Strona 6 z 8

: 27 lip 2017, 09:58
autor: elot360
#924 od paru dni w ruchu.
Notabene, na SCC pisali coś o jakimś NB bo rzekomo ma jakieś nowe malowanie. Ktoś kto go widział rozpoznał na nim jakieś znaki szczególne?

: 27 lip 2017, 20:03
autor: tramwajarze z19
elot360 pisze:#924 od paru dni w ruchu.
Notabene, na SCC pisali coś o jakimś NB bo rzekomo ma jakieś nowe malowanie. Ktoś kto go widział rozpoznał na nim jakieś znaki szczególne?
W poniedziałek stał za halą w R4 już po lakierowaniu. Niczym się nie wyróżnia, oprócz wyglądu nr. taborowych wyglądających jak w Moderusach, takich jak np. 653 bądż 757.

: 15 mar 2018, 09:55
autor: 666
Wagon #934 w poniedziałek najechał na skład.Ma dość mocno pokiereszowany przód. Obecnie stoi w R4. Ponoć możliwa kasacja, ale na pewno nikt mi nic nie powiedział, bo jeszcze nie ma decyzji.

: 17 mar 2018, 21:12
autor: DWD
666 pisze:Wagon #934 w poniedziałek najechał na skład.Ma dość mocno pokiereszowany przód. Obecnie stoi w R4. Ponoć możliwa kasacja, ale na pewno nikt mi nic nie powiedział, bo jeszcze niema decyzji.
To nie było typowe najechanie, tylko podczas holowania zerwał się sprzęg na wskutek czego #934 uderzył w tył #255.

: 18 mar 2018, 14:05
autor: mi4chal744
DWD pisze:
666 pisze:Wagon #934 w poniedziałek najechał na skład.Ma dość mocno pokiereszowany przód. Obecnie stoi w R4. Ponoć możliwa kasacja, ale na pewno nikt mi nic nie powiedział, bo jeszcze niema decyzji.
To nie było typowe najechanie, tylko podczas holowania zerwał się sprzęg na wskutek czego #934 uderzył w tył #255.
Sprzęg się nie urwał tylko były zle spięte. Sprawdzali na zajezdni sprzęg #255 i #934 i oba nie są uszkodzone.

: 23 mar 2018, 09:02
autor: 666
mi4chal744 pisze:Sprzęg się nie urwał tylko były zle spięte
Jak na wczoraj: postępowanie wyjaśniające jeszcze jest w toku i niema jednoznacznej odpowiedzi nt przyczyny kolizji.

: 13 kwie 2018, 22:39
autor: mariusz
Dwa gliwickie E1 stoją w R4 odstawione #934 po najechaniu oraz #946 po kolizji z dostawczakiem odstawiono przed brame zajezdni na boczny tor.

: 14 kwie 2018, 17:00
autor: mi4chal744
mariusz pisze:Dwa gliwickie E1 stoją w R4 odstawione #934 po najechaniu oraz #946 po kolizji z dostawczakiem odstawiono przed brame zajezdni na boczny tor.
#946 stoi przed bramą na bocznym torze tam gdzie robocze N-ki.

: 01 maja 2018, 06:04
autor: Pimpek
Ponieważ nie ma oddzielnego tematu dla odstawionych E1 (poza oznaczaniem ich gwiazdką w spisie wagonów wg zajezdni), chciałam dopisać, że wagon #921 ostatni raz kursował w 2018.04.05 na 2602.

: 01 maja 2018, 08:11
autor: elot360
Ale przecież tutaj jest temat gdzie zapisuje się odstawione E1.

: 01 maja 2018, 10:14
autor: Peter
#946 (2018.04.05) - kolizja z samochodem
Wczoraj widziałem E1 z żółtą reklamą. Nie dostrzegłem jednak jego numeru taborowego.

EDIT 2018.05.02
Okazało się że to nowa reklama na #939.

: 15 maja 2018, 22:14
autor: trajtek
Gliwickie E1 już nie wyrabiają? Praktycznie codziennie na 1/11 w miejsce E1 pojawia się 105Na, czasem nawet na trzech pociągach

: 15 maja 2018, 22:54
autor: patryk644
trajtek pisze:Gliwickie E1 już nie wyrabiają? Praktycznie codziennie na 1/11 w miejsce E1 pojawia się 105Na, czasem nawet na trzech pociągach
Wagony te już niedługo zostaną wycofane z eksploatacji, a ich stan jest już coraz gorszy. Coś jak stodwójki jakieś 15 lat temu.

: 16 maja 2018, 00:00
autor: 666
patryk644 pisze:Wagony te już niedługo zostaną wycofane z eksploatacji, a ich stan jest już coraz gorszy
Powiem tak (do potwierdzenia jak wrócę na Śląsk, albo przez kogoś na miejscu):
1. Wagon #934 naprawia się po najechaniu - pozostało 8 wagonów
2. #946 po kolizji - odstawiony (do kasacji) - pozostało 7 wagonów
3. Słyszałem, że jeden wagon utopił się w Chebziu podczas piątkowej "powodzi" - nie wiem który - pozostało 6
5. Ostatni E1 zjeżdża do zajezdni o 4:28 - praktycznie nie do wypuszczenia na linię - pozostaje 5 wagonów a planowanych jest 6 (2x1 + 4x11).
Do tego dochodzą przeglądy, naprawy, być może jakieś prace przygotowujące do rejestracji (czerwiec tuż tuż). Pomijając fakt, że motorniczy może niemieć przeszkolenia na E1.
Nie jest powiedziane, że tak szybko zostaną zastąpione. Co do stanu - znając życie części są dostępne, ale ceny w Euro odstraszają. Z drugiej strony one mają prawie 50 lat z czego chwile stały na bocznicy a w ZUR przeszły lifting ale nie remont. Trudno oczekiwać cudów.

: 18 maja 2018, 21:07
autor: DWD
666 pisze:
patryk644 pisze:Wagony te już niedługo zostaną wycofane z eksploatacji, a ich stan jest już coraz gorszy
Powiem tak (do potwierdzenia jak wrócę na Śląsk, albo przez kogoś na miejscu):
1. Wagon #934 naprawia się po najechaniu - pozostało 8 wagonów
2. #946 po kolizji - odstawiony (do kasacji) - pozostało 7 wagonów
3. Słyszałem, że jeden wagon utopił się w Chebziu podczas piątkowej "powodzi" - nie wiem który - pozostało 6
5. Ostatni E1 zjeżdża do zajezdni o 4:28 - praktycznie nie do wypuszczenia na linię - pozostaje 5 wagonów a planowanych jest 6 (2x1 + 4x11).
Do tego dochodzą przeglądy, naprawy, być może jakieś prace przygotowujące do rejestracji (czerwiec tuż tuż). Pomijając fakt, że motorniczy może niemieć przeszkolenia na E1.
Nie jest powiedziane, że tak szybko zostaną zastąpione. Co do stanu - znając życie części są dostępne, ale ceny w Euro odstraszają. Z drugiej strony one mają prawie 50 lat z czego chwile stały na bocznicy a w ZUR przeszły lifting ale nie remont. Trudno oczekiwać cudów.
Nie wiem jak wygląda sprawa z #934 ale #946 kasacja (już stoi rozszabrowany za bramą) i zalany #947 też już ma nie wyjechać - kasacja.

: 18 maja 2018, 21:29
autor: Trampesar6
DWD pisze:(...) i zalany #947 też już ma nie wyjechać - kasacja.
Czyli taka sama sytuacja jak ze składem 805-tek w Łodzi. Chociaż tam chcą pomalować i gdzieś go postawić.

: 04 cze 2018, 01:41
autor: mi4chal744
Na Zawodziu stoi #927 na przetoczenie obręczy.

: 25 lip 2018, 09:47
autor: polaraxa
#931 stoi odstawiony po kolizji, jest solidnie uszkodzony.

: 30 lip 2018, 07:07
autor: Lohner
W sobotę zauważyłem, że wagony #940, #943, #923 i jeszcze parę sztuk nie posiadają okna przed trzecimi drzwiami tylko dużą białą dyktę. O co w tym chodzi montują biletomaty :mryellow: ?

: 02 sie 2018, 06:54
autor: skoti
A ja widziałem plakaty :mryellow:

: 13 sty 2019, 12:09
autor: kasztan
Czy ktoś wie, od kiedy już nie ma E1 na linii 1?

Z góry dziękuję.

: 13 sty 2019, 12:35
autor: Trampesar6
kasztan pisze:Czy ktoś wie, od kiedy już nie ma E1 na linii 1?

Z góry dziękuję.
Od 1 listopada 2018 roku.

[ Dodano: 2019-02-12, 10:09 ]
Nie widać na trasie następujących pojazdów:
-#921 (wg DPD ostatni raz kursował 11.01.2019)
-#928 (wg DPD --- 27.01.2019)
-#941 (wg DPD --- 5.01.2019)

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 27 kwie 2019, 12:52
autor: patryk01
wagon #946 został skasowany mozna go wypisac z listy

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 29 kwie 2019, 07:05
autor: #530+540
Do listy mozna dopisać #941 ,jako ,,uzupełnianie do ruchu,,

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 09 maja 2019, 16:30
autor: patryk01
Co sie dzieje z wagonem #934 długo nie pojawił sie liniowo ?

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 09 maja 2019, 18:24
autor: DWD
patryk1234 pisze:
09 maja 2019, 16:30
Co sie dzieje z wagonem #934 długo nie pojawił sie liniowo ?
#934 stoi w Gliwicach przed warsztatem na samych wózkach także można stwierdzić że został dawcą części.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 09 maja 2019, 18:53
autor: patryk01
DWD pisze:
09 maja 2019, 18:24
patryk1234 pisze:
09 maja 2019, 16:30
Co sie dzieje z wagonem #934 długo nie pojawił sie liniowo ?
#934 stoi w Gliwicach przed warsztatem na samych wózkach także można stwierdzić że został dawcą części.
Dziękuję

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 09 maja 2019, 19:06
autor: #530+540
patryk1234 pisze:
09 maja 2019, 18:53
DWD pisze:
09 maja 2019, 18:24
patryk1234 pisze:
09 maja 2019, 16:30
Co sie dzieje z wagonem #934 długo nie pojawił sie liniowo ?
#934 stoi w Gliwicach przed warsztatem na samych wózkach także można stwierdzić że został dawcą części.
Dziekuje :)
Mozliwa kasacja. W końcu mają je wycofac

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 09 maja 2019, 19:21
autor: patryk01
#530+540 pisze:
09 maja 2019, 19:06
patryk1234 pisze:
09 maja 2019, 18:53
DWD pisze:
09 maja 2019, 18:24
patryk1234 pisze:
09 maja 2019, 16:30
Co sie dzieje z wagonem #934 długo nie pojawił sie liniowo ?
#934 stoi w Gliwicach przed warsztatem na samych wózkach także można stwierdzić że został dawcą części.
Mozliwa kasacja. W końcu mają je wycofac
Dziękuję :)

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 09 maja 2019, 23:26
autor: 666
#530+540 pisze:
09 maja 2019, 19:06
patryk1234 pisze:
09 maja 2019, 18:53
DWD pisze:
09 maja 2019, 18:24
patryk1234 pisze:
09 maja 2019, 16:30
Co sie dzieje z wagonem #934 długo nie pojawił sie liniowo ?
#934 stoi w Gliwicach przed warsztatem na samych wózkach także można stwierdzić że został dawcą części.
Dziekuje :)
Mozliwa kasacja. W końcu mają je wycofac
Jego osie (lub całe wózki) zostały wysłane do ZUR na wymianę obręczy.
Chodzą słuchy, że w tym roku do wycofania będą 2-3 wagony a zostaną w ruchu do około września (info koniec kwietnia 2019- chciałem napisać, ale zapomniałem).

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 10 maja 2019, 06:50
autor: Nex838
Zacznijmy od tego że te wagony w 2011 powinny albo przejść porządny remont albo zostać skasowane już w Wiedniu. W ogóle jestem ciekaw skąd TŚ wezmą wagony na obsługę skoro 105 i E1 są kasowane. Czekać aż zakupią 105 z Częstochowy jak tam Pesy przyjdą.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 28 cze 2019, 12:20
autor: DWD
W Gliwicach na "hasioku" stoi odstawiony #939 i z tego co widać zaczyna mu ubywać części.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 28 cze 2019, 13:04
autor: #530+540
DWD pisze:
28 cze 2019, 12:20
W Gliwicach na "hasioku" stoi odstawiony #939 i z tego co widać zaczyna mu ubywać części.
Uzupełnienie do ruchu.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 29 cze 2019, 12:16
autor: 666
Jedyne co na dziś ma zdemontowane to klimatyzator. Może po prostu nawalił? Dowiem się w najbliższych dniach ( mam nadzieję).

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 16 lip 2019, 22:56
autor: patryk01
666 pisze:
29 cze 2019, 12:16
Jedyne co na dziś ma zdemontowane to klimatyzator. Może po prostu nawalił? Dowiem się w najbliższych dniach ( mam nadzieję).
Jak tam z wagonem #939?

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 05 sie 2019, 09:12
autor: IgorMike
patryk1234 pisze:
16 lip 2019, 22:56
666 pisze:
29 cze 2019, 12:16
Jedyne co na dziś ma zdemontowane to klimatyzator. Może po prostu nawalił? Dowiem się w najbliższych dniach ( mam nadzieję).
Jak tam z wagonem #939?
Potwierdzone info z trzeciej ręki - #939 już nie wyjedzie.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 05 sie 2019, 12:27
autor: patryk01
IgorMike pisze:
05 sie 2019, 09:12
patryk1234 pisze:
16 lip 2019, 22:56
666 pisze:
29 cze 2019, 12:16
Jedyne co na dziś ma zdemontowane to klimatyzator. Może po prostu nawalił? Dowiem się w najbliższych dniach ( mam nadzieję).
Jak tam z wagonem #939?
Potwierdzone info z trzeciej ręki - #939 już nie wyjedzie.
Dzieki igor :D a jaki jest powod kasacji ?

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 05 sie 2019, 12:56
autor: IgorMike
patryk1234 pisze:
05 sie 2019, 12:27
Dzieki igor :D a jaki jest powod kasacji ?
Stan elektryki.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 05 sie 2019, 14:22
autor: patryk01
IgorMike pisze:
05 sie 2019, 12:56
patryk1234 pisze:
05 sie 2019, 12:27
Dzieki igor :D a jaki jest powod kasacji ?
Stan elektryki.
Dzieki :D

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 13 sie 2019, 17:14
autor: #530+540
#928 ma zamontowany dodatkowy przód :!:
Czyżby ochrona przed ewentualną kolizją ;)

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 26 wrz 2019, 09:07
autor: patryk01
Co się dzieje z wagonem #942 od poniedziałku nie kursuje ?

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 29 wrz 2019, 10:04
autor: #530+540
W #932 podobno pękł przegub :shock:

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 16 paź 2019, 11:53
autor: polaraxa
Na stanie R-1 nadal znajduje się #931 wycofany z ruchu na awarie instalacji niskiego napięcia oraz #937 awaria 2 sztuk silników trakcyjnych. Nie ma póki co papierów o ich kasacji.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 04 sty 2020, 18:49
autor: #530+540
#932 się już wyczerpuje, co może się wiązać z jego kasacją.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 10 lut 2020, 19:08
autor: patryk644
Do kiedy mają zostać zezłomowane wszystkie E1? Jak dobrze licze, to zostało już ich tylko 17 - 11 w Będzinie i 6 w Gliwicach. Nie ma co ukrywać, że z każdym kolejnym miesiącem jest ich mniej. Stan techniczny tych wagonów też nie jest najlepszy. Osobiście nie miałem okazji w ostatnim czasie przyjrzeć się tym wagonom, ale za pewne są takie, których stan jest trochę gorszy bądź lepszy od pozostałych.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 10 lut 2020, 21:19
autor: #530+540
patryk644 pisze:
10 lut 2020, 19:08
Do kiedy mają zostać zezłomowane wszystkie E1? Jak dobrze licze, to zostało już ich tylko 17 - 11 w Będzinie i 6 w Gliwicach. Nie ma co ukrywać, że z każdym kolejnym miesiącem jest ich mniej. Stan techniczny tych wagonów też nie jest najlepszy. Osobiście nie miałem okazji w ostatnim czasie przyjrzeć się tym wagonom, ale za pewne są takie, których stan jest trochę gorszy bądź lepszy od pozostałych.
No wiesz, ich stan nie powala. W temacie o skasowanych e1 jakiś użytkownik pisał że tś ma zostawić tylko 6 sztuk tych wozów. Spodziewajmy się mnóstwa kasacji. Jak te wagony przyjeżdżały z Wiednia, to mówiono że przyjechały tu do czasu wyeliminowania braków taborowych w spółce. Jak widać jeżdżą do dzisiaj. Kończy się pewna epoka. Korzystajmy z nich półki możemy...

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 10 lut 2020, 22:21
autor: patryk644
Zastanawia mnie po co zostawić akurat 6 sztuk. Czy jest to jakies celowe zagranie czy może jeszcze braki taborowe?

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 10 lut 2020, 23:22
autor: Nex838
patryk644 pisze:
10 lut 2020, 22:21
Zastanawia mnie po co zostawić akurat 6 sztuk. Czy jest to jakies celowe zagranie czy może jeszcze braki taborowe?
Ciągle mam cichą nadzieję że część wozów zostanie technicznymi, w tym jakiś holownik wzamian za #183 w Chorzowie. A gdzieś mi się obiło o uszy że te ostałe mają jeździć na 24 ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia...

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 25 mar 2020, 09:33
autor: #530+540
Nex838 pisze:
10 lut 2020, 23:22
patryk644 pisze:
10 lut 2020, 22:21
Zastanawia mnie po co zostawić akurat 6 sztuk. Czy jest to jakies celowe zagranie czy może jeszcze braki taborowe?
Ciągle mam cichą nadzieję że część wozów zostanie technicznymi, w tym jakiś holownik wzamian za #183 w Chorzowie. A gdzieś mi się obiło o uszy że te ostałe mają jeździć na 24 ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia...
Na 24 mają jeździć Gamy. Jeszcze zamówią Pesy, na pewno cześć z nich pójdzie do R1. Obstawiam że winerki zostaną na 26, Przez te dostawy całego starszego taboru z Będzina nie skasują. Ewentualnie wysłał bym je na 21, na przemian z Pesami. Na 27 nowe wagony nie mają szans jeździć, poprzez stan torowiska na Porąbce. Na 26 te nowości mogłyby jeździć, jeśli wyremontują całą Wojska Polskiego. Jeszcze zostaje linia 22, ale bety sprawdziły by się tam lepiej. Może jeszcze uruchomią jakąś linie Relacji Będzin Osiedle Zamkowe - Zagórze pętla, bo jest taka możliwość. Jeśli takie coś by powstało, to wysłał bym tam solówki 105na. Stare składy z przedziału 5xx i 6xx bym przerobił na wagony robocze, jeden bym rozpiął i puścił jako solówki, ewentualnie te robocze bym skasował. Za to spiął bym część moderusów i żelazkek, by puścić je na 27.
Oto taki mój plan na dostawy nowego taboru.

Re: Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 25 mar 2020, 09:39
autor: patryk644
#530+540 pisze:
25 mar 2020, 09:33
Nex838 pisze:
10 lut 2020, 23:22
patryk644 pisze:
10 lut 2020, 22:21
Zastanawia mnie po co zostawić akurat 6 sztuk. Czy jest to jakies celowe zagranie czy może jeszcze braki taborowe?
Ciągle mam cichą nadzieję że część wozów zostanie technicznymi, w tym jakiś holownik wzamian za #183 w Chorzowie. A gdzieś mi się obiło o uszy że te ostałe mają jeździć na 24 ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia...
Na 24 mają jeździć Gamy. Jeszcze zamówią Pesy, na pewno cześć z nich pójdzie do R1. Obstawiam że winerki zostaną na 26, Przez te dostawy całego starszego taboru z Będzina nie skasują. Ewentualnie wysłał bym je na 21, na przemian z Pesami. Na 27 nowe wagony nie mają szans jeździć, poprzez stan torowiska na Porąbce. Na 26 te nowości mogłyby jeździć, jeśli wyremontują całą Wojska Polskiego. Jeszcze zostaje linia 22, ale bety sprawdziły by się tam lepiej. Może jeszcze uruchomią jakąś linie Relacji Będzin Osiedle Zamkowe - Zagórze pętla, bo jest taka możliwość. Jeśli takie coś by powstało, to wysłał bym tam solówki 105na. Stare składy z przedziału 5xx i 6xx bym przerobił na wagony robocze, jeden bym rozpiął i puścił jako solówki, ewentualnie te robocze bym skasował. Za to spiął bym część moderusów i żelazkek, by puścić je na 27.
Oto taki mój plan na dostawy nowego taboru.
Ja bym te wagony jednak przeniósł do R4 i obsadziłbym nimi linie nr 17, zdaje mi się, że jest to tabor idealny pod kątem pojemności właśnie dla tej linii.