Bieżąca eksploatacja i stan wagonów
Przecież robili testy.Karix26 pisze:E1 są fajne i pojemne, ale trzeba było najpierw wyremontować tory i przed wprowadzeniem do eksploatacji zrobić testy.
Torowisko na Gołonogu jest w fatalnym stanie.Karix26 pisze:E1 powinny iść na 21, gdzie od gołonogu jest ful ale rzeczywiście skład 105N jest pojemniejszy.
Nie pisz bzdur. Wszystkie E1 zostały już zrobione. Obecnie w ZURze jest tylko #924, który przyjechał na naprawę lub wymianę wózków. Za jakiś czas przyjedzie kolejne 10 sztuk E1.Karix26 pisze:PS jeszcze trzy są w trakcie RB więc nic nie wiadomo...
A po co, skoro TŚ nie kupi żadnej doczepy.Karix26 pisze:Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3?
Akurat na wiadukcie tory są w miarę ok. Jednak torowcy wolą pilnować takich stromych miejsc. Były plany jego rozbiórki, gdyż nie ma już racji bytu (zlikwidowana linia kolejowa na dole), ale coś się to rozmyło. Miał być też remont najgorszego odcinka Porąbka Szkoła - Porąbka Dworzec (wg. planów TŚ na zeszły rok), zobaczymy może coś zrobią z tym.Slim pisze:Aż strach pomyśleć jakby taki wykoleił się na górce przy wiadukcie na Klimontowie, byłby pretekst do likwidacji tej linii.Karix26 pisze:Aha dzięki za odpowiedź, chociaż swoją drogą mogli by sprowadzić więcej i razem z E1 puścić na zapchane linie co 20 min np. 27
http://tramwaje.wpk.katowice.pl/Karix26 pisze:To ile ich jeździ na 26?
Policz sobie, masz wszystkie dane.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dzisiaj w Sosnowcu (Sielec Park) wyleciał na zwrotnicy tył E1.
Najprawdopodobniej wózek jezdny nie skręcił...
Oto dwa zdjęcia dokumentujące:
Ruch w obie strony wstrzymany został łącznie na godzinę.
Najprawdopodobniej wózek jezdny nie skręcił...
Oto dwa zdjęcia dokumentujące:
Ruch w obie strony wstrzymany został łącznie na godzinę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez JoRG112, łącznie zmieniany 1 raz.
KPM- Kwiat Polskiej Młodzieży
fotka zrobiona przez Michała J. na miejscu wykolejenia .
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Akurat na czwórkę to nie są najodpowiedniejsze wagony, bo są za duże, ale wysyłanie ich do Będzina jest chyba gorszym pomysłem. Niestety E1 wśród pasażerów linii 26 nie ma zbyt dobrej opinii. Każdy wie jaki jest stan infrastruktury w Zagłębiu i puszczanie kolejnych wiedeńców na te tory może nasilić ilość wykolejeń, których już teraz jest aż nadto. Dla większości pasażerów to i tak jest "nowy tramwaj", ale codzienna obawa przed tym, czy się dojedzie do pracy/szkoły powoduje odpływ pasażerów. Linia 26 jest dla wielu mieszkańców jedynym środkiem transportu do centrum Sosnowca, więc nie przesiądą się oni do autobusów, ale pomyślą o zakupie samochodu. A potem odzyskać się ich już nie zdoła :/ W Zabrzu akurat nie ma z nimi problemu i jeżdżą często szybciej niż stopiątki, ale oprócz jedynki, nie pasują na żadną inną linię, bo na 3 i 5 są za małe, a na 4 tak jak pisałem - za duże.KZKGaPowicz pisze:Mam nadzieję, że Gliwice też coś dostaną, bo mówiłeś, że na "4" mają się pojawić E1.Boguś pisze:Najgorsze jest to, że kolejne 5 sztuk pójdzie do Będzina.
Mi się wydaje, że na Zagłębiu TŚ nieco się pośpieszyło z tymi Wiedeńcami. Nie wiem czy testy trwały za krótko czy akurat mieli pecha i wyszło to dopiero podczas pierwszego słynnego pokazu.
Dużo lepiej sprawują się Wiedeńczyki trasie 1-tki, zresztą dużo lepsze jest torowisko to widać na oko, nie trzeba żadnej filozofii. Wystarczyłoby się wstrzymać te dwa trzy lata, Wiedeńce dać do Katowic i Gliwic, a na Zagłębiu zrobić porządek z tymi torowiskami. A tak prędzej się te wozy rozlecą niż tory wymienią, co tam nie było - ramy wózków już pękały.
Dużo lepiej sprawują się Wiedeńczyki trasie 1-tki, zresztą dużo lepsze jest torowisko to widać na oko, nie trzeba żadnej filozofii. Wystarczyłoby się wstrzymać te dwa trzy lata, Wiedeńce dać do Katowic i Gliwic, a na Zagłębiu zrobić porządek z tymi torowiskami. A tak prędzej się te wozy rozlecą niż tory wymienią, co tam nie było - ramy wózków już pękały.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Skoro juz sie na nie zdecydowali to tez uwazam, ze nie ma sensu ich wysylac do Zaglebia, wielkoscia pasowalyby na 9/17 ale pewnie ich tam nie dadza ze wzgledu na brak mozliwosci awaryjnego wjazdu na Armii Krajowej. Wie ktos ile dokladnie ich kupili i w jakim okresie maja zostac sprowadzone?rafalurbino18 pisze:Akurat na czwórkę to nie są najodpowiedniejsze wagony, bo są za duże, ale wysyłanie ich do Będzina jest chyba gorszym pomysłem. Niestety E1 wśród pasażerów linii 26 nie ma zbyt dobrej opinii. Każdy wie jaki jest stan infrastruktury w Zagłębiu i puszczanie kolejnych wiedeńców na te tory może nasilić ilość wykolejeń, których już teraz jest aż nadto. Dla większości pasażerów to i tak jest "nowy tramwaj", ale codzienna obawa przed tym, czy się dojedzie do pracy/szkoły powoduje odpływ pasażerów. Linia 26 jest dla wielu mieszkańców jedynym środkiem transportu do centrum Sosnowca, więc nie przesiądą się oni do autobusów, ale pomyślą o zakupie samochodu. A potem odzyskać się ich już nie zdoła :/ W Zabrzu akurat nie ma z nimi problemu i jeżdżą często szybciej niż stopiątki, ale oprócz jedynki, nie pasują na żadną inną linię, bo na 3 i 5 są za małe, a na 4 tak jak pisałem - za duże.KZKGaPowicz pisze:Mam nadzieję, że Gliwice też coś dostaną, bo mówiłeś, że na "4" mają się pojawić E1.Boguś pisze:Najgorsze jest to, że kolejne 5 sztuk pójdzie do Będzina.
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Będzie 10 sztuk. Po 5 sztuk pójdzie do Gliwic i Będzina.martin2601 pisze:Wie ktos ile dokladnie ich kupili i w jakim okresie maja zostac sprowadzone?
Gdyby nie wystające płyty w Biskupicach, to E1 mogłyby jeździć w dni wolne na 5.rafalurbino18 pisze:W Zabrzu akurat nie ma z nimi problemu i jeżdżą często szybciej niż stopiątki, ale oprócz jedynki, nie pasują na żadną inną linię, bo na 3 i 5 są za małe, a na 4 tak jak pisałem - za duże.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Boczny wyświetlacz wagonu #934 słabo świeci (zauważone w dzień) w porównaniu z pozostałymi wagonami tego typu (sprawdzone w tych samych warunkach).
Ponadto wczoraj na bocznym wyświetlaczu #924 wyświetlały się jakieś "esy floresy" na napisach kierunkowych (bodajże tylko tych "pływających").
Ponadto wczoraj na bocznym wyświetlaczu #924 wyświetlały się jakieś "esy floresy" na napisach kierunkowych (bodajże tylko tych "pływających").
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Do Gliwic przybył E1 #939.
Edycja, dnia 16.08.2012:
W Gliwicach jest w tej chwili: 8 E1, w ruchu: 7, na linii: 5.
Edycja, dnia 16.08.2012:
W Gliwicach jest w tej chwili: 8 E1, w ruchu: 7, na linii: 5.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 10:40 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Oba wyjechały już liniowo na jedynkę. Na razie żadnych zmian w rozkładzie nie widać, a jak wiadomo - obecnie tylko połowa z gliwickich wiedeńców jest uruchamiana. Być może są przeznaczone do Będzina, dokąd jednak na razie nie dojadą. Na T17 z uwagi na cięcia rozkładowe mogłyby trafić, gdyby nie infrastruktura.Penny pisze:Ostatnie prace trwają przy dwóch wagonach E1 z nowej dostawy. Znajdujące się #940 i #941 na torze B i C hali remontowej zajezdni Batory na dniach wyjadą na jazdy próbne.
Na T4 mogą trafić.rafalurbino18 pisze:Oba wyjechały już liniowo na jedynkę. Na razie żadnych zmian w rozkładzie nie widać, a jak wiadomo - obecnie tylko połowa z gliwickich wiedeńców jest uruchamiana. Być może są przeznaczone do Będzina, dokąd jednak na razie nie dojadą. Na T17 z uwagi na cięcia rozkładowe mogłyby trafić, gdyby nie infrastruktura.Penny pisze:Ostatnie prace trwają przy dwóch wagonach E1 z nowej dostawy. Znajdujące się #940 i #941 na torze B i C hali remontowej zajezdni Batory na dniach wyjadą na jazdy próbne.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Wiem o tym, że mogą trafić na T4, ale zasadniczo dziwi mnie to, czemu jeszcze tam nie jeżdżą. Skoro brakuje solówek, to mogliby je ściągnąć z czwórki w zamian za E1. Chyba, że nastąpi to lada dzień, albo jakieś wiedeńce stoją i chcą zachować rezerwę.Boguś pisze:Na T4 mogą trafić.rafalurbino18 pisze:Oba wyjechały już liniowo na jedynkę. Na razie żadnych zmian w rozkładzie nie widać, a jak wiadomo - obecnie tylko połowa z gliwickich wiedeńców jest uruchamiana. Być może są przeznaczone do Będzina, dokąd jednak na razie nie dojadą. Na T17 z uwagi na cięcia rozkładowe mogłyby trafić, gdyby nie infrastruktura.Penny pisze:Ostatnie prace trwają przy dwóch wagonach E1 z nowej dostawy. Znajdujące się #940 i #941 na torze B i C hali remontowej zajezdni Batory na dniach wyjadą na jazdy próbne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości