Imprezy KMTM w roku 2012
Imprezy KMTM w roku 2012
Plan imprez w roku 2012
Informujemy, że planujemy organizację następujących imprez komunikacyjnych w roku 2012:
- 25 lutego - "50 lat zajezdni tramwajowej w Katowicach-Zawodziu"
Przejazdy wagonem nauki jazdy po terenie zajezdni. (Zapisy wkrótce)
- od 20 marca do 10 kwietnia - "Świąteczna jazda z Muzeum Śląskim"
Ogólnodostępna wielkanocna wystawa Muzeum Śląskiego w zabytkowym tramwaju. Współpraca: Muzeum Śląskie, Tramwaje Śląskie S.A.
- 15 kwietnia - "35 lat linii tramwajowej do Huty Katowice"
Ogólnodostępna linia tramwajowa obsługiwana składem 3x105N
- 19/20 maja - "Noc Muzeów 2012"
Ogólnodostępne tramwajowe linie okolicznościowe obsługiwane taborem zabytkowym. Współpraca: Tramwaje Śląskie S.A.
- 2/3 czerwca - "Nocna Podróż Bez Spalin XV"
Przejazd specjalny dla miłośników, trakcją elektryczną, z fotostopami.
- 12 czerwca - "100 lat tramwaju normalnotorowego na Górnym Śląsku. 13 lat KMTM."
Impreza okolicznościowa.
- 21 lipca - "10 lat eksploatacji Solarisów Urbino 12 w GOP"
Przejazd dla miłośników solarisem z 2002 roku.
- od 27 do 30 sierpnia - "Wielotrakcyjni Pasjonaci Komunikacji 2012"
Rajd pojazdami liniowymi kursującymi na terenach dawnego WPK Katowice.
- 22-23 września - "30 lat komunikacji trolejbusowej w Tychach"
Wystawa okolicznościowa i przejazd trolejbusem ulicami miasta.
- wrzesień - "40 lat zajezdni tramwajowej w Gliwicach"
Dzień otwarty zajezdni.
- 25 listopada - "Katarzynka"
Wystawa w wagonie tramwajowym promująca transport publiczny.
Źródło: www.kmtm.org.pl
Informujemy, że planujemy organizację następujących imprez komunikacyjnych w roku 2012:
- 25 lutego - "50 lat zajezdni tramwajowej w Katowicach-Zawodziu"
Przejazdy wagonem nauki jazdy po terenie zajezdni. (Zapisy wkrótce)
- od 20 marca do 10 kwietnia - "Świąteczna jazda z Muzeum Śląskim"
Ogólnodostępna wielkanocna wystawa Muzeum Śląskiego w zabytkowym tramwaju. Współpraca: Muzeum Śląskie, Tramwaje Śląskie S.A.
- 15 kwietnia - "35 lat linii tramwajowej do Huty Katowice"
Ogólnodostępna linia tramwajowa obsługiwana składem 3x105N
- 19/20 maja - "Noc Muzeów 2012"
Ogólnodostępne tramwajowe linie okolicznościowe obsługiwane taborem zabytkowym. Współpraca: Tramwaje Śląskie S.A.
- 2/3 czerwca - "Nocna Podróż Bez Spalin XV"
Przejazd specjalny dla miłośników, trakcją elektryczną, z fotostopami.
- 12 czerwca - "100 lat tramwaju normalnotorowego na Górnym Śląsku. 13 lat KMTM."
Impreza okolicznościowa.
- 21 lipca - "10 lat eksploatacji Solarisów Urbino 12 w GOP"
Przejazd dla miłośników solarisem z 2002 roku.
- od 27 do 30 sierpnia - "Wielotrakcyjni Pasjonaci Komunikacji 2012"
Rajd pojazdami liniowymi kursującymi na terenach dawnego WPK Katowice.
- 22-23 września - "30 lat komunikacji trolejbusowej w Tychach"
Wystawa okolicznościowa i przejazd trolejbusem ulicami miasta.
- wrzesień - "40 lat zajezdni tramwajowej w Gliwicach"
Dzień otwarty zajezdni.
- 25 listopada - "Katarzynka"
Wystawa w wagonie tramwajowym promująca transport publiczny.
Źródło: www.kmtm.org.pl
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, 22:36 przez TŚ25, łącznie zmieniany 2 razy.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
Zobaczymy co się będzie dało połączyć, a jak się uda, to czy będzie się tym dało jeździćmark40 pisze:Ja bym proponował jakieś 3 stopiatki po RK np 635+636+602 z Bedzina, co by promowało akcje i tramwaje na odpowiednim poziomie, a i jazda była przyjemna. Byleby nie były to jakieś będzińskie graty, a każdy wagon o innym odcieniu czerwieni :mryellow:
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Stopiątki po RK typu #636, #602 itp. albo nie mają wcale gniazd sterowania ukrotnionego albo mają je tylko z jednej strony (z przodu i z tyłu), a montowanie ich specjalnie na tę okazję byłoby bez sensu.mark40 pisze:Ja bym proponował jakieś 3 stopiatki po RK np 635+636+602 z Bedzina, co by promowało akcje i tramwaje na odpowiednim poziomie, a i jazda była przyjemna. Byleby nie były to jakieś będzińskie graty, a każdy wagon o innym odcieniu czerwieni :mryellow:
Zapewne będą to któreś z krakowskich stopiątek, bo pierwsze wagony krakowskich składów mają jeszcze gniazda z przodu. Najlepiej jakby udało się spiąć te będzińskie, bo inaczej trzeba by je gonić przez pół GOPu z Bytomia lub Gliwic
Pewnie będzie. Jednak MŚ nie zamawia tramwaju rok wcześniej, stąd póki co wiadomo jedynie, że jeździmy na WielkanocBig0s93 pisze:A na koniec roku nie będzie żadnych przejazdów z szopką jak co roku?
Właśnie o to chodzi, żeby to były klasyczne stopiątki.mark40 pisze:Ja bym proponował jakieś 3 stopiatki po RK np 635+636+602 z Bedzina, co by promowało akcje i tramwaje na odpowiednim poziomie, a i jazda była przyjemna. Byleby nie były to jakieś będzińskie graty, a każdy wagon o innym odcieniu czerwieni :mryellow:
KZKGOP 1779
Impreza ma być z okazji 35 lecia linii tramwajowej do Huty Katowice. Właśnie na tej trasie kursowały nigdzie indziej niespotykane trójskłady stopiątek, stąd pomysł uruchomienia z tej okazji niespotykanego już składu tramwajowego.mark40 pisze:Eee, to szkoda. To po za kręgiem miłośników taki tabor i akcja nie ma żadnych aspektów promocyjnych. Gdyby to jeszcze były historyczne wagony 105N.
Dzięki temu można pokazać, że tramwaj nie musi się kojarzyć z krótkim, jednowagonowym pojazdem, ale że można je spiąć i to nawet w więcej niż dwóch sztukach
Jeśli masz jakiekolwiek inne pomysły na imprezy, które będą lepiej promować komunikację miejską, to Klub jest otwarty na wszelkie propozycje Póki co nad propozycjami imprez myśli tylko parę osób (poza Zarządem Klubu, tylko jedna osoba przesłała swoje propozycje).
Problem w tym, że nie mogą to być dowolnie wybrane wagony. Po spięciu muszą one ze sobą współpracować, co może być ciężkie, gdy weźmie się wagony z różnych lat produkcji czy też z wieloma różnymi podzespołami.Patryk105 pisze:Typową historyczną stopiątkę mamy niestety tylko jedną. Ja na trójskład proponuję jakiś skład krakowski i stopiatkę z Zawodzia.
No tak, nie pomyślałem. Pożyjemy zobaczymy jaki skład będzie.DW pisze:Problem w tym, że nie mogą to być dowolnie wybrane wagony. Po spięciu muszą one ze sobą współpracować, co może być ciężkie, gdy weźmie się wagony z różnych lat produkcji czy też z wieloma różnymi podzespołami.Patryk105 pisze:Typową historyczną stopiątkę mamy niestety tylko jedną. Ja na trójskład proponuję jakiś skład krakowski i stopiatkę z Zawodzia.
Pozdrawiam
Przypuszczalnie taki trójskład powstanie z solówki (tu nie powinno być takiego problemu z doborem) i doczepionego składu. Do tego w Będzinie już chyba nadają się tylko krakusy #279+280, chociaż w Gliwicach nadal z gniazdami z przodu o ile pamiętam jeżdżą #384+345, #395+386 i #564+565. Nie wiadomo tylko czy to działa i jest ryzyko awarii, więc chyba raczej padnie jednak na jakieś krakusy.
Z tego co wiem to 105N mogą być łączone maksymalnie w składach dwuwagonowych. Potrójniaki jakie jeździły w Zagłębiu to były tylko 3x105Na.mark40 pisze:Eee, to szkoda. To po za kręgiem miłośników taki tabor i akcja nie ma żadnych aspektów promocyjnych. Gdyby to jeszcze były historyczne wagony 105N.
*SDIP (U.N.O.)
Impreza jest odwołana !Patryk105 pisze:Mam takie pytanie, kiedy "ruszą" zapisy na przejazd wagonem nauki jazdy? Pytam w celach orientacyjnych:)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Konstal, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Konstal
Nie wiem. Wiem, że nie będzie
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Konstal, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Konstal
W zamian pojedzie pociąg specjalny.Patryk105 pisze:Mam jeszcze pytanie czy następny weekend jest aktualny, czy już ją całkowicie odwołali?
Szczegóły: http://www.kmtm.org.pl/?what=news/zawodzie50
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Impreza została odwołana z powodu braku zgody ze strony TŚ.
Zajezdnia Będzin przeprowadziła wcześniej test i spięła wagony #274+279+280 w skład, co zakończyło się powodzeniem. Zatem w przyszłości będzie można zrobić imprezę z ich udziałem (o ile będzie zgoda TŚ...).
Ważą się też losy "Nocy Muzeów", która miała się odbyć w Chorzowie Batorym w nocy z 19/20 maja. W tym okresie w ZUR swoją siedzibę ma mieć zajezdnia Zawodzie (z uwagi na remont Rynku i brak wjazdu od str. Zawodzia).
Zajezdnia Będzin przeprowadziła wcześniej test i spięła wagony #274+279+280 w skład, co zakończyło się powodzeniem. Zatem w przyszłości będzie można zrobić imprezę z ich udziałem (o ile będzie zgoda TŚ...).
Ważą się też losy "Nocy Muzeów", która miała się odbyć w Chorzowie Batorym w nocy z 19/20 maja. W tym okresie w ZUR swoją siedzibę ma mieć zajezdnia Zawodzie (z uwagi na remont Rynku i brak wjazdu od str. Zawodzia).
Skoro raz się nie zgodzili to się wiecej nie zgodzą. W związku z czym po mału należy dac sobie spokój z organizowaniem czegokolwiek.DW pisze:Impreza została odwołana z powodu braku zgody ze strony TŚ.
Zajezdnia Będzin przeprowadziła wcześniej test i spięła wagony #274+279+280 w skład, co zakończyło się powodzeniem. Zatem w przyszłości będzie można zrobić imprezę z ich udziałem (o ile będzie zgoda TŚ...)
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tutaj prezentuję przygotowany przeze mnie wzór biletu na Naukę Jazdy, aby zapewnić sprawny przepływ zainteresowanych bez zbędnych awantur. Oczywiście, aby zastosować logo TŚ S.A. należy uzyskać na to zgodę firmy.
Słyszałem też na Nocy Muzeów, że brakuje funduszy na odrestaurowanie wagonów historycznych, to może należałoby wprowadzić symboliczne opłaty ok. 1 - 2 zł za prowadzenie tramwaju?
Słyszałem też na Nocy Muzeów, że brakuje funduszy na odrestaurowanie wagonów historycznych, to może należałoby wprowadzić symboliczne opłaty ok. 1 - 2 zł za prowadzenie tramwaju?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Może właśnie należałoby wprowadzić jakieś takie symboliczne opłaty np. za naukę jazdy. Myślę że jeżeli byłaby informacja o tym, że zbierane są fundusze na remont (doprowadzenie do stanu fabrycznego) wagonów historycznych to znalazłyby się osoby które dorzuciłyby się na owy remont. Oczywiście miło byłoby ujrzeć stosowną tabliczkę z napisem - wyremontowano z funduszy.... (np. społeczeństwa- wiem hasło trochę komunistyczne ). Wiadomo, że nikt nie rzuci 100 tys., ale każdy po 1zł i może za 2 lata mamy pieniądze na mały remont (jak to mówią grosz do grosza a będzie kokosza). Według mnie to dobry pomysł.TŚ25 pisze:Opłata za Naukę Jazdy? To może 0.50 zł za wejście na teren zajezdni ?
To jest według mnie głupi pomysł .
Pozdrawiam
- 102na#138R
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
- Lokalizacja: świętochłowice
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Lepiej coś wymyślić, bo niż TŚ znajdą środki na remonty, to wagony się rozlecą. Ponadto nie sądzę, aby ludzie nie chcieli zapłacić tak mało za wielką frajdę.Boguś pisze:Już to widzę, jak chętnie za to zapłacąKZKGaPowicz pisze:Słyszałem też na Nocy Muzeów, że brakuje funduszy na odrestaurowanie wagonów historycznych, to może należałoby wprowadzić symboliczne opłaty ok. 1 - 2 zł za prowadzenie tramwaju?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jak nie będą mieli gdzie remontować? Zostaje zawsze ZUR, przecież remont w Katowicach się kiedyś skończy i będę mieli czas i miejsce na remonty.adam86 pisze:Tylko przeprowadzenie zbiórki nie jest takie proste. Po drugie nawet gdy się pieniądze znalazły, to nie będzie gdzie wagonów remontowac.
Pozdrawiam
A co ma remont w Katowicach do rzeczy? ZUR będzie przecież 30 stopiątek remontował i jeszcze te nieszczęsne wiedeńce i Ptb. Nie ma tego kim zrobic.Patryk105 pisze:Jak nie będą mieli gdzie remontować? Zostaje zawsze ZUR, przecież remont w Katowicach się kiedyś skończy i będę mieli czas i miejsce na remonty.adam86 pisze:Tylko przeprowadzenie zbiórki nie jest takie proste. Po drugie nawet gdy się pieniądze znalazły, to nie będzie gdzie wagonów remontowac.
KZKGOP 1779
Czy ktoś powiedział, że remont wagonów historycznych musi być już? Zanim znajdą się pieniądze to dużo wody w Wiśle upłynie, a stopiątki zdążą wyremontować. Nawet nie wiadomo czy znajdą się fundusze. Jak się znajdą - na pewno nie szybko- to wtedy można się martwić gdzie remont się przeprowadzi. Jeszcze jedno, remont w Katowicach ma to do tego, że pilne naprawy wozów które są tymczasowo w Chorzowie trzeba gdzieś przeprowadzać, czyli potrzebne jest miejsce na hali.adam86 pisze:A co ma remont w Katowicach do rzeczy? ZUR będzie przecież 30 stopiątek remontował i jeszcze te nieszczęsne wiedeńce i Ptb. Nie ma tego kim zrobic.Patryk105 pisze:Jak nie będą mieli gdzie remontować? Zostaje zawsze ZUR, przecież remont w Katowicach się kiedyś skończy i będę mieli czas i miejsce na remonty.adam86 pisze:Tylko przeprowadzenie zbiórki nie jest takie proste. Po drugie nawet gdy się pieniądze znalazły, to nie będzie gdzie wagonów remontowac.
Pozdrawiam
NIe już, tylko przez 3 lata ZUR nie będzie miał na to mozliwości. A za 3 lata z kancioka będzie sobie można wózki wziąć.Patryk105 pisze:Czy ktoś powiedział, że remont wagonów historycznych musi być już?
Problemem nie są tak po prawdzie pieniądze. Problemem jest podejście TŚ. Szczerze mówiąc nie ma sensu o czymkolwiek gadac, skoro prezes od 2 lat obiecuje pomalowanie stodwójki...Zanim znajdą się pieniądze to dużo wody w Wiśle upłynie, a stopiątki zdążą wyremontować.
Niestety nie, trzeba się zająć jednym i drugim.Nawet nie wiadomo czy znajdą się fundusze. Jak się znajdą - na pewno nie szybko- to wtedy można się martwić gdzie remont się przeprowadzi.
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czy na spotkanie KMTM może przyjść osoba nienależąca do niego? Jeśli tak, to ja bym się zjawił, byśmy podyskutowali na ten temat i spróbowali zająć stanowisko w tejże sprawie oraz wreszcie KMTM mógłby przedstawić plan współpracy przy zbieraniu środków na remonty.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Oczywiście, że tak. Wszyscy chętni są mile widziani Co miesiąc pojawia się co najmniej parę osób, które nie są członkami Klubu.KZKGaPowicz pisze:Czy na spotkanie KMTM może przyjść osoba nienależąca do niego? Jeśli tak, to ja bym się zjawił, byśmy podyskutowali na ten temat i spróbowali zająć stanowisko w tejże sprawie oraz wreszcie KMTM mógłby przedstawić plan współpracy przy zbieraniu środków na remonty.
Z tego wynika, że stodówjk-a/-i będą dalej rdzewieć, bo ...a to nie ma miejsca, ...a to nie ma pieniędzy lub nie ma jak ich pozyskać. Żyletki czy jakieś inne rozwiązanie?adam86 pisze:NIe już, tylko przez 3 lata ZUR nie będzie miał na to mozliwości. A za 3 lata z kancioka będzie sobie można wózki wziąć.Patryk105 pisze:Czy ktoś powiedział, że remont wagonów historycznych musi być już?Problemem nie są tak po prawdzie pieniądze. Problemem jest podejście TŚ. Szczerze mówiąc nie ma sensu o czymkolwiek gadac, skoro prezes od 2 lat obiecuje pomalowanie stodwójki...Zanim znajdą się pieniądze to dużo wody w Wiśle upłynie, a stopiątki zdążą wyremontować.Niestety nie, trzeba się zająć jednym i drugim.Nawet nie wiadomo czy znajdą się fundusze. Jak się znajdą - na pewno nie szybko- to wtedy można się martwić gdzie remont się przeprowadzi.
Pozdrawiam
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Byłem dzisiaj na spotkaniu KMTM i mam pozytywne wrażenia.
Co do Dnia Otwartego Zajezdni Gliwice planuje się wprowadzić następujące zasady:
a.) wprowadzić bilet z numerem kolejnym na Naukę Jazdy, w celu uniknięcia zbędnego oczekiwania w kolejce i awantur.
b.) nowością a zarazem dodatkową atrakcją ma być symulator jazdy tramwajem z wykorzystaniem ściany czołowej (takiej jak wagon #625).
1.) Chętny do poprowadzenia tramwaju najprawdopodobniej będzie musiał pobrać bilet z numerem kolejnym.
2.) Chętny będzie musiał przejść szkolenie na symulatorze jazdy tramwajem; po zaliczeniu szkolenia otrzyma pieczątkę na bilecie, który okaże kontrolującemu przed wejściem do tramwaju Nauki Jazdy.
3.) Kursant będzie mógł poprowadzić tramwaj Nauki Jazdy pod okiem instruktora.
Pozdrawiam DW, z którym miałem dzisiaj przyjemność porozmawiać.
Co do Dnia Otwartego Zajezdni Gliwice planuje się wprowadzić następujące zasady:
a.) wprowadzić bilet z numerem kolejnym na Naukę Jazdy, w celu uniknięcia zbędnego oczekiwania w kolejce i awantur.
b.) nowością a zarazem dodatkową atrakcją ma być symulator jazdy tramwajem z wykorzystaniem ściany czołowej (takiej jak wagon #625).
1.) Chętny do poprowadzenia tramwaju najprawdopodobniej będzie musiał pobrać bilet z numerem kolejnym.
2.) Chętny będzie musiał przejść szkolenie na symulatorze jazdy tramwajem; po zaliczeniu szkolenia otrzyma pieczątkę na bilecie, który okaże kontrolującemu przed wejściem do tramwaju Nauki Jazdy.
3.) Kursant będzie mógł poprowadzić tramwaj Nauki Jazdy pod okiem instruktora.
Pozdrawiam DW, z którym miałem dzisiaj przyjemność porozmawiać.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości