Przyszłość linii 18
KZKGaPowicz, również uważam, że nie warto się bawić w "obalanie systemu", bo znajdzie się wielu "anty-tramwajarzy", którzy świetnie wykorzystają Twoje argumenty i doniesienia w odniesieniu do Unijnego Projektu i naprawdę możesz zaszkodzić. Jest przysłowiowa "demokracja", więc poinformujmy ludzi o działaniach władz (chociaż w radio i regionalnej TV było o tym dość głośno) i zobaczmy, czy tak naprawdę ludziom na tej linii zależy.
Uważam tak samo jak, Penny lepiej się skupić na informowaniu Rudzian o tym, że miasto likwiduje linie tramwajową, a zastępuje ją autobusem, z nieatrakcyjną ofertą, zwłaszcza w weekendy!
Poszedłbym też w stronę taką, aby zawiadomić media ogólnopolskie, typu TVN24, TVP INFO, TVP i inne oraz programy w telewizji, które zajmują się problemami miast i ludzi!
Nie zniechęcaj się, KZKGaPowicz, KIBICUJĘ CI.
Poszedłbym też w stronę taką, aby zawiadomić media ogólnopolskie, typu TVN24, TVP INFO, TVP i inne oraz programy w telewizji, które zajmują się problemami miast i ludzi!
Nie zniechęcaj się, KZKGaPowicz, KIBICUJĘ CI.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Widzę, że dalsza walka nie ma sensu. Chciałem jeszcze przekonać radnych do podjęcia uchwały w celu zabezpieczenia środków na kompleksowy remont (przeniesienia między działami lub pożyczka z NFOŚiGW / WFOŚiGW). Wg niektórych, lepiej żebym zajął się swoim zdrowiem, więc teraz Wy przejmijcie inicjatywę.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jeżeli chodzi Ci o post aso, to moim zdaniem chodziło tutaj o aspekt doszukiwania się przez Ciebie przestępstw, czy uwalenia projektu za wszelką cenę, bo "osiemnastka". Nic poza tym - niepotrzebnie się unosisz. Reszta Twoich działań jest ceniona, o czym dobrze wiesz.KZKGaPowicz pisze:Wg niektórych, lepiej żebym zajął się swoim zdrowiem, więc teraz Wy przejmijcie inicjatywę.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Rozmawiałem z rzecznikiem TŚ na ten temat. Najprawdopodobniej skończyłoby się to utratą środków na zadania związane z linią nr 18. Na razie nie podejmują żadnych działań związanych z informowaniem CUPT. Żeby jeszcze radni zgodzili się zadziałać wbrew prezydent miasta, to byłoby wspaniale.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Zdarza się częściej. Nie znam dokładnej przyczyny, ale najczęściej zdarza się to przez opóźnioną piątkę, która raz po raz spowalnia 18, prawdopodobnie na jednotorze na Bobrku, bo wagony za sobą w jednym kierunku chyba nie mogą jechać na wzbudzanej. Pół biedy, jak piątka tak się opóźni, że 18 będzie szybsza od 5 na Osiedlu Pod Brzozami.trajtek pisze:Jechałem dzisiaj T18 i w Szombierkach miał już 8 minut opóźnienia, a z Chebzia odjechał punktualnie. Czy to ja tak pechowo trafiłem czy częściej tak się zdarza?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
A tak około której godzinie to było?trajtek pisze:Jechałem dzisiaj T18 i w Szombierkach miał już 8 minut opóźnienia, a z Chebzia odjechał punktualnie. Czy to ja tak pechowo trafiłem czy częściej tak się zdarza?
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
To najprawdopodobniej te spóźnienie spowodowały takie rzeczy jak: mijanki na Chebziu, potem mijanki za Rudą Południową, sygnalizacja wzbudzona na Bobrku oraz jeszcze trzeba doliczyć sygnalizacje świetlne na Szombierkach.trajtek pisze:15:39 z Chebzia
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Wiecie co
Moim zdaniem, nie ma już co liczyć na magiczną zmianę decyzji, ale można by było wierzyć w magiczne nawrócenie tak, jak było z tramwajem przez Łagiewniki.
Moim zdaniem, nie ma już co liczyć na magiczną zmianę decyzji, ale można by było wierzyć w magiczne nawrócenie tak, jak było z tramwajem przez Łagiewniki.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Szczególnie sygnalizacja świetlna na Rudzie Południowej.tramwajarze z19 pisze:To najprawdopodobniej te spóźnienie spowodowały takie rzeczy jak: mijanki na Chebziu, potem mijanki za Rudą Południową, sygnalizacja wzbudzona na Bobrku oraz jeszcze trzeba doliczyć sygnalizacje świetlne na Szombierkach.trajtek pisze:15:39 z Chebzia
Otrzymałem dziś informację, że najpóźniej do dnia 21.02.2015 r. powinna odbyć się nadzwyczajna sesja RM ws. linii tramwajowej nr 18.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Jeszcze nie wszystko stracone, gdyż jak mieszkańcy zobaczą rozkład autobusu 118 oraz zobaczą na własne oczy jaką częstotliwość ma ta linia, to sami zaczną pisać do UM Ruda Śląska, bądź do KZK GOP o przywrócenie linii tramwajowej 18.elot360 pisze:Wiecie co
Moim zdaniem, nie ma już co liczyć na magiczną zmianę decyzji, ale można by było wierzyć w magiczne nawrócenie tak, jak było z tramwajem przez Łagiewniki.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Z linią 7 to nie było magiczne przywrócenie, bo nie było rezygnacji z linii. Tramwaje Śląskie zostały zmuszone do zaprzestania eksploatacji tego odcinka z uwagi na zły stan techniczny.elot360 pisze:Moim zdaniem, nie ma już co liczyć na magiczną zmianę decyzji, ale można by było wierzyć w magiczne nawrócenie tak, jak było z tramwajem przez Łagiewniki.
Moim zdaniem linia 18 nie powróci. Spory odpływ pasażerów miał miejsce podczas kursowania wahadełka (linia 10), a zamknięcie linii choćby na rok powoduje, ze pasażerowie znajdują sobie inny środek transportu.
Tak się zastanawiam że łącznik Ruda - Zaborze nawet miałby inny sens.
Ostatnimi czas na Biskupicach dość często zdarzają się zatrzymania i inne pierdoły... A w przypadku zatrzymania można było by poprowadzić tramwaj na Zaborze przez Rudę...
Ale to już, marzenia...
Ostatnimi czas na Biskupicach dość często zdarzają się zatrzymania i inne pierdoły... A w przypadku zatrzymania można było by poprowadzić tramwaj na Zaborze przez Rudę...
Ale to już, marzenia...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Miasto zdecydowało, "Władze Rudy Śląskiej zdecydowały o jej likwidacji i zastąpieniu tramwaju komunikacją autobusową" http://www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/ak ... -historii/
Zła decyzja
Zła decyzja
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Jaki piękny przykład manipulacji, warto zachować na pamiątkę.DTSN pisze:Miasto zdecydowało, "Władze Rudy Śląskiej zdecydowały o jej likwidacji i zastąpieniu tramwaju komunikacją autobusową" http://www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/ak ... -historii/
Cytuję: "w ciągu ostatnich 10 lat funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Rudzie Śląskiej odnotowali wzdłuż ul. Wolności i ul. Piastowskiej - czyli tam gdzie znajduje się torowisko w jezdni - 109 wypadków, 526 kolizji. W wyniku tych zdarzeń zginęło 6 osób, a 146 było rannych – Biorąc pod uwagę tylko i wyłącznie sprawy bezpieczeństwa nie mogliśmy podjąć innej decyzji jak definitywne zamknięcie linii nr 18 – tłumaczy prezydent."
Komentarz: z tych danych WCALE nie wynika, że winien był tramwaj. Po prostu - to jest statystyka zdarzeń i wypadków drogowych, jakie miały miejsce na tych ulicach, a tramwaj mógł być uczestnikiem niektórych z nich. Dane zwyczajnie tego nie precyzują. Reszta artykułu jest niestety na podobnym poziomie. Ponadto w artykule nadużywane są pewne kluczowe słowa, co ma na celu wywołanie u odbiorcy odpowiedniego nastawienia emocjonalnego.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 18:33 przez aso, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj na tabliczkach rozkładowych na zamykanej trasie pojawiła się informacja:
Ludzie oczywiście szok i niedowierzanie, niestety nie wiedzą jeszcze o najgorszym. Bo tak pięknie napisane jest: "zawieszone", tak więc zadają logiczne temu określeniu pytanie: do kiedy? Dzisiaj wracałem 18 pełną ludzi i nie dało się nie usłyszeć wielu rozmów o likwidacji. Większość nie wiedziała, że to 'zawieszenie' to likwidacja, a 59-letnia historia "osiemnastki" skończy się już za 2 dni. Smutne jest to, że po odjeździe ostatniego tramwaju nieświadomi ludzie nadal będą czekali, aż tramwaj powróci. A nie wróci już nigdy.[center]Uwaga!
[/center]Informujemy, że od dnia 14.02.2015 (sobota) zostanie zawieszone funkcjonowanie tramwajów linii 18.
W zamian uruchomiona zostanie linia autobusowa nr 118, która kursować będzie na trasie Chebzie Dworzec PKP - Bytom Dworzec - Chebzie Dworzec PKP.
KZK GOP
Informacje już wczoraj widziałem na przystankachcl103 pisze:Dzisiaj na tabliczkach rozkładowych na zamykanej trasie pojawiła się informacja:Ludzie oczywiście szok i niedowierzanie, niestety nie wiedzą jeszcze o najgorszym. Bo tak pięknie napisane jest: "zawieszone", tak więc zadają logiczne temu określeniu pytanie: do kiedy? Dzisiaj wracałem 18 pełną ludzi i nie dało się nie usłyszeć wielu rozmów o likwidacji. Większość nie wiedziała, że to 'zawieszenie' to likwidacja, a 59-letnia historia "osiemnastki" skończy się już za 2 dni. Smutne jest to, że po odjeździe ostatniego tramwaju nieświadomi ludzie nadal będą czekali, aż tramwaj powróci. A nie wróci już nigdy.[center]Uwaga!
[/center]Informujemy, że od dnia 14.02.2015 (sobota) zostanie zawieszone funkcjonowanie tramwajów linii 18.
W zamian uruchomiona zostanie linia autobusowa nr 118, która kursować będzie na trasie Chebzie Dworzec PKP - Bytom Dworzec - Chebzie Dworzec PKP.
KZK GOP
W obecnym układzie właściwie nie znajdzie się silnych argumentów aby uratować T18. Tej linii jest/był potrzebny większy plan, przetrasowanie, rozbudowa o nowy odcinek. Inaczej było bezsensowne podtrzymywać przy życiu trupa. Takie kroplówki jak zwiększenie taktu do 20 minut tylko by przedłużały agonię. Najprostszą opcją była budowa łącznika na Rudzie Południowej w kierunku Zaborza ale do tego też potrzeba by było jakichś badań czy taka trasa byłaby "opłacalna". Najlepszą ale właściwie nie realną byłoby według mnie wybudowanie torowiska wzdłuż ul. 1-go maja w kierunku Halemby.trajtek pisze:Jakie są argumenty za pozostawieniem tramwaju w tym miejscu? Nie jestem ani za, ani też przeciw likwidacją i chciałbym poznać powody, dla których pozostawienie tramwaju w tamtym miejscu jest konieczne.
Jeżeli ktoś chciałby kilka zdjęć, które udało mi kiedyś zrobić, to zapraszam tutaj: https://docs.google.com/uc?export=downl ... ElCdXJTM3M
Z pewnością jest to lepsze, niż ganianie za jedynką do Chebzia. Przy okazji odcinek od Rudy Południowej do Klary też nie powinien być wtedy jednotorowy.kolejorz. pisze:Najprostszą opcją była budowa łącznika na Rudzie Południowej w kierunku Zaborza, ale do tego też potrzeba by było jakichś badań czy taka trasa byłaby "opłacalna".
Jest to 8 km trasy. Jak na nasze realia to faktycznie byłoby ciężko. Nie znam też tych okolic na tyle, żeby mieć pewność, że potoki pasażerskie są tam wystarczające do wybudowania tramwaju.kolejorz. pisze:Najlepszą ale właściwie nie realną byłoby według mnie wybudowanie torowiska wzdłuż ul. 1-go maja w kierunku Halemby.
Tego typu trasa aby była ekonomicznie uzasadniona musiałaby zahaczać o Niedurnego i łączyć się z linią 9, ponieważ tam są największe potoki pasażerskie. Obiektywnie patrząc jest to jednak nierealne. Nie można doprosić się łącznika z Zaborzem to co dopiero mówić o trasie na Halembę.Penny pisze:Jest to 8 km trasy. Jak na nasze realia to faktycznie byłoby ciężko. Nie znam też tych okolic na tyle, żeby mieć pewność, że potoki pasażerskie są tam wystarczające do wybudowania tramwaju.kolejorz. pisze:Najlepszą ale właściwie nie realną byłoby według mnie wybudowanie torowiska wzdłuż ul. 1-go maja w kierunku Halemby.
Aby obsłużyć jak najwięcej pasażerów linia 18ka powinna jeździć od Rudy przez Chebzie, ulice Niedurnego, a od przystanku Wirek Odrodzenia ulicami Nowary, Brata Alberta, potem wiaduktem nad potokiem Bielszowickim i torami kolejowymi do ulicy Wyzwolenia, potem 1-go Maja, ulicą Graniczną na Halembie, a pętla koncowa bylaby w miejscu petli autobusowej na Halembie. To od przystanku Wirek Odrodzenia nierealne, a szkoda, bo linia moglaby obsluzyc wazne punkty w miescie.Carleek pisze:Tego typu trasa aby była ekonomicznie uzasadniona musiałaby zahaczać o Niedurnego i łączyć się z linią 9, ponieważ tam są największe potoki pasażerskie. Obiektywnie patrząc jest to jednak nierealne. Nie można doprosić się łącznika z Zaborzem to co dopiero mówić o trasie na Halembę.Penny pisze:Jest to 8 km trasy. Jak na nasze realia to faktycznie byłoby ciężko. Nie znam też tych okolic na tyle, żeby mieć pewność, że potoki pasażerskie są tam wystarczające do wybudowania tramwaju.kolejorz. pisze:Najlepszą ale właściwie nie realną byłoby według mnie wybudowanie torowiska wzdłuż ul. 1-go maja w kierunku Halemby.
Poniżej zamieszczam mapke podglądową:
Wątpię w to. Uważam, że już jutro (najpóźniej w nadchodzący poniedziałek) rozpocznie się ściąganie sieci górnej, aby nie została rozszabrowana. Torowisko pewnie będzie leżało dopóki nie nadejdzie generalny remont jezdni.cl103 pisze:Przykro w to uwierzyć, ale to już definitywny koniec . Mam nadzieję, że odcinek będzie chociaż w części czynny i tramwaje będą tam sporadycznie widywane.
Stało się, zlikwidowano 18. Wytłumaczcie mi tylko po co na terenie Bytomia jest potrzebna linia autobusowa 118 dublująca tramwaj skoro powróciła linia tramwajowa 30 zastępując kursy 18. W dodatku autobus 118 jeździ w starym nieefektywnym śladzie do Chebzia. Bytom będzie dopłacać do autobusu 118 na swoim terenie?
*SDIP (U.N.O.)
"Na pamiątkę" zablokowany został odcinek wstępny sygnalizacji na odcinku jednotorowym Ruda Południowa - Ruda Dworzec PKP. Do czasu przejazdu technicznego, wyłączenia napięcia lub spalenia się żarówki powinny się świecić lampy "jedź" na Rudzie Południowej i "stój" na odcinku wstępnym przy Dworcu PKP.
Całe to zdejmowanie sieci trakcyjnej kojarzy mi się z jednym:
https://www.youtube.com/watch?v=-nOkR7HjyO4
A teraz prędko zdejmujmy sieć trakcyjną, zanim dotrze do nas że ta likwidacja nie ma sensu.
https://www.youtube.com/watch?v=-nOkR7HjyO4
A teraz prędko zdejmujmy sieć trakcyjną, zanim dotrze do nas że ta likwidacja nie ma sensu.
Na Forum Polskich Wieżowców stawiają na T22...Patryk105 pisze:Która linia następna?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Ale 13 ma bardzo duże napełnienia więc wątpie by ją zlikwidowali... Poza tym na odcinku Siemianowice - Katowice Centrum od momentu kiedy autobusy zamiast na Mickiewicza jeżdżą na plac Wolności, większość ludzi woli jechać tramwajem, zobacz sobie jakie czasem tłumy czekają na 13 na Placu Skargi
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
Z tym dużym napełnieniem to jest różnie. Największe zbiera się na odcinku Słoneczna - Oblatów - Rondo - Rynek. Potem zapełnienie jest różnie a w zasadzie malejące (bo 20/7)pitrekgaga pisze:Ale 13 ma bardzo duże napełnienia więc wątpie by ją zlikwidowali... Poza tym na odcinku Siemianowice - Katowice Centrum od momentu kiedy autobusy zamiast na Mickiewicza jeżdżą na plac Wolności, większość ludzi woli jechać tramwajem, zobacz sobie jakie czasem tłumy czekają na 13 na Placu Skargi
Patrząc jednak ogólnie to po tym co się w Rudzie dzieje to w Siemianowicach może być podobnie ( a tu jest argument że można tramwaj zastąpić autobusem, przynajmniej do pewnego stopnia). Trzynastka by wtedy do pl Alfreda dojeżdżała.
13 można by było lekko przedłużyć( kierunek przystanek Siemianowice Głowackiego) bądź nawet nie lekko (bo aż o ok 3,5 km; kierunek Michałkowice)
W sensie po trasie 13tki (mowa o Siemianowicach) czy tylko do Alfredu?kolejorz. pisze:Likwidacja T13 to jak likwidacja np T29. Może ją zastąpić inna linia która powiela jej trasę i moim zdaniem mogli by ją zlikwidować a w zamian T16 co 10 minut.
PS. Wątek już powinien się nazywać Przeszłość linii 18 lub Niedoszła przyszłość linii 18
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Ja często jeżdżę 13 o różnych porach i zazwyczaj już na Skargi są zajęte prawie wszystkie miejsca siedzące w solówce, potem też jest duży ruch i czasem już od Kościoła robi się tłok a od Słonecznej to już są sardynki...polaque pisze:Z tym dużym napełnieniem to jest różnie. Największe zbiera się na odcinku Słoneczna - Oblatów - Rondo - Rynek. Potem zapełnienie jest różnie a w zasadzie malejące (bo 20/7)
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości