

Boguś pisze:
DTSN pisze:Jak nie ma gdzie ich puścić ?! Zapomnieliście o linii T1, jedynie odcinek od Skargi do pętli jest gorszy, po za tym jest planowany remont od Słowackiego do Karola Miarki i od Browaru do granicy z Rudą Śląską !
A czy Ruda Śląska się dołoży do niskiej podłogi na T1? Po skasowaniu linii 18 jakoś w to wątpię.
pycio1400 pisze:Co do T5, to uważam, że to jest dobry pomysł, e puszczanie je na tą trasę...Po pierwsze, długa trasa, po drugie duże potoki pasażerskie...
Też się z tobą zgodzę, ale niech infrastrukturę doprowadzą do porządku.

Zupełnie inna sytuacja jest na siódemce. Praktycznie cała trasa jest wyremontowana albo w dobrym stanie. W złym stanie został tylko odcinek od DTŚ do skrzyżowania na Piaśnikach.
I według mnie na T7 również ponawiam się niska podłoga... Choć głupotą dla mnie jest puszczanie niskiej podłogi tylko na kilku liniach, ale za to na wszystkich pociągach.. Rozsadniej według mnie byłoby obsadzie więcej linii, ściągając cześć niskiej podłogi z innych linii...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#74 Post autor: DW » 09 lis 2015, 23:20

pycio1400 pisze:I według mnie na T7 również ponawiam się niska podłoga... Choć głupotą dla mnie jest puszczanie niskiej podłogi tylko na kilku liniach, ale za to na wszystkich pociągach.. Rozsadniej według mnie byłoby obsadzie więcej linii, ściągając cześć niskiej podłogi z innych linii...
Zgadzam się. Niskopodłogowce powinny służyć przede wszystkim osobom niepełnosprawnym, dla których od częstotliwości kursów ważniejsze jest czy w ogóle mają możliwość dojechać w dane miejsce.
Tylko do tego celu potrzeba niestety większej ilości zmodernizowanych torowisk. Obecnie część karlików można by zdjąć z 20 i obsadzić nimi 7. Wtedy Bety mogłyby służyć mieszkańcom Bytomia i Zabrza na T5.

auri23
Posty: 167
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#75 Post autor: auri23 » 09 lis 2015, 23:42

Pytanie do czego zbroi się TŚ skoro Karlik zniknął z 612 i z l. 36 może Bety i Karliki pojadą na T7?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#76 Post autor: Penny » 09 lis 2015, 23:45

auri23 pisze:Pytanie do czego zbroi się TŚ skoro Karlik zniknął z 612 i z l. 36 może Bety i Karliki pojadą na T7?
Na linii 4 Karliki ponownie się pojawiły - podejrzewamy, że to z tego powodu.

pycio1400
Posty: 516
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#77 Post autor: pycio1400 » 10 lis 2015, 01:31

auri23 pisze:Pytanie do czego zbroi się TŚ skoro Karlik zniknął z 612 i z l. 36 może Bety i Karliki pojadą na T7?
W ubiegłym tygodniu zdarzyło się już, że zamiast 2 Citków, na T20 pojawiły się składy, które zostały podmieniono dopiero ok.11... Brakuje Citków w R2, stąd też pewnie decyzja, aby na T36 jeździły 105...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#78 Post autor: 888 » 11 lis 2015, 14:10

W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Trampesar6
Posty: 3691
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#79 Post autor: Trampesar6 » 11 lis 2015, 14:19

888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
1. 5 Skarbków w Bytomiu raczej nie będzie, tylko więcej.
2. Na "5" już jeżdżą dwa Skarbki, a na "7" kiedyś zaczną kursować.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 19:28 przez Trampesar6, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

auri23
Posty: 167
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#80 Post autor: auri23 » 11 lis 2015, 15:20

Podział Skarbków już podawany:
7 Stroszek
5 Będzin

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#81 Post autor: mark40 » 11 lis 2015, 16:02

pycio1400 pisze:
auri23 pisze:Pytanie do czego zbroi się TŚ skoro Karlik zniknął z 612 i z l. 36 może Bety i Karliki pojadą na T7?
W ubiegłym tygodniu zdarzyło się już, że zamiast 2 Citków, na T20 pojawiły się składy, które zostały podmieniono dopiero ok.11... Brakuje Citków w R2, stąd też pewnie decyzja, aby na T36 jeździły 105...
Uruchomienie citadisów na R-2 to aktualnie 8 sztuk + 5 w rezerwie. Gdzie te braki? Logiczne, ze z 6-ki zdjeto citadisa, ta linia powinna byc w pełni obsadzona Twistami. Wydaje się też logiczne, że na linii 36 citadis to był tabor nadmiarowy, więc dobrze, że go zdjęto. Pytanie gdzie te 2 citadisy będą wykorzystane.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6179
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#82 Post autor: mi4chal744 » 11 lis 2015, 16:21

888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
Słyszałem z pewnego żródła, że na 5 mają być 2 Skarbki tak jak teraz, a na linii 7 mają być 3 skarbki. I 2 skarbki na rezerwie.
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#83 Post autor: tramwajarze z19 » 11 lis 2015, 17:50

mi4chal254 pisze:
888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
Słyszałem z pewnego żródła, że na 5 mają być 2 Skarbki tak jak teraz, a na linii 7 mają być 3 skarbki. I 2 skarbki na rezerwie.
Ja myślę jak linia 5 będzie zawieszona bądź obsadzona Helmutami to Bety z 5 pójdą na 7.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

auri23
Posty: 167
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#84 Post autor: auri23 » 11 lis 2015, 18:28

Oświeć mnie dlaczego gdyby skierowano na T5 Helmuty, Bety też nie mogłyby jeździć? A może do obsługi T5 zostaną skierowane Gliwickie 111N i Bety?

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#85 Post autor: tramwajarze z19 » 11 lis 2015, 19:59

auri23 pisze:Oświeć mnie dlaczego gdyby skierowano na T5 Helmuty, Bety też nie mogłyby jeździć? A może do obsługi T5 zostaną skierowane Gliwickie 111N i Bety?
Też jest taka opcja, zresztą zobaczymy jak to będzie już niebawem.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 9162
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#86 Post autor: skoti » 11 lis 2015, 20:16

Poczekajmy, zobaczymy, pewnie Bety także pojawią się na linii 15.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#87 Post autor: trajtek » 11 lis 2015, 20:42

mark40 pisze:Logiczne, ze z 6-ki zdjeto citadisa, ta linia powinna byc w pełni obsadzona Twistami.
Jestem osobnego zdania, zapewne dość kontrowersyjnego i pewnie zostanę wyśmiany, ale zdjąłbym Twisty z parzystych pociągów i zamienił je na składy (tak jak to ma miejsce na linii 16) - co drugi kurs byłby niskopodłogowy, raz na 30 minut (a w weekendy każdy). Obecnie jest za mało taboru niskopodłogowego, aby wszystkich zadowolić i chętnie bym widział inne rozplanowanie, aby więcej pasażerów mogło się cieszyć z nowego taboru. W obecnej sytuacji z Twistów mogą się cieszyć pasażerowie linii 6, 15 oraz 16 - a gdyby ściągnąć je z szóstki i połowę przerzucić na 7 - to co drugi pociąg na tej linii byłby niskopodłogowy, co znacząco podniosłoby atrakcyjność tej linii. Podobne wnioski nasuwają mi się co do linii 15.

Przy takim rozwiązaniu otworzyłyby się nowe możliwości do kursowania Bet, ponieważ z brania pod uwagę wypadłaby linia numer 7, dzięki czemu kolejne linie mogłyby uzyskać jakiś procent kursów nowym taborem przystosowanym dla osób niepełnosprawnych i przyjaznym osobom starszym. Każdy by coś dla siebie najchętniej ugrał i pewnie o to zostanę posądzony, ale Bety myślę, że by nieźle się sprawdziły na linii 3 - chętni na podróże tą linią są, jedynym problemem nie do przeskoczenia jest stan torowiska na północnej części tej linii - o ile od Makoszów do Placu Wolności torowisko będzie praktycznie perfekcyjne, to dalej jest już katastrofa..

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#88 Post autor: Penny » 11 lis 2015, 20:51

trajtek pisze:(...) pewnie zostanę wyśmiany, ale zdjąłbym Twisty z parzystych pociągów i zamienił je na składy (tak jak to ma miejsce na linii 16) - co drugi kurs byłby niskopodłogowy, raz na 30 minut (a w weekendy każdy). Obecnie jest za mało taboru niskopodłogowego, aby wszystkich zadowolić i chętnie bym widział inne rozplanowanie, aby więcej pasażerów mogło się cieszyć z nowego taboru.
Mnie akurat bardzo się ten pomysł podoba. Dostępność taboru niskopodłogowego powinna być bardziej zrównoważona. Chociaż w przypadku linii 6 zostawiłbym wszystkie pociągi, skoro na większości trasy pokrywa się z wysokopodłogową 19, zapewniając na trasie Bytom - Chorzów Rynek - Katowice 50% taboru niskopodłogowego.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#89 Post autor: Szociu » 11 lis 2015, 22:13

skoti pisze:Poczekajmy, zobaczymy, pewnie Bety także pojawią się na linii 15.
Nie przewiduje się takiej opcji, linia 15 nadal będzie obsadzona w 100% Twistami. Brane pod uwagę są linie T21 i T27, gdzie dokładnie wyjadą okaże się zapewne, kiedy ostatni wagon dla Będzina przejdzie odbiory techniczne. Do kursowania na T26 też zapewne nie ma przeciwskazań, jednakże obsługują ją planowo wagony E1, więc raczej nie była brana pod uwagę, poza jej skróconą wersją w trakcie remontów (T26A).

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#90 Post autor: tramwajarze z19 » 11 lis 2015, 22:43

Tak poza tym to na Stroszek dziś przyjechała ostatnia Beta nr 12, która docelowo dostanie numer #861.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#91 Post autor: adam86 » 11 lis 2015, 23:17

mi4chal254 pisze:
888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem że mają planowo jeździć na siódemce a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
Słyszałem z pewnego żródła, że na 5 mają być 2 Skarbki tak jak teraz, a na linii 7 mają być 3 skarbki. I 2 skarbki na rezerwie.
jak mozna trzymać nowe wagony w rezerwie?
KZKGOP 1779

Trampesar6
Posty: 3691
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#92 Post autor: Trampesar6 » 12 lis 2015, 02:35

adam86 pisze:
mi4chal254 pisze:
888 pisze:W Bytomiu ma docelowo stacjonować 5 Skarbków?? Słyszałem, że mają planowo jeździć na siódemce, a puszczają dwa na piątce?? Liczę na to, że przez Świętochłowice pomknie jakiś nowy nabytek na stałe.
Słyszałem z pewnego żródła, że na 5 mają być 2 Skarbki tak jak teraz, a na linii 7 mają być 3 Skarbki. I 2 Skarbki na rezerwie.
Jak można trzymać nowe wagony w rezerwie?
Jak zepsują się 2 Skarbki w tym samym momencie (np. jeden na "7", a drugi na "5") to muszą wyjechać na podmianę. Inna sytuacja: w Zawodziu jest 19 Twistów (w tym jeden odstawiony), a na "6" i "16" jest ich w sumie 15. Dwóm tramwajom na "6" nie działają hamulce, a jeden na "16" jest cały w graffiti. Jak chcesz dać innego Twista na podmianę skoro żadnego nie ma w rezerwie?
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#93 Post autor: trajtek » 12 lis 2015, 14:23

Trampesar6 pisze:Jak chcesz dać innego Twista na podmianę skoro żadnego nie ma w rezerwie?
Citadisem. Sytuacja awaryjna, komfort podróży nie spada znacząco, nadal wagon niskopodłogowy.

polaraxa
Posty: 406
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#94 Post autor: polaraxa » 13 lis 2015, 10:43

Citadis? A niby z którego rejonu?

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#95 Post autor: Slim » 13 lis 2015, 22:16

polaraxa pisze:Citadis? A niby z którego rejonu?
Na 6 bądź 16 nie ma problemu, bo obsługa z Zawodzia.
Jednak wysłanie w rezerwie składu na jednym pociągu linii obsadzonej w całości niskaczami nie wyrządzi nikomu szczególnej krzywdy(ktoś w wielkiej potrzebie pojedzie następnym i już) wystarczy że kzkgop oznaczy w rozkładzie co 2 pociąg jako niski i ten już koniecznie ma taki być, a jeżeli brakuje taboru to wysyłamy rezerwę na ten pociąg który nie jest ujęty jako niski, nie przesadzajmy że w każdym kursie jadą osoby na wózkach lub matki z dziećmi, moja żona nie jeden raz wsiadała z wózkiem z dzieckiem do stopiątki i nie narzekała. Starsi ludzie też sobie dadzą radę, zresztą bardzo dużo starszych ludzi jeździ tylko z tego tytułu, że nie muszą kupować biletu. Mam nadzieję, że napisałem to dość zrozumiale.
Temat o betach więc sorry za offtop.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#96 Post autor: adam86 » 14 lis 2015, 11:49

Trampesar6 pisze:Jak zepsują się 2 Skarbki w tym samym momencie (np. jeden na "7", a drugi na "5") to muszą wyjechać na podmianę. Inna sytuacja: w Zawodziu jest 19 Twistów (w tym jeden odstawiony), a na "6" i "16" jest ich w sumie 15. Dwóm tramwajom na "6" nie działają hamulce, a jeden na "16" jest cały w graffiti. Jak chcesz dać innego Twista na podmianę skoro żadnego nie ma w rezerwie?
Jak się zepsuje nowy wagon to w rezerwie się wysyła stary, niekoniecznie niskopodłogowy.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#97 Post autor: tramwajarze z19 » 19 lis 2015, 13:22

Wagon #850 został oddany do swojej macierzystej zajezdni. Dziś kursuje już liniowo.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2015, 18:12 przez tramwajarze z19, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#98 Post autor: Boguś » 28 lis 2015, 22:27

Przyznam szczerze, że trochę się już pogubiłem. Czy ktoś z Was wie jaki jest ostateczny przydział Bet? Bo z tego co zauważyłem wszystkie Bety są na Stroszku.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#99 Post autor: DW » 28 lis 2015, 22:31

Boguś pisze:Przyznam szczerze, że trochę się już pogubiłem. Czy ktoś z Was wie jaki jest ostateczny przydział Bet? Bo z tego co zauważyłem wszystkie Bety są na Stroszku.
Wszystkie Bety trafiły na Stroszek na czas zawieszenia ruchu w Zabrzu i związanego z tym uruchomienia 16 pociągów obsługiwanych taborem dwukierunkowym. W grudniu część Moderusów powinna trafić do Będzina.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6179
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#100 Post autor: mi4chal744 » 28 lis 2015, 22:58

Od poniedziałku na linii 5 pojawią się planowo 3 wagony typu Moderus Beta :)
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość