Przebudowa rynku w Katowicach
Według planów od 20 września ma to wyglądac mniej więcej tak:
Odcinek od ronda do rynku ma byc zamknięty do końca roku i w styczniu tramwaje mają ponownie kursowac po Alei Korfantego. Jeśli oczywiście nie wydarzy się coś niespodziewanego.
Tramwaje zatrzymają się na przystanku tymczasowym po północno-zachodniej stronie Ronda (obok banku PKO). Z przystanku należy przejść na nowy przystanek autobusowy po południowo-zachodniej strony Ronda (obok Superjednostki), tu zatrzymywała się będzie się linia autobusowa 910. Czyli przystanek przy banku będzie tak gdzie w czasie przebudowy ronda zapewne. To ludzie będą biegac pod rondem żeby zdążyc na zatramwaj.
Od 20 do 24 września zawieszony zostanie ruch tramwajowy między Brynowem a rynkiem. Tramwaje wrócą na trasę 24 września. Nie będą już wjeżdżały na rynek przez ulicę Pocztową, a przez zmodernizowaną ul. św. Jana i pojadą do Zawodzia, czynny będzie bowiem prawoskręt z rynku na ul. Warszawską. Na początek wagony będą jeździły wahadłowo po jednym torze. Ulica 3 Maja ma byc zamknięta do września 2013 roku.
Od 20 zawieszone zostaną także linie 7 oraz 20 na odcinku Plac Wolności-Siemianowice.
W zamian pojadą tam linie kursujące od strony Chorzowa. Pytanie co pojedzie do Siemianowic bo 6 oraz 19 na Słoneczną, 11 na Alfred to zostaje tylko 33. Chyba że inteligenci od rozkladów jakąs śmieszną linię, wymyślą ze Słonecznej do Siemianowic. Wcale by mnie to nie zdziwiło.
Jednym słowem harmider i sajgon będzie.
Odcinek od ronda do rynku ma byc zamknięty do końca roku i w styczniu tramwaje mają ponownie kursowac po Alei Korfantego. Jeśli oczywiście nie wydarzy się coś niespodziewanego.
Tramwaje zatrzymają się na przystanku tymczasowym po północno-zachodniej stronie Ronda (obok banku PKO). Z przystanku należy przejść na nowy przystanek autobusowy po południowo-zachodniej strony Ronda (obok Superjednostki), tu zatrzymywała się będzie się linia autobusowa 910. Czyli przystanek przy banku będzie tak gdzie w czasie przebudowy ronda zapewne. To ludzie będą biegac pod rondem żeby zdążyc na zatramwaj.
Od 20 do 24 września zawieszony zostanie ruch tramwajowy między Brynowem a rynkiem. Tramwaje wrócą na trasę 24 września. Nie będą już wjeżdżały na rynek przez ulicę Pocztową, a przez zmodernizowaną ul. św. Jana i pojadą do Zawodzia, czynny będzie bowiem prawoskręt z rynku na ul. Warszawską. Na początek wagony będą jeździły wahadłowo po jednym torze. Ulica 3 Maja ma byc zamknięta do września 2013 roku.
Od 20 zawieszone zostaną także linie 7 oraz 20 na odcinku Plac Wolności-Siemianowice.
W zamian pojadą tam linie kursujące od strony Chorzowa. Pytanie co pojedzie do Siemianowic bo 6 oraz 19 na Słoneczną, 11 na Alfred to zostaje tylko 33. Chyba że inteligenci od rozkladów jakąs śmieszną linię, wymyślą ze Słonecznej do Siemianowic. Wcale by mnie to nie zdziwiło.
Jednym słowem harmider i sajgon będzie.
Oficjalny komunikat KZK GOP:
http://www.kzkgop.com.pl/informacje/p-1 ... icach.html
http://www.kzkgop.com.pl/informacje/p-1 ... icach.html
Wczoraj widziałem jak w rejonie kina Rialto w torze prowadzącym pod wiaduktem kolejowym w kierunku Rynku montowali zwrotnicę i dopasowywali nowy tymczasowy łuk do toru w kierunku Brynowa na ul. Konopnickiej. Ciekawe jak długi będzie ten nowy jednotor. Może nawet do rozjazdu nakładkowego na ul. Warszawskiej. :mruga:
Pod wiaduktem zaczynali już demontować stary tor.
Pod wiaduktem zaczynali już demontować stary tor.
*SDIP (U.N.O.)
źródłoDzisiaj rozpoczęto rozbiórkę, torowiska na Alei Korfantego.
W poniedziałek ruszyła rozbiórka torów w ciągu alei Korfantego w Katowicach. To kolejna faza pierwszego etapu przebudowy centrum stolicy województwa
Generalny wykonawca pierwszego etapu przebudowy centrum Katowic rozpoczął demontaż torowiska w ciągu alei Korfantego. Nowe - zielono - torowisko ma być gotowe do końca tego roku.
Przygotowania do tej fazy przebudowy trwały już od ubiegłego tygodnia. W środę zamknięto przejazd z ulicy Moniuszki w ul. Mickiewicza. W czwartek na alei zamknięto dwa pasy ruchu, po jednym na obu jezdniach. W poniedziałek ruszyła rozbiórka torów.
Prace prowadzone są w ramach pierwszego etapu przebudowy centrum Katowic na osi rondo - rynek. Etap, który pochłonie 28 mln zł, ma się zakończyć w grudniu tego roku. Zakłada modernizację torowisk na ul. św. Jana, rynku oraz alei Korfantego do ronda. W ciągu alei tory zostaną przebudowane, na rynku i św. Jana powstało już natomiast nowe torowisko. Na św. Jana - biegnie w dwóch kierunkach, na rynku - zostało przesunięte bliżej DH Zenit.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.
Od piątku 9 listopada do poniedziałku 12 listopada nie będzie kursowac linia tramwajowa nr 16. Prawdopodobnie będą podłączac, drugi tor pod mostem i od Warszawskiej. Mają kursowac dwie linie autobusowe T16 oraz T40. punktem przesiadkowym ma byc przystanek Szkolna. T40 w drodze z centrum do Zawodzia pojedzie Uniwesytecką, Rozdzieńskiego i Dudy Gracza gdzie włączy się już normalnie na 1 Maja. Wychodzi na to że po Warszawskiej zatramwaj będzie kursowac tylko w jednym kierunku do centrum. Czyli przystanki Damrota oraz Graniczna będą jednokierunkowe.
Dlaczego na T40 nie mogą po prostu jeździć Helmuty? W weekend spokojnie by się wyrobili na 4 wagonach.hanys76 pisze:Od piątku 9 listopada do poniedziałku 12 listopada nie będzie kursowac linia tramwajowa nr 16. Prawdopodobnie będą podłączac, drugi tor pod mostem i od Warszawskiej. Mają kursowac dwie linie autobusowe T16 oraz T40. punktem przesiadkowym ma byc przystanek Szkolna. T40 w drodze z centrum do Zawodzia pojedzie Uniwesytecką, Rozdzieńskiego i Dudy Gracza gdzie włączy się już normalnie na 1 Maja. Wychodzi na to że po Warszawskiej zatramwaj będzie kursowac tylko w jednym kierunku do centrum. Czyli przystanki Damrota oraz Graniczna będą jednokierunkowe.
Trasa tych zatramwajów ma niewiele wspólnego z trasą tramwajów (przynajmniej w Centrum)
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Prawdopodobnie 14 zostanie przedłużona do Placu Miarki.rifi pisze:A mnie ciekawi co stanie się z linią 37 :chytry: Ciekawe czy ją wydłużą do Pl. Miarki lub Brynowa czy ją zlikwidują. Albo co się stanie z liniami 15 i 14. Dalej do Zawodzia tylko czy zostaną wydłużone.
Ja bym zostawił 14 i 15 na Zawodziu, a 37 przedłużył do Placu Miarki. Oczywiście na linii 37 musiałyby częściowo zniknąć solówki.
Taka 14 raczej pojedzie na solówkach. Na Warszawskiej i 1 Maja pojedyńcze wagony nie wystarczają. Dlatego zaproponowałem wydłużenie 37, na którym kursowanie składów jest bardziej prawdopodobnie niż na 14.mark40 pisze:Czym się różni trasa 14 od 37 na odcinku katowickim?Boguś pisze:Ja bym zostawił 14 i 15 na Zawodziu, a 37 przedłużył do Placu Miarki. Oczywiście na linii 37 musiałyby częściowo zniknąć solówki.
No ale co widać z komunikatu na KZK GOP, wynika że od 13.11.2012 linia 37 zostanie zlikwidowana, 14 do Brynowa przedłużona, 15 do Placu Miarki a 16 rozpoczynać będzie z Zawodzia.Boguś pisze:Taka 14 raczej pojedzie na solówkach. Na Warszawskiej i 1 Maja pojedyńcze wagony nie wystarczają. Dlatego zaproponowałem wydłużenie 37, na którym kursowanie składów jest bardziej prawdopodobnie niż na 14.mark40 pisze:Czym się różni trasa 14 od 37 na odcinku katowickim?Boguś pisze:Ja bym zostawił 14 i 15 na Zawodziu, a 37 przedłużył do Placu Miarki. Oczywiście na linii 37 musiałyby częściowo zniknąć solówki.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
A może jest szansa, żeby na linii 15 pojawiły się składy? W końcu przez większość czasu jeździła w składach i solówkach na przemian. Obciążyło by to 16 po części. Na 14 rzadko składy się pojawiały, więc wątpię, żeby tym razem też się pojawiły.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Linia będzie zlikwidowana. Czytaj dokładnie poprzednie posty.grillmaster pisze:No albo na 37 nie będzie zmiany rozkładów.
Kiedyś solówki jeździły i było ich więcej niż składów. Jeśli tylko nie skopano rozkładu to można powiedzieć, że jak na nasze warunki nie jest źle. W szczycie i tak będzie tłoczno w tych solówkach, ale ile razy przed przebudową skład z 20tki wyjeżdżał z pętli za pełną solówką na 15tce. Tak więc wg mnie nie uważam, żeby pojedyncze wagony nie wystarczyły.Boguś pisze:Taka 14 raczej pojedzie na solówkach. Na Warszawskiej i 1 Maja pojedyńcze wagony nie wystarczają. Dlatego zaproponowałem wydłużenie 37, na którym kursowanie składów jest bardziej prawdopodobnie niż na 14.mark40 pisze:Czym się różni trasa 14 od 37 na odcinku katowickim?Boguś pisze:Ja bym zostawił 14 i 15 na Zawodziu, a 37 przedłużył do Placu Miarki. Oczywiście na linii 37 musiałyby częściowo zniknąć solówki.
Debilne jak dla mnie jest coś innego. Rozkład zatramwaju T-16 jest podobny do tego, który funkcjonował przy podłączaniu nowego toru na św. Jana, czyli zarówno w szczycie porannym, jak i popołudniowym pojedzie tak jak o 3 lub 22 w nocy (co 10min). I to według mnie jest totalne nieporozumienie. Ale dobrze, że będzie tak tylko 4 dni.
Chyba chodziło, że "odciążyłoby", a nie "obciążyło" Moim zdaniem składy na 14 i 15 oprócz szczytu nie są potrzebne. A 16 jest właśnie od tego, żeby te linie odciążać. A w Szopienicach poza szczytem wozi się powietrze przy łącznej częstotliwości 5 minut. Myślę, że 7,5 w zupełności wystarczy pomimo, że obie linie są na solówkach. Byleby 14 i 15 nie jeździły w stadzie.Warturtles pisze:A może jest szansa, żeby na linii 15 pojawiły się składy? W końcu przez większość czasu jeździła w składach i solówkach na przemian. Obciążyło by to 16 po części. Na 14 rzadko składy się pojawiały, więc wątpię, żeby tym razem też się pojawiły.
Moim zdaniem zmiana tras jest dobra, bo trudno, żeby ciągle przesiadać się na Zawodziu na wspaniałym wybiegającym w przyszłość centrum przesiadkowym Trasy 14 i 15 są raczej tymczasowe (do zakończenia remontu centrum Katowic, ale uważam, że obecna zmiana tras, to dobry pomysł).
Po co składy? Nie dość, że na tej "bydlęcej" linii w większości wozi się patologię i powietrze to jeszcze prąd trzeba marnować? Panowie...Warturtles pisze:A może jest szansa, żeby na linii 15 pojawiły się składy? W końcu przez większość czasu jeździła w składach i solówkach na przemian. Obciążyło by to 16 po części. Na 14 rzadko składy się pojawiały, więc wątpię, żeby tym razem też się pojawiły.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Uważam, że problemem jest ogólny brak taboru. W szczycie powinny jeździć składy na wielu liniach, a poza nim solówki byłyby w zupełności wystarczające. No ale brak możliwości podmian z zajezdni (bądź nie raz długie kilometry z zajezdni na właściwą trasę) czynią takie rozwiązanie niewykonalnym.Iwo pisze:Po co składy? Nie dość, że na tej "bydlęcej" linii w większości wozi się patologię i powietrze to jeszcze prąd trzeba marnować? Panowie...
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
I tak wypadają dwa kursy, a nie jeden, albo zdycha holownik i jest jeszcze większy bajzel. Fakt, że teraz też przekoloryzowałem, bo na innych odcinkach sieci za Citadisem też może jechać solówka, ale myślę, że lepiej będzie, jak liczbę takich przypadków będzie się ograniczać i jak na 16 będą składy Swoją drogą to trochę dziwną ofertą dla pasażera byłoby organizowanie linii obsadzonej na przemian solówką i Citadisem.grillmaster pisze:No to się coś dopnie do tego. Co się tak dziwisz?Przemek pisze:Czysto teoretycznie na ul. Kościuszki zaizolował się Citadis. Solówka będzie go spychać do Brynowa?
Co jest w tym dziwnego? KZK GOP już wielokrotnie pokazywał, że mieszana obsada taborowa skład/solówka itp. to jest doskonałe rozwiązanie i pasażerowie bardzo je lubią. Tak na serio, to jak na 9-tce przez długie lata była taka obsada to ludzie się uczyli kiedy co jedzie i napełnienia były całkiem równomiernePenny pisze:Swoją drogą to trochę dziwną ofertą dla pasażera byłoby organizowanie linii obsadzonej na przemian solówką i Citadisem.
Oby to było jak najszybciej, bo obecna oferta na trasie Chorzów - Dąb - Katowice to zarzynanie linii... A braku skrętu przy teatrze nadal nie umiem odżałować. Moim zdaniem tak powinno było to wyglądać (chodzi mi tylko i wyłącznie o sam układ torowy). Ale po ptokach... U Nas elastyczność sieci to wzór, jak NIE budować linii tramwajowych. Ale może za 40 lat znowu zmienią skrętyhanys76 pisze:Robotnikom udało się nareszcie zakryc rawę , wylana została betonowa ława, na Korfantego trwa układanie torowiska.
Link Jest zatem szansa że w grudniu tramwaje ,będą kursowac już do rynku od ronda.
Dzisiaj torowcy pracują na całego w obrębie całego rynku. Na odcinku do ronda zgrzewali (termitowo) szyny. Część szyn od strony ronda jest już przytwierdzona. Prace posunęły się znacznie również od rynku w stronę pl. Wolności. Tak więc jak się sprężą i nie będzie żadnych niespodzianek to myślę, że prace zakończą się w grudniu.
Pozdrawiam
Zmieniono również rozstaw torów na wyremontowanym odcinku na 3 Maja.Penny pisze:Nie jest pofalowane. To złudzenie optyczne. Tak naprawdę po prostu jest większy rozstaw pomiędzy torami o przynajmniej 30 cm (zaznaczam: torami, nie szynami).hanys76 pisze:Nie macie wrażenia że torowisko na zdjęciu, od ronda w stronę rynku jest krzywe i pofalowane? Zdjęcie ze strony TVS.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Otwory nie są za wąskie - tylko za płytkie.Patryk105 pisze:Zgadza się. Są identyczne z wyglądu, mają tylko końcówkę pomalowaną na zielonoDamian_1947 pisze:Przy rozjazdach na rynku, przynajmniej przy skarbku!
Są nastawiacze przymocowane na łańcuchach, z racji iż otwory są za ciasne i nasze nie pasują...
Podsłuchane w R2
Ważne, że rozjazdy i szyny są niemieckiegrillmaster pisze:Otwory nie są za wąskie - tylko za płytkie.Patryk105 pisze:Zgadza się. Są identyczne z wyglądu, mają tylko końcówkę pomalowaną na zielonoDamian_1947 pisze:Przy rozjazdach na rynku, przynajmniej przy skarbku!
Są nastawiacze przymocowane na łańcuchach, z racji iż otwory są za ciasne i nasze nie pasują...
Podsłuchane w R2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości