Zderzenie tramwajów linii 14 w Katowicach - 26.02.2008
Zderzenie tramwajów linii 14 w Katowicach - 26.02.2008
26 lutego 2008 r. w Katowicach Szopienicach na ul. Wiosny Ludów, prawdopodobnie przed godz. 8-mą, doszło do czołowego zderzenia tramwajów linii 14.
Tramwaje "spotkały się" na odcinku jednotorowym prawie "w" tunelu pod torami kolejowymi. Przyczyną wypadku była prawdopodobnie awaria sygnalizacji międzymijankowej. Uszkodzona została stopiątka - prawdop. #599 (poc. 1403) oraz stodwójka - #247 (poc. 1408).
W wypadku lekko ucierpiały 2 osoby. Ruch na tym odcinku wstrzymany był przez prawie 2 godziny. Tramwaje linii 14 (oraz prawdop. 23 i 37) jeździły na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Szopienice pętla. Tramwaje tych linii, jadące z Katowic, były kierowane do Centrum Sosnowca (zawracały na ul. Ostrogórskiej).
Artykuł oraz zdjęcia znajdują się na stronie www.alert24.pl
http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,4965105.html
Możliwe, że uszkodzona stodwójka już nie wyjedzie...
Tramwaje "spotkały się" na odcinku jednotorowym prawie "w" tunelu pod torami kolejowymi. Przyczyną wypadku była prawdopodobnie awaria sygnalizacji międzymijankowej. Uszkodzona została stopiątka - prawdop. #599 (poc. 1403) oraz stodwójka - #247 (poc. 1408).
W wypadku lekko ucierpiały 2 osoby. Ruch na tym odcinku wstrzymany był przez prawie 2 godziny. Tramwaje linii 14 (oraz prawdop. 23 i 37) jeździły na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Szopienice pętla. Tramwaje tych linii, jadące z Katowic, były kierowane do Centrum Sosnowca (zawracały na ul. Ostrogórskiej).
Artykuł oraz zdjęcia znajdują się na stronie www.alert24.pl
http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,4965105.html
Możliwe, że uszkodzona stodwójka już nie wyjedzie...
Tak z fachowego punktu widzenia to zawsze tramwaj stojący przed mijanka ma "zielone" światło. Pytanie któremu z nich się nie świeciła zajętość toru... albo co gorsza - świeciła...
Z tego co widać na tej małej fotce to chyba dziobek 102Na bardziej wbił się w mordkę #599.
Teraz #599 przez to że jeździł solo to cały skład uwalony.
No ale przydało by się odświeżenie obu wozów, bo #600 od dłuższego czasu brzydko wygląda, zwłaszcza po lewej na tyle.
Mam nadzieję że stodwójka ma zbity tylko reflektor, bo inaczej od jutra tylko dwie stodwójki w ruchu będą
Z tego co widać na tej małej fotce to chyba dziobek 102Na bardziej wbił się w mordkę #599.
Teraz #599 przez to że jeździł solo to cały skład uwalony.
No ale przydało by się odświeżenie obu wozów, bo #600 od dłuższego czasu brzydko wygląda, zwłaszcza po lewej na tyle.
Mam nadzieję że stodwójka ma zbity tylko reflektor, bo inaczej od jutra tylko dwie stodwójki w ruchu będą
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Wątpię by im się chciało #600 do czegoś dopinać. Po za tym nie wiadomo na jak długo zamierzali go odpiąć (tydzień, dwa...).ff pisze:Zawodzie ma mnóstwo solówek, które mogłyby chwilowo przygarnąć 600
A gdyby faktycznie odczuli znowu kryzys taborowy to prosił bym bardzo #607+600
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
A ja od razu pomyślałem o 694+600 Ale raczej ewentualnie wybraliby już coś ładniejszego.luki pisze:Wątpię by im się chciało #600 do czegoś dopinać. Po za tym nie wiadomo na jak długo zamierzali go odpiąć (tydzień, dwa...).
A gdyby faktycznie odczuli znowu kryzys taborowy to prosił bym bardzo #607+600
Reportaż o wypadku był w Aktualnościach TV Katowice. Przy okazji na pasku była informacja, że motorniczowie domagają się podwyżej pensji.
No to zarąbiście Czyli w ruchu liniowym pozostaje aż jedna stodwójka.
Na pierwszy rzut oka to uszkodzenia nie są duże. Może będzie to pretekst do przerobienia tego wagonu na historyczny. #338 przed remontem też miał uszkodzony przód.
Ale to są tylko marzenia ściętej głowy
Zmieniłem jeden wyraz, bo chociaż w słowniku PWN jest uznany jako pospolity to raczej jest on wulgarny /DW
Na pierwszy rzut oka to uszkodzenia nie są duże. Może będzie to pretekst do przerobienia tego wagonu na historyczny. #338 przed remontem też miał uszkodzony przód.
Ale to są tylko marzenia ściętej głowy
Zmieniłem jeden wyraz, bo chociaż w słowniku PWN jest uznany jako pospolity to raczej jest on wulgarny /DW
Ostatnio zmieniony 26 lut 2008, 21:38 przez tramfaj90, łącznie zmieniany 1 raz.
Moderusy, Bulwy i Krakusy. Powstań TŚ !!!!
Ee.. nie sądzę, żeby mieli zrobić jakąś historyczną 102-kę w najbliższym czasie.. .tramfaj90 pisze:No to zajebiście Czyli w ruchu liniowym pozostaje aż jedna stodwójka.
Na pierwszy rzut oka to uszkodzenia nie są duże. Może będzie to pretekst do przerobienia tego wagonu na historyczny. #338 przed remontem też miał uszkodzony przód.
Ale to są tylko marzenia ściętej głowy
No przynajmniej wyklucza to winę któregoś z motorowych- nie pociągną nikogo do odpowiedzialności.Mika0005 pisze:Z tego co wiem winę ponosi uszkodzona sygnalizacja świetlna.
Kurcze, a ja widziałem #247 w tym pechowym kursie na Rondzie około 7.25 jak jechał do Mysłowic.
Kryzys już jest od kilku-kilkunastu dni.luki pisze:A gdyby faktycznie odczuli znowu kryzys taborowy to prosił bym bardzo #607+600
Ostatnio zmieniony 26 lut 2008, 21:15 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
Ze strony TVP Katowice można ściągnąć plik z dzisiejszymi aktualnościami, w którym od 9:20 min jest materiał z tego wypadku
http://ww6.tvp.pl/video/2008/02/26/153523/film.asf
Z tego co widać na jednym z ujęć to przód stodwójki jest dość nieźle rozwalony (nie widać w ogóle czerwonej blachy ani światła). Coś mi się zdaję, że chyba za niedługo zawita do "alei kasacyjnej"...
http://ww6.tvp.pl/video/2008/02/26/153523/film.asf
Z tego co widać na jednym z ujęć to przód stodwójki jest dość nieźle rozwalony (nie widać w ogóle czerwonej blachy ani światła). Coś mi się zdaję, że chyba za niedługo zawita do "alei kasacyjnej"...
Fotka 599 po wypadku , nie wygląda zle. Powinien szybko wyjechac .
http://img71.imageshack.us/img71/384/26022008003cw5.jpg
http://img71.imageshack.us/img71/384/26022008003cw5.jpg
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Z konwersacji motorniczych wynika że to nadzór zezwolił jednemu z motorowych na wjazd na jednotor. Czyli wynika z tego że po jednej ze stron nie działała sygnalizacja, motorowy zapytał się przez CB o przejazd i dostał pozwolenie więc ruszył i w rezultacie czołowo 'spotkali się'.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
Jak sygnalizacja nie działa to z każdej strony raczejobservator pisze:Z konwersacji motorniczych wynika że to nadzór zezwolił jednemu z motorowych na wjazd na jednotor. Czyli wynika z tego że po jednej ze stron nie działała sygnalizacja,
CB???motorowy zapytał się przez CB o przejazd
Zezwolenia na wjazd na odcinek jednotorowy w przypadku awarii sygnalizacji (czy jakiejkolwiek wątpliwości co do jej stanu i wskazań) nie wydaje się "ot tak", lecz najpierw sprawdza się czy na odcinku jednotorowym nie znajduje się inny pociąg.i dostał pozwolenie więc ruszył i w rezultacie czołowo 'spotkali się'.
Ja przypominam że jest to dość specyficzny odcinek gdzie od samego przystanku Szopienice Dwór jest jednotor, a później na dodatek rozjazd. Na jednotorze spotykają się dwie nitki torów. Według mnie nikt nie odważyłby się zezwolić na jazdę bez uprzedniego sprawdzenia. A co do tego CB. Chodzi mu o radiotelefon który sobie nazwał tak jak to w ciągnikach siodłowych czyli CB-RADIO.
Pozdrawiam R1 :santa:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości