Całkowity brak sieci trakcyjnej na tym odcinku, postawione pojedyncze słupy.Penny pisze:Na ul. św. Jana torowisko już jest położone. Skręt przy Zenicie też jest kompletny. Pozostaje przyłączyć torowisko przed wiaduktem kolejowym na skrzyżowaniu z ul. Dworcową i na skrzyżowaniu ze Staromiejską. Byłby już możliwy przejazd techniczny.
Przebudowa rynku w Katowicach
Następny etap miał polegać na uruchomieniu relacji Zawodzie-Brynów po jednym torze i zamknięciu środkowego węzła na Rynku (ruch od 3 Maja i Ronda - wahadłowy). Tylko trudno powiedzieć, czy harmonogram i koncepcje się nie zmieniły od tamtego czasu.mark40 pisze:Jak będzie wyglądał następny etap przebudowy torów? Który fragment będzie zamknięty?
Wiem, że to pytanie nie do Ciebie ale dlaczego po jednym torze? Chyba gotowe będą dwa.memphis pisze:Następny etap miał polegać na uruchomieniu relacji Zawodzie-Brynów po jednym torze
Jesli pozostałe trasy nie zmienią się to dziwny będzie ruch przekazania citadisów na Zawodzie. Co będzie jeździło na 6?memphis pisze:i zamknięciu środkowego węzła na Rynku (ruch od 3 Maja i Ronda - wahadłowy).
Zdecydowanie nie. Przecież drugi tor pod wiaduktem trzeba wymienić.mark40 pisze:Wiem, że to pytanie nie do Ciebie ale dlaczego po jednym torze? Chyba gotowe będą dwa.
A co w nim niby takiego dziwnego? Mają zamiast tego zajmować miejsce w Batorym? Przecież nie będzie możliwości wyjazdu na trasę linii 6.Jesli pozostałe trasy nie zmienią się to dziwny będzie ruch przekazania citadisów na Zawodzie.
No to chyba oczywiste, że składy.Co będzie jeździło na 6?
KZKGOP 1779
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Z tego, co słyszałem, to odcinek "Katowice Rondo" - "Katowice Rynek" będzie zamknięty dla tramwajów podczas remontu tego odcinka.
Co do "Karlików", to nie będzie sieci trakcyjnej na Rynku i mają być najprawdopodobniej przepchane.
Co do "Karlików", to nie będzie sieci trakcyjnej na Rynku i mają być najprawdopodobniej przepchane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Gdzie mają być przepychane? Przecież sieć nad nowymi torami nie ma nic do sieci nad istniejącymi obecnie. Karliki zjadą zapewne jednego dnia na Brynów, po czym, po wymianie rozjazdu przy Rialcie pojadą do Zawodzia.KZKGaPowicz pisze:Z tego, co słyszałem, to odcinek "Katowice Rondo" - "Katowice Rynek" będzie zamknięty dla tramwajów podczas remontu tego odcinka.
Co do "Karlików", to nie będzie sieci trakcyjnej na Rynku i mają być najprawdopodobniej przepchane.
KZKGOP 1779
No niestety, ale stacjonowanie na placu nie wchodzi w grę. Tam 1-2 noce na Pętli z jakimś przeglądem OK, ale przez dłuższy czas nie da się zastąpić właściwych przeglądów na wozowni.rifi pisze:A ja jednak podejrzewam że jakimś cudem citadisy będą jeździć na trasie linii 6. Zawsze mogą stacjonować jak przez obecny weekend.
No z tym stacjonowaniem to był żart no ale zawsze jest plac w Łagiewnikach. A tak po za tym to ktoś pisał że Karliki mogą przenocować na pętli w Brynowie no i potem przejadą do Zawodzia no ale jak się znajdą Pt8 po stronie Chorzowa to nie mam pojęcia bo następny etap ma polegać na wahadle przy Al. Korfantego a drugie wahadło w okolicach skarbku no ale zważywszy na planowany remont 3go maja wahadło ma być w rejonie Gliwickiej. A po drugie jak już niby będą po stronie Chorzowa to gdzie będą nocować Pt8 które będą jeździć po stronie ronda no bo przez Chorzów Batory nie zjadą do zajezdni więc te samo pytanie. Więc co? Pozostaje pętla lub Łagiewniki.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Jaki plac? Tam jest pół toru na krzyż przejezdne, a i to już dzisiaj niezbyt pewne.rifi pisze:No z tym stacjonowaniem to był żart no ale zawsze jest plac w Łagiewnikach.
Pewnie tak samo. Poza tym zawsze można na rozkopanym Rynku wstawić na jedną noc tor tymczasowy przez środek. Tak czasem plasser wjeżdżał na remontowane tory.jak się znajdą Pt8 po stronie Chorzowa to nie mam pojęcia bo następny etap ma polegać na wahadle przy Al. Korfantego a drugie wahadło w okolicach skarbku no ale zważywszy na planowany remont 3go maja wahadło ma być w rejonie Gliwickiej.
Czemu mają nie zjechać? Bez pasażerów, przy pewnych poprawkach torów/płyt może dadzą radę. A poza tym odstawiać helmuta na pętli po nocy, a citka to jednak jest drobna różnica.A po drugie jak już niby będą po stronie Chorzowa to gdzie będą nocować Pt8 które będą jeździć po stronie ronda no bo przez Chorzów Batory nie zjadą do zajezdni więc te samo pytanie. Więc co? Pozostaje pętla lub Łagiewniki.
Jak będzie czym to może będzie jeździć np. ze Słonecznej do Rynku, żeby umożliwić sensowny dojazd z Koszutki do centrum. A krótkie wahadło Rondo-Rynek też nie będzie niczym dziwnym po przygodach z wahadłem 31 w Bytomiu swego czasu.grillmaster pisze:To chyba bez sensu, żeby jakikolwiek tramwaj jeździł z Ronda do Rynku.TŚ25 pisze:Na Al. Korfantego starczy jeden skład 111N.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez memphis, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie ma być sieci trakcyjnej nad Rynkiem albo już nie ma w ciągu Plac Wolności - Rynek. Wydaje mi się jednak, że najlepsze rozwiązanie, to te, o którym Ty piszesz.adam86 pisze:Gdzie mają być przepychane? Przecież sieć nad nowymi torami nie ma nic do sieci nad istniejącymi obecnie. Karliki zjadą zapewne jednego dnia na Brynów, po czym, po wymianie rozjazdu przy Rialcie pojadą do Zawodzia.KZKGaPowicz pisze:Z tego, co słyszałem, to odcinek "Katowice Rondo" - "Katowice Rynek" będzie zamknięty dla tramwajów podczas remontu tego odcinka.
Co do "Karlików", to nie będzie sieci trakcyjnej na Rynku i mają być najprawdopodobniej przepchane.
Pisałem wcześniej, że funkcjonowanie komunikacji tramwajowej na odcinku "K-ce Rondo" - "K-ce Rynek" będzie zawieszone.memphis pisze:Jak będzie czym to może będzie jeździć np. ze Słonecznej do Rynku, żeby umożliwić sensowny dojazd z Koszutki do centrum. A krótkie wahadło Rondo-Rynek też nie będzie niczym dziwnym po przygodach z wahadłem 31 w Bytomiu swego czasu.grillmaster pisze:To chyba bez sensu, żeby jakikolwiek tramwaj jeździł z Ronda do Rynku.TŚ25 pisze:Na Al. Korfantego starczy jeden skład 111N.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Wagon tramwajowy w okreslonym cyklu MUSI przejść przegląd, a do jego wykonania jest NIEZBĘDNY kanał rewizyjny. To tyle w temacie stacjonowania wagonów na pętlach i w Łagiewnikach.rifi pisze:No z tym stacjonowaniem to był żart no ale zawsze jest plac w Łagiewnikach.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czytaj dokładnie, co napisałem. Napiszę jeszcze raz. Nie ma być albo już nie ma trakcji nad Rynkiem w ciągu Plac Wolności - Rynek (kierunek Zawodzie, bo w kierunku Ronda w tej chwili jest).adam86 pisze:Jak już nie ma?KZKGaPowicz pisze:Nie ma być sieci trakcyjnej nad Rynkiem albo już nie ma w ciągu Plac Wolności - Rynek.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Wersja 1
Nad remontowanymi/nowymi fragmentami torowiska nie ma sieci trakcyjnej już od rozpoczęcia robót.
Wersja 2KZKGaPowicz pisze:Nie ma być sieci trakcyjnej nad Rynkiem albo już nie ma w ciągu Plac Wolności - Rynek.
Chyba nie powiesz, że obie Twoje wersje znaczą to samoKZKGaPowicz pisze:Nie ma być albo już nie ma trakcji nad Rynkiem w ciągu Plac Wolności - Rynek.
Nad remontowanymi/nowymi fragmentami torowiska nie ma sieci trakcyjnej już od rozpoczęcia robót.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Masz rację, napisałem to trochę dwuznacznie. Mój błąd, proszę mi wybaczyć.Penny pisze:Wersja 1Wersja 2KZKGaPowicz pisze:Nie ma być sieci trakcyjnej nad Rynkiem albo już nie ma w ciągu Plac Wolności - Rynek.Chyba nie powiesz, że obie Twoje wersje znaczą to samoKZKGaPowicz pisze:Nie ma być albo już nie ma trakcji nad Rynkiem w ciągu Plac Wolności - Rynek.
Nad remontowanymi/nowymi fragmentami torowiska nie ma sieci trakcyjnej już od rozpoczęcia robót.
Prezydent Katowic stwierdził, że komunikacja tramwajowa ma być zawieszona na wspomnianym odcinku. Wahadło ma kursować na ul. 3-go Maja.rifi pisze:Zawieszenie komunikacji tramwajowej na odcinku Rondo - Rynek jest w czwartym etapie w którym już będzie możliwy przejazd od Pl. Wolności do Zawodzia. A w trzecim etapie są dwa wahadła planowane, więc nie opowiadaj bajek.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.Iwo pisze:Wagon tramwajowy w okreslonym cyklu MUSI przejść przegląd, a do jego wykonania jest NIEZBĘDNY kanał rewizyjny. To tyle w temacie stacjonowania wagonów na pętlach i w Łagiewnikach.rifi pisze:No z tym stacjonowaniem to był żart no ale zawsze jest plac w Łagiewnikach.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie muszą być poddawane przeglądom. Na pewno na tych pętlach mają przeprowadzane OC.Adams pisze:W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.
Nowoczesny tabor się serwisuje pewnie więcej z laptopa niż z kanału, ze stopiątką albo starym helmutem nie jest tak łatwo.Adams pisze:grillmaster, podstawowa obsługa codzienna napewno jakaś tam jest, ale w zacytowanym przezemnie poście była mowa o obsłudze, gdzie niezbędny by był kanał, a takich warunków na wspomnianych pętlach nie ma.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Z tego co wiem, to na krakowskiej pętli Bieżanów Nowy był wybudowany dawno temu kanał przeglądowy (też przy okazji jakiegoś dłuższego remontu i odcięciem tej części sieci od reszty), ale czy jest wykorzystywany - nie wiem. Swoją drogą MPK Kraków już się chyba przyzwyczaił do takich sytuacji, choć niewątpliwie obecny remont jest dłuższy od poprzednich (tegoroczny remont przy Teatrze Bagatela i nocowanie wagonów w Bronowicach, czy zeszłoroczne kilkudniowe remonty wybrzuszających się szyn na Limanowskiego/Wielickiej i tak jak teraz - nocowanie bombek w Kurdwanowie i Bieżanowie).Adams pisze:W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.
Kanał do przegladów został wybudowany na pętli w Bieżanowie w 1996 roku . Wtedy na dwa miesiące ta częśc sieci była odcięta od reszty, stąd podjęto taką decyzję. Do tego mają tam tor odstawczy, czego u nas niema chyba na żadnej pętli. A coś takiego napewno by się przydało np na pętli Brynowskiej.rafalurbino18 pisze:Z tego co wiem, to na krakowskiej pętli Bieżanów Nowy był wybudowany dawno temu kanał przeglądowy (też przy okazji jakiegoś dłuższego remontu i odcięciem tej części sieci od reszty), ale czy jest wykorzystywany - nie wiem. Swoją drogą MPK Kraków już się chyba przyzwyczaił do takich sytuacji, choć niewątpliwie obecny remont jest dłuższy od poprzednich (tegoroczny remont przy Teatrze Bagatela i nocowanie wagonów w Bronowicach, czy zeszłoroczne kilkudniowe remonty wybrzuszających się szyn na Limanowskiego/Wielickiej i tak jak teraz - nocowanie bombek w Kurdwanowie i Bieżanowie).Adams pisze:W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.
Szczerze powiedziawszy, od 6 lat mieszkam w Krakowie i pierwszy raz o czymś takim słyszę (rzadko bywam w okolicy pętli w Bieżanowie). Aż z czystej ciekawości się tam przejadę i sprawdzę jak to wygląda. Jak wrócę to potwierdzę lub zaprzeczę tej teziehanys76 pisze:Kanał do przegladów został wybudowany na pętli w Bieżanowie w 1996 roku . Wtedy na dwa miesiące ta częśc sieci była odcięta od reszty, stąd podjęto taką decyzję. Do tego mają tam tor odstawczy, czego u nas niema chyba na żadnej pętli. A coś takiego napewno by się przydało np na pętli Brynowskiej.rafalurbino18 pisze:Z tego co wiem, to na krakowskiej pętli Bieżanów Nowy był wybudowany dawno temu kanał przeglądowy (też przy okazji jakiegoś dłuższego remontu i odcięciem tej części sieci od reszty), ale czy jest wykorzystywany - nie wiem. Swoją drogą MPK Kraków już się chyba przyzwyczaił do takich sytuacji, choć niewątpliwie obecny remont jest dłuższy od poprzednich (tegoroczny remont przy Teatrze Bagatela i nocowanie wagonów w Bronowicach, czy zeszłoroczne kilkudniowe remonty wybrzuszających się szyn na Limanowskiego/Wielickiej i tak jak teraz - nocowanie bombek w Kurdwanowie i Bieżanowie).Adams pisze:W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ale nie rozumiem, po co tyle autobusów na tak, krótką trasę ... i tak to wygra PKM Katowicerafalurbino18 pisze:Skoro KZK GOP ogłosił przetarg na zatramwaj na ten okres (tego nie napisałeś, a nie wszyscy mogą to jeszcze wiedzieć), to najprawdopodobniej tak.TŚ25 pisze:Czyżby od 20 września miał się rozpocząć III Etap remontu rynku i trwać 3 miesiące ?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tego można było się spodziewac, przy przebudowie zaczynają piętrzyc się problemy. Most tramajowy nad Rawą ma byc gotowy dopiero w listopadzie. Zatem przebudowa torowiska na Korfantego prawdopodobnie przesunie się w czasie.
LINK
LINK
W sumie racja, zanim dojdą do tego miejsca most już chyba będzie gotowy. Niestety ziemia w centrum kryje różne niepodzianki, a najgorsze że na planach masy z tych niespodzianek niema wcale. Każda taka sytuacja komplikuje prace.Boguś pisze:Czemu? Mogą zacząć modernizację od Ronda do skrzyżowania z Moniuszki.hanys76 pisze:Zatem przebudowa torowiska na Korfantego prawdopodobnie przesunie się w czasie.
Obecny etap przebudowy miał się zakończyć już 21 lipca, zatem opóźnienie wynosi już ponad 50 dni. A co do mostu nad Rawą miasto będzie przeprowadzało jeszcze deratyzację i oczyszczanie kanału, żeby po prostu nie śmierdziało.hanys76 pisze:Most tramwajowy nad Rawą ma być gotowy dopiero w listopadzie. Zatem przebudowa torowiska na Korfantego prawdopodobnie przesunie się w czasie.
Jeżeli chodzi o propozycję linii na czas braku przejazdu północ-południe przy działającym skręcie pod Zenitem, to lepszego rozwiązania nie maŁukasz pisze:A wiadomo jak będą jeździły tramwaje z Zawodzia? Dla przykładu ja bym to widział tak: np 16 Brynów - Zawodzie
14 Brynów - Mysłowice
15 Sosnowiec - Pl. Miarki
To jest tylko przykład więc proszę nie wieszać psów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości