Premiera Bety w Tramwajach Śląskich
: 08 wrz 2015, 16:38
Jak się okazało obecne testy w wagonach Moderus Beta są robione pod linię numer 7. Po premierze tych wagonów będą na stałych pociągach linii 7.
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/viewtopic.php?f=46&t=5163
Czemu miałby na 27 trafić? Przecież tam by mogło się dla nich jak sądzie kiepsko skończyć, nie lepiej na 26 o ile możliwości techniczne pozwolą?andrzejh69 pisze:Co do będzińskich Bet to podejrzewam że trafią na T27.
26 czy 27? Tu i tu szkoda Bety. Nie wiem gdzie gorsze torowisko, pewnie Niwka niż Kazimierz. Bety niech śmigają na 21 no na 27 też bym puściłpolaque pisze:Czemu miałby na 27 trafić? Przecież tam by mogło się dla nich jak sądzie kiepsko skończyć, nie lepiej na 26 o ile możliwości techniczne pozwolą?andrzejh69 pisze:Co do będzińskich Bet to podejrzewam że trafią na T27.
Jestem odmiennego zdaniaDW pisze:27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. .
Zdawało mi się, że to właśnie Ty kiedyś pisałeś, ze 27 odpada, ale sprawdziłem i rzeczywiście pisałeś, że na tej linii mogą się pojawićIwo pisze:Jestem odmiennego zdaniaDW pisze:27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. .
Podstacja i układy jej zasilania zostały zmodernizowane. Pozostały do modernizacji kable do i z zasilaczy trakcyjnych. Poza tym podstacja na Niwce też będzie remontowana, a docelowo w rejonie Klonowej powstanie nowa podstacja. Dodatkowo Bety zostały przystosowane do jazdy przy obniżonym napięciu w sieci.DW pisze:Zdawało mi się, że to właśnie Ty kiedyś pisałeś, ze 27 odpada, ale sprawdziłem i rzeczywiście pisałeś, że na tej linii mogą się pojawićIwo pisze:Jestem odmiennego zdaniaDW pisze:27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. .
Natomiast co do podstacji i spadków napięć to pisałeś kiedyś, że już nie występują. W grudniu miałem okazję trochę podróżować na tej trasie i w czasie rozruchu przetwornice często "wygasały" (w szczególności w rejonie ulicy Makuszyńskiego), tak jak przed remontem podstacji.
Ja coś słyszałem o opcji iż Stroszek dostanie 8 wagonów a Będzin tylko 4.polaraxa pisze:W R-1 na pewno pojawią się na L.21. Słyszałem też że nie będzie podziału po połowie.Na Stroszek ma ich trafic więcej niż do Będzina.
Są różne opcje. Była propozycja 7:5 dla Stroszka. Oficjalnie jeszcze żadne decyzje co do podziału wagonów między zajezdniami nie zapadły.tramwajarze z19 pisze:Ja coś słyszałem o opcji iż Stroszek dostanie 8 wagonów a Będzin tylko 4.polaraxa pisze:W R-1 na pewno pojawią się na L.21. Słyszałem też że nie będzie podziału po połowie.Na Stroszek ma ich trafic więcej niż do Będzina.
Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.Chudy1210 pisze:Ciekawe jakimi kolejnymi wagonami zainteresują się Tramwaje Śląskie?
Przetargi polegają na tym, że wygrać może każdy, więc może być to tylko pobożne życzenie. Chociaż niewielu produkuje takie tramwaje (jako nowe).tramwajarze z19 pisze:Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.
Mam nadzieję, że to żart.tramwajarze z19 pisze:Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.
Które by trafiły do Katowic, bo tylko tam mogłyby jeździć.trajtek pisze:Czy to nie jest tak, że w tej cenie można było kupić np. 8-9 Pes więcej?
Przetarg na nowy tabor na pewno będzie. Tylko ja bym się spodziewał specyfikacji bardziej pod Pesę lub coś podobnego, a nie pod Betę.666 pisze:Przetargi polegają na tym, że wygrać może każdy, więc może być to tylko pobożne życzenie. Chociaż niewielu produkuje takie tramwaje (jako nowe).tramwajarze z19 pisze:Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.
Jeszcze co najmniej o Siemianowicach zapomniałeś.Daro85 pisze:Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.
Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat
A Mysłowice?polaque pisze:Jeszcze o conajmniej Siemianowicach zapomniałeś.Daro85 pisze:Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.
Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat
No 3 miasta bez niskiej podłogi a kilkadziesiąt dzielnic w GOPie bez niskiej podłogi, robi różnicę.trajtek pisze:A Mysłowice?polaque pisze:Jeszcze o conajmniej Siemianowicach zapomniałeś.Daro85 pisze:Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.
Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat
Co nie zmienia faktu, że dostęp do niskiej podłogi rośnie i rośnie. Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale nie dalej niż 3-4 lata temu była jedynie 1 trasa, gdzie takie wagony kursowały- przez 3 miasta .rifi pisze:No 3 miasta bez niskiej podłogi a kilkadziesiąt dzielnic w GOPie bez niskiej podłogi, robi różnicę.
A na 47 wagonów z niską podłogą w ruchu jest 30?;pDaro85 pisze:Co nie zmienia faktu, że dostęp do niskiej podłogi rośnie i rośnie. Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale nie dalej niż 3-4 lata temu była jedynie 1 trasa, gdzie takie wagony kursowały- przez 3 miasta .rifi pisze:No 3 miasta bez niskiej podłogi a kilkadziesiąt dzielnic w GOPie bez niskiej podłogi, robi różnicę.
Tak to jest stan inwentarzowy taboru tramwajowego Spółki.auri23 pisze:W tym samym zestawieniu widzimy podział Pes 20/10 a obecnie jest 19/11.
Info: UM SosnowiecTramwaje Śląskie kupiły 12 nowych, dwukierunkowych wagonów wyprodukowanych przez poznańską firmę Moderitrans. Połowa z nich będzie obsługiwać linie w Zagłębiu. - W tej chwili wagony już można oglądać w Sosnowcu czy Będzinie, właśnie je testujemy. Nowe wagony wyjadą wtedy, gdy sześć z nich dotrze do zajezdni w Będzinie. Na pewno stanie się to jeszcze w tym roku – tłumaczy Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.
Moderus Beta, czyli Skarbek możne jednocześnie przewieść 198 pasażerów (48 miejsc siedzących). Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 4 tablice wyświetlające przebieg trasy, a nad bezpieczeństwem będzie czuwał monitoring.
Nie tylko. Coraz więcej się także mówi o linii 5. Być może będą to dwa pociągi.PatrykBe pisze:Dodam iż docelowo mają jeździć na 7.
Na start SKUP, bo w środku biednie z kasownikami, chyba że coś jeszcze stoi na przeszkodzieandrzejh69 pisze:Wiadomo jest kiedy pierwsza Beta zacznie kursować liniowo? Jak motorniczowie już przeszkoleni w Bytomiu i część wagonów po odbiorach, to na co czekać?
LINKPierwsze dwa nowe wagony “Skarbek” od soboty 7.11.2015 r. zostaną skierowane do obsługi ruchu pasażerskiego. Obsługiwać będą linię nr 5, kursującą między Bytomiem a Zabrzem. Ostatni wagon firma Modertrans z Poznania dostarczy Tramwajom Śląskim w połowie listopada.
Spośród 12 zakupionych przez Tramwaje Śląskie dwukierunkowych wagonów nazwanych “Skarbkami”, firma Modertrans Poznań dostarczyła już do zajezdni w Bytomiu 11 wagonów. 2 z nich przechodzą odbiory techniczne, a 2 kolejne przejechały już do zajezdni w Będzinie, gdzie stacjonować będzie ich docelowo 5. – Ostatni wagon z Poznania ma zostać dostarczony do Bytomia pod koniec przyszłego tygodnia, a po zakończeniu odbiorów będziemy mogli mówić o zrealizowaniu tego zadania - mówi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada. Zakup tych wagonów jest elementem etapu II Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Wiadomo już gdzie i kiedy nowe wagony wyjadą po raz pierwszy do obsługi ruchu pasażerskiego. Od soboty 7.11.2015 r. dwa “Skarbki” będą codziennie obsługiwać linię nr 5 w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Zaborze pętla. Pierwszy Skarbek wyjedzie na trasę z zajezdni w Bytomiu Stroszku punktualnie o godzinie 4:00, a drugi 5 minut później.
Skarbek jest wagonem dwukierunkowym, ze środkowym członem niskopodłogowym, którego udział w całej długości tramwaju wynosi 26%. Wagon może jednorazowo przewieźć maksymalnie 198 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. Koszt zakupu 12 nowych wagonów wynosi 47,4 mln zł netto.