Przebudowa rynku w Katowicach

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#201 Post autor: hanys76 » 13 wrz 2012, 13:29

Według planów od 20 września ma to wyglądac mniej więcej tak:

Odcinek od ronda do rynku ma byc zamknięty do końca roku i w styczniu tramwaje mają ponownie kursowac po Alei Korfantego. Jeśli oczywiście nie wydarzy się coś niespodziewanego.
Tramwaje zatrzymają się na przystanku tymczasowym po północno-zachodniej stronie Ronda (obok banku PKO). Z przystanku należy przejść na nowy przystanek autobusowy po południowo-zachodniej strony Ronda (obok Superjednostki), tu zatrzymywała się będzie się linia autobusowa 910. Czyli przystanek przy banku będzie tak gdzie w czasie przebudowy ronda zapewne. To ludzie będą biegac pod rondem żeby zdążyc na zatramwaj.

Od 20 do 24 września zawieszony zostanie ruch tramwajowy między Brynowem a rynkiem. Tramwaje wrócą na trasę 24 września. Nie będą już wjeżdżały na rynek przez ulicę Pocztową, a przez zmodernizowaną ul. św. Jana i pojadą do Zawodzia, czynny będzie bowiem prawoskręt z rynku na ul. Warszawską. Na początek wagony będą jeździły wahadłowo po jednym torze. Ulica 3 Maja ma byc zamknięta do września 2013 roku.

Od 20 zawieszone zostaną także linie 7 oraz 20 na odcinku Plac Wolności-Siemianowice.
W zamian pojadą tam linie kursujące od strony Chorzowa. Pytanie co pojedzie do Siemianowic bo 6 oraz 19 na Słoneczną, 11 na Alfred to zostaje tylko 33. Chyba że inteligenci od rozkladów jakąs śmieszną linię, wymyślą ze Słonecznej do Siemianowic. Wcale by mnie to nie zdziwiło.

Jednym słowem harmider i sajgon będzie.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#202 Post autor: TŚ25 » 13 wrz 2012, 15:04

Moim zdaniem to: 6 na Słoneczną, 11/33 Alfred a 19 na Siemianowice.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
bryner
Posty: 14
Rejestracja: 24 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Katowice

#203 Post autor: bryner » 13 wrz 2012, 16:29


Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#204 Post autor: Peter » 22 wrz 2012, 08:04

Wczoraj widziałem jak w rejonie kina Rialto w torze prowadzącym pod wiaduktem kolejowym w kierunku Rynku montowali zwrotnicę i dopasowywali nowy tymczasowy łuk do toru w kierunku Brynowa na ul. Konopnickiej. Ciekawe jak długi będzie ten nowy jednotor. Może nawet do rozjazdu nakładkowego na ul. Warszawskiej. :mruga:
Pod wiaduktem zaczynali już demontować stary tor.
*SDIP (U.N.O.)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#205 Post autor: hanys76 » 01 paź 2012, 13:01

Dzisiaj rozpoczęto rozbiórkę, torowiska na Alei Korfantego.

W poniedziałek ruszyła rozbiórka torów w ciągu alei Korfantego w Katowicach. To kolejna faza pierwszego etapu przebudowy centrum stolicy województwa


Generalny wykonawca pierwszego etapu przebudowy centrum Katowic rozpoczął demontaż torowiska w ciągu alei Korfantego. Nowe - zielono - torowisko ma być gotowe do końca tego roku.

Przygotowania do tej fazy przebudowy trwały już od ubiegłego tygodnia. W środę zamknięto przejazd z ulicy Moniuszki w ul. Mickiewicza. W czwartek na alei zamknięto dwa pasy ruchu, po jednym na obu jezdniach. W poniedziałek ruszyła rozbiórka torów.

Prace prowadzone są w ramach pierwszego etapu przebudowy centrum Katowic na osi rondo - rynek. Etap, który pochłonie 28 mln zł, ma się zakończyć w grudniu tego roku. Zakłada modernizację torowisk na ul. św. Jana, rynku oraz alei Korfantego do ronda. W ciągu alei tory zostaną przebudowane, na rynku i św. Jana powstało już natomiast nowe torowisko. Na św. Jana - biegnie w dwóch kierunkach, na rynku - zostało przesunięte bliżej DH Zenit.
źródło
Załączniki
5069701d91f4a_o[1].jpg
5069701fa878e_o[1].jpg
506970213caed_o[1].jpg
506970231a50b_o[1].jpg
50697024e6d16_o[1].jpg
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#206 Post autor: luki » 01 paź 2012, 15:55

Tak, ale torowisko już było cięte co najmniej w czwartek, dziś zabrali się za zbieranie tego.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Pimpek
Posty: 4217
Rejestracja: 23 kwie 2009, 01:50
Lokalizacja: Chorzów

#207 Post autor: Pimpek » 10 paź 2012, 10:37

Rozpoczęto prace rozbiórkowe torowiska w ul. 3 Maja przy Skarbku.
Załączniki
DSC00373.JPG
DSC00374.JPG
DSC00375.JPG
DSC00377.JPG
DSC00378.JPG
DSC00376.jpg

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#208 Post autor: hanys76 » 03 lis 2012, 14:05

Od piątku 9 listopada do poniedziałku 12 listopada nie będzie kursowac linia tramwajowa nr 16. Prawdopodobnie będą podłączac, drugi tor pod mostem i od Warszawskiej. Mają kursowac dwie linie autobusowe T16 oraz T40. punktem przesiadkowym ma byc przystanek Szkolna. T40 w drodze z centrum do Zawodzia pojedzie Uniwesytecką, Rozdzieńskiego i Dudy Gracza gdzie włączy się już normalnie na 1 Maja. Wychodzi na to że po Warszawskiej zatramwaj będzie kursowac tylko w jednym kierunku do centrum. Czyli przystanki Damrota oraz Graniczna będą jednokierunkowe.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#209 Post autor: DW » 03 lis 2012, 22:32

hanys76 pisze:Od piątku 9 listopada do poniedziałku 12 listopada nie będzie kursowac linia tramwajowa nr 16. Prawdopodobnie będą podłączac, drugi tor pod mostem i od Warszawskiej. Mają kursowac dwie linie autobusowe T16 oraz T40. punktem przesiadkowym ma byc przystanek Szkolna. T40 w drodze z centrum do Zawodzia pojedzie Uniwesytecką, Rozdzieńskiego i Dudy Gracza gdzie włączy się już normalnie na 1 Maja. Wychodzi na to że po Warszawskiej zatramwaj będzie kursowac tylko w jednym kierunku do centrum. Czyli przystanki Damrota oraz Graniczna będą jednokierunkowe.
Dlaczego na T40 nie mogą po prostu jeździć Helmuty? W weekend spokojnie by się wyrobili na 4 wagonach.
Trasa tych zatramwajów ma niewiele wspólnego z trasą tramwajów (przynajmniej w Centrum) ;)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#210 Post autor: memphis » 03 lis 2012, 23:18

DW pisze:Dlaczego na T40 nie mogą po prostu jeździć Helmuty? W weekend spokojnie by się wyrobili na 4 wagonach.
Trasa tych zatramwajów ma niewiele wspólnego z trasą tramwajów (przynajmniej w Centrum) ;)
Może dlatego, że wajchę zdemontują? ;)

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#211 Post autor: grillmaster » 04 lis 2012, 08:31

No to niech jeżdżą tak jak na TdP. ;)

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#212 Post autor: rifi » 04 lis 2012, 13:52

A mnie ciekawi co stanie się z linią 37 :chytry: Ciekawe czy ją wydłużą do Pl. Miarki lub Brynowa czy ją zlikwidują. Albo co się stanie z liniami 15 i 14. Dalej do Zawodzia tylko czy zostaną wydłużone.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#213 Post autor: Boguś » 04 lis 2012, 17:59

rifi pisze:A mnie ciekawi co stanie się z linią 37 :chytry: Ciekawe czy ją wydłużą do Pl. Miarki lub Brynowa czy ją zlikwidują. Albo co się stanie z liniami 15 i 14. Dalej do Zawodzia tylko czy zostaną wydłużone.
Prawdopodobnie 14 zostanie przedłużona do Placu Miarki.

Ja bym zostawił 14 i 15 na Zawodziu, a 37 przedłużył do Placu Miarki. Oczywiście na linii 37 musiałyby częściowo zniknąć solówki.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#214 Post autor: mark40 » 04 lis 2012, 21:22

Boguś pisze:Ja bym zostawił 14 i 15 na Zawodziu, a 37 przedłużył do Placu Miarki. Oczywiście na linii 37 musiałyby częściowo zniknąć solówki.
Czym się różni trasa 14 od 37 na odcinku katowickim?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#215 Post autor: Boguś » 04 lis 2012, 22:24

mark40 pisze:
Boguś pisze:Ja bym zostawił 14 i 15 na Zawodziu, a 37 przedłużył do Placu Miarki. Oczywiście na linii 37 musiałyby częściowo zniknąć solówki.
Czym się różni trasa 14 od 37 na odcinku katowickim?
Taka 14 raczej pojedzie na solówkach. Na Warszawskiej i 1 Maja pojedyńcze wagony nie wystarczają. Dlatego zaproponowałem wydłużenie 37, na którym kursowanie składów jest bardziej prawdopodobnie niż na 14.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#216 Post autor: Przemek » 05 lis 2012, 13:41

Ciekawe skąd te składy wezmą? :mryellow:

Seba77
Posty: 11312
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#217 Post autor: Seba77 » 05 lis 2012, 15:51

Boguś pisze:
mark40 pisze:
Boguś pisze:Ja bym zostawił 14 i 15 na Zawodziu, a 37 przedłużył do Placu Miarki. Oczywiście na linii 37 musiałyby częściowo zniknąć solówki.
Czym się różni trasa 14 od 37 na odcinku katowickim?
Taka 14 raczej pojedzie na solówkach. Na Warszawskiej i 1 Maja pojedyńcze wagony nie wystarczają. Dlatego zaproponowałem wydłużenie 37, na którym kursowanie składów jest bardziej prawdopodobnie niż na 14.
No ale co widać z komunikatu na KZK GOP, wynika że od 13.11.2012 linia 37 zostanie zlikwidowana, 14 do Brynowa przedłużona, 15 do Placu Miarki a 16 rozpoczynać będzie z Zawodzia.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#218 Post autor: rifi » 05 lis 2012, 15:52

A jednak 37 do piachu idzie :( . Linia 14 wydłużona do Brynowa pętli a linia 15 wydłużona do Pl. Miarki. linia 14 i 15 z częstotliwością co 15 minut. Linia 16 będzie rozpoczynać trasę na pętli w Zawodziu z częstotliwością 7 - 8 minut.

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#219 Post autor: Warturtles » 05 lis 2012, 19:05

A może jest szansa, żeby na linii 15 pojawiły się składy? W końcu przez większość czasu jeździła w składach i solówkach na przemian. Obciążyło by to 16 po części. Na 14 rzadko składy się pojawiały, więc wątpię, żeby tym razem też się pojawiły.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#220 Post autor: grillmaster » 05 lis 2012, 19:23

No albo na 37 nie będzie zmiany rozkładów.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#221 Post autor: rafalurbino18 » 05 lis 2012, 19:24

grillmaster pisze:No albo na 37 nie będzie zmiany rozkładów.
Linia będzie zlikwidowana. Czytaj dokładnie poprzednie posty.
Boguś pisze:
mark40 pisze:
Boguś pisze:Ja bym zostawił 14 i 15 na Zawodziu, a 37 przedłużył do Placu Miarki. Oczywiście na linii 37 musiałyby częściowo zniknąć solówki.
Czym się różni trasa 14 od 37 na odcinku katowickim?
Taka 14 raczej pojedzie na solówkach. Na Warszawskiej i 1 Maja pojedyńcze wagony nie wystarczają. Dlatego zaproponowałem wydłużenie 37, na którym kursowanie składów jest bardziej prawdopodobnie niż na 14.
Kiedyś solówki jeździły i było ich więcej niż składów. Jeśli tylko nie skopano rozkładu to można powiedzieć, że jak na nasze warunki nie jest źle. W szczycie i tak będzie tłoczno w tych solówkach, ale ile razy przed przebudową skład z 20tki wyjeżdżał z pętli za pełną solówką na 15tce. Tak więc wg mnie nie uważam, żeby pojedyncze wagony nie wystarczyły.
Debilne jak dla mnie jest coś innego. Rozkład zatramwaju T-16 jest podobny do tego, który funkcjonował przy podłączaniu nowego toru na św. Jana, czyli zarówno w szczycie porannym, jak i popołudniowym pojedzie tak jak o 3 lub 22 w nocy (co 10min). I to według mnie jest totalne nieporozumienie. Ale dobrze, że będzie tak tylko 4 dni.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#222 Post autor: Penny » 05 lis 2012, 20:11

Warturtles pisze:A może jest szansa, żeby na linii 15 pojawiły się składy? W końcu przez większość czasu jeździła w składach i solówkach na przemian. Obciążyło by to 16 po części. Na 14 rzadko składy się pojawiały, więc wątpię, żeby tym razem też się pojawiły.
Chyba chodziło, że "odciążyłoby", a nie "obciążyło" :) Moim zdaniem składy na 14 i 15 oprócz szczytu nie są potrzebne. A 16 jest właśnie od tego, żeby te linie odciążać. A w Szopienicach poza szczytem wozi się powietrze przy łącznej częstotliwości 5 minut. Myślę, że 7,5 w zupełności wystarczy pomimo, że obie linie są na solówkach. Byleby 14 i 15 nie jeździły w stadzie.

Moim zdaniem zmiana tras jest dobra, bo trudno, żeby ciągle przesiadać się na Zawodziu na wspaniałym wybiegającym w przyszłość centrum przesiadkowym :twisted: Trasy 14 i 15 są raczej tymczasowe (do zakończenia remontu centrum Katowic, ale uważam, że obecna zmiana tras, to dobry pomysł).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#223 Post autor: Boguś » 09 lis 2012, 21:33

Przemek pisze:Ciekawe skąd te składy wezmą?
Składy z linii 16 można było zastąpić citkami i helmutami.
rafalurbino18 pisze:Kiedyś solówki jeździły i było ich więcej niż składów.
To, że kiedyś było więcej solówek wcale nie oznacza, że nadal powinny tam jeździć.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#224 Post autor: Iwo » 09 lis 2012, 23:04

Warturtles pisze:A może jest szansa, żeby na linii 15 pojawiły się składy? W końcu przez większość czasu jeździła w składach i solówkach na przemian. Obciążyło by to 16 po części. Na 14 rzadko składy się pojawiały, więc wątpię, żeby tym razem też się pojawiły.
Po co składy? Nie dość, że na tej "bydlęcej" linii w większości wozi się patologię i powietrze to jeszcze prąd trzeba marnować? Panowie...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#225 Post autor: Penny » 10 lis 2012, 06:27

Iwo pisze:Po co składy? Nie dość, że na tej "bydlęcej" linii w większości wozi się patologię i powietrze to jeszcze prąd trzeba marnować? Panowie...
Uważam, że problemem jest ogólny brak taboru. W szczycie powinny jeździć składy na wielu liniach, a poza nim solówki byłyby w zupełności wystarczające. No ale brak możliwości podmian z zajezdni (bądź nie raz długie kilometry z zajezdni na właściwą trasę) czynią takie rozwiązanie niewykonalnym.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#226 Post autor: adam86 » 10 lis 2012, 16:40

Ale ktoś by za te składy musiał jeszcze chcieć zapłacic.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#227 Post autor: Przemek » 10 lis 2012, 16:45

Czysto teoretycznie na ul. Kościuszki zaizolował się Citadis. Solówka będzie go spychać do Brynowa?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#228 Post autor: adam86 » 10 lis 2012, 21:51

Przemek pisze:Czysto teoretycznie na ul. Kościuszki zaizolował się Citadis. Solówka będzie go spychać do Brynowa?
A to pierwszy raz citki, składy i solówki jeżdżą na przemian?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#229 Post autor: grillmaster » 11 lis 2012, 11:39

Przemek pisze:Czysto teoretycznie na ul. Kościuszki zaizolował się Citadis. Solówka będzie go spychać do Brynowa?
No to się coś dopnie do tego. Co się tak dziwisz?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#230 Post autor: Penny » 11 lis 2012, 12:33

grillmaster pisze:
Przemek pisze:Czysto teoretycznie na ul. Kościuszki zaizolował się Citadis. Solówka będzie go spychać do Brynowa?
No to się coś dopnie do tego. Co się tak dziwisz?
I tak wypadają dwa kursy, a nie jeden, albo zdycha holownik i jest jeszcze większy bajzel. Fakt, że teraz też przekoloryzowałem, bo na innych odcinkach sieci za Citadisem też może jechać solówka, ale myślę, że lepiej będzie, jak liczbę takich przypadków będzie się ograniczać i jak na 16 będą składy ;) Swoją drogą to trochę dziwną ofertą dla pasażera byłoby organizowanie linii obsadzonej na przemian solówką i Citadisem.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#231 Post autor: memphis » 11 lis 2012, 12:41

Penny pisze:Swoją drogą to trochę dziwną ofertą dla pasażera byłoby organizowanie linii obsadzonej na przemian solówką i Citadisem.
Co jest w tym dziwnego? KZK GOP już wielokrotnie pokazywał, że mieszana obsada taborowa skład/solówka itp. to jest doskonałe rozwiązanie i pasażerowie bardzo je lubią. Tak na serio, to jak na 9-tce przez długie lata była taka obsada to ludzie się uczyli kiedy co jedzie i napełnienia były całkiem równomierne ;-)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#232 Post autor: hanys76 » 16 lis 2012, 12:07

Robotnikom udało się nareszcie zakryć Rawę, wylana została betonowa ława, na Korfantego trwa układanie torowiska.
Link
Jest zatem szansa, że w grudniu tramwaje będą kursować już do Rynku od Ronda.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2012, 21:17 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#233 Post autor: Penny » 16 lis 2012, 12:51

hanys76 pisze:Robotnikom udało się nareszcie zakryc rawę , wylana została betonowa ława, na Korfantego trwa układanie torowiska.
Link Jest zatem szansa że w grudniu tramwaje ,będą kursowac już do rynku od ronda.
Oby to było jak najszybciej, bo obecna oferta na trasie Chorzów - Dąb - Katowice to zarzynanie linii... A braku skrętu przy teatrze nadal nie umiem odżałować. Moim zdaniem tak powinno było to wyglądać (chodzi mi tylko i wyłącznie o sam układ torowy). Ale po ptokach... U Nas elastyczność sieci to wzór, jak NIE budować linii tramwajowych. Ale może za 40 lat znowu zmienią skręty ;)

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#234 Post autor: Patryk105 » 16 lis 2012, 17:47

Dzisiaj torowcy pracują na całego w obrębie całego rynku. Na odcinku do ronda zgrzewali (termitowo) szyny. Część szyn od strony ronda jest już przytwierdzona. Prace posunęły się znacznie również od rynku w stronę pl. Wolności. Tak więc jak się sprężą i nie będzie żadnych niespodzianek to myślę, że prace zakończą się w grudniu.
Pozdrawiam ;)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#235 Post autor: hanys76 » 23 gru 2012, 19:56

Nie macie wrażenia że torowisko na zdjęciu, od ronda w stronę rynku jest krzywe i pofalowane?
Zdjęcie ze strony TVS.
Załączniki
make_news.php.jpg

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#236 Post autor: Penny » 23 gru 2012, 20:19

hanys76 pisze:Nie macie wrażenia że torowisko na zdjęciu, od ronda w stronę rynku jest krzywe i pofalowane? Zdjęcie ze strony TVS.
Nie jest pofalowane. To złudzenie optyczne. Tak naprawdę po prostu jest większy rozstaw pomiędzy torami o przynajmniej 30 cm (zaznaczam: torami, nie szynami). ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#237 Post autor: Boguś » 23 gru 2012, 20:52

Penny pisze:
hanys76 pisze:Nie macie wrażenia że torowisko na zdjęciu, od ronda w stronę rynku jest krzywe i pofalowane? Zdjęcie ze strony TVS.
Nie jest pofalowane. To złudzenie optyczne. Tak naprawdę po prostu jest większy rozstaw pomiędzy torami o przynajmniej 30 cm (zaznaczam: torami, nie szynami). ;)
Zmieniono również rozstaw torów na wyremontowanym odcinku na 3 Maja.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#238 Post autor: Damian_1947 » 24 gru 2012, 02:47

Przy rozjazdach na rynku, przynajmniej przy skarbku!
Są nastawiacze przymocowane na łańcuchach, z racji iż otwory są za ciasne i nasze nie pasują...
Podsłuchane w R2 ;)
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#239 Post autor: Patryk105 » 24 gru 2012, 14:04

Damian_1947 pisze:Przy rozjazdach na rynku, przynajmniej przy skarbku!
Są nastawiacze przymocowane na łańcuchach, z racji iż otwory są za ciasne i nasze nie pasują...
Podsłuchane w R2 ;)
Zgadza się. Są identyczne z wyglądu, mają tylko końcówkę pomalowaną na zielono :)
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#240 Post autor: grillmaster » 24 gru 2012, 14:59

Patryk105 pisze:
Damian_1947 pisze:Przy rozjazdach na rynku, przynajmniej przy skarbku!
Są nastawiacze przymocowane na łańcuchach, z racji iż otwory są za ciasne i nasze nie pasują...
Podsłuchane w R2 ;)
Zgadza się. Są identyczne z wyglądu, mają tylko końcówkę pomalowaną na zielono :)
Otwory nie są za wąskie - tylko za płytkie.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#241 Post autor: Boguś » 24 gru 2012, 16:43

grillmaster pisze:
Patryk105 pisze:
Damian_1947 pisze:Przy rozjazdach na rynku, przynajmniej przy skarbku!
Są nastawiacze przymocowane na łańcuchach, z racji iż otwory są za ciasne i nasze nie pasują...
Podsłuchane w R2 ;)
Zgadza się. Są identyczne z wyglądu, mają tylko końcówkę pomalowaną na zielono :)
Otwory nie są za wąskie - tylko za płytkie.
Ważne, że rozjazdy i szyny są niemieckie :)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#242 Post autor: adam86 » 24 gru 2012, 19:07

Niemieckie?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#243 Post autor: Boguś » 24 gru 2012, 20:03

adam86 pisze:Niemieckie?
Z Dortmundu
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... t_nie.html

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#244 Post autor: adam86 » 24 gru 2012, 20:36

No ale rozjazdy to przecież z naszego warsztatu niby.
KZKGOP 1779

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#245 Post autor: 105Na » 25 gru 2012, 08:46

adam86 pisze:No ale rozjazdy to przecież z naszego warsztatu niby.
rozjazdy to może tak, ale same zwrotnice z napędem to też niemiecki twór....

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości