Strona 3 z 8

: 25 kwie 2012, 10:57
autor: Karix26
E1 powinny iść na 21, gdzie od gołonogu jest ful ale rzeczywiście skład 105N jest pojemniejszy.

PS jeszcze trzy są w trakcie RB więc nic nie wiadomo...

: 25 kwie 2012, 13:46
autor: Boguś
Karix26 pisze:E1 są fajne i pojemne, ale trzeba było najpierw wyremontować tory i przed wprowadzeniem do eksploatacji zrobić testy.
Przecież robili testy.
Karix26 pisze:E1 powinny iść na 21, gdzie od gołonogu jest ful ale rzeczywiście skład 105N jest pojemniejszy.
Torowisko na Gołonogu jest w fatalnym stanie.
Karix26 pisze:PS jeszcze trzy są w trakcie RB więc nic nie wiadomo...
Nie pisz bzdur. Wszystkie E1 zostały już zrobione. Obecnie w ZURze jest tylko #924, który przyjechał na naprawę lub wymianę wózków. Za jakiś czas przyjedzie kolejne 10 sztuk E1.
Karix26 pisze:Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3?
A po co, skoro TŚ nie kupi żadnej doczepy.

: 25 kwie 2012, 15:18
autor: Karix26
Tak było niedawno w bazie taboru.

: 25 kwie 2012, 23:03
autor: Slim
Karix26 pisze:Aha dzięki za odpowiedź, chociaż swoją drogą mogli by sprowadzić więcej i razem z E1 puścić na zapchane linie co 20 min np. 27
Aż strach pomyśleć jakby taki wykoleił się na górce przy wiadukcie na Klimontowie, byłby pretekst do likwidacji tej linii.

: 25 kwie 2012, 23:09
autor: Penny
Slim pisze:Aż strach pomyśleć jakby taki wykoleił się na górce przy wiadukcie na Klimontowie, byłby pretekst do likwidacji tej linii.
W normalnym kraju byłby to pretekst do remontu nasypu i wiaduktu ;)

: 25 kwie 2012, 23:25
autor: R_G
W normalnym kraju wiaduktu już dawno by nie było...

: 25 kwie 2012, 23:34
autor: JoRG112
Dobra.
W takim razie, skoro nasz kraj jest nienormalny, to do psychiatryka z nim. :lol:
A tak na serio, to wiadukt by pewnie budowali od podstaw nowy w normalnym kraju. :eye:

: 26 kwie 2012, 11:10
autor: Karix26
U nas to zawsze znajdą pretekst :cry:

: 26 kwie 2012, 21:04
autor: Szociu
Slim pisze:
Karix26 pisze:Aha dzięki za odpowiedź, chociaż swoją drogą mogli by sprowadzić więcej i razem z E1 puścić na zapchane linie co 20 min np. 27
Aż strach pomyśleć jakby taki wykoleił się na górce przy wiadukcie na Klimontowie, byłby pretekst do likwidacji tej linii.
Akurat na wiadukcie tory są w miarę ok. ;) Jednak torowcy wolą pilnować takich stromych miejsc. Były plany jego rozbiórki, gdyż nie ma już racji bytu (zlikwidowana linia kolejowa na dole), ale coś się to rozmyło. Miał być też remont najgorszego odcinka Porąbka Szkoła - Porąbka Dworzec (wg. planów TŚ na zeszły rok), zobaczymy może coś zrobią z tym.

: 26 kwie 2012, 21:52
autor: Szociu
#927 wygląda na wypożyczony do Będzina (dziś na wieczornym 26).

: 28 kwie 2012, 16:39
autor: Boguś
Karix26 pisze:Aha dzięki za odpowiedź, chociaż swoją drogą mogli by sprowadzić więcej i razem z E1 puścić na zapchane linie co 20 min np. 27
Ze względu na słabą podstację, E1 mają zakaz wjazdu na Kazimierz.

: 28 kwie 2012, 18:29
autor: adam86
No dalece nie tylko winna jest podstacja:P

: 05 maja 2012, 15:57
autor: Karix26
Mam pytanie czy #929,935 i #936 już jeżdżą?

: 05 maja 2012, 16:55
autor: DW
Karix26 pisze:Mam pytanie czy #929,935 i #936 już jeżdżą?
Owszem. #929 i #936 na liniach obsługiwanych przez zajezdnię Będzina, a #935 przez zajezdnię Gliwice.

: 05 maja 2012, 22:20
autor: Karix26
Wszystkie jeżdżą na 26?

: 06 maja 2012, 15:08
autor: Boguś
Karix26 pisze:Wszystkie jeżdżą na 26?
DW wyraźnie Ci napisał.

: 06 maja 2012, 17:39
autor: Karix26
DW Napisał że na liniach Będzińskich a nie na której linii, ale ok

: 06 maja 2012, 19:09
autor: TŚ25
A Wiedeńczyki jeżdżą na innej linii Będzińskiej, niż 26 ?

: 06 maja 2012, 20:20
autor: Boguś
TŚ25 pisze:A Wiedeńczyki jeżdżą na innej linii Będzińskiej, niż 26 ?
Nie jeżdżą.

: 06 maja 2012, 20:25
autor: Karix26
To ile ich jeździ na 26?

: 06 maja 2012, 20:32
autor: Boguś
Karix26 pisze:To ile ich jeździ na 26?
http://tramwaje.wpk.katowice.pl/

Policz sobie, masz wszystkie dane.

: 06 maja 2012, 21:30
autor: TŚ25
Boguś pisze:
TŚ25 pisze:A Wiedeńczyki jeżdżą na innej linii Będzińskiej, niż 26 ?
Nie jeżdżą.
Wiem, to pytanie było skierowane do: Karixa26

: 07 maja 2012, 10:34
autor: DW
Karix26 pisze:Wszystkie jeżdżą na 26?
E1 z zajezdni Będzin jeżdżą tylko na linii 26 (w dni robocze 6 z 10 wagonów), zaś te z zajezdni Gliwice jeżdżą tylko na linii 1 (5 z 7 wagonów).

: 07 maja 2012, 16:42
autor: Karix26
Dzięki za odpowiedź.
Dziś jechałem do szkoły #929. Baza taboru na WPK już nie jest aktualizowana

: 07 maja 2012, 17:55
autor: Penny
Karix26 pisze:Baza taboru na WPK już nie jest aktualizowana.
Serdecznie zapraszamy do pracy :) Wystarczy się zgłosić.

: 08 maja 2012, 10:42
autor: Karix26
Chętnie, ale gdzie?

: 26 maja 2012, 09:49
autor: KZKGaPowicz
16.05.2012 r. ostatni raz na trasie zaobserwowano wagon #935.

: 10 cze 2012, 16:11
autor: JoRG112
Dzisiaj w Sosnowcu (Sielec Park) wyleciał na zwrotnicy tył E1.
Najprawdopodobniej wózek jezdny nie skręcił...
Oto dwa zdjęcia dokumentujące:

Obrazek

Obrazek

Ruch w obie strony wstrzymany został łącznie na godzinę.

: 10 cze 2012, 20:59
autor: hanys76
fotka zrobiona przez Michała J. na miejscu wykolejenia .

: 20 cze 2012, 21:17
autor: Boguś
Najgorsze jest to, że kolejne 5 sztuk pójdzie do Będzina.

: 20 cze 2012, 21:20
autor: Karix26
Wiadomo kiedy przyjdą kolejne sztuki?

: 21 cze 2012, 08:36
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:Najgorsze jest to, że kolejne 5 sztuk pójdzie do Będzina.
Mam nadzieję, że Gliwice też coś dostaną, bo mówiłeś, że na "4" mają się pojawić E1.

Wyjechał już wagon #935.

: 21 cze 2012, 09:26
autor: rafalurbino18
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:Najgorsze jest to, że kolejne 5 sztuk pójdzie do Będzina.
Mam nadzieję, że Gliwice też coś dostaną, bo mówiłeś, że na "4" mają się pojawić E1.
Akurat na czwórkę to nie są najodpowiedniejsze wagony, bo są za duże, ale wysyłanie ich do Będzina jest chyba gorszym pomysłem. Niestety E1 wśród pasażerów linii 26 nie ma zbyt dobrej opinii. Każdy wie jaki jest stan infrastruktury w Zagłębiu i puszczanie kolejnych wiedeńców na te tory może nasilić ilość wykolejeń, których już teraz jest aż nadto. Dla większości pasażerów to i tak jest "nowy tramwaj", ale codzienna obawa przed tym, czy się dojedzie do pracy/szkoły powoduje odpływ pasażerów. Linia 26 jest dla wielu mieszkańców jedynym środkiem transportu do centrum Sosnowca, więc nie przesiądą się oni do autobusów, ale pomyślą o zakupie samochodu. A potem odzyskać się ich już nie zdoła :/ W Zabrzu akurat nie ma z nimi problemu i jeżdżą często szybciej niż stopiątki, ale oprócz jedynki, nie pasują na żadną inną linię, bo na 3 i 5 są za małe, a na 4 tak jak pisałem - za duże.

: 21 cze 2012, 12:02
autor: luki
Mi się wydaje, że na Zagłębiu TŚ nieco się pośpieszyło z tymi Wiedeńcami. Nie wiem czy testy trwały za krótko czy akurat mieli pecha i wyszło to dopiero podczas pierwszego słynnego pokazu.
Dużo lepiej sprawują się Wiedeńczyki trasie 1-tki, zresztą dużo lepsze jest torowisko to widać na oko, nie trzeba żadnej filozofii. Wystarczyłoby się wstrzymać te dwa trzy lata, Wiedeńce dać do Katowic i Gliwic, a na Zagłębiu zrobić porządek z tymi torowiskami. A tak prędzej się te wozy rozlecą niż tory wymienią, co tam nie było - ramy wózków już pękały.

: 21 cze 2012, 16:35
autor: martin
rafalurbino18 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:Najgorsze jest to, że kolejne 5 sztuk pójdzie do Będzina.
Mam nadzieję, że Gliwice też coś dostaną, bo mówiłeś, że na "4" mają się pojawić E1.
Akurat na czwórkę to nie są najodpowiedniejsze wagony, bo są za duże, ale wysyłanie ich do Będzina jest chyba gorszym pomysłem. Niestety E1 wśród pasażerów linii 26 nie ma zbyt dobrej opinii. Każdy wie jaki jest stan infrastruktury w Zagłębiu i puszczanie kolejnych wiedeńców na te tory może nasilić ilość wykolejeń, których już teraz jest aż nadto. Dla większości pasażerów to i tak jest "nowy tramwaj", ale codzienna obawa przed tym, czy się dojedzie do pracy/szkoły powoduje odpływ pasażerów. Linia 26 jest dla wielu mieszkańców jedynym środkiem transportu do centrum Sosnowca, więc nie przesiądą się oni do autobusów, ale pomyślą o zakupie samochodu. A potem odzyskać się ich już nie zdoła :/ W Zabrzu akurat nie ma z nimi problemu i jeżdżą często szybciej niż stopiątki, ale oprócz jedynki, nie pasują na żadną inną linię, bo na 3 i 5 są za małe, a na 4 tak jak pisałem - za duże.
Skoro juz sie na nie zdecydowali to tez uwazam, ze nie ma sensu ich wysylac do Zaglebia, wielkoscia pasowalyby na 9/17 ale pewnie ich tam nie dadza ze wzgledu na brak mozliwosci awaryjnego wjazdu na Armii Krajowej. Wie ktos ile dokladnie ich kupili i w jakim okresie maja zostac sprowadzone?

: 21 cze 2012, 19:54
autor: Dawid71552
Poza tym to na linii 9 też mogły być za małe zwłaszcza w godzinach szczytu. Zwłaszcza, że jeżdżą tam solówki co jest dla mnie chore. Ale ponoć od września mają wrócić składy. Czy tak będzie to się okaże.

: 24 cze 2012, 12:09
autor: Boguś
martin2601 pisze:Wie ktos ile dokladnie ich kupili i w jakim okresie maja zostac sprowadzone?
Będzie 10 sztuk. Po 5 sztuk pójdzie do Gliwic i Będzina.
rafalurbino18 pisze:W Zabrzu akurat nie ma z nimi problemu i jeżdżą często szybciej niż stopiątki, ale oprócz jedynki, nie pasują na żadną inną linię, bo na 3 i 5 są za małe, a na 4 tak jak pisałem - za duże.
Gdyby nie wystające płyty w Biskupicach, to E1 mogłyby jeździć w dni wolne na 5.

: 24 cze 2012, 14:38
autor: mark40
Boguś pisze:Będzie 10 sztuk. Po 5 sztuk pójdzie do Gliwic i Będzina.
Na pewno 10? W przetargach były zamówienia kompletów siedzeń i innego wyposażenia do 8 wagonów.

: 24 cze 2012, 14:43
autor: TŚ25
Bo te dwa będą na części ?

: 24 cze 2012, 16:25
autor: mark40
A wagony na częsci idą też do tych zajezdni? Wcześniejsze helmuty stoją w Batorym.

: 24 cze 2012, 16:59
autor: TŚ25
Jeden stoi w Gliwicach(w Maju go widziałem), a ten na Będzin stoi chyba jeszcze nadal w Batorym...

: 25 cze 2012, 17:23
autor: Boguś
mark40 pisze: Wcześniejsze helmuty stoją w Batorym.
Jeden jest w Katowicach.

: 26 cze 2012, 13:01
autor: Damian_1947
W Batorym stoi Wiedeniec #4828 bodajże, nie jestem pewien ale wygląda na świeżo przywieziony. Obok stała laweta i pilot.
EDIT: 29.06 Poprawiłem nr taborowy. Sorki za pomyłkę ;)

: 30 cze 2012, 09:48
autor: Peter
Dzisiaj zwróciłem uwagę, że #937 ma nieoryginalny pantograf. Zamontowano OTK-2 :) -> Link

: 30 cze 2012, 12:53
autor: KZKGaPowicz
Boczny wyświetlacz wagonu #934 słabo świeci (zauważone w dzień) w porównaniu z pozostałymi wagonami tego typu (sprawdzone w tych samych warunkach).
Ponadto wczoraj na bocznym wyświetlaczu #924 wyświetlały się jakieś "esy floresy" na napisach kierunkowych (bodajże tylko tych "pływających").

: 14 sie 2012, 23:23
autor: KZKGaPowicz
Do Gliwic przybył E1 #939.

Edycja, dnia 16.08.2012:
W Gliwicach jest w tej chwili: 8 E1, w ruchu: 7, na linii: 5.

: 04 wrz 2012, 08:57
autor: Penny
Ostatnie prace trwają przy dwóch wagonach E1 z nowej dostawy. Znajdujące się #940 i #941 na torze B i C hali remontowej zajezdni Batory na dniach wyjadą na jazdy próbne.

: 13 wrz 2012, 18:46
autor: rafalurbino18
Penny pisze:Ostatnie prace trwają przy dwóch wagonach E1 z nowej dostawy. Znajdujące się #940 i #941 na torze B i C hali remontowej zajezdni Batory na dniach wyjadą na jazdy próbne.
Oba wyjechały już liniowo na jedynkę. Na razie żadnych zmian w rozkładzie nie widać, a jak wiadomo - obecnie tylko połowa z gliwickich wiedeńców jest uruchamiana. Być może są przeznaczone do Będzina, dokąd jednak na razie nie dojadą. Na T17 z uwagi na cięcia rozkładowe mogłyby trafić, gdyby nie infrastruktura.

: 14 wrz 2012, 20:17
autor: Boguś
rafalurbino18 pisze:
Penny pisze:Ostatnie prace trwają przy dwóch wagonach E1 z nowej dostawy. Znajdujące się #940 i #941 na torze B i C hali remontowej zajezdni Batory na dniach wyjadą na jazdy próbne.
Oba wyjechały już liniowo na jedynkę. Na razie żadnych zmian w rozkładzie nie widać, a jak wiadomo - obecnie tylko połowa z gliwickich wiedeńców jest uruchamiana. Być może są przeznaczone do Będzina, dokąd jednak na razie nie dojadą. Na T17 z uwagi na cięcia rozkładowe mogłyby trafić, gdyby nie infrastruktura.
Na T4 mogą trafić.

: 15 wrz 2012, 09:40
autor: rafalurbino18
Boguś pisze:
rafalurbino18 pisze:
Penny pisze:Ostatnie prace trwają przy dwóch wagonach E1 z nowej dostawy. Znajdujące się #940 i #941 na torze B i C hali remontowej zajezdni Batory na dniach wyjadą na jazdy próbne.
Oba wyjechały już liniowo na jedynkę. Na razie żadnych zmian w rozkładzie nie widać, a jak wiadomo - obecnie tylko połowa z gliwickich wiedeńców jest uruchamiana. Być może są przeznaczone do Będzina, dokąd jednak na razie nie dojadą. Na T17 z uwagi na cięcia rozkładowe mogłyby trafić, gdyby nie infrastruktura.
Na T4 mogą trafić.
Wiem o tym, że mogą trafić na T4, ale zasadniczo dziwi mnie to, czemu jeszcze tam nie jeżdżą. Skoro brakuje solówek, to mogliby je ściągnąć z czwórki w zamian za E1. Chyba, że nastąpi to lada dzień, albo jakieś wiedeńce stoją i chcą zachować rezerwę.