Po tym jak zabójca tramwajów złożył wniosek o ich likwidację to było już pewne, że KZK zatwierdzi tą decyzję. Można powiedzieć więc, że czekałem aż to nastąpi. Jednak dopiero teraz dotarło do mnie, że tramwajów w Gliwicach już nie będzie. Takich panów jak Frankiewicz, Baran itp. powinno się wywalić z obecnych stanowisk, choć wiem, że to nic nie da. Szkoda, że u nas - na Śląsku panuje taki dziwny tok myślenia. Moja rada dla Gliwiczan - przesiądźcie się z tramwaju na autobus, który nie będzie zatramwajem, bo tabor B co 10minut na tej trasie w szczycie to kpina...Kuba pisze:http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... icach.html
GameOver?
Ślepe tory?
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Prognozowana wysokość oszczędności jest tak płynna jak rozkład jazdy. W czwartek prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz próbował przekonać dziennikarzy do tego, że szyny w mieście zwija zasadnie. Próbował, bo okazuje się, że nikt nie jest wstanie dokładnie wyliczyć ile kasa miejska tak naprawdę zaoszczędzi na likwidacji tramwajów.
http://www.tvs.pl/informacje/11421/
http://www.tvs.pl/informacje/11421/
29 Maja 2009 godzina 14″00 protest pod Urzędem Miejskim w Gliwicach! Ratujmy gliwickie linie tramwajowe,jeszcze jest czas by wstrzymać nierozsądną decyzję Frankiewicza i jego ludzi!Gdy przyjdą nowe władze i zechcą to odbudować wtedy dużo więcej wydamy pieniędzy niż teraz na modernizację i remonty tego stanu jaki mamy na dziś!A za to zapłacą podatnicy,czyli społeczeństwo Gliwic!Powiadom znajomych,rodziny i wszystkich komu tramwaje służą na codzień i choćby od czasu do czasu.Na całym świecie potrafią docenić zalety tramwaju jako bardzo dobrego środka komunikacji miejskiej tylko pan Frankiewicz tego nie potrafi dostrzec lub celowo tego nie chce zauważyć! Walczmy o nasze wspólne dobro!Nikt tego za nas nie zrobi!Nie stój biernie jak ktoś jeden nieodpowiedzialny niszczy dorobek naszych przodków !!!"
zródło : materiał tv silesia.
Polecam film o likwidacji sieci tramwajowych w miastach USA i do czego to doprowadziło pt. "Wpuszczeni w korek" Film (OKOT)
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Jak słyszę takie wypowiedzi to nie waham się myśleć o dalszej przyszłości. Niestety - będzie tak jak w przypadku 8, 12 i 25.Franek: Przystanki pozostaną mniej więcej w tych samych miejscach, co obecnie. Autobusy będą kursowały z podobną częstotliwością co tramwaje – mniej więcej co 10 minut w godzinach szczytu.
Dla mnie to tylko kolejna próba osłody dla mieszkańców. Jak wszyscy dobrze wiemy po likwidacji tramwajów w Gliwicach już nigdy ich tam nie zobaczymy. A jak już mamy czegoś nie wykluczać to tego, że w następnych wyborach Frankowi napewno nie pójdzie dobrze.I Gliwice co ciekawe te nadzieje też podzielają. - My nie wykluczamy w przyszłości wprowadzenia tramwajów do Gliwic - dodaje Zygmunt Frankiewicz.
Tymczasem ten sam los , może spotkac 14 w Mysłowicach.
http://www.m-ce.net/aktualnosci.php?sub ... om=&ucat=1& -Początek końca 14
http://www.m-ce.net/aktualnosci.php?sub ... om=&ucat=1& -Początek końca 14
Franek na stronie urzędu miejskiego zamieścił list do mieszkańców Gliwic oraz pasażerów tramwajów.
AUTOBUSY ZAMIAST TRAMWAJÓW
Szanowni Gliwiczanie
Za kilka tygodni zamiast tramwajów kursujących obecnie na liniach 1 i 4 (od Wójtowej Wsi do zajezdni przy ulicy Chorzowskiej) na ulice wyjadą autobusy. Wniosek o zamianę tramwajów przez autobusy skierowałem do Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego – odpowiadającego za organizację komunikacji zbiorowej w 25 gminach. Zarząd KZK GOP przyjął moją propozycję (6 osób ją poparło, a 2 wstrzymały się od głosowania).
Dlaczego teraz zająłem się tą sprawą? Tramwaje i torowiska nie były modernizowane od wielu lat i obecnie są w bardzo złym stanie. Miasto nie mogło ich remontować, bo nie było ich właścicielem. Jakie są efekty zaniedbań, widać gołym okiem. Gliwiczanie mieszkający przy linii tramwajowej skarżą się na uciążliwy hałas, osoby starsze, niepełnosprawne i rodzice z dziećmi – na kłopoty z wsiadaniem do wagonów po wysokich stopniach, a kierowcy – na zniszczoną nawierzchnię ulic przy torach.
Niedawno Gliwice – podobnie jak inne śląskie miasta „tramwajowe” – stały się posiadaczem akcji „Tramwajów Śląskich”. Należało się zastanowić, co dalej. Wiem, że są tacy gliwiczanie, którzy tramwaje po prostu lubią, przyzwyczaili się do ich widoku, darzą je sentymentem. Zdaję sobie także sprawę z tego, że biorę na siebie dużą odpowiedzialność. Przez wiele miesięcy szczegółowo analizowałem ten problem. Gdy zebrałem wszystkie argumenty „za” i „przeciw”, okazało się, że przemawiają one – niestety – na niekorzyść tramwajów.
Aby wprowadzić na szyny nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje trzeba by przeprowadzić gruntowny i niezwykle kosztowny remont torowisk oraz kupić nowe wagony. Miasta nie stać na taki wydatek. Nie ma też możliwości uzyskania na ten cel pieniędzy z Unii Europejskiej. Utrzymywanie tramwajów na liniach 1 i 4 jest dwa razy droższe od autobusów, które mogą je na tej trasie z powodzeniem zastąpić. W dodatku dopłata do gliwickich tramwajów – ze względu na stosunkowo małą liczbę podróżujących – jest o połowę wyższa niż średnio w naszym regionie.
Co powinni wiedzieć podróżujący dotąd tramwajami? Autobusy będą jeździły tą samą trasą, co obecnie tramwaje – od Wójtowej Wsi do zajezdni przy ulicy Chorzowskiej. Zostaną oznakowane jako linia A4. Będą to wygodne i nowoczesne pojazdy, spełniające najwyższe normy ekologiczne, a co najważniejsze – pojazdy niskopodłogowe, do których bardzo łatwo jest wsiadać. Przystanki pozostaną mniej więcej w tych samych miejscach, co obecnie. Autobusy będą kursowały z podobną częstotliwością co tramwaje – mniej więcej co 10 minut w godzinach szczytu. Nie zmieni się też cena biletów.
Zaproponowałem, aby autobusy zastąpiły w Gliwicach tramwaje od 1 sierpnia. Jeżeli nie zajdą żadne nieprzewidziane okoliczności, to zmiana nastąpi tego dnia. Szczegółowe informacje na ten temat będą przekazywane na bieżąco.
Mam nadzieję, że zaakceptują Państwo moją decyzję, a dotychczasowe Państwa obawy zrekompensuje poprawa komfortu podróży.
Z poważaniem
podpis
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ta ta, a ten dalej swoje...Franek pisze:Mam nadzieję, że zaakceptują Państwo moją decyzję,
Nie no boki zrywać, ten facet to w ogóle sam pisze, czy jakiś za przeproszeniem jego pełnomocnik do wciskania kitu...Franek pisze:a dotychczasowe Państwa obawy zrekompensuje poprawa komfortu podróży.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Myślę, że nie. To jest jakiś dłuższy referat. Ilez można pisać w informacji, że będzie pikieta... Chociaż możerafalurbino18 pisze:Zgadza się. W tamtym tygodniu już widziałem te nowe kartki. Nie wczytywałem się za bardzo w to, ale zapamiętałem, że znów jakieś spotkanie/pikieta ma się odbyć.luki pisze:Pewno chodzi o te czwartkową pikietę na rynku.
We wrześniu odbędzie się lincz...
BTW ciekawie brzmi w Odezwie Frankiewicza do Narodu fraza, że nie dostanie pieniędzy z Unii na remont. No tak, racja,j ak się nie chce remontować to się nie daje kasy, jak sie nie daje kasy na remont to się nie pisze wniosku o dotację, jak się nie napisze wniosku to się nie otrzyma, proste!
BTW ciekawie brzmi w Odezwie Frankiewicza do Narodu fraza, że nie dostanie pieniędzy z Unii na remont. No tak, racja,j ak się nie chce remontować to się nie daje kasy, jak sie nie daje kasy na remont to się nie pisze wniosku o dotację, jak się nie napisze wniosku to się nie otrzyma, proste!
Ale jaja :mryellow: Jeszcze trochę i w Gliwicach będzie inna waluta..... http://www.nowiny.gliwice.pl/nowa/index ... l=8&id=594
On na dwa fronty gra czy co ? Najpierw KZK kochane, dobre, przyznało mu wycięcie tramwajów, teraz nagle z niego występuje. Coś mi tu śmierdzi. To wszystko od początku pomysłu wycięcia tramwajów jest tylko metodą na powiększenie kasy miejskiej. Tramwaj już pogrzebany, więc zostały autobusy, zatem sobie PKM oddzielimy od reszty i będziemy sami kosić całe wpływy z biletów. Ludzie jadący z Zabrza tramwajem nie będą mogli korzystać z biletu 4zł z przesiadką, bo Franek da swoje bilety. Tramwaj okazał się kluczem do tej decyzji.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
A ja uważam, że stworzenie KZK Gliwice (ale tylko Gliwice, żadnego wciągania w to innych gmin) jest nawet dobrym rozwiązaniem. Niech się Gliwice przekonają czy faktycznie będzie to tak korzystne i czy spółka będzie miała takie zyski. Czysta sytuacja i jeden żenująco ustawiony przetarg w KZK GOP mniej.
Ciekawe czy takie same farmazony byś pociskał jakbyś dojeżdżał do Gliwic do roboty np.ff pisze:A ja uważam, że stworzenie KZK Gliwice (ale tylko Gliwice, żadnego wciągania w to innych gmin) jest nawet dobrym rozwiązaniem. Niech się Gliwice przekonają czy faktycznie będzie to tak korzystne i czy spółka będzie miała takie zyski. Czysta sytuacja i jeden żenująco ustawiony przetarg w KZK GOP mniej.
KZKGOP 1779
Aaa, to znowu jakieś pierdoły pociskane przez związkowców, dlatego właśnie należy PKMy czem prędzej zlikwidować. Reszty debilnego bełkotu się komentować nie da, bo jęsli ktoś pisze, że PKM, który jest dotowany nie może być konkurencyjny wobec niedotowanego prywaciarza, to nie ma o czym mówic.Bartek pisze:Ale jaja :mryellow: Jeszcze trochę i w Gliwicach będzie inna waluta..... http://www.nowiny.gliwice.pl/nowa/index ... l=8&id=594
KZKGOP 1779
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Gliwice bez tramwaju ? [artykuł na portalu Infotram.pl]
Może podam linki do kilku ciekawszych moim zdaniem dokumentów.
1. Czy obecna władza w Gliwicach po prostu kłamie? Link1
2. Przykład na to jak nas przedmiotowo traktuje KZK GOP. Szybko podjęta uchwała i tramwajów nie ma Link2
3. Ranking linii tramwajowych (niedoinwestowanych) oraz autobusowych (doinwestowanych). Tramwaje wypadają całkiem dobrze. Gorzej zdecydowanie wypada linia 1 stworzona zresztą przez KZK GOP i równoczesnej likwidacji 29 Link3
4. Wyrazy zaniepokojenia wyraziła również Pani Prezydent Zabrza Link4
Większość linków do dokumentów jest na stronie OKOT i PKM
1. Czy obecna władza w Gliwicach po prostu kłamie? Link1
2. Przykład na to jak nas przedmiotowo traktuje KZK GOP. Szybko podjęta uchwała i tramwajów nie ma Link2
3. Ranking linii tramwajowych (niedoinwestowanych) oraz autobusowych (doinwestowanych). Tramwaje wypadają całkiem dobrze. Gorzej zdecydowanie wypada linia 1 stworzona zresztą przez KZK GOP i równoczesnej likwidacji 29 Link3
4. Wyrazy zaniepokojenia wyraziła również Pani Prezydent Zabrza Link4
Większość linków do dokumentów jest na stronie OKOT i PKM
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 21:15 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.
*SDIP (U.N.O.)
1 było lepszym rozwiązaniem niż 29 z punktu widzenia połączenia Rudy Południowej i Zaborza z zachodnią częścią Zabrza i Gliwicami. Można zaryzykować stwierdzenie, że gdyby do dzisiaj jeździło 29 to wynik finansowy tej linii byłby fatalny.Peter pisze:Gorzej zdecydowanie wypada linia 1 stworzona zresztą przez KZK GOP i równoczesnej likwidacji 29
I zauważ, że samo uruchomienie 1-ki nie spowodowało w Gliwicach spadku oferty, gdyż już wcześniej na 4-ce co drugi pociąg był solówką.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 21:16 przez memphis, łącznie zmieniany 1 raz.
Policz a nie ryzykuj stwierdzeń. Ja wiem jak wyglądała oferta na 4 w latach 90 i za czasów KZK znacznie się pogorszyła. Dzisiaj jednym słowem 1 to przepełnione solówkowe kompletne dno!
Studiowałem w Gliwicach, jeździłem lata jako pasażer i zdecydowanie wolałem układ 4/29. 29 solówkowe obsługiwało mniejsze potoki pasażerskie w mniej zaludnionych obszarach a składy na 4 łączyły centra miast Zabrze i Gliwice. Zupełnie normalna oferta.
Studiowałem w Gliwicach, jeździłem lata jako pasażer i zdecydowanie wolałem układ 4/29. 29 solówkowe obsługiwało mniejsze potoki pasażerskie w mniej zaludnionych obszarach a składy na 4 łączyły centra miast Zabrze i Gliwice. Zupełnie normalna oferta.
*SDIP (U.N.O.)
Mnie osobiście trasa jedynki bardziej odpowiada, bo omijam nią korki, w których stoi 6 i 840, ale jadąc nią codziennie rano z Chebzia widzę, że 90% pasażerów wysiada albo na Sienkiewicza, albo przy filharmonii, albo na pl. Wolności. I co ciekawe od pl. Wolności solówka przestaje mieć status "zapchanej", który dostaje na Porembie
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko, że nie może być tak że na większości trasy solówka na 1 jest przepełniona a już za pętlą Lompy jest OK bo wysiądą ludzie z osiedla na Zaborzu (złe jest ulokowanie samej pętli - lepiej jakby była bliżej osiedla). Z tego punktu widzenia lepszy jest układ 4 na składach i 29 i bez idiotycznego 35. Ja nie wiem czy ty jeździłeś tam regularnie np. w 2000r. bo gdy sobie porównam to jest teraz komunikacyjny koszmar.
*SDIP (U.N.O.)
Nie, ja dopiero od kilku lat korzystam z gliwickich tramwajów także porównania nie mam. Ale wiem, że jedynka była jakby zakryciem i usprawiedliwieniem tych solówek, które pojawiły się na czwórce i wprowadzeniu oszczędnosci i częstostliwości 8/12. Że na jedynce to już wtedy muszą być solówki ze względów eksploatacyjnych i nic się nie da zrobić. A zapełnione solówki w centrach miast wyglądają niestety nieciekawie.
Podobnie kombinowano zresztą z linią 9 chcąc kierować solówki do zajezdni jako linia 10.
Podobnie kombinowano zresztą z linią 9 chcąc kierować solówki do zajezdni jako linia 10.
I tu się zgadzam, bo dokładnie tak jest, że 1 jest tylko przykrywką pocięcia tak naprawdę linii 4 i nie wynika to z rozsądku tylko z ciągłej od lat polityki zmniejszania przewozów tramwajowych.ff pisze:Nie, ja dopiero od kilku lat korzystam z gliwickich tramwajów także porównania nie mam. Ale wiem, że jedynka była jakby zakryciem i usprawiedliwieniem tych solówek, które pojawiły się na czwórce i wprowadzeniu oszczędnosci i częstostliwości 8/12.
Teraz sytuacja się zmieni po likwidacji tramwajów w Gliwicach i dopiero zobaczymy czy przyniesie to odpływ pasażerów w Zabrzu. Oczywiście u nas nikt takich rzeczy pewnie nie badał...
*SDIP (U.N.O.)
Pohamuj trochę te emocje. Napisałem wyraźnie, że zmiana co drugiej czwórki na jedynkę nic nie zmieniła pod względem oferty. To, że od 2000 roku ograniczono ją o 1/3 to jest inna sprawa zupełnie.Peter pisze:Policz a nie ryzykuj stwierdzeń. Ja wiem jak wyglądała oferta na 4 w latach 90 i za czasów KZK znacznie się pogorszyła. Dzisiaj jednym słowem 1 to przepełnione solówkowe kompletne dno!
Tyle tylko, że jak już napisałem, połowa składów na 4-ce wyleciała w latach 2002-2003, bez związku z linią 1. A 29 jeździło w niedziele co godzinę, co z pewnością dla pasażerów z Rudy Południowej i Poremby było bardzo zachęcające do podróży. Dzisiaj zapewne 29 jeździłoby jeszcze rzadziej, a może nawet typowane byłoby do likwidacji razem z 18-tką.Studiowałem w Gliwicach, jeździłem lata jako pasażer i zdecydowanie wolałem układ 4/29. 29 solówkowe obsługiwało mniejsze potoki pasażerskie w mniej zaludnionych obszarach a składy na 4 łączyły centra miast Zabrze i Gliwice. Zupełnie normalna oferta.
Co do 35 to jest to (razem z 30) oczywisty absurd, który powinien być załatwiony większym taborem na linii 5.
Uruchomienie składów na 1-tce tak naprawdę byłoby możliwe (TŚ w pewnym momencie przestały się dogmatycznie upierać, że nie można). Natomiast słusznie ff zauważył, że 1-ka przejęła jakby te wcześniej wprowadzone na 4-ce solówki.
Od kilku motorniczych z Zawodzia słyszałem,że po zamknięciu Gliwic jedynka ma jeździć z Biskupic do Chorzowa Rynku trasą jedenastki, czwórka z Zajezdni w Gliwicach do Lomp, a jedenastka tylko do Metalowców. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coraz częściej słyszy się o tym temacie. Może ktoś coś wie więcej w tej sprawie?
Puschel
Jest to moim zdaniem lekko przesadzone. Po pierwsze jedynka by musiała krążyć po Chebziu dodatkowe kółka, a dwa, zawracanie jedynki i 11-tki na Metalowców było by naprawdę hardcore. A ludzie z 3-go Maja i okolicy Świętochłowic, musieli by się na Metalowców przesiadać by się dostać z do centrum. Bezsens, choć z drugiej strony, to tylko KZK GOP :santa:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Też jak to przeczytałem to wydało mi tak bezsensowne ze względów, które opisałeś, że nawet nie chciało mi się pisać. Ale w takim układzie jedyne co mi się podobało, to silna częsta czwórka zapewne na samych składach z zajezdni do Zaborza. Gdzieś te składy muszą jednak jeździć.
Wersja z jedynką do Biskupic (ale od Chebzia) też nie głupia, w końcu to byłaby stara linia 29. Ja bym w sumie tak zrobił i połowę kursów piątki robiłaby wtedyskierowana w tamtą stronę jedynka. Piątka na całej trasie co 20 minut, a drugą połowę piątki w Bytomiu przejęłaby wzmocniona i regularna 30-tka.
Wersja z jedynką do Biskupic (ale od Chebzia) też nie głupia, w końcu to byłaby stara linia 29. Ja bym w sumie tak zrobił i połowę kursów piątki robiłaby wtedyskierowana w tamtą stronę jedynka. Piątka na całej trasie co 20 minut, a drugą połowę piątki w Bytomiu przejęłaby wzmocniona i regularna 30-tka.
Dla mnie też to bez sensu, ale Adam 86 zaraz mnie musi strofować. A ja wam powiem jedno, jak kiedyś się mówiło o likwidacji zajezdni w Chorzowie, to mówili, że to tylko plotka powtarzana na Chebziu, a co z tego wyszło to każdy wie. Kiedyś czwórka jeździła do Królewskiej Huty - to czemu nie miałaby obecnie? Pomysł jazdy do Huty Katowice nie byłby taki zły - można by zrobić wajchę prosto do pieca i byłby święty spokój z tymi gratami.
Puschel
Ale nikt na zajezdni żadnej nie decyduje o tym gdzie pojedzie jaka linia. KZK jak wiadomo takie decyzje podejmuje na krótko przed wprowadzeniem, więc na prawdę powtarzanie plotek mija się z celem.puschel pisze:Dla mnie też to bez sensu, ale Adam 86 zaraz mnie musi strofować. A ja wam powiem jedno, jak kiedyś się mówiło o likwidacji zajezdni w Chorzowie, to mówili, że to tylko plotka powtarzana na Chebziu, a co z tego wyszło to każdy wie. Kiedyś czwórka jeździła do Królewskiej Huty - to czemu nie miałaby obecnie?
KZKGOP 1779
Całe szczęscie, że się KZK GOP nie zgadza na takie pomysły pozbawione logiki, a mające tylko na celu utrzymanie zatrudnienia w gliwickiej zajezdni na obecnym poziomie, a może nawet uzasadniające utrzymywanie zajezdni w tamtym miejscu (na skraju sieci) w ogóle. A gdzie w tym wszystkim pasażer, któremu na 3 Maja zafunduje się w takim układzie solówki? Nie wspomnę już o pogorszeniu dostępu dojazdu w tamte rejony od strony wschodniej. Niestety. Gliwice nabroiły i tam powinny być największe straty, także a raczej zwłaszcza osobowe, żeby było wiadomo komu się to wszystko zawdzięcza. I aby za rok mieszkańcy tego miasta sobie o tym przypomnieli.
No to ładnie być poobcinał tramwajarzom pracę przewozową. Na odcinku od Chebzia do Metalowców, Rynku bądź do Stadionu Śląskiego zamiast składów co 15 minut puściłbyś solówkę co 20 minut? No to pasażerowie ładnie by dostali klaspa. Na dodatek niezłe lanie dostaliby też tramwajarze... Jaki problem, żeby T1 kursowało nadal do Chebzia jak obecnie?puschel pisze:Nie 11 miałaby jechać albo do Stadionu Śląskiego, albo do Metalowców.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości