Przebudowa rynku w Katowicach

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#151 Post autor: Karol » 03 sie 2012, 16:13

Penny pisze:Na ul. św. Jana torowisko już jest położone. Skręt przy Zenicie też jest kompletny. Pozostaje przyłączyć torowisko przed wiaduktem kolejowym na skrzyżowaniu z ul. Dworcową i na skrzyżowaniu ze Staromiejską. Byłby już możliwy przejazd techniczny.
Całkowity brak sieci trakcyjnej na tym odcinku, postawione pojedyncze słupy.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#152 Post autor: Boguś » 04 sie 2012, 15:55

Zastanawia mnie jak citadisy przejadą z Chorzowa Batorego do Zawodzia przez Rynek.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#153 Post autor: adam86 » 04 sie 2012, 19:32

Boguś pisze:Zastanawia mnie jak citadisy przejadą z Chorzowa Batorego do Zawodzia przez Rynek.
Przez Brynów.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#154 Post autor: mark40 » 04 sie 2012, 20:41

Citadisy mają wrócić na Zawodzie?

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#155 Post autor: TŚ25 » 04 sie 2012, 20:48

Tak, do obsługi linii Zawodzie-Brynów
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#156 Post autor: mark40 » 04 sie 2012, 22:01

Jak będzie wyglądał następny etap przebudowy torów? Który fragment będzie zamknięty?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#157 Post autor: memphis » 04 sie 2012, 22:08

mark40 pisze:Jak będzie wyglądał następny etap przebudowy torów? Który fragment będzie zamknięty?
Następny etap miał polegać na uruchomieniu relacji Zawodzie-Brynów po jednym torze i zamknięciu środkowego węzła na Rynku (ruch od 3 Maja i Ronda - wahadłowy). Tylko trudno powiedzieć, czy harmonogram i koncepcje się nie zmieniły od tamtego czasu.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#158 Post autor: mark40 » 05 sie 2012, 10:53

memphis pisze:Następny etap miał polegać na uruchomieniu relacji Zawodzie-Brynów po jednym torze
Wiem, że to pytanie nie do Ciebie ale dlaczego po jednym torze? Chyba gotowe będą dwa.
memphis pisze:i zamknięciu środkowego węzła na Rynku (ruch od 3 Maja i Ronda - wahadłowy).
Jesli pozostałe trasy nie zmienią się to dziwny będzie ruch przekazania citadisów na Zawodzie. Co będzie jeździło na 6?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#159 Post autor: adam86 » 05 sie 2012, 11:22

mark40 pisze:Wiem, że to pytanie nie do Ciebie ale dlaczego po jednym torze? Chyba gotowe będą dwa.
Zdecydowanie nie. Przecież drugi tor pod wiaduktem trzeba wymienić.
Jesli pozostałe trasy nie zmienią się to dziwny będzie ruch przekazania citadisów na Zawodzie.
A co w nim niby takiego dziwnego? Mają zamiast tego zajmować miejsce w Batorym? Przecież nie będzie możliwości wyjazdu na trasę linii 6.
Co będzie jeździło na 6?
No to chyba oczywiste, że składy.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#160 Post autor: KZKGaPowicz » 05 sie 2012, 13:25

Z tego, co słyszałem, to odcinek "Katowice Rondo" - "Katowice Rynek" będzie zamknięty dla tramwajów podczas remontu tego odcinka.
Co do "Karlików", to nie będzie sieci trakcyjnej na Rynku i mają być najprawdopodobniej przepchane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#161 Post autor: adam86 » 05 sie 2012, 15:15

KZKGaPowicz pisze:Z tego, co słyszałem, to odcinek "Katowice Rondo" - "Katowice Rynek" będzie zamknięty dla tramwajów podczas remontu tego odcinka.
Co do "Karlików", to nie będzie sieci trakcyjnej na Rynku i mają być najprawdopodobniej przepchane.
Gdzie mają być przepychane? Przecież sieć nad nowymi torami nie ma nic do sieci nad istniejącymi obecnie. Karliki zjadą zapewne jednego dnia na Brynów, po czym, po wymianie rozjazdu przy Rialcie pojadą do Zawodzia.
KZKGOP 1779

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#162 Post autor: rifi » 05 sie 2012, 15:48

A ja jednak podejrzewam że jakimś cudem citadisy będą jeździć na trasie linii 6. Zawsze mogą stacjonować jak przez obecny weekend.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#163 Post autor: TŚ25 » 05 sie 2012, 15:50

Gdzie ? Nie mów, że co noc przez okres ok. pół roku będą stać na Stadionie Śląskim...
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#164 Post autor: Penny » 05 sie 2012, 18:47

rifi pisze:A ja jednak podejrzewam że jakimś cudem citadisy będą jeździć na trasie linii 6. Zawsze mogą stacjonować jak przez obecny weekend.
No niestety, ale stacjonowanie na placu nie wchodzi w grę. Tam 1-2 noce na Pętli z jakimś przeglądem OK, ale przez dłuższy czas nie da się zastąpić właściwych przeglądów na wozowni.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#165 Post autor: rifi » 05 sie 2012, 20:49

No z tym stacjonowaniem to był żart no ale zawsze jest plac w Łagiewnikach. A tak po za tym to ktoś pisał że Karliki mogą przenocować na pętli w Brynowie no i potem przejadą do Zawodzia no ale jak się znajdą Pt8 po stronie Chorzowa to nie mam pojęcia bo następny etap ma polegać na wahadle przy Al. Korfantego a drugie wahadło w okolicach skarbku no ale zważywszy na planowany remont 3go maja wahadło ma być w rejonie Gliwickiej. A po drugie jak już niby będą po stronie Chorzowa to gdzie będą nocować Pt8 które będą jeździć po stronie ronda no bo przez Chorzów Batory nie zjadą do zajezdni więc te samo pytanie. Więc co? Pozostaje pętla lub Łagiewniki.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#166 Post autor: TŚ25 » 05 sie 2012, 21:05

Na Al. Korfantego starczy jeden skład 111N.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#167 Post autor: grillmaster » 05 sie 2012, 22:46

TŚ25 pisze:Na Al. Korfantego starczy jeden skład 111N.
To chyba bez sensu, żeby jakikolwiek tramwaj jeździł z Ronda do Rynku.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#168 Post autor: memphis » 05 sie 2012, 23:20

rifi pisze:No z tym stacjonowaniem to był żart no ale zawsze jest plac w Łagiewnikach.
Jaki plac? Tam jest pół toru na krzyż przejezdne, a i to już dzisiaj niezbyt pewne.
jak się znajdą Pt8 po stronie Chorzowa to nie mam pojęcia bo następny etap ma polegać na wahadle przy Al. Korfantego a drugie wahadło w okolicach skarbku no ale zważywszy na planowany remont 3go maja wahadło ma być w rejonie Gliwickiej.
Pewnie tak samo. Poza tym zawsze można na rozkopanym Rynku wstawić na jedną noc tor tymczasowy przez środek. Tak czasem plasser wjeżdżał na remontowane tory.
A po drugie jak już niby będą po stronie Chorzowa to gdzie będą nocować Pt8 które będą jeździć po stronie ronda no bo przez Chorzów Batory nie zjadą do zajezdni więc te samo pytanie. Więc co? Pozostaje pętla lub Łagiewniki.
Czemu mają nie zjechać? Bez pasażerów, przy pewnych poprawkach torów/płyt może dadzą radę. A poza tym odstawiać helmuta na pętli po nocy, a citka to jednak jest drobna różnica.

grillmaster pisze:
TŚ25 pisze:Na Al. Korfantego starczy jeden skład 111N.
To chyba bez sensu, żeby jakikolwiek tramwaj jeździł z Ronda do Rynku.
Jak będzie czym to może będzie jeździć np. ze Słonecznej do Rynku, żeby umożliwić sensowny dojazd z Koszutki do centrum. A krótkie wahadło Rondo-Rynek też nie będzie niczym dziwnym po przygodach z wahadłem 31 w Bytomiu swego czasu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez memphis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#169 Post autor: KZKGaPowicz » 06 sie 2012, 08:42

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Z tego, co słyszałem, to odcinek "Katowice Rondo" - "Katowice Rynek" będzie zamknięty dla tramwajów podczas remontu tego odcinka.
Co do "Karlików", to nie będzie sieci trakcyjnej na Rynku i mają być najprawdopodobniej przepchane.
Gdzie mają być przepychane? Przecież sieć nad nowymi torami nie ma nic do sieci nad istniejącymi obecnie. Karliki zjadą zapewne jednego dnia na Brynów, po czym, po wymianie rozjazdu przy Rialcie pojadą do Zawodzia.
Nie ma być sieci trakcyjnej nad Rynkiem albo już nie ma w ciągu Plac Wolności - Rynek. Wydaje mi się jednak, że najlepsze rozwiązanie, to te, o którym Ty piszesz.
memphis pisze:
grillmaster pisze:
TŚ25 pisze:Na Al. Korfantego starczy jeden skład 111N.
To chyba bez sensu, żeby jakikolwiek tramwaj jeździł z Ronda do Rynku.
Jak będzie czym to może będzie jeździć np. ze Słonecznej do Rynku, żeby umożliwić sensowny dojazd z Koszutki do centrum. A krótkie wahadło Rondo-Rynek też nie będzie niczym dziwnym po przygodach z wahadłem 31 w Bytomiu swego czasu.
Pisałem wcześniej, że funkcjonowanie komunikacji tramwajowej na odcinku "K-ce Rondo" - "K-ce Rynek" będzie zawieszone.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#170 Post autor: Iwo » 06 sie 2012, 10:38

rifi pisze:No z tym stacjonowaniem to był żart no ale zawsze jest plac w Łagiewnikach.
Wagon tramwajowy w okreslonym cyklu MUSI przejść przegląd, a do jego wykonania jest NIEZBĘDNY kanał rewizyjny. To tyle w temacie stacjonowania wagonów na pętlach i w Łagiewnikach.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#171 Post autor: adam86 » 06 sie 2012, 16:45

KZKGaPowicz pisze:Nie ma być sieci trakcyjnej nad Rynkiem albo już nie ma w ciągu Plac Wolności - Rynek.
Jak już nie ma?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#172 Post autor: KZKGaPowicz » 06 sie 2012, 19:40

adam86 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Nie ma być sieci trakcyjnej nad Rynkiem albo już nie ma w ciągu Plac Wolności - Rynek.
Jak już nie ma?
Czytaj dokładnie, co napisałem. Napiszę jeszcze raz. Nie ma być albo już nie ma trakcji nad Rynkiem w ciągu Plac Wolności - Rynek (kierunek Zawodzie, bo w kierunku Ronda w tej chwili jest).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#173 Post autor: Penny » 06 sie 2012, 20:38

Wersja 1
KZKGaPowicz pisze:Nie ma być sieci trakcyjnej nad Rynkiem albo już nie ma w ciągu Plac Wolności - Rynek.
Wersja 2
KZKGaPowicz pisze:Nie ma być albo już nie ma trakcji nad Rynkiem w ciągu Plac Wolności - Rynek.
Chyba nie powiesz, że obie Twoje wersje znaczą to samo :)

Nad remontowanymi/nowymi fragmentami torowiska nie ma sieci trakcyjnej już od rozpoczęcia robót.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#174 Post autor: rifi » 07 sie 2012, 01:45

Zawieszenie komunikacji tramwajowej na odcinku Rondo - Rynek jest w czwartym etapie w którym już będzie możliwy przejazd od Pl. Wolności do Zawodzia. A w trzecim etapie są dwa wahadła planowane, więc nie opowiadaj bajek.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#175 Post autor: KZKGaPowicz » 07 sie 2012, 18:52

Penny pisze:Wersja 1
KZKGaPowicz pisze:Nie ma być sieci trakcyjnej nad Rynkiem albo już nie ma w ciągu Plac Wolności - Rynek.
Wersja 2
KZKGaPowicz pisze:Nie ma być albo już nie ma trakcji nad Rynkiem w ciągu Plac Wolności - Rynek.
Chyba nie powiesz, że obie Twoje wersje znaczą to samo :)

Nad remontowanymi/nowymi fragmentami torowiska nie ma sieci trakcyjnej już od rozpoczęcia robót.
Masz rację, napisałem to trochę dwuznacznie. Mój błąd, proszę mi wybaczyć.
rifi pisze:Zawieszenie komunikacji tramwajowej na odcinku Rondo - Rynek jest w czwartym etapie w którym już będzie możliwy przejazd od Pl. Wolności do Zawodzia. A w trzecim etapie są dwa wahadła planowane, więc nie opowiadaj bajek.
Prezydent Katowic stwierdził, że komunikacja tramwajowa ma być zawieszona na wspomnianym odcinku. Wahadło ma kursować na ul. 3-go Maja.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#176 Post autor: Adams » 11 sie 2012, 16:31

Iwo pisze:
rifi pisze:No z tym stacjonowaniem to był żart no ale zawsze jest plac w Łagiewnikach.
Wagon tramwajowy w okreslonym cyklu MUSI przejść przegląd, a do jego wykonania jest NIEZBĘDNY kanał rewizyjny. To tyle w temacie stacjonowania wagonów na pętlach i w Łagiewnikach.
W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#177 Post autor: grillmaster » 12 sie 2012, 01:38

Adams pisze:W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie muszą być poddawane przeglądom. Na pewno na tych pętlach mają przeprowadzane OC.

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#178 Post autor: Adams » 12 sie 2012, 12:52

grillmaster, podstawowa obsługa codzienna napewno jakaś tam jest, ale w zacytowanym przezemnie poście była mowa o obsłudze, gdzie niezbędny by był kanał, a takich warunków na wspomnianych pętlach nie ma.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#179 Post autor: memphis » 12 sie 2012, 15:22

Adams pisze:grillmaster, podstawowa obsługa codzienna napewno jakaś tam jest, ale w zacytowanym przezemnie poście była mowa o obsłudze, gdzie niezbędny by był kanał, a takich warunków na wspomnianych pętlach nie ma.
Nowoczesny tabor się serwisuje pewnie więcej z laptopa niż z kanału, ze stopiątką albo starym helmutem nie jest tak łatwo.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#180 Post autor: rafalurbino18 » 12 sie 2012, 19:10

Adams pisze:W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.
Z tego co wiem, to na krakowskiej pętli Bieżanów Nowy był wybudowany dawno temu kanał przeglądowy (też przy okazji jakiegoś dłuższego remontu i odcięciem tej części sieci od reszty), ale czy jest wykorzystywany - nie wiem. Swoją drogą MPK Kraków już się chyba przyzwyczaił do takich sytuacji, choć niewątpliwie obecny remont jest dłuższy od poprzednich (tegoroczny remont przy Teatrze Bagatela i nocowanie wagonów w Bronowicach, czy zeszłoroczne kilkudniowe remonty wybrzuszających się szyn na Limanowskiego/Wielickiej i tak jak teraz - nocowanie bombek w Kurdwanowie i Bieżanowie).

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#181 Post autor: hanys76 » 12 sie 2012, 19:58

rafalurbino18 pisze:
Adams pisze:W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.
Z tego co wiem, to na krakowskiej pętli Bieżanów Nowy był wybudowany dawno temu kanał przeglądowy (też przy okazji jakiegoś dłuższego remontu i odcięciem tej części sieci od reszty), ale czy jest wykorzystywany - nie wiem. Swoją drogą MPK Kraków już się chyba przyzwyczaił do takich sytuacji, choć niewątpliwie obecny remont jest dłuższy od poprzednich (tegoroczny remont przy Teatrze Bagatela i nocowanie wagonów w Bronowicach, czy zeszłoroczne kilkudniowe remonty wybrzuszających się szyn na Limanowskiego/Wielickiej i tak jak teraz - nocowanie bombek w Kurdwanowie i Bieżanowie).
Kanał do przegladów został wybudowany na pętli w Bieżanowie w 1996 roku . Wtedy na dwa miesiące ta częśc sieci była odcięta od reszty, stąd podjęto taką decyzję. Do tego mają tam tor odstawczy, czego u nas niema chyba na żadnej pętli. A coś takiego napewno by się przydało np na pętli Brynowskiej.

Awatar użytkownika
Adams
Posty: 69
Rejestracja: 05 wrz 2011, 19:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#182 Post autor: Adams » 12 sie 2012, 20:04

hanys76 pisze:
rafalurbino18 pisze:
Adams pisze:W chwili obenej w Krakowie jest prowadzony remont torowiska na ul. Limanowskiego, przewidziany na 10 tygodni. Na ten okres na pętlach Kurdwanów i Bieżanów Nowy zostało "uwięzionych" kilkanaście "Bombardierów" które kursują na dwóch liniach czasowych. Więc jak widać przez 10 tygodni te tramwaje nie muszą być poddawane żadnym przeglądom technicznym. Zastanawiam się jedynie co MPK zrobi w razie jakieś poważniejszej awarii któregoś z nich.
Z tego co wiem, to na krakowskiej pętli Bieżanów Nowy był wybudowany dawno temu kanał przeglądowy (też przy okazji jakiegoś dłuższego remontu i odcięciem tej części sieci od reszty), ale czy jest wykorzystywany - nie wiem. Swoją drogą MPK Kraków już się chyba przyzwyczaił do takich sytuacji, choć niewątpliwie obecny remont jest dłuższy od poprzednich (tegoroczny remont przy Teatrze Bagatela i nocowanie wagonów w Bronowicach, czy zeszłoroczne kilkudniowe remonty wybrzuszających się szyn na Limanowskiego/Wielickiej i tak jak teraz - nocowanie bombek w Kurdwanowie i Bieżanowie).
Kanał do przegladów został wybudowany na pętli w Bieżanowie w 1996 roku . Wtedy na dwa miesiące ta częśc sieci była odcięta od reszty, stąd podjęto taką decyzję. Do tego mają tam tor odstawczy, czego u nas niema chyba na żadnej pętli. A coś takiego napewno by się przydało np na pętli Brynowskiej.
Szczerze powiedziawszy, od 6 lat mieszkam w Krakowie i pierwszy raz o czymś takim słyszę (rzadko bywam w okolicy pętli w Bieżanowie). Aż z czystej ciekawości się tam przejadę i sprawdzę jak to wygląda. Jak wrócę to potwierdzę lub zaprzeczę tej tezie :)

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#183 Post autor: TŚ25 » 16 sie 2012, 15:47

Czyżby od 20 września miał się rozpocząć III Etap remontu rynku i trwać 3 miesiące ?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#184 Post autor: rafalurbino18 » 17 sie 2012, 09:18

TŚ25 pisze:Czyżby od 20 września miał się rozpocząć III Etap remontu rynku i trwać 3 miesiące ?
Skoro KZK GOP ogłosił przetarg na zatramwaj na ten okres (tego nie napisałeś, a nie wszyscy mogą to jeszcze wiedzieć), to najprawdopodobniej tak.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#185 Post autor: hanys76 » 17 sie 2012, 09:43

Na rynku i ulicy Świętego Jana zostaną zainstalowane, specjalne diody ostrzegające pieszych przed nadjeżdzającym tramwajem.
Link

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#186 Post autor: TŚ25 » 17 sie 2012, 12:12

rafalurbino18 pisze:
TŚ25 pisze:Czyżby od 20 września miał się rozpocząć III Etap remontu rynku i trwać 3 miesiące ?
Skoro KZK GOP ogłosił przetarg na zatramwaj na ten okres (tego nie napisałeś, a nie wszyscy mogą to jeszcze wiedzieć), to najprawdopodobniej tak.
Ale nie rozumiem, po co tyle autobusów na tak, krótką trasę ... i tak to wygra PKM Katowice
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#187 Post autor: hanys76 » 17 sie 2012, 13:57

TŚ25 pisze: Ale nie rozumiem, po co tyle autobusów na tak, krótką trasę ... i tak to wygra PKM Katowice
Niekoniecznie Pkm Katowice, równie dobrze może wygrac Świerklaniec. Zobaczymy kto wygra przetarg.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#188 Post autor: Boguś » 18 sie 2012, 20:18

TŚ25 pisze:Ale nie rozumiem, po co tyle autobusów na tak, krótką trasę ... i tak to wygra PKM Katowice
Bo zatramwaj zastępuje wszystkie linie tramwajowe kursujące ulicą 3 Maja. Dodatkowo rozkład jazdy zatramwaju musi być skoordynowany z liniami kursującymi z Zawodzia do Placu Miarki/Brynowa.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#189 Post autor: memphis » 18 sie 2012, 23:38

Boguś pisze:Dodatkowo rozkład jazdy zatramwaju musi być skoordynowany z liniami kursującymi z Zawodzia do Placu Miarki/Brynowa.
Ten zatramwaj będzie szerokim łukiem omijał jakikolwiek punkt styczny z taką linią, więc nie ma tu czego koordynować.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#190 Post autor: KZKGaPowicz » 20 sie 2012, 23:40

Nie będzie linii wahadłowej na ul. 3-go Maja w Katowicach, gdyż mają tam być prowadzone prace kanalizacyjne w tym czasie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#191 Post autor: Penny » 30 sie 2012, 20:26

Prace są już daleko posunięte. Brakuje jedynie ~15 metrów torowiska - trwają prace w głębokim wykopie na skrzyżowaniu ulic Staromiejskiej i św. Jana / Rynek. Natomiast w kierunku Ronda torowisko jest do odkrytej rzeki Rawy.
Załączniki
ul. św. Jana
ul. św. Jana
widok spod wiaduktu w ul. św. Jana
widok spod wiaduktu w ul. św. Jana
pozostałość po skręcie w lewo z ul. Dworcowej w ul. św. Jana
pozostałość po skręcie w lewo z ul. Dworcowej w ul. św. Jana
ul. Warszawska - przy torowisku widoczne krawędzie nowych peronów przystankowych
ul. Warszawska - przy torowisku widoczne krawędzie nowych peronów przystankowych
skręt przy Zenicie oraz fragment krzyżownicy
skręt przy Zenicie oraz fragment krzyżownicy
widok sprzed Muzeum Śląskiego w kier. Rynku / św. Jana
widok sprzed Muzeum Śląskiego w kier. Rynku / św. Jana
widok z kładki dla pieszych przy Vistuli w kier Rynku / św. Jana - widoczne zwrotnice umożliwiające skręt w kier. Placu Wolności
widok z kładki dla pieszych przy Vistuli w kier Rynku / św. Jana - widoczne zwrotnice umożliwiające skręt w kier. Placu Wolności
widok z obecnej krzyżownicy na Rynku w kier. ul. Warszawskiej
widok z obecnej krzyżownicy na Rynku w kier. ul. Warszawskiej

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#192 Post autor: hanys76 » 11 wrz 2012, 20:07

Tego można było się spodziewac, przy przebudowie zaczynają piętrzyc się problemy. Most tramajowy nad Rawą ma byc gotowy dopiero w listopadzie. Zatem przebudowa torowiska na Korfantego prawdopodobnie przesunie się w czasie.
LINK

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#193 Post autor: Boguś » 11 wrz 2012, 20:37

hanys76 pisze:Zatem przebudowa torowiska na Korfantego prawdopodobnie przesunie się w czasie.
Czemu? Mogą zacząć modernizację od Ronda do skrzyżowania z Moniuszki.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#194 Post autor: hanys76 » 11 wrz 2012, 20:40

Boguś pisze:
hanys76 pisze:Zatem przebudowa torowiska na Korfantego prawdopodobnie przesunie się w czasie.
Czemu? Mogą zacząć modernizację od Ronda do skrzyżowania z Moniuszki.
W sumie racja, zanim dojdą do tego miejsca most już chyba będzie gotowy. Niestety ziemia w centrum kryje różne niepodzianki, a najgorsze że na planach masy z tych niespodzianek niema wcale. Każda taka sytuacja komplikuje prace.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#195 Post autor: Penny » 11 wrz 2012, 21:52

hanys76 pisze:Most tramwajowy nad Rawą ma być gotowy dopiero w listopadzie. Zatem przebudowa torowiska na Korfantego prawdopodobnie przesunie się w czasie.
Obecny etap przebudowy miał się zakończyć już 21 lipca, zatem opóźnienie wynosi już ponad 50 dni. A co do mostu nad Rawą miasto będzie przeprowadzało jeszcze deratyzację i oczyszczanie kanału, żeby po prostu nie śmierdziało.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#196 Post autor: Łukasz » 12 wrz 2012, 07:27

A wiadomo jak będą jeździły tramwaje z Zawodzia? Dla przykładu ja bym to widział tak: np 16 Brynów - Zawodzie
14 Brynów - Mysłowice
15 Sosnowiec - Pl. Miarki
To jest tylko przykład więc proszę nie wieszać psów :)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#197 Post autor: Penny » 12 wrz 2012, 08:07

Łukasz pisze:A wiadomo jak będą jeździły tramwaje z Zawodzia? Dla przykładu ja bym to widział tak: np 16 Brynów - Zawodzie
14 Brynów - Mysłowice
15 Sosnowiec - Pl. Miarki
To jest tylko przykład więc proszę nie wieszać psów :)
Jeżeli chodzi o propozycję linii na czas braku przejazdu północ-południe przy działającym skręcie pod Zenitem, to lepszego rozwiązania nie ma :)

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#198 Post autor: rifi » 12 wrz 2012, 12:54

A i tak pozostanie 16 na trasie Zawodzie - Brynów lub 40 jako linia zastępcza, nie zapominajmy że w dalszym ciągu będzie mijanka i to nawet nieco dłuższa nić obecna.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#199 Post autor: Penny » 12 wrz 2012, 21:37

rifi pisze:(...) nie zapominajmy że w dalszym ciągu będzie mijanka i to nawet nieco dłuższa nić obecna.
Nie znam planu przebiegu inwestycji, ale nie będzie dało rady jechać dwutorowo :?: Przecież obydwa tory są przygotowane.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#200 Post autor: adam86 » 12 wrz 2012, 23:02

Nie, nie sa. Przecież pod wiaduktem jest tylko jeden.
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości