Ślepe tory?

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#151 Post autor: rafalurbino18 » 26 maja 2009, 17:40

Po tym jak zabójca tramwajów złożył wniosek o ich likwidację to było już pewne, że KZK zatwierdzi tą decyzję. Można powiedzieć więc, że czekałem aż to nastąpi. Jednak dopiero teraz dotarło do mnie, że tramwajów w Gliwicach już nie będzie. Takich panów jak Frankiewicz, Baran itp. powinno się wywalić z obecnych stanowisk, choć wiem, że to nic nie da. Szkoda, że u nas - na Śląsku panuje taki dziwny tok myślenia. Moja rada dla Gliwiczan - przesiądźcie się z tramwaju na autobus, który nie będzie zatramwajem, bo tabor B co 10minut na tej trasie w szczycie to kpina...

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#152 Post autor: Penny » 27 maja 2009, 23:07

rafalurbino18 pisze:Takich panów jak Frankiewicz, Baran itp.
Oczywiście nie zapominajmy o Koplu ;)

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#153 Post autor: hanys76 » 28 maja 2009, 19:03

Prognozowana wysokość oszczędności jest tak płynna jak rozkład jazdy. W czwartek prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz próbował przekonać dziennikarzy do tego, że szyny w mieście zwija zasadnie. Próbował, bo okazuje się, że nikt nie jest wstanie dokładnie wyliczyć ile kasa miejska tak naprawdę zaoszczędzi na likwidacji tramwajów.

http://www.tvs.pl/informacje/11421/

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#154 Post autor: hanys76 » 29 maja 2009, 10:46

29 Maja 2009 godzina 14″00 protest pod Urzędem Miejskim w Gliwicach! Ratujmy gliwickie linie tramwajowe,jeszcze jest czas by wstrzymać nierozsądną decyzję Frankiewicza i jego ludzi!Gdy przyjdą nowe władze i zechcą to odbudować wtedy dużo więcej wydamy pieniędzy niż teraz na modernizację i remonty tego stanu jaki mamy na dziś!A za to zapłacą podatnicy,czyli społeczeństwo Gliwic!Powiadom znajomych,rodziny i wszystkich komu tramwaje służą na codzień i choćby od czasu do czasu.Na całym świecie potrafią docenić zalety tramwaju jako bardzo dobrego środka komunikacji miejskiej tylko pan Frankiewicz tego nie potrafi dostrzec lub celowo tego nie chce zauważyć! Walczmy o nasze wspólne dobro!Nikt tego za nas nie zrobi!Nie stój biernie jak ktoś jeden nieodpowiedzialny niszczy dorobek naszych przodków !!!"


zródło : materiał tv silesia.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#155 Post autor: Peter » 29 maja 2009, 17:15

Polecam film o likwidacji sieci tramwajowych w miastach USA i do czego to doprowadziło pt. "Wpuszczeni w korek" :arrow: Film (OKOT)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#156 Post autor: luki » 29 maja 2009, 17:19

Franek pewnie też chce mieć taką sławę. Facet naprawdę popadł w jakąś paranoję. On te tramwaje musi wykosić bez względu na wszystko. Naprawdę nieodpowiedni człowiek na nieodpowiednim miejscu.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#157 Post autor: rafalurbino18 » 29 maja 2009, 20:04

Franek: Przystanki pozostaną mniej więcej w tych samych miejscach, co obecnie. Autobusy będą kursowały z podobną częstotliwością co tramwaje – mniej więcej co 10 minut w godzinach szczytu.
Jak słyszę takie wypowiedzi to nie waham się myśleć o dalszej przyszłości. Niestety - będzie tak jak w przypadku 8, 12 i 25.
I Gliwice co ciekawe te nadzieje też podzielają. - My nie wykluczamy w przyszłości wprowadzenia tramwajów do Gliwic - dodaje Zygmunt Frankiewicz.
Dla mnie to tylko kolejna próba osłody dla mieszkańców. Jak wszyscy dobrze wiemy po likwidacji tramwajów w Gliwicach już nigdy ich tam nie zobaczymy. A jak już mamy czegoś nie wykluczać to tego, że w następnych wyborach Frankowi napewno nie pójdzie dobrze.

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#158 Post autor: puschel » 29 maja 2009, 20:51

Czwórki i jedynki miały dzisiaj na ramieniach luster szarfy z napisem "ostatnie pożegnanie".
Puschel

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#159 Post autor: 37 » 30 maja 2009, 09:47

Protestacja wczorajsza miałą charakter kampani wyborczej :-/
Kolejna w czwartek na Rynku.
Ludzi było mało, ale generalnie kto byl ten nadawał porządnie na prezydenta, że dziad.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#160 Post autor: hanys76 » 31 maja 2009, 22:01

Tymczasem ten sam los , może spotkac 14 w Mysłowicach.

http://www.m-ce.net/aktualnosci.php?sub ... om=&ucat=1& -Początek końca 14

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#161 Post autor: Marcin » 31 maja 2009, 22:13

Mysłowic nie stać na remonty, oh ile oni tam tego muszą wyremontować...

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#162 Post autor: memphis » 31 maja 2009, 22:27

Tak szybko to z tą likwidacją raczej nie będzie, wszak w ulicę Świerczyny włożono niemałą kasę, a reszta torowisk nie jest w jakimś strasznym stanie (jak zwykle gorzej wygląda nawierzchnia niż same tory).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#163 Post autor: ff » 02 cze 2009, 17:54

W gliwickich tramwajach jest chyba jakaś nowa odezwa do gliwiczan, ale nie miałem za bardzo okazji przeczytać.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#164 Post autor: luki » 02 cze 2009, 18:42

Pewno chodzi o te czwartkową pikietę na rynku. Na stronach Komitetu Obrony Tramwajów piszą, że zapraszają Tuska na debatę.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#165 Post autor: Marcin » 02 cze 2009, 18:54

luki pisze:Na stronach Komitetu Obrony Tramwajów piszą, że zapraszają Tuska na debatę.
Jakoś wierzyć mi się nie chce że Tusk przyjedzie...

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#166 Post autor: hanys76 » 02 cze 2009, 19:18

Franek na stronie urzędu miejskiego zamieścił list do mieszkańców Gliwic oraz pasażerów tramwajów.
AUTOBUSY ZAMIAST TRAMWAJÓW

Szanowni Gliwiczanie

Za kilka tygodni zamiast tramwajów kursujących obecnie na liniach 1 i 4 (od Wójtowej Wsi do zajezdni przy ulicy Chorzowskiej) na ulice wyjadą autobusy. Wniosek o zamianę tramwajów przez autobusy skierowałem do Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego – odpowiadającego za organizację komunikacji zbiorowej w 25 gminach. Zarząd KZK GOP przyjął moją propozycję (6 osób ją poparło, a 2 wstrzymały się od głosowania).
Dlaczego teraz zająłem się tą sprawą? Tramwaje i torowiska nie były modernizowane od wielu lat i obecnie są w bardzo złym stanie. Miasto nie mogło ich remontować, bo nie było ich właścicielem. Jakie są efekty zaniedbań, widać gołym okiem. Gliwiczanie mieszkający przy linii tramwajowej skarżą się na uciążliwy hałas, osoby starsze, niepełnosprawne i rodzice z dziećmi – na kłopoty z wsiadaniem do wagonów po wysokich stopniach, a kierowcy – na zniszczoną nawierzchnię ulic przy torach.
Niedawno Gliwice – podobnie jak inne śląskie miasta „tramwajowe” – stały się posiadaczem akcji „Tramwajów Śląskich”. Należało się zastanowić, co dalej. Wiem, że są tacy gliwiczanie, którzy tramwaje po prostu lubią, przyzwyczaili się do ich widoku, darzą je sentymentem. Zdaję sobie także sprawę z tego, że biorę na siebie dużą odpowiedzialność. Przez wiele miesięcy szczegółowo analizowałem ten problem. Gdy zebrałem wszystkie argumenty „za” i „przeciw”, okazało się, że przemawiają one – niestety – na niekorzyść tramwajów.
Aby wprowadzić na szyny nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje trzeba by przeprowadzić gruntowny i niezwykle kosztowny remont torowisk oraz kupić nowe wagony. Miasta nie stać na taki wydatek. Nie ma też możliwości uzyskania na ten cel pieniędzy z Unii Europejskiej. Utrzymywanie tramwajów na liniach 1 i 4 jest dwa razy droższe od autobusów, które mogą je na tej trasie z powodzeniem zastąpić. W dodatku dopłata do gliwickich tramwajów – ze względu na stosunkowo małą liczbę podróżujących – jest o połowę wyższa niż średnio w naszym regionie.
Co powinni wiedzieć podróżujący dotąd tramwajami? Autobusy będą jeździły tą samą trasą, co obecnie tramwaje – od Wójtowej Wsi do zajezdni przy ulicy Chorzowskiej. Zostaną oznakowane jako linia A4. Będą to wygodne i nowoczesne pojazdy, spełniające najwyższe normy ekologiczne, a co najważniejsze – pojazdy niskopodłogowe, do których bardzo łatwo jest wsiadać. Przystanki pozostaną mniej więcej w tych samych miejscach, co obecnie. Autobusy będą kursowały z podobną częstotliwością co tramwaje – mniej więcej co 10 minut w godzinach szczytu. Nie zmieni się też cena biletów.
Zaproponowałem, aby autobusy zastąpiły w Gliwicach tramwaje od 1 sierpnia. Jeżeli nie zajdą żadne nieprzewidziane okoliczności, to zmiana nastąpi tego dnia. Szczegółowe informacje na ten temat będą przekazywane na bieżąco.
Mam nadzieję, że zaakceptują Państwo moją decyzję, a dotychczasowe Państwa obawy zrekompensuje poprawa komfortu podróży.

Z poważaniem

podpis






Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#167 Post autor: Marcin » 02 cze 2009, 19:22

hanys76 pisze:Z poważaniem
"Bez poważania" chciał napisać, świetnie pokazał to na pikiecie jak obraził się na wszystkich...

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#168 Post autor: rafalurbino18 » 02 cze 2009, 19:29

luki pisze:Pewno chodzi o te czwartkową pikietę na rynku. Na stronach Komitetu Obrony Tramwajów piszą, że zapraszają Tuska na debatę.
Zgadza się. W tamtym tygodniu już widziałem te nowe kartki. Nie wczytywałem się za bardzo w to, ale zapamiętałem, że znów jakieś spotkanie/pikieta ma się odbyć.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#169 Post autor: luki » 02 cze 2009, 21:00

Franek pisze:Mam nadzieję, że zaakceptują Państwo moją decyzję,
Ta ta, a ten dalej swoje...
Franek pisze:a dotychczasowe Państwa obawy zrekompensuje poprawa komfortu podróży.
Nie no boki zrywać, ten facet to w ogóle sam pisze, czy jakiś za przeproszeniem jego pełnomocnik do wciskania kitu...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#170 Post autor: ff » 02 cze 2009, 21:19

rafalurbino18 pisze:
luki pisze:Pewno chodzi o te czwartkową pikietę na rynku.
Zgadza się. W tamtym tygodniu już widziałem te nowe kartki. Nie wczytywałem się za bardzo w to, ale zapamiętałem, że znów jakieś spotkanie/pikieta ma się odbyć.
Myślę, że nie. To jest jakiś dłuższy referat. Ilez można pisać w informacji, że będzie pikieta... Chociaż może ;)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#171 Post autor: Marcin » 02 cze 2009, 21:26

luki pisze:Nie no boki zrywać, ten facet to w ogóle sam pisze, czy jakiś za przeproszeniem jego pełnomocnik do wciskania kitu...
No napewno poprawi komfort podróży, ze składu do krótkiego SU 12, VOLVO B10 czy innej solówki jaką posiada PKM Gliwice.

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#172 Post autor: JoHoNuS » 04 cze 2009, 10:19

We wrześniu odbędzie się lincz...

BTW ciekawie brzmi w Odezwie Frankiewicza do Narodu fraza, że nie dostanie pieniędzy z Unii na remont. No tak, racja,j ak się nie chce remontować to się nie daje kasy, jak sie nie daje kasy na remont to się nie pisze wniosku o dotację, jak się nie napisze wniosku to się nie otrzyma, proste! :evil:

Bartek
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:36
Lokalizacja: Sosnowiec

#173 Post autor: Bartek » 04 cze 2009, 13:03

Ale jaja :mryellow: Jeszcze trochę i w Gliwicach będzie inna waluta..... http://www.nowiny.gliwice.pl/nowa/index ... l=8&id=594

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#174 Post autor: luki » 04 cze 2009, 13:23

On na dwa fronty gra czy co ? Najpierw KZK kochane, dobre, przyznało mu wycięcie tramwajów, teraz nagle z niego występuje. Coś mi tu śmierdzi. To wszystko od początku pomysłu wycięcia tramwajów jest tylko metodą na powiększenie kasy miejskiej. Tramwaj już pogrzebany, więc zostały autobusy, zatem sobie PKM oddzielimy od reszty i będziemy sami kosić całe wpływy z biletów. Ludzie jadący z Zabrza tramwajem nie będą mogli korzystać z biletu 4zł z przesiadką, bo Franek da swoje bilety. Tramwaj okazał się kluczem do tej decyzji.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#175 Post autor: ff » 04 cze 2009, 18:13

A ja uważam, że stworzenie KZK Gliwice (ale tylko Gliwice, żadnego wciągania w to innych gmin) jest nawet dobrym rozwiązaniem. Niech się Gliwice przekonają czy faktycznie będzie to tak korzystne i czy spółka będzie miała takie zyski. Czysta sytuacja i jeden żenująco ustawiony przetarg w KZK GOP mniej.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#176 Post autor: hanys76 » 09 cze 2009, 12:17

Powstała piosenka o Gliwickich tramwajach :)

http://www.youtube.com/watch?v=IBXzDM1u ... r_embedded

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#177 Post autor: adam86 » 09 cze 2009, 12:42

ff pisze:A ja uważam, że stworzenie KZK Gliwice (ale tylko Gliwice, żadnego wciągania w to innych gmin) jest nawet dobrym rozwiązaniem. Niech się Gliwice przekonają czy faktycznie będzie to tak korzystne i czy spółka będzie miała takie zyski. Czysta sytuacja i jeden żenująco ustawiony przetarg w KZK GOP mniej.
Ciekawe czy takie same farmazony byś pociskał jakbyś dojeżdżał do Gliwic do roboty np.
KZKGOP 1779

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#178 Post autor: adam86 » 09 cze 2009, 12:45

Bartek pisze:Ale jaja :mryellow: Jeszcze trochę i w Gliwicach będzie inna waluta..... http://www.nowiny.gliwice.pl/nowa/index ... l=8&id=594
Aaa, to znowu jakieś pierdoły pociskane przez związkowców, dlatego właśnie należy PKMy czem prędzej zlikwidować. Reszty debilnego bełkotu się komentować nie da, bo jęsli ktoś pisze, że PKM, który jest dotowany nie może być konkurencyjny wobec niedotowanego prywaciarza, to nie ma o czym mówic.
KZKGOP 1779

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#179 Post autor: rafalurbino18 » 10 cze 2009, 19:03

Gliwice bez tramwaju ? [artykuł na portalu Infotram.pl]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#180 Post autor: Peter » 13 cze 2009, 11:30

Może podam linki do kilku ciekawszych moim zdaniem dokumentów.

1. Czy obecna władza w Gliwicach po prostu kłamie? :arrow: Link1

2. Przykład na to jak nas przedmiotowo traktuje KZK GOP. Szybko podjęta uchwała i tramwajów nie ma :arrow: Link2

3. Ranking linii tramwajowych (niedoinwestowanych) oraz autobusowych (doinwestowanych). Tramwaje wypadają całkiem dobrze. Gorzej zdecydowanie wypada linia 1 stworzona zresztą przez KZK GOP i równoczesnej likwidacji 29 :arrow: Link3

4. Wyrazy zaniepokojenia wyraziła również Pani Prezydent Zabrza :arrow: Link4

Większość linków do dokumentów jest na stronie OKOT i PKM
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 21:15 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#181 Post autor: memphis » 13 cze 2009, 13:20

Peter pisze:Gorzej zdecydowanie wypada linia 1 stworzona zresztą przez KZK GOP i równoczesnej likwidacji 29
1 było lepszym rozwiązaniem niż 29 z punktu widzenia połączenia Rudy Południowej i Zaborza z zachodnią częścią Zabrza i Gliwicami. Można zaryzykować stwierdzenie, że gdyby do dzisiaj jeździło 29 to wynik finansowy tej linii byłby fatalny.

I zauważ, że samo uruchomienie 1-ki nie spowodowało w Gliwicach spadku oferty, gdyż już wcześniej na 4-ce co drugi pociąg był solówką.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 21:16 przez memphis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#182 Post autor: Peter » 13 cze 2009, 13:42

Policz a nie ryzykuj stwierdzeń. Ja wiem jak wyglądała oferta na 4 w latach 90 i za czasów KZK znacznie się pogorszyła. Dzisiaj jednym słowem 1 to przepełnione solówkowe kompletne dno!
Studiowałem w Gliwicach, jeździłem lata jako pasażer i zdecydowanie wolałem układ 4/29. 29 solówkowe obsługiwało mniejsze potoki pasażerskie w mniej zaludnionych obszarach a składy na 4 łączyły centra miast Zabrze i Gliwice. Zupełnie normalna oferta.
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#183 Post autor: ff » 13 cze 2009, 14:12

Mnie osobiście trasa jedynki bardziej odpowiada, bo omijam nią korki, w których stoi 6 i 840, ale jadąc nią codziennie rano z Chebzia widzę, że 90% pasażerów wysiada albo na Sienkiewicza, albo przy filharmonii, albo na pl. Wolności. I co ciekawe od pl. Wolności solówka przestaje mieć status "zapchanej", który dostaje na Porembie :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#184 Post autor: Peter » 13 cze 2009, 14:16

Tylko, że nie może być tak że na większości trasy solówka na 1 jest przepełniona a już za pętlą Lompy jest OK bo wysiądą ludzie z osiedla na Zaborzu (złe jest ulokowanie samej pętli - lepiej jakby była bliżej osiedla). Z tego punktu widzenia lepszy jest układ 4 na składach i 29 i bez idiotycznego 35. Ja nie wiem czy ty jeździłeś tam regularnie np. w 2000r. bo gdy sobie porównam to jest teraz komunikacyjny koszmar.
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#185 Post autor: ff » 13 cze 2009, 14:22

Nie, ja dopiero od kilku lat korzystam z gliwickich tramwajów także porównania nie mam. Ale wiem, że jedynka była jakby zakryciem i usprawiedliwieniem tych solówek, które pojawiły się na czwórce i wprowadzeniu oszczędnosci i częstostliwości 8/12. Że na jedynce to już wtedy muszą być solówki ze względów eksploatacyjnych i nic się nie da zrobić. A zapełnione solówki w centrach miast wyglądają niestety nieciekawie.

Podobnie kombinowano zresztą z linią 9 chcąc kierować solówki do zajezdni jako linia 10.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#186 Post autor: Peter » 13 cze 2009, 14:32

ff pisze:Nie, ja dopiero od kilku lat korzystam z gliwickich tramwajów także porównania nie mam. Ale wiem, że jedynka była jakby zakryciem i usprawiedliwieniem tych solówek, które pojawiły się na czwórce i wprowadzeniu oszczędnosci i częstostliwości 8/12.
I tu się zgadzam, bo dokładnie tak jest, że 1 jest tylko przykrywką pocięcia tak naprawdę linii 4 i nie wynika to z rozsądku tylko z ciągłej od lat polityki zmniejszania przewozów tramwajowych.

Teraz sytuacja się zmieni po likwidacji tramwajów w Gliwicach i dopiero zobaczymy czy przyniesie to odpływ pasażerów w Zabrzu. Oczywiście u nas nikt takich rzeczy pewnie nie badał...
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#187 Post autor: memphis » 13 cze 2009, 15:32

Peter pisze:Policz a nie ryzykuj stwierdzeń. Ja wiem jak wyglądała oferta na 4 w latach 90 i za czasów KZK znacznie się pogorszyła. Dzisiaj jednym słowem 1 to przepełnione solówkowe kompletne dno!
Pohamuj trochę te emocje. Napisałem wyraźnie, że zmiana co drugiej czwórki na jedynkę nic nie zmieniła pod względem oferty. To, że od 2000 roku ograniczono ją o 1/3 to jest inna sprawa zupełnie.
Studiowałem w Gliwicach, jeździłem lata jako pasażer i zdecydowanie wolałem układ 4/29. 29 solówkowe obsługiwało mniejsze potoki pasażerskie w mniej zaludnionych obszarach a składy na 4 łączyły centra miast Zabrze i Gliwice. Zupełnie normalna oferta.
Tyle tylko, że jak już napisałem, połowa składów na 4-ce wyleciała w latach 2002-2003, bez związku z linią 1. A 29 jeździło w niedziele co godzinę, co z pewnością dla pasażerów z Rudy Południowej i Poremby było bardzo zachęcające do podróży. Dzisiaj zapewne 29 jeździłoby jeszcze rzadziej, a może nawet typowane byłoby do likwidacji razem z 18-tką.

Co do 35 to jest to (razem z 30) oczywisty absurd, który powinien być załatwiony większym taborem na linii 5.

Uruchomienie składów na 1-tce tak naprawdę byłoby możliwe (TŚ w pewnym momencie przestały się dogmatycznie upierać, że nie można). Natomiast słusznie ff zauważył, że 1-ka przejęła jakby te wcześniej wprowadzone na 4-ce solówki.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#188 Post autor: Peter » 13 cze 2009, 15:37

Powracając do istoty rzeczy ostatnio w "4" widziałem jakiegoś gościa, który coś liczył i zapisywał na kartkach. Ciekawe czy to ma związek z autobusem "A4". :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#189 Post autor: puschel » 14 cze 2009, 13:05

Od kilku motorniczych z Zawodzia słyszałem,że po zamknięciu Gliwic jedynka ma jeździć z Biskupic do Chorzowa Rynku trasą jedenastki, czwórka z Zajezdni w Gliwicach do Lomp, a jedenastka tylko do Metalowców. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coraz częściej słyszy się o tym temacie. Może ktoś coś wie więcej w tej sprawie?
Puschel

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#190 Post autor: luki » 14 cze 2009, 20:55

Jest to moim zdaniem lekko przesadzone. Po pierwsze jedynka by musiała krążyć po Chebziu dodatkowe kółka, a dwa, zawracanie jedynki i 11-tki na Metalowców było by naprawdę hardcore. A ludzie z 3-go Maja i okolicy Świętochłowic, musieli by się na Metalowców przesiadać by się dostać z do centrum. Bezsens, choć z drugiej strony, to tylko KZK GOP :santa:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#191 Post autor: ff » 14 cze 2009, 21:05

Też jak to przeczytałem to wydało mi tak bezsensowne ze względów, które opisałeś, że nawet nie chciało mi się pisać. Ale w takim układzie jedyne co mi się podobało, to silna częsta czwórka zapewne na samych składach z zajezdni do Zaborza. Gdzieś te składy muszą jednak jeździć.

Wersja z jedynką do Biskupic (ale od Chebzia) też nie głupia, w końcu to byłaby stara linia 29. Ja bym w sumie tak zrobił i połowę kursów piątki robiłaby wtedyskierowana w tamtą stronę jedynka. Piątka na całej trasie co 20 minut, a drugą połowę piątki w Bytomiu przejęłaby wzmocniona i regularna 30-tka.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#192 Post autor: adam86 » 14 cze 2009, 22:47

memphis pisze: Co do 35 to jest to (razem z 30) oczywisty absurd, który powinien być załatwiony większym taborem na linii 5.
Aczkolwiek sama 30 chyba nie jest taka znów absurdalna, zważ, że jednak te bydlęce okolice Bobrka, a potem Szombierek generują dość znaczne potoki.
KZKGOP 1779

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#193 Post autor: puschel » 14 cze 2009, 23:15

Dla mnie też to bez sensu, ale Adam 86 zaraz mnie musi strofować. A ja wam powiem jedno, jak kiedyś się mówiło o likwidacji zajezdni w Chorzowie, to mówili, że to tylko plotka powtarzana na Chebziu, a co z tego wyszło to każdy wie. Kiedyś czwórka jeździła do Królewskiej Huty - to czemu nie miałaby obecnie? Pomysł jazdy do Huty Katowice nie byłby taki zły - można by zrobić wajchę prosto do pieca i byłby święty spokój z tymi gratami.
Puschel

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#194 Post autor: adam86 » 16 cze 2009, 21:02

puschel pisze:Dla mnie też to bez sensu, ale Adam 86 zaraz mnie musi strofować. A ja wam powiem jedno, jak kiedyś się mówiło o likwidacji zajezdni w Chorzowie, to mówili, że to tylko plotka powtarzana na Chebziu, a co z tego wyszło to każdy wie. Kiedyś czwórka jeździła do Królewskiej Huty - to czemu nie miałaby obecnie?
Ale nikt na zajezdni żadnej nie decyduje o tym gdzie pojedzie jaka linia. KZK jak wiadomo takie decyzje podejmuje na krótko przed wprowadzeniem, więc na prawdę powtarzanie plotek mija się z celem.
KZKGOP 1779

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#195 Post autor: puschel » 16 cze 2009, 23:04

To nie plotki. Kierownictwo Zajezdni Gliwice zwróciło się z propozycją, abyśmy przejęli linię 17 i żeby jedynka jeździła do Chorzowa - ale brak zgody KZK.
Wiem to na 100 procent.Dowiedziałem się o tym dzisiaj bezpośrednio od kierownictwa.
Puschel

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#196 Post autor: puschel » 16 cze 2009, 23:15

Aha..byłbym zapomniał - od jutra w Gliwicach będą zbierane podpisy za przeprowadzeniem referendum w celu wywalenia Frankensteina - mogą głosować tylko osoby zameldowane w Gliwicach. Muszą zebrać 16 tys. podpisów, żeby pozbawić go "władzy".
Puschel

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#197 Post autor: Penny » 16 cze 2009, 23:27

puschel pisze:Kierownictwo Zajezdni Gliwice zwróciło się z propozycją abyśmy przejęli linię 17 i żeby jedynka jeździła do Chorzowa
A linia 1 to jakby miała kursować - od Chebzia stadem z 11?

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#198 Post autor: puschel » 16 cze 2009, 23:36

Nie 11 miałaby jechać albo do Stadionu Śląskiego, albo do Metalowców.
Puschel

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#199 Post autor: ff » 16 cze 2009, 23:53

Całe szczęscie, że się KZK GOP nie zgadza na takie pomysły pozbawione logiki, a mające tylko na celu utrzymanie zatrudnienia w gliwickiej zajezdni na obecnym poziomie, a może nawet uzasadniające utrzymywanie zajezdni w tamtym miejscu (na skraju sieci) w ogóle. A gdzie w tym wszystkim pasażer, któremu na 3 Maja zafunduje się w takim układzie solówki? Nie wspomnę już o pogorszeniu dostępu dojazdu w tamte rejony od strony wschodniej. Niestety. Gliwice nabroiły i tam powinny być największe straty, także a raczej zwłaszcza osobowe, żeby było wiadomo komu się to wszystko zawdzięcza. I aby za rok mieszkańcy tego miasta sobie o tym przypomnieli.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#200 Post autor: Penny » 17 cze 2009, 00:04

puschel pisze:Nie 11 miałaby jechać albo do Stadionu Śląskiego, albo do Metalowców.
No to ładnie być poobcinał tramwajarzom pracę przewozową. Na odcinku od Chebzia do Metalowców, Rynku bądź do Stadionu Śląskiego zamiast składów co 15 minut puściłbyś solówkę co 20 minut? No to pasażerowie ładnie by dostali klaspa. Na dodatek niezłe lanie dostaliby też tramwajarze... Jaki problem, żeby T1 kursowało nadal do Chebzia jak obecnie?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości