Przyszłość linii 18
W Rudzie Śląskiej widocznie czekają aż ktoś im zasponsoruje nowoczesną linię tramwajową. Zresztą, chyba nie do końca wiedzą po prostu, jakie zalety ma współczesny tramwaj, bo póki co, na terenie tego miasta funkcjonują linie w większości jednotorowe w pruskim układzie z przełomu XIX i XX wieku.
Nota bene funkcjonuje taki układ tras do dzisiaj, praktycznie na całym Górnym Śląsku. Żadnego progresu po wojnie wielkiego nie było, a jest wręcz przeciwnie od dziesiątek lat.
Nota bene funkcjonuje taki układ tras do dzisiaj, praktycznie na całym Górnym Śląsku. Żadnego progresu po wojnie wielkiego nie było, a jest wręcz przeciwnie od dziesiątek lat.
*SDIP (U.N.O.)
Witam. Na takie pismo odbiorca musi odpowiedzieć czy to jest tylko dobra wola odbiorcy?KZKGaPowicz pisze:Dokładnie 29.12.2014 r. oraz 16.01.2015 r., czyli dokładnie 2 tygodnie temu, wystosowałem pisma, których treść zamieściłem w tym temacie; w dalszym ciągu czekam na odpowiedź. Jeszcze jedyną szansą na uratowanie tego połączenia byłoby natychmiastowe podjęcie modernizacji i przebudowy. Można napisać wspólny projekt z miastem. Na chwilę obecną możliwe byłoby zawieszenie kursowania na odcinku Ruda Dworzec PKP (ewentualnie Ruda Osiedle Stare) - Borek Osiedle Pod Brzozami do czasu zakończenia remontu lub przebudowy torowiska.R_G pisze:Aż dziw człowieka bierze, że KZKGaPowicz pisząc z przedstawicielami miasta, powoływał się na ich zainteresowanie i chęć działania, a teraz wychodzi szydło z worka. Podzielam zdanie, że ten most to tylko pretekst do wykończenia kolejnej linii. Trzeba by po prostu zwiększyć częstotliwość kursowania oraz zmienić schemat kursowania. Tramwaje nie mogą kursować w stadach.
Aż wstyd się przyznać, że mieszka się w takim mieście.
Edycja, godz. 12:43:
Wysłałem pismo, treść poniżej. Piszcie też, taka prośba z Facebooka.
Witam!
Nawiązując do artykułów dotyczących likwidacji linii tramwajowej nr 18, oznajmiam, iż protestuję; całkowicie nie zgadzam się z tymże planem. Linia tramwajowa nr 18 obsługuje dwa miasta: Bytom i Rudę Śląską. Jest to najszybsze połączenie naszego miasta z Bytomiem. W najbliższym czasie, tj. w drugiej połowie bieżącego roku planowany jest remont mostu nad rzeką Bytomką w ciągu ul. Piastowskiej. Drugi, krótki most znajduje się tuż przy przystanku Rudzka Kuźnica. Nie rozumiem decyzji o całkowitej likwidacji linii tramwajowej. Tramwaje Śląskie S.A. proponują zabezpieczenie mostu do czasu remontu na własny koszt, co może przynieść korzyści dla obu stron. Miasto Ruda Śląska nie musiałoby ponosić kosztów zabezpieczenia tego obiektu, a Tramwaje Śląskie S.A. mogłyby w dalszym ciągu prowadzić przewozy. Przypominam, że Miasto Bytom nie jest zainteresowane dotowaniem kolejnej linii autobusowej, przy czym miałaby ona być dublowana przez tramwaje linii nr 30, co jest całkowicie niezrozumiałe i spowoduje pojawienie się nieuzasadnionych, dodatkowych kosztów. Jeżeli finansowanie linii autobusowej komunikacji zastępczej miałoby się odbywać na podobnych zasadach jak przy linii autobusowej nr 982, tzn. że Miasto Ruda Śląska finansuje funkcjonowanie linii na swoim terenie i obszarze drugiego miasta, to z całą pewnością można to nazwać niegospodarnością; jednak Pani cały czas deklaruje, że rządzi Rudą Śląską jak tradycyjna, śląska gospodyni, co pochwalam - jednak takie rozwiązanie jest nie do przyjęcia. Nie wiem, czy zdaje sobie Pani sprawę z tego, że likwidacja linii tramwajowej nr 18 może spowodować utratę unijnych środków, pozyskanych przez Tramwaje Śląskie S.A. na obecny projekt modernizacji; w przypadku ich utraty, pozostałe miasta ościenne jak: Bytom, Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Świętochłowice i Tychy z całą pewnością zwrócą się do Pani o wypłatę odszkodowania z tego tytułu. Praca przewozowa nie może zmniejszyć się przez 5 lat od dnia rozliczenia projektu. Dotyczy to odcinków: Ruda Południowa - Chebzie oraz rozjazdów tramwajowych w rejonie przystanku Bytom Bobrek Osiedle Pod Brzozami. Nie zamierzam kolejny raz przeżywać kilkukrotnie bardziej dotkliwego kryzysu finansowego Miasta Ruda Śląska niż w 2011 roku. Będzie to bolesny cios dla budżetu naszego Miasta; można nawet powiedzieć, że większy od kosztów remontu ul. Piastowskiej wraz z przygotowaniem dokumentacji technicznej. Tylko przy utrzymaniu ruchu tramwajowego będziemy mieli realną szansę na dofinansowanie takiego projektu.
Bardzo proszę Panią o zmianę decyzji. Jeżeli obawia się Pani o bezpieczeństwo pasażerów tramwaju linii nr 18, to proponuję do czasu zakończenia remontu mostu, zorganizować dwie wahadłowe linie tramwajowe, które miałyby być obsługiwane taborem dwukierunkowym, podobnie jak w przypadku linii nr 9a i 9b podczas likwidacji wiaduktu na ul. Katowickiej w Bykowinie. Nie rozumiem również, dlaczego cały most nie zostanie zamknięty do czasu remontu, przecież zły stan techniczny dotyczy całego mostu, a nie wyłącznie części tramwajowej. Chciałbym zaznaczyć, że KZK GOP i Tramwaje Śląskie S.A. negatywnie zaopiniowały Pani decyzję. W dniu 29.12.2014 r. wystosowałem do Tramwajów Śląskich S.A. pismo, które otrzymałem od jednego z radnych w sprawie posiedzenia Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, podczas którego miała zostać omówiona kwestia przekazania aportem do Spółki Tramwaje Śląskie S.A. dokumentacji projektowej remontu ul. Piastowskiej. W najbliższym czasie spodziewam się odpowiedzi na niniejsze pismo.
Kiedyś deklarowała Pani, że jest zainteresowana modernizacją linii tramwajowych nr 9 i 18, co nadal jest jeszcze możliwe. Po wstrzymaniu kursowania tramwajów linii nr 18, płyty betonowe torowiska na ul. Piastowskiej oraz na ul. Wolności będą się zapadały, co spowoduje pozorne wybrzuszenie się szyn, które będzie zagrażało bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Sam autobus komunikacji zastępczej w takiej sytuacji również będzie musiał omijać jeszcze bardziej uszkodzone torowisko niż teraz, co w konsekwencji spowoduje poruszanie się autobusu po części jezdni w kierunku przeciwnym.
Gdyby Miasto Ruda Śląska zechciało wyremontować ul. Piastowską, to jest szansa na wspólny projekt naszego miasta, PWIK Sp. z o.o. Ruda Śląska oraz Tramwajów Śląskich S.A. na gruntowną przebudowę tejże ulicy, w większości na koszt tramwajowej Spółki. Można na ten cel uzyskać dofinansowanie z dwóch instytucji: Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej). Ten drugi podmiot oferuje również niskooprocentowane pożyczki, których część może zostać umorzona, co również jest podnoszone jako argument przy projektach uchwał w sprawie termomodernizacji obiektów oświatowych.
W sprawie dalszego funkcjonowania linii tramwajowej nr 18 miały być przeprowadzone konsultacje społeczne, które nie odbyły się, a taka deklaracja z Pani ust padła w listopadzie 2013 r. podczas spotkania z mieszkańcami.
Rozważa się również uatrakcyjnienie tego połączenia poprzez dobudowę łuku na skrzyżowaniu ul. Wolności, 1 Maja i Zabrzańskiej w Rudzie Południowej, umożliwiającego zmianę trasy tejże linii w kierunku Zabrza lub nawet zajezdni Gliwice. W tym roku miałaby odbyć się akcja promocyjna zabytków w naszym mieście pn.: "Żyj bez nudy, jedź tramwajem do Rudy" w każdy weekend od maja do września przy współpracy Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta pod patronatem Miejskiego Konserwatora Zabytków za pomocą wagonów zabytkowych i historycznych.
Proszę o wyznaczenie terminu spotkania oraz pisemną odpowiedź (...)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Adresat pisma ma obowiązek odpowiedzieć w ustawowym terminie.cl103 pisze:Witam. Na takie pismo odbiorca musi odpowiedzieć czy to jest tylko dobra wola odbiorcy?KZKGaPowicz pisze:Dokładnie 29.12.2014 r. oraz 16.01.2015 r., czyli dokładnie 2 tygodnie temu, wystosowałem pisma, których treść zamieściłem w tym temacie; w dalszym ciągu czekam na odpowiedź. Jeszcze jedyną szansą na uratowanie tego połączenia byłoby natychmiastowe podjęcie modernizacji i przebudowy. Można napisać wspólny projekt z miastem. Na chwilę obecną możliwe byłoby zawieszenie kursowania na odcinku Ruda Dworzec PKP (ewentualnie Ruda Osiedle Stare) - Borek Osiedle Pod Brzozami do czasu zakończenia remontu lub przebudowy torowiska.R_G pisze:Aż dziw człowieka bierze, że KZKGaPowicz pisząc z przedstawicielami miasta, powoływał się na ich zainteresowanie i chęć działania, a teraz wychodzi szydło z worka. Podzielam zdanie, że ten most to tylko pretekst do wykończenia kolejnej linii. Trzeba by po prostu zwiększyć częstotliwość kursowania oraz zmienić schemat kursowania. Tramwaje nie mogą kursować w stadach.
Aż wstyd się przyznać, że mieszka się w takim mieście.
Edycja, godz. 12:43:
Wysłałem pismo, treść poniżej. Piszcie też, taka prośba z Facebooka.
Witam!
Nawiązując do artykułów dotyczących likwidacji linii tramwajowej nr 18, oznajmiam, iż protestuję; całkowicie nie zgadzam się z tymże planem. Linia tramwajowa nr 18 obsługuje dwa miasta: Bytom i Rudę Śląską. Jest to najszybsze połączenie naszego miasta z Bytomiem. W najbliższym czasie, tj. w drugiej połowie bieżącego roku planowany jest remont mostu nad rzeką Bytomką w ciągu ul. Piastowskiej. Drugi, krótki most znajduje się tuż przy przystanku Rudzka Kuźnica. Nie rozumiem decyzji o całkowitej likwidacji linii tramwajowej. Tramwaje Śląskie S.A. proponują zabezpieczenie mostu do czasu remontu na własny koszt, co może przynieść korzyści dla obu stron. Miasto Ruda Śląska nie musiałoby ponosić kosztów zabezpieczenia tego obiektu, a Tramwaje Śląskie S.A. mogłyby w dalszym ciągu prowadzić przewozy. Przypominam, że Miasto Bytom nie jest zainteresowane dotowaniem kolejnej linii autobusowej, przy czym miałaby ona być dublowana przez tramwaje linii nr 30, co jest całkowicie niezrozumiałe i spowoduje pojawienie się nieuzasadnionych, dodatkowych kosztów. Jeżeli finansowanie linii autobusowej komunikacji zastępczej miałoby się odbywać na podobnych zasadach jak przy linii autobusowej nr 982, tzn. że Miasto Ruda Śląska finansuje funkcjonowanie linii na swoim terenie i obszarze drugiego miasta, to z całą pewnością można to nazwać niegospodarnością; jednak Pani cały czas deklaruje, że rządzi Rudą Śląską jak tradycyjna, śląska gospodyni, co pochwalam - jednak takie rozwiązanie jest nie do przyjęcia. Nie wiem, czy zdaje sobie Pani sprawę z tego, że likwidacja linii tramwajowej nr 18 może spowodować utratę unijnych środków, pozyskanych przez Tramwaje Śląskie S.A. na obecny projekt modernizacji; w przypadku ich utraty, pozostałe miasta ościenne jak: Bytom, Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Świętochłowice i Tychy z całą pewnością zwrócą się do Pani o wypłatę odszkodowania z tego tytułu. Praca przewozowa nie może zmniejszyć się przez 5 lat od dnia rozliczenia projektu. Dotyczy to odcinków: Ruda Południowa - Chebzie oraz rozjazdów tramwajowych w rejonie przystanku Bytom Bobrek Osiedle Pod Brzozami. Nie zamierzam kolejny raz przeżywać kilkukrotnie bardziej dotkliwego kryzysu finansowego Miasta Ruda Śląska niż w 2011 roku. Będzie to bolesny cios dla budżetu naszego Miasta; można nawet powiedzieć, że większy od kosztów remontu ul. Piastowskiej wraz z przygotowaniem dokumentacji technicznej. Tylko przy utrzymaniu ruchu tramwajowego będziemy mieli realną szansę na dofinansowanie takiego projektu.
Bardzo proszę Panią o zmianę decyzji. Jeżeli obawia się Pani o bezpieczeństwo pasażerów tramwaju linii nr 18, to proponuję do czasu zakończenia remontu mostu, zorganizować dwie wahadłowe linie tramwajowe, które miałyby być obsługiwane taborem dwukierunkowym, podobnie jak w przypadku linii nr 9a i 9b podczas likwidacji wiaduktu na ul. Katowickiej w Bykowinie. Nie rozumiem również, dlaczego cały most nie zostanie zamknięty do czasu remontu, przecież zły stan techniczny dotyczy całego mostu, a nie wyłącznie części tramwajowej. Chciałbym zaznaczyć, że KZK GOP i Tramwaje Śląskie S.A. negatywnie zaopiniowały Pani decyzję. W dniu 29.12.2014 r. wystosowałem do Tramwajów Śląskich S.A. pismo, które otrzymałem od jednego z radnych w sprawie posiedzenia Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, podczas którego miała zostać omówiona kwestia przekazania aportem do Spółki Tramwaje Śląskie S.A. dokumentacji projektowej remontu ul. Piastowskiej. W najbliższym czasie spodziewam się odpowiedzi na niniejsze pismo.
Kiedyś deklarowała Pani, że jest zainteresowana modernizacją linii tramwajowych nr 9 i 18, co nadal jest jeszcze możliwe. Po wstrzymaniu kursowania tramwajów linii nr 18, płyty betonowe torowiska na ul. Piastowskiej oraz na ul. Wolności będą się zapadały, co spowoduje pozorne wybrzuszenie się szyn, które będzie zagrażało bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Sam autobus komunikacji zastępczej w takiej sytuacji również będzie musiał omijać jeszcze bardziej uszkodzone torowisko niż teraz, co w konsekwencji spowoduje poruszanie się autobusu po części jezdni w kierunku przeciwnym.
Gdyby Miasto Ruda Śląska zechciało wyremontować ul. Piastowską, to jest szansa na wspólny projekt naszego miasta, PWIK Sp. z o.o. Ruda Śląska oraz Tramwajów Śląskich S.A. na gruntowną przebudowę tejże ulicy, w większości na koszt tramwajowej Spółki. Można na ten cel uzyskać dofinansowanie z dwóch instytucji: Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej). Ten drugi podmiot oferuje również niskooprocentowane pożyczki, których część może zostać umorzona, co również jest podnoszone jako argument przy projektach uchwał w sprawie termomodernizacji obiektów oświatowych.
W sprawie dalszego funkcjonowania linii tramwajowej nr 18 miały być przeprowadzone konsultacje społeczne, które nie odbyły się, a taka deklaracja z Pani ust padła w listopadzie 2013 r. podczas spotkania z mieszkańcami.
Rozważa się również uatrakcyjnienie tego połączenia poprzez dobudowę łuku na skrzyżowaniu ul. Wolności, 1 Maja i Zabrzańskiej w Rudzie Południowej, umożliwiającego zmianę trasy tejże linii w kierunku Zabrza lub nawet zajezdni Gliwice. W tym roku miałaby odbyć się akcja promocyjna zabytków w naszym mieście pn.: "Żyj bez nudy, jedź tramwajem do Rudy" w każdy weekend od maja do września przy współpracy Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta pod patronatem Miejskiego Konserwatora Zabytków za pomocą wagonów zabytkowych i historycznych.
Proszę o wyznaczenie terminu spotkania oraz pisemną odpowiedź (...)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Pani prezydent Rudy Śląskiej wybrała już sobie darmową linię autobusową. Żenada, jednym słowem ciekawe, ile KZK zapłaci za zerwanie umowy z przewoznikiem na tej linii? Skoro ma to potrwać kilka miesięcy, to przez ten czas ani tramwaju, ani autobusu nie będzie.
LINK
LINK
Bez zawieszenia 18-stki już się chyba nie obejdzie, ale nie rozumiem idei linii 118.
Po pierwsze, na odcinku Bytom Plac Sikorskiego - Bobrek Osiedle Pod Brzozami tramwaj linii 18 ma być zastąpiony przez tramwaj linii 30. Po co zatem tramwaje linii 5 i 30 mają być jeszcze dublowane przez autobus?
Po drugie, na wyremontowanym z pieniędzy unijnych odcinku Ruda Południowa - Chebzie Pętla co 15 minut kursuje tramwaj linii 1. Dlaczego ma być on dublowany przez autobus?
W obu przypadkach można by tak dopasować rozkład, by umożliwić sprawne przesiadki. Jednak pewnie tylko po to, by nie było "afery" ze strony pasażerów, autobus będzie jeździł po tej samej trasie, co tramwaj i generował niepotrzebnie większe koszty.
Nie znam dokładnej organizacji ruchu autobusowego w tym rejonie, ale zauważyłem, że z Rudy na Chebzie można się już teraz dostać autobusem linii 147, jadącym krótszą trasą.
Po pierwsze, na odcinku Bytom Plac Sikorskiego - Bobrek Osiedle Pod Brzozami tramwaj linii 18 ma być zastąpiony przez tramwaj linii 30. Po co zatem tramwaje linii 5 i 30 mają być jeszcze dublowane przez autobus?
Po drugie, na wyremontowanym z pieniędzy unijnych odcinku Ruda Południowa - Chebzie Pętla co 15 minut kursuje tramwaj linii 1. Dlaczego ma być on dublowany przez autobus?
W obu przypadkach można by tak dopasować rozkład, by umożliwić sprawne przesiadki. Jednak pewnie tylko po to, by nie było "afery" ze strony pasażerów, autobus będzie jeździł po tej samej trasie, co tramwaj i generował niepotrzebnie większe koszty.
Nie znam dokładnej organizacji ruchu autobusowego w tym rejonie, ale zauważyłem, że z Rudy na Chebzie można się już teraz dostać autobusem linii 147, jadącym krótszą trasą.
Jak na razie, to prezydent RŚ Dziedzic nie zabrała w ogóle głosu.
Sądzę, że te wszystkie doniesienia prasy o zastępowaniu T18 darmową komunikacją są wyssane z palca. Sprawa darmowej komunikacji to osobna kwestia i żadna linia wewnątrzmiejska nie zastąpi likwidowanej T18, tym bardziej 230. Radziłbym ochłonąć i poczekać na jakieś oficjalne informacje i decyzje, bo aktualnie jesteśmy karmieni w sporej części medialnymi spekulacjami i nawet sprzecznymi informacjami, jak np. to, co powoduje w mniemaniu władz zawieszenie T18, wiadukt nad Bytomką czy przepust.
Sądzę, że te wszystkie doniesienia prasy o zastępowaniu T18 darmową komunikacją są wyssane z palca. Sprawa darmowej komunikacji to osobna kwestia i żadna linia wewnątrzmiejska nie zastąpi likwidowanej T18, tym bardziej 230. Radziłbym ochłonąć i poczekać na jakieś oficjalne informacje i decyzje, bo aktualnie jesteśmy karmieni w sporej części medialnymi spekulacjami i nawet sprzecznymi informacjami, jak np. to, co powoduje w mniemaniu władz zawieszenie T18, wiadukt nad Bytomką czy przepust.
Za to rzadko jeździ ten 147. W ramach zapewnienia komunikacji za T18, widziałbym więc wzmocnienie 147 i 39, przy czym tą drugą linię bym lekko przetrasował (pominięcie Biskupic) i skoordynował z tramwajami na Bobrku.DW pisze:Nie znam dokładnej organizacji ruchu autobusowego w tym rejonie, ale zauważyłem, że z Rudy na Chebzie można się już teraz dostać autobusem linii 147, jadącym krótszą trasą.
KZKGaPowicz, dziś 18-tką jechała spora garstka ludzi. Co byś powiedział na zbieranie podpisów?
Ludzie jeżdżą tym tramwajem, wiedzą, że już niedługo, ale nic nie robią, bo myślą, że nic się nie da zrobić. A gdyby ktoś im pokazał, że można się władzy postawić? Zresztą to są też wyborcy...
Ludzie jeżdżą tym tramwajem, wiedzą, że już niedługo, ale nic nie robią, bo myślą, że nic się nie da zrobić. A gdyby ktoś im pokazał, że można się władzy postawić? Zresztą to są też wyborcy...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
luki pisze:KZKGaPowicz, dziś 18-tką jechała spora garstka ludzi. Co byś powiedział na zbieranie podpisów?
Ludzie jeżdżą tym tramwajem, wiedzą, że już niedługo, ale nic nie robią, bo myślą, że nic się nie da zrobić. A gdyby ktoś im pokazał, że można się władzy postawić? Zresztą to są też wyborcy...
DTSN pisze:Większość pasażerów nie wie nic na temat tego, że będzie likwidowana linia tramwajowa T18! Warto ich uświadomić, co Pani Prezydent Rudy Śląskiej im szykuje od 14 lutego.
To wszystko popieram. Deklaruję pomoc przy zbieraniu podpisów, natomiast potrzebna będzie grupa, ponieważ sam nie dam rady zbierać podpisów w 6 pociągach naraz.cl103 pisze:A gdyby tak petycja? Podpisy można by zbierać w tramwajach lub na przystankach. W ten sposób pokazalibyśmy odpowiednim ludziom, że są ludzie, którzy chcą tramwaju w Rudzie. Mógłbym napisać taki dokument, jeśli znajdą się chętni.
Wiadomości Rudzkie (4.02.2015 r.):
http://wiadomoscirudzkie.pl/wiadomosci/ ... nr-18,4733
W papierowym wydaniu piszą, że tramwaj już nie wróci.
Wiadomości Rudzkie (4.02.2015 r.): http://wiadomoscirudzkie.pl/wiadomosci/ ... ancow,4755
Wiadomości Rudzkie (4.02.2015 r.): http://wiadomoscirudzkie.pl/wiadomosci/ ... latne,4752
Dziś mam udzielić wywiadu telewizji Sfera w tejże sprawie. Chętnych zapraszam do oglądania (nie wiem jednak, czy będzie to wyemitowane dzisiaj). Program "Wydarzenia" o godz.: 17:18, 20:00 i 24:00. Link: -> http://sferatv.pl/na-zywo.html
KZK GOP może się powołać na 3-miesięczny okres wypowiedzenia umowy na obsługę danej linii tramwajowej, a może ją wypowiedzieć po remoncie mostu, więc 18 musiałaby jeździć po remoncie. Oni nie zdają sobie również sprawy z tego, że może być tak, że będą musieli zwrócić dotację unijną na zadania w Rudzie Śląskiej. Bytom też na tym straci, ponieważ rozjazdy modernizowano na jego terenie, ale będzie mógł pozwać Rudę Śląską. Wyjdzie tak, że wysokość zwrotu dotacji będzie na porównywalnym poziomie, co modernizacja torowiska. Skończy się to tym, że Ruda Śląska będzie miała mniej pieniędzy w budżecie, a remontu też nie będzie. Jak SL bęzie musiała płacić za wzkm 118 po Bytomiu, to koszt również będzie porównywalny z wzkm i pockm tramwajowymi. Pogratulować ekonomicznego umysłu.
Odpowiedzi z TŚ (2014 r. i z 2015 r.):
- Załączniki
-
- Odpowiedź z TŚ S.A.pdf
- (1.08 MiB) Pobrany 209 razy
-
- Odpowiedź TŚ S.A. 2.02.2015.pdf
- (694.86 KiB) Pobrany 230 razy
Ostatnio zmieniony 05 lut 2015, 22:15 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 3 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jeżeli chodzi o rozprzestrzenianie informacji o likwidacji, to można byłoby po ciemku na tablicach przystankowych zawiesić jakieś kartki z informacją (oczywiście tak, by nie zasłonić rozkładów. ).
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Nie wiem skąd to wziąłeś, ale miało być, że będzie jeździć od Biskupic na Stroszek jak jeździła jakiś czas 18.37 pisze:Wprowadzona zostanie także nowa linia nr 30, która ma kursować od Zabrza do Stroszka, przez Rudę Śląską, ale z ominięciem wiaduktu przy ul. Piastowskiej.
Tzn. jak ten tramwaj pojedzie? (sic!)
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 14:24 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Pojechałby ze Stroszka przez: Plac Sikorskiego, Biskupice, Zaborze Pętla aż do Chebzia, a w tym, dublując całą trasę linii 5 oraz połowę linii 1. Ten pomysł to już całkiem jest niepotrzebny.37 pisze:Wprowadzona zostanie także nowa linia nr 30, która ma kursować od Zabrza do Stroszka, przez Rudę Śląską, ale z ominięciem wiaduktu przy ul. Piastowskiej.
Tzn. jak ten tramwaj pojedzie? (sic!)
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Niepotrzebny jest cały ten raban z likwidacją. Pytam, gdzie jest 3-miesięczny okres wypowiedzenia?tramwajarze z19 pisze:Pojechałby ze Stroszka przez: Plac Sikorskiego, Biskupice, Zaborze Pętla aż do Chebzia, a w tym, dublując całą trasę linii 5 oraz połowę linii 1. Ten pomysł to już całkiem jest niepotrzebny.37 pisze:Wprowadzona zostanie także nowa linia nr 30, która ma kursować od Zabrza do Stroszka, przez Rudę Śląską, ale z ominięciem wiaduktu przy ul. Piastowskiej.
Tzn. jak ten tramwaj pojedzie? (sic!)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Przecież oficjalny powód zamknięcia tej linii to zły stan mostu, więc nie będą czekali trzech miesięcy. Nieźle to obmyślili, bo z takim argumentem nie potrzebują ani żadnego wypowiedzenia, ani zgody KZK GOP, Tramwajów Śląskich ani nikogo innego. No bo w końcu dobro pasażera jest najważniejsze i nie będą ryzykowali zawaleniem mostu. Ot troska...KZKGaPowicz pisze:Niepotrzebny jest cały ten raban z likwidacją. Pytam, gdzie jest 3-miesięczny okres wypowiedzenia?tramwajarze z19 pisze:Pojechałby ze Stroszka przez: Plac Sikorskiego, Biskupice, Zaborze Pętla aż do Chebzia, a w tym, dublując całą trasę linii 5 oraz połowę linii 1. Ten pomysł to już całkiem jest niepotrzebny.37 pisze:Wprowadzona zostanie także nowa linia nr 30, która ma kursować od Zabrza do Stroszka, przez Rudę Śląską, ale z ominięciem wiaduktu przy ul. Piastowskiej.
Tzn. jak ten tramwaj pojedzie? (sic!)
EDIT:
elot360 pisze:Jeżeli chodzi o rozprzestrzenianie informacji o likwidacji, to można byłoby po ciemku na tablicach przystankowych zawiesić jakieś kartki z informacją (oczywiście tak, by nie zasłonić rozkładów. ).
Sprawdziłem, czy to jest legalne i na stronie ctrlsystem.pl napisano coś takiego:
Art. 63a. § 1. Kodeksu Wykroczeń: Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.
Artykuł 63a Kodeksu Wykroczeń zabrania między innymi umieszczania w miejscach, które nie zostały do tego celu wyznaczone, ulotek reklamowych, o ile zarządca tych miejsc nie wyraził na to zgody. Nieprzestrzeganie przepisu wiąże się z groźbą ukarania grzywną w wysokości do 1500 złotych. O ile przekazywanie gazetek reklamowych bezpośrednio do rąk odbiorcy jest działaniem legalnym, to pozostawienie ich w miejscu publicznym jest już wykroczeniem.
Czyli prawo jest dosyć surowe w tej kwestii. Ewentualnie jakieś prowizoryczne ulotki do rozdawania, ale wątpię, żebyśmy coś takiego byli w stanie zorganizować . Niemniej jednak właśnie przygotowuję petycję, niedługo powinna być gotowa.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 16:06 przez cl103, łącznie zmieniany 1 raz.
@cl103
A te słupy z fuksa (nigdy nie byłem pewien jak to się zwie)? Nie można by na nich porozwieszać? Takie napewno są przy Ratuszu na Szombierkach i chyba w kilku innych na trasie 18. Może tam?
A te słupy z fuksa (nigdy nie byłem pewien jak to się zwie)? Nie można by na nich porozwieszać? Takie napewno są przy Ratuszu na Szombierkach i chyba w kilku innych na trasie 18. Może tam?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
elot360 pisze:@cl103
A te słupy z fuksa (nigdy nie byłem pewien jak to się zwie)? Nie można by na nich porozwieszać? Takie napewno są przy Ratuszu na Szombierkach i chyba w kilku innych na trasie 18. Może tam?
Te słupy z fuksa to coś takiego? Jak są chętni do rozwieszania ulotek to mogę się również zabrać za grafikowanie, tylko muszę wiedzieć, czy są chętni
EDIT: Petycja gotowa, teraz tylko powiedzcie, co jeszcze dodać, a co zmienić/usunąć.
https://docs.google.com/document/d/1Vv9 ... 7mHBPI/pub
Na stronie ten dokument jest jakiś rozlazły, nie wiem czemu :/ Ale w dokumencie wszystko jest w porządku.
Tak to to. Jeżeli chcesz to pod osłoną nocy może coś porozwieszam
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Fajnie by było zobaczyć te plakaty na ulicy, ale wiesz... jakby coś to nie przeze mnieelot360 pisze:Tak to to. Jeżeli chcesz to pod osłoną nocy może coś porozwieszam
Właśnie skończyłem robić plakat informacyjny. Ma wymiary podobne do standardowego A3/A4, więc nic z kartki się nie zmarnuje. Niestety nie posiadam drukarni, ani nawet sprawnej drukarki, więc kto chętny, musi sobie sam wydrukować odpowiednią liczbę kopii. Do postu zamieszczam pomniejszoną wersję plakatu. Duża wersja, przeznaczona do wydruku jest umieszczona pod tym linkiem:
http://zapodaj.net/images/0f6c60e2a8420.jpg
Na słupach informacyjnych wydaje mi się, że można całkowicie legalnie takie coś wieszać.
Jak myślicie czy w Bytomiu takie plakaty miałyby sens?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Dla mnie za daleko. Nawet z psem bałbym się pokonywać Bobrek...cl103 pisze:Może niedaleko granicy z Rudą Śląską miałyby sens bo niektórzy dojeżdżają tym tramwajem i likwidacja wywiera wpływ na tych ludzi.elot360 pisze:Jak myślicie czy w Bytomiu takie plakaty miałyby sens?
Poza tym, matka solidnie mi wytłumaczyła że nie powinienem w takie akcje się pakować. Cóż, moje dobre chęci wywiera system...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Plakat fajny i bardzo dziękuję za intencję, ale:cl103 pisze:http://zapodaj.net/images/0f6c60e2a8420.jpg
- po pierwsze sporo treści,
- po drugie: chyba warto zmienić tytuł. Bo jeżeli jest napisane "To już przesądzone...", to większość czytelników uzna, że nie ma o co walczyć,
- po trzecie, wielu ludzi nie potrafi napisać sensownego pisma i nie chce ponosić z tym kosztów (a generalnie polecony list daje dużo większą gwarancję dostarczenia, niż list zwykły).
Kiedyś kilku użytkowników "ratowało" linię 12, więc zbieraliśmy podpisy w tramwajach. To wymaga mniej od ludzi i łatwiej zebrać większą ilość. Jednak nie mam pewności, czy sam podpis, np. bez numeru PESEL czy numeru dowodu osobistego jest w ogóle ważny (?). Wtedy rozdawaliśmy takie ulotki w formacie B5 (załącznik).
- Załączniki
-
- ulotka_ratunek_T12.pdf
- (69.68 KiB) Pobrany 216 razy
-
- ulotka_ratunek_T12_kolor.pdf
- (69.65 KiB) Pobrany 218 razy
Dzięki za uwagę, też się nad tymi sprawami zastanawiałem, ale czekałem na opinie. Jeśli ktoś zadeklaruje pomoc w naklejaniu plakatów na słupach informacyjnych, to prześlę poprawioną wersję. Jeśli chodzi o:Penny pisze:Plakat fajny i bardzo dziękuję za intencję, ale:cl103 pisze:http://zapodaj.net/images/0f6c60e2a8420.jpg
- po pierwsze sporo treści,
- po drugie: chyba warto zmienić tytuł. Bo jeżeli jest napisane "To już przesądzone...", to większość czytelników uzna, że nie ma o co walczyć,
- po trzecie, wielu ludzi nie potrafi napisać sensownego pisma i nie chce ponosić z tym kosztów (a generalnie polecony list daje dużo większą gwarancję dostarczenia, niż list zwykły).
Kiedyś kilku użytkowników "ratowało" linię 12, więc zbieraliśmy podpisy w tramwajach. To wymaga mniej od ludzi i łatwiej zebrać większą ilość. Jednak nie mam pewności, czy sam podpis, np. bez numeru PESEL czy numeru dowodu osobistego jest w ogóle ważny (?).
- Ilość treści: starałem się napisać jak najmniej, bo to chyba oczywiste, że nikt nie będzie stał koło słupa pochłonięty lekturą plakatu. Widzę jednak, że ilość treści należy zmniejszyć jeszcze bardziej, tak, żeby czytelnik był w stanie przeczytać wszystko w nie więcej niż 20 sekund. Wielkość liter się automatycznie zwiększy, co dodatkowo zachęci do czytania.
- Tytuł: Był dopasowany do ostatniego akapitu, kosztem pierwszego. Tym razem będzie nawiązywał do informacji o likwidacji. No i pomyślę, żeby brzmiał trochę llogiczniej.
- Kwestia prośby o składanie pism: To idzie do wywalenia, już na początku powątpiewałem w sensowność tej części plakatu. Tym razem plakat będzie skupiony tylko na informowaniu obywatela o likwidacji linii tramwajowej. Dla samej idei informacji, żeby ludzie nie żyli w nieświadomości do samego końca.
Zastanawiam się też, czy nie napisać po prostu dwóch zdań, pomijając szczegóły (prawdziwy plakat ma tylko absolutne minimum treści). Bo dużo przecież nie trzeba, żeby poinformować o sytuacji. A co do petycji, to PESEL chyba nie jest potrzebny. Postaram się też coś zrobić z tymi rozlazłymi literami, żeby dało się to jakoś wydrukować.
Aha, wybaczcie to roztargnienie, ale ja należę do grona wiecznie niewyspanych.
EDIT: Dołączam plik PDF z petycją. Wydaje mi się, że najlepiej będzie, jak wszyscy, którzy chcą pomóc umówią się na jeden konkretny termin, żeby łatwiej było zebrać wszystkie podpisy.
EDIT-2: Zrobiłem inny plakat, bardziej minimalistyczny. Zwróciłem uwagę na to, by się rzucał w oczy i żeby od razu po zerknięciu wiadome było, co się kroi. Wyglądem może nie grzeszy, ale ważne, że efektywnie przekaże to, co ma przekazać.
http://zapodaj.net/images/2e375ade436e1.png
Mam też wersje bez tramwaju (ucięte): kolorową i czarno-białą.
- Załączniki
-
- Petycja (1).pdf
- (79.01 KiB) Pobrany 203 razy
Ostatnio zmieniony 08 lut 2015, 16:40 przez cl103, łącznie zmieniany 1 raz.
Łukasz, dobrze wypadłeś w telewizji!
Reasumując ten materiał, można powiedzieć jedno, Miasto Ruda Śląska, mówi nie - linii osiemnaście, Tramwaje Śląskie są za linią i za remontem w Rudzie Śląskiej.
Widać po słowach tego pana, że miasto postawiło krzyżyk na linii osiemnaście.
Wielki błąd pani Prezydent Grażyny Dziedzic!
Reasumując ten materiał, można powiedzieć jedno, Miasto Ruda Śląska, mówi nie - linii osiemnaście, Tramwaje Śląskie są za linią i za remontem w Rudzie Śląskiej.
Widać po słowach tego pana, że miasto postawiło krzyżyk na linii osiemnaście.
Wielki błąd pani Prezydent Grażyny Dziedzic!
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Powiem tak, że UM nawet nie potrafi odpowiednio uargumentować swojej decyzji. Odpowiedź ze strony UM oceniam jako chaotyczną (nie wiem jak Wy - sami oceńcie). Materiał w czasie 0:46, a moja wypowiedź 3:02. Link -> http://sferatv.pl/vod/wydarzenia/audycj ... -2015.html
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
cl103, prześlij mi na poczta@pennystudio.pl pliki w celu wydruku. Mogę wydrukować 600 czarno-białych egzemplarzy B5 - można ludziom wrzucać do skrzynek lub rozdawać na przystankach.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Pojawił się nowy rozkład linii 118 na stronie KZK GOP. Trasa pokrywa się w całości z obecną trasą tramwaju 18. Mam pytanie: czy Bytom za tę linię bedzie płacił na swoim terenie? Moim zdaniem w całości powinna płacić Ruda Śląska, a jeśli nie chce płacić za wozokilometry po Bytomiu, to niech sobie ją zakończy w Rudzie na granicy z Bytomiem. Co na to Prezydent Bytomia?
Warto zwrócić uwagę na szczegóły dotyczące linii 118:andrzejh69 pisze:Pojawił się nowy rozkład linii 118 na stronie KZK GOP. Trasa pokrywa się w całości z obecną trasą tramwaju 18. Mam pytanie: czy Bytom za tę linię bedzie płacił na swoim terenie? Moim zdaniem w całości powinna płacić Ruda Śląska, a jeśli nie chce płacić za wozokilometry po Bytomiu, to niech sobie ją zakończy w Rudzie na granicy z Bytomiem. Co na to Prezydent Bytomia?
- wykona mniej kursów niż tramwaj 18 - w dni robocze od 18:00 i przez wszystkie dni wolne kursować będzie co 60 minut,
- nie będzie obsługiwać przystanków: Ruda Wieniawskiego, Ruda Matejki (w str. Chebzia), Bobrek Osiedle Pod Brzozami (w str. Bytomia), Szombierki Kolonia Górnicza,
- w zamian obsłuży przystanek Bobrek Szkoła n/ż (w str. Chebzia),
- z Bytomia do Chebzia pojedzie o zupełnie innej porze niż T18 (15 minut wcześniej/później niż tramwaj),
- teoretycznie skróci się czas przejazdu na trasie Bobrek - Ruda Południowa o 2 minuty, a na całej trasie o 8 minut w stronę Chebzia i o 12 minut w stronę Bytomia,
- wszystkie kursy mają wykonywać pojazdy niskopodłogowe.
Z tego, co patrzę, to 118 będzie całe na niskiej podłodze. Na TWB czytałem, że podobno przewoźnikiem ma być Irex / Meteor.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Ja natomiast widziałem na innej stronie, że linię 118 ma obsługiwać prywatny przewoźnik "Pawelec".elot360 pisze:Z tego, co patrzę, to 118 będzie całe na niskiej podłodze. Na TWB czytałem, że podobno przewoźnikiem ma być Irex / Meteor.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
I tak zobaczymy dopiero w Walentynki. Co za ironia, w święto zakochanych żegnamy się z kolejną linią tramwajową...tramwajarze z19 pisze:Ja natomiast widziałem na innej stronie, że linię 118 ma obsługiwać prywatny przewoźnik "Pawelec".elot360 pisze:Z tego, co patrzę, to 118 będzie całe na niskiej podłodze. Na TWB czytałem, że podobno przewoźnikiem ma być Irex / Meteor.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Przy likwidacji 8 i 25 okazało się, że w Prima Aprilis (1.04.2006) już tramwaj nie jeździ, a w Gliwicach tramwaje przestały jeździć 1.09.2009, czyli w pierwszy dzień szkoły.elot360 pisze:I tak zobaczymy dopiero w Walentynki. Co za ironia, w święto zakochanych żegnamy się z kolejną linią tramwajową...tramwajarze z19 pisze:Ja natomiast widziałem na innej stronie, że linię 118 ma obsługiwać prywatny przewoźnik "Pawelec".elot360 pisze:Z tego, co patrzę, to 118 będzie całe na niskiej podłodze. Na TWB czytałem, że podobno przewoźnikiem ma być Irex / Meteor.
*SDIP (U.N.O.)
Nie bardzo rozumię, co mają Walentynki wspólnego z likwidacją linii tramwajowej? Po prostu zostanie zawieszona od soboty, żeby w tygodniu nie robić zamieszania i aby pasażerowie do pracy mogli dojechać. A że to akurat będzie 14 luty, to nie ma najmniejszego znaczenia w tym wypadku.elot360 pisze:I tak zobaczymy dopiero w Walentynki. Co za ironia, w święto zakochanych żegnamy się z kolejną linią tramwajową...tramwajarze z19 pisze:Ja natomiast widziałem na innej stronie, że linię 118 ma obsługiwać prywatny przewoźnik "Pawelec".elot360 pisze:Z tego, co patrzę, to 118 będzie całe na niskiej podłodze. Na TWB czytałem, że podobno przewoźnikiem ma być Irex / Meteor.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dokładnie rok po odwieszeniu.hanys76 pisze:Nie bardzo rozumię, co mają Walentynki wspólnego z likwidacją linii tramwajowej? Po prostu zostanie zawieszona od soboty, żeby w tygodniu nie robić zamieszania i aby pasażerowie do pracy mogli dojechać. A że to akurat będzie 14 luty, to nie ma najmniejszego znaczenia w tym wypadku.elot360 pisze:I tak zobaczymy dopiero w Walentynki. Co za ironia, w święto zakochanych żegnamy się z kolejną linią tramwajową...tramwajarze z19 pisze:Ja natomiast widziałem na innej stronie, że linię 118 ma obsługiwać prywatny przewoźnik "Pawelec".elot360 pisze:Z tego, co patrzę, to 118 będzie całe na niskiej podłodze. Na TWB czytałem, że podobno przewoźnikiem ma być Irex / Meteor.
Zastanawiam się, czy nie zgłosić tej całej sprawy do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez władzę wykonawczą Rudy Śląskiej o działanie na niekorzyść Spółki Tramwaje Śląskie S.A. i w konsekwencji narażenie miasta na poważne problemy finansowe.
Jedyna szansa na uratowanie tej linii to podjęcie uchwały przez Radę Miasta o zabezpieczeniu środków na remont ul. Piastowskiej i przystąpienie do modernizacji torowiska wraz z jego przebudową wbrew władzy wykonawczej - prezydenta. Co o tym myślicie?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Niekorzyść trudno tutaj udowodnić, bo wozokilometry można wykonać gdzie indziej. Miasto nie ma obowiązku prowadzenia ruchu tramwajowego. Złotym argumentem zawsze będzie też zmniejszone bezpieczeństwo ruchu drogowego przy aktualnym przebiegu trasy. Przykro mi. Linię 12 też zlikwidowano bez problemu.KZKGaPowicz pisze:(...) o możliwości popełnienia przestępstwa przez władzę wykonawczą Rudy Śląskiej o działanie na niekorzyść Spółki Tramwaje Śląskie S.A. i w konsekwencji narażenie miasta na poważne problemy finansowe. (...)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
UE nie będzie obchodziło, że ogólna pula pockm i wzkm się nie zmieni. Nie zostanie osiągnięty zamierzony efekt, ponieważ na zmodernizowanych odcinkach, z których korzysta linia nr 18 zmniejszy się ilość pockm i wzkm. To może spowodować utratę części lub całości unijnych środków, za co odpowiedzialność ponosić będą władze SL. Jeśli to nie jest argument, to ja dam już sobie spokój. Widzę, że SL się upiecze.Penny pisze:Niekorzyść trudno tutaj udowodnić, bo wozokilometry można wykonać gdzie indziej. Miasto nie ma obowiązku prowadzenia ruchu tramwajowego. Złotym argumentem zawsze będzie też zmniejszone bezpieczeństwo ruchu drogowego przy aktualnym przebiegu trasy. Przykro mi. Linię 12 też zlikwidowano bez problemu.KZKGaPowicz pisze:(...) o możliwości popełnienia przestępstwa przez władzę wykonawczą Rudy Śląskiej o działanie na niekorzyść Spółki Tramwaje Śląskie S.A. i w konsekwencji narażenie miasta na poważne problemy finansowe. (...)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Ja rozumiem, że likwidacja linii 18 to zły ruch i chciałbyś, aby ktoś został ukarany, ale pamiętaj, że skoro Ruda Śląska ma ponieść straty finansowe, tzn. że Ty jako mieszkaniec (podatnik) je poniesiesz. A druga sprawa, jak UE postąpiłoby wg Twojego scenariusza, to linię 9 też możesz już z mapy Rudy Śląskiej skreślić. Więc cóż Ci po takiej karze, na której stracą tylko i wyłącznie mieszkańcy, a nie "góra".KZKGaPowicz pisze:(...) To może spowodować utratę części lub całości unijnych środków, za co odpowiedzialność ponosić będą władze SL.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Linii 9 SL nie może zlikwidować, ponieważ jest to linia "przelotowa", na to Bytom, Chorzów, a szczególnie Świętochłowice się nie zgodzą.Penny pisze:Ja rozumiem, że likwidacja linii 18 to zły ruch i chciałbyś, aby ktoś został ukarany, ale pamiętaj, że skoro Ruda Śląska ma ponieść straty finansowe, tzn. że Ty jako mieszkaniec (podatnik) je poniesiesz. A druga sprawa, jak UE postąpiłoby wg Twojego scenariusza, to linię 9 też możesz już z mapy Rudy Śląskiej skreślić. Więc cóż Ci po takiej karze, na której stracą tylko i wyłącznie mieszkańcy, a nie "góra".KZKGaPowicz pisze:(...) To może spowodować utratę części lub całości unijnych środków, za co odpowiedzialność ponosić będą władze SL.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Przesłałem właśnie pliki - dwie wersje plakatu, które mogą służyć jako ulotki. Jeśli jest jeszcze sens i czas na ich roznoszenie to byłoby fajnie. Niestety nie mialem dostępu do tych plików przez ten czas, stąd to opóźnienie.Penny pisze:cl103, prześlij mi na poczta@pennystudio.pl pliki w celu wydruku. Mogę wydrukować 600 czarno-białych egzemplarzy B5 - można ludziom wrzucać do skrzynek lub rozdawać na przystankach.
Chcieliśmy tramwaj, który by jeździł co 15 minut, a dali autobus jeżdżący co godzinę. Jakby więc nie patrzeć to ta cała 118 prawie że nie istnieje. A Ruda Śląska od 14 lutego staje się jeszcze większą dziurą komunikacyjną.DW pisze:- wykona mniej kursów niż tramwaj 18 - w dni robocze od 18:00 i przez wszystkie dni wolne kursować będzie co 60 minut,
Przeczytaj najpierw Kodeks Karny. Skończcie już tą idiotyczną dziecinadę.KZKGaPowicz pisze:Zastanawiam się, czy nie zgłosić tej całej sprawy do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez władzę wykonawczą Rudy Śląskiej o działanie na niekorzyść Spółki Tramwaje Śląskie S.A. i w konsekwencji narażenie miasta na poważne problemy finansowe.
KZKGOP 1779
Ja mam dość daleko do Rudy i mało czasu, więc tylko jeden wieczór mogę poświęcić na kolportarz. Czy jest ktoś chętny do roznoszenia ulotek i do ewentualnej partycypacji w kosztach wydruku?cl103 pisze:Przesłałem właśnie pliki - dwie wersje plakatu, które mogą służyć jako ulotki.
Część można wrzucić ludziom do skrzynek, część można zostawić w sklepach (chyba marny pomysł) lub rozdawać pasażerom w tramwaju (to wydaje się być grupa najbardziej zainteresowana zachowaniem tramwaju, skoro z niego korzysta).cl103 pisze:Jeśli jest jeszcze sens i czas na ich roznoszenie to byłoby fajnie.
Miałeś wgląd w dokumentację, czy wymyślasz sobie, co tam może być napisane? Pisałem na profilu FB "Zostawcie 18-tkę", iż "mam dziwne wrażenie, że władze Rudy Śląskiej wykorzystują z premedytacją pewne luki i niedoskonałości konstrukcyjne projektu unijnego i zwyczajnie lepiej jest nie wytaczać ciężkiej artylerii, czyli nie wymuszać pewnych działań". "Bo gdy TŚ SA będą circa 400 mln zł "do tyłu", bo to oni będą mieli problem z nierozliczonym projektem, to pozostali współwłaściciele, chcąc pozbyć się problemu będą na wyścigi dążyć do likwidacji tramwajów na swoim terenie, by zmniejszyć straty. Ja oczywiście nikomu nie bronię działania, ale w skrajnym przypadku sieć tramwajową mogą wykończyć właśnie sami miłośnicy, pisząc niepotrzebne donosy". Ze sposobu i rodzaju przedstawianych argumentów domniemam, że osoba z którą tam prowadziłem polemikę to Ty. Zastanów się nad tym, co napisałem, zanim z maniakalnym uporem ranionego zwierza zaczniesz rozwalać wszystko "w imię zasad". A jeżeli nie potrafisz przełknąć goryczy porażki, to czas rozejrzeć się za jakimś psychoterapeutą.KZKGaPowicz pisze:UE nie będzie obchodziło, że ogólna pula pockm i wzkm się nie zmieni. Nie zostanie osiągnięty zamierzony efekt, ponieważ na zmodernizowanych odcinkach, z których korzysta linia nr 18 zmniejszy się ilość pockm i wzkm. To może spowodować utratę części lub całości unijnych środków, za co odpowiedzialność ponosić będą władze SL. Jeśli to nie jest argument, to ja dam już sobie spokój. Widzę, że SL się upiecze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości