Bieżąca eksploatacja i stan wagonów
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Jeszcze pamiętam pociąg który kursował między Bytomiem a Gliwicami (Czasy bez przesiadki przez Chorzów Batory). Jeździł cały wymalowany graffiti na całym nadwoziu i on tak jeździł odkąd pamiętam czyli zawsze, więc chyba nikomu to nie przeszkadzało, a moim skromnym zdaniem wyglądało nawet całkiem całkiem. Taki pępek wśród pociągów, inny niż wszystkie, unikalny...Boguś pisze:Co to za pytanie? Jest to akt wandalizmu i mam nadzieję, że następnym razem ten wandal wpadnie i poniesie surowe konsekwencje.elot360 pisze:Wygląda ładnie, czy dorwali się do niego graficiarze od siedmiu boleści?
Według mnie nieważne czy ładnie to wygląda, czy nie, środki komunikacji miejskiej to mienie publiczne, a nie obiekt do malowania przez graficiarzy. Jak chcą, to niech sobie własny samochód albo mieszkanie wymalują (najlepiej tak, by okna jeszcze zamazać), a nie tramwaje, pociągi itd. Raz pamiętam, jak się do Elfa dorwali, to połowę okien miał zamazanych...elot360 pisze:Jeszcze pamiętam pociąg który kursował między Bytomiem a Gliwicami (Czasy bez przesiadki przez Chorzów Batory). Jeździł cały wymalowany graffiti na całym nadwoziu i on tak jeździł odkąd pamiętam czyli zawsze, więc chyba nikomu to nie przeszkadzało, a moim skromnym zdaniem wyglądało nawet całkiem całkiem. Taki pępek wśród pociągów, inny niż wszystkie, unikalny...
Fakt faktem, że mienie publiczne, i w pełni się z tym zgadzam, ale jak się maluje z głową, to praktycznie nie ma się czego uczepić, bo ładne i tak dalej, chociaż talent powinno się raczej eksponować na street art'cie lub na samochodzie.Michal_94 pisze:Według mnie nieważne czy ładnie to wygląda, czy nie, środki komunikacji miejskiej to mienie publiczne, a nie obiekt do malowania przez graficiarzy. Jak chcą, to niech sobie własny samochód albo mieszkanie wymalują (najlepiej tak, by okna jeszcze zamazać), a nie tramwaje, pociągi itd. Raz pamiętam, jak się do Elfa dorwali, to połowę okien miał zamazanych...elot360 pisze:Jeszcze pamiętam pociąg który kursował między Bytomiem a Gliwicami (Czasy bez przesiadki przez Chorzów Batory). Jeździł cały wymalowany graffiti na całym nadwoziu i on tak jeździł odkąd pamiętam czyli zawsze, więc chyba nikomu to nie przeszkadzało, a moim skromnym zdaniem wyglądało nawet całkiem całkiem. Taki pępek wśród pociągów, inny niż wszystkie, unikalny...

Miało to miejsce w nocy z niedzieli na poniedziałek. Poza tym, jak widać bezczelność i skrupulatność ludzi dokonujących takich wandalizmów jest niesamowicie wysoka, aby zakraść się na pętlę z ochroną i zapleczem technicznym.Boguś pisze:Kilka dni temu na pętli w Brynowie #906 został dopadnięty przez bandę graficiarzy. Wagon ma pomalowany bok od kabiny do II drzwi.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Obecnie na użyczeniu w R-4 pozostają #903, #906, #908, #910 oraz #912. Część wagonów wróciła do R-2 po dniu otwartym, a ostatnie dwa w ubiegłym tygodniu. Niestety nie wiem, które i kiedy.
EDYCJA dn. 2014.11.06
Do 5 wagonów Pt dołączył pod koniec października 6. - #902.
EDYCJA dn. 2014.11.06
Do 5 wagonów Pt dołączył pod koniec października 6. - #902.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2014, 18:20 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
W dn 13/04/2015 powróciły do R-2 użyczone wagony Pt. Niestety DOBRY ZWYCZAJ NIE POŻYCZAJ w przypadku R-4 sprawdziło się ponownie. Ponad 150 obić siedzeń pasażerskich zniszczonych, uszkodzone elementy wózków, uszkodzone elementy wyposażenia, uszkodzone systemy reklamowe i wiele wiele innych usterek. Nie wrócił #902 podobno stał się DAWCĄ, jest tak rozszabrowany że jego uruchomienie pochłonie sporo kasy. Ciekawe kto zapłaci? Kto zostanie za taki stan ukarany? Strach pomyśleć jak wyglądają 116 Nd i jak będą wyglądać użyczone im składy. Obecnie żaden wagon Pt które były w R-4 nie jest dopuszczony do ruchu w R-2. Dokonywane są ich przeglądy i szacowane koszty ich napraw.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
Przepraszam bardzo, a czemu jest winny rejon Gliwicki temu że wagon jest w środku zniszczony m.in siedzenia, jak ten wagon kursował po Chorzowie i "świonach", gdzie wiadomo że tam wieczorem lepiej z domu nie wychodzić.
Rozumiem że Karliki są według ciebie w złym stanie, ale to tylko świadczy o tym że motorowi zostali źle przeszkoleni i tym że góra nie pomyślała o tym aby, zrobić zaplecze dla Karlików w Gliwicach.
Rozumiem że Karliki są według ciebie w złym stanie, ale to tylko świadczy o tym że motorowi zostali źle przeszkoleni i tym że góra nie pomyślała o tym aby, zrobić zaplecze dla Karlików w Gliwicach.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Bardziej chodzi chyba o zrobienie z #902 dawcy części, po to jest ZUR bo tam dawcy części już są, R-4 nie powinno się tym zajmować.DTSN pisze:Przepraszam bardzo, a czemu jest winny rejon Gliwicki temu że wagon jest w środku zniszczony m.in siedzenia, jak ten wagon kursował po Chorzowie i "świonach", gdzie wiadomo że tam wieczorem lepiej z domu nie wychodzić.
Rozumiem że Karliki są według ciebie w złym stanie,ale to tylko świadczy o ty ze motorowi zostali źle przeszkolenie, i temu że góra nie pomyślała o tym aby, zrobić zaplecze dla Karlików w Gliwicach.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Slim, łącznie zmieniany 1 raz.
A w jakim stanie były siedzenia jak przyjechał do Gliwic? Idealne? NIEpolaraxa pisze:. Ponad 150 obic siedzeń pasażerskich zniszczonych, uszkodzone elementy wózków, uszkodzone elementy wyposażenia, uszkodzone systemy reklamowe i wiele wiele innych usterek. Nie wrócił #902 podobno stał się DAWCĄ, jest tak rozszabrowany że jego uruchomienie pochłonie sporo kasy. Ciekawe kto zapłaci? Kto zostanie za taki stan ukarany? .
Nie wiem o jakich elementach wyposażenia mówisz, więc nie skomentuję,
Odnośnie #902, to z moich informacji wynika, że nie jest tak źle, tylko od pół roku ZUR regeneruje przetwornice. Owszem, coś się wyjęło na pewno, ale bez przesady.
Co do elementów wózków i niektórych usterek: pomyśl gdzie to się poruszało(elementy) i dowiedz się w R4 jak wyglądało zapoznanie zaplecza z wagonami (usterki).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 666, łącznie zmieniany 1 raz.
Przepraszam że was zdenerwowałem swoim postem jednak pisze to czego się dowiedziałem. Wagony jezdziły w Katowicach i to w dobrym stanie może nie idealnym ale jezdziły zadbane. Nikt nikogo nie zwalnia z dbałości o pożyczone wagony. gdyby było inaczej już dawno ta firma nie miała by czym realizowac zadań przewozowych. JAK DBASZ TAK MASZ.
Jakoś Ci nie wierzę, nie pierwszy raz już dramatyzujesz i przesadzasz, co miało zrobić R-4, tutaj jest wspomniane, że
Więc można się domyśleć, co te osoby tam robiły i kto jest odpowiedzialny za wewnętrzną dewastację wagonów.Jeździ tym patologia z każdego przedziału wiekowego po pare kursów w kółko. Raz w te i wewte woziła się 15 osobowa grupka z gimbazy. Jakby odjąć tych jeżdżących bez celu to napełnienie w sobotę oscylowałoby -/+ 10 osób. Oczywiście i te 10 osób na 99% nie ma biletu, bo i po co jak kobuchów tu najstarsi ludzie nie widzieli. Bana tu robi za ruchome miejsce spotkań.
- mi4chal744
- Posty: 8333
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Moim zdaniem za te siedzenia to nie jest wina R-4, tylko te osoby, co to zrobili. Bo tam z R-4 tak sobie by nie niszczyli tych siedzeń, ale troche w nich winy jest, bo na trasę 17 (tam gdzie helmuty cały czas jeździli) mogli śmiało puszczać 111N, a helmuta wrazie czego jak by się jakaś 111N zepsuła. A z tym #902 to trochę przesadzili. Z tym #902 mają już nauczkę, i na przyszłość tak robić już nie powinni.
Linia 5:Chebzie Pętla - Ruda Południowa- Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
1905 #684+715
Dziś służba na:
1905 #684+715
Nie mogli, bo na wszystkie pociągi linii 17 były przypisane wagony typu Pt. Inaczej przewoźnik może zapłacić karę za tabor o nieodpowiedniej pojemności (choć w tym wypadku pewnie nie, bo Helmut i 2x111N mają podobną pojemność).mi4chal254 pisze:Bo tam z R-4 tak sobie by nie niszczyli tych siedzeń, ale troche w nich winy jest, bo na trasę 17 (tam gdzie helmuty cały czas jeździli) mogli śmiało puszczać 111N, a helmuta wrazie czego jak by się jakaś 111N zepsuła.
Ponadto jeśli chodzi o bezpieczeństwo to Helmut jest jednak bardziej odpowiedni - ma monitoring, a zmiana kabiny nie wymaga opuszczania pojazdu ani wyłączania go.
Aby zakończyć tą dyskusje napiszę tak; jak pasażer uszkodzi siedzenie należy je poddać tapicerowaniu, jak się urwie jakiś element należy go wymienić , jeśli jakiś element elektryczny się spali lub uszkodzi należy go zdemontować naprawić i zabudować. a nie doprowadzać do stanu o jakim napisałem. Wagony były w R-4 i to w jego zakresie obowiązków było dbanie o ich stan.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 20:50 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Jakoś jak #907 przez ponad 1,5 roku (w latach 2012-2013) służył jako magazyn części zamiennych na Zawodziu to nikt nie płakał.Slim pisze:Wagon liniowy nie powinien być dawcą części, jak już pisałem odpowiednie wagony znajdują się w ZUR.trajtek pisze:To zdemontowali z #902 i naprawili inne wagony, żeby było tak jak mówisz
#907 nigdy nie był traktowany jako dawca. Najpierw czekał na SIMATIC i ZASILACZ z Frankfurtu potem na przekładkę wału napędowego sterowania stycznikami jazdy /hamowania w ZUR. Ato tylko dlatego że nigdy nie był wagonem silnikowym a jedynie doczepnym w VFG.
27.04.2015r.
W dn 25/04/2015 #902 powrócił do R-2. Dziś miał PT. Ciekawe kiedy wejdzie do ruchu liniowego.
27.04.2015r.
W dn 25/04/2015 #902 powrócił do R-2. Dziś miał PT. Ciekawe kiedy wejdzie do ruchu liniowego.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
- mi4chal744
- Posty: 8333
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
To pewnie wagonu 111N trafia na linie 3polaraxa pisze:Na 2 lub 3 dni do R-4 trafi 5 Helmutów do obsługi linii 1 i 4 /kursy Zajezdnia Gliwice-Zabrze Pl.Wolności/.

Linia 5:Chebzie Pętla - Ruda Południowa- Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
1905 #684+715
Dziś służba na:
1905 #684+715
No co Ty, chciałbyś ulżyć pasażerom na przykład linii 7 i puścić je, zamiast solówek?Chudy1210 pisze:Mam takie pytanie. Czy Helmuty jeżdżą liniowo gdy nie są wykorzystywane na żadnym remontowanym odcinku? Jakby nie patrzeć to całkiem pojemny tabor, który mógłby być przydatny na wielu liniach.

Faktycznie, co ja wygadujętrajtek pisze:No co Ty, chciałbyś ulżyć pasażerom na przykład linii 7 i puścić je, zamiast solówek?Chudy1210 pisze:Mam takie pytanie. Czy Helmuty jeżdżą liniowo gdy nie są wykorzystywane na żadnym remontowanym odcinku? Jakby nie patrzeć to całkiem pojemny tabor, który mógłby być przydatny na wielu liniach.W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..

Bynajmniej ten cytat nie należy do mnie. A wykorzystanie taboru prezentuje się faktycznie kiepsko. Pomijając już stojące w zajezdni 30-metrowe helmuty, dziwi mnie okrutnie trzymanie kilku niskopodłogowców w zajezdni jako rezerwa, a puszczanie w trasę stozłomek.Penny pisze:A co Tramwaje Śląskie mają do tego, skoro nie organizują sobie przewozów?Chudy1210 pisze:W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości