Premiera Bety w Tramwajach Śląskich

Dyskusje o wagonach Moderus Beta MF 16 AC BD.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

Premiera Bety w Tramwajach Śląskich

#1 Post autor: tramwajarze z19 » 08 wrz 2015, 16:38

Jak się okazało obecne testy w wagonach Moderus Beta są robione pod linię numer 7. Po premierze tych wagonów będą na stałych pociągach linii 7.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#2 Post autor: Chudy1210 » 08 wrz 2015, 17:25

Bardzo dobra wiadomość. Od początku oczekiwałem, że nowe Bety pojadą na 7 i nie zawiodłem się. Torowisko nowe, napełniania odpowiednie.

Co do premiery wspomnianej w temacie, oficjalna odbędzie się 19 września z okazji dnia otwartego zajezdni w Batorym.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#3 Post autor: trajtek » 08 wrz 2015, 18:57

No i dobra wiadomość, to linia, której się one należą ;)

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#4 Post autor: tramwajarze z19 » 08 wrz 2015, 19:19

Dodam również że w tych wagonach głosu zapowiedzi przystanków użyczy pani Joanna Bartel.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

Gość

#5 Post autor: Gość » 08 wrz 2015, 20:11

A w Będzinie na jakiej linii będą jeździć Bety?

To ja Maniek z Katowic .

#6 Post autor: To ja Maniek z Katowic . » 08 wrz 2015, 20:48

A kolegą z Portalu WPK Katowice znów nie pasuje ze tutaj debatujemy na jakie linie ma Bety trafić . W sumie po czytania ich wypowiedzi można stwierdzić ze tam jest bardzo wysoki poziom : d .

andrzejh69
Posty: 25
Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
Lokalizacja: Katowice

#7 Post autor: andrzejh69 » 09 wrz 2015, 10:03

Co do będzińskich Bet to podejrzewam że trafią na T27.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#8 Post autor: polaque » 09 wrz 2015, 16:55

andrzejh69 pisze:Co do będzińskich Bet to podejrzewam że trafią na T27.
Czemu miałby na 27 trafić? Przecież tam by mogło się dla nich jak sądzie kiepsko skończyć, nie lepiej na 26 o ile możliwości techniczne pozwolą?

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 9162
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: skoti » 09 wrz 2015, 18:05

polaque pisze:
andrzejh69 pisze:Co do będzińskich Bet to podejrzewam że trafią na T27.
Czemu miałby na 27 trafić? Przecież tam by mogło się dla nich jak sądzie kiepsko skończyć, nie lepiej na 26 o ile możliwości techniczne pozwolą?
26 czy 27? Tu i tu szkoda Bety. Nie wiem gdzie gorsze torowisko, pewnie Niwka niż Kazimierz. Bety niech śmigają na 21 no na 27 też bym puścił ;)

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 09 wrz 2015, 18:46

Myślę, że nie ma co strzelać gdzie mogą się zjawić. 27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. Dotychczas zmodernizowane stopiątki pojawiały się jako pierwsze na linii 21 z uwagi na jej przebieg przez aż 3 miasta Zagłębia. Czy podobnie będzie z Betami - dowiemy się za parę miesięcy.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#11 Post autor: Iwo » 10 wrz 2015, 15:22

DW pisze:27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. .
Jestem odmiennego zdania :)
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#12 Post autor: DW » 10 wrz 2015, 16:49

Iwo pisze:
DW pisze:27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. .
Jestem odmiennego zdania :)
Zdawało mi się, że to właśnie Ty kiedyś pisałeś, ze 27 odpada, ale sprawdziłem i rzeczywiście pisałeś, że na tej linii mogą się pojawić ;)
Natomiast co do podstacji i spadków napięć to pisałeś kiedyś, że już nie występują. W grudniu miałem okazję trochę podróżować na tej trasie i w czasie rozruchu przetwornice często "wygasały" (w szczególności w rejonie ulicy Makuszyńskiego), tak jak przed remontem podstacji.

polaraxa
Posty: 406
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#13 Post autor: polaraxa » 10 wrz 2015, 23:35

W R-1 na pewno pojawią się na L.21. Słyszałem też że nie będzie podziału po połowie.Na Stroszek ma ich trafic więcej niż do Będzina.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#14 Post autor: Iwo » 11 wrz 2015, 14:00

DW pisze:
Iwo pisze:
DW pisze:27 odpada z uwagi na występujące wciąż spadki napięcia. .
Jestem odmiennego zdania :)
Zdawało mi się, że to właśnie Ty kiedyś pisałeś, ze 27 odpada, ale sprawdziłem i rzeczywiście pisałeś, że na tej linii mogą się pojawić ;)
Natomiast co do podstacji i spadków napięć to pisałeś kiedyś, że już nie występują. W grudniu miałem okazję trochę podróżować na tej trasie i w czasie rozruchu przetwornice często "wygasały" (w szczególności w rejonie ulicy Makuszyńskiego), tak jak przed remontem podstacji.
Podstacja i układy jej zasilania zostały zmodernizowane. Pozostały do modernizacji kable do i z zasilaczy trakcyjnych. Poza tym podstacja na Niwce też będzie remontowana, a docelowo w rejonie Klonowej powstanie nowa podstacja. Dodatkowo Bety zostały przystosowane do jazdy przy obniżonym napięciu w sieci.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#15 Post autor: tramwajarze z19 » 11 wrz 2015, 14:23

polaraxa pisze:W R-1 na pewno pojawią się na L.21. Słyszałem też że nie będzie podziału po połowie.Na Stroszek ma ich trafic więcej niż do Będzina.
Ja coś słyszałem o opcji iż Stroszek dostanie 8 wagonów a Będzin tylko 4.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#16 Post autor: Boguś » 11 wrz 2015, 22:47

tramwajarze z19 pisze:
polaraxa pisze:W R-1 na pewno pojawią się na L.21. Słyszałem też że nie będzie podziału po połowie.Na Stroszek ma ich trafic więcej niż do Będzina.
Ja coś słyszałem o opcji iż Stroszek dostanie 8 wagonów a Będzin tylko 4.
Są różne opcje. Była propozycja 7:5 dla Stroszka. Oficjalnie jeszcze żadne decyzje co do podziału wagonów między zajezdniami nie zapadły.

tom
Posty: 120
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:12
Lokalizacja: Katowice

#17 Post autor: tom » 19 wrz 2015, 22:26

Oglądałem dzisiaj Betę na dniu otwartym i zdziwiła mnie konstrukcja drzwi, nie dało się zrobić zwykłych drzwi przesuwnych jak w Karlikach czy Pesach? ta konstrukcja która będzie ruszać się z otwieranymi drzwiami była w starych autobusach które kiedyś sprowadzano z zachodu i nie jest zbyt bezpieczna dla pasażerów. Zdziwiony jestem także schodami do członu środkowego, rozumiem jeden stopień ale nie dwa stopnie... niczym w pociągu piętrowym.. A sam człon środkowy nie wydaje się zbyt przestrzenny, nie wiem ile zmieści się tam starszych osób i wózków inwalidzkich i dziecięcych. Może ktoś ma inne spostrzeżenia do konstrukcji tego tramwaju

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#18 Post autor: trajtek » 20 wrz 2015, 11:17

A zna ktoś cenę tego wagonu w porównaniu z wagonem o podobnej długości, ale w całości niskopodłogowym? Uważam zakup Bet za nietrafiony, nowy tramwaj z małym udziałem niskiej podłogi. Czy to nie jest tak, że w tej cenie można było kupić np. 8-9 Pes więcej? Fakt, nie są one dwukierunkowe, jednak myślę, że od tego powinny być Helmuty - w końcu gdy są remonty torowisk, to nie są one w najlepszym stanie i to one są jako rezerwa i przeskakują z linii na linię w zależności od potrzeby, a Bety z tego jak wychodzi, są kupione z myślą o obsługiwaniu konkretnej linii, gdzie ta dwukierunkowość nie jest niezbędna.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: Peter » 20 wrz 2015, 13:21

Wrzucam jeszcze parę fotek z wnętrza wagonu #851. :)
Załączniki
851.8.jpg
851.7.jpg
851.6.jpg
851.5.jpg
851.4.jpg
851.3.jpg
851.2.jpg
851.1.jpg
851.0.jpg
*SDIP (U.N.O.)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#20 Post autor: trajtek » 20 wrz 2015, 13:26

O właśnie - czy tylko mi się wydaje, czy tylna blacha (czy co to jest) na fotelach dla pasażerów będzie strasznie niepraktyczna, bo będzie wiecznie ubrudzona i opalcowana?

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#21 Post autor: Chudy1210 » 22 wrz 2015, 16:57

Bez dyskusji potrzeba nowych tramwajów. Beta może nie jest idealna, ale jest uniwersalna (dwukierunkowość), posiada dużo przestrzeni, jest długa, posiada pewne udogodnienia jak tablice z rozkładem i zapowiadanie przystanków. Niski człon w domyśle przeznaczony jest wyłącznie dla matek z wózkami i osób niepełnosprawnych, i zapewne tyle wystarczy. Chociaż z drugiej strony, szkoda je posyłać w bój na remontowane torowiska jako dwukierunkowce - w tej materii wolałbym pozostawienie Helmutów jako dwukierunkowców i kupienie nowych jednokierunkowych tramwajów.
Ciekawe jakimi kolejnymi wagonami zainteresują się Tramwaje Śląskie? Podejrzewam że tak długi tabor już nie jest nam potrzebny, przydałyby się niskopodłogowce o długości ok. 20 metrów. Ale to tylko moje zdanie. Załączam zdjęcia Moderusa złapanego na rynku w Chorzowie :mryellow:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#22 Post autor: tramwajarze z19 » 22 wrz 2015, 17:33

Chudy1210 pisze:Ciekawe jakimi kolejnymi wagonami zainteresują się Tramwaje Śląskie?
Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

666
Posty: 381
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#23 Post autor: 666 » 22 wrz 2015, 18:02

tramwajarze z19 pisze:Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.
Przetargi polegają na tym, że wygrać może każdy, więc może być to tylko pobożne życzenie. Chociaż niewielu produkuje takie tramwaje (jako nowe).

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#24 Post autor: trajtek » 22 wrz 2015, 18:10

tramwajarze z19 pisze:Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.
Mam nadzieję, że to żart.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: Patryk105 » 22 wrz 2015, 18:32

Wg mnie wagon prezentuje się przyzwoicie. Zobaczymy jak będą sprawować się w codziennej eksploatacji i czy nie będą sprawiać zbyt wiele kłopotów związanych z tzn. wiekiem dziecięcym ;)
Pozdrawiam ;)

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#26 Post autor: kolejorz. » 23 wrz 2015, 19:05

No nie zdziwiłbym się gdyby TŚ dalej poszły w taki tabor. Ostatnio nawet taki Poznań ogłosił przetarg na podobne tramwaje, do Wrocławia dotrą również Bety, to co dopiero na Śląsk miałoby ich nie przyjechać więcej. Jak już jest zapotrzebowanie na taki tabor to już lepiej byłoby ściągnąć kolejne Helmuty (o ile jeszcze są we Fraknfurcie) i je przebudować, wyszłoby taniej, a forsę z UE przeznaczyć na lepszy tabor.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#27 Post autor: Boguś » 26 wrz 2015, 19:39

trajtek pisze:Czy to nie jest tak, że w tej cenie można było kupić np. 8-9 Pes więcej?
Które by trafiły do Katowic, bo tylko tam mogłyby jeździć.
666 pisze:
tramwajarze z19 pisze:Podobno w 2016 roku ma być przetarg na nowe tramwaje jednokierunkowe z częścią niskiej podłogi. Ponadto mają być to również Moderusy Beta.
Przetargi polegają na tym, że wygrać może każdy, więc może być to tylko pobożne życzenie. Chociaż niewielu produkuje takie tramwaje (jako nowe).
Przetarg na nowy tabor na pewno będzie. Tylko ja bym się spodziewał specyfikacji bardziej pod Pesę lub coś podobnego, a nie pod Betę.

Daro85
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2015, 13:35
Lokalizacja: Bytom

#28 Post autor: Daro85 » 26 wrz 2015, 21:19

Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.

Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat :)

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#29 Post autor: polaque » 26 wrz 2015, 21:49

Daro85 pisze:Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.

Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat :)
Jeszcze co najmniej o Siemianowicach zapomniałeś.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#30 Post autor: trajtek » 26 wrz 2015, 21:57

polaque pisze:
Daro85 pisze:Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.

Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat :)
Jeszcze o conajmniej Siemianowicach zapomniałeś.
A Mysłowice?

rifi
Posty: 624
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#31 Post autor: rifi » 26 wrz 2015, 22:00

trajtek pisze:
polaque pisze:
Daro85 pisze:Jeżeli sprawdzą się przewidywania o przyporządkowaniu Bet do linii 7 i 21 wtedy praktycznie na sieci TŚ zostaną 2 miasta, gdzie nie będzie kursował żaden wagon niskopodłogowy- będą to Czeladź i Ruda Śląska. Zakładam, że brak niskaczy w Zabrzu jest tymczasowy.

Niewątpliwie mamy więc postęp w ciągu ostatnich 4 lat :)
Jeszcze o conajmniej Siemianowicach zapomniałeś.
A Mysłowice?
No 3 miasta bez niskiej podłogi a kilkadziesiąt dzielnic w GOPie bez niskiej podłogi, robi różnicę.

Daro85
Posty: 13
Rejestracja: 20 lip 2015, 13:35
Lokalizacja: Bytom

#32 Post autor: Daro85 » 27 wrz 2015, 12:45

rifi pisze:No 3 miasta bez niskiej podłogi a kilkadziesiąt dzielnic w GOPie bez niskiej podłogi, robi różnicę.
Co nie zmienia faktu, że dostęp do niskiej podłogi rośnie i rośnie. Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale nie dalej niż 3-4 lata temu była jedynie 1 trasa, gdzie takie wagony kursowały- przez 3 miasta ;).

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#33 Post autor: adam86 » 27 wrz 2015, 16:10

Daro85 pisze:
rifi pisze:No 3 miasta bez niskiej podłogi a kilkadziesiąt dzielnic w GOPie bez niskiej podłogi, robi różnicę.
Co nie zmienia faktu, że dostęp do niskiej podłogi rośnie i rośnie. Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale nie dalej niż 3-4 lata temu była jedynie 1 trasa, gdzie takie wagony kursowały- przez 3 miasta ;).
A na 47 wagonów z niską podłogą w ruchu jest 30?;p
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#34 Post autor: tramwajarze z19 » 29 wrz 2015, 17:07

Dodam do ciekawostki fakt iż przeszkolenia dla motorniczych w Bytomiu i Będzinie wygląda następująco:
- Bytom: 100 motorniczych
- Będzin: 20? motorniczych
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#35 Post autor: Szociu » 20 paź 2015, 22:19

Po ogłoszonym niedawno przetargu na sprzątanie wagonów, można wywnioskować następujący podział wagonów Moderus Beta pomiędzy zajezdnie:
-Będzin 5 sztuk,
-Bytom 7 sztuk.

Źródło.

auri23
Posty: 167
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#36 Post autor: auri23 » 20 paź 2015, 22:31

W tym samym zestawieniu widzimy podział Pes 20/10 a obecnie jest 19/11.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 9162
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#37 Post autor: skoti » 20 paź 2015, 22:52

auri23 pisze:W tym samym zestawieniu widzimy podział Pes 20/10 a obecnie jest 19/11.
Tak to jest stan inwentarzowy taboru tramwajowego Spółki.
Ale termin realizacji zamówienia od 01.01.2016 r. - 31.12.2016 r.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#38 Post autor: Sebastian22 » 22 paź 2015, 18:02

a ja słyszałem ze będzie jednak równy podział 6/6

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#39 Post autor: Patryk105 » 23 paź 2015, 20:25

Około 15:20 Beta (bez numeru taborowego) śmigała przez plac Wolności w kierunku Zawodzia.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
menx
Posty: 82
Rejestracja: 13 sty 2014, 18:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#40 Post autor: menx » 23 paź 2015, 21:15

Tramwaje Śląskie kupiły 12 nowych, dwukierunkowych wagonów wyprodukowanych przez poznańską firmę Moderitrans. Połowa z nich będzie obsługiwać linie w Zagłębiu. - W tej chwili wagony już można oglądać w Sosnowcu czy Będzinie, właśnie je testujemy. Nowe wagony wyjadą wtedy, gdy sześć z nich dotrze do zajezdni w Będzinie. Na pewno stanie się to jeszcze w tym roku – tłumaczy Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.

Moderus Beta, czyli Skarbek możne jednocześnie przewieść 198 pasażerów (48 miejsc siedzących). Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 4 tablice wyświetlające przebieg trasy, a nad bezpieczeństwem będzie czuwał monitoring.
Info: UM Sosnowiec

Awatar użytkownika
PatrykBe
Posty: 705
Rejestracja: 27 mar 2013, 08:04
Lokalizacja: Bytom

#41 Post autor: PatrykBe » 25 paź 2015, 20:44

Dodam iż docelowo mają jeździć na 7.
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#42 Post autor: Boguś » 26 paź 2015, 20:07

PatrykBe pisze:Dodam iż docelowo mają jeździć na 7.
Nie tylko. Coraz więcej się także mówi o linii 5. Być może będą to dwa pociągi.

Ciekawie może być z będzińskimi Betami, bo linia 21 o której się najwięcej mówiło przy obsadzeniu tymi wagonami wcale nie jest taka pewna.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#43 Post autor: tramwajarze z19 » 29 paź 2015, 14:31

Obecna ilość Bet na Stroszku wynosi 9 wagonów z czego jedna jest na wypożyczeniu w Będzinie do szkoleń motorniczych.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

andrzejh69
Posty: 25
Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
Lokalizacja: Katowice

#44 Post autor: andrzejh69 » 29 paź 2015, 18:51

Wiadomo jest kiedy pierwsza Beta zacznie kursować liniowo? Jak motorniczowie już przeszkoleni w Bytomiu i część wagonów po odbiorach, to na co czekać?

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#45 Post autor: trajtek » 29 paź 2015, 19:14

andrzejh69 pisze:Wiadomo jest kiedy pierwsza Beta zacznie kursować liniowo? Jak motorniczowie już przeszkoleni w Bytomiu i część wagonów po odbiorach, to na co czekać?
Na start SKUP, bo w środku biednie z kasownikami, chyba że coś jeszcze stoi na przeszkodzie :-)

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#46 Post autor: tramwajarze z19 » 31 paź 2015, 21:45

Wczoraj na Stroszek dotarła 10 Beta o numerze #859.
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 9162
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#47 Post autor: skoti » 06 lis 2015, 13:55

Pierwsze “Skarbki” wyjadą 7.11.2015 r. na linię nr 5
Pierwsze dwa nowe wagony “Skarbek” od soboty 7.11.2015 r. zostaną skierowane do obsługi ruchu pasażerskiego. Obsługiwać będą linię nr 5, kursującą między Bytomiem a Zabrzem. Ostatni wagon firma Modertrans z Poznania dostarczy Tramwajom Śląskim w połowie listopada.


Spośród 12 zakupionych przez Tramwaje Śląskie dwukierunkowych wagonów nazwanych “Skarbkami”, firma Modertrans Poznań dostarczyła już do zajezdni w Bytomiu 11 wagonów. 2 z nich przechodzą odbiory techniczne, a 2 kolejne przejechały już do zajezdni w Będzinie, gdzie stacjonować będzie ich docelowo 5. – Ostatni wagon z Poznania ma zostać dostarczony do Bytomia pod koniec przyszłego tygodnia, a po zakończeniu odbiorów będziemy mogli mówić o zrealizowaniu tego zadania - mówi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada. Zakup tych wagonów jest elementem etapu II Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Wiadomo już gdzie i kiedy nowe wagony wyjadą po raz pierwszy do obsługi ruchu pasażerskiego. Od soboty 7.11.2015 r. dwa “Skarbki” będą codziennie obsługiwać linię nr 5 w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Zaborze pętla. Pierwszy Skarbek wyjedzie na trasę z zajezdni w Bytomiu Stroszku punktualnie o godzinie 4:00, a drugi 5 minut później.

Skarbek jest wagonem dwukierunkowym, ze środkowym członem niskopodłogowym, którego udział w całej długości tramwaju wynosi 26%. Wagon może jednorazowo przewieźć maksymalnie 198 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. Koszt zakupu 12 nowych wagonów wynosi 47,4 mln zł netto.
LINK

rifi
Posty: 624
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#48 Post autor: rifi » 06 lis 2015, 16:22

No i mamy linie 7 że skarbkami, haha

auri23
Posty: 167
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#49 Post autor: auri23 » 06 lis 2015, 16:36

Pojawienie się 2 pojazdów na linii 5 nie oznacza że nie pojadą na 7. Zajezdnia Stroszek będzie miała 7 takich wozów co sprawia że co najmniej 3 wylądują na 7ce.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#50 Post autor: DW » 06 lis 2015, 19:49

Z informacji TŚ wynika, że Bety pojawią się jutro na poc. 501 i 507. Zastąpią składy stopiątek.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość