Premiera Bety w Tramwajach Śląskich
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Premiera Bety w Tramwajach Śląskich
Jak się okazało obecne testy w wagonach Moderus Beta są robione pod linię numer 7. Po premierze tych wagonów będą na stałych pociągach linii 7.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
26 czy 27? Tu i tu szkoda Bety. Nie wiem gdzie gorsze torowisko, pewnie Niwka niż Kazimierz. Bety niech śmigają na 21 no na 27 też bym puściłpolaque pisze:Czemu miałby na 27 trafić? Przecież tam by mogło się dla nich jak sądzie kiepsko skończyć, nie lepiej na 26 o ile możliwości techniczne pozwolą?andrzejh69 pisze:Co do będzińskich Bet to podejrzewam że trafią na T27.
Jestem odmiennego zdaniaDW pisze:27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. .
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Zdawało mi się, że to właśnie Ty kiedyś pisałeś, ze 27 odpada, ale sprawdziłem i rzeczywiście pisałeś, że na tej linii mogą się pojawićIwo pisze:Jestem odmiennego zdaniaDW pisze:27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. .
Natomiast co do podstacji i spadków napięć to pisałeś kiedyś, że już nie występują. W grudniu miałem okazję trochę podróżować na tej trasie i w czasie rozruchu przetwornice często "wygasały" (w szczególności w rejonie ulicy Makuszyńskiego), tak jak przed remontem podstacji.
Podstacja i układy jej zasilania zostały zmodernizowane. Pozostały do modernizacji kable do i z zasilaczy trakcyjnych. Poza tym podstacja na Niwce też będzie remontowana, a docelowo w rejonie Klonowej powstanie nowa podstacja. Dodatkowo Bety zostały przystosowane do jazdy przy obniżonym napięciu w sieci.DW pisze:Zdawało mi się, że to właśnie Ty kiedyś pisałeś, ze 27 odpada, ale sprawdziłem i rzeczywiście pisałeś, że na tej linii mogą się pojawićIwo pisze:Jestem odmiennego zdaniaDW pisze:27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. .
Natomiast co do podstacji i spadków napięć to pisałeś kiedyś, że już nie występują. W grudniu miałem okazję trochę podróżować na tej trasie i w czasie rozruchu przetwornice często "wygasały" (w szczególności w rejonie ulicy Makuszyńskiego), tak jak przed remontem podstacji.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Ja coś słyszałem o opcji iż Stroszek dostanie 8 wagonów a Będzin tylko 4.polaraxa pisze:W R-1 na pewno pojawią się na L.21. Słyszałem też że nie będzie podziału po połowie.Na Stroszek ma ich trafic więcej niż do Będzina.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Są różne opcje. Była propozycja 7:5 dla Stroszka. Oficjalnie jeszcze żadne decyzje co do podziału wagonów między zajezdniami nie zapadły.tramwajarze z19 pisze:Ja coś słyszałem o opcji iż Stroszek dostanie 8 wagonów a Będzin tylko 4.polaraxa pisze:W R-1 na pewno pojawią się na L.21. Słyszałem też że nie będzie podziału po połowie.Na Stroszek ma ich trafic więcej niż do Będzina.
Oglądałem dzisiaj Betę na dniu otwartym i zdziwiła mnie konstrukcja drzwi, nie dało się zrobić zwykłych drzwi przesuwnych jak w Karlikach czy Pesach? ta konstrukcja która będzie ruszać się z otwieranymi drzwiami była w starych autobusach które kiedyś sprowadzano z zachodu i nie jest zbyt bezpieczna dla pasażerów. Zdziwiony jestem także schodami do członu środkowego, rozumiem jeden stopień ale nie dwa stopnie... niczym w pociągu piętrowym.. A sam człon środkowy nie wydaje się zbyt przestrzenny, nie wiem ile zmieści się tam starszych osób i wózków inwalidzkich i dziecięcych. Może ktoś ma inne spostrzeżenia do konstrukcji tego tramwaju
A zna ktoś cenę tego wagonu w porównaniu z wagonem o podobnej długości, ale w całości niskopodłogowym? Uważam zakup Bet za nietrafiony, nowy tramwaj z małym udziałem niskiej podłogi. Czy to nie jest tak, że w tej cenie można było kupić np. 8-9 Pes więcej? Fakt, nie są one dwukierunkowe, jednak myślę, że od tego powinny być Helmuty - w końcu gdy są remonty torowisk, to nie są one w najlepszym stanie i to one są jako rezerwa i przeskakują z linii na linię w zależności od potrzeby, a Bety z tego jak wychodzi, są kupione z myślą o obsługiwaniu konkretnej linii, gdzie ta dwukierunkowość nie jest niezbędna.
Bez dyskusji potrzeba nowych tramwajów. Beta może nie jest idealna, ale jest uniwersalna (dwukierunkowość), posiada dużo przestrzeni, jest długa, posiada pewne udogodnienia jak tablice z rozkładem i zapowiadanie przystanków. Niski człon w domyśle przeznaczony jest wyłącznie dla matek z wózkami i osób niepełnosprawnych, i zapewne tyle wystarczy. Chociaż z drugiej strony, szkoda je posyłać w bój na remontowane torowiska jako dwukierunkowce - w tej materii wolałbym pozostawienie Helmutów jako dwukierunkowców i kupienie nowych jednokierunkowych tramwajów.
Ciekawe jakimi kolejnymi wagonami zainteresują się Tramwaje Śląskie? Podejrzewam że tak długi tabor już nie jest nam potrzebny, przydałyby się niskopodłogowce o długości ok. 20 metrów. Ale to tylko moje zdanie. Załączam zdjęcia Moderusa złapanego na rynku w Chorzowie :mryellow:
Ciekawe jakimi kolejnymi wagonami zainteresują się Tramwaje Śląskie? Podejrzewam że tak długi tabor już nie jest nam potrzebny, przydałyby się niskopodłogowce o długości ok. 20 metrów. Ale to tylko moje zdanie. Załączam zdjęcia Moderusa złapanego na rynku w Chorzowie :mryellow:
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.Chudy1210 pisze:Ciekawe jakimi kolejnymi wagonami zainteresują się Tramwaje Śląskie?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Przetargi polegają na tym, że wygrać może każdy, więc może być to tylko pobożne życzenie. Chociaż niewielu produkuje takie tramwaje (jako nowe).tramwajarze z19 pisze:Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.
No nie zdziwiłbym się gdyby TŚ dalej poszły w taki tabor. Ostatnio nawet taki Poznań ogłosił przetarg na podobne tramwaje, do Wrocławia dotrą również Bety, to co dopiero na Śląsk miałoby ich nie przyjechać więcej. Jak już jest zapotrzebowanie na taki tabor to już lepiej byłoby ściągnąć kolejne Helmuty (o ile jeszcze są we Fraknfurcie) i je przebudować, wyszłoby taniej, a forsę z UE przeznaczyć na lepszy tabor.
Które by trafiły do Katowic, bo tylko tam mogłyby jeździć.trajtek pisze:Czy to nie jest tak, że w tej cenie można było kupić np. 8-9 Pes więcej?
Przetarg na nowy tabor na pewno będzie. Tylko ja bym się spodziewał specyfikacji bardziej pod Pesę lub coś podobnego, a nie pod Betę.666 pisze:Przetargi polegają na tym, że wygrać może każdy, więc może być to tylko pobożne życzenie. Chociaż niewielu produkuje takie tramwaje (jako nowe).tramwajarze z19 pisze:Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.
Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.
Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat
Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat
Jeszcze co najmniej o Siemianowicach zapomniałeś.Daro85 pisze:Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.
Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat
A Mysłowice?polaque pisze:Jeszcze o conajmniej Siemianowicach zapomniałeś.Daro85 pisze:Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.
Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat
No 3 miasta bez niskiej podłogi a kilkadziesiąt dzielnic w GOPie bez niskiej podłogi, robi różnicę.trajtek pisze:A Mysłowice?polaque pisze:Jeszcze o conajmniej Siemianowicach zapomniałeś.Daro85 pisze:Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.
Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat
Co nie zmienia faktu, że dostęp do niskiej podłogi rośnie i rośnie. Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale nie dalej niż 3-4 lata temu była jedynie 1 trasa, gdzie takie wagony kursowały- przez 3 miasta .rifi pisze:No 3 miasta bez niskiej podłogi a kilkadziesiąt dzielnic w GOPie bez niskiej podłogi, robi różnicę.
A na 47 wagonów z niską podłogą w ruchu jest 30?;pDaro85 pisze:Co nie zmienia faktu, że dostęp do niskiej podłogi rośnie i rośnie. Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale nie dalej niż 3-4 lata temu była jedynie 1 trasa, gdzie takie wagony kursowały- przez 3 miasta .rifi pisze:No 3 miasta bez niskiej podłogi a kilkadziesiąt dzielnic w GOPie bez niskiej podłogi, robi różnicę.
KZKGOP 1779
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Dodam do ciekawostki fakt iż przeszkolenia dla motorniczych w Bytomiu i Będzinie wygląda następująco:
- Bytom: 100 motorniczych
- Będzin: 20? motorniczych
- Bytom: 100 motorniczych
- Będzin: 20? motorniczych
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Info: UM SosnowiecTramwaje Śląskie kupiły 12 nowych, dwukierunkowych wagonów wyprodukowanych przez poznańską firmę Moderitrans. Połowa z nich będzie obsługiwać linie w Zagłębiu. - W tej chwili wagony już można oglądać w Sosnowcu czy Będzinie, właśnie je testujemy. Nowe wagony wyjadą wtedy, gdy sześć z nich dotrze do zajezdni w Będzinie. Na pewno stanie się to jeszcze w tym roku – tłumaczy Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.
Moderus Beta, czyli Skarbek możne jednocześnie przewieść 198 pasażerów (48 miejsc siedzących). Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 4 tablice wyświetlające przebieg trasy, a nad bezpieczeństwem będzie czuwał monitoring.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Pierwsze “Skarbki” wyjadą 7.11.2015 r. na linię nr 5
LINKPierwsze dwa nowe wagony “Skarbek” od soboty 7.11.2015 r. zostaną skierowane do obsługi ruchu pasażerskiego. Obsługiwać będą linię nr 5, kursującą między Bytomiem a Zabrzem. Ostatni wagon firma Modertrans z Poznania dostarczy Tramwajom Śląskim w połowie listopada.
Spośród 12 zakupionych przez Tramwaje Śląskie dwukierunkowych wagonów nazwanych “Skarbkami”, firma Modertrans Poznań dostarczyła już do zajezdni w Bytomiu 11 wagonów. 2 z nich przechodzą odbiory techniczne, a 2 kolejne przejechały już do zajezdni w Będzinie, gdzie stacjonować będzie ich docelowo 5. – Ostatni wagon z Poznania ma zostać dostarczony do Bytomia pod koniec przyszłego tygodnia, a po zakończeniu odbiorów będziemy mogli mówić o zrealizowaniu tego zadania - mówi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada. Zakup tych wagonów jest elementem etapu II Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Wiadomo już gdzie i kiedy nowe wagony wyjadą po raz pierwszy do obsługi ruchu pasażerskiego. Od soboty 7.11.2015 r. dwa “Skarbki” będą codziennie obsługiwać linię nr 5 w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Zaborze pętla. Pierwszy Skarbek wyjedzie na trasę z zajezdni w Bytomiu Stroszku punktualnie o godzinie 4:00, a drugi 5 minut później.
Skarbek jest wagonem dwukierunkowym, ze środkowym członem niskopodłogowym, którego udział w całej długości tramwaju wynosi 26%. Wagon może jednorazowo przewieźć maksymalnie 198 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. Koszt zakupu 12 nowych wagonów wynosi 47,4 mln zł netto.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości