Zderzenie tramwajów linii 14 w Katowicach - 26.02.2008

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Zderzenie tramwajów linii 14 w Katowicach - 26.02.2008

#1 Post autor: DW » 26 lut 2008, 16:58

26 lutego 2008 r. w Katowicach Szopienicach na ul. Wiosny Ludów, prawdopodobnie przed godz. 8-mą, doszło do czołowego zderzenia tramwajów linii 14.
Tramwaje "spotkały się" na odcinku jednotorowym prawie "w" tunelu pod torami kolejowymi. Przyczyną wypadku była prawdopodobnie awaria sygnalizacji międzymijankowej. Uszkodzona została stopiątka - prawdop. #599 (poc. 1403) oraz stodwójka - #247 (poc. 1408).
W wypadku lekko ucierpiały 2 osoby. Ruch na tym odcinku wstrzymany był przez prawie 2 godziny. Tramwaje linii 14 (oraz prawdop. 23 i 37) jeździły na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Szopienice pętla. Tramwaje tych linii, jadące z Katowic, były kierowane do Centrum Sosnowca (zawracały na ul. Ostrogórskiej).

Artykuł oraz zdjęcia znajdują się na stronie www.alert24.pl
:arrow: http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,4965105.html

Możliwe, że uszkodzona stodwójka już nie wyjedzie...


Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: luki » 26 lut 2008, 17:16

No ładnie ... w tuneliku, albo sygnalizacja miała zły dzień, albo któryś motorniczy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#4 Post autor: adasiek » 26 lut 2008, 17:22

Oj no to maja pretekst do skasowania kolejnej 102Na.. Chociaż na pierwszy rzut oka nie wygląda to bardzo groźnie. Nie wiadomo jednak co zostało uszkodzone...
Podobno każdy z motorowych twierdzi, że miał zielone światło. Jestem ciekaw jaki będzie finał tego wszystkiego.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 26 lut 2008, 17:37

Tak z fachowego punktu widzenia to zawsze tramwaj stojący przed mijanka ma "zielone" światło. Pytanie któremu z nich się nie świeciła zajętość toru... albo co gorsza - świeciła...
Z tego co widać na tej małej fotce to chyba dziobek 102Na bardziej wbił się w mordkę #599.
Teraz #599 przez to że jeździł solo to cały skład uwalony.
No ale przydało by się odświeżenie obu wozów, bo #600 od dłuższego czasu brzydko wygląda, zwłaszcza po lewej na tyle.
Mam nadzieję że stodwójka ma zbity tylko reflektor, bo inaczej od jutra tylko dwie stodwójki w ruchu będą :shock:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#6 Post autor: ff » 26 lut 2008, 18:01

luki pisze:Teraz #599 przez to że jeździł solo to cały skład uwalony.
Zawodzie ma mnóstwo solówek, które mogłyby chwilowo przygarnąć 600 ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: luki » 26 lut 2008, 18:03

ff pisze:Zawodzie ma mnóstwo solówek, które mogłyby chwilowo przygarnąć 600 ;)
Wątpię by im się chciało #600 do czegoś dopinać. Po za tym nie wiadomo na jak długo zamierzali go odpiąć (tydzień, dwa...).
A gdyby faktycznie odczuli znowu kryzys taborowy to prosił bym bardzo #607+600 :D
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#8 Post autor: ff » 26 lut 2008, 18:30

luki pisze:Wątpię by im się chciało #600 do czegoś dopinać. Po za tym nie wiadomo na jak długo zamierzali go odpiąć (tydzień, dwa...).
A gdyby faktycznie odczuli znowu kryzys taborowy to prosił bym bardzo #607+600 :D
A ja od razu pomyślałem o 694+600 :P Ale raczej ewentualnie wybraliby już coś ładniejszego.

Reportaż o wypadku był w Aktualnościach TV Katowice. Przy okazji na pasku była informacja, że motorniczowie domagają się podwyżej pensji.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: R_G » 26 lut 2008, 19:15

Z tego co wiem winę ponosi uszkodzona sygnalizacja świetlna.
Dla obu pociągów na sygnalizatorach był wyświetlany sygnał zezwalający na jazdę.
Pech to pech, w tak niefortunnym miejscu.
W dodatku kolejna stodwója ucierpiała-szkoda. :cry:
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

tramfaj90
Posty: 37
Rejestracja: 17 gru 2007, 14:18

#10 Post autor: tramfaj90 » 26 lut 2008, 20:00

No to zarąbiście :cry: Czyli w ruchu liniowym pozostaje aż jedna stodwójka.
Na pierwszy rzut oka to uszkodzenia nie są duże. Może będzie to pretekst do przerobienia tego wagonu na historyczny. #338 przed remontem też miał uszkodzony przód.
Ale to są tylko marzenia ściętej głowy :roll:


Zmieniłem jeden wyraz, bo chociaż w słowniku PWN jest uznany jako pospolity to raczej jest on wulgarny ;)/DW
Ostatnio zmieniony 26 lut 2008, 21:38 przez tramfaj90, łącznie zmieniany 1 raz.
Moderusy, Bulwy i Krakusy. Powstań TŚ !!!!

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: R_G » 26 lut 2008, 20:09

Czemu jedna 102Na=> niebieściutka Kreiselowska #205 i zakładowa #165.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#12 Post autor: adasiek » 26 lut 2008, 20:11

tramfaj90 pisze:No to zajebiście :cry: Czyli w ruchu liniowym pozostaje aż jedna stodwójka.
Na pierwszy rzut oka to uszkodzenia nie są duże. Może będzie to pretekst do przerobienia tego wagonu na historyczny. #338 przed remontem też miał uszkodzony przód.
Ale to są tylko marzenia ściętej głowy :roll:
Ee.. nie sądzę, żeby mieli zrobić jakąś historyczną 102-kę w najbliższym czasie.. :(.
Mika0005 pisze:Z tego co wiem winę ponosi uszkodzona sygnalizacja świetlna.
No przynajmniej wyklucza to winę któregoś z motorowych- nie pociągną nikogo do odpowiedzialności.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#13 Post autor: Boguś » 26 lut 2008, 20:45

Kurcze, a ja widziałem #247 w tym pechowym kursie na Rondzie około 7.25 jak jechał do Mysłowic.
luki pisze:A gdyby faktycznie odczuli znowu kryzys taborowy to prosił bym bardzo #607+600
Kryzys już jest od kilku-kilkunastu dni.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2008, 21:15 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

lkalus19

#14 Post autor: lkalus19 » 26 lut 2008, 20:52

Odejdżmy od tematu z Mysłowic jest Trawaj z busem w świętochłowicach.

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#15 Post autor: adasiek » 26 lut 2008, 20:58

Mialem rację z tymi Świętochłowicami.. :D . A tak już poważniej to co się stało ? Jakaś mocna kolizja? No i który wagon?

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: R_G » 26 lut 2008, 21:07

Zdarzenie ze Świętochłowic znajduje się w temacie "Wypadki z udziałem tramwajów".
Zapraszam
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#17 Post autor: DW » 26 lut 2008, 22:18

Ze strony TVP Katowice można ściągnąć plik z dzisiejszymi aktualnościami, w którym od 9:20 min jest materiał z tego wypadku
:arrow: http://ww6.tvp.pl/video/2008/02/26/153523/film.asf

Z tego co widać na jednym z ujęć to przód stodwójki jest dość nieźle rozwalony (nie widać w ogóle czerwonej blachy ani światła). Coś mi się zdaję, że chyba za niedługo zawita do "alei kasacyjnej"...

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#18 Post autor: hanys76 » 27 lut 2008, 22:17

Fotka 599 po wypadku , nie wygląda zle. Powinien szybko wyjechac .
http://img71.imageshack.us/img71/384/26022008003cw5.jpg

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: Peter » 27 lut 2008, 22:19

Ciekawe gdzie go będą robić, bo jak w ZUR to ma szansę przy wymianie przedniej blachy zostać wyłupkiem. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#20 Post autor: observator » 09 mar 2008, 23:42

Z konwersacji motorniczych wynika że to nadzór zezwolił jednemu z motorowych na wjazd na jednotor. Czyli wynika z tego że po jednej ze stron nie działała sygnalizacja, motorowy zapytał się przez CB o przejazd i dostał pozwolenie więc ruszył i w rezultacie czołowo 'spotkali się'.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#21 Post autor: memphis » 10 mar 2008, 00:05

observator pisze:Z konwersacji motorniczych wynika że to nadzór zezwolił jednemu z motorowych na wjazd na jednotor. Czyli wynika z tego że po jednej ze stron nie działała sygnalizacja,
Jak sygnalizacja nie działa to z każdej strony raczej ;)
motorowy zapytał się przez CB o przejazd
CB???
i dostał pozwolenie więc ruszył i w rezultacie czołowo 'spotkali się'.
Zezwolenia na wjazd na odcinek jednotorowy w przypadku awarii sygnalizacji (czy jakiejkolwiek wątpliwości co do jej stanu i wskazań) nie wydaje się "ot tak", lecz najpierw sprawdza się czy na odcinku jednotorowym nie znajduje się inny pociąg.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#22 Post autor: R_G » 10 mar 2008, 17:48

Ja przypominam że jest to dość specyficzny odcinek gdzie od samego przystanku Szopienice Dwór jest jednotor, a później na dodatek rozjazd. Na jednotorze spotykają się dwie nitki torów. Według mnie nikt nie odważyłby się zezwolić na jazdę bez uprzedniego sprawdzenia. A co do tego CB. Chodzi mu o radiotelefon który sobie nazwał tak jak to w ciągnikach siodłowych czyli CB-RADIO. ;)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości