105N #338
105N #338
Teraz pokazywali w "Aktualnościach", że pupilek KMTM-u #338 zderzył się z TIRem. Chyba to było koło Pętli Słonecznej na tym jednotorowym przejeździe. Mordkę ma dość mocno strzaskaną. Są osoby ranne ... Ciekawe co z nim zrobią, bo chodzą słuchy, że w grudniu ma być zdjęty za stanu.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2007, 21:47 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Zgadzam się z tobą, że to nie jest w porządku, ale stan nie jest najlepszy. Luki coś wspominał kiedyś, że pod koniec roku ma zostać skreślony ze stanu. Niedawno miałem przyjemność jechać nim na 14 i zauważyłem, że on się rozpada- dosłowniePeter pisze:Również witam na forum FTŚ.
Może go jednak nie skasują, bo ma przecież iść na historyczny (rocznik 1975). To by nie było w porządku.
Mam nadzieję, że go jednak wyklepią. Oczywiście nie byłem na miejscu, więc nie wiem dokładnie jakie są zniszczenia. :mruga:
No ja jechałem nim - muszę się przyznać - dawno, bo z rok temu. No cóż, ma już swoje lata ten wagon. RK chyba miał w 1993r. jednak bez przebudowy na 105Na.
Żeby go zrobić na historyczny przypuszczam, że trzeba będzie włożyć spore środki a tu jeszcze wypadek... Coś pechowy jest ten rok wyjątkowo.
Żeby go zrobić na historyczny przypuszczam, że trzeba będzie włożyć spore środki a tu jeszcze wypadek... Coś pechowy jest ten rok wyjątkowo.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Ciekawe czy zrobią mu stare gniazda i te zabudowane sprzęgi (przykład). :mruga:
Zwróćcie uwagę na odsprężynowanie w wózkach #327. :study:
Zwróćcie uwagę na odsprężynowanie w wózkach #327. :study:
*SDIP (U.N.O.)
Naszego #338 tak sobie wyobrażam:Peter pisze:Ciekawe czy zrobią mu stare gniazda i te zabudowane sprzęgi (przykład). :mruga:
Zwróćcie uwagę na odsprężynowanie w wózkach #327. :study:
http://zabrze.net.pl/nadkanalem/gmjwilczek/foto/019.htm
Dziś, na stronie www.tramwaje1.za.pl dzięki uprzejmości kolegi as_chorzów, opublikowałem zdjęcia wagonu 105N #338 przed wypadkiem, po wypadku, oraz w trakcie przebudowy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Niejaki Mattor20056 na forum kzgop zarzucił takim oto linkiem:
http://www2.speedyshare.com/data/171816 ... CF4870.JPG
Zdjęcie zrobione z autobusu linii 98.
http://www2.speedyshare.com/data/171816 ... CF4870.JPG
Zdjęcie zrobione z autobusu linii 98.
45 5F E1 04 22 CA 29 C4 93 3F 95 05 2B 79 2A B2
A tutaj seria zdjęć Piotra Wiśniewskiego http://tram-silesia.pl/pub/piotrekw/338/ (w galerii także wagon #511 bez przodu i #791 podczas RK?)
Zdjęcia Mattora jest oczywiście bardziej aktualne
W #338 zdziwiło mnie jego malowanie, bo nie spodziewałem się takiego oraz dość marne odgrodzenie kabiny motorniczego (ale pewnie tak było kiedyś) i kasowniki, które wyglądają na zbyt nowe
Zdjęcia Mattora jest oczywiście bardziej aktualne
W #338 zdziwiło mnie jego malowanie, bo nie spodziewałem się takiego oraz dość marne odgrodzenie kabiny motorniczego (ale pewnie tak było kiedyś) i kasowniki, które wyglądają na zbyt nowe
Fajne zdjęcia. Wagon mi się podoba, chociaż nie jest w pełni oryginalny, bo ma szafkę z tyłu. Z tego co słyszałem to ma być wykorzystywany w ruchu liniowym ?
Ostatnim składem z takim odgrodzeniem (w drugim wagonie) był skasowany 4 lata temu #335+336. 8)
P.S. Na zdjęciach widać wagon #420 po prawej stronie przed #338. Gdzieś musi być jeszcze doczepny #419. #791 miał szafkę WN kremową, ale może to ten trzeci z tą nową blachą z przodu. :mruga:
Być może nie pamiętasz takich odgrodzeń, bo w Będzinie ostatnie składy 105N #432+428 i #500+499 nie miały już oryginalnego wydzielenia kabiny, które właśnie wyglądało tak jak na zdjęciach.DW pisze:W #338 zdziwiło mnie jego malowanie, bo nie spodziewałem się takiego oraz dość marne odgrodzenie kabiny motorniczego (ale pewnie tak było kiedyś) i kasowniki, które wyglądają na zbyt nowe
Ostatnim składem z takim odgrodzeniem (w drugim wagonie) był skasowany 4 lata temu #335+336. 8)
P.S. Na zdjęciach widać wagon #420 po prawej stronie przed #338. Gdzieś musi być jeszcze doczepny #419. #791 miał szafkę WN kremową, ale może to ten trzeci z tą nową blachą z przodu. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wszedłem tutaj i zauważyłem, że zdjecia zostały zaaktualizowane. Jak widać na zdjęciach, wywalono część przegrody kabiny motorniczego ( zresztą owa część widoczna na zdjęciu - poniewiera się po podłodze ) i wstawiono - drzwi z modernizacji.
Coś tutaj chyba jest nie tak. Kasowniki przeżyję, ale te drzwi tylko szpecą...
Korzystając z okazji - wiadomo, kiedy #338 wyjedzie na trasę?
Pozdrawiam
Miejmy nadzieję, że zabudowana kabina będzie używana tylko w ruchu liniowym, natomiast tej przegródki z dykty będą używać przy przejazdach dla miłośników.kar23 pisze:wywalono część przegrody kabiny motorniczego ( zresztą owa część widoczna na zdjęciu - poniewiera się po podłodze ) i wstawiono - drzwi z modernizacji.
Coś tutaj chyba jest nie tak. Kasowniki przeżyję, ale te drzwi tylko szpecą...
Te drzwi do niego w ogóle nie pasują...kar23 pisze:Wszedłem tutaj i zauważyłem, że zdjecia zostały zaaktualizowane. Jak widać na zdjęciach, wywalono część przegrody kabiny motorniczego ( zresztą owa część widoczna na zdjęciu - poniewiera się po podłodze ) i wstawiono - drzwi z modernizacji.
Coś tutaj chyba jest nie tak. Kasowniki przeżyję, ale te drzwi tylko szpecą...
Korzystając z okazji - wiadomo, kiedy #338 wyjedzie na trasę?
Pozdrawiam
Na zdjęciach widać też #511, który jest już przygotowany do malowania, #601, z którego dopiero wycięli zniszczoną blachę z przodu, #791, przy którym prace trwają powoli oraz jakiś wagon z grzybkiem na dachu.
DW pisze: Na zdjęciach widać też #511, który jest już przygotowany do malowania, #601, z którego dopiero wycięli zniszczoną blachę z przodu, #791, przy którym prace trwają powoli oraz jakiś wagon z grzybkiem na dachu.
Poza tym aż na trzech zdjęciach widać też numerek "787". Co do tego wagonu "z grzybkiem" to na dachu chyba jest nowy kabel, bo mocowania wyglądają inaczej niż tradycyjnie, tak jak w 776. Ale może się mylę.
Część ludzi pewnie zgłupieje, jak zobaczą taki wagon liniowo i pomyślą, że przejazd jest bezpłatny...Boguś pisze:Wagon #338 jest na Zawodziu i niestety ma jeździć liniowo, dostał przydział na 16.
Poza tym po co przerabiać wagon na prawie zabytkowy skoro ma jeździć jako normalny
Mam nadzieję, że pasażerowie okażą się mili i nie zniszczą go zbyt szybko.
IMO skoro ma już jeździć w ruchu liniowym, to powinien służyć jako głęboka rezerwa. Inaczej bardzo szybko stanie się kąskiem dla wandali.
I jeszcze co do wyglądu... Ciekawy jest sposób mocowania przednich kwadratów. "Kieszonka" jest nieco mniejsza, dostosowana do tablic obecnych...
Na pulpicie widać też wbudowany w prędkościomierz mały elektroniczny liczniczek...
I jeszcze co do wyglądu... Ciekawy jest sposób mocowania przednich kwadratów. "Kieszonka" jest nieco mniejsza, dostosowana do tablic obecnych...
Na pulpicie widać też wbudowany w prędkościomierz mały elektroniczny liczniczek...
Też będę miał szansę, bo jeżdżę z Ronda do Pętli Brynowskiej. Należy przypuszczać, że #338 będzie kursować na poc.167 i 168, bo nie odważą się go puścić na nocne 165/612 i 161.Peter pisze:To mam w takim razie dużą szansę się załapać. Feler w tym, że moja podróż tą linią trwa dość krótko. :/Boguś pisze:Wagon #338 jest na Zawodziu i niestety ma jeździć liniowo, dostał przydział na 16.
I co ? Wczoraj rozmawailiśmy o nim. Wracam dzisiaj z pracy i patrzę #338 :jupi:
Nie wiem na którym pociągu 16, bo ciemno było.
Wagon ma przetwornicę statyczną. Wolne miejsca za motorniczym zostały wypełnione przezroczystym plexi. Poza tym jest tradycyjna ścianka typowa dla 105N.
Z tego co widziałem ma nieco specyficzne wózki.
Między 2 i 3 drzwiami jest tabliczka Konstalu. Wygrawerowane są napisy "105N", "55", "1975". Generalnie super wagonik.
Nie wiem na którym pociągu 16, bo ciemno było.
Wagon ma przetwornicę statyczną. Wolne miejsca za motorniczym zostały wypełnione przezroczystym plexi. Poza tym jest tradycyjna ścianka typowa dla 105N.
Z tego co widziałem ma nieco specyficzne wózki.
Między 2 i 3 drzwiami jest tabliczka Konstalu. Wygrawerowane są napisy "105N", "55", "1975". Generalnie super wagonik.
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości