Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

Dyskusje o wagonach E1.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#51 Post autor: KZKGaPowicz » 17 lis 2011, 09:22

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Szociu pisze:Nie powinno być tak, że jedni jadą Karlikiem, a drudzy wypchaną po brzegi solówką, z czego część w ogóle nie jedzie, bo się nie mieści do tramwaju na przystankach.
To jest tak samo jak w Rudzie Śląskiej i Zabrzu z "1", na której jeżdżą przeważnie najlepsze wozy, a na "4", "17" i "18" jakieś graty. Zdarzają się jednak wyjątki, gdy jeżdżą wagony we wczesnych wersjach RK, ZURki i Moderus.
Już nie przesadzaj. Linia 1 wyróżnia się planowymi żelazkami. Na pozostałych liniach widać wozy po RK.
Przecież napisałem, że zdarzają się wyjątki na "4", "17" i "18". Ale chyba najgorzej ma "9", na której od czasu do czasu pojawia się tylko #791.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#52 Post autor: rafalurbino18 » 17 lis 2011, 17:48

KZKGaPowicz pisze:Przecież napisałem, że zdarzają się wyjątki na "4", "17" i "18".
A ja jestem zdania, że od kilku miesięcy nie licząc żelazek to tabor na jedynce i czwórce jest podobny, a nawet lepszy na tej drugiej.

Wracając do tematu, jestem niezwykle ciekawy jak wypadnie eksploatacja tych wagonów na jedynce. Jak wypadały z torów w Sosnowcu to tam jeszcze jakoś dało się resztę pociągów 26 zawracać czy to w centrum, czy na trójkącie w Dańdówce. Natomiast, jeśli wagonom tym będą zdarzać się wykolejenia na trasie z centrum Zabrza do Zaborza to burdel będzie na wszystkich zabrzańskich liniach. Może trójce się upiecze, jeśli do Makoszów nie będą posyłane 1/4/5 od zajezdni/z Bytomia. W ścisłym centrum tory wymieniane były w tym wieku, inny odcinek poprawiono ostatnio, więc może tutaj uda się zapobiec wykolejeniom.
Mimo wszystko nie ma co gdybać, zobaczymy za kilka tygodni jak będzie ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#53 Post autor: KZKGaPowicz » 17 lis 2011, 20:15

rafalurbino18 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Przecież napisałem, że zdarzają się wyjątki na "4", "17" i "18".
A ja jestem zdania, że od kilku miesięcy nie licząc żelazek to tabor na jedynce i czwórce jest podobny, a nawet lepszy na tej drugiej.
Najgorszy tabor to chyba jeździ na liniach obsługiwanych składami (oprócz "11", "16" i "20" ze znanych powodów).
rafalurbino18 pisze:Wracając do tematu, jestem niezwykle ciekawy jak wypadnie eksploatacja tych wagonów na jedynce. Jak wypadały z torów w Sosnowcu to tam jeszcze jakoś dało się resztę pociągów 26 zawracać czy to w centrum, czy na trójkącie w Dańdówce. Natomiast, jeśli wagonom tym będą zdarzać się wykolejenia na trasie z centrum Zabrza do Zaborza to burdel będzie na wszystkich zabrzańskich liniach. Może trójce się upiecze, jeśli do Makoszów nie będą posyłane 1/4/5 od zajezdni/z Bytomia. W ścisłym centrum tory wymieniane były w tym wieku, inny odcinek poprawiono ostatnio, więc może tutaj uda się zapobiec wykolejeniom.
Mimo wszystko nie ma co gdybać, zobaczymy za kilka tygodni jak będzie ;)
Ja już nie mogę się doczekać, kiedy się nimi przejadę. Mnie z kolei ciekawi jak będzie kursowała "1", jeśli zdarzy się wykolejenie (oby nie) na odcinku Zaborze Pętla - Ruda Południowa? Pojedzie do Bytomia trasą "9" i "18"? Chyba raczej nie, bo tory na pewnych odcinkach są w złym stanie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

spyker34
Posty: 22
Rejestracja: 16 wrz 2011, 17:27
Lokalizacja: Chorzów

#54 Post autor: spyker34 » 17 lis 2011, 20:46

Jeśli chodzi o tabor ''11'' to jako taki najgorszy nie jest , Ale cała linia ''11'' jest do kitu. Nie ma dnia by nie się nie wykoleiła, by gdzie się nie urwała trakcja albo połamany pantograf oraz wypadek z udziałem samochodu.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#55 Post autor: Szociu » 17 lis 2011, 21:38

Trwają testy E1 na linii 24 w Sosnowcu, tam są na szczęście bardzo dobre tory. Dobrze, że wyślą je w Sosnowcu również na tę linię, gdyż solówki na 24, co 20 minut nie wyrabiają na tylu pasażerów.

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 68
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#56 Post autor: Adams » 18 lis 2011, 00:42

Szociu pisze:Trwają testy E1 na linii 24 w Sosnowcu, tam są na szczęście bardzo dobre tory. Dobrze, że wyślą je w Sosnowcu również na tę linię, gdyż solówki na 24, co 20 minut nie wyrabiają na tylu pasażerów.
Świetna wiadomość. Wreszcie na tej linii będzie jeździł pojemniejszy tabor. Nie wiem co o tym sądzicie, ale ja myślę że jak zaczną na 24 jeździć E1, to linia ta powinna wrócić na dawną trasę do Dąbrowy Górniczej, a linia 27 do zajezdni Będzin.

Awatar użytkownika
Boguś
Administrator
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#57 Post autor: Boguś » 18 lis 2011, 20:02

Adams pisze: Nie wiem co o tym sądzicie, ale ja myślę że jak zaczną na 24 jeździć E1, to linia ta powinna wrócić na dawną trasę do Dąbrowy Górniczej, a linia 27 do zajezdni Będzin.
Pytanie, czy władze Będzina zgodzą się na zmianę tras.
KZKGaPowicz pisze:Mnie z kolei ciekawi jak będzie kursowała "1", jeśli zdarzy się wykolejenie (oby nie) na odcinku Zaborze Pętla - Ruda Południowa? Pojedzie do Bytomia trasą "9" i "18"? Chyba raczej nie, bo tory na pewnych odcinkach są w złym stanie.
A po co ma jechać? Z Gliwic dojedzie tylko do Zaborza. Reszta będzie stać w Chebziu.

Wagony nawet jeszcze nie wyjechały na linię, nie wiadomo nawet kiedy wyjadą, a Ty już kombinujesz z wariantami tras :P .

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#58 Post autor: KZKGaPowicz » 18 lis 2011, 21:29

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Mnie z kolei ciekawi jak będzie kursowała "1", jeśli zdarzy się wykolejenie (oby nie) na odcinku Zaborze Pętla - Ruda Południowa? Pojedzie do Bytomia trasą "9" i "18"? Chyba raczej nie, bo tory na pewnych odcinkach są w złym stanie.
A po co ma jechać? Z Gliwic dojedzie tylko do Zaborza. Reszta będzie stać w Chebziu.

Wagony nawet jeszcze nie wyjechały na linię, nie wiadomo nawet kiedy wyjadą, a Ty już kombinujesz z wariantami tras :P .
Tylko, gdzie pomieszczą te 2/3 pociągi w zależności od rodzaju dnia, które zostaną po stronie Chebzia, bo tam miejsca nie ma?
A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać przed pętlą te kilka minut do odjazdu "1"/"18".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

R_G
Posty: 2709
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#59 Post autor: R_G » 18 lis 2011, 23:46

Szociu pisze:Trwają testy E1 na linii 24 w Sosnowcu, tam są na szczęście bardzo dobre tory. Dobrze, że wyślą je w Sosnowcu również na tę linię, gdyż solówki na 24, co 20 minut nie wyrabiają na tylu pasażerów.
Skąd re informacje?
[scroll] :!: Pozdrawiam :!: [/scroll] [center]FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin[/center]

Awatar użytkownika
Boguś
Administrator
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#60 Post autor: Boguś » 19 lis 2011, 17:42

KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1188
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#61 Post autor: grillmaster » 19 lis 2011, 21:23

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.
A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?

Awatar użytkownika
Boguś
Administrator
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#62 Post autor: Boguś » 19 lis 2011, 21:52

grillmaster pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.
A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?
E1 zrobi kółeczko :) lub podjedzie w stronę przystanku 9 i później wycofa. Niestety teraz widać jak beznadziejny jest układ torowy w Chebziu.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1188
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#63 Post autor: grillmaster » 20 lis 2011, 08:20

Boguś pisze:
grillmaster pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.
A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?
E1 zrobi kółeczko :) lub podjedzie w stronę przystanku 9 i później wycofa. Niestety teraz widać jak beznadziejny jest układ torowy w Chebziu.
E1 nie może zrobić kółeczka w Chebziu bo wyleci. Ale nie ma problemu, bo jak będą E1 to "1" przecież też może jeździć co 30min.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#64 Post autor: KZKGaPowicz » 20 lis 2011, 12:41

grillmaster pisze:
Boguś pisze:
grillmaster pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.
A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?
E1 zrobi kółeczko :) lub podjedzie w stronę przystanku 9 i później wycofa. Niestety teraz widać jak beznadziejny jest układ torowy w Chebziu.
E1 nie może zrobić kółeczka w Chebziu bo wyleci. Ale nie ma problemu, bo jak będą E1 to "1" przecież też może jeździć co 30min.
Moim zdaniem są trzy wyjścia:
1.) Dołożyć 1 poc. na "1" i wtedy E1 może odbywać postój na Chebziu wtedy, gdy nie będzie "18", ponieważ tak jak wcześniej pisałem każdy pociąg "1" co drugie kółko odbywa postój z "18" (obieg każdego poc. do godzin wieczornych co 1:45 [h:mm], a poźniej i w dni wolne co 2:00 [h:mm].
2.) Przenieść postój "1" na zajezdnię w Gliwicach.
3.) Postój "18" tylko na Stroszku.

Te dwa pierwsze rozwiązania wydają mi się bardziej sensowne.
Ponadto pętla na Chebziu wymaga przebudowania układu torowego tylko nie wiadomo czy takie coś jest w ogóle w planach?

Ja widziałbym to tak (sorry za jakość):
Załączniki
Chebzie Pętla (przebudowany układ torowy).PNG
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Administrator
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#65 Post autor: Boguś » 20 lis 2011, 15:36

KZKGaPowicz pisze:1.) Dołożyć 1 poc. na "1" i wtedy E1 może odbywać postój na Chebziu wtedy, gdy nie będzie "18", ponieważ tak jak wcześniej pisałem każdy pociąg "1" co drugie kółko odbywa postój z "18" (obieg każdego poc. do godzin wieczornych co 1:45 [h:mm], a poźniej i w dni wolne co 2:00 [h:mm].
Będziesz miał za długie postoje.

Pozostałe dwie propozycje są już lepsze.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#66 Post autor: Szociu » 26 lis 2011, 13:44

"Francik już nie jest groźny?
Obrazek
Miał być ozdobą i uno­wo­cze­śnie­niem. 40-letni tram­waj, popu­lar­nie zwany „Fran­ci­kiem”, czę­ściej budził postrach niż podziw. Tram­waje Śląskie zapew­niają, że to już za nami.

Wagon E-1, który Tram­waje Śląskie kupiły w Wied­niu, ma pra­wie 20 metrów dłu­go­ści i może zabrać jed­no­ra­zowo ponad 150 osób. Został on zmo­der­ni­zo­wany w warsz­ta­tach Spółki i cha­rak­te­ry­zuje się niską emi­sją hałasu i drgań w cza­sie prze­jazdu. Kolo­ry­styka „Fran­cika” jest utrzy­mana w kon­wen­cji przy­ję­tej dla floty tram­wa­jów w Spółce, tzn. z domi­nu­ją­cym kolo­rem czer­wo­nym. Tram­waje zostały spro­wa­dzone z Wied­nia. Debiut „Fran­ci­ków” miał miej­sce w trak­cie dni otwar­tych będziń­skiej zajezdni, gdzie od razu doszło do wyko­le­je­nia. E1 miał prze­wo­dzić tzw. para­dzie tram­wa­jów, którą zapla­no­wano do Dąbrowy Gór­ni­czej. Zale­d­wie kil­ka­set metrów po star­cie, skład wypadł z torów na „nerce” w Będzi­nie. Wtedy przed­sta­wi­ciele tłu­ma­czyli ten wypa­dek „cia­łem obcym” na torach. – Przej­rze­li­śmy przed jazdą wszyst­kie toro­wi­ska i wszyst­kie zwrot­nice. Naj­praw­do­po­dob­niej ktoś poło­żył jakąś śrubę, ciało obce na torach i tram­waj się prze­su­nął – mówił wtedy Bog­dan Rej­dych, kie­row­nik rejonu Tram­wa­jów Śląskich.

Oka­zało się jed­nak, że nie był to przy­pa­dek. Od 15 paź­dzier­nika, kiedy tram­waj poja­wił się w Sosnowcu, do wyko­le­jeń doszło kil­ka­na­ście razy, a dzień bez donie­sień o nowych przy­pad­kach był czymś wyjąt­ko­wym. Nie bra­ko­wało także groź­nych sytuacji.

W Milo­wi­cach tram­waj linii 26, która jest obsłu­gi­wana przez Fran­ciki, wypadł z torów i zatrzy­mał się kilka cen­ty­me­trów obok słupa wyso­kiego napięcia.

Liczne wyko­le­je­nia spo­wo­do­wały korki, utrud­nie­nia, a co naj­waż­niej­sze, strach przed wsia­da­niem do składu. – Miesz­ka­jąc na Niwce, jestem zmu­szona do jazdy tram­wa­jami linii 26, gdyż to jedyny środek komu­ni­ka­cji miej­skiej w kie­runku cen­trum mia­sta. Gdy trasę linii 26 obsłu­gują “nowe” tram­waje, jest jesz­cze gorzej. Nie dość, że się spóź­niają, to jesz­cze wypa­dają z trasy, przez co już kil­ka­krot­nie spóź­ni­łam się do pracy, raz nawet o godzinę – mówi nam pani Ewa. – Ceny bile­tów wzra­stają, kom­fort podróży wręcz odwrot­nie. Nowe tram­waje może są ładne i dość duże, ale bio­rąc pod uwagę to, na ile nie­mi­łych sytu­acji ska­zują pasa­że­rów, czar pry­ska – dodaje. Jed­nak są i tacy, któ­rzy wolą wago­nami E1 nie jeź­dzić. – Jeśli tylko mam moż­li­wość, poru­szam się innymi skła­dami lub innymi rodza­jami komu­ni­ka­cji. Życie mi miłe – mówi nam pan Kazimierz.

Sytu­acja nie była także kom­for­towa dla motor­ni­czych, któ­rzy po pro­stu oba­wiali się kie­ro­wa­nia nowymi skła­dami. – Boimy się jeź­dzić skła­dami, boimy się roz­wi­nąć więk­szą pręd­kość w oba­wie przed kolej­nym tego typu zda­rze­niem. Dosta­li­śmy infor­ma­cję, że przy­czyną jest stan toro­wisk – mówi nam, pra­gnąc zacho­wać ano­ni­mo­wość, jeden z motor­ni­czych. Pro­blemy znane są także w KZK GOP, który kilka razy pro­sił o wyja­śnie­nia wło­da­rzy Tram­wa­jów Śląskich, podob­nie jak gmina Sosnowiec.

Z przed­sta­wi­cie­lami spółki spo­tkał się I zastępca pre­zy­denta, Arka­diusz Chę­ciń­ski. – Dosta­li­śmy infor­ma­cję, że Tram­waje Śląskie spraw­dziły wszyst­kie toro­wi­ska i doko­nano róż­nych czyn­no­ści, aby ruch tram­wa­jowy był uspraw­niony i nie docho­dziło do wyko­le­jeń. Obser­wu­jemy dalej tram­waje. Było to bar­dzo nie­po­ko­jące, bo nie cho­dzi tu tylko o zablo­ko­wa­nie ruchu, ale także o bez­pie­czeń­stwo – przy­znał w roz­mo­wie z naszym tygo­dni­kiem prezydent.

Tram­waje Śląskie rów­nież zapew­niają, że pro­blemy zostały usu­nięte. „Przy­czyny zwią­zane były z uster­kami w toro­wi­sku. Przed roz­po­czę­ciem eks­plo­ata­cji tram­wa­jów typu E 1 zostały doko­nane prze­glądy i wzmoc­nie­nia toro­wisk, a po wyko­le­je­niach zostały pod­jęte dodat­kowe dzia­ła­nia napraw­cze, aby tego typu sytu­acje wyeli­mi­no­wać. Aktu­al­nie brak jest takich zda­rzeń, a brak zda­rzeń awa­ryj­nych to naj­lep­sza reko­men­da­cja dla pasa­żera, że może podró­żo­wać bez obaw” – czy­tamy w infor­ma­cji prze­sła­nej do naszej redak­cji. Spółka zasta­na­wia się nad zaku­pem kolej­nych skła­dów typu E1. W ramach pro­gramu unij­nego „Moder­ni­za­cja infra­struk­tury tram­wa­jo­wej i tro­lej­bu­so­wej w Aglo­me­ra­cji Śląskiej wraz z infra­struk­turą towarzyszącą” w latach 2012–2014 pla­nuje zakup 30 wago­nów nisko­po­dło­go­wych nowej generacji.


Źródło: Twoje Zagłębie

tramwajorz
Posty: 11
Rejestracja: 12 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: oberschleisen

#67 Post autor: tramwajorz » 30 lis 2011, 11:21

Od jutra "1" będzie miała postój na zajezdni w Gliwicach ,zmieniony zostaje również rozkład jazdy linii 18 .Ciekaw jestem co za cuda teraz wyjdą skoro i tak zakłada się ,że wagonem E1 będzie jedyneczka jeździć fest opóźniona .
Uczniem poprzedniego dnia jest dzień następny

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#68 Post autor: TŚ25 » 30 lis 2011, 15:48

Wgl, to gdzie mają iść E1? Tylko na 1/4, czy i również na 9/18 ?

Edycja 01.12.
http://rudaslaska.naszemiasto.pl/artyku ... f664,1,3,5

Ot, taki artykuł pojawił się w necie. Planowo, to chyba od dzisiaj powinni jeździć E1, a nie "od kilku dni". Od paru tam dni to sa jazdy próbne i szkolenie, więc ni wiem co znowu autorzy sobie wymyślają ...

Scaliłem posty.
// Boguś
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 21:39 przez TŚ25, łącznie zmieniany 1 raz.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

kbamm
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010, 21:49
Lokalizacja: Katowice

#69 Post autor: kbamm » 01 gru 2011, 20:42

Być może pisała to jakaś redakcyjna praktykantka, dla której stwierdzenie "od dzisiaj", czy "od kilku dni" to wszystko jedno. Ale nie to jest najważniejsze. Ważne, żeby debiut tego tramwaju nowych liniach był pomyślniejszy, niż na #26. W końcu nie są to tak złe tramwaje. W Krakowie jadąc #1 zaraz za pętlą na Salwatorze człowiek odnosi wrażenie, że skład zaraz wyskoczy z szyn, a tymczasem jedzie powoli, bo powoli, ale jedzie. :).
Zatem trzymajmy kciuki !!!

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#70 Post autor: Szociu » 01 gru 2011, 21:18

kbamm pisze:Ważne, żeby debiut tego tramwaju nowych liniach był pomyślniejszy, niż na #26. W końcu nie są to tak złe tramwaje.
Kolejne debiuty będą pewnie pomyślniejsze, o ile TŚ nauczyło się czegoś na błędach i będą prowadzić prace przygotowawcze przy torowisku przed, a nie w trakcie eksploatacji. Dokładnie to głównym problemem nie była kwestia samego zniszczenia torowiska, a rozłażenia się szyn, tzn. tworzenia się poszerzeń, co w połączeniu z tymi obręczami dawało nam spadanie koła z szyny w kierunku osi toru (oczywiście wykolejenia miały miejsce na szynach kolejowych - bezrowkowych). Rozwiązali to tymczasowo, tzn. wspawując pręty regulujące rozstaw, niestety przez zmiany temperatury już zaczynają się one giąć (na szczęście na razie się zwężają, a nie rozszerzają), a najgorzej będzie po zimie, kiedy przyjdzie ocieplenie i wszystko pręty spowodują całkowite rozejście się szyn. Jedynym ratunkiem jest wymiana podkładów wraz z podsypką, no i oczywiście porządne zamocowanie szyn.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#71 Post autor: KZKGaPowicz » 03 gru 2011, 14:50

Muszę przyznać, że podróż wagonem E1 jest bardzo przyjemna, wygodniejsza niż 105N/Na. Wagon jest bardzo cichy (na postoju wcale go prawie nie słychać). #924 miał wczoraj drobne problemy z dwoma skrzydłami ostatnich drzwi.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#72 Post autor: rafalurbino18 » 03 gru 2011, 21:40

KZKGaPowicz pisze:Muszę przyznać, że podróż wagonem E1 jest bardzo przyjemna, wygodniejsza niż 105N/Na. Wagon jest bardzo cichy (na postoju wcale go prawie nie słychać). #924 miał wczoraj drobne problemy z dwoma skrzydłami ostatnich drzwi.
Można zaryzykować stwierdzenie, że wyciągnięto wnioski po wpadce w Zagłębiu i debiut mają tutaj udany. Oczywiście stan torów jest w Zabrzu lepszy niż na trasie 26, ale niektóre odcinki można uznać za fatalne. Jak przypuszczałem, ludzie uznali E1 za "nowy tramwaj". Chwalą sobie jego wnętrze (BTW jest ono dość intensywnie oświetlone) i samą jazdę. Przy wyższych prędkościach nie rzuca tak strasznie jak stopiątką.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 17:39
Lokalizacja: Kraków

#73 Post autor: Coffee » 05 gru 2011, 00:07

rafalurbino18 pisze:Przy wyższych prędkościach nie rzuca tak strasznie jak stopiątką.
Nie buja nim na boki. Ale jak się wytłucze zawieszenie, to będzie nim rzucać góra, dół... Po prostu będzie podskakiwał.
KZKGaPowicz pisze:Wagon jest bardzo cichy (na postoju wcale go prawie nie słychać)
Bo w sumie niema w nim co buczeć... Przetwornica statyczna (umieszczona pod kabiną) + rozruch oporowy. Cisza jak makiem zasiał :P
KZKGaPowicz pisze:#924 miał wczoraj drobne problemy z dwoma skrzydłami ostatnich drzwi.
Normalka w wideńczykach... Największą zmorą jest jesień (i jesienne błoto i liście) oraz zacinający deszcz.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2011, 00:19 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#74 Post autor: KZKGaPowicz » 05 gru 2011, 15:07

W Gliwicach jest już #927; w środku można jeszcze poczuć świeżość farby.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#75 Post autor: KZKGaPowicz » 05 gru 2011, 15:13

W #927 w trzecich drzwiach nie działa lampka ani dźwięk ostrzegający pasażerów o procesie zamykania drzwi. Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy :!:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#76 Post autor: Szociu » 06 gru 2011, 07:39

#922 z Będzina już wrócił na linię, czyli w ruchu liniowym są z powrotem wszystkie 4 E1, która otrzymała już zajezdnia Będzin.
Skoro i Gliwice i Będzin mają już po 4 Franciki, to teraz można spodziewać się dostaw do docelowej liczby, tj. dla Gliwic 7, dla Będzina 8.
EDIT: #931 już na linii 26.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#77 Post autor: Penny » 10 gru 2011, 12:11

KZKGaPowicz pisze:Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy :!:
A to wyjątkowe zjawisko... Niesamowite. Zróbmy listę rys w wagonach :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#78 Post autor: KZKGaPowicz » 10 gru 2011, 12:12

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy :!:
A to wyjątkowe zjawisko... Niesamowite. Zróbmy listę rys w wagonach :)
Nie chodziło mi o zrobienie listy, tylko o to, że to ktoś z pseudopasażerów mógł to zrobić, gdyż niektórym się nudzi.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#79 Post autor: rafalurbino18 » 10 gru 2011, 13:53

KZKGaPowicz pisze:
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy :!:
A to wyjątkowe zjawisko... Niesamowite. Zróbmy listę rys w wagonach :)
Nie chodziło mi o zrobienie listy, tylko o to, że to ktoś z pseudopasażerów mógł to zrobić, gdyż niektórym się nudzi.
I dlatego mamy o tym wspominać na forum? O każdej rysie na szybach? Pisanie o takich bzdetach nie ma sensu, bo to tylko zbędne zaśmiecanie forum. Tak samo ma się sprawa z np. niedziałającą jedną lampką w trzecich drzwiach.

Awatar użytkownika
Boguś
Administrator
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#80 Post autor: Boguś » 11 gru 2011, 21:45

TŚ25 pisze:Wgl, to gdzie mają iść E1? Tylko na 1/4, czy i również na 9/18 ?
A z jakiej racji mają być na 9? Na 9 przecież jeździ Stroszek, a E1 idą do Gliwic.

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#81 Post autor: Szociu » 14 sty 2012, 18:33

Na 26 w dni robocze i soboty kursują od kilku tygodni dodatkowe dwa E1, więc w trasę codziennie wyjeżdżają z R-1 cztery, a nie dwa Wiedeńczyki.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8469
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#82 Post autor: Peter » 14 sty 2012, 18:35

Dopisuję #932 do Gliwic, bo widzę że nie jest wpisany a jeździ już liniowo.
*SDIP (U.N.O.)

ARTURS
Posty: 6
Rejestracja: 17 wrz 2011, 18:07
Lokalizacja: Sosnowiec

#83 Post autor: ARTURS » 16 sty 2012, 19:52

WITAM

Dzisiaj tj poniedziałek około 11.40 z ulicy Andersa przy Cmentarzu w kierunku centrum z przedniego wózka E1 (niestety nie wiem jaki numer boczny) urwała się osłona metalowa kół i ładnie leżała w poprzek trawnika.

Qrde czemu wtedy nie ma aparatu przy sobie, hi

Zaraz utworzył się sznurek tramwajów, gdzie stały 105+105 i znów E1, niestety nie przyjrzałem się znów numerom bocznym.

Pozdrawiam

ARTURS

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#84 Post autor: Szociu » 17 sty 2012, 17:00

Liniowo kursuje już #923 z zajezdni Będzin.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#85 Post autor: KZKGaPowicz » 18 sty 2012, 14:34

Do Gliwic dotarł już #934, który dziś obsługuje poc. 15.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#86 Post autor: Szociu » 24 sty 2012, 17:21

Dziś zadebiutował wagon #929, jest to ósmy i zarazem ostatni E1 w zajezdni Będzin.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8469
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#87 Post autor: Peter » 28 sty 2012, 10:02

#922 dzisiaj widzę w DPD jest na poc. 11. Czy #922 i #923 zamieniły się w takim razie zajezdniami?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 10:38 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#88 Post autor: Szociu » 28 sty 2012, 14:25

Peter pisze:#922 dzisiaj widzę w DPD jest na poc. 11. Czy #922 i #923 zamieniły się w takim razie zajezdniami?
#922 jest w Będzinie, #923 jeździł w tym tygodniu na 26, może go przenieśli w związku ze zwiększeniem ilości kursów (przyp. z 2 do 4 od poniedziałku do soboty) obsadzanych E1 na 26?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8469
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#89 Post autor: Peter » 28 sty 2012, 18:14

#922 dzisiaj widziałem na 26, więc jest tak jak było. Natomiast #923 jest nadal wpisany do Gliwic i na spisie taboru WPK również.
*SDIP (U.N.O.)

Szociu
Posty: 183
Rejestracja: 07 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Silesia

#90 Post autor: Szociu » 02 lut 2012, 12:26

#928 dotarł do Będzina, dzisiaj na 2602.

Flash
Posty: 72
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#91 Post autor: Flash » 11 mar 2012, 08:03

#921 ma mocno poluzowane śruby mocujące do podłogi pierwsze podwójne siedzenia za przegubem. Rezultat - siedzenia gibają się do tyłu..

tramwajorz
Posty: 11
Rejestracja: 12 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: oberschleisen

#92 Post autor: tramwajorz » 18 mar 2012, 23:02

Te wozy jeszcze dwa - trzy lata pojeżdżą i padną na pysk .Na takie torowiska trzeba było brać warszawskie 105 i wyremontować ,taniej by wyszło niż te padliny .Awaria goni awarię a poza tym przednie szyby już niedługo zaczną wylatywać tyle rdzy pomalowanej nigdy nie widziałem a podobno robili to "fachowcy" fajny remont - rdzę pomalować...
Uczniem poprzedniego dnia jest dzień następny

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#93 Post autor: Linia26 » 21 mar 2012, 06:28

Ciągle coś się psuję. Ja jeżdżę E1 średnio dwa razy dziennie i awaria drzwi czy nagłośnienia to rutyna. Motorniczy nie umieją wyłączyć mikrofonu i całą drogę "lecą" dźwięki z kabiny... a o stan techniczny to nawet nie wspomnę :)
Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#94 Post autor: KZKGaPowicz » 28 mar 2012, 18:28

Do Gliwic dotarł już wagon E1 #938, który dziś obsługuje poc. 15.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

JoRG112
Posty: 9
Rejestracja: 24 kwie 2012, 10:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#95 Post autor: JoRG112 » 24 kwie 2012, 19:23

Ponoć dzisiaj się jeden wykoleił na Szopienicach Stawikach na przejeździe szkoleniowym, ale który, to nie wiem, bo to słyszałem od jednego z nk. ;-)
KPM- Kwiat Polskiej Młodzieży :lol:

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#96 Post autor: Karix26 » 24 kwie 2012, 20:04

E1 są fajne i pojemne, ale trzeba było najpierw wyremontować tory i przed wprowadzeniem do eksploatacji zrobić testy. Na trasie 26 od Dańdówki do wiaduktu nad Przemszą (jednotor) są tak krzywe tory, że jak się stoi z przodu to wyglądają jak zygzaki. Ale od pewnego czasu (2,3 miesiące) wagony już się prawie nie wykolejają, i są dobre zamiast solówek bo stopiątki co 12 min. nie wyrabiaja tylu ludzi (często jeżdżę i widzę jak się ludzie pchają do środka).

Edycja 25.04.
Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 13:41 przez Karix26, łącznie zmieniany 1 raz.
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#97 Post autor: KZKGaPowicz » 25 kwie 2012, 10:03

Karix26 pisze:Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?
Na razie jest odstawiona, ale czytałem (nie pamiętam gdzie), że ma być na części.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#98 Post autor: Penny » 25 kwie 2012, 10:32

KZKGaPowicz pisze:
Karix26 pisze:Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?
Na razie jest odstawiona, ale czytałem (nie pamiętam gdzie), że ma być na części.
Jest przeznaczona na części i stoi pod płotem przy Inwalidzkiej w zajezdni Batory z innymi "dawcami narządów" ;)

Karix26
Posty: 56
Rejestracja: 24 kwie 2012, 19:07
Lokalizacja: Mysłowice

#99 Post autor: Karix26 » 25 kwie 2012, 10:33

Aha dzięki za odpowiedź, chociaż swoją drogą mogli by sprowadzić więcej i razem z E1 puścić na zapchane linie co 20 min np. 27
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#100 Post autor: Penny » 25 kwie 2012, 10:39

Karix26 pisze:(...) chociaż swoją drogą mogli by sprowadzić więcej i razem z E1 puścić na zapchane linie co 20 min np. 27
Na razie to zamierzają sprowadzić same E1, bez doczep. Więcej na ten temat tutaj. Myślę, że E1 i c3 wychodzi na to samo, co skład "stopiątek" ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość