Najechanie składu 574+573 na wagon 810 Zawodzie 2011.03.02

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Najechanie składu 574+573 na wagon 810 Zawodzie 2011.03.02

#1 Post autor: DW » 02 mar 2011, 17:05

Info od memphisa:
Poważny dzwon Citka i 20 w Katowicach :!:

Szczegółów niestety brak.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2011, 23:31 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 02 mar 2011, 17:12

Podobno do wypadku doszło między Pętlą a AE - jak ktoś może niche zbada sprawę, ja niestety jestem po za miastem.


Info od DW na temat wypadku:
Skład #574+573 najechał na citadisa #810. Z relacji; wagon #574 został skrócony do drzwi i zaparkował na tyle citadisa. Motorniczy z 20-tki trafił do szpitala. Od Zawodzia podjechał helmut, będzie zapewne pomagał przy rozdzieleniu wagonów.
Ponadto wagony #574 i #573 zderzyły się między sobą (połamane sprzęgi).
Ostatnio zmieniony 02 mar 2011, 23:32 przez luki, łącznie zmieniany 2 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: Linia26 » 02 mar 2011, 17:43

Podobno są trzy osoby ranne. Mówili w radiu.
Pozdrawiam, Kamil :)

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#4 Post autor: hanys76 » 02 mar 2011, 18:42

Info od DW : Na miejsce ściągnięto dźwig ze Stroszka, ponieważ z Zawodzia zepsuł się na torowisku. Wagon 574 ma ścięty cały przód, motornicza została wyciągnięta i zabrana do szpitala, oprócz niej jeszcze 4 osoby. Wagon 574 wykoleił się pierwszym wózkiem, natomiast 573 został podpięty do żelazka 766. Funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa.

http://img87.imageshack.us/f/zdjcie0033o.jpg/ zdjęcie z forum wpk zamieszczone przez użytkownika maciek2207. To nie jest jednak 800, tylko woseba, wygląda po wyglądzie reklamy na 811.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 20:22 przez hanys76, łącznie zmieniany 2 razy.

genz
Posty: 56
Rejestracja: 26 lis 2006, 23:10
Lokalizacja: Katowice

#5 Post autor: genz » 02 mar 2011, 18:46

hanys76 pisze:Info od DW : na miejsce ściągnięto dzwig ze Stroszka, ponieważ Zawodziowski zepsuł się na torowisku. Wagon 584 ma ścięty cały przód, motornicza została wyciągnięta i zabrana do szpitala, oprócz niej jezzcze 4 osoby. Wagon 574 wykoleił się pierwszym wózkiem, natomiast 573 został podpięty do żelazka 766. Funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa.
Zatramwaje z PKM Katowice #215 podmieniony na #169 i chyba #311
luki pisze:Info od DW na temat wypadku:
Skład #574+573 najechał na citadisa #800. Z relacji; wagon #574 został skrócony do drzwi i zaparkował na tyle citadisa. Motorniczy z 20-tki trafił do szpitala. Od Zawodzia podjechał helmut, będzie zapewne pomagał przy rozdzieleniu wagonów.
Ponadto wagony #574 i #573 zderzyły się między sobą (połamane sprzęgi).
#573 właśnie został ściągnięty na bazę, z daleka wygladał na cały. W kierunku centrum wyjechała robocza N

Przed momentem przyjechały pozostałe wozy na bazę #574 był ściągany prezez #110R, #810 przez #904

Scaliłem posty.// Boguś
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 20:24 przez genz, łącznie zmieniany 1 raz.
genz

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: DW » 02 mar 2011, 19:36

hanys76 pisze:http://img87.imageshack.us/f/zdjcie0033o.jpg/ zdjęcie z forum wpk zamieszczone przez użytkownika maciek2207. To nie jest jednak 800, tylko woseba, wygląda po wyglądzie reklamy na 811.
To był #810. Widocznie luki źle usłyszał albo za szybko mówiłem ;)
Ranne 4 osoby w tym motorowa z 20-stki.
#574 wygląda podobnie jak #576 po wypadku 4 lata temu. Pewnie dałoby radę go naprawić, ale raczej kasacja (bo możliwe, że belka została uszkodzona).
Ponadto #574 ma wgnieciony tył, a #573 uszkodzony jest nieznacznie z przodu.
Bardziej obawiam się o Citadisa. Z tylnego członu już chyba nic nie będzie. Od zadku wygląda jak kupa złomu :(

Więcej informacji i fotki prawdopodobnie dopiero jutro.
Na razie znalezione i obrobione na szybko dwie fotki:
Załączniki
Uszkodzony tył #810.
Uszkodzony tył #810.
Wypadek #810 i #574+573.
Wypadek #810 i #574+573.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#7 Post autor: DW » 03 mar 2011, 08:01


hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#8 Post autor: hanys76 » 03 mar 2011, 09:31

http://img689.imageshack.us/f/03032011293.jpg/ zdjęcie zrobione przez Piotrkaw. Fatalnie to wygląda.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#9 Post autor: Boguś » 03 mar 2011, 20:33

DW pisze:Bardziej obawiam się o Citadisa. Z tylnego członu już chyba nic nie będzie. Od zadku wygląda jak kupa złomu
Przesadzasz :) . Musieliby na głowę upaść kasując citka.

Zresztą PKP PR początkowo chciało nawet Flirta skasować. Na szczęście opamiętali się.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#10 Post autor: KZKGaPowicz » 03 mar 2011, 20:36

Jeśli rzeczywiście belka wagonu #574+ jest uszkodzona, to wtedy zamiast ciąć pudło #504 lub #505, mogliby je przenumerować na #574+, a obecnego #574+ przenumerować na #504 lub #505. Podobnie było w przypadku #417, jego rzeczywiste pudło skasowali jako +589, a jego samego przenumerowali i wyremontowali jako #417.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#11 Post autor: Boguś » 03 mar 2011, 20:48

KZKGaPowicz pisze:Podobnie było w przypadku #417, jego rzeczywiste pudło skasowali jako +589, a jego samego przenumerowali i wyremontowali jako #417.
Mylisz się :)
KZKGaPowicz pisze:Jeśli rzeczywiście belka wagonu #574+ jest uszkodzona, to wtedy zamiast ciąć pudło #504 lub #505, mogliby je przenumerować na #574+, a obecnego #574+ przenumerować na #504 lub #505.
Wyślą do modernizacji. A skąd wiesz, że belka poszła?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#12 Post autor: KZKGaPowicz » 03 mar 2011, 20:53

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Podobnie było w przypadku #417, jego rzeczywiste pudło skasowali jako +589, a jego samego przenumerowali i wyremontowali jako #417.
Mylisz się :)
Pomyliłem się; #588+ przenumerowali na #417, a +589 na #458. Tutaj dowód.
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Jeśli rzeczywiście belka wagonu #574+ jest uszkodzona, to wtedy zamiast ciąć pudło #504 lub #505, mogliby je przenumerować na #574+, a obecnego #574+ przenumerować na #504 lub #505.
Wyślą do modernizacji. A skąd wiesz, że belka poszła?
Przeciez napisałem jeśli, co znaczy, że tego nie jestem pewien.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 21:09 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: adam86 » 03 mar 2011, 21:17

Boguś pisze:Wyślą do modernizacji. A skąd wiesz, że belka poszła?
Belka belką, ale trzeba dach przeszczpić:) Predzej skończy się to na podmianie pudła na warszawskie.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: luki » 03 mar 2011, 21:48

Wydaje mi się, że nie jest tak źle z #574, gorzej po czołówkach wyglądały #677 albo #476 i jakoś to zrobili.

Co do Citadisa to poważnie oberwał, ale sądzę, że nikt nie wpadnie na kasację, zawsze może taki stać parę lat tak jak 806 i służyć za dawcę części. Czy z tego zadu coś jeszcze będzie to już się okaże.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#15 Post autor: DW » 11 mar 2011, 19:01

W portalu WPK ukazał się artykuł dotyczący m.in. wypadku #810 i #574+753:
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1842

Można w nim znaleźć dodatkowe informacje oraz kilkanaście fotek z miejsca wypadku.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: R_G » 12 mar 2011, 11:03

Zresztą PKP PR początkowo chciało nawet Flirta skasować. Na szczęście opamiętali się.
Nie PKP tylko PR. Kto jest właścicielem Flirta?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#17 Post autor: rafalurbino18 » 12 mar 2011, 11:45

R_G pisze:
Zresztą PKP PR początkowo chciało nawet Flirta skasować. Na szczęście opamiętali się.
Nie PKP tylko PR. Kto jest właścicielem Flirta?
Urząd Marszałkowski

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: R_G » 14 mar 2011, 13:24

rafalurbino18 pisze:
R_G pisze:
Zresztą PKP PR początkowo chciało nawet Flirta skasować. Na szczęście opamiętali się.
Nie PKP tylko PR. Kto jest właścicielem Flirta?
Urząd Marszałkowski
Właśnie, nie trudno jest się domyśleć kto chciał kasować. I wbrew pozorom dobrze by zrobili.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: adam86 » 14 mar 2011, 14:31

R_G pisze: I wbrew pozorom dobrze by zrobili.
Bo?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#20 Post autor: Boguś » 18 mar 2011, 20:06

R_G pisze:Właśnie, nie trudno jest się domyśleć kto chciał kasować. I wbrew pozorom dobrze by zrobili.
Chyba sobie żartujesz.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: R_G » 18 mar 2011, 21:06

Boguś pisze:
R_G pisze:Właśnie, nie trudno jest się domyśleć kto chciał kasować. I wbrew pozorom dobrze by zrobili.
Chyba sobie żartujesz.
Chyba nie.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#22 Post autor: Boguś » 18 mar 2011, 21:28

R_G pisze:
Boguś pisze:
R_G pisze:Właśnie, nie trudno jest się domyśleć kto chciał kasować. I wbrew pozorom dobrze by zrobili.
Chyba sobie żartujesz.
Chyba nie.
Z powodu wykolejenia kasować skład warty miliony złotych :?: .

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: R_G » 18 mar 2011, 21:46

Dokumentnie, bo wystarczyłoby dołożyć część kwoty (stosunkowo małą część) i by był nowiutki fabryczny skład.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#24 Post autor: adam86 » 18 mar 2011, 23:29

R_G pisze:Dokumentnie, bo wystarczyłoby dołożyć część kwoty (stosunkowo małą część) i by był nowiutki fabryczny skład.
A jaką to niby małą część tej kwoty? I ile kosztuje naprawa i kto za nią zapłaci?

A tak w ogóle skąd się ten OT wziął tu?
KZKGOP 1779

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: R_G » 19 mar 2011, 11:11

A jaką to niby małą część tej kwoty? I ile kosztuje naprawa i kto za nią zapłaci?
Ubezpieczyciel by zapłacił no i Urząd by się trochę dorzucił i by nowy skład śmigał.
A tak w ogóle skąd się ten OT wziął tu?
Nie wiem 8)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: adam86 » 19 mar 2011, 16:21

R_G pisze:Ubezpieczyciel by zapłacił no i Urząd by się trochę dorzucił i by nowy skład śmigał.
Potrafisz odpowiedzieć na pytanie, które zadałem? Czy może masz problem ze zrozumieniem tego co jest napisane?
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości