Sprawy bieżące

Dyskusje o wagonach Twist 2012N.
Wiadomość
Autor
adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#151 Post autor: adam86 » 05 cze 2014, 20:58

polaraxa pisze:Od 04/06/2014 na stan R-2 wciągnięto #825 i #826 w zamian za #821 i #822. Jednak rejon wykazuje tylko 6 szt. wagonów 2012N. Chodzi o to, że tylko 6 wagonów może posiadać kasowniki dualne, więc co jakiś czas jedne wagony będzie się zastępować innymi.
A reszta to jest na czyim stanie?
KZKGOP 1779

polaraxa
Posty: 390
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#152 Post autor: polaraxa » 09 cze 2014, 19:41

Reszty NIE MA. Od dnia 09/06/2014 ilość PES na Zawodziu: 17 szt., przywieziono #836.

polaraxa
Posty: 390
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#153 Post autor: polaraxa » 18 cze 2014, 08:02

Ubiegłej nocy dotarł do Zawodzia #837. Stan 2012N na dzień 18/06/2014 - 18 szt.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8588
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#154 Post autor: skoti » 30 cze 2014, 13:17


genz
Posty: 56
Rejestracja: 26 lis 2006, 23:10
Lokalizacja: Katowice

#155 Post autor: genz » 30 cze 2014, 13:33

Około północy dotarła na Zawodzie.
genz

polaraxa
Posty: 390
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#156 Post autor: polaraxa » 04 lip 2014, 11:25

Od 30/06/2014 stan 2012N na Zawodziu wynosi 20 szt. /ostatni #839/. Kilka dni wcześniej został odebrany #838. Tym samym została zakończona dostawa tych wagonów do Zawodzia. Co do pozostałych 10 szt., nie ma jednoznacznej decyzji czy przyjadą na postój do R-2, czy pojadą już do R-1.

pycio1400
Posty: 476
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#157 Post autor: pycio1400 » 04 lip 2014, 13:36

polaraxa pisze:Od 30/06/2014 stan 2012N na Zawodziu wynosi 20 szt. /ostatni #839/. Kilka dni wcześniej został odebrany #838. Tym samym została zakończona dostawa tych wagonów do Zawodzia. Co do pozostałych 10 szt., nie ma jednoznacznej decyzji czy przyjadą na postój do R-2, czy pojadą już do R-1.
Z informacji uzyskanych przeze mnie w TŚ, mają one bezpośrednio być wysyłane do Będzina.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5396
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#158 Post autor: luki » 04 lip 2014, 14:49

pycio1400 pisze:Z informacji uzyskanych przeze mnie w TŚ, mają one bezpośrednio być wysyłane do Będzina.
Z tą bezpośredniością nie byłbym taki pewny, bo słyszałem coś o nocnym desancie w Sosnowcu. :twisted:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

pycio1400
Posty: 476
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#159 Post autor: pycio1400 » 04 lip 2014, 14:52

Oczywiście luki, że mają być wyładowywane poza zajezdnią, gdyż laweta nie wjedzie na teren zajezdni Będzin. :-) Pierwszy wagon ma być holowany do zajezdni innym składem, a reszta już innymi PESAmi. :-) Pisząc bezpośrednio do Będzina, miałem na myśli to, że nie będą one stacjonowały chwilowo na Zawodziu. :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez pycio1400, łącznie zmieniany 2 razy.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5396
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#160 Post autor: luki » 04 lip 2014, 14:55

pycio1400 pisze: Pisząc bezpośrednio do Będzina, miałem na myśli to, że nie będą one stacjonowały chwilowo na Zawodziu. :)
Spoko. ;-)
pycio1400 pisze:Pierwszy wagon ma być holowany do zajezdni innym składem (...)
Twist zasadniczo powinien być ciągnięty składem 3x105N.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

pycio1400
Posty: 476
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#161 Post autor: pycio1400 » 04 lip 2014, 22:22

luki pisze:
pycio1400 pisze:Pierwszy wagon ma być holowany do zajezdni innym składem (...)
Twist zasadniczo powinien być ciągnięty składem 3x105N.
Skład jest w stanie bezproblemowo zholować Pesę. :-)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#162 Post autor: Boguś » 06 lip 2014, 12:31

Wstrzymać ruch to należałoby na trasie Sosnowiec - Będzin Zajezdnia. :) Zapewne prędkość holowania wyniesie max. 10 km/h.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

polaraxa
Posty: 390
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#163 Post autor: polaraxa » 07 lip 2014, 19:43

A po co PESĘ holować? Na Zawodziu po zjeździe z lawety i odblokowaniu zabezpieczeń pantografu, każda samodzielnie wjeżdżała na halę (poza #820, ta jechała na akumulatorach). Obecnie każdy dostarczony wagon jest od razu gotowy do jazdy samodzielnej.

pycio1400
Posty: 476
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#164 Post autor: pycio1400 » 07 lip 2014, 19:57

polaraxa pisze:A po co PESĘ holować? Na Zawodziu po zjeździe z lawety i odblokowaniu zabezpieczeń pantografu, każda samodzielnie wjeżdżała na halę (poza #820, ta jechała na akumulatorach). Obecnie każdy dostarczony wagon jest od razu gotowy do jazdy samodzielnej.
Ja wiem tylko tyle, że mają być one holowane. ;)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8588
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#165 Post autor: skoti » 07 lip 2014, 20:47

pycio1400 pisze:
polaraxa pisze:A po co PESĘ holować? Na Zawodziu po zjeździe z lawety i odblokowaniu zabezpieczeń pantografu, każda samodzielnie wjeżdżała na halę (poza #820, ta jechała na akumulatorach). Obecnie każdy dostarczony wagon jest od razu gotowy do jazdy samodzielnej.
Ja wiem tylko tyle, że mają być one holowane. ;)
No tak, z lawety na Zawodzie, a tu z centrum Sosnowca do Będzina. Możliwe, że jeszcze nie są dopuszczone do ruchu, coś a'la rejestracja.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#166 Post autor: Sebastian22 » 07 lip 2014, 23:21

skoti pisze:
pycio1400 pisze:
polaraxa pisze:A po co PESĘ holować? Na Zawodziu po zjeździe z lawety i odblokowaniu zabezpieczeń pantografu, każda samodzielnie wjeżdżała na halę (poza #820, ta jechała na akumulatorach). Obecnie każdy dostarczony wagon jest od razu gotowy do jazdy samodzielnej.
Ja wiem tylko tyle, że mają być one holowane. ;)
No tak, z lawety na Zawodzie, a tu z centrum Sosnowca do Będzina. Możliwe, że jeszcze nie są dopuszczone do ruchu, coś a'la rejestracja.
No i ew. jazda powolna ze względu na "dziewiczy" kurs i przetestowanie wszelkich krawężników. ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#167 Post autor: Boguś » 10 lip 2014, 22:16

skoti pisze:
pycio1400 pisze:
polaraxa pisze:A po co PESĘ holować? Na Zawodziu po zjeździe z lawety i odblokowaniu zabezpieczeń pantografu, każda samodzielnie wjeżdżała na halę (poza #820, ta jechała na akumulatorach). Obecnie każdy dostarczony wagon jest od razu gotowy do jazdy samodzielnej.
Ja wiem tylko tyle, że mają być one holowane. ;)
No tak, z lawety na Zawodzie, a tu z centrum Sosnowca do Będzina. Możliwe, że jeszcze nie są dopuszczone do ruchu, coś a'la rejestracja.
Ale Pesy mają dopuszczenie do ruchu.
Sebastian22 pisze:No i ew. jazda powolna ze względu na "dziewiczy" kurs i przetestowanie wszelkich krawężników. ;)
To przede wszystkim i obstawa z każdej strony, by się przypadkiem nie wykoleiła.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#168 Post autor: Iwo » 16 lip 2014, 18:40

skoti pisze:
pycio1400 pisze:
polaraxa pisze:A po co PESĘ holować? Na Zawodziu po zjeździe z lawety i odblokowaniu zabezpieczeń pantografu, każda samodzielnie wjeżdżała na halę (poza #820, ta jechała na akumulatorach). Obecnie każdy dostarczony wagon jest od razu gotowy do jazdy samodzielnej.
Ja wiem tylko tyle, że mają być one holowane. ;)
No tak, z lawety na Zawodzie, a tu z centrum Sosnowca do Będzina. Możliwe, że jeszcze nie są dopuszczone do ruchu, coś a'la rejestracja.
Dziś w nocy pierwsza Pesa trafi do Będzina. Holowana lub pchana będzie przez skład Moderusów. Następny wagon, dostawa w nocy w niedzielę.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Szymek.
Posty: 236
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#169 Post autor: Szymek. » 16 lip 2014, 21:14

Iwo pisze:Następny wagon, dostawa w nocy w niedzielę.
Z soboty na niedzielę czy z niedzieli na poniedziałek?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Szymek., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#170 Post autor: Damian_1947 » 17 lip 2014, 03:31

Dziś o godzinie 2:11 wagon #840 "Rysiek" przekroczył bramę zajezdni R-1. Rozładunek i przejazd odbył się bezproblemowo. Wagon dotarł do zajezdni o własnych siłach.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#171 Post autor: Linia26 » 17 lip 2014, 10:19

Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#172 Post autor: Sebastian22 » 17 lip 2014, 12:59

Czyli 10 Twistów będzie stało pół roku i czekało na otwarcie 15-stki czy może pojadą na Milowice, po tymczasowej trasie?

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#173 Post autor: Damian_1947 » 17 lip 2014, 13:26

Sebastian22 pisze:Czyli 10 Twistów będzie stało pół roku i czekało na otwarcie 15-stki czy może pojadą na Milowice, po tymczasowej trasie?
Nie nam to oceniać. Ale stan torowiska do Milowic nie jest tak dobry, aby Twisty mogły tam jeździć. Pożyjemy, zobaczymy. Ekscytujecie się, jakby nie wiem co się działo. Spokojniej należy podejść do sprawy.
Pozdrawiam ;)

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#174 Post autor: DW » 17 lip 2014, 13:44

Sebastian22 pisze:Czyli 10 Twistów będzie stało pół roku i czekało na otwarcie 15-stki czy może pojadą na Milowice, po tymczasowej trasie?
Trasa z Sosnowca do Katowic ma zostać otwarta we wrześniu. Wtedy ma zostać wznowione kursowanie 15-stki na całej trasie.
Do Milowic Twisty na pewno nie pojadą. Przez najbliższe kilka tygodni będą trwały dostawy, a musi się z nimi jeszcze zaznajomić obsługa i zakończyć choćby najważniejsze remonty, aby wozy się nie rozsypały po paru dniach. ;)

Poza tym, w Katowicach jeszcze przez jakiś czas część wozów też będzie stała. Chyba, że jeszcze bardziej wzmocnią 35 i będzie jeździło co 2/3 minuty. ;)

rifi
Posty: 544
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#175 Post autor: rifi » 17 lip 2014, 15:05

Torowisko wbudowane w jezdnię Jana Sobieskiego w Sosnowcu od połączenia torowego do granic miasta Katowice ma się zakończyć najpóźniej do 30.12., więc nie byłbym taki pewny tego września. Prędzej we wrześniu wróci 14 na swoją trasę.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ie-nr-27a/

Jak dobrze pamiętam, to użytkownik polaraxa jasno napisał, że na stanie zajezdni Zawodzie jest tylko 6 PES, bo tylko 6 może mieć kasowniki dualne. Więc jak by zwiększyli częstotliwość do 2/3 minuty, to i tak na 116Nd lub 105Na. Bo w obecnej chwili i tak wszystko nie jest obsadzone Twistami, a jak wypada Karlik, to za niego kursuje 105Na lub 2x105Na.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#176 Post autor: Damian_1947 » 17 lip 2014, 15:14

rifi pisze:Torowisko wbudowane w jezdnię Jana Sobieskiego w Sosnowcu od połączenia torowego do granic miasta Katowice ma się zakończyć najpóźniej do 30.12., więc nie byłbym taki pewny tego września. Prędzej we wrześniu wróci 14 na swoją trasę.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ie-nr-27a/

Jak dobrze pamiętam, to użytkownik polaraxa jasno napisał, że na stanie zajezdni Zawodzie jest tylko 6 PES, bo tylko 6 może mieć kasowniki dualne. Więc jak by zwiększyli częstotliwość do 2/3 minuty, to i tak na 116Nd lub 105Na. Bo w obecnej chwili i tak wszystko nie jest obsadzone Twistami, a jak wypada Karlik, to za niego kursuje 105Na lub 2x105Na.
Nie tyle co 6 PES jest na stanie, bo na stanie jest 20 wozów. Problem jest taki, że jest 6 kpl. kasowników dualnych i są one suskcesywnie przekładane do innych wozów tak, aby mogły się te wozy "dotrzeć" na linii.
Pozdrawiam ;)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#177 Post autor: Slim » 17 lip 2014, 15:23

rifi pisze:Torowisko wbudowane w jezdnię Jana Sobieskiego w Sosnowcu od połączenia torowego do granic miasta Katowice ma się zakończyć najpóźniej do 30.12., więc nie byłbym taki pewny tego września. Prędzej we wrześniu wróci 14 na swoją trasę.
14 na trasę ma wyjechać 2. sierpnia, natomiast 15 powinna wyjechać za około 2 miesiące.

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#178 Post autor: DW » 17 lip 2014, 16:02

Damian_1947 pisze:
rifi pisze:Jak dobrze pamiętam, to użytkownik polaraxa jasno napisał, że na stanie zajezdni Zawodzie jest tylko 6 PES, bo tylko 6 może mieć kasowniki dualne. Więc jak by zwiększyli częstotliwość do 2/3 minuty, to i tak na 116Nd lub 105Na. Bo w obecnej chwili i tak wszystko nie jest obsadzone Twistami, a jak wypada Karlik, to za niego kursuje 105Na lub 2x105Na.
Nie tyle co 6 PES jest na stanie, bo na stanie jest 20 wozów. Problem jest taki, że jest 6 kpl. kasowników dualnych i są one suskcesywnie przekładane do innych wozów tak, aby mogły się te wozy "dotrzeć" na linii.
Na pewno więcej wozów ma wymienione kasowniki, gdyż jak jedna Pesa zjedzie, to od razu wyjeżdża za nią inna, a na linii jest ich 6. Zresztą słyszałem, że kasowniki jednak nie są przekładane, tylko przed wyjazdem na linię każdy Twist dostaje więcej kasowników dualnych w miejsce tych na kartę.
Slim pisze:
rifi pisze:Torowisko wbudowane w jezdnię Jana Sobieskiego w Sosnowcu od połączenia torowego do granic miasta Katowice ma się zakończyć najpóźniej do 30.12., więc nie był bym taki pewny tego września. Prędzej we wrześniu wróci 14 na swoją trasę.
14 na trasę ma wyjechać 2. sierpnia, natomiast 15 powinna wyjechać za około 2 miesiące.
Przynajmniej takie są założenia. ;)
Przy Dworze ostatnio mocno przyspieszyli i już spory odcinek torów jest gotowy. Na Burowcu również większość już zrobiona, ale wątpię, że w 2 tygodnie uporają się z tymi dwoma odcinkami. Bardziej obstawiałbym połowę sierpnia.
Natomiast co do Sobieskiego w S-cu i Sosnowieckiej w Katowicach, to koniec jest planowany na wrzesień, ale też wydaję mi się, że się to trochę przeciągnie.

rifi
Posty: 544
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#179 Post autor: rifi » 17 lip 2014, 18:00

Damian_1947 pisze:
rifi pisze:Torowisko wbudowane w jezdnię Jana Sobieskiego w Sosnowcu od połączenia torowego do granic miasta Katowice ma się zakończyć najpóźniej do 30.12., więc nie byłbym taki pewny tego września. Prędzej we wrześniu wróci 14 na swoją trasę.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ie-nr-27a/

Jak dobrze pamiętam, to użytkownik polaraxa jasno napisał, że na stanie zajezdni Zawodzie jest tylko 6 PES, bo tylko 6 może mieć kasowniki dualne. Więc jak by zwiększyli częstotliwość do 2/3 minuty, to i tak na 116Nd lub 105Na. Bo w obecnej chwili i tak wszystko nie jest obsadzone Twistami, a jak wypada Karlik, to za niego kursuje 105Na lub 2x105Na.
Nie tyle co 6 PES jest na stanie, bo na stanie jest 20 wozów. Problem jest taki, że jest 6 kpl. kasowników dualnych i są one suskcesywnie przekładane do innych wozów tak, aby mogły się te wozy "dotrzeć" na linii.
Już kiedyś pisał polaraxa, że jest tylko 6 na stanie, a reszty nie ma. A wozy są sukcesywnie zamienione, np. dziś #834, a jutro już go nie ma, bo jest np. #835. No chyba, że się coś zmieniło, to poczekajmy do potwierdzenia przez kolegę polaraxa.

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#180 Post autor: DW » 17 lip 2014, 19:17

rifi pisze:Już kiedyś pisał polaraxa, że jest tylko 6 na stanie, a reszty nie ma. A wozy są sukcesywnie zamienione, np. dziś #834, a jutro już go nie ma, bo jest np. #835. No chyba, że się coś zmieniło, to poczekajmy do potwierdzenia przez kolegę polaraxa.
Tylko, że on to pisał, gdy w ruchu były 4 sztuki. Ciężko jest nie mieć ani jednego wozu w rezerwie. Tym bardziej, gdy w nowych wagonach mogą się jeszcze pojawiać drobne usterki.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#181 Post autor: elot360 » 17 lip 2014, 21:15

Trochę zbocze z tematu, ale warto może stworzyć nowy wątek? Bo tak pisać o Pesach w temacie o ich premierze jest trochę dziwne, gdyż dość dawno premiera już była, a temat nieco inaczej się kojarzy.

pycio1400
Posty: 476
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#182 Post autor: pycio1400 » 17 lip 2014, 23:37

Nie ma żadnych Pes na rezerwie, w założeniu w razie awarii ma wyjechać 116Nd, jeśli nie ma takiego wagonu na rezerwie, to skład...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

rifi
Posty: 544
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#183 Post autor: rifi » 18 lip 2014, 08:03

Czyli tak jak pisałem - na stanie zajezdni Zawodzie jest 6 PES?

pycio1400
Posty: 476
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#184 Post autor: pycio1400 » 18 lip 2014, 12:07

Na stanie zajezdni Zawodzie jest 20 PES, z czego w ruchu jest 6.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

rifi
Posty: 544
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#185 Post autor: rifi » 18 lip 2014, 13:28

Poczytaj post drugi od góry z poprzedniej strony jak kolega polaraxa napisał, że jest 6, reszty nie ma, przy czym na Zawodziu było już ich 17. To, dlaczego napisał, że nie ma reszty?

hanys76
Posty: 8773
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#186 Post autor: hanys76 » 18 lip 2014, 17:02

Wozów na Zawodziu jest 20 sztuk, z czego liniowo jeździ zamiennie 17, a 3 jeszcze nie kursowały w ogóle liniowo. Wagony 835, 838 oraz 839 póki co nie były jeszcze wypuszczane na linię.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#187 Post autor: Iwo » 18 lip 2014, 22:49

Panowie, nie mylcie pojęć. To, że na zajezdni jest np. 20 Pes nie oznacza wcale, że wszystkie są już odebrane przez spółkę. Odnośnie l. 14 wróci na swoją trasę, oczywiście jak będzie już możliwy przejazd do Szopienic, a także po zakończeniu przebudowy torowiska i przystanków w Mysłowicach przy giełdzie.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2014, 13:10 przez Iwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

polaraxa
Posty: 390
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#188 Post autor: polaraxa » 20 lip 2014, 22:57

Panowie, na Zawodziu jest komplet 20 PES, jednak na stanie R-2 tylko 6 i tyle jest wykazywane. Nie ma rezerwy, ale jest rotacja wagonów. Docelowo R-2 ma wypuszczać na linie 18 szt., 2 wagony mają stanowić tzw. rezerwę. Do R-1 z 16/17 i z 17/18.07.2014 r. dostarczono 2 wagony #840 i #841.

rifi
Posty: 544
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#189 Post autor: rifi » 21 lip 2014, 10:27

No, czyli dobrze pisałem, na stanie Zawodzia jest 6 sztuk.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1189
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#190 Post autor: grillmaster » 21 lip 2014, 15:42

Zawodzie ma na stanie 6 Pes, ale nie wiadomo jakie. :D

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#191 Post autor: memphis » 21 lip 2014, 16:58

polaraxa pisze:Panowie, na Zawodziu jest komplet 20 PES, jednak na stanie R-2 tylko 6 i tyle jest wykazywane, Nie ma rezerwy, ale jest rotacja wagonów.
Skoro jeździ więcej niż 6 sztuk, to na stanie spółki musi być ich więcej, bo tak to, wagon schodzi ze stanu i co się z nim dzieje? Zawisa w próżni?

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#192 Post autor: Sebastian22 » 21 lip 2014, 17:43

memphis pisze:
polaraxa pisze:Panowie, na Zawodziu jest komplet 20 PES, jednak na stanie R-2 tylko 6 i tyle jest wykazywane, Nie ma rezerwy, ale jest rotacja wagonów.
Skoro jeździ więcej niż 6 sztuk, to na stanie spółki musi być ich więcej, bo tak to, wagon schodzi ze stanu i co się z nim dzieje? Zawisa w próżni?
Co dzień wybierane jest 6 wozów, które dostaja komplet kasownikow i tyle. :)
Ostatnio zmieniony 21 lip 2014, 17:52 przez Sebastian22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1189
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#193 Post autor: grillmaster » 21 lip 2014, 17:49

Sebastian22 pisze:
memphis pisze:
polaraxa pisze:Panowie, na Zawodziu jest komplet 20 PES, jednak na stanie R-2 tylko 6 i tyle jest wykazywane, Nie ma rezerwy, ale jest rotacja wagonów.
Skoro jeździ więcej niż 6 sztuk, to na stanie spółki musi być ich więcej, bo tak to, wagon schodzi ze stanu i co się z nim dzieje? Zawisa w próżni?
Co dzień wybierane jest 6 wozów, które dostaja komplet kasownikow i tyle. :)
Mają szklaną kulę i losują numerki. :)
Ostatnio zmieniony 21 lip 2014, 17:52 przez grillmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#194 Post autor: Penny » 21 lip 2014, 20:26

memphis pisze:Skoro jeździ więcej niż 6 sztuk (...)
Jeździ dokładnie 6. Wszystkie na linii 35. Jeżeli któraś z Pes ulegnie awarii, wyjeżdża na podmianę Karlik lub skład stopiątek.
polaraxa pisze:Nie ma rezerwy, ale jest rotacja wagonów.
Dziwne zjawisko. Skoro co jakiś czas któraś z Pes jeździ, to znaczy, że ma dopuszczenie do ruchu, a zatem jest na stanie zajezdni, która obsługuje dany pociąg. Jaki byłby sens zdejmować ze stanu wagon, żeby za dzień lub kilka mogła znowu jeździć? Faktycznie chodzi o kasowniki?

polaraxa
Posty: 390
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#195 Post autor: polaraxa » 22 lip 2014, 09:52

Zostałem żle poinformowany; termin dostawy drugiej Pesy do R-1 został odsunięty w czasie. Jeśli chodzi o Zawodzie, to niestety, ale tak jest. Jest awaria Pesy, więc jedną się wycofuje, drugą wstawia, ale decyzja o takiej zamianie nie należy do wozowni, ale serwisu bądż sekcji technicznej.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#196 Post autor: memphis » 22 lip 2014, 12:09

Ale co mają kasowniki wspólnego z wpisywaniem na stan wagonu? Przecież wagon jest na stanie (czyli w ewidencji środków trwałych) spółki od chwili odbioru, a to co jeździ na linii (i czy jeździ 6 sztuk, czy 36) to jest zupełnie inna sprawa. Nie znam szczegółów, ale patrząc na praktykę przy kupowaniu wszystkich poprzednich wagonów (tyle, że używanych), to wagon wchodził na stan z dniem dostawy, bo wtedy następował odbiór. Ze 116Nd było inaczej, ale to inne czasy były.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#197 Post autor: Sebastian22 » 23 lip 2014, 18:04

memphis pisze:Ale co mają kasowniki wspólnego z wpisywaniem na stan wagonu? Przecież wagon jest na stanie (czyli w ewidencji środków trwałych) spółki od chwili odbioru, a to co jeździ na linii (i czy jeździ 6 sztuk, czy 36) to jest zupełnie inna sprawa. Nie znam szczegółów, ale patrząc na praktykę przy kupowaniu wszystkich poprzednich wagonów (tyle, że używanych), to wagon wchodził na stan z dniem dostawy, bo wtedy następował odbiór. Ze 116Nd było inaczej, ale to inne czasy były.
Na stanie jest na pewno, bo ma numer boczny, ale nie jest gotowy do wyjazdu ze względu na te kasowniki. Tak chyba najlepiej to tłumaczyć. :mryellow:

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#198 Post autor: Iwo » 26 lip 2014, 01:36

Sebastian22 pisze:
memphis pisze:Ale co mają kasowniki wspólnego z wpisywaniem na stan wagonu? Przecież wagon jest na stanie (czyli w ewidencji środków trwałych) spółki od chwili odbioru, a to co jeździ na linii (i czy jeździ 6 sztuk, czy 36) to jest zupełnie inna sprawa. Nie znam szczegółów, ale patrząc na praktykę przy kupowaniu wszystkich poprzednich wagonów (tyle, że używanych), to wagon wchodził na stan z dniem dostawy, bo wtedy następował odbiór. Ze 116Nd było inaczej, ale to inne czasy były.
Na stanie jest na pewno, bo ma numer boczny, ale nie jest gotowy do wyjazdu ze względu na te kasowniki. Tak chyba najlepiej to tłumaczyć. :mryellow:
1. To, że ma numer boczny nie oznacza, że jest na stanie.
2. Oznaczenia są w przypadku wagonów dla R-1 nanoszone już w Bydgoszczy.
3. Drugi wagon dla R-1 został dostarczony dopiero wczoraj w nocy. Dziś w nocy przyjechał kolejny.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#199 Post autor: Damian_1947 » 26 lip 2014, 06:46

Iwo pisze:1. To, że ma numer boczny nie oznacza, że jest na stanie.
2. Oznaczenia są w przypadku wagonów dla R-1 nanoszone już w Bydgoszczy.
3. Drugi wagon dla R1 został dostarczony dopiero wczoraj w nocy. Dziś w nocy przyjechał kolejny.
Ad. 2. Oznaczenia, w tym przypadku numery taborowe są nanoszone po dotarciu na wozownię, w dniu rozładunku, nie w Bydgoszczy. Tam są nanoszone jedynie imiona wagonów.
Ad. 3. Dziś w nocy nastąpił rozładunek i pierwsza część testów dopiero drugiego wagonu. Jest to wóz #841. Poprawiam, ponieważ z kontekstu wynika, że dziś dotarł trzeci wóz, a wczoraj drugi. Nie, wczoraj miał się odbyć rozładunek, ale nastąpiło jakieś opóźnienie po trasie, więc odbył się dopiero dziś.
Pozdrawiam ;)

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#200 Post autor: Slim » 26 lip 2014, 11:40

Damian_1947 pisze:Ad. 2. Oznaczenia, w tym przypadku numery taborowe są nanoszone po dotarciu na wozownię, w dniu rozładunku, nie w Bydgoszczy. Tam są nanoszone jedynie imiona wagonów.
Więc dlaczego #840 miał naklejony numer taborowy już na lawecie w trakcie rozładunku?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość