Źródło: Dziennik Zachodni
2010-05-18 15:38:30, aktualizacja: 2010-05-18 15:38:30
Nadal nie kursują tramwaje na niektórych liniach na Śląsku
Warunki pogodowe dały się mocno we znaki komunikacji tramwajowej. Z powodu podtopień i zalanych torowisk w wielu miejscach występowały lub występują do chwili obecnej zakłócenia w normalnym ruchu tramwajów.
Nie kursują tramwaje linii 3 do Zabrza Makoszów oraz tramwaje linii nr 14 z Szopienic w kierunku Mysłowic. Rozlewiska wody uniemożliwiają uruchomienie komunikacji zastępczej na wyłączonych odcinkach.
Ponadto pod wodą znalazła się część torowiska linii 19 na trasie Bytom Stroszek - Bytom Pl. Sikorskiego. W rejonie skrzyżowania ulic Strzelców Bytomskich i Objazdowej powstało rozlewisko o długości ok. 150 - 200 m, które w najgłębszym miejscu sięga 1 m. Odpompowana przez strażaków woda nieustannie wraca. Skutkiem tego odcięta została zajezdnia w Bytomiu Stroszku, z której na co dzień wyjeżdżają również wagony obsługujące linie tramwajowe 7, 9 , 37 i 38. Sytuacja ta spowodowała, że większość tramwajów, które w poniedziałek rano wyjechały z zajezdni po zakończeniu kursów skierowana została do zajezdni w Chorzowie Batorym, aby mogły następnego dnia wyjechać na obsługę linii.
Pracownicy Tramwajów Śląskich z pomocą strażaków i innych służb od trzech dni walczą z żywiołem. W tym czasie udało się m.in. uporać z rozlewiskiem powstałym na torowisku pod wiaduktem w Rudzie Śląskiej Chebziu, którędy kursują tramwaje linii nr 1 i 18. Odpompowano wodę w Sosnowcu Niwce (linia 26), w rejonie przystanku Sosnowiec ul. Żeromskiego (linie 21, 24 i 27), w Sosnowcu Milowicach (linia 21 i 26), oraz w rejonie przystanku Sosnowiec Estakada (linia 15, 21 i 27) a także w Dąbrowie Górniczej Gołonogu (linia 21, 22 i 28). Usunięto również połamane drzewa i konary, które spadły na sieć trakcyjną.
Tramwaje Śląskie S.A. przepraszają pasażerów za utrudnienia i przykrości związane z funkcjonowaniem komunikacji w zaistniałych warunkach atmosferycznych. Jednocześnie zwracamy się do Państwa o cierpliwość i wyrozumiałość, gdyż pomimo pełnego zaangażowania sił i środków nie wszędzie możliwe będzie szybkie przywrócenie normalnego kursowania tramwajów.
Majowe ulewy i zakłócenia w funkcjonowaniu tramwajów
Majowe ulewy i zakłócenia w funkcjonowaniu tramwajów
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Nie sądzę, aby w przypadku linii 3 uruchomienie komunikacji zastępczej byłoby niemożliwe. Mimo, iż nie widziałem jak wygląda sytuacja w Zabrzu na ulicy Makoszowskiej od os. Janek do Makoszów, to jestem pewny, że dałoby się tam puścić zatramwaj. Skoro samochody i autobusy linii 47 jeżdżą tam normalnie to komunikacja zastępcza również może. Nawet jeśliby się nie dało przejechać, to przecież lepiej jakby jeździła na pewnym odcinku, ale w ogóle jeździła. A tak kompletnie o tym nie pomyślono i jest jak jest :/Nie kursują tramwaje linii 3 do Zabrza Makoszów oraz tramwaje linii nr 14 z Szopienic w kierunku Mysłowic. Rozlewiska wody uniemożliwiają uruchomienie komunikacji zastępczej na wyłączonych odcinkach.
Ostro. Ciekawe czy podobnie jest na pozostałych bytomskich liniach? (7, 9, 37)N, hanys76 w DPD 2010.05.18 pisze:1902 #456+457
poc. 1903 - 482+483
poc. 1904 - 491
poc. 1905 - 777
poc. 1906 - 776
poc. 1907 - 420!
poc. 1908 - 487
poc. 1910 - 647+648
poc. 1911 - 661!
Jak widać powyżej - w związku z odcięciem części taboru od sieci, bytomskie pociągi z bytomską obsadą są obsługiwane wagonami wypożyczonymi z innych zajezdni. Zjazdy w dniu dzisiejszym - do Chorzowa Batorego.
Na '38' mogliby w sumie posłać #20 z Będzina lub, skoro wyjazdy i zjazdy są do Batorego, zabytek #1100, który już też kursował kiedyś na tej linii.
M.in. z tego, że kursuje skład #647+648, który wczoraj był zdefektowany, wnioskuję, że naprawy wozów przeprowadzane są na Batorym. Jak to wygląda, przenieśli się tam pracownicy zajezdni Stroszek, czy naprawiają je osoby z ZURu?
Ciekawi mnie też, czy w obecnej sytuacji wozy będą choć częściowo myte
Tak w ogóle to jak teraz jeżdżą 19-stki? Kończą na Placu Sikorskiego, czy jadą do Politechniki?
Na pewno przynajmniej na części trasy byłoby to możliwe, bo nie sądzę, aby zalana była droga na całym odcinku wzdłuż torowiskarafalurbino18 pisze:Nie sądzę, aby w przypadku linii 3 uruchomienie komunikacji zastępczej byłoby niemożliwe. Mimo, iż nie widziałem jak wygląda sytuacja w Zabrzu na ulicy Makoszowskiej od os. Janek do Makoszów, to jestem pewny, że dałoby się tam puścić zatramwaj. Skoro samochody i autobusy linii 47 jeżdżą tam normalnie to komunikacja zastępcza również może. Nawet jeśliby się nie dało przejechać, to przecież lepiej jakby jeździła na pewnym odcinku, ale w ogóle jeździła. A tak kompletnie o tym nie pomyślono i jest jak jest :/Nie kursują tramwaje linii 3 do Zabrza Makoszów oraz tramwaje linii nr 14 z Szopienic w kierunku Mysłowic. Rozlewiska wody uniemożliwiają uruchomienie komunikacji zastępczej na wyłączonych odcinkach.
Podobnie na trasie '14-stki', gdzie zapewne przynajmniej na części trasy możliwe byłoby uruchomienie komunikacji zastępczej.
1118 ostatecznie też ściągnięto z miejsca zatrzymania, więc pewnie jeździła. Jeśli już z innej zajezdni mieliby coś pożyczać, to prędzej Karolinkę, bo zabytku ZUR na Stroszek po listopadzie 2007 już nie da na pewno.DW pisze:Na '38' mogliby w sumie posłać #20 z Będzina lub, skoro wyjazdy i zjazdy są do Batorego, zabytek #1100, który już też kursował kiedyś na tej linii.
Pracownicy wozowni ze Stroszka przyjechali samochodami pogotowia podstacyjnego.DW pisze:M.in. z tego, że kursuje skład #647+648, który wczoraj był zdefektowany, wnioskuję, że naprawy wozów przeprowadzane są na Batorym. Jak to wygląda, przenieśli się tam pracownicy zajezdni Stroszek, czy naprawiają je osoby z ZURu?
Kończą na placu Sikorskiego.DW pisze:Tak w ogóle to jak teraz jeżdżą 19-stki? Kończą na Placu Sikorskiego, czy jadą do Politechniki?.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Skoro tory są przejezdne choćby tylko do przystanku "Zabrze Park Świerczewskiego", to mogliby posłać składy 111N na trasie Zabrze Park Świerczewskiego - Zabrze Plac Teatralny. Ponadto tramwaje linii nr 3 mogłyby się mijać tymczasowo w tym miejscu, więc nie widzę większego problemu, np. przyjeżdża skład 111N od strony Makoszowego, pasażerowie przesiadają się do składu 105N, który przyjeżdża z Zaborza. Następnie przyjeżdża "3" z Mikulczyc, po jej zjeździe z odcinka jednotorowego skład 111N wjeżdża za zwrotnicę i jedzie po chwili w drugą stronę, po czym skład w stronę Mikulczyc może wjechać już na jednotor. Wystarczy tylko trochę pomyśleć i przede wszystkim chcieć...DW pisze:Na pewno przynajmniej na części trasy byłoby to możliwe, bo nie sądzę, aby zalana była droga na całym odcinku wzdłuż torowiskarafalurbino18 pisze:Nie sądzę, aby w przypadku linii 3 uruchomienie komunikacji zastępczej byłoby niemożliwe. Mimo, iż nie widziałem jak wygląda sytuacja w Zabrzu na ulicy Makoszowskiej od os. Janek do Makoszów, to jestem pewny, że dałoby się tam puścić zatramwaj. Skoro samochody i autobusy linii 47 jeżdżą tam normalnie to komunikacja zastępcza również może. Nawet jeśliby się nie dało przejechać, to przecież lepiej jakby jeździła na pewnym odcinku, ale w ogóle jeździła. A tak kompletnie o tym nie pomyślono i jest jak jest :/Nie kursują tramwaje linii 3 do Zabrza Makoszów oraz tramwaje linii nr 14 z Szopienic w kierunku Mysłowic. Rozlewiska wody uniemożliwiają uruchomienie komunikacji zastępczej na wyłączonych odcinkach.
Podobnie na trasie '14-stki', gdzie zapewne przynajmniej na części trasy możliwe byłoby uruchomienie komunikacji zastępczej.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
'14' a raczej odwzorowanie tej linii komunikacją zastępczą mogło by się odbywać od Szopienic do KWK Mysłowice, następnie od Kościoła w Mysłowicach do Dworca. Oczywiście już były tu wymieniane informacje że zatramwaje między KWK a Kościołem jechały pod prąd ale ta sytuacja jeszcze trochę potrwa więc nie wydaje mi się konieczne uruchamianie i cudowanie z komunikacją zastępczą.DW pisze:Podobnie na trasie '14-stki', gdzie zapewne przynajmniej na części trasy możliwe byłoby uruchomienie komunikacji zastępczej.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, 23:30 przez R_G, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam R1 :santa:
Wystarczy 111-tki na trasie ośJanek - Brysza, byleby ludzie do centrum dojechali, ale niestety SIĘ NIE DA!!KZKGaPowicz pisze:Skoro tory są przejezdne choćby tylko do przystanku "Zabrze Park Świerczewskiego", to mogliby posłać składy 111N na trasie Zabrze Park Świerczewskiego - Zabrze Plac Teatralny.
Puschel
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
KWK Paryż???R_G pisze:'14' a raczej odwzorowanie tej linii komunikacją zastępczą mogło by się odbywać od Szopienic do KWK Paryż, następnie od Kościoła w Mysłowicach do Dworca. Oczywiście już były tu wymieniane informacje że zatramwaje między KWK a Kościołem jechały pod prąd ale ta sytuacja jeszcze trochę potrwa więc nie wydaje mi się konieczne uruchamianie i cudowanie z komunikacją zastępczą.DW pisze:Podobnie na trasie '14-stki', gdzie zapewne przynajmniej na części trasy możliwe byłoby uruchomienie komunikacji zastępczej.
Hehe, Mysłowice oczywiście ;]grillmaster pisze:KWK Paryż???R_G pisze:'14' a raczej odwzorowanie tej linii komunikacją zastępczą mogło by się odbywać od Szopienic do KWK Paryż, następnie od Kościoła w Mysłowicach do Dworca. Oczywiście już były tu wymieniane informacje że zatramwaje między KWK a Kościołem jechały pod prąd ale ta sytuacja jeszcze trochę potrwa więc nie wydaje mi się konieczne uruchamianie i cudowanie z komunikacją zastępczą.DW pisze:Podobnie na trasie '14-stki', gdzie zapewne przynajmniej na części trasy możliwe byłoby uruchomienie komunikacji zastępczej.
Pozdrawiam R1 :santa:
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tak wyglądało torowisko linii nr 3 na ul. Makoszowskiej w Zabrzu: http://www.fakt.pl/Woda-zatrzymala-poci ... 226,3.html oraz linii nr 19 i 31 w Dąbrowie Miejskiej: http://www.radio.katowice.pl/index.php? ... 77ad4987dd
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Wczoraj przywrócono ruch do Mysłowic na trasie linii 14.
Natomiast z powodu ulew na Stroszek wypożyczono wozy #420 z Gliwic i #661 z Zawodzia.
Dokładnie. Od wtorku obsługę poc. 702, 704 i 705 przejęło Zawodzie. Ciekawe od poniedziałku wszystko wróci do normy, czy będzie tak jeszcze cały następny tydzień (do czasu wdrożenia nowych rozkładów)?Boguś w DPD 2010.05.21 pisze:Prawdopodobnie poc.702, 704, 705 i 708 obsługuje Zawodzie.
Natomiast z powodu ulew na Stroszek wypożyczono wozy #420 z Gliwic i #661 z Zawodzia.
Wagon #632 ze składu #631+632 jest cały zalany. Płynął w nim strumień.
Wszystko przez otwarty szyberdach nad 3 drzwiami. Całe wnętrze mokre.
I dziwić się że tramwaje są w takim stanie...
Ponadto: motorniczy nie zamknął drzwi na mijance w Klimontowie, przez które woda miała ułatwiony wstęp do wnętrza. Większość motorniczych w oczekiwaniu na światło bądź mijankę nie zamyka drzwi, bez względu na deszcz, śnieg, upał czy chłód.
http://matib.wrzuta.pl/obraz/6xXIUSHK5v ... _wagon_632
Wszystko przez otwarty szyberdach nad 3 drzwiami. Całe wnętrze mokre.
I dziwić się że tramwaje są w takim stanie...
Ponadto: motorniczy nie zamknął drzwi na mijance w Klimontowie, przez które woda miała ułatwiony wstęp do wnętrza. Większość motorniczych w oczekiwaniu na światło bądź mijankę nie zamyka drzwi, bez względu na deszcz, śnieg, upał czy chłód.
http://matib.wrzuta.pl/obraz/6xXIUSHK5v ... _wagon_632
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 70 gości