Przyszłość linii 18

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#201 Post autor: luki » 18 lut 2014, 12:29

KZKGaPowicz pisze:Gdy ten trójkąt powstanie, linia 18 zostanie skrócona do przystanku Ruda Dworzec PKP :(
To jest jakiś absurd wśród absurdów. Kto w dzisiejszych czasach chce ukrócić linię do danego punktu w środku trasy którą może jechać dalej i zbierać pasażerów. Przecież na pewno ktoś z Zaborza czy Rudy może jechać do Bytomia i nie musi nadkładać drogi linią 5.
Oby ten pomysł został jakoś wyperswadowany włodarzom, chyba łatwo znaleźć zalety połączenia 18 Zaborze - Bytom, to o 100% rozsądniejsze od obecnego Chebzie - Bytom które funkcjonuje od lat.
Ponadto inwestycja na Osiedlu pod Brzozami (rozjazdy) przy takim pomyśle pójdzie na marne.
I tak koniec końców pewnie ten trójkąt nie powstanie, ale lepiej uważać na taką poezję bo jeszcze się się sprawdzi w relacji Chebzie - Ruda Dworzec PKP.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#202 Post autor: misza » 18 lut 2014, 17:47

Bez kombinowania, należy forsować dwa warianty zakładające utrzymanie 18 na całej trasie w Rudzie:

1. Stroszek/Bytom - Chebzie co 30min.
W tym przypadku nie widzę szans na powalczenie o takt 20min. Jest problem z tym "pustym" przebiegiem od Południowej do Chebzia, ale tu należy powalczyć z upartym puszczaniem z 1 jako poc. następnym.

2. Stroszek/Bytom - Zaborze, po wybudowaniu łuku co 30min. Żadnych kombinacji z co drugim poc. na Chebzie.

W obu przypadkach należy spokojnie usiąść i rzetelnie zrobić koordynację 1,4,5,18 na trójkącie Ruda Południowa, Zabrze, Osiedle pod Brzozami - to już było wielokrotnie wałkowane. Jeżeli to się zgra to ludzie to kupią - bo będzie dogodna przesiadka na Rudzie Południowej w obu kierunkach ( Chebzie lub Zabrze, najlepiej na reaktywowanym przystanku Ruda tech.) w granicach ok. 5 min.

Jak to ma wyglądać tak jak obecnie, że T-1 jest 3min. po odjeździe 10, albo przed remontem, że wysiadając z 1 od Zabrza możemy pomachać 18 jadącej w kier. Bytomia, to głosy o likwidacji są słuszne.

Sprawa Piastowskiej to sztuczne dmuchanie tematu. Tylko remont kapitalny torowiska - żadnych przebudów, poszerzeń i drugich torów. Płyty wiciszenie i koniec kropka.

Każde inne rozwiązanie typu: skracanie trasy, wagony dwukierunkowe i dziwne relacje uważam za poronione pomysły.

Ps. przypominam, że most na rz. Bytomce jest w stanie agonalnym. Wszelkie spekulacje i plany mogą zostać zburzone z tym mostem.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#203 Post autor: KZKGaPowicz » 18 lut 2014, 19:35

misza pisze:Bez kombinowania, należy forsować dwa warianty zakładające utrzymanie 18 na całej trasie w Rudzie:

1. Stroszek/Bytom - Chebzie co 30min.
W tym przypadku nie widzę szans na powalczenie o takt 20min. Jest problem z tym "pustym" przebiegiem od Południowej do Chebzia, ale tu należy powalczyć z upartym puszczaniem z 1 jako poc. następnym.

2. Stroszek/Bytom - Zaborze, po wybudowaniu łuku co 30min. Żadnych kombinacji z co drugim poc. na Chebzie.

W obu przypadkach należy spokojnie usiąść i rzetelnie zrobić koordynację 1,4,5,18 na trójkącie Ruda Południowa, Zabrze, Osiedle pod Brzozami - to już było wielokrotnie wałkowane. Jeżeli to się zgra to ludzie to kupią - bo będzie dogodna przesiadka na Rudzie Południowej w obu kierunkach ( Chebzie lub Zabrze, najlepiej na reaktywowanym przystanku Ruda tech.) w granicach ok. 5 min.

Jak to ma wyglądać tak jak obecnie, że T-1 jest 3min. po odjeździe 10, albo przed remontem, że wysiadając z 1 od Zabrza możemy pomachać 18 jadącej w kier. Bytomia, to głosy o likwidacji są słuszne.

Sprawa Piastowskiej to sztuczne dmuchanie tematu. Tylko remont kapitalny torowiska - żadnych przebudów, poszerzeń i drugich torów. Płyty wiciszenie i koniec kropka.

Każde inne rozwiązanie typu: skracanie trasy, wagony dwukierunkowe i dziwne relacje uważam za poronione pomysły.

Ps. przypominam, że most na rz. Bytomce jest w stanie agonalnym. Wszelkie spekulacje i plany mogą zostać zburzone z tym mostem.
Może umówmy się na spotkanie z J. Morkiem w UM w tej sprawie. Napisz, kiedy masz czas, to ustalę termin.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#204 Post autor: kolejorz. » 19 lut 2014, 21:35

Kiedy i u kogo zrodził się ten durny pomysł że 18 ma dojeżdżać tylko do Ruda Dworzec, ktoś w ogóle przewidział że mijanka w tym miejscu znajduje się w jezdni.

Cały czas myślałem że aktualny i dosyć realny do zrealizowanie jest wariant Zaborze - Ruda - Bytom Pl. Sikorskiego które jest najlepszy i nawet do realizacji w takcie 20 min. 1 na trasie Ruda - Chebzie będzie z taktem 15 min i tak aż nadto jak dla tej trasy, zwłaszcza że kiedy 18 jeździła jako pociąg następny czy tam 1, w każdym bądź razie któraś z nich to i tak nie wiele ludzi tam jeździ.

18 nie ma już po co wracać na Chebzie a na Zaborze zbuduje bardzo fajne połączenie, choć jeszcze lepszym żeby już dojeżdżała do Zajezdni w Gliwicach ze względu na centrum Zabrza. Wtedy można by było puszczać 1 i 18 naprzemiennie z taktem 30 min, lub 1 20 min, a 18 30 min.

Ludzie z Południowej korzystają z 6/840/870 czy 1 ale Ci z "głębi" jak Ruda Stare Osiedle mają gorzej z takim połączeniem do Zaborza czy nawet centrum Zabrza. Może nawet by jeszcze szło usunąć dzięki 18 podjazd autobusów na Klary.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#205 Post autor: elot360 » 19 lut 2014, 22:59

Czy uszło by jeszcze do waszych pomysłów by osiemnastka jechała jeszcze na Stroszek? Pragnę zauważyć że po dłuższym czasie odwiesili T18 z powodu braku połączenia z tamtym kierunkiem jazdy, a T30 wydłużyć nie wydłużyli, bo wozokilometry czy coś, nie wiem. Problem jest jeszcze że T5 czy ewentualnie T9 ma problemy gdy wjedzie na Zabrzańską bo co skrzyżowanie są światła które nie uwzględniają pierwszeństwa tramwajowi i opóźnienie które tworzy się gdzieś wcześniej, zwiększa się jeszcze bardziej i przesiadka na Sikorskim jest już w plecy o jeden kurs(chyba że drugi tramwaj dostanie kolosalnego opóźnienia). Jeszcze chodzi o to że tramwaj dojeżdża do basenu miejskiego na Parkowej, do urzędu miasta, na ogródki działkowe i na Stroszek więc warto ten kierunek uwzględnić(Takie moje zdanie, i mam nadzieje, że nie tylko moje :/)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#206 Post autor: KZKGaPowicz » 20 lut 2014, 10:18

Czy ktoś zdecyduje się na pójście ze mną na spotkanie do UM z J. Morkiem, bo sam raczej nic nie załatwię; muszę mieć wsparcie? Jak się zdecydujecie, to później wybierzemy termin.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#207 Post autor: elot360 » 20 lut 2014, 14:57

Ja z moim wiekiem to tylko duchowo jak już trzeba ;)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#208 Post autor: kolejorz. » 20 lut 2014, 18:06

18 na Stroszek to może dobre rozwiązanie dla mieszkańców Szombierek i całego Bytomia, lecz nie dla Rudzian dla których o wiele lepszym i częstszym kierunkiem jest Zabrze. Przesiadki nie byłyby dokuczliwe gdyby 19 jeździła tak jak kiedyś (Stroszek - Sikorskiego) i z taktem 10 min, więc nawet przy spóźnieniu poczekanie na kolejny tramwaj nie byłoby problemem i w ogóle Szombierki nie są też uzależnione od jednej linii a mają ich 3: 5,9,18 co razem i przy dobrze skonstruowanym rozkładzie daje dobry takt na trasie wzdłuż Zabrzańskiej i dotarcie do centrum Bytomia i przesiadka nie są żadnym problemem, pamiętać też trzeba że jeszcze jest autobusowa 19 i 820 na które można się przesiąść wysiadając na Zamłyniu.

Jak dla mnie jedyny sensowny kierunek to zachodni dla 18 i żaden inny ;P Idealna trasa to Bytom Pl. Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia która od Rudy Południowej uzupełniałaby się z 1, a 4 można by było usunąć.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#209 Post autor: elot360 » 21 lut 2014, 16:27

Jaki jest problem żeby 18 jechała tak jak jechała przed marcem tyle że z różnicą że zamiast na Chebzie będzie jechała na Zaborze? A co z osobami które dożyły emerytury i już nie mają siły na bieganie za tramwajami?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#210 Post autor: DW » 21 lut 2014, 17:02

Taki, że nie da się jechać jednokierunkowym wagonem z Rudy na Zaborze.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#211 Post autor: elot360 » 21 lut 2014, 17:05

Chyba coś nie rozumiem. Najpierw wszyscy mówią że na 18 będą jednokierunkowe, a teraz że się nie da. A właściwie skoro T10 mogło jechać na Zaborze z Osiedla pod Brzozami to czemu by to rady nie dało?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#212 Post autor: DW » 21 lut 2014, 18:01

Tramwaj to nie autobus. Jeździ po torach. Jak nie ma odpowiedniego łącznika (torów z jednej ulicy w drugą) to się nim nie przejedzie. 18 mogłaby jechać na Zaborze po dobudowaniu toru umożliwiającego skręt.
Na T10 jeździły wagony dwukierunkowe, które nie potrzebują w tym wypadku bezpośredniego skrętu. Mogę jechać w jedną stronę do przodu, a potem jakby do tyłu.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#213 Post autor: kolejorz. » 21 lut 2014, 18:54

elot360 pisze:Jaki jest problem żeby 18 jechała tak jak jechała przed marcem tyle że z różnicą że zamiast na Chebzie będzie jechała na Zaborze? A co z osobami które dożyły emerytury i już nie mają siły na bieganie za tramwajami?
Problemu w tym nie ma żadnego ale rozchodzi się o to aby 18 była ukierunkowana na Zabrze/Gliwice. Moim zdaniem kursy na samo Zaborze to za mało, lepiej żeby dojeżdżała do Zajezdni w Gliwicach a to wyklucza dojazd 18 na Stroszek, zbyt długa trasa. Ciągle piszesz o 18 na Stroszek a to wszystko bierzesz pod kątem Bytomia a pamiętaj że w dużej mierze ta linia istnieje bo jedzie na Rudę i to pod kątem Rudy trzeba zbudować nową atrakcyjną trasę a taką będzie kierunek na Zabrze. Dojazd do dwóch centrów miast (Zabrze i Bytom) a co mieszkańcom Zaborza i Rudy po połączeniu na Stroszek.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#214 Post autor: elot360 » 21 lut 2014, 23:18

Jak uruchomią T31 która przed marcem jeździła za T18 od 23:00 do rana między sikorakiem a stroszkiem to ja się osobiście zamknę. Narazie mam wątpliwości. Wogule chyba T9 też krótka nie jest i wszystkim pasuje. Czemu T18 by nie wyszło?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#215 Post autor: Penny » 22 lut 2014, 06:39

elot360 pisze:W ogóle chyba T9 też krótka nie jest i wszystkim pasuje. Czemu T18 by nie wyszło.
Gdyż 9 została tak zbudowana i skracanie jej nie miałoby sensu.
kolejorz. pisze:Jak dla mnie jedyny sensowny kierunek to zachodni dla 18 i żaden inny ;P Idealna trasa to Bytom Pl. Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia która od Rudy Południowej uzupełniałaby się z 1, a 4 można by było usunąć.
Skoro likwidacja 4, to rozumiem, że na odcinku Zaborze - Gliwice Zajezdnia będą jeździć solówki z łączną częstotliwością 10 minut? Bo chyba puścicie składów na 18.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#216 Post autor: KZKGaPowicz » 22 lut 2014, 10:01

kolejorz. pisze:
elot360 pisze:Jaki jest problem żeby 18 jechała tak jak jechała przed marcem tyle że z różnicą że zamiast na Chebzie będzie jechała na Zaborze? A co z osobami które dożyły emerytury i już nie mają siły na bieganie za tramwajami?
Problemu w tym nie ma żadnego ale rozchodzi się o to aby 18 była ukierunkowana na Zabrze/Gliwice. Moim zdaniem kursy na samo Zaborze to za mało, lepiej żeby dojeżdżała do Zajezdni w Gliwicach a to wyklucza dojazd 18 na Stroszek, zbyt długa trasa. Ciągle piszesz o 18 na Stroszek a to wszystko bierzesz pod kątem Bytomia a pamiętaj że w dużej mierze ta linia istnieje bo jedzie na Rudę i to pod kątem Rudy trzeba zbudować nową atrakcyjną trasę a taką będzie kierunek na Zabrze. Dojazd do dwóch centrów miast (Zabrze i Bytom) a co mieszkańcom Zaborza i Rudy po połączeniu na Stroszek.
kolejorz. ma zupełną rację. "18" będzie miała sens, gdy będzie przejeżdżała przez Plac Wolności w Zabrzu, a skierowanie tylko do Zaborza to uśmiercenie tej linii.
Penny pisze:
kolejorz. pisze:Jak dla mnie jedyny sensowny kierunek to zachodni dla 18 i żaden inny ;P Idealna trasa to Bytom Pl. Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia która od Rudy Południowej uzupełniałaby się z 1, a 4 można by było usunąć.
Skoro likwidacja 4, to rozumiem, że na odcinku Zaborze - Gliwice Zajezdnia będą jeździć solówki z łączną częstotliwością 10 minut? Bo chyba puścicie składów na 18.
Zamiast "18" może być wydłużona "4" ;) Składów w Rudzie raczej nie będzie. Ponadto, czym my się martwimy jak mają ją skrócić na "ślepo" (nad czym ubolewam)? Możemy się spodziewać składów 111N (wtedy składy rzeczywiście będą) albo te nowe, częściowo niskopodłogowe tramwaje dwukierunkowe. Jak władze SL myślą, że zaoszczędzą na tym rozwiązaniu, to są w błędzie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#217 Post autor: kolejorz. » 22 lut 2014, 10:29

elot360 pisze:Wogule chyba T9 też krótka nie jest i wszystkim pasuje. Czemu T18 by nie wyszło?
Akurat trasa 9 taka długa zaś nie jest, o wiele dłuższa jest trasa takiej 19 a 18 Stroszek - Gliwice Zajezdnia byłaby jeszcze dłuższa od tej 19, licząc za pomocą google maps pi razy oko wyszłoby jakieś 27 km.
Penny pisze:Skoro likwidacja 4, to rozumiem, że na odcinku Zaborze - Gliwice Zajezdnia będą jeździć solówki z łączną częstotliwością 10 minut? Bo chyba puścicie składów na 18.
Może by tak 1 co 10 min na E1 a 18 co 20 min na solówkach? Lub pozostawienie 4 w okrojonej wersji jako wzmocnienie.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#218 Post autor: elot360 » 22 lut 2014, 14:09

Ja i tak trzymam stronę żeby chociażby więcej linii kursowało w tamtym kierunku żeby prawdopodobieństwo opóźnienia czy czegoś innego było mniejsze. Plany B, C i D.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#219 Post autor: kolejorz. » 22 lut 2014, 15:31

Jakie prawdopodobieństwo opóźnienia było mniejsze? O czym gadasz?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#220 Post autor: Penny » 22 lut 2014, 18:04

elot360 pisze:(...) żeby prawdopodobieństwo opóźnienia czy czegoś innego było mniejsze.
Na linię 18 to nie licz z uwagi na ukształtowanie terenu i jesienno-zimowe skłonności do opóźnień. Poza tym tą trasą jeżdżą dwa autobusy do Gliwic. Tramwaj powinien jeździć tam, gdzie nie ma autobusu, a nie "ścigać" się po tych samych trasach.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#221 Post autor: kolejorz. » 23 lut 2014, 09:15

Penny pisze:Tramwaj powinien jeździć tam, gdzie nie ma autobusu, a nie "ścigać" się po tych samych trasach.
Tramwaj ma zawsze ciężej ze względu na to że ogranicza go infrastruktura po której się porusza więc projektując sieć połączeń zawsze tramwaje powinny być priorytetem i główną osią komunikacyjną. No ale u nas to jest jakoś wszystko na odwrót.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#222 Post autor: Penny » 28 lut 2014, 07:15

kolejorz. pisze:
Penny pisze:Tramwaj powinien jeździć tam, gdzie nie ma autobusu, a nie "ścigać" się po tych samych trasach.
Tramwaj ma zawsze ciężej ze względu na to że ogranicza go infrastruktura po której się porusza więc projektując sieć połączeń zawsze tramwaje powinny być priorytetem i główną osią komunikacyjną. No ale u nas to jest jakoś wszystko na odwrót.
Oczywiście, masz rację. Jednak ja odnosiłem się konkretnie do omawianego przypadku i nie widzę sensu gonienia linii 18 z Zaborza do Gliwic Zajezdni solówkami.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#223 Post autor: KZKGaPowicz » 28 lut 2014, 11:31

Przecież przed rozpoczęciem modernizacji torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Zabrzańskiej, na linii 4 w przeważającej części były solówki (wiem, że nie jest to szczyt marzeń). Zawsze można zaprojektować ofertę przewozową w taki sposób:
1: XX:00 (E1), XX:15 (105Na), XX:30 (E1), XX:45 (105Na);
4/18: XX:07 (18 - 105Na), XX:22 (4 - E1), XX:37 (18 - 105Na), XX:52 (4 - E1).

Gdy dojdzie do zakończenia na ślepo w Rudzie "18", to i tak będą musiały jeździć składy 111N, nowe częściowo niskopodłogowe wagony lub Helmuty (mam nadzieję, że jednak do tego nie dojdzie i zmodernizują torowisko na ul. Piastowskiej).

Zakończenie linii 18 na Zaborzu ją wykończy. Sam wiem jak było z napełnieniem, gdy jeszcze "10" jeździła na Zaborze (2 - 3 osoby na cały skład, a w większości przypadków jechał pusty).
Przystanki autobusowe trzeba ograniczyć do minimum, aby ludzie zaczęli korzystać z tramwaju, który będzie bardziej dostępny niż autobus. Linię 6 bym pozostawił bez zmian (jako alternatywa w przypadku awarii), zmniejszyć liczbę przystanków 840; z 870 problemów nie będzie. Zawiesiłbym linię 234 (okrężna i w dodatku linia jednokierunkowa), a w zamian zwiększyłbym częstotliwość kursowania linii 89, której trasa w małej części jest zbieżna z przebiegiem torowiska tramwajowego.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2014, 23:23 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
yumoto
Posty: 21
Rejestracja: 07 sie 2013, 12:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Linia 18

#224 Post autor: yumoto » 07 mar 2014, 13:08

Linia "18" wróci na swoją stałą trasę najprawdopodobniej już na święta wielkanocne :spoko:
"25" Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy-Wojkowice Żychcice Pętla

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

Re: Linia 18

#225 Post autor: tramwajarze z19 » 07 mar 2014, 14:53

yumoto pisze:Linia "18" wróci na swoją stałą trasę najprawdopodobniej już na święta wielkanocne :spoko:
A nie raczej w połowę marca ?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#226 Post autor: elot360 » 07 mar 2014, 19:57

Nie
Gdzieś na necie były informacje, bodajże pewne, że T18 powróci na Wielkanoc.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#227 Post autor: kolejorz. » 07 mar 2014, 23:18

Było, rzecznik TŚ o tym wspominał.

W połowie marca nie byłoby najmniejszych szans żeby 18 zaczęła jeździć do Chebzia, chyba że zainstalowano by w 105 diesla ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#228 Post autor: KZKGaPowicz » 08 mar 2014, 11:47

Jak wróci na swoją stałą trasę, to nie na długo, bo skrócą ją do Ruda Dworzec PKP, gdy tylko powstanie trójkąt na Rudzie Południowej. Muszę jeszcze zadzwonić do TŚ potwierdzić te doniesienia z UM i radnego.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#229 Post autor: kolejorz. » 08 mar 2014, 12:32

To już jest zaklepana decyzja? Czy dopiero przymierzają się do takiej możliwości?

Jeżeli się na to zdecydują, to jest to poroniony pomysł ze względu na samą trasę 18 i brak dojazdu do Bytomia. Dodatkowo, po co robiono rozjazd na Bobrku? A przede wszystkim jest to poroniony pomysł ze względu że mijankę Dworzec PKP, która nie stwarza dogodnych warunków do wymijania się taboru dwukierunkowego, który musiałby tam przecież stać, a nie jedynie przystawać na przystanku, jak dotychczas. Ta mijanka jest tam na środku jezdni! Chyba że, tramwaje byłyby odstawiane bliżej zakrętu i stałyby jeden za drugim, jakby na tym samym torze, a tramwaj zza omijałby ten pierwszy przez mijankę. No ale to nawet nie chce mi się rozważać takich opcji, bo to jest totalnie GŁUPI pomysł. Mogło być super dzięki łącznikowi na Południowej, to zrobią KUPĘ.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kolejorz., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#230 Post autor: KZKGaPowicz » 08 mar 2014, 12:49

kolejorz. pisze:To już jest zaklepana decyzja? Czy dopiero przymierzają się do takiej możliwości?

Jeżeli się na to zdecydują, to jest to poroniony pomysł ze względu na samą trasę 18 i brak dojazdu do Bytomia. Dodatkowo, po co robiono rozjazd na Bobrku? A przede wszystkim jest to poroniony pomysł ze względu że mijankę Dworzec PKP, która nie stwarza dogodnych warunków do wymijania się taboru dwukierunkowego, który musiałby tam przecież stać, a nie jedynie przystawać na przystanku, jak dotychczas. Ta mijanka jest tam na środku jezdni! Chyba że, tramwaje byłyby odstawiane bliżej zakrętu i stałyby jeden za drugim, jakby na tym samym torze, a tramwaj zza omijałby ten pierwszy przez mijankę. No ale to nawet nie chce mi się rozważać takich opcji, bo to jest totalnie GŁUPI pomysł. Mogło być super dzięki łącznikowi na Południowej, to zrobią KUPĘ.
Jeśli chodzi o TŚ, to jeszcze nic nie wiem. Ruda Śląska ponoć postawiła taki warunek budowy trójkąta.

Oczywiście, że to głupi pomysł. Widzę, że trzeba postraszyć utratą dotacji UE, gdyż nie będzie wcale pracy przewozowej na rozjeździe na Bobrku od strony Rudy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#231 Post autor: adam86 » 08 mar 2014, 16:20

KZKGaPowicz pisze:Jak wróci na swoją stałą trasę, to nie na długo, bo skrócą ją do Ruda Dworzec PKP, gdy tylko powstanie trójkąt na Rudzie Południowej. Muszę jeszcze zadzwonić do TŚ potwierdzić te doniesienia z UM i radnego.
Przecież żaden trójkąt póki co nie powstanie.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#232 Post autor: KZKGaPowicz » 02 maja 2014, 12:03

23.04.2014 r. Pełnomocnik ds. Komunikacji, Pan Andrzej Nowak zaprosił mnie na spotkanie do UM w celu omówienia sytuacji komunikacji miejskiej w naszym mieście. Ja przedstawiłem problematykę funkcjonowania linii autobusowej nr 147 oraz problemu ul. Piastowskiej. Pomysł częściowej zmiany organizacji ruchu drogowego na jednokierunkowy na ul. Piastowskiej na odcinku od ul. Matejki do ul. Orzegowskiej się spodobał. Jest jeden problem, chodzi o długie zestawy pojazdów (TIRy), które mogą mieć problemy ze skrętem, ale myślę, że jakoś da się to załatwić. Pani Prezydent, Grażynie Dziedzic też ten pomysł się spodobał, kiedy byłem u niej na spotkaniu w ubiegłym roku. Tam dalej też jest wąsko, ale kierowca jest w stanie szybciej zareagować na "spotkanie" z tramwajem, gdyż widać go już z daleka. Można też pokombinować z drugim torem, bo ten odcinek jest krótszy, a więc i tańszy.

Pan Nowak stwierdził, że linia 18 to najszybsze połączenie Rudy z Bytomiem. Stwierdził, że najlepiej jest zlikwidować, a on jest przeciwnikiem likwidacji, chociaż ze względu na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, to rozwiązanie na ul. Piastowskiej to przysłowiowa kicha.
Załączniki
Nowa organizacja ruchu drogowego na ul. Piastowskiej w Rudzie 1.png
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

yoshi
Posty: 1
Rejestracja: 12 maja 2014, 13:50
Lokalizacja: Ruda Śląska

#233 Post autor: yoshi » 12 maja 2014, 14:00

Jako, że to mój pierwszy post serdecznie witam na forum.

Czy są jakieś nowe informacje na temat tej sprawy? Remont niby się zakończył, a nadal brak jakichkolwiek działań dotyczących T18 (T10). Niestety jej obecna trasa tylko będzie ją zabijać i czuję, że niedługo usłyszymy o kolejnych planach jej likwidacji (z powodu małego obciążenia). Jej powrót na Chebzie oczywiście nie ma sensu, bo na trasie Ruda Południowa - Chebzie jest już T1, 840/870. Z północnych części dzielnicy można natomiast dojechać na Chebzie 147 (lub ewentualnie się przesiąść na Południowej).

Myślę, że połączenie z centrum Zabrza będzie znacznie bardziej popularne niż przejazd na Chebzie.

Moim zdaniem najlepszą propozycją jest wydłużenie trasy z obu stron - Bytom Pl. Sikorskiego (z jednoczesną likwidacją pokrywającego T30) oraz Gliwice Zajezdnia (z jednoczesnym ograniczeniem T4), ograniczenie tylko do Zaborza nie ma sensu. Tabor dwukierunkowy (najlepiej oczywiście by było zbudować ten trójkąt na Południowej, ale to chyba marzenia). Dodatkowo ograniczyć linię 234. 6 zostawić tak, jak jest.

Oczywiście dobrze skoordynować T1 - T4 - T5 - T18.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#234 Post autor: KZKGaPowicz » 12 maja 2014, 19:11

yoshi pisze:Jako, że to mój pierwszy post serdecznie witam na forum.
Witam w imieniu Administracji, Moderatorów i pozostałych Użytkowników naszego Forum FTŚ. :) Zapraszamy do współpracy.
yoshi pisze:Czy są jakieś nowe informacje na temat tej sprawy? Remont niby się zakończył, a nadal brak jakichkolwiek działań dotyczących T18 (T10). Niestety jej obecna trasa tylko będzie ją zabijać i czuję, że niedługo usłyszymy o kolejnych planach jej likwidacji (z powodu małego obciążenia). Jej powrót na Chebzie oczywiście nie ma sensu, bo na trasie Ruda Południowa - Chebzie jest już T1, 840/870. Z północnych części dzielnicy można natomiast dojechać na Chebzie 147 (lub ewentualnie się przesiąść na Południowej).

Myślę, że połączenie z centrum Zabrza będzie znacznie bardziej popularne niż przejazd na Chebzie.
Jeżeli TŚ otworzyły zmodernizowany odcinek torowiska w trybie dopuszczenia technicznego, to istnieje jeszcze szansa na budowę trójkąta torowego na Rudzie Południowej, ale jeżeli odebrali w trybie odbioru końcowego, to musi poczekać 5 lat (bodajże 5 lat od daty rozliczenia bieżącego projektu).
yoshi pisze:Moim zdaniem najlepszą propozycją jest wydłużenie trasy z obu stron - Bytom Pl. Sikorskiego (z jednoczesną likwidacją pokrywającego T30) oraz Gliwice Zajezdnia (z jednoczesnym ograniczeniem T4), ograniczenie tylko do Zaborza nie ma sensu. Tabor dwukierunkowy (najlepiej oczywiście by było zbudować ten trójkąt na Południowej, ale to chyba marzenia). Dodatkowo ograniczyć linię 234. 6 zostawić tak, jak jest.

Oczywiście dobrze skoordynować T1 - T4 - T5 - T18.
Ja też tak uważam. :)

Na chwilę obecną trzeba poczekać aż zakończy się przebudowa układu torowego na Zamłyniu w Bytomiu lub jeszcze dodatkowo modernizacja torowiska na przejeździe przez ul. Miarki i wbudowanego w jezdnię ul. Jagiellońskiej, również w Bytomiu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#235 Post autor: Boguś » 12 maja 2014, 21:54

yoshi pisze:Moim zdaniem najlepszą propozycją jest wydłużenie trasy z obu stron - Bytom Pl. Sikorskiego (z jednoczesną likwidacją pokrywającego T30) oraz Gliwice Zajezdnia (z jednoczesnym ograniczeniem T4), ograniczenie tylko do Zaborza nie ma sensu.
Właściwie to jest jedyna możliwość. Idealną końcówką dla 18 byłoby Centrum Zabrza pod warunkiem, że ktoś pomyśli o budowie pętli.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#236 Post autor: KZKGaPowicz » 13 maja 2014, 11:52

Boguś pisze:
yoshi pisze:Moim zdaniem najlepszą propozycją jest wydłużenie trasy z obu stron - Bytom Pl. Sikorskiego (z jednoczesną likwidacją pokrywającego T30) oraz Gliwice Zajezdnia (z jednoczesnym ograniczeniem T4), ograniczenie tylko do Zaborza nie ma sensu.
Właściwie to jest jedyna możliwość. Idealną końcówką dla 18 byłoby Centrum Zabrza pod warunkiem, że ktoś pomyśli o budowie pętli.
Jeśli obecna Pani Prezydent zostanie wybrana na kolejną kadencję, to nie powinno być problemów z jej budową.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#237 Post autor: kolejorz. » 13 maja 2014, 19:24

W którym miejscu miałaby się znajdować pętla w centrum Zabrza? Nie lepiej już połączyć 4 z 18 i żeby taka linia jeździła na trasie Gliwice Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego?

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#238 Post autor: polaque » 13 maja 2014, 22:51

kolejorz. pisze:W którym miejscu miałaby się znajdować pętla w centrum Zabrza? Nie lepiej już połączyć 4 z 18 i żeby taka linia jeździła na trasie Gliwice Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego?
Ale czy to będzie opłacalne w takiej długiej formie?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#239 Post autor: KZKGaPowicz » 14 maja 2014, 12:02

polaque pisze:
kolejorz. pisze:W którym miejscu miałaby się znajdować pętla w centrum Zabrza? Nie lepiej już połączyć 4 z 18 i żeby taka linia jeździła na trasie Gliwice Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego?
Ale czy to będzie opłacalne w takiej długiej formie?
Pętlę można zbudować przy dworcu, tylko ruch tramwajów mógłby być odwrotny niż kiedyś.
Do Placu Sikorskiego jeszcze tak. Na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Gliwice Zajezdnia może kursować wzmocniona 18 z zawieszeniem lub pocięciem 4 lub wzmocnić 4, a 18 zawiesić.

Edycja, dnia 18.05.2014:
Na linię 18 w weekendy wyjeżdżać będzie wagon #338 po przywróceniu jej na stałą trasę w ramach akcji "Żyj bez nudy, jedź tramwajem do Rudy!".

Edycja, dnia 20.05.2014:
Przyszło pismo z TŚ S.A. do UM Ruda Śląska.

Edycja, dnia 21.08.2014:
Byłem wczoraj u Pełnomocnika ds. Transportu Zbiorowego, Pana Andrzeja Nowaka. Rozmawiałem z nim nt. przygotowania dokumentacji projektowej remontu (przebudowy) ul. Piastowskiej z torowiskiem tramwajowym, jednocześnie zaznaczyłem, że miasto powinno zająć się częścią drogową, a po przekazaniu jej aportem do TŚ, to wtedy TŚ zajmie się częścią tramwajową. Odniosłem wczoraj wrażenie, że ten pan zmienił swoje nastawienie do linii 18 z pozytywnego na negatywny, a wynika to z jego stwierdzenia: "To, co kiedyś było potrzebne (albo dobre), wcale nie musi być dzisiaj potrzebne (dobre)"; dokładnie nie pamiętam, ale coś w tym stylu. Oczywiście nastawienie na przygotowanie dokumentacji jest typu "po co, nie chce nam się" (takie mam odczucia). Oni stawiają na linię 9 jako linię strategiczną (i dobrze), tylko gdy pytają o remont tejże linii, to KZK GOP i TŚ nie za bardzo chcą im odpowiedzieć.

Zastanawiam się, co mam dalej robić, bo jak widzę takie nastawienie, to coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że obecnej władzy Rudy Śląskiej należy podziękować za te 4 lata. Macie jakiś pomysł, kto mógłby mieć wpływ na TŚ, aby zechciały się zająć liniami 9 i 18? Ja myślę o D. Kostempskim, tylko jak to nie jego miasto, to wątpię w jego chęci do pomocy naszemu miastu.
Załączniki
Promocja SL przez Tramwaje Śląskie S.A.pdf
(193.62 KiB) Pobrany 214 razy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#240 Post autor: Boguś » 21 sie 2014, 22:28

KZKGaPowicz pisze:Zastanawiam się, co mam dalej robić, bo jak widzę takie nastawienie, to coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że obecnej władzy Rudy Śląskiej należy podziękować za te 4 lata.
Nie mam pojęcia. A w Rudzie Śląskiej jest jakaś poważna alternatywa dla obecnych władz? Niedługo wybory samorządowe.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#241 Post autor: KZKGaPowicz » 21 sie 2014, 22:41

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Zastanawiam się, co mam dalej robić, bo jak widzę takie nastawienie, to coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że obecnej władzy Rudy Śląskiej należy podziękować za te 4 lata.
Nie mam pojęcia. A w Rudzie Śląskiej jest jakaś poważna alternatywa dla obecnych władz? Niedługo wybory samorządowe.
Jak przyjdzie A. Stania, to obawiam się, że dojdzie do likwidacji, bo on ma siłę przebicia. Teraz jest w opozycji, więc broni tych tramwajów, ale jak dojdzie do władzy, to będzie to samo, co wcześniej mówił, jestem tego pewien. Alternatywy raczej zbytnio nie ma. :(
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

misza
Posty: 114
Rejestracja: 05 lis 2009, 23:32
Lokalizacja: Ruda1

#242 Post autor: misza » 22 sie 2014, 10:07

Wielkimi krokami zbliża się zamknięcie mostu na Bytomce. Podobno po Poniatowskiego i Tunkla ten jest następny.
Z analizy BIP R-SL wynika, że torowisko ma być odbudowane na długości mostu.
Na czas budowy ma być tylko kładka dla pieszych. Zamawiający liczy się z tym, że most będzie trzeba budować całkowicie od podstaw. A to może potrwać.
Ciekawe, czy będą kombinacje typu 18A, 18B, czy długo tramwaju w Rudzie nie zobaczymy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#243 Post autor: KZKGaPowicz » 22 sie 2014, 10:59

misza pisze:Wielkimi krokami zbliża się zamknięcie mostu na Bytomce. Podobno po Poniatowskiego i Tunkla ten jest następny.
Z analizy BIP R-SL wynika, że torowisko ma być odbudowane na długości mostu.
Na czas budowy ma być tylko kładka dla pieszych. Zamawiający liczy się z tym, że most będzie trzeba budować całkowicie od podstaw. A to może potrwać.
Ciekawe, czy będą kombinacje typu 18A, 18B czy długo tramwaju w Rudzie nie zobaczymy.
Zapewne będzie podzielenie linii na 2 części. Tutaj mnie zastanawia to wypieranie się odpowiedzialności za torowisko; miasto samo sobie przeczy, że niby TŚ są odpowiedzialne za torowiska, a akurat w tym przypadku miasto odbuduje całość. Skoro sądzą, że to jest część TŚ, to dlaczego nie postawią osobnego mostu dla drogi, a TŚ osobno dla tramwaju? Odpowiedź jest prosta, mogą remontować torowiska, tylko wolą się wyprzeć i uprawiać propagandę, jakie to TŚ są złe. Na Poniatowskiego, to budowa nowego mostu się przedłuży, bo miasto wypowiedziało umowę.

Edycja, dnia 14.10.2014:
Na skrzyżowaniu ulic Brańskiego, Magazynowej i Wolności ma powstać rondo. Oczywiście zapytałem pana z Wydziału Dróg i Mostów, jak to będzie wyglądało z tramwajem, ale odpowiedział mi mniej więcej tak: "Na razie będzie ogłoszony przetarg na dokumentację projektową, a projektant będzie decydował. Nie jest tajemnicą, że nasze miasto najchętniej tramwajów by się pozbyło, a raczej 18..." Jeden z radnych obecnych na spotkaniu z mieszkańcami powiedział, że to nowe osiedle (Osiedle Platany) przy ul. Wolności, na wysokości przedszkola powstało ze względu na planowaną likwidację 18, a teraz deweloper chce Rudę Śląską pozwać, że tramwaj będzie przeszkadzał. Ja pytam zatem, skoro tramwaju by nie było, to i tak pozostanie tam ruch samochodowy, w tym ciężki. Szkoda gadać. 105N #338 może potwierdzić, gdyż też był obecny na spotkaniu. Gdyby ktoś był zainteresowany tematem, to zapraszam w dniu 3 listopada o godz. 18:00 do Młodzieżowego Domu Kultury przy ul. Janasa 28 w dzielnicy Ruda.

Edycja, dnia 26.10.2014:
Przyszła odpowiedź w sprawie interpelacji dot. dokumentacji projektowej ul. Piastowskiej.

Edycja, dnia 13.11.2014:
Dziś odbyło się posiedzenie Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w UM Ruda Śląska. Odczucia - negatywne. Otóż szanowna Komisja (część z jej przedstawicieli, głównie z Wydziału Dróg i Mostów) stwierdziła, iż nie można prowadzić ruchu drogowego po torze tramwajowym; jako przykład podałem ul. Gliwicką na Załężu, ale pani przewodnicząca stwierdziła, iż tam mieszka jej córka i jest miejsce dla pasa drogowego osobno, za wyjątkiem pewnych odcinków. Druga osoba z tego samego wydziału stwierdziła, iż nie ma sensu inwestować w tę linię, ponieważ korzysta z niej zbyt mało pasażerów. Jedyna pozytywna informacja to taka, że jeśli TŚ przedstawią w UM harmonogram prac, w którym będzie zawarta linia 18, to wtedy mogą się zastanowić; mało tego, przewodnicząca - naczelnik Wydziału Dróg i Mostów stwierdziła, iż przekazanie aportem dokumentacji nie jest zgodne z prawem (mam tutaj wątpliwości, ponieważ akcjonariusz spółki może za zgodą organów stanowiących [RM i zarząd spółki] takie działanie podjąć). Ponadto stwierdzono, iż Ruda Śląska musiałaby przygotować kompleksową dokumentację projektową, a nie mają gwarancji, że taka modernizacja zostanie przez TŚ przeprowadzona. Z tym akurat się zgadzam, chociaż nie do końca, ponieważ TŚ przygotowują dokumentację projektową dot. torowiska. Odnośnie trójkąta torowego na Rudzie Południowej, to jeden z przedstawicieli komisji zapytał mnie, dlaczego w trakcie modernizacji torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej nie podjęto działań w sprawie jego budowy? Odpowiedziałem, że rozmawiałem z przedstawicielami TŚ w tejże sprawie i przekazali mi informację, iż przebudowa jest dokonywana na podstawie przekazanych przez miasta dokumentacje projektowe, a w naszym przypadku takiej nie było. Oczywiście takiej odpowiedzi nie przyjęto jako argument.
Więcej szczegółów podam w najbliższą niedzielę na zebraniu KMTM w świetlicy ZUR.

Wypowiedzcie się na ten temat, ponieważ nie wiem, czy jest sens dalej walczyć? Może jeszcze spróbuję z przedstawicielami TŚ się spotkać, aby móc im przekazać informacje, które umożliwią przygotowanie tego, co trzeba, by móc się dogadać z SL.

Co do remontu mostu nad rzeką Bytomką, to planuje się przeprowadzenie go w okolicach połowy przyszłego roku.
Załączniki
Odpowiedź UM Ruda Śląska.png
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#244 Post autor: DW » 13 lis 2014, 17:09

KZKGaPowicz pisze:Otóż szanowna Komisja (część z jej przedstawicieli, głównie z Wydziału Dróg i Mostów) stwierdziła, iż nie można prowadzić ruchu drogowego po torze tramwajowym; jako przykład podałem ul. Gliwicką na Załężu, ale pani przewodnicząca stwierdziła, iż tam mieszka jej córka i jest miejsce dla pasa drogowego osobno, za wyjątkiem pewnych odcinków.
Ruch drogowy może być prowadzony po torze tramwajowym, co widać m. in. po ostatnio zmodernizowanych trasach.
W przypadku 18-stki chodzi pewnie o to, że ruch drogowy nie może się odbywać po torowisku, po którym tramwaje jeżdżą w przeciwnym kierunku. Przejrzałem sobie całą trasę 18-stki na StreetView i z niedowierzaniem odkryłem, że na mijance przy Dworcu PKP oraz pod wiaduktem kolejowym tramwaje do Chebzia jadą dosłownie "pod prąd" po pasie drogowym w stronę Bytomia. Przed wiaduktem zauważyłem jedynie sygnalizator z czerwonym świetłem. Kiedy się ono zaświeca?
Jadąc dalej w stronę Bytomia jest podobnie. Gdy tramwaj jedzie z naprzeciwka, trzeba uciekać na przeciwny pas. I jest tak aż za przystanek Ruda Osiedle Stare. Najlepsze jest to, że zarówno w pobliżu mijanki przy Dworcu. jak i na odcinku od wiaduktu do Osiedla Starego nie ma niemal żadnego oznakowania informującego o tramwaju, który może się pojawić z naprzeciwka.

Moim zdaniem na całym odcinku od wiaduktu do wspomnianego wyżej przystanku na drodze powinien obowiązywać ruch jednokierunkowy. Podobnie powinno być też przy mijance.
Na pozostałych odcinkach torowisko przylega do zawężonego pasa drogowego, co również powoduje ryzyko kolizji.
Na całej trasie od Rudy Południowej do Bobrka potrzebna jest natychmiastowa przebudowa torowiska i przystanków lub chociaż zmiana organizacji ruchu drogowego, gdyż rozwiązania tam zastosowane przypominają te sprzed kilkudziesięciu lat, gdy ruch samochodowy był znikomy.

Ciężko jest mi natomiast ocenić, co byłoby w tym wypadku najlepszym rozwiązaniem, gdyż nie wiem, jakie tam są potrzeby transportowe (skąd, dokąd i ile osób tamtędy podróżuje).
Na wprowadzenie ruchu jednokierunkowego pewnie nikt nie pozwoli, bo zapewne są to jedne z ważniejszych dróg. Natomiast na remont przynajmniej newralgicznych odcinków trasy pewnie nie znajdą się fundusze, a należałoby przede wszystkim:
- oddzielić torowisko od jezdni na ulicy Piastowskiej od skrzyżowania z ulicą Potokową do skrzyżowania z ulicą Konopnickiej, co wiązałoby się z przesunięciem chodników, latarni, wycinką drzew, poszerzeniem jezdni i w niektórych miejscach przesunięciem torowiska (czyt. budową nowego toru, przesuniętego względem starego),
- przesunąć tory na mijance Ruda Dworzec PKP, umożliwiając bezpieczny przejazd samochodom lub zamontować sygnalizację świetlną,
- pod wiaduktem kolejowym zastosować nową sygnalizację świetlną (pojedynczego czerwonego światła kierowcy często nie zauważają) lub dobudować drugi tor,
- zastosować przejrzyste oznakowanie,
- wybudować perony na przystankach w stronę Chebzia lub chociaż poprawić oznakowanie.
Gdyby odpowiednio oddzielić tor od jezdni, nie byłoby konieczności dobudowy drugiego toru (za wyjątkiem drogi pod wiaduktem kolejowym, gdzie byłoby to najlepsze rozwiązanie).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#245 Post autor: luki » 13 lis 2014, 19:49

DW pisze:Przejrzałem sobie całą trasę 18-stki na StreetView i z niedowierzaniem odkryłem, że na mijance przy Dworcu PKP oraz pod wiaduktem kolejowym tramwaje do Chebzia jadą dosłownie "pod prąd" po pasie drogowym w stronę Bytomia. Przed wiaduktem zauważyłem jedynie sygnalizator z czerwonym świetłem. Kiedy się ono zaświeca?
Sygnalizator zapala się, jak tramwaj jedzie w stronę mijanki. Włącza się go przed wiaduktem, kontaktem sygnalizacji wzbudzanej.
Co do reszty, masz rację, jadąc już parę razy 10-tką zauważyłem, że kierowcy jadący na "czołowe" z tramwajem, mają dylemat, czy jechać na tramwaj czy na jadące równo z tramwajem pojazdy. Zważywszy na kulturę drogową co niektórych, chyba lepsze jest jechać na tramwaj...
Na mijance jest również nie różowo. Trzeba dosłownie ryć się samemu, bo mało kto, widząc tramwaj i kierunkowskaz, zechce się zatrzymać. Na koniec zostają trzy przystanki tramwajowe w kierunku Rudy Południowej, gdzie pasażerowie muszą się przedrzeć przez dwa pasy ruchu w różnych kierunkach, by dojść do wagonu, nie mówiąc już o próbie otwarcia drzwi, jak nikogo nie ma, bo nie wysadzisz ludzi prosto pod samochody.
Niestety patrząc po tym, co napisał kol. KZKGaPowicz, a także patrząc na to, jakie potoki są na linii (obecna 10-tka to nieporozumienie, dwa wagony wożą powietrze), to niestety linia 18 (10) jest linią, która może być w najbliższych latach do likwidacji.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#246 Post autor: elot360 » 13 lis 2014, 20:23

Można popatrzeć jeszcze w przeszłość. Na jakich odcinkach 18 miała największy % potrzeby pasażerów. Moim zdaniem luksus w postaci jazdy z Szombierek bez przesiadki na Stroszek powinien zostać, a linia 30 niestety tego nie zapewnia. Można pomyśleć o argumentację w tą stronę. Znając powierzchownie, tzw. wszystko, to na remont drogi lub zmianę organizacji ruchu nikt się nie zgodzi, bo coś albo jeszcze coś wymyślą...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#247 Post autor: Boguś » 13 lis 2014, 22:06

Po tym, co napisał KZKGaPowicz stwierdzam, że Ruda Śląska dąży do likwidacji linii 18. :(

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#248 Post autor: elot360 » 13 lis 2014, 22:38

Boguś pisze:Po tym do napisał KZKGaPowicz stwierdzam, że Ruda Śląska dąży do likwidacji linii 18. :(
Oby nie tzw. sukcesywnie.
KZKGaPowicz, w Tobie cała nadzieja...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#249 Post autor: DW » 13 lis 2014, 23:20

luki pisze:Na koniec zostają trzy przystanki tramwajowe w kierunku Rudy Południowej, gdzie pasażerowie muszą się przedrzeć przez dwa pasy ruchu w różnych kierunkach, by dojść do wagonu, nie mówiąc już o próbie otwarcia drzwi, jak nikogo nie ma, bo nie wysadzisz ludzi prosto pod samochody.
Na linii 26 na Niwce kierowcy nawet stosują się do tego, że gdy tramwaj podjeżdża na przystanek, to zatrzymują się, ale tam zazwyczaj też ktoś wsiada.
Jednak mimo wszystko, rzeczywiście jest to rozwiązanie bardzo niebezpieczne.
luki pisze:Niestety patrząc po tym co napisał kol. KZKGaPowicz, a także patrząc na to jakie potoki są na linii (obecna 10-tka to nieporozumienie, dwa wagony wożą powietrze), to niestety linia 18 (10) jest linią która może być w najbliższych latach do likwidacji.
Obecnie potoki są pewnie jeszcze mniejsze z uwagi na brak bezpośredniego połączenia z Bytomiem. Choć pewnie sytuację poprawiłoby przede wszystkim wycięcie linii autobusowych dublujących tramwaj. Tylko z drugiej strony, jak osoby starsze, rodzice z dziećmi w wózkach czy tym bardziej niepełnosprawni mają korzystać z wysokopodłogowego tramwaju, do którego wsiada się z jezdni?

Władze miasta muszą sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki środek transportu chcą rozwijać lub chociaż utrzymać? Muszą też przy tym pamiętać, że likwidacja tramwaju również niesie ze sobą niemałe koszty.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#250 Post autor: adam86 » 13 lis 2014, 23:52

DW pisze:
luki pisze:Na koniec zostają trzy przystanki tramwajowe w kierunku Rudy Południowej, gdzie pasażerowie muszą się przedrzeć przez dwa pasy ruchu w różnych kierunkach, by dojść do wagonu, nie mówiąc już o próbie otwarcia drzwi, jak nikogo nie ma, bo nie wysadzisz ludzi prosto pod samochody.
Na linii 26 na Niwce kierowcy nawet stosują się do tego, że gdy tramwaj podjeżdża na przystanek, to zatrzymują się, ale tam zazwyczaj też ktoś wsiada.
Jednak mimo wszystko, rzeczywiście jest to rozwiązanie bardzo niebezpieczne.
luki pisze:Niestety patrząc po tym co napisał kol. KZKGaPowicz, a także patrząc na to jakie potoki są na linii (obecna 10-tka to nieporozumienie, dwa wagony wożą powietrze), to niestety linia 18 (10) jest linią która może być w najbliższych latach do likwidacji.
Obecnie potoki są pewnie jeszcze mniejsze z uwagi na brak bezpośredniego połączenia z Bytomiem. Choć pewnie sytuację poprawiłoby przede wszystkim wycięcie linii autobusowych dublujących tramwaj. Tylko z drugiej strony, jak osoby starsze, rodzice z dziećmi w wózkach czy tym bardziej niepełnosprawni mają korzystać z wysokopodłogowego tramwaju, do którego wsiada się z jezdni?

Władze miasta muszą sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki środek transportu chcą rozwijać lub chociaż utrzymać? Muszą też przy tym pamiętać, że likwidacja tramwaju również niesie ze sobą niemałe koszty.
Tylko co tam chcesz niby wyciąć? W zasadzie to kilka kursów na 39 tylko. Prawda jest po prostu taka, że linia 18 nie ma sensu w obecnej chwili i albo podejmie się kroki majace na celu przedłużenie jej na południe do Wirku, albo należy ją zlikwidować.
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości