Bieżąca eksploatacja i stan wagonów

Dyskusje o dwukierunkowych wagonach Pt8.
Wiadomość
Autor
polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#151 Post autor: polaraxa » 15 maja 2014, 23:27

#904 ma uszkodzony wózek napędowy, a #912 uszkodzony SIMATIC.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#152 Post autor: grillmaster » 16 maja 2014, 09:42

polaraxa pisze:#904 ma uszkodzony wózek napędowy, a #912 uszkodzony SIMATIC.
To nie można SIMATICA przełożyć do #912?

Carleek
Posty: 280
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#153 Post autor: Carleek » 17 maja 2014, 21:11

Wagon #905 w ruchu - dziś na poc. 92

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#154 Post autor: 105N #338 » 18 maja 2014, 00:55

I bardzo dobrze, lepiej jak go zrobią i jeździ niż miałby iść do kasacji...
Obrazek

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#155 Post autor: polaraxa » 23 maja 2014, 20:35

Od 25/05/2014 kolejne 3 wagony Pt wędrują na użyczenie do R-4 #911 #912/otrzymał SIMATIC po naprawie/ oraz #914.

Szymek.
Posty: 661
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#156 Post autor: Szymek. » 02 cze 2014, 16:36

Wypisać #912.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#157 Post autor: Boguś » 21 lip 2014, 21:24

Kilka dni temu na pętli w Brynowie #906 został dopadnięty przez bandę graficiarzy. Wagon ma pomalowany bok od kabiny do II drzwi.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#158 Post autor: elot360 » 21 lip 2014, 21:33

Wygląda ładnie, czy dorwali się do niego graficiarze od siedmiu boleści?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#159 Post autor: Boguś » 21 lip 2014, 21:41

elot360 pisze:Wygląda ładnie, czy dorwali się do niego graficiarze od siedmiu boleści?
Co to za pytanie? Jest to akt wandalizmu i mam nadzieję, że następnym razem ten wandal wpadnie i poniesie surowe konsekwencje.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#160 Post autor: elot360 » 21 lip 2014, 22:07

Boguś pisze:
elot360 pisze:Wygląda ładnie, czy dorwali się do niego graficiarze od siedmiu boleści?
Co to za pytanie? Jest to akt wandalizmu i mam nadzieję, że następnym razem ten wandal wpadnie i poniesie surowe konsekwencje.
Jeszcze pamiętam pociąg który kursował między Bytomiem a Gliwicami (Czasy bez przesiadki przez Chorzów Batory). Jeździł cały wymalowany graffiti na całym nadwoziu i on tak jeździł odkąd pamiętam czyli zawsze, więc chyba nikomu to nie przeszkadzało, a moim skromnym zdaniem wyglądało nawet całkiem całkiem. Taki pępek wśród pociągów, inny niż wszystkie, unikalny...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Michal_94
Posty: 279
Rejestracja: 12 lut 2013, 17:37
Lokalizacja: Chorzów

#161 Post autor: Michal_94 » 22 lip 2014, 16:02

elot360 pisze:Jeszcze pamiętam pociąg który kursował między Bytomiem a Gliwicami (Czasy bez przesiadki przez Chorzów Batory). Jeździł cały wymalowany graffiti na całym nadwoziu i on tak jeździł odkąd pamiętam czyli zawsze, więc chyba nikomu to nie przeszkadzało, a moim skromnym zdaniem wyglądało nawet całkiem całkiem. Taki pępek wśród pociągów, inny niż wszystkie, unikalny...
Według mnie nieważne czy ładnie to wygląda, czy nie, środki komunikacji miejskiej to mienie publiczne, a nie obiekt do malowania przez graficiarzy. Jak chcą, to niech sobie własny samochód albo mieszkanie wymalują (najlepiej tak, by okna jeszcze zamazać), a nie tramwaje, pociągi itd. Raz pamiętam, jak się do Elfa dorwali, to połowę okien miał zamazanych...

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#162 Post autor: elot360 » 22 lip 2014, 16:52

Michal_94 pisze:
elot360 pisze:Jeszcze pamiętam pociąg który kursował między Bytomiem a Gliwicami (Czasy bez przesiadki przez Chorzów Batory). Jeździł cały wymalowany graffiti na całym nadwoziu i on tak jeździł odkąd pamiętam czyli zawsze, więc chyba nikomu to nie przeszkadzało, a moim skromnym zdaniem wyglądało nawet całkiem całkiem. Taki pępek wśród pociągów, inny niż wszystkie, unikalny...
Według mnie nieważne czy ładnie to wygląda, czy nie, środki komunikacji miejskiej to mienie publiczne, a nie obiekt do malowania przez graficiarzy. Jak chcą, to niech sobie własny samochód albo mieszkanie wymalują (najlepiej tak, by okna jeszcze zamazać), a nie tramwaje, pociągi itd. Raz pamiętam, jak się do Elfa dorwali, to połowę okien miał zamazanych...
Fakt faktem, że mienie publiczne, i w pełni się z tym zgadzam, ale jak się maluje z głową, to praktycznie nie ma się czego uczepić, bo ładne i tak dalej, chociaż talent powinno się raczej eksponować na street art'cie lub na samochodzie. :). W rzeczywistości takie coś kosztuje, zmazanie tego dowodu, ale jakby nie było, zgadzam się z wami.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#163 Post autor: luki » 22 lip 2014, 17:34

Boguś pisze:Kilka dni temu na pętli w Brynowie #906 został dopadnięty przez bandę graficiarzy. Wagon ma pomalowany bok od kabiny do II drzwi.
Miało to miejsce w nocy z niedzieli na poniedziałek. Poza tym, jak widać bezczelność i skrupulatność ludzi dokonujących takich wandalizmów jest niesamowicie wysoka, aby zakraść się na pętlę z ochroną i zapleczem technicznym.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#164 Post autor: Boguś » 22 lip 2014, 21:53

elot360 pisze:W rzeczywistości takie coś kosztuje, zmazanie tego dowodu, ale jakby nie było, zgadzam się z wami.
Jakby został złapany na gorącym uczynku i miałby pokryć koszty malowania, to by drugi raz tego nie zrobił.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#165 Post autor: polaraxa » 17 wrz 2014, 23:22

Z dn. 18/09/2014 R-2 użycza R-4 #900, #901, #902, #903, #904, #907, #908, #909, #910, #912, #914.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#166 Post autor: grillmaster » 18 wrz 2014, 14:44

To ciekawe, bo #902 stoi dziś (18.09) na placu w Zawodziu.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#167 Post autor: polaraxa » 18 wrz 2014, 22:53

Dzień użyczenia jest dniem odbioru wagonu. Inna sprawa, czy ktoś po niego przyjedzie z danego rejonu.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#168 Post autor: grillmaster » 19 wrz 2014, 18:12

polaraxa pisze:Z dn. 18/09/2014 R-2 użycza R-4 #900, #901, #902, #903, #904, #907, #908, #909, #910, #912, #914.
Swoją drogą ciekawe, po co R-4 aż 11 helmutów, skoro wysyłają na linię tylko 4.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#169 Post autor: elot360 » 19 wrz 2014, 18:19

Przecież jutro będą jeździły na 1 i 4. 5 z nich potrzebne są na 9a.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#170 Post autor: rifi » 19 wrz 2014, 23:00

Poza tym wydaje mi się, że na Zawodziu zaczyna być tłoczno, więc dlatego zostają wysłane do Gliwic. Jakby nie było, na R-2 przybyły 22 Pesy 32-metrowe.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#171 Post autor: polaraxa » 20 wrz 2014, 12:16

Z powodu defektu przetwornicy wirowej, zamiast #904 przekazano #906.

Seba77
Posty: 11312
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#172 Post autor: Seba77 » 28 wrz 2014, 12:13

Można zdjąć ze stanu R-4 #900, dziś jeździ na 33.

Edycja 2014.09.29 -> również można zdjąć ze stanu R-4 #914, dziś jeździ na 33.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#173 Post autor: polaraxa » 24 paź 2014, 06:44

Obecnie na użyczeniu w R-4 pozostają #903, #906, #908, #910 oraz #912. Część wagonów wróciła do R-2 po dniu otwartym, a ostatnie dwa w ubiegłym tygodniu. Niestety nie wiem, które i kiedy.

EDYCJA dn. 2014.11.06
Do 5 wagonów Pt dołączył pod koniec października 6. - #902.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2014, 18:20 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#174 Post autor: polaraxa » 14 kwie 2015, 11:23

W dn 13/04/2015 powróciły do R-2 użyczone wagony Pt. Niestety DOBRY ZWYCZAJ NIE POŻYCZAJ w przypadku R-4 sprawdziło się ponownie. Ponad 150 obić siedzeń pasażerskich zniszczonych, uszkodzone elementy wózków, uszkodzone elementy wyposażenia, uszkodzone systemy reklamowe i wiele wiele innych usterek. Nie wrócił #902 podobno stał się DAWCĄ, jest tak rozszabrowany że jego uruchomienie pochłonie sporo kasy. Ciekawe kto zapłaci? Kto zostanie za taki stan ukarany? Strach pomyśleć jak wyglądają 116 Nd i jak będą wyglądać użyczone im składy. Obecnie żaden wagon Pt które były w R-4 nie jest dopuszczony do ruchu w R-2. Dokonywane są ich przeglądy i szacowane koszty ich napraw.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#175 Post autor: DTSN » 14 kwie 2015, 12:03

Przepraszam bardzo, a czemu jest winny rejon Gliwicki temu że wagon jest w środku zniszczony m.in siedzenia, jak ten wagon kursował po Chorzowie i "świonach", gdzie wiadomo że tam wieczorem lepiej z domu nie wychodzić.
Rozumiem że Karliki są według ciebie w złym stanie, ale to tylko świadczy o tym że motorowi zostali źle przeszkoleni i tym że góra nie pomyślała o tym aby, zrobić zaplecze dla Karlików w Gliwicach.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#176 Post autor: polaraxa » 14 kwie 2015, 12:09

Czy tak trudno usuwać usterki na bieżąco? DTSN co to za pytanie? Dlaczego teraz koszty eksploatacji wagonów w R-4 ma pokryć R-2!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#177 Post autor: Slim » 14 kwie 2015, 12:14

DTSN pisze:Przepraszam bardzo, a czemu jest winny rejon Gliwicki temu że wagon jest w środku zniszczony m.in siedzenia, jak ten wagon kursował po Chorzowie i "świonach", gdzie wiadomo że tam wieczorem lepiej z domu nie wychodzić.
Rozumiem że Karliki są według ciebie w złym stanie,ale to tylko świadczy o ty ze motorowi zostali źle przeszkolenie, i temu że góra nie pomyślała o tym aby, zrobić zaplecze dla Karlików w Gliwicach.
Bardziej chodzi chyba o zrobienie z #902 dawcy części, po to jest ZUR bo tam dawcy części już są, R-4 nie powinno się tym zajmować.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Slim, łącznie zmieniany 1 raz.

666
Posty: 468
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#178 Post autor: 666 » 14 kwie 2015, 12:39

polaraxa pisze:. Ponad 150 obic siedzeń pasażerskich zniszczonych, uszkodzone elementy wózków, uszkodzone elementy wyposażenia, uszkodzone systemy reklamowe i wiele wiele innych usterek. Nie wrócił #902 podobno stał się DAWCĄ, jest tak rozszabrowany że jego uruchomienie pochłonie sporo kasy. Ciekawe kto zapłaci? Kto zostanie za taki stan ukarany? .
A w jakim stanie były siedzenia jak przyjechał do Gliwic? Idealne? NIE
Nie wiem o jakich elementach wyposażenia mówisz, więc nie skomentuję,
Odnośnie #902, to z moich informacji wynika, że nie jest tak źle, tylko od pół roku ZUR regeneruje przetwornice. Owszem, coś się wyjęło na pewno, ale bez przesady.
Co do elementów wózków i niektórych usterek: pomyśl gdzie to się poruszało(elementy) i dowiedz się w R4 jak wyglądało zapoznanie zaplecza z wagonami (usterki).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 666, łącznie zmieniany 1 raz.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#179 Post autor: polaraxa » 14 kwie 2015, 13:00

Przepraszam że was zdenerwowałem swoim postem jednak pisze to czego się dowiedziałem. Wagony jezdziły w Katowicach i to w dobrym stanie może nie idealnym ale jezdziły zadbane. Nikt nikogo nie zwalnia z dbałości o pożyczone wagony. gdyby było inaczej już dawno ta firma nie miała by czym realizowac zadań przewozowych. JAK DBASZ TAK MASZ.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#180 Post autor: DW » 14 kwie 2015, 14:01

Pamiętam, że jak byłem na początku lutego w zajezdni w Gliwicach to w rezerwie stał tylko #912. #903, #906 i #910 były na linii (zresztą one przez większość stycznia jeździły na 17-stce, reszta sporadycznie).
Być może już wtedy pozostałe 3 Helmuty (te nie jeżdżące) były w kiepskim stanie.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#181 Post autor: trajtek » 14 kwie 2015, 14:32

Jakoś Ci nie wierzę, nie pierwszy raz już dramatyzujesz i przesadzasz, co miało zrobić R-4, tutaj jest wspomniane, że
Jeździ tym patologia z każdego przedziału wiekowego po pare kursów w kółko. Raz w te i wewte woziła się 15 osobowa grupka z gimbazy. Jakby odjąć tych jeżdżących bez celu to napełnienie w sobotę oscylowałoby -/+ 10 osób. Oczywiście i te 10 osób na 99% nie ma biletu, bo i po co jak kobuchów tu najstarsi ludzie nie widzieli. Bana tu robi za ruchome miejsce spotkań.
Więc można się domyśleć, co te osoby tam robiły i kto jest odpowiedzialny za wewnętrzną dewastację wagonów.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#182 Post autor: mi4chal744 » 14 kwie 2015, 18:10

Moim zdaniem za te siedzenia to nie jest wina R-4, tylko te osoby, co to zrobili. Bo tam z R-4 tak sobie by nie niszczyli tych siedzeń, ale troche w nich winy jest, bo na trasę 17 (tam gdzie helmuty cały czas jeździli) mogli śmiało puszczać 111N, a helmuta wrazie czego jak by się jakaś 111N zepsuła. A z tym #902 to trochę przesadzili. Z tym #902 mają już nauczkę, i na przyszłość tak robić już nie powinni.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#183 Post autor: DW » 14 kwie 2015, 18:28

mi4chal254 pisze:Bo tam z R-4 tak sobie by nie niszczyli tych siedzeń, ale troche w nich winy jest, bo na trasę 17 (tam gdzie helmuty cały czas jeździli) mogli śmiało puszczać 111N, a helmuta wrazie czego jak by się jakaś 111N zepsuła.
Nie mogli, bo na wszystkie pociągi linii 17 były przypisane wagony typu Pt. Inaczej przewoźnik może zapłacić karę za tabor o nieodpowiedniej pojemności (choć w tym wypadku pewnie nie, bo Helmut i 2x111N mają podobną pojemność).
Ponadto jeśli chodzi o bezpieczeństwo to Helmut jest jednak bardziej odpowiedni - ma monitoring, a zmiana kabiny nie wymaga opuszczania pojazdu ani wyłączania go.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#184 Post autor: polaraxa » 15 kwie 2015, 19:49

Aby zakończyć tą dyskusje napiszę tak; jak pasażer uszkodzi siedzenie należy je poddać tapicerowaniu, jak się urwie jakiś element należy go wymienić , jeśli jakiś element elektryczny się spali lub uszkodzi należy go zdemontować naprawić i zabudować. a nie doprowadzać do stanu o jakim napisałem. Wagony były w R-4 i to w jego zakresie obowiązków było dbanie o ich stan.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 20:50 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#185 Post autor: trajtek » 15 kwie 2015, 21:16

To zdemontowali z #902 i naprawili inne wagony, żeby było tak jak mówisz :P

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#186 Post autor: Slim » 16 kwie 2015, 07:32

trajtek pisze:To zdemontowali z #902 i naprawili inne wagony, żeby było tak jak mówisz :P
Wagon liniowy nie powinien być dawcą części, jak już pisałem odpowiednie wagony znajdują się w ZUR.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#187 Post autor: mark40 » 16 kwie 2015, 12:19

A może jest jakieś ciche przyzwolenie na tego typu naprawy, skoro za niedługo Helmuty mają być modernizowane ze wstawieniem niskiego członu.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#188 Post autor: luki » 25 kwie 2015, 13:07

W nocy #902 jechał samodzielnie z Zajezdni Gliwice w kierunku Chebzia.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#189 Post autor: grillmaster » 25 kwie 2015, 18:50

Slim pisze:
trajtek pisze:To zdemontowali z #902 i naprawili inne wagony, żeby było tak jak mówisz :P
Wagon liniowy nie powinien być dawcą części, jak już pisałem odpowiednie wagony znajdują się w ZUR.
Jakoś jak #907 przez ponad 1,5 roku (w latach 2012-2013) służył jako magazyn części zamiennych na Zawodziu to nikt nie płakał.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#190 Post autor: polaraxa » 26 kwie 2015, 15:04

#907 nigdy nie był traktowany jako dawca. Najpierw czekał na SIMATIC i ZASILACZ z Frankfurtu potem na przekładkę wału napędowego sterowania stycznikami jazdy /hamowania w ZUR. Ato tylko dlatego że nigdy nie był wagonem silnikowym a jedynie doczepnym w VFG.

27.04.2015r.

W dn 25/04/2015 #902 powrócił do R-2. Dziś miał PT. Ciekawe kiedy wejdzie do ruchu liniowego.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#191 Post autor: polaraxa » 10 wrz 2015, 23:40

Na 2 lub 3 dni do R-4 trafi 5 Helmutów do obsługi linii 1 i 4 /kursy Zajezdnia Gliwice-Zabrze Pl.Wolności/.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#192 Post autor: mi4chal744 » 10 wrz 2015, 23:58

polaraxa pisze:Na 2 lub 3 dni do R-4 trafi 5 Helmutów do obsługi linii 1 i 4 /kursy Zajezdnia Gliwice-Zabrze Pl.Wolności/.
To pewnie wagonu 111N trafia na linie 3 :)
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#193 Post autor: Chudy1210 » 14 gru 2015, 20:45

Mam takie pytanie. Czy Helmuty jeżdżą liniowo gdy nie są wykorzystywane na żadnym remontowanym odcinku? Jakby nie patrzeć to całkiem pojemny tabor, który mógłby być przydatny na wielu liniach.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#194 Post autor: trajtek » 14 gru 2015, 21:11

Chudy1210 pisze:Mam takie pytanie. Czy Helmuty jeżdżą liniowo gdy nie są wykorzystywane na żadnym remontowanym odcinku? Jakby nie patrzeć to całkiem pojemny tabor, który mógłby być przydatny na wielu liniach.
No co Ty, chciałbyś ulżyć pasażerom na przykład linii 7 i puścić je, zamiast solówek? :D W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#195 Post autor: Chudy1210 » 15 gru 2015, 18:05

trajtek pisze:
Chudy1210 pisze:Mam takie pytanie. Czy Helmuty jeżdżą liniowo gdy nie są wykorzystywane na żadnym remontowanym odcinku? Jakby nie patrzeć to całkiem pojemny tabor, który mógłby być przydatny na wielu liniach.
No co Ty, chciałbyś ulżyć pasażerom na przykład linii 7 i puścić je, zamiast solówek? :D W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..
Faktycznie, co ja wygaduję :lol: Ale serio stoją sobie w zajezdni i czekają aż gdzieś zaczną wykopki? Piękne wykorzystanie taboru.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#196 Post autor: Penny » 16 gru 2015, 01:59

Chudy1210 pisze:W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..
A co Tramwaje Śląskie mają do tego, skoro nie organizują sobie przewozów?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#197 Post autor: Boguś » 25 gru 2015, 17:53

Penny pisze:
Chudy1210 pisze:W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..
A co Tramwaje Śląskie mają do tego, skoro nie organizują sobie przewozów?
Ale przyznasz, że wykorzystywanie taboru jest tragiczne. Mam tu na myśl nie tylko helmuty. Głównie mi chodzi o tabor niskopodłogowy.

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#198 Post autor: Chudy1210 » 25 gru 2015, 19:08

Penny pisze:
Chudy1210 pisze:W Tramwajach Śląskich to niemożliwe, iść na rękę pasażerom..
A co Tramwaje Śląskie mają do tego, skoro nie organizują sobie przewozów?
Bynajmniej ten cytat nie należy do mnie. A wykorzystanie taboru prezentuje się faktycznie kiepsko. Pomijając już stojące w zajezdni 30-metrowe helmuty, dziwi mnie okrutnie trzymanie kilku niskopodłogowców w zajezdni jako rezerwa, a puszczanie w trasę stozłomek.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#199 Post autor: polaraxa » 31 gru 2015, 21:43

O jakich kilku niskopodłogowcach mowa bo nie rozumiem. 14 PES w ruchu, 1 uszkodzona, 1 użyczona, 1 na PT, 1 w myciu i o ile niema jakiegoś problemu 2 zapas. Co do HELMUTÓW to się zgadzam, szkoda by stały.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#200 Post autor: adam86 » 01 sty 2016, 22:59

O co chodzi z tym myciem wagonów, które wymaga ich odstawiania na cały dzień? Trzymanie rezerwy jest skandalem, w rezerwie to powinny byc stare wagony, a nie nowe.
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości