Strona 3 z 4

Re: Reklamy na 2012N

: 18 maja 2023, 12:51
autor: Marek Olechnowicz
Szanowni Państwo,
chciałbym zapytać Państwa - jako sympatyków komunikacji tramwajowej - co sądzicie o reklamach, które spółka Tramwaje Śląskie zamieszcza na swych wagonach? Od wielu lat walczę, niestety mało skutecznie, z tą reklamozą. Szczególnie irytuje mnie zaklejanie okien folią OWV. Ostatnio skierowałem następujące pismo do TŚ S.A., ZTM, władz i radnych wszystkich miast, po których kursują tramwaje, a także do podmiotów publicznych, które na tramwajach się reklamują:


Wielmożni Państwo,

chciałbym zwrócić Państwa uwagę na problem uciążliwych dla pasażerów reklam, które umieszczane są na oknach wagonów tramwajowych spółki Tramwaje Śląskie S.A., a których elementy zasłaniają okna tychże wagonów, utrudniając, a wręcz uniemożliwiając pasażerom tramwajów wyglądanie przez nie. Samorządowa spółka Tramwaje Śląskie S.A. we współpracy z prywatną spółką Business Consulting od około 20 lat oszpeca swoje tramwaje, umieszczając na nich pstrokate, wielobarwne, przeskalowane, nieestetyczne reklamy. Zrozumiałym byłoby, w obecnej sytuacji ekonomicznej, gdzie mamy do czynienia ze wzrostem kosztów takich jak energia elektryczna uzyskiwanie dodatkowych wpływów przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. z tytułu działalności reklamowej, tym nie mniej jednak działalność ta winna posiadać pewne racjonalne ograniczenia, w tym przede wszystkim brak możliwości ekspozycji reklam na oknach wagonów tramwajowych. Jak dowiodę poniżej, możliwe jest uzyskiwanie większych przychodów z działalności reklamowej, przy jednoczesnym jej ucywilizowaniu. Do wykonywania reklam wielkoformatowych na tramwajach stosowana jest przez ich wykonawcę – spółkę Business Consulting folia typu one-way-vision (OWV). Wedle deklaracji spółki Tramwaje Śląskie S.A. przepuszczalność przedmiotowego tworzywa wynosi około 70%. Jest realnym, że okrągłe otwory w materiale tym stanowią 70% jego powierzchni, tym niemniej jego struktura sprawia, że po naklejeniu na szyby tramwaju wewnątrz panuje półmrok, a wyglądanie jest niemożliwe. Próby dostrzeżenia czegokolwiek za oknami tak oklejonego tramwaju męczą wzrok, niemożliwe jest odczytanie istotnych informacji na zewnątrz tramwaju. Widoczność dodatkowo pogarsza się w porze nocnej, a także w czasie opadów atmosferycznych. Powyższe skutkuje możliwością zgubienia się przez pasażerów (w znacznej mierze osób starszych), pominięcia przystanku – ogólnie utratą orientacji w terenie. Nie jest pomocny tu nawet system dynamicznej informacji pasażerskiej. Poniższa fotografia prezentuje realną widoczność przez folię OWV. Zaznaczyć warto, że pod reklamę wybierane są najczęściej wagony niskopodłogowe – w tym od jakiegoś czasu jedne z najnowszych w spółce - wagony typu Pesa 2012N. Nadmieniam, że przedmiotowe działania Tramwajów Śląskich S.A. stoją w jawnej sprzeczności z celami projektów unijnych realizowanych obecnie przez spółkę. I tak:
nie może być mowy o poprawie ogólnego wizerunku, atrakcyjności i komfortu systemu transportu publicznego dla podróżnych, bowiem komfort ulega w przypadku całkowitego oklejenia tramwaju drastycznemu pogorszeniu – a zatem o jakiejkolwiek atrakcyjności podróży tramwajem de facto pozbawionym okien nie może być mowy; wizerunek poprzez zachwianie spójnego systemu identyfikacji wizualnej komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM – obrazowo legnie w gruzach
trudno mówić o zmniejszeniu udziału komunikacji indywidualnej na rzecz publicznej, gdy celowo pogarsza się komfort podróży tramwajami, osiągając przy tym minimalne zyski (o czym dalej). Osobiście z uwagi na ryzyko obsłużenia mojego kursu przez wagon oklejony reklamą, nie korzystam z komunikacji tramwajowej obsługiwanej przez Tramwaje Śląskie (nad czym ubolewam)
w mojej ocenie działania polegające na oklejaniu wagonów tramwajowych folią reklamową stoją w sprzeczności z postulowanym przez Tramwaje Śląskie S.A. ograniczeniem negatywnego oddziaływania komunikacji tramwajowej na środowisko. Produkuje się bowiem do oklejenia każdego z wagonów kilkaset metrów kwadratowych różnego rodzaju folii, które zadrukowuje się farbami. Generuje to powstanie znacznej ilości odpadów z tworzyw sztucznych, które należy zutylizować. Nie jest to z pewnością postawa proekologiczna.

Należałoby w tym miejscu wspomnieć o aspekcie finansowym. W roku 2021 przychód z ogółu działalności reklamowej (a więc też z reklam na infrastrukturze, budynkach etc.) wyniósł w spółce Tramwaje Śląskie S.A. 355 059, 60 zł. przy ogólnym przychodzie na poziomie 242 410 870,53 zł, co stanowi niespełna 0,15 ogólnych przychodów spółki. Powstaje pytanie – czy warto oklejać okna w tramwajach dla tak niewielkich – w skali działalności przedsiębiorstwa przychodach? W mojej ocenie nie zmniejszyłoby przedmiotowych przychodów wycofanie możliwości oklejania okien przez reklamodawcę.

Przykład: Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Katowicach „Radio Katowice S.A.” zleciło spółce Business Consulting sp. z o.o. umieszczenie reklamy na wagonie niskopodłogowym Konstal/Alstom 116Nd o numerze inwentarzowym 806, należący do spółki Tramwaje Śląskie. Na wagonie tym została umieszczona grafika reklamowa, promująca jubileusz 95-lecia tej rozgłośni, oczywiście zaklejono wszystkie okna poza wyjściami ewakuacyjnymi. Zezwolono na roczny okres ekspozycji przez cały rok 2023. Zgodnie z informacją publiczną otrzymaną od spółki Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Katowicach „Radio Katowice S.A.” roczny koszt ekspozycji tej reklamy na wagonie tramwajowym wyniósł 5700 zł netto (sic!). Dodatkowo Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Katowicach „Radio Katowice S.A.” uiściło należność w kwocie 12 500 zł netto spółce Business Consulting tytułem wykonania przedmiotowej reklamy. Z powyższego wynika, że dzienny przychód spółki Tramwaje Śląskie z tytułu umieszczenia przedmiotowej reklamy wynosi w zaokrągleniu 15,61 zł netto! A zatem jest to równowartość niespełna 4 najtańszych biletów jednorazowych ZTM Katowice. Obrazowo rzecz ujmując, reklama dziennie przynosi przychód analogiczny z przychodem osiągniętym przez przewiezienie tramwajem 4 pasażerów na krótkim odcinku. Powstaje pytanie – czy dla tak niewielkiego zysku warto pozbawiać pasażerów komfortu podróży? Nadto zauważyć należy, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie na stronie internetowej: https://www.mpk.krakow.pl/pl/cennik-reklam/ (dostęp 17.05.2023) prezentuje cenniki reklam. Jest rzeczą oczywistą, że zaklejanie bocznych okien w wagonach tramwajowych jest absolutnie zabronione. Przewoźnik ten jednak dopuszcza ekspozycję materiałów reklamowych poniżej i powyżej linii okien. Zgodnie z informacją zawartą na wyżej przytoczonej stronie internetowej, roczny koszt ekspozycji reklamy wynosi na wagonie przegubowym, a więc analogicznym do posiadanego przez Tramwaje Śląskie S.A. wagonu typu 116Na wynosi 54 101 zł netto. A zatem blisko dziesięciokrotnie więcej aniżeli w spółce Tramwaje Śląskie (która swojego cennika nie podaje do wiadomości publicznej). Jeszcze raz należy w tym miejscu podkreślić, że krakowskie reklamy na tramwajach nie stanowią istotnej uciążliwości dla pasażerów, ponieważ nie umieszcza się na nich żadnych elementów na oknach. Nadto należy zauważyć, że potencjalnych odbiorców reklam w Krakowie jest mniej, aniżeli w miastach metropolii Silesia, Kraków bowiem zamieszkuje nieco ponad 800 000 mieszkańców, natomiast miasta, będące udziałowcami spółki Tramwaje Śląskie (wyłączając Gliwice) zamieszkuje łącznie około 1 400 000 mieszkańców. Proszę zatem wszystkich adresatów niniejszego pisma o wyjaśnienie czy też podjęcie działań zmierzających do wyjaśnienia tak ogromnej rozbieżności w kosztach ekspozycji reklam na tramwajach pomiędzy TŚ S.A., a MPK Kraków S.A. Nie jest również prawdą, że niemożliwe jest wykonanie ekspozycji na tramwajach z wyłączeniem szyb. Często bowiem te same kampanie realizowane są w Krakowie i GOP, przy czym projekty krakowskich reklam dostosowane są do wymogów tamtejszego przewoźnika i nie obejmują powierzchni okien.
Warto zaznaczyć, że skandalem w mojej ocenie jest przyczynianie się instytucji publicznych do drastycznego pogorszenia komfortu podróży tramwajami w GOP. I tak, na dzień dzisiejszy z moich obserwacji wynika, że reklamy zasłaniające okna w tramwajach zostały wykonane na zlecenie: Miasta Katowice (budżet obywatelski), NOSPR oraz Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Gorszy zwłaszcza reklama zlecona przez miasto Katowice. Rolą miasta jest dbanie o jakość przestrzeni publicznej, poprzez chociażby tworzenie uchwał krajobrazowych. Rolą miasta jest również zachęcanie mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej, zwłaszcza stosunkowo ekologicznej – tramwajowej. Natomiast celowe oszpecenie jednego z nowocześniejszych wagonów tramwajowych stanowi przeciwstawność ww. zadań miasta. Zauważyć należy, że władze innych miast, które posiadają komunikację tramwajową nie godzą się na oklejanie okien wagonów tramwajowych reklamami. Te są niedopuszczalne np. we wspomnianym już wcześniej Krakowie, Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Olsztynie i Bydgoszczy. Może warto czasem brać przykład z innych?
Nadto chcę zwrócić Państwa uwagę, że wyłączność na wykonywanie reklam na wagonach spółki Tramwaje Śląskie S.A., ma wspominana tu wielokrotnie spółka Business Consulting, podczas gdy inne agencje reklamowe również wykonują tego rodzaju zlecenia. Proszę sobie odpowiedzieć na pytanie, czy jest to korzystne finansowo dla spółki, której udziałowcami są samorządy?
Liczę na Państwa zainteresowanie estetyką taboru tramwajowego należącego do spółki Tramwaje Śląskie, a także na podjęcie z Państwa strony działań na rzecz przywrócenia normalności, tj. pełnej widzialności przez okna wagonów tramwajowych, kursujących po miastach Metropolii.

Re: Reklamy na 2012N

: 23 maja 2023, 00:14
autor: Łódzki Konstalarz
Marek Olechnowicz pisze:
18 maja 2023, 12:51
Szanowni Państwo,
chciałbym zapytać Państwa - jako sympatyków komunikacji tramwajowej - co sądzicie o reklamach, które spółka Tramwaje Śląskie zamieszcza na swych wagonach? Od wielu lat walczę, niestety mało skutecznie, z tą reklamozą. Szczególnie irytuje mnie zaklejanie okien folią OWV. Ostatnio skierowałem następujące pismo do TŚ S.A., ZTM, władz i radnych wszystkich miast, po których kursują tramwaje, a także do podmiotów publicznych, które na tramwajach się reklamują:


Wielmożni Państwo,

chciałbym zwrócić Państwa uwagę na problem uciążliwych dla pasażerów reklam, które umieszczane są na oknach wagonów tramwajowych spółki Tramwaje Śląskie S.A., a których elementy zasłaniają okna tychże wagonów, utrudniając, a wręcz uniemożliwiając pasażerom tramwajów wyglądanie przez nie. Samorządowa spółka Tramwaje Śląskie S.A. we współpracy z prywatną spółką Business Consulting od około 20 lat oszpeca swoje tramwaje, umieszczając na nich pstrokate, wielobarwne, przeskalowane, nieestetyczne reklamy. Zrozumiałym byłoby, w obecnej sytuacji ekonomicznej, gdzie mamy do czynienia ze wzrostem kosztów takich jak energia elektryczna uzyskiwanie dodatkowych wpływów przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. z tytułu działalności reklamowej, tym nie mniej jednak działalność ta winna posiadać pewne racjonalne ograniczenia, w tym przede wszystkim brak możliwości ekspozycji reklam na oknach wagonów tramwajowych. Jak dowiodę poniżej, możliwe jest uzyskiwanie większych przychodów z działalności reklamowej, przy jednoczesnym jej ucywilizowaniu. Do wykonywania reklam wielkoformatowych na tramwajach stosowana jest przez ich wykonawcę – spółkę Business Consulting folia typu one-way-vision (OWV). Wedle deklaracji spółki Tramwaje Śląskie S.A. przepuszczalność przedmiotowego tworzywa wynosi około 70%. Jest realnym, że okrągłe otwory w materiale tym stanowią 70% jego powierzchni, tym niemniej jego struktura sprawia, że po naklejeniu na szyby tramwaju wewnątrz panuje półmrok, a wyglądanie jest niemożliwe. Próby dostrzeżenia czegokolwiek za oknami tak oklejonego tramwaju męczą wzrok, niemożliwe jest odczytanie istotnych informacji na zewnątrz tramwaju. Widoczność dodatkowo pogarsza się w porze nocnej, a także w czasie opadów atmosferycznych. Powyższe skutkuje możliwością zgubienia się przez pasażerów (w znacznej mierze osób starszych), pominięcia przystanku – ogólnie utratą orientacji w terenie. Nie jest pomocny tu nawet system dynamicznej informacji pasażerskiej. Poniższa fotografia prezentuje realną widoczność przez folię OWV. Zaznaczyć warto, że pod reklamę wybierane są najczęściej wagony niskopodłogowe – w tym od jakiegoś czasu jedne z najnowszych w spółce - wagony typu Pesa 2012N. Nadmieniam, że przedmiotowe działania Tramwajów Śląskich S.A. stoją w jawnej sprzeczności z celami projektów unijnych realizowanych obecnie przez spółkę. I tak:
nie może być mowy o poprawie ogólnego wizerunku, atrakcyjności i komfortu systemu transportu publicznego dla podróżnych, bowiem komfort ulega w przypadku całkowitego oklejenia tramwaju drastycznemu pogorszeniu – a zatem o jakiejkolwiek atrakcyjności podróży tramwajem de facto pozbawionym okien nie może być mowy; wizerunek poprzez zachwianie spójnego systemu identyfikacji wizualnej komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM – obrazowo legnie w gruzach
trudno mówić o zmniejszeniu udziału komunikacji indywidualnej na rzecz publicznej, gdy celowo pogarsza się komfort podróży tramwajami, osiągając przy tym minimalne zyski (o czym dalej). Osobiście z uwagi na ryzyko obsłużenia mojego kursu przez wagon oklejony reklamą, nie korzystam z komunikacji tramwajowej obsługiwanej przez Tramwaje Śląskie (nad czym ubolewam)
w mojej ocenie działania polegające na oklejaniu wagonów tramwajowych folią reklamową stoją w sprzeczności z postulowanym przez Tramwaje Śląskie S.A. ograniczeniem negatywnego oddziaływania komunikacji tramwajowej na środowisko. Produkuje się bowiem do oklejenia każdego z wagonów kilkaset metrów kwadratowych różnego rodzaju folii, które zadrukowuje się farbami. Generuje to powstanie znacznej ilości odpadów z tworzyw sztucznych, które należy zutylizować. Nie jest to z pewnością postawa proekologiczna.

Należałoby w tym miejscu wspomnieć o aspekcie finansowym. W roku 2021 przychód z ogółu działalności reklamowej (a więc też z reklam na infrastrukturze, budynkach etc.) wyniósł w spółce Tramwaje Śląskie S.A. 355 059, 60 zł. przy ogólnym przychodzie na poziomie 242 410 870,53 zł, co stanowi niespełna 0,15 ogólnych przychodów spółki. Powstaje pytanie – czy warto oklejać okna w tramwajach dla tak niewielkich – w skali działalności przedsiębiorstwa przychodach? W mojej ocenie nie zmniejszyłoby przedmiotowych przychodów wycofanie możliwości oklejania okien przez reklamodawcę.

Przykład: Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Katowicach „Radio Katowice S.A.” zleciło spółce Business Consulting sp. z o.o. umieszczenie reklamy na wagonie niskopodłogowym Konstal/Alstom 116Nd o numerze inwentarzowym 806, należący do spółki Tramwaje Śląskie. Na wagonie tym została umieszczona grafika reklamowa, promująca jubileusz 95-lecia tej rozgłośni, oczywiście zaklejono wszystkie okna poza wyjściami ewakuacyjnymi. Zezwolono na roczny okres ekspozycji przez cały rok 2023. Zgodnie z informacją publiczną otrzymaną od spółki Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Katowicach „Radio Katowice S.A.” roczny koszt ekspozycji tej reklamy na wagonie tramwajowym wyniósł 5700 zł netto (sic!). Dodatkowo Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Katowicach „Radio Katowice S.A.” uiściło należność w kwocie 12 500 zł netto spółce Business Consulting tytułem wykonania przedmiotowej reklamy. Z powyższego wynika, że dzienny przychód spółki Tramwaje Śląskie z tytułu umieszczenia przedmiotowej reklamy wynosi w zaokrągleniu 15,61 zł netto! A zatem jest to równowartość niespełna 4 najtańszych biletów jednorazowych ZTM Katowice. Obrazowo rzecz ujmując, reklama dziennie przynosi przychód analogiczny z przychodem osiągniętym przez przewiezienie tramwajem 4 pasażerów na krótkim odcinku. Powstaje pytanie – czy dla tak niewielkiego zysku warto pozbawiać pasażerów komfortu podróży? Nadto zauważyć należy, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie na stronie internetowej: https://www.mpk.krakow.pl/pl/cennik-reklam/ (dostęp 17.05.2023) prezentuje cenniki reklam. Jest rzeczą oczywistą, że zaklejanie bocznych okien w wagonach tramwajowych jest absolutnie zabronione. Przewoźnik ten jednak dopuszcza ekspozycję materiałów reklamowych poniżej i powyżej linii okien. Zgodnie z informacją zawartą na wyżej przytoczonej stronie internetowej, roczny koszt ekspozycji reklamy wynosi na wagonie przegubowym, a więc analogicznym do posiadanego przez Tramwaje Śląskie S.A. wagonu typu 116Na wynosi 54 101 zł netto. A zatem blisko dziesięciokrotnie więcej aniżeli w spółce Tramwaje Śląskie (która swojego cennika nie podaje do wiadomości publicznej). Jeszcze raz należy w tym miejscu podkreślić, że krakowskie reklamy na tramwajach nie stanowią istotnej uciążliwości dla pasażerów, ponieważ nie umieszcza się na nich żadnych elementów na oknach. Nadto należy zauważyć, że potencjalnych odbiorców reklam w Krakowie jest mniej, aniżeli w miastach metropolii Silesia, Kraków bowiem zamieszkuje nieco ponad 800 000 mieszkańców, natomiast miasta, będące udziałowcami spółki Tramwaje Śląskie (wyłączając Gliwice) zamieszkuje łącznie około 1 400 000 mieszkańców. Proszę zatem wszystkich adresatów niniejszego pisma o wyjaśnienie czy też podjęcie działań zmierzających do wyjaśnienia tak ogromnej rozbieżności w kosztach ekspozycji reklam na tramwajach pomiędzy TŚ S.A., a MPK Kraków S.A. Nie jest również prawdą, że niemożliwe jest wykonanie ekspozycji na tramwajach z wyłączeniem szyb. Często bowiem te same kampanie realizowane są w Krakowie i GOP, przy czym projekty krakowskich reklam dostosowane są do wymogów tamtejszego przewoźnika i nie obejmują powierzchni okien.
Warto zaznaczyć, że skandalem w mojej ocenie jest przyczynianie się instytucji publicznych do drastycznego pogorszenia komfortu podróży tramwajami w GOP. I tak, na dzień dzisiejszy z moich obserwacji wynika, że reklamy zasłaniające okna w tramwajach zostały wykonane na zlecenie: Miasta Katowice (budżet obywatelski), NOSPR oraz Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Gorszy zwłaszcza reklama zlecona przez miasto Katowice. Rolą miasta jest dbanie o jakość przestrzeni publicznej, poprzez chociażby tworzenie uchwał krajobrazowych. Rolą miasta jest również zachęcanie mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej, zwłaszcza stosunkowo ekologicznej – tramwajowej. Natomiast celowe oszpecenie jednego z nowocześniejszych wagonów tramwajowych stanowi przeciwstawność ww. zadań miasta. Zauważyć należy, że władze innych miast, które posiadają komunikację tramwajową nie godzą się na oklejanie okien wagonów tramwajowych reklamami. Te są niedopuszczalne np. we wspomnianym już wcześniej Krakowie, Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Olsztynie i Bydgoszczy. Może warto czasem brać przykład z innych?
Nadto chcę zwrócić Państwa uwagę, że wyłączność na wykonywanie reklam na wagonach spółki Tramwaje Śląskie S.A., ma wspominana tu wielokrotnie spółka Business Consulting, podczas gdy inne agencje reklamowe również wykonują tego rodzaju zlecenia. Proszę sobie odpowiedzieć na pytanie, czy jest to korzystne finansowo dla spółki, której udziałowcami są samorządy?
Liczę na Państwa zainteresowanie estetyką taboru tramwajowego należącego do spółki Tramwaje Śląskie, a także na podjęcie z Państwa strony działań na rzecz przywrócenia normalności, tj. pełnej widzialności przez okna wagonów tramwajowych, kursujących po miastach Metropolii.

Czy mógłbyś przestać wygłaszać swoje wywody dalej niż poza stroną na fejsie? Tutaj ten wpis jest totalnie nie na miejscu moim zdaniem i licze na jego usunięcie, my tutaj wpisujemy jaka reklama jeździ na danym wagonie i gdzieś mamy to czy okna są zaklejone czy nie bo nas to nie obchodzi...

Re: Reklamy na 2012N

: 23 maja 2023, 07:31
autor: Nex838
Ale to jednak forum dyskusyjne. Każdy tutaj ma prawo do wyrażenia swojej opinii.

Swoją prywatną opinię na temat treści postu schowam do kieszeni, ale w sumie skoro wywód tyczy się ogółem reklam na tramwajach, to znajduje się w złym wątku.

Re: Reklamy na 2012N

: 23 maja 2023, 13:55
autor: Marek Olechnowicz
Proszę zatem poniżej wykaz wszystkich reklam, które obecnie są eksponowane na tramwajach.

Osobiście uważam reklamy w takiej formie jako szczytowy przejaw bylejakości i troski o estetykę. Coraz więcej miast pozbywa się reklam w takiej formie. W ogóle reklamoza - nie tylko na tramwajach, ale i na budynkach, billboardach jest wyrzucana z coraz większej ilości miast ( np.Gdańsk, Sopot, Kraków). Dlaczego nie z tworu o nazwie GZM?
Zdanie podobne do mojego ma wiele osób, zbieram obecnie podpisy osób (zwykłych pasażerów) oburzonych zaklejaniem szyb i jest ich już bardzo dużo. Poza tym to się zwyczajnie nie opłaca, bo ceny są rażąco niskie.
Ciekawy byłem po prostu, czy nie jest waszym zdaniem lepiej przyswajalną taka forma reklamy, jak w Krakowie. Ot, tyle.
wykaz reklam.JPG

Re: Reklamy na 2012N

: 25 maja 2023, 06:54
autor: IgorMike
Marek Olechnowicz pisze:
23 maja 2023, 13:55
Zdanie podobne do mojego ma wiele osób, zbieram obecnie podpisy osób (zwykłych pasażerów) oburzonych zaklejaniem szyb i jest ich już bardzo dużo.
A pod czym konkretnie te podpisy i co masz nadzieję osiągnąć ich zbieraniem?

Re: Reklamy na 2012N

: 25 maja 2023, 12:42
autor: Marek Olechnowicz
Pod wnioskiem o zaniechanie umieszczania reklam na oknach kierowanym do Tramwajów Śląskich S.A. ZTM jest kontynuatorem starej umowy z KZK-GOP, która dopuszcza tego rodzaju reklamy. Dodatkowo w najbliższym czasie poinformuję Radę Nadzorczą TŚ S.A. o moich ustaleniach.
Moim celem jest ucywilizowanie reklam w Tramwajach Śląskich przynajmniej poprzez wyłączenie wszystkich okien z możliwości i oklejania.

Re: Reklamy na 2012N

: 25 maja 2023, 17:13
autor: elot360
Łódzki Konstalarz pisze:
23 maja 2023, 00:14
Czy mógłbyś przestać wygłaszać swoje wywody dalej niż poza stroną na fejsie?
Skoro już o tym mowa, ktoś może podlinkować tą stronę na fejsie?

Re: Reklamy na 2012N

: 25 maja 2023, 21:50
autor: Marek Olechnowicz

Re: Reklamy na 2012N

: 29 maja 2023, 15:38
autor: Krzyżyk1007
#829 w reklamie Madej Wróbel Kiełbasa Zbójnicka

Re: Reklamy na 2012N

: 29 maja 2023, 15:44
autor: Łódzki Konstalarz
Komentarz o reklamie na oknach za 3... 2... 1...

Re: Reklamy na 2012N

: 30 maja 2023, 11:58
autor: patryk01
#830 Madej wróbel

Re: Reklamy na 2012N

: 05 cze 2023, 12:43
autor: patryk01
Marek Olechnowicz pisze:
23 maja 2023, 13:55
Proszę zatem poniżej wykaz wszystkich reklam, które obecnie są eksponowane na tramwajach.

Osobiście uważam reklamy w takiej formie jako szczytowy przejaw bylejakości i troski o estetykę. Coraz więcej miast pozbywa się reklam w takiej formie. W ogóle reklamoza - nie tylko na tramwajach, ale i na budynkach, billboardach jest wyrzucana z coraz większej ilości miast ( np.Gdańsk, Sopot, Kraków). Dlaczego nie z tworu o nazwie GZM?
Zdanie podobne do mojego ma wiele osób, zbieram obecnie podpisy osób (zwykłych pasażerów) oburzonych zaklejaniem szyb i jest ich już bardzo dużo. Poza tym to się zwyczajnie nie opłaca, bo ceny są rażąco niskie.
Ciekawy byłem po prostu, czy nie jest waszym zdaniem lepiej przyswajalną taka forma reklamy, jak w Krakowie. Ot, tyle.

wykaz reklam.JPG
Gdzie można znaleźć taką stronę z takimi informacjami reklam ?

Re: Reklamy na 2012N

: 08 cze 2023, 22:00
autor: Marek Olechnowicz
Można zawnioskować do TŚ S.A. o udostępnienie informacji publicznej i oni mają obowiązek tego rodzaju informacje przekazać.

Re: Reklamy na 2012N

: 03 lip 2023, 09:22
autor: patryk01
#834 ma nową reklamę uniwersytetu śląskiego

Info do potwierdzenia #833 ma nową reklamę

Re: Reklamy na 2012N

: 03 lip 2023, 09:25
autor: elot360
Potwierdzam że wagon #833 ma jakąś żółto granatową reklamę

Re: Reklamy na 2012N

: 03 lip 2023, 20:52
autor: patryk01
elot360 pisze:
03 lip 2023, 09:25
Potwierdzam że wagon #833 ma jakąś żółto granatową reklamę
To jest Reklama Bruk SA

Re: Reklamy na 2012N

: 12 lip 2023, 09:06
autor: Krzyżyk1007
#834 ma taką olepe UŚ o ekologii

Re: Reklamy na 2012N

: 12 lip 2023, 12:00
autor: patryk01
Krzyżyk1007 pisze:
12 lip 2023, 09:06
#834 ma taką olepe UŚ o ekologii
Ja mam lepsze i dawno już jest

Re: Reklamy na 2012N

: 17 lip 2023, 21:50
autor: patryk01
#841 czerwony bez reklamy

Re: Reklamy na 2012N

: 20 lip 2023, 14:34
autor: Krzyżyk1007
patryk01 pisze:
12 lip 2023, 12:00
Krzyżyk1007 pisze:
12 lip 2023, 09:06
#834 ma taką olepe UŚ o ekologii
Ja mam lepsze i dawno już jest
czy lepsze to wątpię, ale chodzi o to, że olepa się zmieniła, ale reklamuje to samo.

Re: Reklamy na 2012N

: 03 sie 2023, 13:40
autor: Krzyżyk1007
#841 w reklamie Marecki

Re: Reklamy na 2012N

: 06 sie 2023, 14:18
autor: patryk01
#838 ma reklamę Rawa blues festival

Re: Reklamy na 2012N

: 07 sie 2023, 12:07
autor: #530+540
#845 w reklamie Diety od brokuła

Re: Reklamy na 2012N

: 08 sie 2023, 08:02
autor: Seba77
#834 ma nową reklamę odnośnie Coca Coli.

Re: Reklamy na 2012N

: 22 wrz 2023, 14:04
autor: patryk01
#834 bez reklamy

Re: Reklamy na 2012N

: 22 wrz 2023, 14:05
autor: patryk01
#845 nowa reklama łap izotonik DrWitt

Re: Reklamy na 2012N

: 02 paź 2023, 11:18
autor: patryk01
Czy widział ktoś na trasie #821?

Re: Reklamy na 2012N

: 03 paź 2023, 06:56
autor: mlody_ponczek
patryk01 pisze:
02 paź 2023, 11:18
Czy widział ktoś na trasie #821?
Tak wczoraj wieczorem jeździł na 0

Re: Reklamy na 2012N

: 03 paź 2023, 08:31
autor: patryk01
mlody_ponczek pisze:
03 paź 2023, 06:56
patryk01 pisze:
02 paź 2023, 11:18
Czy widział ktoś na trasie #821?
Tak wczoraj wieczorem jeździł na 0
Dostał nową reklamę ?

Re: Reklamy na 2012N

: 03 paź 2023, 18:32
autor: mlody_ponczek
patryk01 pisze:
03 paź 2023, 08:31
mlody_ponczek pisze:
03 paź 2023, 06:56
patryk01 pisze:
02 paź 2023, 11:18
Czy widział ktoś na trasie #821?
Tak wczoraj wieczorem jeździł na 0
Dostał nową reklamę ?
Nie, jest czysty.

Re: Reklamy na 2012N

: 05 paź 2023, 21:38
autor: Damien
#837 ma po jednej stronie trambox pion wyborczy. Tego jeszcze nie grali na Pesach.

Re: Reklamy na 2012N

: 10 paź 2023, 16:19
autor: patryk01
Damien pisze:
05 paź 2023, 21:38
#837 ma po jednej stronie trambox pion wyborczy. Tego jeszcze nie grali na Pesach.
#836 też ma trambox pion wyborczy

#827 bez reklamy

Re: Reklamy na 2012N

: 20 lis 2023, 12:04
autor: patryk01
#829 ma tą samą co #833
#830 bez reklamy

Informacja do potwierdzenia #845 ma nową reklamę

Re: Reklamy na 2012N

: 21 lis 2023, 12:41
autor: Krzyżyk1007
#829 ma reklamę Bruk S.A. ale nie tą samą co #833

Re: Reklamy na 2012N

: 22 lis 2023, 14:02
autor: #530+540
#842 Katopolis
#845 Aluplast

Re: Reklamy na 2012N

: 25 lis 2023, 14:36
autor: Krzyżyk1007
#845 wygląda tak

Re: Reklamy na 2012N

: 27 lis 2023, 16:32
autor: patryk01
#838 z reklama silesii

Re: Reklamy na 2012N

: 01 gru 2023, 08:07
autor: Makaronik451
Tak wygląda #842

Re: Reklamy na 2012N

: 28 gru 2023, 21:10
autor: patryk01
#827 Śląskie centrum wolności i solidarności

#842 z nową reklamą Diety od brokuła

Re: Reklamy na 2012N

: 31 gru 2023, 16:54
autor: Seba77
Również reklamę którą ma #842 posiada też #843.

Re: Reklamy na 2012N

: 07 sty 2024, 11:39
autor: Marek Olechnowicz
Moje protesty przynoszą pewien, choć nie w pełni zadawalający efekt. Po stronie z drzwiami w nowych realizacjach nie zakleja się okien. Jak widać da się zrobić reklamę, gdzie okna są niezasłonięte. Dlaczego zatem nie zaprzestać oklejania okien po stronie bez drzwi?

Re: Reklamy na 2012N

: 07 sty 2024, 11:51
autor: Nex838
Tramwaje Śląskie już mają to do siebie, że zawsze sprawiają niepotrzebny opór. "Bo tak było, więc musi tak być".

Re: Reklamy na 2012N

: 08 sty 2024, 15:23
autor: patryk01
#838 z nową reklamą Agata meble

Re: Reklamy na 2012N

: 13 sty 2024, 18:08
autor: Trampesar6
#821 - Intel Extreme Masters

Re: Reklamy na 2012N

: 06 mar 2024, 18:44
autor: patryk01
#837 festiwal polskiego rapu (2024.01.19)

Re: Reklamy na 2012N

: 06 mar 2024, 18:45
autor: patryk01
#821 #827 #837 i #842 mają reklamę IKEA

Re: Reklamy na 2012N

: 11 mar 2024, 14:10
autor: Krzyżyk1007
#831 w reklamiw decyduj o swoim mieście - Miasto Katowice

Re: Reklamy na 2012N

: 09 kwie 2024, 10:11
autor: patryk01
Info do potwierdzenia

#838 i #843 mają nowa reklame

Re: Reklamy na 2012N

: 09 kwie 2024, 13:21
autor: Krzyżyk1007
Potwierdzam #838 reklamuje uniwersytet MERITO

Re: Reklamy na 2012N

: 09 kwie 2024, 14:02
autor: patryk01
Krzyżyk1007 pisze:
09 kwie 2024, 13:21
Potwierdzam #838 reklamuje uniwersytet MERITO
Za to #843 reklamuje Ryanair