Przyszłość linii 18

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#351 Post autor: Penny » 09 lut 2015, 22:23

KZKGaPowicz, również uważam, że nie warto się bawić w "obalanie systemu", bo znajdzie się wielu "anty-tramwajarzy", którzy świetnie wykorzystają Twoje argumenty i doniesienia w odniesieniu do Unijnego Projektu i naprawdę możesz zaszkodzić. Jest przysłowiowa "demokracja", więc poinformujmy ludzi o działaniach władz (chociaż w radio i regionalnej TV było o tym dość głośno) i zobaczmy, czy tak naprawdę ludziom na tej linii zależy.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#352 Post autor: DTSN » 10 lut 2015, 01:07

Uważam tak samo jak, Penny lepiej się skupić na informowaniu Rudzian o tym, że miasto likwiduje linie tramwajową, a zastępuje ją autobusem, z nieatrakcyjną ofertą, zwłaszcza w weekendy!
Poszedłbym też w stronę taką, aby zawiadomić media ogólnopolskie, typu TVN24, TVP INFO, TVP i inne oraz programy w telewizji, które zajmują się problemami miast i ludzi!

Nie zniechęcaj się, KZKGaPowicz, KIBICUJĘ CI.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#353 Post autor: KZKGaPowicz » 10 lut 2015, 08:51

Widzę, że dalsza walka nie ma sensu. Chciałem jeszcze przekonać radnych do podjęcia uchwały w celu zabezpieczenia środków na kompleksowy remont (przeniesienia między działami lub pożyczka z NFOŚiGW / WFOŚiGW). Wg niektórych, lepiej żebym zajął się swoim zdrowiem, więc teraz Wy przejmijcie inicjatywę.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#354 Post autor: Penny » 10 lut 2015, 10:04

KZKGaPowicz pisze:Wg niektórych, lepiej żebym zajął się swoim zdrowiem, więc teraz Wy przejmijcie inicjatywę.
Jeżeli chodzi Ci o post aso, to moim zdaniem chodziło tutaj o aspekt doszukiwania się przez Ciebie przestępstw, czy uwalenia projektu za wszelką cenę, bo "osiemnastka". Nic poza tym - niepotrzebnie się unosisz. Reszta Twoich działań jest ceniona, o czym dobrze wiesz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#355 Post autor: KZKGaPowicz » 10 lut 2015, 11:05

Rozmawiałem z rzecznikiem TŚ na ten temat. Najprawdopodobniej skończyłoby się to utratą środków na zadania związane z linią nr 18. Na razie nie podejmują żadnych działań związanych z informowaniem CUPT. Żeby jeszcze radni zgodzili się zadziałać wbrew prezydent miasta, to byłoby wspaniale.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#356 Post autor: trajtek » 10 lut 2015, 19:32

Jechałem dzisiaj T18 i w Szombierkach miał już 8 minut opóźnienia, a z Chebzia odjechał punktualnie. Czy to ja tak pechowo trafiłem czy częściej tak się zdarza?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#357 Post autor: elot360 » 10 lut 2015, 20:02

trajtek pisze:Jechałem dzisiaj T18 i w Szombierkach miał już 8 minut opóźnienia, a z Chebzia odjechał punktualnie. Czy to ja tak pechowo trafiłem czy częściej tak się zdarza?
Zdarza się częściej. Nie znam dokładnej przyczyny, ale najczęściej zdarza się to przez opóźnioną piątkę, która raz po raz spowalnia 18, prawdopodobnie na jednotorze na Bobrku, bo wagony za sobą w jednym kierunku chyba nie mogą jechać na wzbudzanej. Pół biedy, jak piątka tak się opóźni, że 18 będzie szybsza od 5 na Osiedlu Pod Brzozami. ;)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#358 Post autor: tramwajarze z19 » 10 lut 2015, 21:50

trajtek pisze:Jechałem dzisiaj T18 i w Szombierkach miał już 8 minut opóźnienia, a z Chebzia odjechał punktualnie. Czy to ja tak pechowo trafiłem czy częściej tak się zdarza?
A tak około której godzinie to było?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#359 Post autor: trajtek » 11 lut 2015, 08:34

15:39 z Chebzia.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#360 Post autor: tramwajarze z19 » 11 lut 2015, 11:39

trajtek pisze:15:39 z Chebzia
To najprawdopodobniej te spóźnienie spowodowały takie rzeczy jak: mijanki na Chebziu, potem mijanki za Rudą Południową, sygnalizacja wzbudzona na Bobrku oraz jeszcze trzeba doliczyć sygnalizacje świetlne na Szombierkach.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#361 Post autor: elot360 » 11 lut 2015, 12:47

Wiecie co :(
Moim zdaniem, nie ma już co liczyć na magiczną zmianę decyzji, ale można by było wierzyć w magiczne nawrócenie tak, jak było z tramwajem przez Łagiewniki.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#362 Post autor: KZKGaPowicz » 11 lut 2015, 12:53

tramwajarze z19 pisze:
trajtek pisze:15:39 z Chebzia
To najprawdopodobniej te spóźnienie spowodowały takie rzeczy jak: mijanki na Chebziu, potem mijanki za Rudą Południową, sygnalizacja wzbudzona na Bobrku oraz jeszcze trzeba doliczyć sygnalizacje świetlne na Szombierkach.
Szczególnie sygnalizacja świetlna na Rudzie Południowej.
Otrzymałem dziś informację, że najpóźniej do dnia 21.02.2015 r. powinna odbyć się nadzwyczajna sesja RM ws. linii tramwajowej nr 18.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#363 Post autor: tramwajarze z19 » 11 lut 2015, 14:01

elot360 pisze:Wiecie co :(
Moim zdaniem, nie ma już co liczyć na magiczną zmianę decyzji, ale można by było wierzyć w magiczne nawrócenie tak, jak było z tramwajem przez Łagiewniki.
Jeszcze nie wszystko stracone, gdyż jak mieszkańcy zobaczą rozkład autobusu 118 oraz zobaczą na własne oczy jaką częstotliwość ma ta linia, to sami zaczną pisać do UM Ruda Śląska, bądź do KZK GOP o przywrócenie linii tramwajowej 18.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#364 Post autor: Penny » 11 lut 2015, 15:07

elot360 pisze:Moim zdaniem, nie ma już co liczyć na magiczną zmianę decyzji, ale można by było wierzyć w magiczne nawrócenie tak, jak było z tramwajem przez Łagiewniki.
Z linią 7 to nie było magiczne przywrócenie, bo nie było rezygnacji z linii. Tramwaje Śląskie zostały zmuszone do zaprzestania eksploatacji tego odcinka z uwagi na zły stan techniczny.

Moim zdaniem linia 18 nie powróci. Spory odpływ pasażerów miał miejsce podczas kursowania wahadełka (linia 10), a zamknięcie linii choćby na rok powoduje, ze pasażerowie znajdują sobie inny środek transportu.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#365 Post autor: elot360 » 11 lut 2015, 15:17

Tak się zastanawiam że łącznik Ruda - Zaborze nawet miałby inny sens.
Ostatnimi czas na Biskupicach dość często zdarzają się zatrzymania i inne pierdoły... A w przypadku zatrzymania można było by poprowadzić tramwaj na Zaborze przez Rudę...

Ale to już, marzenia...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#366 Post autor: DTSN » 11 lut 2015, 17:10

Miasto zdecydowało, "Władze Rudy Śląskiej zdecydowały o jej likwidacji i zastąpieniu tramwaju komunikacją autobusową" http://www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/ak ... -historii/
Zła decyzja :(
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#367 Post autor: aso » 11 lut 2015, 18:22

DTSN pisze:Miasto zdecydowało, "Władze Rudy Śląskiej zdecydowały o jej likwidacji i zastąpieniu tramwaju komunikacją autobusową" http://www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/ak ... -historii/
Jaki piękny przykład manipulacji, warto zachować na pamiątkę.

Cytuję: "w ciągu ostatnich 10 lat funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Rudzie Śląskiej odnotowali wzdłuż ul. Wolności i ul. Piastowskiej - czyli tam gdzie znajduje się torowisko w jezdni - 109 wypadków, 526 kolizji. W wyniku tych zdarzeń zginęło 6 osób, a 146 było rannych – Biorąc pod uwagę tylko i wyłącznie sprawy bezpieczeństwa nie mogliśmy podjąć innej decyzji jak definitywne zamknięcie linii nr 18 – tłumaczy prezydent."

Komentarz: z tych danych WCALE nie wynika, że winien był tramwaj. Po prostu - to jest statystyka zdarzeń i wypadków drogowych, jakie miały miejsce na tych ulicach, a tramwaj mógł być uczestnikiem niektórych z nich. Dane zwyczajnie tego nie precyzują. Reszta artykułu jest niestety na podobnym poziomie. Ponadto w artykule nadużywane są pewne kluczowe słowa, co ma na celu wywołanie u odbiorcy odpowiedniego nastawienia emocjonalnego.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 18:33 przez aso, łącznie zmieniany 1 raz.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#368 Post autor: DTSN » 11 lut 2015, 18:27

Warto też, to zachować i przypomnieć wyborcą przy wyborach prezydenta Rudy Śląskiej !
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#369 Post autor: trajtek » 11 lut 2015, 18:41

Jakie są argumenty za pozostawieniem tramwaju w tym miejscu? Nie jestem ani za, ani też przeciw likwidacją i chciałbym poznać powody, dla których pozostawienie tramwaju w tamtym miejscu jest konieczne.

Awatar użytkownika
cl103
Posty: 16
Rejestracja: 30 sty 2015, 13:14
Lokalizacja: Zabrze

#370 Post autor: cl103 » 11 lut 2015, 18:52

Dzisiaj na tabliczkach rozkładowych na zamykanej trasie pojawiła się informacja:
[center]Uwaga!
[/center]Informujemy, że od dnia 14.02.2015 (sobota) zostanie zawieszone funkcjonowanie tramwajów linii 18.
W zamian uruchomiona zostanie linia autobusowa nr 118, która kursować będzie na trasie Chebzie Dworzec PKP - Bytom Dworzec - Chebzie Dworzec PKP.
KZK GOP
Ludzie oczywiście szok i niedowierzanie, niestety nie wiedzą jeszcze o najgorszym. Bo tak pięknie napisane jest: "zawieszone", tak więc zadają logiczne temu określeniu pytanie: do kiedy? Dzisiaj wracałem 18 pełną ludzi i nie dało się nie usłyszeć wielu rozmów o likwidacji. Większość nie wiedziała, że to 'zawieszenie' to likwidacja, a 59-letnia historia "osiemnastki" skończy się już za 2 dni. Smutne jest to, że po odjeździe ostatniego tramwaju nieświadomi ludzie nadal będą czekali, aż tramwaj powróci. A nie wróci już nigdy.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#371 Post autor: trajtek » 11 lut 2015, 18:55

cl103 pisze:Dzisiaj na tabliczkach rozkładowych na zamykanej trasie pojawiła się informacja:
[center]Uwaga!
[/center]Informujemy, że od dnia 14.02.2015 (sobota) zostanie zawieszone funkcjonowanie tramwajów linii 18.
W zamian uruchomiona zostanie linia autobusowa nr 118, która kursować będzie na trasie Chebzie Dworzec PKP - Bytom Dworzec - Chebzie Dworzec PKP.
KZK GOP
Ludzie oczywiście szok i niedowierzanie, niestety nie wiedzą jeszcze o najgorszym. Bo tak pięknie napisane jest: "zawieszone", tak więc zadają logiczne temu określeniu pytanie: do kiedy? Dzisiaj wracałem 18 pełną ludzi i nie dało się nie usłyszeć wielu rozmów o likwidacji. Większość nie wiedziała, że to 'zawieszenie' to likwidacja, a 59-letnia historia "osiemnastki" skończy się już za 2 dni. Smutne jest to, że po odjeździe ostatniego tramwaju nieświadomi ludzie nadal będą czekali, aż tramwaj powróci. A nie wróci już nigdy.
Informacje już wczoraj widziałem na przystankach ;)

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#372 Post autor: kolejorz. » 11 lut 2015, 20:02

trajtek pisze:Jakie są argumenty za pozostawieniem tramwaju w tym miejscu? Nie jestem ani za, ani też przeciw likwidacją i chciałbym poznać powody, dla których pozostawienie tramwaju w tamtym miejscu jest konieczne.
W obecnym układzie właściwie nie znajdzie się silnych argumentów aby uratować T18. Tej linii jest/był potrzebny większy plan, przetrasowanie, rozbudowa o nowy odcinek. Inaczej było bezsensowne podtrzymywać przy życiu trupa. Takie kroplówki jak zwiększenie taktu do 20 minut tylko by przedłużały agonię. Najprostszą opcją była budowa łącznika na Rudzie Południowej w kierunku Zaborza ale do tego też potrzeba by było jakichś badań czy taka trasa byłaby "opłacalna". Najlepszą ale właściwie nie realną byłoby według mnie wybudowanie torowiska wzdłuż ul. 1-go maja w kierunku Halemby.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#373 Post autor: Penny » 12 lut 2015, 20:45

Jeżeli ktoś chciałby kilka zdjęć, które udało mi kiedyś zrobić, to zapraszam tutaj: https://docs.google.com/uc?export=downl ... ElCdXJTM3M

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#374 Post autor: Penny » 12 lut 2015, 22:40

kolejorz. pisze:Najprostszą opcją była budowa łącznika na Rudzie Południowej w kierunku Zaborza, ale do tego też potrzeba by było jakichś badań czy taka trasa byłaby "opłacalna".
Z pewnością jest to lepsze, niż ganianie za jedynką do Chebzia. Przy okazji odcinek od Rudy Południowej do Klary też nie powinien być wtedy jednotorowy.
kolejorz. pisze:Najlepszą ale właściwie nie realną byłoby według mnie wybudowanie torowiska wzdłuż ul. 1-go maja w kierunku Halemby.
Jest to 8 km trasy. Jak na nasze realia to faktycznie byłoby ciężko. Nie znam też tych okolic na tyle, żeby mieć pewność, że potoki pasażerskie są tam wystarczające do wybudowania tramwaju.

Carleek
Posty: 280
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#375 Post autor: Carleek » 13 lut 2015, 07:43

Penny pisze:
kolejorz. pisze:Najlepszą ale właściwie nie realną byłoby według mnie wybudowanie torowiska wzdłuż ul. 1-go maja w kierunku Halemby.
Jest to 8 km trasy. Jak na nasze realia to faktycznie byłoby ciężko. Nie znam też tych okolic na tyle, żeby mieć pewność, że potoki pasażerskie są tam wystarczające do wybudowania tramwaju.
Tego typu trasa aby była ekonomicznie uzasadniona musiałaby zahaczać o Niedurnego i łączyć się z linią 9, ponieważ tam są największe potoki pasażerskie. Obiektywnie patrząc jest to jednak nierealne. Nie można doprosić się łącznika z Zaborzem to co dopiero mówić o trasie na Halembę.

hombreee
Posty: 59
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#376 Post autor: hombreee » 13 lut 2015, 08:27

Carleek pisze:
Penny pisze:
kolejorz. pisze:Najlepszą ale właściwie nie realną byłoby według mnie wybudowanie torowiska wzdłuż ul. 1-go maja w kierunku Halemby.
Jest to 8 km trasy. Jak na nasze realia to faktycznie byłoby ciężko. Nie znam też tych okolic na tyle, żeby mieć pewność, że potoki pasażerskie są tam wystarczające do wybudowania tramwaju.
Tego typu trasa aby była ekonomicznie uzasadniona musiałaby zahaczać o Niedurnego i łączyć się z linią 9, ponieważ tam są największe potoki pasażerskie. Obiektywnie patrząc jest to jednak nierealne. Nie można doprosić się łącznika z Zaborzem to co dopiero mówić o trasie na Halembę.
Aby obsłużyć jak najwięcej pasażerów linia 18ka powinna jeździć od Rudy przez Chebzie, ulice Niedurnego, a od przystanku Wirek Odrodzenia ulicami Nowary, Brata Alberta, potem wiaduktem nad potokiem Bielszowickim i torami kolejowymi do ulicy Wyzwolenia, potem 1-go Maja, ulicą Graniczną na Halembie, a pętla koncowa bylaby w miejscu petli autobusowej na Halembie. To od przystanku Wirek Odrodzenia nierealne, a szkoda, bo linia moglaby obsluzyc wazne punkty w miescie.
Poniżej zamieszczam mapke podglądową:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
cl103
Posty: 16
Rejestracja: 30 sty 2015, 13:14
Lokalizacja: Zabrze

#377 Post autor: cl103 » 13 lut 2015, 10:03

Pozostało nam tylko wierzyć, że kiedyś pojawi się prezydent przychylny tramwajom i odbuduje osiemnastkę.
BTW. Ostatni tramwaj wyruszy o godzinie 23:23 i skończy trasę o północy, o ile mi wiadomo. Ten kurs w ogóle się odbędzie? Bo nie chciałbym iść tam na darmo.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#378 Post autor: Penny » 13 lut 2015, 13:55

cl103 pisze:Ten kurs w ogóle się odbędzie? Bo nie chciałbym iść tam na darmo.
Tak. Jest to normalny planowy kurs.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#379 Post autor: Patryk105 » 13 lut 2015, 18:45

Sporo osób dzisiejszego dnia "foci(ło)" w różnych miejscach, co chyba nikogo nie dziwi. Jeżeli nic się nie zmieni to ostatnim wagonem liniowym, który zjedzie z linii 18 będzie #742 (182).
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
cl103
Posty: 16
Rejestracja: 30 sty 2015, 13:14
Lokalizacja: Zabrze

#380 Post autor: cl103 » 14 lut 2015, 00:50

Przykro w to uwierzyć, ale to już definitywny koniec :cry: . Mam nadzieję, że odcinek będzie chociaż w części czynny i tramwaje będą tam sporadycznie widywane.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#381 Post autor: Penny » 14 lut 2015, 00:54

cl103 pisze:Przykro w to uwierzyć, ale to już definitywny koniec :cry: . Mam nadzieję, że odcinek będzie chociaż w części czynny i tramwaje będą tam sporadycznie widywane.
Wątpię w to. Uważam, że już jutro (najpóźniej w nadchodzący poniedziałek) rozpocznie się ściąganie sieci górnej, aby nie została rozszabrowana. Torowisko pewnie będzie leżało dopóki nie nadejdzie generalny remont jezdni.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#382 Post autor: Peter » 14 lut 2015, 09:59

Stało się, zlikwidowano 18. Wytłumaczcie mi tylko po co na terenie Bytomia jest potrzebna linia autobusowa 118 dublująca tramwaj skoro powróciła linia tramwajowa 30 zastępując kursy 18. W dodatku autobus 118 jeździ w starym nieefektywnym śladzie do Chebzia. Bytom będzie dopłacać do autobusu 118 na swoim terenie?
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#383 Post autor: DW » 14 lut 2015, 10:32

"Na pamiątkę" zablokowany został odcinek wstępny sygnalizacji na odcinku jednotorowym Ruda Południowa - Ruda Dworzec PKP. Do czasu przejazdu technicznego, wyłączenia napięcia lub spalenia się żarówki powinny się świecić lampy "jedź" na Rudzie Południowej i "stój" na odcinku wstępnym przy Dworcu PKP.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#384 Post autor: Peter » 14 lut 2015, 12:40

Sieć górna jest już demontowana na pewno od granicy z Bytomiem :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
cl103
Posty: 16
Rejestracja: 30 sty 2015, 13:14
Lokalizacja: Zabrze

#385 Post autor: cl103 » 14 lut 2015, 18:42

Całe to zdejmowanie sieci trakcyjnej kojarzy mi się z jednym:
https://www.youtube.com/watch?v=-nOkR7HjyO4
A teraz prędko zdejmujmy sieć trakcyjną, zanim dotrze do nas że ta likwidacja nie ma sensu.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#386 Post autor: trajtek » 14 lut 2015, 22:28

Warto wspomnieć, że obecne autobusy są tymczasowo, właściwe do obsługi tej linii mają się pojawić od 1 marca, ponieważ od tego dnia obowiązuje umowa (jak ktoś nie wierzy może zajrzeć w SIWZ na bip.kzkgop.pl dla linii 118)

Awatar użytkownika
yumoto
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:01
Lokalizacja: Sosnowiec

#387 Post autor: yumoto » 15 lut 2015, 10:45

Zlikwidowano ekologiczny tramwaj 18, zastąpiono autobusem, masakra nic dodać nic ując.
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#388 Post autor: Patryk105 » 15 lut 2015, 13:14

Mam nadzieję, że wyborcy się odwdzięczą obecnej prezydent, chociaż chyba ja sam w to nie wierzę. Która linia następna?
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#389 Post autor: elot360 » 15 lut 2015, 13:37

Patryk105 pisze:Która linia następna?
Na Forum Polskich Wieżowców stawiają na T22...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
yumoto
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:01
Lokalizacja: Sosnowiec

#390 Post autor: yumoto » 15 lut 2015, 13:41

Niestety ale to prawda....tych linii tramwajowych już nie ma ... :(
Załączniki
linia 8.jpg
linia 8.jpg (7.91 KiB) Przejrzano 7545 razy
linia nr 12.jpg
linia nr 12.jpg (11.71 KiB) Przejrzano 7545 razy
linia nr 18.jpg
linia nr 18.jpg (9.83 KiB) Przejrzano 7545 razy
iv00.jpg
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#391 Post autor: Penny » 15 lut 2015, 19:28

yumoto pisze:Niestety ale to prawda....tych linii tramwajowych już nie ma ... :(
I jeszcze tej:
Załączniki
09083101s.jpg

Awatar użytkownika
yumoto
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:01
Lokalizacja: Sosnowiec

#392 Post autor: yumoto » 15 lut 2015, 19:34

Oj tak...jeszcze "4" :/
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#393 Post autor: DTSN » 15 lut 2015, 20:26

Czwórki nie ma ale w Gliwicach, w Zabrzu jest i ma się dobrze na Karlikach, i jeszcze teraz czwórka i jedynka dostaną "Zieloną fale" na trasie do centrum :-Plink
Ostatnio zmieniony 15 lut 2015, 20:28 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#394 Post autor: polaque » 15 lut 2015, 20:31

Ja się boje o przyszłość 13stki. Tym bardziej że ma na większości trasy konkurencje w postaci autobusów.

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#395 Post autor: pitrekgaga » 15 lut 2015, 20:39

Ale 13 ma bardzo duże napełnienia więc wątpie by ją zlikwidowali... Poza tym na odcinku Siemianowice - Katowice Centrum od momentu kiedy autobusy zamiast na Mickiewicza jeżdżą na plac Wolności, większość ludzi woli jechać tramwajem, zobacz sobie jakie czasem tłumy czekają na 13 na Placu Skargi ;)
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#396 Post autor: polaque » 15 lut 2015, 21:08

pitrekgaga pisze:Ale 13 ma bardzo duże napełnienia więc wątpie by ją zlikwidowali... Poza tym na odcinku Siemianowice - Katowice Centrum od momentu kiedy autobusy zamiast na Mickiewicza jeżdżą na plac Wolności, większość ludzi woli jechać tramwajem, zobacz sobie jakie czasem tłumy czekają na 13 na Placu Skargi ;)
Z tym dużym napełnieniem to jest różnie. Największe zbiera się na odcinku Słoneczna - Oblatów - Rondo - Rynek. Potem zapełnienie jest różnie a w zasadzie malejące (bo 20/7)

Patrząc jednak ogólnie to po tym co się w Rudzie dzieje to w Siemianowicach może być podobnie ( a tu jest argument że można tramwaj zastąpić autobusem, przynajmniej do pewnego stopnia). Trzynastka by wtedy do pl Alfreda dojeżdżała.

13 można by było lekko przedłużyć( kierunek przystanek Siemianowice Głowackiego) bądź nawet nie lekko (bo aż o ok 3,5 km; kierunek Michałkowice)

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#397 Post autor: kolejorz. » 15 lut 2015, 21:30

Likwidacja T13 to jak likwidacja np T29. Może ją zastąpić inna linia która powiela jej trasę i moim zdaniem mogli by ją zlikwidować a w zamian T16 co 10 minut.

PS. Wątek już powinien się nazywać Przeszłość linii 18 lub Niedoszła przyszłość linii 18 ;)

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#398 Post autor: polaque » 15 lut 2015, 21:40

kolejorz. pisze:Likwidacja T13 to jak likwidacja np T29. Może ją zastąpić inna linia która powiela jej trasę i moim zdaniem mogli by ją zlikwidować a w zamian T16 co 10 minut.

PS. Wątek już powinien się nazywać Przeszłość linii 18 lub Niedoszła przyszłość linii 18 ;)
W sensie po trasie 13tki (mowa o Siemianowicach) czy tylko do Alfredu?

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#399 Post autor: pitrekgaga » 15 lut 2015, 22:34

polaque pisze:Z tym dużym napełnieniem to jest różnie. Największe zbiera się na odcinku Słoneczna - Oblatów - Rondo - Rynek. Potem zapełnienie jest różnie a w zasadzie malejące (bo 20/7)
Ja często jeżdżę 13 o różnych porach i zazwyczaj już na Skargi są zajęte prawie wszystkie miejsca siedzące w solówce, potem też jest duży ruch i czasem już od Kościoła robi się tłok a od Słonecznej to już są sardynki...
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#400 Post autor: kolejorz. » 16 lut 2015, 11:03

polaque pisze:W sensie po trasie 13tki (mowa o Siemianowicach) czy tylko do Alfredu?
Do Skargi oczywiście :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości