Strona 1 z 8

Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

: 24 wrz 2011, 10:00
autor: #530+540
Tramwaje Śląskie S.A. pisze:Nowa oferta Tramwajów Śląskich S.A.
23.09.2011

Wagony typu 105 N wożą pasażerów na Śląsku i w Zagłębiu od lat, są też Citadisy (wagony 116 Nd zwane popularnie „Karlikami”), od jakiegoś czasu Pt 8 nazywane „Helmutami”, a na szczególne okazje wyjeżdża wagon zabytkowy typu N. Ostatni rodzaj wagonu, który pojawił się w zasobach Tramwajów Śląskich S.A. to zakupiony w Wiedniu E-1 nazwany przez tramwajarzy „Francikiem”.

Wagon ten będąc jednobryłowym i dwuczłonowym pojazdem, o długości prawie 20 m, może zabrać jednorazowo ponad 150 osób, zapewniając jazdę w komfortowych warunkach. Wagon po modernizacji w warsztatach Spółki atrakcyjnie prezentuje się na torach, charakteryzując się niską emisją hałasu i drgań w czasie przejazdu. Kolorystyka „Francika” jest utrzymana w konwencji przyjętej dla floty tramwajów w Spółce, tzn. z dominującym kolorem czerwonym, co eksponuje wagon spośród innych uczestników ruchu i zapewnia jego dobrą widoczność. Zgodnie z zapowiedziami najnowszy zmodernizowany nabytek Spółki zostanie skierowany na tory tramwajowe i wypełni ofertę przewozową. Wagony typu E-1, po przeprowadzeniu prac adaptacyjnych będą kierowane na linie, gdzie tradycyjne 105-tki są zbyt mało pojemne, zaś skład wagonów za duży.
W połowie października wagony zadebiutują na linii 26 tj. będą przewozić pasażerów na odcinku pomiędzy rzystankami Sosnowiec Milowice Pętla i Mysłowice Dworzec PKP.

Jak wyglądał tramwaj przed modernizacją w trakcie i po jej przeprowadzeniu można przekonać się przeglądając zdjęcia.
Źródło: Tramwaje Śląskie S.A.


Post zmienił właściciela z użytkownika KZKGaPowicz na użytkownika skoti, który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Z dniem 05.09.2019 post zmienił właściciela z użytkownika skoti na użytkownika #530+540, który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.

: 26 wrz 2011, 09:45
autor: Penny
Jak informuje "Dziennik Zachodni", wiedeńce wyruszą na tory od połowy października...
Tramwaj Sznycel pojedzie z Mysłowic do Sosnowca pisze:Tramwaj Sznycel pojedzie z Mysłowic do Sosnowca

Pasażerowie w Mysłowicach i Sosnowcu od połowy października będą mieli okazję pojeździć sobie "nowym" nabytkiem Tramwajów Śląskich. Sprowadzone z Wiednia wagony - przez naszych Czytelników ochrzczone mianem "Sznycli" lub "Francików" - swoją oficjalną premierę miały w ubiegłą sobotę.


Przedstawiciele przewoźnika zapowiadali wówczas, że 15 kupionych nad Dunajem pojazdów obsługiwać będzie trasy podległe zajezdni w Będzinie i Gliwicach. Po kilku kolejnych dniach ujawnili bardziej szczegółowy harmonogram i wynika z niego, że pierwszą trasą, na której pojawią się "sznycle" będzie linia nr 26 prowadząca z pętli w Sosnowcu - Milowicach do dworca PKP w Mysłowicach.

Tymczasem, jak zapowiada wiceprezes TŚ Bolesław Knapik, w przyszłym roku spółka chce dokupić kolejne tego typu wagony. Na liście zakupów znajdą się także 4 niemieckie, dwukierunkowe "Helmuty". Zdaniem śląskich tramwajarzy przydają się one podczas planowanych remontów torowisk ze względu na to, że do zawracania nie potrzebują pętli.
źródło

: 26 wrz 2011, 21:46
autor: Boguś
Penny pisze:Na liście zakupów znajdą się także 4 niemieckie, dwukierunkowe "Helmuty".
Przecież wszystkie "helmuty" poszły do Stambułu.

: 29 wrz 2011, 07:48
autor: Penny
W Kobiórze o 6:45 widziana laweta z jakimś E1. Pewnie jedzie do Batorego - być może jest już na miejscu. info: hanys76

: 04 paź 2011, 23:21
autor: Peter
Owszem kolejne numerki doszły w tabelce. Pod koniec września pojawiły się #4500 (rocznik 1971), #4517 (rocznik 1972) oraz #4527 i #4529 (roczniki 1973).

: 14 paź 2011, 16:40
autor: Szociu
Nareszcie :) :
E-1 na starcie
W najbliższą sobotę 15 października 2011 r. Tramwaje Śląskie S.A. uruchamiają nowy tabor. Dwa wagony typu E-1, zwane popularnie Francikami jeszcze przed wschodem słońca wyjadą na linię 26, aby odbyć swoją pierwszą „dniówkę”. Pierwszy z nich o godz. 4.24 pojawi się obok dworca PKP w Sosnowcu, aby dalej podążyć w kierunku Mysłowic. Drugi wagon obok dworca PKP w Sosnowcu zobaczyć będzie można o 4.54, wagon ten będzie jechał w kierunku przeciwnym, tj. sosnowieckiej dzielnicy Milowice. Wagony można będzie zobaczyć również w późniejszych godzinach, ponieważ obydwa przez cały dzień kursować będą na prawie 14 kilometrowej trasie pomiędzy przystankami Mysłowice Dworzec PKP – Sosnowiec Milowice Pętla. Wagon E-1 ma prawie 20 m długości i może zabrać jednorazowo ponad 150 osób. Został on zmodernizowany w warsztatach Spółki i charakteryzuje się niską emisją hałasu i drgań w czasie przejazdu. Kolorystyka „Francika” jest utrzymana w konwencji przyjętej dla floty tramwajów w Spółce, tzn. z dominującym kolorem czerwonym. Informacje na temat wagonu E-1 znajdą Państwo również na naszej stronie internetowej www.tram-silesia.pl
Biuro Spółki
Źródło: Tramwaje Śląskie

: 14 paź 2011, 18:58
autor: TŚ25
Lepiej zmień źródło. Na stronie TŚ nic o tym nie piszą.
Tu jest całość:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... _tory.html

: 14 paź 2011, 20:55
autor: Szociu
Oczywiście, że piszą, wystarczy dobrze poszukać ;) (dokładniej w BIP):
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... a-starcie/

: 15 paź 2011, 17:53
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:Co do wagonów E1 prezentują się bardzo ładnie. Świetnie nadają się na "1", "3", "9" i "17".
E1 raczej pojawi się na 1, ale nie na wszystkich pociągach.

E1 nie może kursować na 9 i 17, bo w przypadku blokady na odcinku Świętochłowice Gazownia - Chorzów Ratusz wagon nie wjedzie awaryjnie na Armii Krajowej w Chorzowie Batorym. Poza tym nie widzę przejazdu przez Wolności po torowisku w płytach. Jeśli chodzi o 3, to się nie wypowiem, bo nie wiem w jakim stanie jest torowisko.

: 15 paź 2011, 19:57
autor: mark40
KZKGaPowicz pisze:Co do wagonów E1 prezentują się bardzo ładnie. Świetnie nadają się na "1", "3", "9" i "17".
Gdyby patrzeć na pojemność wagonu to na linię 3 te wagony sie nie nadają (chyba, że w weekendy) będą za małe. Na 17 są odwrotnie - zbyt pojemne.

1 i 26 to najlepsze teraz dla nich linie. W przyszłym roku kiedy TŚ kupią wiecej E1 to powinno się nimi obsadzić w następnej kolejności linie 7, 9 i 21. Nie wiem czy jakieś inne linie potrzebują zmiany taboru na E1. Raczej nie. Na pozostałych liniach tabor jest lub bedzie (po zakupie nowych wagonów) adekwatny do potrzeb.

: 15 paź 2011, 21:28
autor: KZKGaPowicz
mark40 pisze:Na 17 są odwrotnie - zbyt pojemne.
Nie powiedziałbym, że za pojemne. Polecam przejażdżkę w godzinach szczytu przez centrum Świętochłowic, gdzie takt kursowania z "7" wynosi 7/8 min. Rzeczywiście na "3" nadawałyby się w soboty, tylko torowisko na 3-go Maja w Zabrzu jest w tragicznym stanie.

: 16 paź 2011, 09:10
autor: Szociu
Linie 26, 21, 27 nawet poza godzinami szczytu również są przepełnione, często stoi się dosłownie na jednej nodze, nawet wczoraj w sobotę przez większość dnia jazdy na 26 w E1 było strasznie tłoczno, więc w praktyce nie sprawdza się twierdzenie, że solówka, góra E1 wystarczy. Wszystkie te linie prowadzą przez centrum ponad 200-tysięcznego miasta. Uważam, że na tych liniach od poniedziałku do soboty powinny jeździć składy, na wszystkich pociągach. Porównajmy sobie ilość składów i jakość podróżowania w Sosnowcu, a Katowicach, czy Bytomiu. Chciałbym przypomnieć, że Sosnowiec jest drugim największym udziałowcem po Katowicach w spółce Tramwaje Śląskie i jest przy tym bardzo przychylny takiej formie komunikacji, więc nie powinien być ciągle marginalizowany, choćby przez brak jakichkolwiek remontów torowisk lub wysyłanie na trasy niskopojemnego taboru. Ciekawe, co by ludzie powiedzieli, gdyby zamiast składów i karlików na 6-tkę wysłać na przykład same solówki i dwa E1?
Na dowód, że nawet w soboty na tych liniach tramwaje są pełne, proszę zobaczyć końcówkę tego filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=tJPSCaug_rk
przystanek Niwka - Pawiak oddalony od centrum o dobre kilka kilometrów, tramwaj pełny, a pasażerów nadal przybywa.

: 16 paź 2011, 10:15
autor: rafalurbino18
KZKGaPowicz pisze:Rzeczywiście na "3" nadawałyby się w soboty, tylko torowisko na 3-go Maja w Zabrzu jest w tragicznym stanie.
Zastanawiało mnie właśnie to czy się zdecydują wysłać E1 na te torowisko, ale jeśli wagony te będą bardziej podatne na wykolejenia niż stopiątki to mimo wszystko nie warto. Nadają się na tę linię tylko w soboty i niedziele, więc może lepiej niech kursują tylko na 1/4. Bardzo rzadko wykoleja się jakaś stopiątka na trasie trójki, ale nie ma co ryzykować z posyłaniem E1 na 3 Maja, bo przypomnę, że tramwaj jedzie środkiem ulicy, a ruch samochodowy nie jest mały.

: 17 paź 2011, 10:36
autor: KZKGaPowicz
Skoro 105Na są bardziej "elastyczne" na nasze torowiska, to może w przy pracach przygotowawczych E1 do ruchu liniowego mogliby się zastanowić nad zastosowaniem wózkow 105Na.

: 17 paź 2011, 13:47
autor: adam86
Taak. I może jeszcze niech autobus z tego zrobią. Poczytajcie trochę, w internecie jest pełno wiadomości na temat budowy wagonów.

: 17 paź 2011, 21:30
autor: Boguś
adam86 pisze:Nie mówiąc o tym, że TŚ nie ma tylu wagonów zdatnych jeździć w skłądzie.
Kilka składów można przywrócić :P. Oczywiście po wykonaniu odpowiednich prac.

: 17 paź 2011, 21:43
autor: KZKGaPowicz
adam86 pisze:Taak. I może jeszcze niech autobus z tego zrobią. Poczytajcie trochę, w internecie jest pełno wiadomości na temat budowy wagonów.
Po pierwsze, to przechodził on prace przygotowawcze, a po drugie testy. To jak on je przeszedł, jeśli tyle razy się teraz wykoleja na dzień? Przecież można chyba to przebudować (o ile jest to opłacalne), skoro prace te są o wiele tańsze niż RK 105Na, a jeśli nie i będzie tak dalej z tymi wagonami, to więcej stracą na tych E1 aniżeli robiąc RK tradycyjnemu wagonowi. Po coś chyba te prace przechodzi? Przecież nie wystarczy tylko wyremontować samego pudła i jego wyposażenia wnętrz, ale także przeanalizować wszystkie za i przeciw przebudowy podwozia do wózków 102/105Na. Przypominam, że 102Na również miały takie same wózki i nie było tylu wykolejeń przynajmniej w 1 dzień, co na 26 w sobotę.

: 17 paź 2011, 21:51
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:Przecież można chyba to przebudować (o ile jest to opłacalne),
O ile się da.
KZKGaPowicz pisze:Przypominam, że 102Na również miały takie same wózki i nie było tylu wykolejeń przynajmniej w 1 dzień, co na 26 w sobotę.
Jakie miały cechy wspólne? Chyba tylko w ich liczbie.

: 18 paź 2011, 08:22
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:Jakie miały cechy wspólne? Chyba tylko w ich liczbie.
Miałem na myśli, że 102Na miały takie same wózki jak 105Na.

: 18 paź 2011, 09:54
autor: 105Na
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:Jakie miały cechy wspólne? Chyba tylko w ich liczbie.
Miałem na myśli, że 102Na miały takie same wózki jak 105Na.
to jest trzeci rodzaj prawdy... wyglądały podobnie tylko...

: 18 paź 2011, 15:26
autor: adam86
KZKGaPowicz pisze: ale także przeanalizować wszystkie za i przeciw przebudowy podwozia do wózków 102/105Na.
AA może byś zaczął od przeczytania czegokolwiek na temat wózków? Ilez można czytać takie brednie?!

: 18 paź 2011, 19:29
autor: Szociu
Wagon powinien posiadać więcej kasowników przy drzwiach, dzisiaj jechałem i był taki tłok, że nie dało się przecisnąć, żeby skasować bilet, w dodatku prawie co przystanek był problem z zamknięciem drzwi, bo ludzie się nie mieścili (a na schodach są czujniki).

: 18 paź 2011, 21:39
autor: KZKGaPowicz
105Na pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:Jakie miały cechy wspólne? Chyba tylko w ich liczbie.
Miałem na myśli, że 102Na miały takie same wózki jak 105Na.
to jest trzeci rodzaj prawdy... wyglądały podobnie tylko...
Tego akurat nie wiedziałem, dzięki.
Co do postu adam86, nie będę się do niego odnosić, gdyż on jest specjalistą w każdej dziedzinie przecież, a nikt nie może się pomylić, bo to straszne przewinienie. Poza tym jego styl wypowiedzi pozostawia wiele do życzenia, chociaż powinien dawać przykład - jest przecież przynajmniej ode mnie starszy. Chyba za czasów komuny w ten sposób nauczyciele odnosili się do uczniów, którzy czegoś nie potrafili zrozumieć czy rozwiązać. Wracając jednak do tematu, ważne jest to, że trzeba umieć się przyznać do błędu, co zrobiłem wcześniej.

: 18 paź 2011, 22:28
autor: adam86
KZKGaPowicz pisze: Co do postu adam86, nie będę się do niego odnosić, gdyż on jest specjalistą w każdej dziedzinie przecież, a nikt nie może się pomylić, bo to straszne przewinienie.
Poza tym jego styl wypowiedzi pozostawia wiele do życzenia, chociaż powinien dawać przykład - jest przecież przynajmniej ode mnie starszy. Chyba za czasów komuny w ten sposób nauczyciele odnosili się do uczniów, którzy czegoś nie potrafili zrozumieć czy rozwiązać. Wracając jednak do tematu, ważne jest to, że trzeba umieć się przyznać do błędu, co zrobiłem wcześniej.
I zamiast wylewać swe żale jaki ja jestem zły, wstrętny i okropny to marsz do googla i do ksiązek z fizyki na poziomie gimnazjum. I dobrze wiadomo, że nie chodzi o żadne pomyłki, tylko o te gówniarskie obrażalstwo. O to, że zamiast poszukać i pomysleć, dlaczego to co się napisało jest kompletnie bez sensu, to wypisujesz jakieś pierdoły o nauczycielach. Dlaczego nie staracie się pogłebiać zdobywać wiedzy w temacie tramwajów? I to wiedzy, która w dobie tak powszechnego internetu jest na wyciągniecie ręki. Nie wiem czemu, ale tak z 10 lat temu, jak nie było for, internet był luksuem, komunikowano się na pmtm, to jakoś wszystkim bardziej chciało się poszerzać wiedzę, zdobywać jakieś informacje itp. A dzisiaj znaczna większośc z Nas poprzestaje na szczeniackim pisaniu co dzisiaj jechało na linii. Sorry, ale to jest zupełnie dziecinne. Jesli chcecie, żeby ktokolwiek traktował miłośników poważnie to nie można pisać takich bzdur.

: 19 paź 2011, 08:42
autor: Przemek
To może ja odpowiem. Niektóre rzeczy w TŚ są trochę dziwne, np. zdawalność w OSM na poziomie 99%. Niezależnie, czy ktoś się nadaje, czy jest głąbem - będzie motorniczym i mamy potem sytuacje, że 11 pojechała przez przypadek do Słonecznej, bo pani "się zestresowała". Tak samo jest z tymi wagonami. Niezależnie od pseudo testów mają jeździć i tyle. Każdy z E1 zaliczył już glebę, niektóre nawet kilka. Więc nie ma mowy o jakichś wadliwych wózkach.

: 19 paź 2011, 16:25
autor: KZKGaPowicz
adam86 pisze:A dzisiaj znaczna większośc z Nas poprzestaje na szczeniackim pisaniu co dzisiaj jechało na linii. Sorry, ale to jest zupełnie dziecinne. Jesli chcecie, żeby ktokolwiek traktował miłośników poważnie to nie można pisać takich bzdur.
Nikt nie każe Ci przecież odwiedzać tego Forum, jeśli wypisywanie obsad jest dla Ciebie dziecinne. Dział DPD jest główną istotą tego miejsca. Rzeczywiście jednak masz rację co do poszerzania wiedzy na temat KM, jej infrastruktury itp., tutaj właśnie popełniłem błąd, gdyż nie czytałem nic na ten temat.

: 21 paź 2011, 12:43
autor: R_G
Reportaż o wykolejeniach kilka dni temu był w Aktualnościach w TVP Katowice, a dziś trafił do ogólnopolskiej TVP Info :jupi:

: 23 paź 2011, 21:12
autor: Peter
19.10.2011 wycofano kolejne E1 w Wiedniu, które do nas przyjadą lub już są. Są to wagony #4525 (rocznik 1973), #4810 (rocznik 1973) i #4818 (rocznik 1974). To będzie już sprowadzonych 16 sztuk.

: 24 paź 2011, 10:23
autor: DW
#4525 najpóźniej od soboty jest już w Chorzowie. Wczoraj stał już zdjęty z lawety.

: 04 lis 2011, 06:51
autor: Szociu
Ciekawe na które linie w Sosnowcu trafi pozostałych 5 E1 (przypominam, że Będzin ma mieć ich 7, Gliwice 8, ale ostatecznie chyba i tu i tu będzie ich o 1-2 więcej, gdyż zakupili ich jednak 18), no i oczywiście kiedy.

EDIT: #920 wyjechał już dziś znów na 26, na tej linii kursują znów planowo 2 E1.

: 04 lis 2011, 17:14
autor: memphis
Szociu pisze:ale ostatecznie chyba i tu i tu będzie ich o 1-2 więcej, gdyż zakupili ich jednak 18)
Reszta idzie na części.

: 04 lis 2011, 21:19
autor: mark40
Odwrotnie. Bedzin ma mieć 8 sztuk, Gliwice - 7. Z Będzina planowano, że wszystkie 8 miały pójść na linię 26.

: 05 lis 2011, 09:47
autor: Szociu
mark40 pisze:Odwrotnie. Bedzin ma mieć 8 sztuk, Gliwice - 7. Z Będzina planowano, że wszystkie 8 miały pójść na linię 26.
Czyli w gazecie się machnęli, ale na pewno nie wyślą na razie wszystkich 8 na 26 z powodu zbyt słabej podstacji w Dańdówce. A stać w zajezdni 6 sztuk, przy obecnych obsadach na 26 raczej nie będzie (obecnie w Będzinie są już 4 E1 - #920, #921, #922 i #926).

: 05 lis 2011, 15:17
autor: R_G
A wyjeżdża jeden.

: 05 lis 2011, 19:50
autor: Boguś
R_G pisze:A wyjeżdża jeden.
Dopóki TŚ nie rozwiąże problemów z wykolejaniem, to żaden E1 nie powinien kursować po Zagłębiu, nawet #920.

: 06 lis 2011, 16:53
autor: mark40
Szociu pisze:
mark40 pisze:Odwrotnie. Bedzin ma mieć 8 sztuk, Gliwice - 7. Z Będzina planowano, że wszystkie 8 miały pójść na linię 26.
Czyli w gazecie się machnęli, ale na pewno nie wyślą na razie wszystkich 8 na 26 z powodu zbyt słabej podstacji w Dańdówce. A stać w zajezdni 6 sztuk, przy obecnych obsadach na 26 raczej nie będzie (obecnie w Będzinie są już 4 E1 - #920, #921, #922 i #926).
Wszystkie miały pójść wg planów na 26
Te tramwaje będą jeździły na trasie linii 26, docelowo osiem - opowiada Rejdych z TŚ.

: 06 lis 2011, 17:58
autor: Boguś
mark40 pisze:
Wszystkie miały pójść wg planów na 26
Te tramwaje będą jeździły na trasie linii 26, docelowo osiem - opowiada Rejdych z TŚ.
Co jest oczywiście nieprawdą, bo podstacja nie wytrzyma.

: 07 lis 2011, 16:18
autor: mark40
Z tą podstacja to nie musi być też prawda.

: 08 lis 2011, 07:51
autor: Szociu
Jejku, ale nie jest wcale trudno dowieźć i zainstalować podstację kontenerową, jakby się sprężyli to 1-2 dni i już mają odpowiednią moc.

: 08 lis 2011, 08:07
autor: Penny
Szociu pisze:Jejku, ale nie jest wcale trudno dowieźć i zainstalować podstację kontenerową, jakby się sprężyli to 1-2 dni i już mają odpowiednią moc.
Po pierwsze, żeby przywieść podstację, trzeba ją najpierw kupić. Żeby ją kupić, trzeba wyłonić właściwego kontrahenta - pewnie w drodze przetargu, a to trochę trwa...
Po drugie: podstacji nie można sobie postawić gdzie się chce, bez wcześniejszych uzgodnień; choćby z uwagi na charakter urządzenia i fakt zajmowania przez niego jakiegoś gruntu.
Po trzecie: skoro nie ma to być podstacja samowystarczalna (która ma spalinowy agregat prądotwórczy), to trzeba zorganizować przyłącze energii elektrycznej od dostawcy - to też nie trwa kilka dni i sporo kosztuje.

Nie neguję tego co powiedziałeś, ale chcę uświadomić, że rozwiązanie problemu słabego zasilania na linii 26 nie zajmie te przysłowie 1-2 dni i na dodatek są to znaczące dla TŚ koszty.

: 08 lis 2011, 15:47
autor: Szociu
Penny pisze: Nie neguję tego co powiedziałeś, ale chcę uświadomić, że rozwiązanie problemu słabego zasilania na linii 26 nie zajmie te przysłowie 1-2 dni i na dodatek są to znaczące dla TŚ koszty.
Wiem, że nie zajmie, dlatego powinni wysłać pozostałe wagony na inne linie w Sosnowcu, choćby 21, 24, czy 15.

: 13 lis 2011, 17:46
autor: Radko_90
Chciałem zaznaczyć że od 5 listopada wykolejeń E1 nie ma i zaczęły jeździć szybciej a spóźnienia są rzadko w granicach 2-5 minut i tylko w dni robocze w godzinach szczytu ;)) Obserwowałem ostatnio tory na 26,okazało się że najgorsze miejsca gdzie ryzyko wykolejeń było duże są pospawane lub lepione,możliwe że wagony technicznie były modyfikowane ale póki co takiej informacji nie dostałem

: 15 lis 2011, 21:46
autor: Coffee
Radko_90 pisze:możliwe że wagony technicznie były modyfikowane ale póki co takiej informacji nie dostałem
Musiały by być nabijane nowe obręcze na koła, a wątpię by takie kupowali (bo są dość drogie). Od stozłomek też nie pasują, gdyż E1 ma mniejsze koła.

BTW: Jak się spisują fotokomórki przy nieświadomości ludzi o ich istnieniu?
Jest non-stop "proszę odsunąć się od drzwi"? :P

: 15 lis 2011, 22:02
autor: hanys76
Wagon #924 jest już w Gliwicach, narazie szkolą na nim motorowych, potem zostanie przydzielony na linię 1.

: 16 lis 2011, 09:23
autor: Adams
Boguś pisze:Dopóki TŚ nie rozwiąże problemów z wykolejaniem, to żaden E1 nie powinien kursować po Zagłębiu, nawet #920.
To gdzie niby miałyby jeździć? Przecież stan torowisk prawie na wszystkich śląskich liniach jest w opłakanym stanie. Jedynie na trasie 6 z Brynowa do Bytomia jest w miarę możliwie, ale przecież nie można tam pchać wszystkiego co nowsze, a na pozostałych liniach będzie jeździł złom. Sosnowiec jest drugim po Katowicach udziałowcem w TŚ i lepszy tabor dla tego miasta się jak najbardziej należy.

: 16 lis 2011, 16:52
autor: Szociu
Dokładnie tak. Wystarczy sobie popatrzeć na demografię regionu, Sosnowiec jest drugim najludniejszym po Katowicach miastem w GOP, a różnica, jeśli chodzi o komunikację tramwajową (a raczej o warunki podróżowania) to ziemia, a niebo. Karliki kursują po Chorzowie i Bytomiu, miastach mniejszych od Sosnowca, mających mniej udziałów w TŚ. Nie mówię, że nie powinny tam kursować, ale uważam, że powinno się w pierwszej kolejności inwestować w większe / ważniejsze miasta, gdzie występują większe obłożenia linii tramwajowych. Nie powinno być tak, że jedni jadą Karlikiem, a drudzy wypchaną po brzegi solówką, z czego część w ogóle nie jedzie, bo się nie mieści do tramwaju na przystankach. I proszę mi nie mówić, że Karlik nie może jeździć po Sosnowcu ze względu na stan torowiska, bo np. na 24 (lub w relacji do Pętli na Pogoni) mógłby spokojnie jeździć (http://www.youtube.com/watch?v=JiTp2SCXABE), przy okazji nie musiałby przejeżdżać w ogóle przez Tunel Katowicki, gdzie rzekomo się nie mieści (Karlik ze złożonym pantografem ma 3,36m, a limit dla samochodów wjeżdżających do tunelu to 3,3 m + margines na sieć trakcyjną, czyli na pewno min. te 20 cm, czyli wychodzi, że spokojnie powinny się zmieścić pojazdy do 3,5m h). Jakby się naprawdę chciało, to by się dało ;)

: 16 lis 2011, 17:46
autor: R_G
Weź po uwagę, że Karliki są kupione na trasę Bytom-Katowice. Została tam wyremontowana infra, więc sobie tam śmigają.
Nam Karliki (E1, Pt-8 lub coś nowego) nie potrzebne. Dopóki Górski będzie się bawił w autobusy i dopóki infrastruktura będzie w takim stanie w jakim jest, nic dobrego w Sosnowcu się działo nie będzie.

: 16 lis 2011, 20:06
autor: Boguś
Szociu pisze: Wystarczy sobie popatrzeć na demografię regionu, Sosnowiec jest drugim najludniejszym po Katowicach miastem w GOP, a różnica, jeśli chodzi o komunikację tramwajową (a raczej o warunki podróżowania) to ziemia, a niebo. Karliki kursują po Chorzowie i Bytomiu, miastach mniejszych od Sosnowca, mających mniej udziałów w TŚ. Nie mówię, że nie powinny tam kursować, ale uważam, że powinno się w pierwszej kolejności inwestować w większe / ważniejsze miasta, gdzie występują większe obłożenia linii tramwajowych.
Pretensje powinieneś mieć do władz miasta.
Adams pisze:
Boguś pisze:Dopóki TŚ nie rozwiąże problemów z wykolejaniem, to żaden E1 nie powinien kursować po Zagłębiu, nawet #920.
To gdzie niby miałyby jeździć? Przecież stan torowisk prawie na wszystkich śląskich liniach jest w opłakanym stanie. Jedynie na trasie 6 z Brynowa do Bytomia jest w miarę możliwie, ale przecież nie można tam pchać wszystkiego co nowsze, a na pozostałych liniach będzie jeździł złom. Sosnowiec jest drugim po Katowicach udziałowcem w TŚ i lepszy tabor dla tego miasta się jak najbardziej należy.
Czasowo przenieść je do Gliwic.

: 16 lis 2011, 20:25
autor: KZKGaPowicz
Szociu pisze:Nie powinno być tak, że jedni jadą Karlikiem, a drudzy wypchaną po brzegi solówką, z czego część w ogóle nie jedzie, bo się nie mieści do tramwaju na przystankach.
To jest tak samo jak w Rudzie Śląskiej i Zabrzu z "1", na której jeżdżą przeważnie najlepsze wozy, a na "4", "17" i "18" jakieś graty. Zdarzają się jednak wyjątki, gdy jeżdżą wagony we wczesnych wersjach RK, ZURki i Moderus.

: 16 lis 2011, 21:20
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:
Szociu pisze:Nie powinno być tak, że jedni jadą Karlikiem, a drudzy wypchaną po brzegi solówką, z czego część w ogóle nie jedzie, bo się nie mieści do tramwaju na przystankach.
To jest tak samo jak w Rudzie Śląskiej i Zabrzu z "1", na której jeżdżą przeważnie najlepsze wozy, a na "4", "17" i "18" jakieś graty. Zdarzają się jednak wyjątki, gdy jeżdżą wagony we wczesnych wersjach RK, ZURki i Moderus.
Już nie przesadzaj. Linia 1 wyróżnia się planowymi żelazkami. Na pozostałych liniach widać wozy po RK.