Strona 2 z 2

: 22 maja 2016, 11:54
autor: Tramwajarz
To pokazuje że, ta linia ma sens bytu !

: 22 maja 2016, 20:51
autor: Damien
Tramwajarz pisze:To pokazuje że, ta linia ma sens bytu !
12 też miała i nikomu to nir przeszkodziło w zlikwidowaniu jej. No ale jeszcze nic nie jest przesądzone co do 9.

: 22 maja 2016, 23:13
autor: polaque
Damien pisze:
Tramwajarz pisze:To pokazuje że, ta linia ma sens bytu !
12 też miała i nikomu to nir przeszkodziło w zlikwidowaniu jej. No ale jeszcze nic nie jest przesądzone co do 9.
Ale różnica jest taka że przy 12 decyzja była czysto polityczna a tu ładnie mogą zasłonić się faktycznie kiepskim stanem torów

: 24 maja 2016, 09:49
autor: 37

: 25 maja 2016, 00:23
autor: patryk644
TŚ widać planuje coś zrobić na odcinku Chebzie Pętla - Świętochłowice Mijanka. A co z fragmentem przez Godulę?

: 27 maja 2016, 13:04
autor: 888
A z jakiej puli byłby ten niby remont. Czy to z własnych środków czy dopiero z dofinansowania europejskiego??

: 27 maja 2016, 16:28
autor: elot360
To ma być modernizacja z dofinansowaniem unijnym.

: 28 maja 2016, 20:05
autor: hanys76
Panowie taka uwaga do was każdy post nie na dany temat będzie usuwany a jak chcecie się kłócic albo bić to nie na publicznym forum. Cała wasza kłótnia została usunięta i nie radzę ponownie zaczynać bo polecą ostrzeżenia na konta za wszczynanie awantur.

: 01 cze 2016, 08:19
autor: PatrykBe
Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:

: 01 cze 2016, 15:29
autor: Penny
PatrykBe pisze:Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:
Przeglądnalem ostatnie 6 rozkładóp tj.w od 11 kwietnia 2015 włącznie i w każdym jest przelot 7 minut na podanym przez Ciebie odcinku. Gdyby było 10 minut, to niemożliwe byłoby utrzymanie 20-minutowej częstotliwości ;-)

: 01 cze 2016, 15:41
autor: PatrykBe
Penny pisze:
PatrykBe pisze:Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:
Przeglądnalem ostatnie 6 rozkładóp tj.w od 11 kwietnia 2015 włącznie i w każdym jest przelot 7 minut na podanym przez Ciebie odcinku. Gdyby było 10 minut, to niemożliwe byłoby utrzymanie 20-minutowej częstotliwości ;-)
Nie pamiętam dokładnie, może to było te 7 minut, ale i tak ta linia powinna mieć cały rozkład zmieniony...

: 01 cze 2016, 17:11
autor: DW
PatrykBe pisze:
Penny pisze:
PatrykBe pisze:Czy pamięta ktoś was w czasie wakacji ubiegłego roku, rozkłady dla 9, na odcinku Inkubator - Chebzie Pawła? Jak dla mnie to była zwykła kpina, pamiętam że wtedy z Inkubatora do Pawła według rozkładu miało się jechać 10 minut :!:
Przeglądnalem ostatnie 6 rozkładóp tj.w od 11 kwietnia 2015 włącznie i w każdym jest przelot 7 minut na podanym przez Ciebie odcinku. Gdyby było 10 minut, to niemożliwe byłoby utrzymanie 20-minutowej częstotliwości ;-)
Nie pamiętam dokładnie, może to było te 7 minut, ale i tak ta linia powinna mieć cały rozkład zmieniony...
Bez inwestycji w infrastrukturę w postaci dobudowy drugiego toru lub mijanek, zmiana czasu przejazdu na linii 9 nie jest możliwa. Jedyne co można by tam zrobić to wydłużenie zatrzymania na Chebziu, żeby potem nie musieć się tak wlec.

: 01 cze 2016, 20:08
autor: misza
Jak wszystko było jeszcze w miarę proste to na obecnym układzie mijanek śmigało co 18 mim.
8x20=160 min.
8x18=144min.
Pytanie brzmi: Przy zmniejszonym przelocie wzrośnie liczba kursów - czy obecnemu "likwidatorowi" to się opłaca?

Uprzedzając wątpliwości co do taktu 18min. - może i dziwny, ale szło poukładać na Rynku w Chorzowie z dawnym taktem 14/28 na T-17

: 01 cze 2016, 21:20
autor: Penny
misza pisze:(...)na obecnym układzie mijanek śmigało co 18 mim.
"Bardzo" kiedyś tak właśnie śmigało :-)
misza pisze:Pytanie brzmi: Przy zmniejszonym przelocie wzrośnie liczba kursów - czy obecnemu "likwidatorowi" to się opłaca?
Pewnie szybciej zrobiliby zjazdy parzystych pociągów. Poza tym kiedyś było 15 minut i niestety głównie z uwagi na infrę nie dało rady. A gdyby "tylko" trasa była technicznie dobra, to myślę, że by tą częstotliwość dało się wyrobić.

: 02 cze 2016, 00:33
autor: 666
DW pisze:Bez inwestycji w infrastrukturę w postaci dobudowy drugiego toru lub mijanek, zmiana czasu przejazdu na linii 9 nie jest możliwa. Jedyne co można by tam zrobić to wydłużenie zatrzymania na Chebziu, żeby potem nie musieć się tak wlec.
Dobudowa jak najbardziej poprawiła by sytuację, natomiast dołożenie postoju w środku trasy nie jest najlepszym pomysłem z punktu widzenia pasażera. A przecież o pasażera powinno tutaj chodzić.

: 02 cze 2016, 20:12
autor: DW
666 pisze:
DW pisze:Bez inwestycji w infrastrukturę w postaci dobudowy drugiego toru lub mijanek, zmiana czasu przejazdu na linii 9 nie jest możliwa. Jedyne co można by tam zrobić to wydłużenie zatrzymania na Chebziu, żeby potem nie musieć się tak wlec.
Dobudowa jak najbardziej poprawiła by sytuację, natomiast dołożenie postoju w środku trasy nie jest najlepszym pomysłem z punktu widzenia pasażera. A przecież o pasażera powinno tutaj chodzić.
Druga część odnosiła się do obecnych możliwości przy istniejącej infrastrukturze :)

: 09 cze 2016, 23:05
autor: Chudy1210
Ruda Śląska poinformowała na FB że cała trasa 9 zostanie wyremontowana.

: 10 cze 2016, 05:32
autor: patryk644
Zostanie wyremontowana jako linia jednotorowa czy gdzieniegdzie drugi tor dobudują?

: 10 cze 2016, 09:23
autor: elot360
Torowisko na Goduli powinno być dwutorowe, poza tym przydałoby się by wreszcie wykorzystać wiadukt nad DTŚ i zrobić dwa tory od Chebzia do Tlenowni przynajmniej.

: 10 cze 2016, 19:17
autor: 888
Super. Ciekawe kiedy to sfinalizują. Jakieś terminy?? Ostatnio przejechałem się "dziewiątką". Napełnienia są konkretne.

: 11 cze 2016, 12:06
autor: auri23
Napełnienia byłyby jeszcze większe gdyby 9 jeździła częściej i co najważniejsze znacznie szybciej. Bo jazda 20km/h ludzi nie przyciągnie jak mają autobus znacznie szybszy.

: 15 lip 2016, 21:30
autor: trajtek
Czy pojawiły się jakieś konkrety co do zapowiadanych modernizacji na linii?

: 15 lip 2016, 21:35
autor: patryk644
Narazie wiadomo tylko że wyremontują ;) .

: 16 lip 2016, 10:44
autor: elot360
Poza zakończonym przetargiem na wykonanie dok. projektowej dla odcinka wzdłuż Karola Goduli "ni widu ni słychu".

: 08 sty 2017, 20:11
autor: 37
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... dacja.html
Ruda Śląska: Albo remont całej linii tramwajowej, albo jej likwidacja
08.01.2017 19:35

Tramwaje Śląskie wstrzymują się z ogłoszeniem ostatecznego harmonogramu prac na torowiskach. Powód? Trudne rozmowy z prezydentami.

Z naszych informacji wynika, że w kontrolowanych przez miasta aglomeracji Tramwajach Śląskich powstała już dokładna rozpiska planowanych w tym roku prac. Spółka nie chce ich jednak na razie podać do publicznej wiadomości.

Prezydenci mają mnóstwo pytań i uwag

- Ponieważ trwają rozmowy z miastami. To uzgodnienia dotyczące dokładnych terminów prac. I zaczęły się pytanie, dlaczego tu, a nie gdzie indziej? Czy można podzielić na etapy, czy musimy wszystko robić w takim, a nie innym czasie - podkreślają przedstawiciele Tramwajów Śląskich.

Pod koniec zeszłego roku Tramwaje Śląskie wystąpiły o unijne dofinansowanie na modernizację i budowę nowych linii tramwajowych. Wartość prac na najbliższe lata to aż 885 mln zł. Pierwszych robót należy się spodziewać na ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej. Przetarg na wykonawcę wkrótce zostanie rozstrzygnięty. Torowisko w tym miejscu od lat jest w złym stanie. Andrzej Stania, poprzedni prezydent Rudy Śląskiej, doprowadził nawet do tego, że zawisła tam tablica z informacją, że za stan torowiska są odpowiedzialne Tramwaje Śląskie.

Ruda Śląska: Od remontu zależy przyszłość linii

- Wiele razy rozmawialiśmy z Tramwajami Śląskimi i KZK GOP na temat prac w Rudzie Śląskiej. Zależy nam na remoncie całej trasy tramwaju nr 9 na terenie miasta. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że nie ma dziś na to pieniędzy, ale jeśli pojawią się oszczędności, to tak się stanie - mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej.

Miasto przystało na taką propozycję. Wiceprezydent Mejer dodaje, że od dotrzymania słowa w tej sprawie Ruda Śląska uzależnia utrzymanie linii nr 9 (łączy Świętochłowice, Rudę Śląską, Chorzów i Bytom). - Trasa jest w opłakanym stanie. Remont to kwestia bezpieczeństwa pasażerów - podkreśla Mejer.

Niezależnie od prac związanych z infrastrukturą torowo-sieciową należące do 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów Tramwaje Śląskie przewidują w ramach obecnego projektu zakup 44 nowoczesnych wagonów i pojazdów technicznych (pogotowia sieciowe i torowe).

W poprzednich latach spółka zleciła remont około 63 km torowisk, kupiła 42 nowe tramwaje, zmodernizowała 75 starych wagonów.

: 08 sty 2017, 21:45
autor: Peter
Torowisko w ul. Niedurnego powinno iść na pierwszy ogień do remontu w szczególności od strony Chebzia przy Osiedlu Kaufhaus i Hucie Pokój, gdzie wagony już ledwie tam jadą.

Dla TŚ linia 9 chyba nie jest priorytetem, jeżeli od lat się mówi tylko o remoncie a w rzeczywistości kompletnie nic się nie dzieje.

: 11 lut 2019, 19:23
autor: Seba77
Powraca widmo likwidacji linii 9 na terenie Rudy Ślaskiej

Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?
LINK

: 11 lut 2019, 19:53
autor: hanys76
Seba77 pisze:Powraca widmo likwidacji linii 9 na terenie Rudy Ślaskiej

Tramwaj lini nr 9 w Rudzie Śląskiej do likwidacji? Mowa jest o zawieszeniu linii. Torowisko potrzebuje remontu. Kiedy modernizacja linii 9?
LINK
Od tylu lat sie to ciągnie a TŚ leci w kulki i dalej nic nie robią poza fragmentami. Znowu ich Ruda postraszy to wyremontują jakis odcinek, na jakis czas sprawa ucichnie. Tylko że technicznie to już długo torowisko nie pociągnie i skonczy sie tak jak na trasie 7 , że zamknięto torowisko do czasu aż nie zrobiono generalnego remontu. Tu potrzeba pilnego remontu wszyscy o tym wiedzą ale nic się w tej sprawie nie dzieje.

: 12 lut 2019, 15:16
autor: 666
hanys76 pisze:Od tylu lat sie to ciągnie a TŚ leci w kulki
A ja powiem tak: zamiast inwestować w nowe tramwaje należało by przygotować główne ciągi komunikacyjne do dalszego funkcjonowania - czyli remont torowiska przed zakupem pojazdów.Chyba nic odkrywczego nie napisałem.
Niestety remont torów jest niemile widziany przez pasażerów i innych użytkowników ruchu (wykopy, zawieszone przystanki i fragmenty lub całe linie) - dlatego dokonuje się zakupów i puszcza nowy tabor aby przynajmniej pasażer widział, że coś się dzieje - zmienia na lepsze. Efekty jakie są każdy widzi.
Linia 9 jest jedną z głównych linii po tej stronie Katowic (podobnie jak linia 1 i 11).
TŚ to wiedzą (a przynajmniej powinny - dlatego piszę, że wiedzą) jednak obawiam się, że nie znamy wszystkich składowych wchodzących w podejmowane decyzje modernizacyjne. Śmiem wątpić, że inne miasta nie narzekają na stan torowiska, że niema skarg na wibracje czy hałas. Może (przypuszczenie) po prostu inni nie afiszują się z tymi skargami w mediach? Może inni rozumieją, że remont torowiska to nie tylko wymiana szyn, ale coś więcej.
Z innej strony patrząc - można by robić we własnym zakresie - na bieżąco, ale pytanie kim? Jeśli ilekroć widzę brygadę pogotowia torowego a w niej 3 osoby (w tym kierowca pojazdu - czyli dwóch pracowników) zastanawiam się co oni mogą zdziałać poza zaspawaniem pęknięcia, regulacji jakiejś zwrotnicy czy wyczyszczeniem rozjazdu. Niestety lata zaległości nie wybaczają i aktualnie nawet takie doraźne "naprawy" nie mają dużego sensu. A nie wyobrażam sobie, zwołać wszystkich torowców na zmianie z całej spółki i zrobić porządnie fragmentu torów.
Wracając do tematu:
Spodziewajmy się, że jeśli RŚ postraszy i da sobie powiedzieć, ale nie zamknie linii. Pamiętajmy, że w innych rejonach sieci także są opłakane fragmenty. Są na liście do zrobienia na wczoraj ale czasami może chodzić nie o samo toroisko ale o np drogę, która automatycznie powinna być odnowiona przy remoncie, aby za 2-3 lata nie rozkopywać "nowego torowiska" - a np zarządca drogi (miasto/gmina) nie jest zainteresowana współpracą.
Widzieliście przecież jakie były problemy w Chorzowie. A tam miasto jest bardziej zainteresowane współpracą z TŚ niż Ruda. Może tu jest problem?

: 19 mar 2019, 15:29
autor: hanys76
Awantury o linię 9 ciąg dalszy obawiam się po tym co tu wyczytałem, że linia za niedługo podzieli los 8 albo 12 i zniknie z torów. Jesli już prezydenci innych miast chcą tej likwidacji to nie jest dobrze.
LINK

: 20 mar 2019, 00:30
autor: Trampesar6
hanys76 pisze:Awantury o linię 9 ciąg dalszy obawiam się po tym co tu wyczytałem, że linia za niedługo podzieli los 8 albo 12 i zniknie z torów. Jesli już prezydenci innych miast chcą tej likwidacji to nie jest dobrze.
LINK
Nie zdziwię się jeśli zostanie zawieszona. Przy takiej prędkości jak Strefa Tempo 30 puściłbym autobus. W maju 2016 wybrano najkorzystniejszą ofertę na remont torów w dzielnicy Godula, mamy marzec 2019, za niedługo będzie maj, a remontu nadal nie ma...

: 20 mar 2019, 12:37
autor: pycio1400
Trampesar6 pisze:
hanys76 pisze:Awantury o linię 9 ciąg dalszy obawiam się po tym co tu wyczytałem, że linia za niedługo podzieli los 8 albo 12 i zniknie z torów. Jesli już prezydenci innych miast chcą tej likwidacji to nie jest dobrze.
LINK
Nie zdziwię się jeśli zostanie zawieszona. Przy takiej prędkości jak Strefa Tempo 30 puściłbym autobus. W maju 2016 wybrano najkorzystniejszą ofertę na remont torów w dzielnicy Godula, mamy marzec 2019, za niedługo będzie maj, a remontu nadal nie ma...
Z tego co widzę to w 2016 roku był przetarg na projekt, a nie na remont... Jedyny przetarg na remont linii 9 w 2016 roku dotyczył odcinka na Nowym Bytomiu, który został zrealizowany.

: 20 mar 2019, 16:35
autor: Trampesar6
pycio1400 pisze:
Trampesar6 pisze:
hanys76 pisze:Awantury o linię 9 ciąg dalszy obawiam się po tym co tu wyczytałem, że linia za niedługo podzieli los 8 albo 12 i zniknie z torów. Jesli już prezydenci innych miast chcą tej likwidacji to nie jest dobrze.
LINK
Nie zdziwię się jeśli zostanie zawieszona. Przy takiej prędkości jak Strefa Tempo 30 puściłbym autobus. W maju 2016 wybrano najkorzystniejszą ofertę na remont torów w dzielnicy Godula, mamy marzec 2019, za niedługo będzie maj, a remontu nadal nie ma...
Z tego co widzę to w 2016 roku był przetarg na projekt, a nie na remont... Jedyny przetarg na remont linii 9 w 2016 roku dotyczył odcinka na Nowym Bytomiu, który został zrealizowany.
A no rzeczywiście, ale torowisko mogłoby być już wyremontowane.

: 21 mar 2019, 11:26
autor: 888
No powinno być remontowane, ale 20 lat wcześniej. Teraz linie powinno się zawiesić, może zmobilizowałoby opieszałe poczynania w Tś

: 21 mar 2019, 11:31
autor: IgorMike
888 pisze:No powinno być remontowane, ale 20 lat wcześniej. Teraz linie powinno się zawiesić, może zmobilizowałoby opieszałe poczynania w Tś
Remont 9 jest wpisany do harmonogramu i RŚ dobrze o tym wie.

: 21 mar 2019, 12:00
autor: pycio1400
Jest takie coś, zwane harmonogramem projektu, gdzie są podane dane zadania i czas ich wykonania. Każde miasto zna ten harmonogram, tak więc niech Ruda Śląska nie udaje teraz wielce zdziwionej i niech nie wymusza przyspieszenia, skoro wcześniej sami się zgodzili na to.

: 22 mar 2019, 07:58
autor: 888
Harmonogram to jedno a rzeczywistość to drugie. Ci z urzędu pewnie zdają sobie sprawę z przewidzianych terminów prac. Myślę, że nie z przekornosci, ale z konieczności należy rozważyć wariant wstrzymania kursów do czasu remontu przynajmniej odcinka północnego. Szkoda zdrowia ludzi i taboru.
Wystarczy również popatrzeć na sytuację ulicy 3 Maja w Chorzowie. Jeden przetarg uniewaznili a do drugiego też podchodzą jak pies do jeża. Tymczasem tak jak w przypadku 9 taki w tym remont jest niezwykle konieczny.

: 22 mar 2019, 12:11
autor: pycio1400
888 pisze:Harmonogram to jedno a rzeczywistość to drugie. Ci z urzędu pewnie zdają sobie sprawę z przewidzianych terminów prac. Myślę, że nie z przekornosci, ale z konieczności należy rozważyć wariant wstrzymania kursów do czasu remontu przynajmniej odcinka północnego. Szkoda zdrowia ludzi i taboru.
Wystarczy również popatrzeć na sytuację ulicy 3 Maja w Chorzowie. Jeden przetarg uniewaznili a do drugiego też podchodzą jak pies do jeża. Tymczasem tak jak w przypadku 9 taki w tym remont jest niezwykle konieczny.
Przecież drugi przetarg na 3 maja został już ogłoszony. Termin składania ofert mija 12.04.

Re: Plany likwidacji linii nr 9

: 05 kwie 2019, 19:41
autor: stranger
Nie jestem mieszkańcem szeroko pojętej Metropolii, ale często bywam i korzystam z Waszej komunikacji. Nawet ostatnio miałem okazje się przejechać po raz kolejny linią 9 po całej trasie. Więc dorzucę parę zdań od siebie.

Przede wszystkim współczuje mentalności władz. Patrzą na komunikację tak jak 40 lat temu w Europie, czyli: tramwaje to droga fanaberia dla biedoty, a najważniejsze są drogi szybkiego ruchu przez środek miast i jak najwięcej darmowych miejsc parkingowych w centrum. A jak ktoś jest za młody albo za biedny żeby jeździć autem to niech jeździ autobusem, bo tańszy w utrzymaniu i korzysta z tej samej infrastruktury co samochody. Jak się słucha tych prezydentów i burmistrzów to z kilometra widać że najchętniej to by nie dokładali do żadnej komunikacji, bo to nie przynosi zysków. Zresztą to problem całego kraju, że o komunikacji decydują ludzie którzy z niej nie korzystają. Byle radny dzielnicowy uważa że powaga jego urzędu nie licuje z tym żeby się mieszać z "pospólstwem" w komunikacji zbiorowej. Z drugiej strony są miasta gdzie już rządzący się połapali że za parę lat nie upchną tych wszystkich samochodów w mieście, że jednak trzeba promować komunikację zbiorą i inwestować. Szkoda że na GŚ, włodarze miast jeszcze do tego nie dojrzeli, ale to kwestia czasu jak się obudzą z ręką w nocniku.

Co do linii nr 9, to gołym okiem widać że stan techniczny jest fatalny. Tramwaj się wlecze i buja nim na wszystkie strony, na większości trasy. Już nawet nie wspominam o archaicznym jednym torze i tych skrzynkach do których ciągle musi wychodzić motorniczy. Oczywiście linia ma swój klimat i nawet fajnie się nią zwiedza GŚ, ale to jest skansen. W takim fatalnym stanie to się nadaję na linie muzealną albo ekstremalną. Nie oszukujmy się, w tej postaci ta linia nie konkuruje nawet z ewentualnym autobusem. Obserwując pasażerów widać że zdecydowana większość podróżuje na krótkich odcinkach, max kilka przystanków. O frekwencji się nie wypowiadam bo musiałbym jeździć o różnych porach i dniach żeby być obiektywnym. Natomiast faktycznie niedoinwestowanie i brak odpowiedniej promocji transportu zbiorowego, doprowadziło że większość pasażerów to wizualnie młodzież i emeryci. Smutne, bo nawet w Polsce są miasta gdzie tramwaj nie jest obciachem tylko fajną, tanią a czasem i szybszą alternatywą na dojazd do pracy. Ale tutaj koło się zamyka bo taka linia 9 nie może być alternatywą skoro jest w tak opłakanym stanie, a tramwaj zamiast jechać to się wlecze lub czeka na przystanku na wolny tor.
Według mnie ta linia ma potencjał, bo nie jest jakaś peryferyjna, łączy 4 miasta i wiele dzielnic. Natomiast bez kompleksowego remontu, to tylko kwestia czasu jak ją zaorają, choćby ze względów bezpieczeństwa. Niestety trochę to wygląda tak, jakby niektórym decydentom taki scenariusz najbardziej odpowiadał.

Pytanie do zorientowanych: czy są jakieś inne linie, którym grozi likwidacja ?

Re: Plany likwidacji linii nr 9

: 01 cze 2019, 18:26
autor: #530+540
stranger pisze:
05 kwie 2019, 19:41
.
Pytanie do zorientowanych: czy są jakieś inne linie, którym grozi likwidacja ?
Wg mnie 28. Wchodząc do wagonu w połowie trasy, mozna pooddychać przywiezionym z zajezdni powietrzem...