Strona 2 z 8

: 17 lis 2011, 09:22
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Szociu pisze:Nie powinno być tak, że jedni jadą Karlikiem, a drudzy wypchaną po brzegi solówką, z czego część w ogóle nie jedzie, bo się nie mieści do tramwaju na przystankach.
To jest tak samo jak w Rudzie Śląskiej i Zabrzu z "1", na której jeżdżą przeważnie najlepsze wozy, a na "4", "17" i "18" jakieś graty. Zdarzają się jednak wyjątki, gdy jeżdżą wagony we wczesnych wersjach RK, ZURki i Moderus.
Już nie przesadzaj. Linia 1 wyróżnia się planowymi żelazkami. Na pozostałych liniach widać wozy po RK.
Przecież napisałem, że zdarzają się wyjątki na "4", "17" i "18". Ale chyba najgorzej ma "9", na której od czasu do czasu pojawia się tylko #791.

: 17 lis 2011, 17:48
autor: rafalurbino18
KZKGaPowicz pisze:Przecież napisałem, że zdarzają się wyjątki na "4", "17" i "18".
A ja jestem zdania, że od kilku miesięcy nie licząc żelazek to tabor na jedynce i czwórce jest podobny, a nawet lepszy na tej drugiej.

Wracając do tematu, jestem niezwykle ciekawy jak wypadnie eksploatacja tych wagonów na jedynce. Jak wypadały z torów w Sosnowcu to tam jeszcze jakoś dało się resztę pociągów 26 zawracać czy to w centrum, czy na trójkącie w Dańdówce. Natomiast, jeśli wagonom tym będą zdarzać się wykolejenia na trasie z centrum Zabrza do Zaborza to burdel będzie na wszystkich zabrzańskich liniach. Może trójce się upiecze, jeśli do Makoszów nie będą posyłane 1/4/5 od zajezdni/z Bytomia. W ścisłym centrum tory wymieniane były w tym wieku, inny odcinek poprawiono ostatnio, więc może tutaj uda się zapobiec wykolejeniom.
Mimo wszystko nie ma co gdybać, zobaczymy za kilka tygodni jak będzie ;)

: 17 lis 2011, 20:15
autor: KZKGaPowicz
rafalurbino18 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Przecież napisałem, że zdarzają się wyjątki na "4", "17" i "18".
A ja jestem zdania, że od kilku miesięcy nie licząc żelazek to tabor na jedynce i czwórce jest podobny, a nawet lepszy na tej drugiej.
Najgorszy tabor to chyba jeździ na liniach obsługiwanych składami (oprócz "11", "16" i "20" ze znanych powodów).
rafalurbino18 pisze:Wracając do tematu, jestem niezwykle ciekawy jak wypadnie eksploatacja tych wagonów na jedynce. Jak wypadały z torów w Sosnowcu to tam jeszcze jakoś dało się resztę pociągów 26 zawracać czy to w centrum, czy na trójkącie w Dańdówce. Natomiast, jeśli wagonom tym będą zdarzać się wykolejenia na trasie z centrum Zabrza do Zaborza to burdel będzie na wszystkich zabrzańskich liniach. Może trójce się upiecze, jeśli do Makoszów nie będą posyłane 1/4/5 od zajezdni/z Bytomia. W ścisłym centrum tory wymieniane były w tym wieku, inny odcinek poprawiono ostatnio, więc może tutaj uda się zapobiec wykolejeniom.
Mimo wszystko nie ma co gdybać, zobaczymy za kilka tygodni jak będzie ;)
Ja już nie mogę się doczekać, kiedy się nimi przejadę. Mnie z kolei ciekawi jak będzie kursowała "1", jeśli zdarzy się wykolejenie (oby nie) na odcinku Zaborze Pętla - Ruda Południowa? Pojedzie do Bytomia trasą "9" i "18"? Chyba raczej nie, bo tory na pewnych odcinkach są w złym stanie.

: 17 lis 2011, 20:46
autor: spyker34
Jeśli chodzi o tabor ''11'' to jako taki najgorszy nie jest , Ale cała linia ''11'' jest do kitu. Nie ma dnia by nie się nie wykoleiła, by gdzie się nie urwała trakcja albo połamany pantograf oraz wypadek z udziałem samochodu.

: 17 lis 2011, 21:38
autor: Szociu
Trwają testy E1 na linii 24 w Sosnowcu, tam są na szczęście bardzo dobre tory. Dobrze, że wyślą je w Sosnowcu również na tę linię, gdyż solówki na 24, co 20 minut nie wyrabiają na tylu pasażerów.

: 18 lis 2011, 00:42
autor: Adams
Szociu pisze:Trwają testy E1 na linii 24 w Sosnowcu, tam są na szczęście bardzo dobre tory. Dobrze, że wyślą je w Sosnowcu również na tę linię, gdyż solówki na 24, co 20 minut nie wyrabiają na tylu pasażerów.
Świetna wiadomość. Wreszcie na tej linii będzie jeździł pojemniejszy tabor. Nie wiem co o tym sądzicie, ale ja myślę że jak zaczną na 24 jeździć E1, to linia ta powinna wrócić na dawną trasę do Dąbrowy Górniczej, a linia 27 do zajezdni Będzin.

: 18 lis 2011, 20:02
autor: Boguś
Adams pisze: Nie wiem co o tym sądzicie, ale ja myślę że jak zaczną na 24 jeździć E1, to linia ta powinna wrócić na dawną trasę do Dąbrowy Górniczej, a linia 27 do zajezdni Będzin.
Pytanie, czy władze Będzina zgodzą się na zmianę tras.
KZKGaPowicz pisze:Mnie z kolei ciekawi jak będzie kursowała "1", jeśli zdarzy się wykolejenie (oby nie) na odcinku Zaborze Pętla - Ruda Południowa? Pojedzie do Bytomia trasą "9" i "18"? Chyba raczej nie, bo tory na pewnych odcinkach są w złym stanie.
A po co ma jechać? Z Gliwic dojedzie tylko do Zaborza. Reszta będzie stać w Chebziu.

Wagony nawet jeszcze nie wyjechały na linię, nie wiadomo nawet kiedy wyjadą, a Ty już kombinujesz z wariantami tras :P .

: 18 lis 2011, 21:29
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Mnie z kolei ciekawi jak będzie kursowała "1", jeśli zdarzy się wykolejenie (oby nie) na odcinku Zaborze Pętla - Ruda Południowa? Pojedzie do Bytomia trasą "9" i "18"? Chyba raczej nie, bo tory na pewnych odcinkach są w złym stanie.
A po co ma jechać? Z Gliwic dojedzie tylko do Zaborza. Reszta będzie stać w Chebziu.

Wagony nawet jeszcze nie wyjechały na linię, nie wiadomo nawet kiedy wyjadą, a Ty już kombinujesz z wariantami tras :P .
Tylko, gdzie pomieszczą te 2/3 pociągi w zależności od rodzaju dnia, które zostaną po stronie Chebzia, bo tam miejsca nie ma?
A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać przed pętlą te kilka minut do odjazdu "1"/"18".

: 18 lis 2011, 23:46
autor: R_G
Szociu pisze:Trwają testy E1 na linii 24 w Sosnowcu, tam są na szczęście bardzo dobre tory. Dobrze, że wyślą je w Sosnowcu również na tę linię, gdyż solówki na 24, co 20 minut nie wyrabiają na tylu pasażerów.
Skąd re informacje?

: 19 lis 2011, 17:42
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.

: 19 lis 2011, 21:23
autor: grillmaster
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.
A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?

: 19 lis 2011, 21:52
autor: Boguś
grillmaster pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.
A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?
E1 zrobi kółeczko :) lub podjedzie w stronę przystanku 9 i później wycofa. Niestety teraz widać jak beznadziejny jest układ torowy w Chebziu.

: 20 lis 2011, 08:20
autor: grillmaster
Boguś pisze:
grillmaster pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.
A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?
E1 zrobi kółeczko :) lub podjedzie w stronę przystanku 9 i później wycofa. Niestety teraz widać jak beznadziejny jest układ torowy w Chebziu.
E1 nie może zrobić kółeczka w Chebziu bo wyleci. Ale nie ma problemu, bo jak będą E1 to "1" przecież też może jeździć co 30min.

: 20 lis 2011, 12:41
autor: KZKGaPowicz
grillmaster pisze:
Boguś pisze:
grillmaster pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.
A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?
E1 zrobi kółeczko :) lub podjedzie w stronę przystanku 9 i później wycofa. Niestety teraz widać jak beznadziejny jest układ torowy w Chebziu.
E1 nie może zrobić kółeczka w Chebziu bo wyleci. Ale nie ma problemu, bo jak będą E1 to "1" przecież też może jeździć co 30min.
Moim zdaniem są trzy wyjścia:
1.) Dołożyć 1 poc. na "1" i wtedy E1 może odbywać postój na Chebziu wtedy, gdy nie będzie "18", ponieważ tak jak wcześniej pisałem każdy pociąg "1" co drugie kółko odbywa postój z "18" (obieg każdego poc. do godzin wieczornych co 1:45 [h:mm], a poźniej i w dni wolne co 2:00 [h:mm].
2.) Przenieść postój "1" na zajezdnię w Gliwicach.
3.) Postój "18" tylko na Stroszku.

Te dwa pierwsze rozwiązania wydają mi się bardziej sensowne.
Ponadto pętla na Chebziu wymaga przebudowania układu torowego tylko nie wiadomo czy takie coś jest w ogóle w planach?

Ja widziałbym to tak (sorry za jakość):

: 20 lis 2011, 15:36
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:1.) Dołożyć 1 poc. na "1" i wtedy E1 może odbywać postój na Chebziu wtedy, gdy nie będzie "18", ponieważ tak jak wcześniej pisałem każdy pociąg "1" co drugie kółko odbywa postój z "18" (obieg każdego poc. do godzin wieczornych co 1:45 [h:mm], a poźniej i w dni wolne co 2:00 [h:mm].
Będziesz miał za długie postoje.

Pozostałe dwie propozycje są już lepsze.

: 26 lis 2011, 13:44
autor: Szociu
"Francik już nie jest groźny?
Obrazek
Miał być ozdobą i uno­wo­cze­śnie­niem. 40-letni tram­waj, popu­lar­nie zwany „Fran­ci­kiem”, czę­ściej budził postrach niż podziw. Tram­waje Śląskie zapew­niają, że to już za nami.

Wagon E-1, który Tram­waje Śląskie kupiły w Wied­niu, ma pra­wie 20 metrów dłu­go­ści i może zabrać jed­no­ra­zowo ponad 150 osób. Został on zmo­der­ni­zo­wany w warsz­ta­tach Spółki i cha­rak­te­ry­zuje się niską emi­sją hałasu i drgań w cza­sie prze­jazdu. Kolo­ry­styka „Fran­cika” jest utrzy­mana w kon­wen­cji przy­ję­tej dla floty tram­wa­jów w Spółce, tzn. z domi­nu­ją­cym kolo­rem czer­wo­nym. Tram­waje zostały spro­wa­dzone z Wied­nia. Debiut „Fran­ci­ków” miał miej­sce w trak­cie dni otwar­tych będziń­skiej zajezdni, gdzie od razu doszło do wyko­le­je­nia. E1 miał prze­wo­dzić tzw. para­dzie tram­wa­jów, którą zapla­no­wano do Dąbrowy Gór­ni­czej. Zale­d­wie kil­ka­set metrów po star­cie, skład wypadł z torów na „nerce” w Będzi­nie. Wtedy przed­sta­wi­ciele tłu­ma­czyli ten wypa­dek „cia­łem obcym” na torach. – Przej­rze­li­śmy przed jazdą wszyst­kie toro­wi­ska i wszyst­kie zwrot­nice. Naj­praw­do­po­dob­niej ktoś poło­żył jakąś śrubę, ciało obce na torach i tram­waj się prze­su­nął – mówił wtedy Bog­dan Rej­dych, kie­row­nik rejonu Tram­wa­jów Śląskich.

Oka­zało się jed­nak, że nie był to przy­pa­dek. Od 15 paź­dzier­nika, kiedy tram­waj poja­wił się w Sosnowcu, do wyko­le­jeń doszło kil­ka­na­ście razy, a dzień bez donie­sień o nowych przy­pad­kach był czymś wyjąt­ko­wym. Nie bra­ko­wało także groź­nych sytuacji.

W Milo­wi­cach tram­waj linii 26, która jest obsłu­gi­wana przez Fran­ciki, wypadł z torów i zatrzy­mał się kilka cen­ty­me­trów obok słupa wyso­kiego napięcia.

Liczne wyko­le­je­nia spo­wo­do­wały korki, utrud­nie­nia, a co naj­waż­niej­sze, strach przed wsia­da­niem do składu. – Miesz­ka­jąc na Niwce, jestem zmu­szona do jazdy tram­wa­jami linii 26, gdyż to jedyny środek komu­ni­ka­cji miej­skiej w kie­runku cen­trum mia­sta. Gdy trasę linii 26 obsłu­gują “nowe” tram­waje, jest jesz­cze gorzej. Nie dość, że się spóź­niają, to jesz­cze wypa­dają z trasy, przez co już kil­ka­krot­nie spóź­ni­łam się do pracy, raz nawet o godzinę – mówi nam pani Ewa. – Ceny bile­tów wzra­stają, kom­fort podróży wręcz odwrot­nie. Nowe tram­waje może są ładne i dość duże, ale bio­rąc pod uwagę to, na ile nie­mi­łych sytu­acji ska­zują pasa­że­rów, czar pry­ska – dodaje. Jed­nak są i tacy, któ­rzy wolą wago­nami E1 nie jeź­dzić. – Jeśli tylko mam moż­li­wość, poru­szam się innymi skła­dami lub innymi rodza­jami komu­ni­ka­cji. Życie mi miłe – mówi nam pan Kazimierz.

Sytu­acja nie była także kom­for­towa dla motor­ni­czych, któ­rzy po pro­stu oba­wiali się kie­ro­wa­nia nowymi skła­dami. – Boimy się jeź­dzić skła­dami, boimy się roz­wi­nąć więk­szą pręd­kość w oba­wie przed kolej­nym tego typu zda­rze­niem. Dosta­li­śmy infor­ma­cję, że przy­czyną jest stan toro­wisk – mówi nam, pra­gnąc zacho­wać ano­ni­mo­wość, jeden z motor­ni­czych. Pro­blemy znane są także w KZK GOP, który kilka razy pro­sił o wyja­śnie­nia wło­da­rzy Tram­wa­jów Śląskich, podob­nie jak gmina Sosnowiec.

Z przed­sta­wi­cie­lami spółki spo­tkał się I zastępca pre­zy­denta, Arka­diusz Chę­ciń­ski. – Dosta­li­śmy infor­ma­cję, że Tram­waje Śląskie spraw­dziły wszyst­kie toro­wi­ska i doko­nano róż­nych czyn­no­ści, aby ruch tram­wa­jowy był uspraw­niony i nie docho­dziło do wyko­le­jeń. Obser­wu­jemy dalej tram­waje. Było to bar­dzo nie­po­ko­jące, bo nie cho­dzi tu tylko o zablo­ko­wa­nie ruchu, ale także o bez­pie­czeń­stwo – przy­znał w roz­mo­wie z naszym tygo­dni­kiem prezydent.

Tram­waje Śląskie rów­nież zapew­niają, że pro­blemy zostały usu­nięte. „Przy­czyny zwią­zane były z uster­kami w toro­wi­sku. Przed roz­po­czę­ciem eks­plo­ata­cji tram­wa­jów typu E 1 zostały doko­nane prze­glądy i wzmoc­nie­nia toro­wisk, a po wyko­le­je­niach zostały pod­jęte dodat­kowe dzia­ła­nia napraw­cze, aby tego typu sytu­acje wyeli­mi­no­wać. Aktu­al­nie brak jest takich zda­rzeń, a brak zda­rzeń awa­ryj­nych to naj­lep­sza reko­men­da­cja dla pasa­żera, że może podró­żo­wać bez obaw” – czy­tamy w infor­ma­cji prze­sła­nej do naszej redak­cji. Spółka zasta­na­wia się nad zaku­pem kolej­nych skła­dów typu E1. W ramach pro­gramu unij­nego „Moder­ni­za­cja infra­struk­tury tram­wa­jo­wej i tro­lej­bu­so­wej w Aglo­me­ra­cji Śląskiej wraz z infra­struk­turą towarzyszącą” w latach 2012–2014 pla­nuje zakup 30 wago­nów nisko­po­dło­go­wych nowej generacji.


Źródło: Twoje Zagłębie

: 30 lis 2011, 11:21
autor: tramwajorz
Od jutra "1" będzie miała postój na zajezdni w Gliwicach ,zmieniony zostaje również rozkład jazdy linii 18 .Ciekaw jestem co za cuda teraz wyjdą skoro i tak zakłada się ,że wagonem E1 będzie jedyneczka jeździć fest opóźniona .

: 30 lis 2011, 15:48
autor: TŚ25
Wgl, to gdzie mają iść E1? Tylko na 1/4, czy i również na 9/18 ?

Edycja 01.12.
http://rudaslaska.naszemiasto.pl/artyku ... f664,1,3,5

Ot, taki artykuł pojawił się w necie. Planowo, to chyba od dzisiaj powinni jeździć E1, a nie "od kilku dni". Od paru tam dni to sa jazdy próbne i szkolenie, więc ni wiem co znowu autorzy sobie wymyślają ...

Scaliłem posty.
// Boguś

: 01 gru 2011, 20:42
autor: kbamm
Być może pisała to jakaś redakcyjna praktykantka, dla której stwierdzenie "od dzisiaj", czy "od kilku dni" to wszystko jedno. Ale nie to jest najważniejsze. Ważne, żeby debiut tego tramwaju nowych liniach był pomyślniejszy, niż na #26. W końcu nie są to tak złe tramwaje. W Krakowie jadąc #1 zaraz za pętlą na Salwatorze człowiek odnosi wrażenie, że skład zaraz wyskoczy z szyn, a tymczasem jedzie powoli, bo powoli, ale jedzie. :).
Zatem trzymajmy kciuki !!!

: 01 gru 2011, 21:18
autor: Szociu
kbamm pisze:Ważne, żeby debiut tego tramwaju nowych liniach był pomyślniejszy, niż na #26. W końcu nie są to tak złe tramwaje.
Kolejne debiuty będą pewnie pomyślniejsze, o ile TŚ nauczyło się czegoś na błędach i będą prowadzić prace przygotowawcze przy torowisku przed, a nie w trakcie eksploatacji. Dokładnie to głównym problemem nie była kwestia samego zniszczenia torowiska, a rozłażenia się szyn, tzn. tworzenia się poszerzeń, co w połączeniu z tymi obręczami dawało nam spadanie koła z szyny w kierunku osi toru (oczywiście wykolejenia miały miejsce na szynach kolejowych - bezrowkowych). Rozwiązali to tymczasowo, tzn. wspawując pręty regulujące rozstaw, niestety przez zmiany temperatury już zaczynają się one giąć (na szczęście na razie się zwężają, a nie rozszerzają), a najgorzej będzie po zimie, kiedy przyjdzie ocieplenie i wszystko pręty spowodują całkowite rozejście się szyn. Jedynym ratunkiem jest wymiana podkładów wraz z podsypką, no i oczywiście porządne zamocowanie szyn.

: 03 gru 2011, 14:50
autor: KZKGaPowicz
Muszę przyznać, że podróż wagonem E1 jest bardzo przyjemna, wygodniejsza niż 105N/Na. Wagon jest bardzo cichy (na postoju wcale go prawie nie słychać). #924 miał wczoraj drobne problemy z dwoma skrzydłami ostatnich drzwi.

: 03 gru 2011, 21:40
autor: rafalurbino18
KZKGaPowicz pisze:Muszę przyznać, że podróż wagonem E1 jest bardzo przyjemna, wygodniejsza niż 105N/Na. Wagon jest bardzo cichy (na postoju wcale go prawie nie słychać). #924 miał wczoraj drobne problemy z dwoma skrzydłami ostatnich drzwi.
Można zaryzykować stwierdzenie, że wyciągnięto wnioski po wpadce w Zagłębiu i debiut mają tutaj udany. Oczywiście stan torów jest w Zabrzu lepszy niż na trasie 26, ale niektóre odcinki można uznać za fatalne. Jak przypuszczałem, ludzie uznali E1 za "nowy tramwaj". Chwalą sobie jego wnętrze (BTW jest ono dość intensywnie oświetlone) i samą jazdę. Przy wyższych prędkościach nie rzuca tak strasznie jak stopiątką.

: 05 gru 2011, 00:07
autor: Coffee
rafalurbino18 pisze:Przy wyższych prędkościach nie rzuca tak strasznie jak stopiątką.
Nie buja nim na boki. Ale jak się wytłucze zawieszenie, to będzie nim rzucać góra, dół... Po prostu będzie podskakiwał.
KZKGaPowicz pisze:Wagon jest bardzo cichy (na postoju wcale go prawie nie słychać)
Bo w sumie niema w nim co buczeć... Przetwornica statyczna (umieszczona pod kabiną) + rozruch oporowy. Cisza jak makiem zasiał :P
KZKGaPowicz pisze:#924 miał wczoraj drobne problemy z dwoma skrzydłami ostatnich drzwi.
Normalka w wideńczykach... Największą zmorą jest jesień (i jesienne błoto i liście) oraz zacinający deszcz.

: 05 gru 2011, 15:07
autor: KZKGaPowicz
W Gliwicach jest już #927; w środku można jeszcze poczuć świeżość farby.

: 05 gru 2011, 15:13
autor: KZKGaPowicz
W #927 w trzecich drzwiach nie działa lampka ani dźwięk ostrzegający pasażerów o procesie zamykania drzwi. Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy :!:

: 06 gru 2011, 07:39
autor: Szociu
#922 z Będzina już wrócił na linię, czyli w ruchu liniowym są z powrotem wszystkie 4 E1, która otrzymała już zajezdnia Będzin.
Skoro i Gliwice i Będzin mają już po 4 Franciki, to teraz można spodziewać się dostaw do docelowej liczby, tj. dla Gliwic 7, dla Będzina 8.
EDIT: #931 już na linii 26.

: 10 gru 2011, 12:11
autor: Penny
KZKGaPowicz pisze:Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy :!:
A to wyjątkowe zjawisko... Niesamowite. Zróbmy listę rys w wagonach :)

: 10 gru 2011, 12:12
autor: KZKGaPowicz
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy :!:
A to wyjątkowe zjawisko... Niesamowite. Zróbmy listę rys w wagonach :)
Nie chodziło mi o zrobienie listy, tylko o to, że to ktoś z pseudopasażerów mógł to zrobić, gdyż niektórym się nudzi.

: 10 gru 2011, 13:53
autor: rafalurbino18
KZKGaPowicz pisze:
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy :!:
A to wyjątkowe zjawisko... Niesamowite. Zróbmy listę rys w wagonach :)
Nie chodziło mi o zrobienie listy, tylko o to, że to ktoś z pseudopasażerów mógł to zrobić, gdyż niektórym się nudzi.
I dlatego mamy o tym wspominać na forum? O każdej rysie na szybach? Pisanie o takich bzdetach nie ma sensu, bo to tylko zbędne zaśmiecanie forum. Tak samo ma się sprawa z np. niedziałającą jedną lampką w trzecich drzwiach.

: 11 gru 2011, 21:45
autor: Boguś
TŚ25 pisze:Wgl, to gdzie mają iść E1? Tylko na 1/4, czy i również na 9/18 ?
A z jakiej racji mają być na 9? Na 9 przecież jeździ Stroszek, a E1 idą do Gliwic.

: 14 sty 2012, 18:33
autor: Szociu
Na 26 w dni robocze i soboty kursują od kilku tygodni dodatkowe dwa E1, więc w trasę codziennie wyjeżdżają z R-1 cztery, a nie dwa Wiedeńczyki.

: 14 sty 2012, 18:35
autor: Peter
Dopisuję #932 do Gliwic, bo widzę że nie jest wpisany a jeździ już liniowo.

: 16 sty 2012, 19:52
autor: ARTURS
WITAM

Dzisiaj tj poniedziałek około 11.40 z ulicy Andersa przy Cmentarzu w kierunku centrum z przedniego wózka E1 (niestety nie wiem jaki numer boczny) urwała się osłona metalowa kół i ładnie leżała w poprzek trawnika.

Qrde czemu wtedy nie ma aparatu przy sobie, hi

Zaraz utworzył się sznurek tramwajów, gdzie stały 105+105 i znów E1, niestety nie przyjrzałem się znów numerom bocznym.

Pozdrawiam

ARTURS

: 17 sty 2012, 17:00
autor: Szociu
Liniowo kursuje już #923 z zajezdni Będzin.

: 18 sty 2012, 14:34
autor: KZKGaPowicz
Do Gliwic dotarł już #934, który dziś obsługuje poc. 15.

: 24 sty 2012, 17:21
autor: Szociu
Dziś zadebiutował wagon #929, jest to ósmy i zarazem ostatni E1 w zajezdni Będzin.

: 28 sty 2012, 10:02
autor: Peter
#922 dzisiaj widzę w DPD jest na poc. 11. Czy #922 i #923 zamieniły się w takim razie zajezdniami?

: 28 sty 2012, 14:25
autor: Szociu
Peter pisze:#922 dzisiaj widzę w DPD jest na poc. 11. Czy #922 i #923 zamieniły się w takim razie zajezdniami?
#922 jest w Będzinie, #923 jeździł w tym tygodniu na 26, może go przenieśli w związku ze zwiększeniem ilości kursów (przyp. z 2 do 4 od poniedziałku do soboty) obsadzanych E1 na 26?

: 28 sty 2012, 18:14
autor: Peter
#922 dzisiaj widziałem na 26, więc jest tak jak było. Natomiast #923 jest nadal wpisany do Gliwic i na spisie taboru WPK również.

: 02 lut 2012, 12:26
autor: Szociu
#928 dotarł do Będzina, dzisiaj na 2602.

: 11 mar 2012, 08:03
autor: Flash
#921 ma mocno poluzowane śruby mocujące do podłogi pierwsze podwójne siedzenia za przegubem. Rezultat - siedzenia gibają się do tyłu..

: 18 mar 2012, 23:02
autor: tramwajorz
Te wozy jeszcze dwa - trzy lata pojeżdżą i padną na pysk .Na takie torowiska trzeba było brać warszawskie 105 i wyremontować ,taniej by wyszło niż te padliny .Awaria goni awarię a poza tym przednie szyby już niedługo zaczną wylatywać tyle rdzy pomalowanej nigdy nie widziałem a podobno robili to "fachowcy" fajny remont - rdzę pomalować...

: 21 mar 2012, 06:28
autor: Linia26
Ciągle coś się psuję. Ja jeżdżę E1 średnio dwa razy dziennie i awaria drzwi czy nagłośnienia to rutyna. Motorniczy nie umieją wyłączyć mikrofonu i całą drogę "lecą" dźwięki z kabiny... a o stan techniczny to nawet nie wspomnę :)

: 28 mar 2012, 18:28
autor: KZKGaPowicz
Do Gliwic dotarł już wagon E1 #938, który dziś obsługuje poc. 15.

: 24 kwie 2012, 19:23
autor: JoRG112
Ponoć dzisiaj się jeden wykoleił na Szopienicach Stawikach na przejeździe szkoleniowym, ale który, to nie wiem, bo to słyszałem od jednego z nk. ;-)

: 24 kwie 2012, 20:04
autor: Karix26
E1 są fajne i pojemne, ale trzeba było najpierw wyremontować tory i przed wprowadzeniem do eksploatacji zrobić testy. Na trasie 26 od Dańdówki do wiaduktu nad Przemszą (jednotor) są tak krzywe tory, że jak się stoi z przodu to wyglądają jak zygzaki. Ale od pewnego czasu (2,3 miesiące) wagony już się prawie nie wykolejają, i są dobre zamiast solówek bo stopiątki co 12 min. nie wyrabiaja tylu ludzi (często jeżdżę i widzę jak się ludzie pchają do środka).

Edycja 25.04.
Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?

: 25 kwie 2012, 10:03
autor: KZKGaPowicz
Karix26 pisze:Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?
Na razie jest odstawiona, ale czytałem (nie pamiętam gdzie), że ma być na części.

: 25 kwie 2012, 10:32
autor: Penny
KZKGaPowicz pisze:
Karix26 pisze:Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?
Na razie jest odstawiona, ale czytałem (nie pamiętam gdzie), że ma być na części.
Jest przeznaczona na części i stoi pod płotem przy Inwalidzkiej w zajezdni Batory z innymi "dawcami narządów" ;)

: 25 kwie 2012, 10:33
autor: Karix26
Aha dzięki za odpowiedź, chociaż swoją drogą mogli by sprowadzić więcej i razem z E1 puścić na zapchane linie co 20 min np. 27

: 25 kwie 2012, 10:39
autor: Penny
Karix26 pisze:(...) chociaż swoją drogą mogli by sprowadzić więcej i razem z E1 puścić na zapchane linie co 20 min np. 27
Na razie to zamierzają sprowadzić same E1, bez doczep. Więcej na ten temat tutaj. Myślę, że E1 i c3 wychodzi na to samo, co skład "stopiątek" ;)